abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122644447
VK is kut.
pi_122644469
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.

Doen (sarcastisch) alsof ze het ermee eens zijn en dan stromen de haat-reaguurders binnen.
:')
pi_122644470
Carnaval is dan van oorsprong wel een katholiek feest, maar op de basisscholen wordt het gewoon gezien als een leuk feestje waarbij de kinderen verkleed mogen komen en met een optocht mogen meelopen. Niks katholieks meer aan, dus zou het zeer vreemd vinden als er moslims zijn die hier iets op tegen hebben. In het artikel staat dat een leerplichtambtenaar bij een 4-jarig kindje is langs geweest. Dat is op erg opmerkelijk, kinderen zijn pas leerplichtig bij 5 jaar, dus dat kindje had juist legaal thuis mogen blijven :') .
And so the lion fell in love with the lamb
pi_122644485
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Traditionele feestdag? In het Paapse zuiden ja.

En het 'nieuws' betrof niet de oproep, maar de mate waarin gehoor zou zijn gegeven aan die oproep. Dat is dus schromelijk overdreven door de media.

Bovendien moet men zich niet zo rete-druk maken om een beetje verzuim. In de krokusvakantie regent ook ziekmeldingen omdat paps en mams op tijd willen vertrekken naar de wintersport. Geen haan die daar verder naar kraait.
Ja dus? Dan telt het niet? :P

Jij bepaalt wat mensen het nieuws vinden? Het gaat daar wel degelijk om. Lul er niet omheen.

Wintersport vergelijken met religie. We hebben het hier over kinderen.
pi_122644509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om het hier uiteen te zetten, maar de bloggers van Geenstijl die elke dag meerdere stukjes schrijven die zeer fel gekant zijn tegen de islam vinden echt niet dat het goed is dat moslimkinderen thuis blijven tijdens carnaval.

Het sarcasme druipt ervanaf. Dat is ook gewoon een stijlfiguur die zij gebruiken en past ook goed bij zo'n dwarse blog.

Maar het is gewoon heel duidelijk sarcastisch.

Los daarvan klopt het bericht dus sowieso niet.
pi_122644531
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.

Doen (sarcastisch) alsof ze het ermee eens zijn en dan stromen de haat-reaguurders binnen.

Feit is dat het gewoon weer eens niet klopt. Maar elke moslimscheet is daar een bericht.
Dit lijken ze van GS toch echt wel serieus te menen, maargoed, als je wilt blijven naysayen is dat aan jou.
pi_122644552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:01 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Ja dus? Dan telt het niet? :P

Jij bepaalt wat mensen het nieuws vinden? Het gaat daar wel degelijk om. Lul er niet omheen.
Ik bepaal helemaal niks. Ik ventileer slechts mijn mening. Als ik het voor het zeggen had, was dit bericht dan op de site van de Telegraaf verschenen? Dat lijkt me niet he.

quote:
Wintersport vergelijken met religie. We hebben het hier over kinderen.
Je bedoelt te zeggen dat religie een bullshit-reden is, in tegenstelling tot een wintersportvakantie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:03:35 #208
11102 knep
Mountainfreak
pi_122644558
Carnaval is van origine helemaal geen katholiek feest maar een heidens feest.
De katholieke kerk heeft het feest op slinkse wijze ingepalmd om zo meer zieltjes voor zich te winnen.
pi_122644616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:02 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Dit lijken ze van GS toch echt wel serieus te menen, maargoed, als je wilt blijven naysayen is dat aan jou.
Jij denkt dat ze het goed vinden dat islamitische kinderen Nederlandse feesten boycotten?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:06:59 #210
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_122644661
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Carnaval heeft niet zoveel meer te maken met het katholieke geloof tegenwoordig, het is meer een cultuursuiting vind ik. En ja, ik vind eigenlijk dat alle kinderen deel uit moeten kunnen maken van die cultuur, ook als ouders zelf geen carnaval vieren, het hoort er in bepaalde gebieden nou eenmaal bij.

Uiteraard zonder alcohol, maar gewoon leuk verkleed op school verschijnen doet niemand kwaad.
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Flow3r het volgende:
Het einde is zoek als ouders hun kinderen zomaar thuis gaan houden.
Ook het suikerfeest wordt tegenwoordig op veel scholen gevierd, wat nou als alle niet-moslims hun kinderen dan ziek gaan melden? Dat kan toch niet?

Kinderen moeten van allerlei culturen/feesten iets mee kunnen krijgen.
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.
Met Carnaval is iedereen gelijk. Geen standsverschil, De Burgemeester danst met de toiletjuffrouw, geen rangen en standen, vandaar het verkleden. In Brabant is het dan eigenlijk gebruikelijk een boerenkiel te dragen, maar dat doet lang niet iedereen. In Limburg is het verkleden meer uitbundig dan hier in Brabant, maar alles met hetzelfde doel...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_122644687
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:05 schreef De_Guidance het volgende:
Jij denkt dat ze het goed vinden dat islamitische kinderen Nederlandse feesten boycotten?
Als ze sowieso al geen hoge pet van dat hele carnavalsgebeuren op hebben (ze noemen het een zuip- en neukfestijn dat allang en breed van de vrome betekenis ontdaan is) lijkt het me dat ze er op zn minst stiekem om moeten lachen.
pi_122644756
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Als ze sowieso al geen hoge pet al dat hele carnavalsgebeuren op hebben (ze noemen het een zuip- en neukfestijn dat allang en breed van de vrome betekenis ontdaan is) lijkt het me dat ze er op zn minst stiekem om moeten lachen.
Dat kan. Het was vast een dilemma geweest wat ze meer haten, maar ondertussen staat er gewoon in de reacties dat moslims ziek in hun hoofd zijn en dat krijgt gemiddeld een +5.

Als je dan ook naar powned.tv gaat en kijkt wat de populairste berichten zijn gaat meer dan helft over moslims.

Doet het blijkbaar gewoon heel goed, je ziet het ook hier terug.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:11:54 #213
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122644803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

[..]

Met Carnaval is iedereen gelijk. Geen standsverschil, De Burgemeester danst met de toiletjuffrouw, geen rangen en standen, vandaar het verkleden. In Brabant is het dan eigenlijk gebruikelijk een boerenkiel te dragen, maar dat doet lang niet iedereen. In Limburg is het verkleden meer uitbundig dan hier in Brabant, maar alles met hetzelfde doel...
Sowieso zorgt een feest voor verbroedering; iedereen hoort erbij. Dat geldt zowel voor het suikerfeest als carnaval.
Als we moslimkinderen weg gaan houden van carnaval, krijg je straks ook dat niet-moslimkinderen weggehouden worden van het suikerfeest en zo leer je nooit eens iets anders kennen. Bovendien scheidt het de verschillende bevolkingsgroepen nog meer.
pi_122644809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

[..]

Hier in zuid west Brabant dragen de volwassenen ook een boerenkiel, maar de kindjes ook verkleed. Ik vind dat de moslims er ook wel een heel drama van maken (als het waar is dan). Carnaval op school is gewoon een leuk verkleedfeestje met spelletjes en dansen. Niets meer. Er wordt echt geen Katholiek geloof opgedrongen op zo'n dag.
pi_122644827
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Betekend :')

Wat jij lult is onzin. Het niet laten opdagen van kinderen is een soort van protest. Ze willen het signaal afgeven dat men moet aanpassen aan hen, ipv andersom.
Dat is toch echt jouw hersenspinsel...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_122644893
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, maar klinkt zo raar dat een Jood een ander beschuldigd van landverraad terwijl ze zelf de grootste waren destijds.. :')
Het is nog altijd beschuldigT.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_122644916
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:15 schreef Boldface het volgende:

[..]

Toch blijft de opmerking van PizzaMizza gewoon staan. Carnaval heeft geen bal meer met het geloof te maken. Het is gewoon een feest. Wel de lusten, niet de lasten.

Er zijn bovendien ook steeds meer niet-gelovigen (of mensen die geen bal meer aan hun geloof doen) die vrolijk meevieren.

Dat moslims hun kinderen op school ziekmelden, is illustratief voor het feit dat veel moslims compleet langs de Nederlandse samenleving heen leven.
Dus kerst en pasen ook geen gelovige feesten?

Waarom is carnaval dan vooral zo populair in de meest katholieke gebieden, je weet wel, die gebieden waar ze ook doopfeestjes houden omdat het zo hoort zonder ooit verder naar de kerk te gaan?

Je kan echt hoog en laag springen, maar carnaval zoals we het vieren is een katholiek feest, het maakt geen donder uit dat vele die dat vieren daar niets mee hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:15:47 #218
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_122644921
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:11 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Sowieso zorgt een feest voor verbroedering; iedereen hoort erbij. Dat geldt zowel voor het suikerfeest als carnaval.
Als we moslimkinderen weg gaan houden van carnaval, krijg je straks ook dat niet-moslimkinderen weggehouden worden van het suikerfeest en zo leer je nooit eens iets anders kennen. Bovendien scheidt het de verschillende bevolkingsgroepen nog meer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:12 schreef Bamba het volgende:

[..]

Hier in zuid west Brabant dragen de volwassenen ook een boerenkiel, maar de kindjes ook verkleed. Ik vind dat de moslims er ook wel een heel drama van maken (als het waar is dan). Carnaval op school is gewoon een leuk verkleedfeestje met spelletjes en dansen. Niets meer. Er wordt echt geen Katholiek geloof opgedrongen op zo'n dag.
Zo is het. Waarbij ik opmerk dat ik al eerder gemeld heb dat het hier, toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, nooit een probleem was met de moslimkinderen hoor. Er zaten er veel, maar deze deden gewoon mee en de meeste kwamen ook gewoon min of meer verkleed.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_122645035
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:10 schreef De_Guidance het volgende:
Dat kan. Het was vast een dilemma geweest wat ze meer haten, maar ondertussen staat er gewoon in de reacties dat moslims ziek in hun hoofd zijn en dat krijgt gemiddeld een +5.
Idd, wat jij zegt; de reacties van de reaguurders die elkaars reply evalueren.

quote:
Als je dan ook naar powned.tv gaat en kijkt wat de populairste berichten zijn gaat meer dan helft over moslims. Doet het blijkbaar gewoon heel goed, je ziet het ook hier terug.
Betekent nog steeds niet dat GS by default anti-moslim is, eerder anti-"moslim-achterlijkheid" (denk dan bijv. aan de baard die eventjes dacht te kunnen bedingen dat bouwvakkers midden in de zomer niet met ontbloot bovenlijf mochten werken voor zn huis, omdat meneer daar aanstoot aan nam, die categorie)
pi_122645124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

[..]

Zo is het. Waarbij ik opmerk dat ik al eerder gemeld heb dat het hier, toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, nooit een probleem was met de moslimkinderen hoor. Er zaten er veel, maar deze deden gewoon mee en de meeste kwamen ook gewoon min of meer verkleed.
Ik merk hier bij de (openbare) school ook geen problemen. Nu wonen wij in een dorp waar op z'n hoogst 10 moslim gezinnen wonen en er zitten volgens mij vrijwel geen buitenlandse kinderen op mijn zoon z'n school. Dus hier speelt zo'n dilemma dus ook niet zo.
pi_122645495
Dus streng religieuze moslims willen niets met vastelaovend te maken hebben en gaan daarom thuis zitten?

^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_122646297
Volgens mij meent GS het serieus, Guido. Vergeet niet dat Bert Brussen ook een GS'ers is en die heeft ook een hekel aan gezelligheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 februari 2013 @ 18:09:00 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122646504
Dat carnaval wordt zeker in de moskee op de pier gevierd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122646987
En dan zelf een jurk aan doen.
pi_122647055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat carnaval wordt zeker in de moskee op de pier gevierd?
Nee, in de Blauwe Moskee met Prins Carnaval in de hand.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122647078
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 18:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. En waar haal je het vandaan dat ik haat heb tegen Joden? ;)
Resultaten uit het verleden bieden garantie voor de toekomst.
pi_122647158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
Dankjewel, vrede aan de nabestaanden.. ^O^
quote:
[..]

Eensch
Wie niet? :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122647507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantje

GEEN islamitische ziektegolf op scholen Roermond
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.

De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.

Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.

L1
_O-
Waarom maken ze niet gewoon bekend wie die 6 kids waren _O-
pi_122653018
Volledig overdreven bericht dus. :')

wij zijn vanmiddag met onze vereniging en onze stadsprins ook een aantal scholen afgegaan. En bij iedere school waren er meerdere moslimkinderen, al dan niet verkleed. Bij een school waren we nog niet de bus uit of er kwamen al drie marokkaantjes aan rennen "eeeeehh!!! Hallo meneer prins! hallo!" (hij moest ze ook een "boks" geven :D ) "komt u mee naar binnen?!?" _O-

Ze zullen er best zijn, moslimouders die hun kind thuis houden voor carnaval, maar die heb je dus ook bij jehovah's getuigen, of ouders die hun kind thuis houden ivm vakantie. Zoals gezegd, enorm overdreven nieuwsbericht. :P
pi_122654066
Een ambtenaar aan de deur voor een vierjarig, dus niet leerplichtig kind is wat overdreven, maar de oudere kinderen horen natuurlijk gewoon op school te zijn als hun medeleerlingen dat ook verplicht zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:02:58 #231
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122654148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:01 schreef Ferdo het volgende:
Een ambtenaar aan de deur voor een vierjarig, dus niet leerplichtig kind is wat overdreven, maar de oudere kinderen horen natuurlijk gewoon op school te zijn als hun medeleerlingen dat ook verplicht zijn.
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.
pi_122654332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:02 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:07:45 #233
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122654390
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Die uitzondering wil ook best maken voor het vieren van kerst en andere feestdagen van gelovigen.
pi_122658745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef Bundesrepublik het volgende:
Mensen die denken dat Limburg niet in Nederland ligt. :')
Was dat maar waar.
pi_122670821
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat gebeurd aan de lopende band, zo zonder dat er enig moslim mee te maken heeft.
Zoals al gezegd, mijn neefjes en nichtje deden ook nooit mee aan al die vieringen(geen kerst, geen pasen, geen carnaval, geen verjaardag vieren).
Zo heb ik ook wat joodse kinderen in mijn kennissenkring zitten, toen die nog niet op een joodse school zaten vierde ze hun eigen feesten en niet de christelijke, daar werd gewoon rekening mee gehouden.

Wat is dat toch met mensen die willen dat echt alle neuzen dezelfde kant op staan, ik vind dat zo'n on-nederlandse gedachte.
pi_122671876
Ik vraag me trouwens af, gaan de leerplichtambtenaren nu ook heel actief controleren na as woensdag, want dan is het verzuim altijd erg hoog ;)
pi_122674219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:26 schreef erodome het volgende:
Ik vraag me trouwens af, gaan de leerplichtambtenaren nu ook heel actief controleren na as woensdag, want dan is het verzuim altijd erg hoog ;)
Lijkt me niet nodig, want vrijwel overal waar carnaval gevierd wordt is het nu een week vakantie ;)
pi_122674262
Voor een arbo arts lijkt me dat dan weer wel geen overbodige luxe :D
pi_122674423
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
Bats boem lucht dicht
pi_122674459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
niks mis mee
carnaval :')_____!
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_122675070
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ja, want het stikt echt van de moslims die roepen dat het afgeschaft moet worden!
Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde, maar dat de moslims die eromheen waren zwaar verbaasd waren, dat het van hun zeker niet had gehoeven.
pi_122675123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, want het stikt echt van de moslims die roepen dat het afgeschaft moet worden!
Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde, maar dat de moslims die eromheen waren zwaar verbaasd waren, dat het van hun zeker niet had gehoeven.
zeker daar in t zuiden hebben ze amper nog Marokkanen of turken gezien joh
pi_122675294
quote:
[..]

Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?
Bats boem lucht dicht
pi_122675339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:22 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Zie het probleem niet.
Religies :') ten top.
pi_122675345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:22 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan je de moslims niet aanrekenen, die hebben er niet om gevraagd.
Dat er sukkels zijn die denken rekening te moeten houden met de gevoelens van anderen zonder ooit eens naar die gevoelens gevraagd te hebben is idd erg, maar reken dat die mensen aan, niet degene waarvan ze denken dat ze zich zo en zo zouden voelen erbij.
pi_122687854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus kerst en pasen ook geen gelovige feesten?

Waarom is carnaval dan vooral zo populair in de meest katholieke gebieden, je weet wel, die gebieden waar ze ook doopfeestjes houden omdat het zo hoort zonder ooit verder naar de kerk te gaan?

Je kan echt hoog en laag springen, maar carnaval zoals we het vieren is een katholiek feest, het maakt geen donder uit dat vele die dat vieren daar niets mee hebben.
Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.

Feit is dat feesten als kerst en (in het zuiden) ook carnaval gewoon een onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn. De samenleving die groepen moslims liever mijden. Je zou toch ook eens je goede wil tonen en integreren....
pi_122687990
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:41 schreef Boldface het volgende:

[..]

Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.

Feit is dat feesten als kerst en (in het zuiden) ook carnaval gewoon een onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn. De samenleving die groepen moslims liever mijden. Je zou toch ook eens je goede wil tonen en integreren....
En dat heidense is geen religie? Dacht het wel en dat is nog wel meer verboden dan de christelijke variant, wat we bij moslims broeders van het boek noemen ;)

En ik ken dat beeld dat jij schept niet, ik zie moslims nooit moeilijk doen over deze zaken, alleen vieren ze die feesten gewoon zelf niet.
Ik vier ze ook niet, nu heb ik het geluk dat de christenen die feesten van mijn geloofsvisie hebben afgepakt, dus dat het vaak rond hetzelfde moment is, dus dan valt het niet zo op.
pi_122688074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:53 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.
Carnaval is geen traditionele feestdag, dude.
I´m back.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 20:47:56 #249
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122688102
quote:
Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
sauce? _O-
pi_122690404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:45 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat heidense is geen religie? Dacht het wel en dat is nog wel meer verboden dan de christelijke variant, wat we bij moslims broeders van het boek noemen ;)

En ik ken dat beeld dat jij schept niet, ik zie moslims nooit moeilijk doen over deze zaken, alleen vieren ze die feesten gewoon zelf niet.
Ik vier ze ook niet, nu heb ik het geluk dat de christenen die feesten van mijn geloofsvisie hebben afgepakt, dus dat het vaak rond hetzelfde moment is, dus dan valt het niet zo op.
Kerst is een breed gevierd volksfeest. Nagenoeg iedereen, zelfs de meest overtuigde atheïst, viert het. En in het zuiden van het land geldt dat ook voor carnaval. Grote groepen mensen vieren dat. Er is in elk geval geen reden om kinderen ziek te melden omdat er school wat aan carnaval wordt gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')