abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122640496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
Waar gaat dit nou eigenlijk over? Zitten er mensen nou werkelijk boos te doen omdat bepaalde moslims carnaval geen reet aan vinden.
Kinderen moeten gewoon naar school, of ze carnaval nou leuk vinden of niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:27:00 #102
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_122640524
quote:
Waar gaat dit nou eigenlijk over? Zitten er mensen nou werkelijk boos te doen omdat bepaalde moslims carnaval geen reet aan vinden.
Nee, omdat ze hun kinderen thuis houden terwijl ze naar school moeten.
Gourmetten of steengrillen?
pi_122640561
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Boeien, er wordt toch geen les gegeven.
pi_122640584
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het onderwerp in de OP, maar over het gekibbel tussen bepaalde users.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:28:17 #105
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_122640593
Ik vind vooral de reden waarom schrijnend! 'Het mag niet van de Islam' dat is toch wel zonde.

Als het nou om een normale reden was: 'Wij wilde graag een paar dagen extra wintersport' bijvoorbeeld, zou ik er geen problemen mee hebben. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:28:17 #106
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122640594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Tja, voor jou is dat niet te bevatten.
Nee.. Mijn grootste droom, een riante bungalow, zal wel nooit binnen bereik zijn ...
pi_122640709
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:28 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Nee.. Mijn grootste droom, een riante bungalow, zal wel nooit binnen bereik zijn ...
Had je beter je best op school moeten doen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:30:59 #108
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_122640723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Juist ja, op vrijdagochtend lopen de docenten allemaal ladderzat rond op school volgens erodome :')

Sjezus, ik ben blij dat wij wel nog plezier kunnen beleven aan carnaval. :)
ik ook. Mensen die er zo'n vooroordeel over hebben, weten gewoon niet wat het is Carnaval te vieren.
(er wordt zo op gescholden door mensen van boven de rivieren, maar ze komen wel massaal ons Carnaval verstieren door zich lam te zuipen en te denken dat alle vrouwen er van gediend zijn dat zij aan ze zitten :r )
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_122640819
Ik vraag me vooral af welke overijverige leerplichtambtenaar langs gaat bij ouders van een 4-jarig kind, terwijl deze kinderen nog helemaal niet leerplichtig zijn. Lulverhaal dus van die vader.
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_122641012
quote:
Sommige mensen, en bepaalde mensen die in Hongarije woonachtig zijn, zijn blijkbaar van mening dat deelname aan de tenenkrommende ten hemel scheiende sneuigheid van het kindercarnaval in het kader van de Nederlandse Leitkultuur verplicht gesteld dient te worden aan "den vreemdeling" en dat absentie in dier voege kei- en kei- en keihard aangepakt dient te worden (zodat ook de staatskas er tenminste beter van wordt).
I´m back.
pi_122641122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja en? Ik woon zelf in Limburg, we hadden nooit een optocht, en ben jarenlang op de carnavalsvrijdag op diverse basisscholen geweest, nergens stonden ze "bier te zuipen" op die ochtend (meestal hebben ze namelijk 's middags vrij)

[..]

Nee, niet tot de avond, als de kinderen weg zijn, wordt er lekker van een pilsje genoten (dat jij het meteen met tokkies associeert, is jouw probleem), maar die kinderen zijn dan klaar met school en weg en mogen doen en laten wat ze willen.

[..]

Punt 1: dat katholieke betrekt vrijwel niemand er meer bij. Punt 2: Drank hoort er inderdaad bij, nou ja, wat een drama als er volwassen mensen zijn die drank nuttigen :') Ik heb er geen mentale problemen aan overgehouden hoor... Tijdens de kindercarnaval had ik echt geen aandacht voor de volwassenen, wat die op dat moment deden, zou me echt aan mijn reet roesten. Je had het gewoon leuk met je vriendjes.
Je beseft hopelijk wel dat je jezelf een beetje tegenspreekt he...

Maar goed, ik had het dan ook over de optochten, waar veel scholen aan meedoen, niet over op het schoolplein. Op het schoolplein blijft alleen overeind staan dat het wel degelijk een katholiek feest is. Dat vele daar niets mee hebben verder maakt dat niet minder waar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_122641153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Weleens van "mogen" en "vrije keus" gehoord?
Ja, vandaar dat ik het geen enkel probleem vind als mensen dus niet mee willen doen aan carnaval...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_122641210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:27 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nee, omdat ze hun kinderen thuis houden terwijl ze naar school moeten.
Omdat de school niet mee wil werken aan wat anders dan carnaval...(in dit bericht iig).
De kinderen doen niets nuttigs op die dag, het is onzinnig om mensen dan te verplichten mee te moeten vieren.
pi_122641253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
De ziekmeldactie volgt volgens Ramdani op een weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer met 25 basisscholen in Midden-Limburg om rekening te houden met de islam rond de carnaval.
En ik maar denken dat tollerantie niet werkt als het niet van twee kanten komt.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_122641274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sommige mensen, en bepaalde mensen die in Hongarije woonachtig zijn, zijn blijkbaar van mening dat deelname aan de tenenkrommende ten hemel scheiende sneuigheid van het kindercarnaval in het kader van de Nederlandse Leitkultuur verplicht gesteld dient te worden aan "den vreemdeling" en dat absentie in dier voege kei- en kei- en keihard aangepakt dient te worden (zodat ook de staatskas er tenminste beter van wordt).
Dat noemen we ook wel fascisme. Maar daar zijn ze natuurlijk ook niet vies van in Hongarije.
pi_122641322
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_122641422
Dat hadden ze ruim 30 jaar geleden toen ik nog in limburg woonde eens moeten doen bij alle jehova's getuigen die ook op zulke dagen thuis gehouden werden moeten doen. :D

En zelfs openbare scholen deden toen ook al mee aan carnaval tijdens lessen leuk verkleed dingen maken en dan op vrijdag middag de schooloptocht door de wijk heen.
pi_122641496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Slechte trollpoging pikkie, nog een paar extra lessen bij Verbal nemen voor een volgende poging.
pi_122641570
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat noemen we ook wel fascisme. Maar daar zijn ze natuurlijk ook niet vies van in Hongarije.
Heej, je schoen bungelt nog uit zijn reet.
pi_122641616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heej, je schoen bungelt nog uit zijn reet.
Dat is m'n hoofd.
pi_122641665
Weer zo'n typisch geval. Iedereen moet zich aanpassen aan de sprookjesboekgelovers, maar ho-maar als je iets van hen vraagt.

Weer een symptoom van de ziekte die je meekrijgt als je de islam als geloof hebt.
#freefrederike
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:51:18 #122
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_122641667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat de school niet mee wil werken aan wat anders dan carnaval...(in dit bericht iig).
De kinderen doen niets nuttigs op die dag, het is onzinnig om mensen dan te verplichten mee te moeten vieren.
Je kunt je afvragen wat er allemaal zo nuttig is aan wat je EXACT leert op zo'n dagje op de basisschool. Waarschijnlijk geen reet.

Het gaat om het algehele beeld, en dat is dat ouders niet gaan bepalen wat nuttig is of wat niet. Zou een mooie boel worden als ouders hun kinderen tijdens Frans of Engels van school halen omdat ze dat niet nuttig vinden of wat dan ook. :')

De school bepaalt dat, de kinderen moeten naar school. Of blijven we voortaan ook maar met de kerstviering thuis? Of met de toneelvoorstellingen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_122641680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is m'n hoofd.
Ik wist wel dat het vol stront zat, hoef je niet te vermelden. :r
pi_122641693
Boeiend, tis niet alsof die kinderen anders wat nuttigs op school deden.
pi_122641703
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:51 schreef PizzaMizza het volgende:
Weer zo'n typisch geval. Iedereen moet zich aanpassen aan de sprookjesboekgelovers, maar ho-maar als je iets van hen vraagt.

Weer een symptoom van de ziekte die je meekrijgt als je de islam als geloof hebt.
Schandalig inderdaad dat al die moslims eisen dat men niet meer aan carnaval doet. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')