Net als in dit geval zal dat dan niet de gewoonte zijn, maar als ouders er echt bezwaren tegen hebben en de school wil niets anders aanbieden, dan ja.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar dan moeten die ouders dus ook hun kinderen maar ziek thuis houden?
Dan graag ook een bericht op de FP, nadat jouw collega Ser_Ciappelletto (bewuste actie overigens) gisteren het bericht plaatste op FP. Resultaat: Tsunami aan haatreacties richting moslimsquote:Op maandag 11 februari 2013 12:39 schreef paddy het volgende:
Het was dus blijkbaar gewoon een feest op school, en niet tussen mensen met drank. Daarbij was het artikel een wassen neus want er zijn geen kinderen thuis gebleven om deze reden na onderzoek, dus een beetje overdreven om er verder nog over te hebben want er is in feite niets om het over te hebben. Ik plaats het andere artikel in de OP erbij om van dit topic niet nog meer een user over user topic te maken.
Ik vind persoonlijk trouwens het artikel wel interessant om het over vergelijkingen te hebben. In Utrecht bijvoorbeeld krijgen veel kinderen terecht vrij wanneer suikerfeest, en moet de rest gewoon naar school.
Ik begrijp dus ook net zo goed dat ouders kinderen niet aan bepaalde festiviteiten wil mee laten doen. Gewoon samen in een klas zetten, en lessen laten volgen terwijl de anderen wel aan dit feest meedoen? Dat ziekmelden was een wassen neus dus ga ik verder niet op door.
En we gaan het ontopic houden en niet over elkaar of over een ander onderdeel van FOK! want verwijder ik gewoon. Dat gebash doe je maar lekker op een andere plek waar het wel getolereerd gaat worden voor de views, maar niet in topics
quote:Op maandag 11 februari 2013 13:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dan graag ook een bericht op de FP, nadat jouw collega Ser_Ciappelletto (bewuste actie overigens) gisteren het bericht plaatste op FP. Resultaat: Tsunami aan haatreacties richting moslims
Moslimkinderen 'ziek' wegens carnaval
Staat volgens mij gewoon in het bericht, maar wil je een discussie over het verwijderen van het FPbericht en klachten over moderatie ofzo, verwijs ik jullie naar Feedback staat vast een topic tussen waar jullie moeten zijn. Ik ben geen moderator daar, net als ik dat niet ben van POL etc. etcquote:Volgens de voorzitter van het Marokkaans Platform in Roermond zijn islamitische kinderen vrijdag en masse thuisgebleven, omdat ze weigerden deel te nemen aan de carnavalsfestiviteiten op school. Dit zou namelijk niet halal zijn.
Voorzitter Khalid Ramdani, tevens gemeenteraadslid in Roermond namens de lokale Partij Voor De Eenheid, zei dat via Twitter. Hij stelt dat het gebeurde als reactie op de weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer om tijdens carnaval rekening te houden met islamieten.
Volgens hem heeft de gemeente als reactie daarop leerplichtambtenaren veel ziekgemelde moslimpjes laten controleren. Ook Ramdani's 4-jarige dochter is gecontroleerd.
De wethouder voor onderwijs van Roermond, Wim Kemp, ontkent dat echter. Er zijn volgens hem geen signalen dat het verhaal van Ramdani klopt. Kemp stelt dat er vrijdag slechts zes controles waren, maar alleen van families die ervan verdacht werden vroeger op vakantie te willen vertrekken.
Ook wijst Kemp erop dat Swalm en Roer, dat zo'n 25 basisscholen beheert, wel degelijk rekening heeft gehouden met islamitische kinderen. Veel scholen hadden voor die kinderen een apart programma.
In een reactie beschuldigt Ramdani Kemp ervan zich schuldig te maken aan een welles-nietesspelletje. Hij zegt dat islamitische ouders net zoveel problemen hebben met carnaval als met kerstmis: "De volgende keer ga ik handtekeningen ophalen bij ouders die hun kinderen thuis willen houden. Dan kan Kemp zien hoeveel er dat zijn." Ook zegt hij dat slechts twee scholen het alternatieve programma aanboden.
quote:Ik vind persoonlijk trouwens het artikel wel interessant om het over vergelijkingen te hebben. In Utrecht bijvoorbeeld krijgen veel kinderen terecht vrij wanneer suikerfeest, en moet de rest gewoon naar school.
Ik begrijp dus ook net zo goed dat ouders kinderen niet aan bepaalde festiviteiten wil mee laten doen. Gewoon samen in een klas zetten, en lessen laten volgen terwijl de anderen wel aan dit feest meedoen? Dat ziekmelden was een wassen neus dus ga ik verder niet op door.
Eens.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dan graag ook een bericht op de FP, nadat jouw collega Ser_Ciappelletto (bewuste actie overigens) gisteren het bericht plaatste op FP. Resultaat: Tsunami aan haatreacties richting moslims
Moslimkinderen 'ziek' wegens carnaval
Ik heb zelfs de OP van dit topic nog uitgebreid......het was lariekoek...onzin..etc etc...maar we kunnen het nog wel hebben over mijn andere quotequote:Op maandag 11 februari 2013 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus in de Koran staat dat carnaval verboden is?
Overigens zal dat 'massaal' wel schromelijk overdreven zijn.
Heb daar al op gereageerd, dus die gaat ook voor jou op. Maar jullie willen het blijkbaar over de FP of elkaar hebben?quote:
Dat heb ik inmiddels ook gelezen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de OP van dit topic nog uitgebreid......het was lariekoek...onzin..etc etc...maar we kunnen het nog wel hebben over mijn andere quote
Je hebt dus eerst de ene helft en na mijn reactie pas de andere helft van de OP gelezen?quote:Op maandag 11 februari 2013 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels ook gelezen.
quote:In een reactie beschuldigt Ramdani Kemp ervan zich schuldig te maken aan een welles-nietesspelletje. Hij zegt dat islamitische ouders net zoveel problemen hebben met carnaval als met kerstmis: "De volgende keer ga ik handtekeningen ophalen bij ouders die hun kinderen thuis willen houden. Dan kan Kemp zien hoeveel er dat zijn." Ook zegt hij dat slechts twee scholen het alternatieve programma aanboden.
Ik vind dat die mogelijkheid er net zo moet zijn als dat niet-moslimkinderen met suikerfeest gewoon naar school moeten waar moslimkinderen vrij zijn (en begrijp ik ook, want Groningsontzet krijgen ook alleen de inwoners van Groningen stad vrij voor terwijl de kinderen uit de dorpen eromheen gewoon naar school moeten)quote:Op maandag 11 februari 2013 12:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Net als in dit geval zal dat dan niet de gewoonte zijn, maar als ouders er echt bezwaren tegen hebben en de school wil niets anders aanbieden, dan ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |