ADquote:Wethouder Kemp zegt dat leerplichtambtenaren vrijdag 'slechts' zes huisbezoeken hebben afgelegd en dat het daarbij ging om verdenkingen dat mensen hun kinderen van school hielden om bijvoorbeeld eerder op wintersportvakantie te kunnen gaan. 'Dat heeft niets met religie te maken', aldus Kemp. Het ging om zes huisbezoeken op een totaal van 4000 kinderen, aldus Kemp[...lees verder in bron..] Volgens wethouder Kemp hadden veel scholen vrijdag speciaal voor moslimkinderen een alternatief programma, zodat ze niet mee hoefden te doen met carnaval. Maar Ramdani zei dat het hierbij slechts om twee scholen zou gaan.
Ik haat het ook hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:36 schreef kwiwi het volgende:
In Limburg gaan wonen en dan 'klagen' over carnaval?
Ik ook, dus ik zorg dat ik er niet midden in zit. Ze hadden hun kinderen ook op een school kunnen zetten waar geen carnaval gevierd wordt.quote:
Oh, ja, dat ook. Ik had de OP niet gelezen.quote:
Nee kan niet, alle kinderen gaan mee met een optocht.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, dus ik zorg dat ik er niet midden in zit. Ze hadden hun kinderen ook op een school kunnen zetten waar geen carnaval gevierd wordt.
Limburg, net als Brabant, ligt ook niet geheel in Nederland.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef Bundesrepublik het volgende:
Mensen die denken dat Limburg niet in Nederland ligt.
Je kan natuurlijk ook altijd contact opnemen met de school en zeggen dat je niet wil dat je kind mee doet, zodat deze gewoon les krijgt, ipv maar te gaan spijbelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:39 schreef Deetch het volgende:
Nee maar vind wel dat je andersgelovigen niet hoeft lastig te vallen met een katholiek feest. Ook openbare scholen doen nl. aan deze ongein mee en dan blijft er als andersgelovige dus weinig anders over dan je kinderen ziek te melden.
of gewoon stoppen met je geloof beleiden natuurlijk maar dat geld voor alle gelovigen
ja idd, volgend jaar op vrijdag een apart klasje en klaar ben jequote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:40 schreef Sorella het volgende:
Er zijn vast wel leraren te vinden die carnaval niet leuk vinden dus stop ze allemaal in een klas en laat ze leren.
Probleem opgelost.
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.quote:
L1 meldt het ook... http://www.l1.nl/nieuws/2(...)twitter#.URUAsB3dn2Yquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.
Precies, kutkatholieken. Carnaval vieren doe je maar lekker thuis, achter de deur.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Onzinnige religie die echt alle aspecten van het leven domineert
Dat kan wel, er waren bij ons (ja in Limburg) scholen die vanwege geloof niet meededen aan carnaval.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:39 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Nee kan niet, alle kinderen gaan mee met een optocht.
Ach, je ziet je kinderen liever het hele jaar in een vuilniszak rondlopen, verbaast mij niets.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Ik zou m'n kinderen ook niet willen laten opgroeien in een cultuur waar het normaal is je lam te zuipen en vreemd te gaan met de buurvrouw zolang je maar als een banaan verkleed bent.
Hier zijn die scholen niet heurquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kan wel, er waren bij ons (ja in Limburg) scholen die vanwege geloof niet meededen aan carnaval.
Jij snapt het niet. Dat is het hoogtepunt van het jaar man.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Ik zou m'n kinderen ook niet willen laten opgroeien in een cultuur waar het normaal is je lam te zuipen en vreemd te gaan met de buurvrouw zolang je maar als een banaan verkleed bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral het "massaal ziekmelden" zal in de praktijk wel meevallen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier maar een paar kinderen betreft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.
L1 is iets Limburgs?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef maily het volgende:
[..]
L1 meldt het ook... http://www.l1.nl/nieuws/2(...)twitter#.URUAsB3dn2Y
Miniartikel groot noemen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Staat dat in dat boek van hun ja? Of is dat weer zoiets wat zij verboden vinden, maar het serieus nergens staat?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
Dat veel mensen feest vieren om het feest vieren maakt het niet minder een katholiek feest hoor...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Carnaval is helemaal geen katholiek feest meer, het is nu een regionaal feest. Gewoon alle kinderen carnaval vieren, waarom hebben Moslims aan alle leuke dingen een hekel ?
Ja ok, de oorsprong is katholiek.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat veel mensen feest vieren om het feest vieren maakt het niet minder een katholiek feest hoor...
Of ga je nu ook zeggen dat kerstmis niets met geloof te maken heeft en pasen ook niet?
Als ik het goed begrijp, heeft de Telegraaf het overgenomen van dat L1.nl en van vervolgens van een handjevol gevallen in Roermond 'massaal' gemaakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef freako het volgende:
[..]
Vooral het "massaal ziekmelden" zal in de praktijk wel meevallen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier maar een paar kinderen betreft.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Groot in die zin dat de Telegraaf een krant is die zich op landelijk nieuws richt. Normaliter wordt natuurlijk niet elke scheet uit elk gehucht gemeld.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
En daarbij, carnaval gaat gepaard met een heleboel drank, al overdag stikt het van de mensen die al iets teveel gedronken hebben of erger. Kan me best voorstellen dat je het als ouder niet zo ziet zitten dat jouw kind daar tussen moet lopen.
Ja want ze laten dronken mensen daar tussen de kinderen lopen zeker..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
En daarbij, carnaval gaat gepaard met een heleboel drank, al overdag stikt het van de mensen die al iets teveel gedronken hebben of erger. Kan me best voorstellen dat je het als ouder niet zo ziet zitten dat jouw kind daar tussen moet lopen.
Hehehe, als men bedenkt dat vreemdgaan bepaald geen zeldzaam verschijnsel is en zo'n beetje de halve wereld 1 of 2 dagen per week bezopen is zonder zich überhaupt in achterlijke outfits te heisen, is het wel erg grappig dat je er nu opeens wèl een groot punt van maakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Euh ja.... Dat gebeurd zelfs hier in dit noordelijke gehucht waar carnaval een schrale nabootsing is van het carnaval daar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:50 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Ja want ze laten dronken mensen daar tussen de kinderen lopen zeker..
Hier niet hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Euh ja.... Dat gebeurd zelfs hier in dit noordelijke gehucht waar carnaval een schrale nabootsing is van het carnaval daar.
Ik neem ook aan dat niet alle Moslims zo denken, maar de enkele slechte Moslims schijnen altijd de keuze af te nemen van de enkele goeden, die er vervolgens jaknikkend meegaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef Ambipur het volgende:
Wat een gezeik... Heb als moslima gewoon op een katholieke basisschool gezeten, meegedaan aan kerst, carnaval en alles erom heen.
Wat een zeikmoslims tegenwoordig.
Waar niet?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |