Dit gaat gewoon om kindercarnaval dat op school gevierd wordt. Daar is geen druppel alcohol te bekennen. Het is slechts een kleur "verkleedpartijtje"onder toezicht van hun leerkracht. Het echt Carnaval begint namelijk zondag pas.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
En daarbij, carnaval gaat gepaard met een heleboel drank, al overdag stikt het van de mensen die al iets teveel gedronken hebben of erger. Kan me best voorstellen dat je het als ouder niet zo ziet zitten dat jouw kind daar tussen moet lopen.
Ssst, dat weet erodome niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:03 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om kindercarnaval dat op school gevierd wordt. Daar is geen druppel alcohol te bekennen. Het is slechts een kleur "verkleedpartijtje"onder toezicht van hun leerkracht. Het echt Carnaval begint namelijk zondag pas.
Ja ja, het is net zoiets als van een speelgoedschaap de keel doorsnijden en voor je het weet zitten ze elke vrijdag in de moskee.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:03 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om kindercarnaval dat op school gevierd wordt. Daar is geen druppel alcohol te bekennen. Het is slechts een kleur "verkleedpartijtje"onder toezicht van hun leerkracht. Het echt Carnaval begint namelijk zondag pas.
eigenlijk moeten we eens met hele volksstammen naar marokko verhuizen en daar gaan klagen dat ze geen rekening houden met carnaval rond de islam.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
Islamitische kinderen in Roermond hebben zich vrijdag massaal ziek gemeld. Ze mogen van hun ouders niet mee doen aan de carnaval op school. Leerplichtambtenaren bellen bij de adressen van ziek gemelde kinderen aan om te onderzoeken of ze niet spijbelen. Dat zei voorzitter Khalid Ramdani van het Marokkaans Platform in Roermond vrijdag.
Ook bij hem stond vrijdagochtend een ambtenaar aan de deur omdat hij zijn 4-jarig dochtertje ziek had gemeld. Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
De ziekmeldactie volgt volgens Ramdani op een weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer met 25 basisscholen in Midden-Limburg om rekening te houden met de islam rond de carnaval. Bij Swalm en Roer kon in verband met de carnaval niemand reageren.
bron
vandaar: hulp opvoeding allochtonen?
En Kerst heeft ook niks met het geloof te maken, zeker?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Carnaval is helemaal geen katholiek feest meer, het is nu een regionaal feest. Gewoon alle kinderen carnaval vieren, waarom hebben Moslims aan alle leuke dingen een hekel ?
Alle katholieken naar Spanje, hun bondgenoot tijdens het grote landverraad, mag ook hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
eigenlijk moeten we eens met hele volksstammen naar marokko verhuizen en daar gaan klagen dat ze geen rekening houden met carnaval rond de islam.
Niets van aantrekken die gozer is minder valide.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:07 schreef oxylus11 het volgende:
@gnaeus, is dit echt een reply op mijn reactie? Heb je hem wel gelezen? Ik geef aan dat die oslims niet zo moeten zeuren omdat dit gaat om schoolcaranaval, een gelegenheid waar geen drank geschonken wordt.
Ja, ja, je man is zeker weer bij je weggelopen en je naaktcamping loopt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet echt slim van je om steun te zoeken bij Vogels.
Toch blijft de opmerking van PizzaMizza gewoon staan. Carnaval heeft geen bal meer met het geloof te maken. Het is gewoon een feest. Wel de lusten, niet de lasten.quote:
Gap jij bent een Jood, wat moet jij weten van Carnaval?quote:
we hebben iemand met verstand !!!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Ik zou m'n kinderen ook niet willen laten opgroeien in een cultuur waar het normaal is je lam te zuipen en vreemd te gaan met de buurvrouw zolang je maar als een banaan verkleed bent.
Gap, Kruisigenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gap jij bent een Jood, wat moet jij weten van Carnaval?Dankzij jullie volk is eigenlijk alles begonnen met kruisigen van Jezus.. Vandaar ook Pasen en Vasteloaven etc..
QFTquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kruisigen!
Verder heb ik niks te zeggen over zo'n domme opmerking.
Wat is er mis met Kruisigen? Ik heb nog es gecheckt of het moet een Z moest..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gap, Kruisigen!
Verder heb ik niks te zeggen over zo'n domme opmerking.
Als alle carnavalsvierder gelovig zouden zijn, zouden de kerken op woensdag uitpuilen om de askruisjes te ontvangen en de omzet van vlees de periode na carnaval compleet tot 0 terug zakken in limburg. Want na carnaval zouden de katholieken moeten gaan vasten het lijken bijna wel moslims dan met hun ramadan, behalve dat ze wel overdag mogen eten maar geen vlees tijdens het vasten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:15 schreef Boldface het volgende:
Er zijn bovendien ook steeds meer niet-gelovigen (of mensen die geen bal meer aan hun geloof doen) die vrolijk meevieren.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Gap jij bent een Jood, wat moet jij weten van Carnaval?Dankzij jullie volk is eigenlijk alles begonnen met kruisigen van Jezus.. Vandaar ook Pasen en Vasteloaven etc..
Ach, je kent katholieken. Die komen gemiddeld 1,0001 keer per jaar in de kerk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als alle carnavalsvierder gelovig zouden zijn, zouden de kerken op woensdag uitpuilen om de askruisjes te ontvangen en de omzet van vlees de periode na carnaval compleet tot 0 terug zakken in limburg. Want na carnaval zouden de katholieken moeten gaan vasten het lijken bijna wel moslims dan met hun ramadan, behalve dat ze wel overdag mogen eten maar geen vlees tijdens het vasten.
dit...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Flow3r het volgende:
Het einde is zoek als ouders hun kinderen zomaar thuis gaan houden.
Ook het suikerfeest wordt tegenwoordig op veel scholen gevierd, wat nou als alle niet-moslims hun kinderen dan ziek gaan melden? Dat kan toch niet?
Kinderen moeten van allerlei culturen/feesten iets mee kunnen krijgen.
Aw Sweet Jeezaz, Aint nobody got time for that!quote:
Voel je je verplicht om te reageren omdat er moslim staat in de TT?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan gaan ze maar naar een islamitische school.
De strenge protestantse school hier een straat verderop viert ook geen carnaval. Dat vindt het schoolhoofd maar onzin (net als Ramadan).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Carnaval is helemaal geen katholiek feest meer, het is nu een regionaal feest. Gewoon alle kinderen carnaval vieren, waarom hebben Moslims aan alle leuke dingen een hekel ?
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De strenge protestantse school hier een straat verderop viert ook geen carnaval. Dat vindt het schoolhoofd maar onzin (net als Ramadan).
Dat zijn volgens mij gewoon officiële vrije dagen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.
Klop jij eens aan de deur van een Islamitische school aan en eis eens vrij om pasen of kerstmis..
Wat moet ik op een islamitische school?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.
Klop jij eens aan de deur van een Islamitische school aan en eis eens vrij om pasen of kerstmis..
Nope, maar zo erg dat er 2 millennia later er nóg over gebekvecht/gevochten moet worden is weer het andere uiterste. Het christendom verhaalt dat de kruisiging van godswege móest gebeuren, het jodendom erkent de eerste komst van jesus 2000 jaar geleden niet, de islam staat hier volledig buiten en atheïsten zal het aan hun reten roesten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:28 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens, dat kruisigen van Jezus was inderdaad niet aardig!
Ik snap je nog steeds niet. Verklaar je nader. Wanneer was destijds?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar klinkt zo raar dat een Jood een ander beschuldigd van landverraad terwijl ze zelf de grootste waren destijds..
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij gewoon officiële vrije dagen.
Ik doelde er op met:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat moet ik op een islamitische school?
Mijn joodse school was dicht met pasen en pinksteren. De leerlingen vieren het misschien niet, maar de schoolmedewerkers zijn vaak niet joods.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde er op met:
Elk Gelovige school heeft zo zijn eigen dagen waar ze vrij geven aan de hand van hun eigen religieuze feestdagen, een Islamitische school geeft bijv. geen vrij voor pasen of pinksteren, maar een Joodse school ook niet.
Een Katholieke school zal ook geen vrij geven voor Ramadan of Offerfeest etc..
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantje
GEEN islamitische ziektegolf op scholen Roermond
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantje
GEEN islamitische ziektegolf op scholen Roermond
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
Je hoeft tegenwoordig alleen maar moslim te zeggen en je bent wereldnieuws in Nederland.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.
Erhm nee, dat laatste is toch echt bollockx.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:42 schreef De_Guidance het volgende:
Ah er is dus weer eens niks aan de hand.
Zoals vrijwel altijd.
Even voor alle slinksen onder ons; doe eens gek en lees het desbetreffende stukje op GS. You'll be surprisedquote:Maar Geenstijl heeft weer een topicje en de xenofoben hebben weer geëjaculeerd.
Traditionele feestdag? In het Paapse zuiden ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:54 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Erhm nee, dat laatste is toch echt bollockx.
[..]
Even voor alle slinksen onder ons; doe eens gek en lees het desbetreffende stukje op GS. You'll be surprised.
Hier doe ik het voor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niks is grappiger dan het feit dat je je eigen volk denigreert. Oh nee, sorry. Dat was die Ambipur. Jij was diegene die zich voordeed als een Koerd maar een Mongoolse(dit is geen scheldwoord, Turken hebben veel gemeen met Mongolen) Turk was.
Dat noemt men ook wel consequent zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Men verloochent zelfs het lijfblad van azijnpissend Nedeland als het maar in hun straatje past.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |