Resultaten uit het verleden bieden garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. En waar haal je het vandaan dat ik haat heb tegen Joden?
Dankjewel, vrede aan de nabestaanden..quote:
Wie niet?quote:[..]
Eensch
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantje
GEEN islamitische ziektegolf op scholen Roermond
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:01 schreef Ferdo het volgende:
Een ambtenaar aan de deur voor een vierjarig, dus niet leerplichtig kind is wat overdreven, maar de oudere kinderen horen natuurlijk gewoon op school te zijn als hun medeleerlingen dat ook verplicht zijn.
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.
Die uitzondering wil ook best maken voor het vieren van kerst en andere feestdagen van gelovigen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Was dat maar waar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef Bundesrepublik het volgende:
Mensen die denken dat Limburg niet in Nederland ligt.
Dat gebeurd aan de lopende band, zo zonder dat er enig moslim mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Lijkt me niet nodig, want vrijwel overal waar carnaval gevierd wordt is het nu een week vakantiequote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:26 schreef erodome het volgende:
Ik vraag me trouwens af, gaan de leerplichtambtenaren nu ook heel actief controleren na as woensdag, want dan is het verzuim altijd erg hoog
niks mis meequote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
Ja, want het stikt echt van de moslims die roepen dat het afgeschaft moet worden!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
zeker daar in t zuiden hebben ze amper nog Marokkanen of turken gezien johquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, want het stikt echt van de moslims die roepen dat het afgeschaft moet worden!
Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde, maar dat de moslims die eromheen waren zwaar verbaasd waren, dat het van hun zeker niet had gehoeven.
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?quote:[..]
Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde
Zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:22 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?
Ja, maar dat kan je de moslims niet aanrekenen, die hebben er niet om gevraagd.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:22 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?
Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus kerst en pasen ook geen gelovige feesten?
Waarom is carnaval dan vooral zo populair in de meest katholieke gebieden, je weet wel, die gebieden waar ze ook doopfeestjes houden omdat het zo hoort zonder ooit verder naar de kerk te gaan?
Je kan echt hoog en laag springen, maar carnaval zoals we het vieren is een katholiek feest, het maakt geen donder uit dat vele die dat vieren daar niets mee hebben.
En dat heidense is geen religie? Dacht het wel en dat is nog wel meer verboden dan de christelijke variant, wat we bij moslims broeders van het boek noemenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.
Feit is dat feesten als kerst en (in het zuiden) ook carnaval gewoon een onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn. De samenleving die groepen moslims liever mijden. Je zou toch ook eens je goede wil tonen en integreren....
Carnaval is geen traditionele feestdag, dude.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.
Kerst is een breed gevierd volksfeest. Nagenoeg iedereen, zelfs de meest overtuigde atheïst, viert het. En in het zuiden van het land geldt dat ook voor carnaval. Grote groepen mensen vieren dat. Er is in elk geval geen reden om kinderen ziek te melden omdat er school wat aan carnaval wordt gedaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:45 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat heidense is geen religie? Dacht het wel en dat is nog wel meer verboden dan de christelijke variant, wat we bij moslims broeders van het boek noemen
En ik ken dat beeld dat jij schept niet, ik zie moslims nooit moeilijk doen over deze zaken, alleen vieren ze die feesten gewoon zelf niet.
Ik vier ze ook niet, nu heb ik het geluk dat de christenen die feesten van mijn geloofsvisie hebben afgepakt, dus dat het vaak rond hetzelfde moment is, dus dan valt het niet zo op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |