Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De strenge protestantse school hier een straat verderop viert ook geen carnaval. Dat vindt het schoolhoofd maar onzin (net als Ramadan).
Dat zijn volgens mij gewoon officiële vrije dagen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.
Klop jij eens aan de deur van een Islamitische school aan en eis eens vrij om pasen of kerstmis..
Wat moet ik op een islamitische school?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.
Klop jij eens aan de deur van een Islamitische school aan en eis eens vrij om pasen of kerstmis..
Nope, maar zo erg dat er 2 millennia later er nóg over gebekvecht/gevochten moet worden is weer het andere uiterste. Het christendom verhaalt dat de kruisiging van godswege móest gebeuren, het jodendom erkent de eerste komst van jesus 2000 jaar geleden niet, de islam staat hier volledig buiten en atheïsten zal het aan hun reten roesten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:28 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens, dat kruisigen van Jezus was inderdaad niet aardig!
Ik snap je nog steeds niet. Verklaar je nader. Wanneer was destijds?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar klinkt zo raar dat een Jood een ander beschuldigd van landverraad terwijl ze zelf de grootste waren destijds..
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij gewoon officiële vrije dagen.
Ik doelde er op met:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat moet ik op een islamitische school?
Mijn joodse school was dicht met pasen en pinksteren. De leerlingen vieren het misschien niet, maar de schoolmedewerkers zijn vaak niet joods.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde er op met:
Elk Gelovige school heeft zo zijn eigen dagen waar ze vrij geven aan de hand van hun eigen religieuze feestdagen, een Islamitische school geeft bijv. geen vrij voor pasen of pinksteren, maar een Joodse school ook niet.
Een Katholieke school zal ook geen vrij geven voor Ramadan of Offerfeest etc..
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantje
GEEN islamitische ziektegolf op scholen Roermond
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
Je hoeft tegenwoordig alleen maar moslim te zeggen en je bent wereldnieuws in Nederland.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.
Erhm nee, dat laatste is toch echt bollockx.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:42 schreef De_Guidance het volgende:
Ah er is dus weer eens niks aan de hand.
Zoals vrijwel altijd.
Even voor alle slinksen onder ons; doe eens gek en lees het desbetreffende stukje op GS. You'll be surprisedquote:Maar Geenstijl heeft weer een topicje en de xenofoben hebben weer geëjaculeerd.
Traditionele feestdag? In het Paapse zuiden ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:54 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Erhm nee, dat laatste is toch echt bollockx.
[..]
Even voor alle slinksen onder ons; doe eens gek en lees het desbetreffende stukje op GS. You'll be surprised.
Hier doe ik het voor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niks is grappiger dan het feit dat je je eigen volk denigreert. Oh nee, sorry. Dat was die Ambipur. Jij was diegene die zich voordeed als een Koerd maar een Mongoolse(dit is geen scheldwoord, Turken hebben veel gemeen met Mongolen) Turk was.
Dat noemt men ook wel consequent zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Men verloochent zelfs het lijfblad van azijnpissend Nedeland als het maar in hun straatje past.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.
Doen (sarcastisch) alsof ze het ermee eens zijn en dan stromen de haat-reaguurders binnen.
Ja dus? Dan telt het niet?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Traditionele feestdag? In het Paapse zuiden ja.
En het 'nieuws' betrof niet de oproep, maar de mate waarin gehoor zou zijn gegeven aan die oproep. Dat is dus schromelijk overdreven door de media.
Bovendien moet men zich niet zo rete-druk maken om een beetje verzuim. In de krokusvakantie regent ook ziekmeldingen omdat paps en mams op tijd willen vertrekken naar de wintersport. Geen haan die daar verder naar kraait.
quote:
Dit lijken ze van GS toch echt wel serieus te menen, maargoed, als je wilt blijven naysayen is dat aan jou.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.
Doen (sarcastisch) alsof ze het ermee eens zijn en dan stromen de haat-reaguurders binnen.
Feit is dat het gewoon weer eens niet klopt. Maar elke moslimscheet is daar een bericht.
Ik bepaal helemaal niks. Ik ventileer slechts mijn mening. Als ik het voor het zeggen had, was dit bericht dan op de site van de Telegraaf verschenen? Dat lijkt me niet he.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:01 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Ja dus? Dan telt het niet?
Jij bepaalt wat mensen het nieuws vinden? Het gaat daar wel degelijk om. Lul er niet omheen.
Je bedoelt te zeggen dat religie een bullshit-reden is, in tegenstelling tot een wintersportvakantie?quote:Wintersport vergelijken met religie. We hebben het hier over kinderen.
Jij denkt dat ze het goed vinden dat islamitische kinderen Nederlandse feesten boycotten?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:02 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dit lijken ze van GS toch echt wel serieus te menen, maargoed, als je wilt blijven naysayen is dat aan jou.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Carnaval heeft niet zoveel meer te maken met het katholieke geloof tegenwoordig, het is meer een cultuursuiting vind ik. En ja, ik vind eigenlijk dat alle kinderen deel uit moeten kunnen maken van die cultuur, ook als ouders zelf geen carnaval vieren, het hoort er in bepaalde gebieden nou eenmaal bij.
Uiteraard zonder alcohol, maar gewoon leuk verkleed op school verschijnen doet niemand kwaad.
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Flow3r het volgende:
Het einde is zoek als ouders hun kinderen zomaar thuis gaan houden.
Ook het suikerfeest wordt tegenwoordig op veel scholen gevierd, wat nou als alle niet-moslims hun kinderen dan ziek gaan melden? Dat kan toch niet?
Kinderen moeten van allerlei culturen/feesten iets mee kunnen krijgen.
Als ze sowieso al geen hoge pet van dat hele carnavalsgebeuren op hebben (ze noemen het een zuip- en neukfestijn dat allang en breed van de vrome betekenis ontdaan is) lijkt het me dat ze er op zn minst stiekem om moeten lachen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:05 schreef De_Guidance het volgende:
Jij denkt dat ze het goed vinden dat islamitische kinderen Nederlandse feesten boycotten?
Dat kan. Het was vast een dilemma geweest wat ze meer haten, maar ondertussen staat er gewoon in de reacties dat moslims ziek in hun hoofd zijn en dat krijgt gemiddeld een +5.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Als ze sowieso al geen hoge pet al dat hele carnavalsgebeuren op hebben (ze noemen het een zuip- en neukfestijn dat allang en breed van de vrome betekenis ontdaan is) lijkt het me dat ze er op zn minst stiekem om moeten lachen.
Sowieso zorgt een feest voor verbroedering; iedereen hoort erbij. Dat geldt zowel voor het suikerfeest als carnaval.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.
Met Carnaval is iedereen gelijk. Geen standsverschil, De Burgemeester danst met de toiletjuffrouw, geen rangen en standen, vandaar het verkleden. In Brabant is het dan eigenlijk gebruikelijk een boerenkiel te dragen, maar dat doet lang niet iedereen. In Limburg is het verkleden meer uitbundig dan hier in Brabant, maar alles met hetzelfde doel...
Hier in zuid west Brabant dragen de volwassenen ook een boerenkiel, maar de kindjes ook verkleed. Ik vind dat de moslims er ook wel een heel drama van maken (als het waar is dan). Carnaval op school is gewoon een leuk verkleedfeestje met spelletjes en dansen. Niets meer. Er wordt echt geen Katholiek geloof opgedrongen op zo'n dag.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.
Met Carnaval is iedereen gelijk. Geen standsverschil, De Burgemeester danst met de toiletjuffrouw, geen rangen en standen, vandaar het verkleden. In Brabant is het dan eigenlijk gebruikelijk een boerenkiel te dragen, maar dat doet lang niet iedereen. In Limburg is het verkleden meer uitbundig dan hier in Brabant, maar alles met hetzelfde doel...
Dat is toch echt jouw hersenspinsel...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Betekend![]()
Wat jij lult is onzin. Het niet laten opdagen van kinderen is een soort van protest. Ze willen het signaal afgeven dat men moet aanpassen aan hen, ipv andersom.
Het is nog altijd beschuldigT.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar klinkt zo raar dat een Jood een ander beschuldigd van landverraad terwijl ze zelf de grootste waren destijds..
Dus kerst en pasen ook geen gelovige feesten?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Toch blijft de opmerking van PizzaMizza gewoon staan. Carnaval heeft geen bal meer met het geloof te maken. Het is gewoon een feest. Wel de lusten, niet de lasten.
Er zijn bovendien ook steeds meer niet-gelovigen (of mensen die geen bal meer aan hun geloof doen) die vrolijk meevieren.
Dat moslims hun kinderen op school ziekmelden, is illustratief voor het feit dat veel moslims compleet langs de Nederlandse samenleving heen leven.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:11 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Sowieso zorgt een feest voor verbroedering; iedereen hoort erbij. Dat geldt zowel voor het suikerfeest als carnaval.
Als we moslimkinderen weg gaan houden van carnaval, krijg je straks ook dat niet-moslimkinderen weggehouden worden van het suikerfeest en zo leer je nooit eens iets anders kennen. Bovendien scheidt het de verschillende bevolkingsgroepen nog meer.
Zo is het. Waarbij ik opmerk dat ik al eerder gemeld heb dat het hier, toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, nooit een probleem was met de moslimkinderen hoor. Er zaten er veel, maar deze deden gewoon mee en de meeste kwamen ook gewoon min of meer verkleed.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:12 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hier in zuid west Brabant dragen de volwassenen ook een boerenkiel, maar de kindjes ook verkleed. Ik vind dat de moslims er ook wel een heel drama van maken (als het waar is dan). Carnaval op school is gewoon een leuk verkleedfeestje met spelletjes en dansen. Niets meer. Er wordt echt geen Katholiek geloof opgedrongen op zo'n dag.
Idd, wat jij zegt; de reacties van de reaguurders die elkaars reply evalueren.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:10 schreef De_Guidance het volgende:
Dat kan. Het was vast een dilemma geweest wat ze meer haten, maar ondertussen staat er gewoon in de reacties dat moslims ziek in hun hoofd zijn en dat krijgt gemiddeld een +5.
Betekent nog steeds niet dat GS by default anti-moslim is, eerder anti-"moslim-achterlijkheid" (denk dan bijv. aan de baard die eventjes dacht te kunnen bedingen dat bouwvakkers midden in de zomer niet met ontbloot bovenlijf mochten werken voor zn huis, omdat meneer daar aanstoot aan nam, die categorie)quote:Als je dan ook naar powned.tv gaat en kijkt wat de populairste berichten zijn gaat meer dan helft over moslims. Doet het blijkbaar gewoon heel goed, je ziet het ook hier terug.
Ik merk hier bij de (openbare) school ook geen problemen. Nu wonen wij in een dorp waar op z'n hoogst 10 moslim gezinnen wonen en er zitten volgens mij vrijwel geen buitenlandse kinderen op mijn zoon z'n school. Dus hier speelt zo'n dilemma dus ook niet zo.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
Zo is het. Waarbij ik opmerk dat ik al eerder gemeld heb dat het hier, toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, nooit een probleem was met de moslimkinderen hoor. Er zaten er veel, maar deze deden gewoon mee en de meeste kwamen ook gewoon min of meer verkleed.
Nee, in de Blauwe Moskee met Prins Carnaval in de hand..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat carnaval wordt zeker in de moskee op de pier gevierd?
Resultaten uit het verleden bieden garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. En waar haal je het vandaan dat ik haat heb tegen Joden?
Dankjewel, vrede aan de nabestaanden..quote:
Wie niet?quote:[..]
Eensch
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
L1
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:01 schreef Ferdo het volgende:
Een ambtenaar aan de deur voor een vierjarig, dus niet leerplichtig kind is wat overdreven, maar de oudere kinderen horen natuurlijk gewoon op school te zijn als hun medeleerlingen dat ook verplicht zijn.
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.
Die uitzondering wil ook best maken voor het vieren van kerst en andere feestdagen van gelovigen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Was dat maar waar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef Bundesrepublik het volgende:
Mensen die denken dat Limburg niet in Nederland ligt.
Dat gebeurd aan de lopende band, zo zonder dat er enig moslim mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Lijkt me niet nodig, want vrijwel overal waar carnaval gevierd wordt is het nu een week vakantiequote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:26 schreef erodome het volgende:
Ik vraag me trouwens af, gaan de leerplichtambtenaren nu ook heel actief controleren na as woensdag, want dan is het verzuim altijd erg hoog
niks mis meequote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |