Volgens de mensen hier is dat dus niet mogelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:37 schreef nomnom het volgende:
[..]
?
Ze stonden op het Malieveld omdat ze 60.000 kaarten konden verkopen voor Coldplay. Het kon dus niet in een stadion...
259 miljoen vind ik niet zoveel minder. Voor die 259 miljoen ga je ook nooit en te nimmer investeerders vinden denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:36 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Laten we even 1 ding heel duidelijk maken. Zonder ONS is er geen club. Zonder bobo's heb je minder inkomsten, maar wel een club. Heb je een seizoenskaart?
Daarnaast kost een renovatie ook veel geld, maar veel minder terwijl hetzelfde effect (meer business-seats) bereikt kan worden. Daarnaast behoudt je de Kuip als voetbaltempel. Dus tja.
Nog steeds geen enkele reden voor nieuwbouw.
Okee, dus dan maar alleen kijken naar de belangen / behoeften van de meest fanatieke Feyenoordsupporters, en maar minder kijken naar de behoeften van sponsors, waardoor je niet het optimale rendement haalt uit de mogelijkheden van Feyenoord, en dus op z'n best een 'sleeping giant' blijft, maar waarschijnlijker afzakt tot middenmotor op termijn. Maar wel met tevreden fanatieke supporters, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:36 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Laten we even 1 ding heel duidelijk maken. Zonder ONS is er geen club. Zonder bobo's heb je minder inkomsten, maar wel een club. Heb je een seizoenskaart?
Daarnaast kost een renovatie ook veel geld, maar veel minder terwijl hetzelfde effect (meer business-seats) bereikt kan worden. Daarnaast behoudt je de Kuip als voetbaltempel. Dus tja.
Mojo is niet de enige reden dat De Kuip faalt in het aantrekken van nieuwe evenementen. Nogmaals, je kunt niet ontkennen dat de mindere voorzieningen daar mede debet aan zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens de mensen hier is dat dus niet mogelijkEr komt niemand naar een openlucht concert want de concertbezoekers zijn te verwend.
Dat de Kuip faalt in concerten naar de kuip halen wordt graag over het hoofd gezien, maar dat is natuurlijk allemaal veel beter als dat nieuwe ding er staat
Jep, zo'n 20 jaar al denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:36 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Maar even stel hè: jij hebt dus liever een Feyenoord wat steeds verder achterop raakt maar zonder seathouders (bobo's zoals jij het zegt) dan een Feyenoord dat blijft meedraaien in de top maar toevallig in een ander stadion?quote:Daarnaast kost een renovatie ook veel geld, maar veel minder terwijl hetzelfde effect (meer business-seats) bereikt kan worden. Daarnaast behoudt je de Kuip als voetbaltempel. Dus tja.
Maar een grasveld midden in fukking Den Haag heeft die voorzieningen wel?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mojo is niet de enige reden dat De Kuip faalt in het aantrekken van nieuwe evenementen. Nogmaals, je kunt niet ontkennen dat de mindere voorzieningen daar mede debet aan zijn.
Maar goed, het organiseren van evenementen is wellicht een leuke bijkomstigheid, maar zeker geen hoofdreden.
Je vindt ook geen investeerders? Die blijven gewoon Wij, gemeente en het rijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
259 miljoen vind ik niet zoveel minder. Voor die 259 miljoen ga je ook nooit en te nimmer investeerders vinden denk ik.
Nee, maar je haalt wederom 1 voorbeeld aan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar een grasveld midden in fukking Den Haag heeft die voorzieningen wel?Hou toch eens op man
Weet je wat dat gekost heeft?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar een grasveld midden in fukking Den Haag heeft die voorzieningen wel?Hou toch eens op man
20 jaar?! dan geloof ik nauwelijks dat jij een nieuw stadion overweegt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:42 schreef nomnom het volgende:
[..]
Jep, zo'n 20 jaar al denk ik.
[..]
Maar even stel hè: jij hebt dus liever een Feyenoord wat steeds verder achterop raakt maar zonder seathouders (bobo's zoals jij het zegt) dan een Feyenoord dat blijft meedraaien in de top maar toevallig in een ander stadion?
Ik zeg 'stel' omdat het niet gezegd is dat we daadwerkelijk achterop raken etc.
Maar wij hebben er geen 1.. Minder voorzieningen zou je jezelf ook als goedkopere optie in de markt kunnen zetten. Er gebeurt echter helemaal niks. Dat geeft mij weinig hoop dat dit dan ineens wel het geval is met een nieuw stadion.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, maar je haalt wederom 1 voorbeeld aan.
Het Malieveld zal ook niet structureel en allerlei soorten evenementen aantrekken.
Diverse evenementen, diverse behoeften. Bovendien zorgt bijvoorbeeld een dak dat dichtkan er ook voor dat de evenementenkalender door kan lopen in het najaar.
Daarmee kan niet hetzelfde bereikt worden, want minder uitbreidingsmogelijkheden zoals al meerdere malen is aangegeven. en dus minder inkomsten. Daarnaast is het niet zoveel goedkoper als Red de Kuip iedereen wilt laten geloven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Je vindt ook geen investeerders? Die blijven gewoon Wij, gemeente en het rijk.
Wel vermoeiend overigens om mijzelf te blijven herhalen.
Ik geef aan dat een goedkoper alternatief hetzelfde kan bereiken, waarbij de uiteindelijke gebruikers stuk voor stuk tevredener zijn dan met het andere duurdere alternatief.
Hoezo? Ik kom ook al 15 jaar in De Kuip. Dan kun je niet voor een nieuw stadion zijn?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:45 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
20 jaar?! dan geloof ik nauwelijks dat jij een nieuw stadion overweegt.
En ja. De kuip hoort bij Feyenoord. Bobo;s die maar komen en gaan niet. Makkelijk toch?
En Feyenoord zal altijd groot blijven, middenmoot of niet, dankzij ons & de Kuip.
Oh ja? In Londen hebben ze het wembley maar worden ook nog steeds concerten gegeven in bv het hyde park.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:45 schreef nomnom het volgende:
[..]
Weet je wat dat gekost heeft?
Jij denkt werkelijk dat ze al die voorzieningen daar op dat veld plaatsen omdat ze dat graag doen? Omdat mensen graag in de modder lopen? Ga toch weg.
De enige reden dat het daar op dat veld was, was omdat ze daar net even meer mee konden verdienen. Als er een stadion was geweest waar 60.000 man droog had kunnen zitten, met alle voorzienen reeds aanwezig waren ze gewoon daar naartoe gegaan. Gegarandeerd.
Dan zal daarmee wel meer verdiend worden hè. Of is er een andere reden?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh ja? In Londen hebben ze het wembley maar worden ook nog steeds concerten gegeven in bv het hyde park.
De VarkenoordGroep 2.0.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:50 schreef Caland het volgende:
Jeetje, dat hele ReddeKuip gebeuren is nog amateuristischer dan ik al dacht.![]()
Die doorrekening is bijna schokkend.
Geen verkeerd woord over de Varkenoord groep hé. Die hebben zeker e.e.a. weten te bewerkstelligen.quote:
Ik zou niet weten wat eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen verkeerd woord over de Varkenoord groep hé. Die hebben zeker e.e.a. weten te bewerkstelligen.
Godverquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar goed, het lijkt me duidelijk.
De Red de Kuipers lijken voor een Feyenoord alleen voor de eckte eckte Feyenoorders, en vinden het niet erg om desnoods af te zakken naar de middenmoot.
De voorstanders van een nieuw stadion hopen dat Feyenoord met een nieuw stadion kan aansluiten bij de top en hopen op een goed stadion voor iedereen. Al bestaan er geen garanties en kunnen de voorstanders er ook naast zitten.
Ik heb je al uitgelegd wat het plan van ReddeKuip als doelstelling had.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:50 schreef Caland het volgende:
Jeetje, dat hele ReddeKuip gebeuren is nog amateuristischer dan ik al dacht.![]()
Die doorrekening is bijna schokkend.
Ja maar doe het dan op zijn minst proffesioneel. Je pretendeert het te zijn, so act like it.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb je al uitgelegd wat het plan van ReddeKuip als doelstelling had.
Ja dat is de wijze hoe ik de woorden van Popcorn interpreteer.quote:
Veel geblaat, weinig wol? Ze maken zichzelf ontzettend belachelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb je al uitgelegd wat het plan van ReddeKuip als doelstelling had.
Nee, een andere optie dan een nieuw stadion bespreekbaar maken. De plannen van de nieuwe kuip waren al zover gevorderd dat ze in korte tijd iets in elkaar gedraaid hebben, logisch dat er meer haken en ogen aanzitten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Veel geblaat, weinig wol? Ze maken zichzelf ontzettend belachelijk.
Je haalt denk ik heel wat dingen door elkaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, een andere optie dan een nieuw stadion bespreekbaar maken. De plannen van de nieuwe kuip waren al zover gevorderd dat ze in korte tijd iets in elkaar gedraaid hebben, logisch dat er meer haken en ogen aanzitten.
Maar wat ze bijvoorbeeld ook al bereikt hebben is dat we i.p.v. een nieuw stadion van 400 miljoen euro het nu waarschijnlijk voor minder gaan doen dan 259 miljoen. Daar kan je toch ook alleen maar blij mee zijn?
nee dat meen je?! Dat is fan-tas-tisch nieuws!quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:56 schreef Caland het volgende:
In het PVE staat trouwens dat Feyenoord het eerste stadion in dit land wil gaan bouwen dat aan de categorie 4 eisen van de UEFA voldoet. Bij renovatie komt men dus met die eisen in acht nemend op de 259 miljoen.
Wat precies? Ik geef alleen maar aan hoe men op die 259 miljoen komt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nee dat meen je?! Dat is fan-tas-tisch nieuws!
...
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nee dat meen je?! Dat is fan-tas-tisch nieuws!
...
Vertel?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Je haalt denk ik heel wat dingen door elkaar.
Minder dan 259 miljoen daar is totaal geen sprak van. En het huidige plan is alleen maar goedkoper uitgevallen omdat het gebied eromheen (inclusief die nieuwe metroverbinding) niet wordt aangepakt. Echt niet door die amateurs van red de kuip.quote:
dat was t meer, een sarcastische post over de halve dag discussie over t nieuwe stadion.quote:
Van Merwijk heeft vandaag aan de gemeenteraad belooft dat hij het voor minder doet jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Minder dan 259 miljoen daar is totaal geen sprak van. En het huidige plan is alleen maar goedkoper uitgevallen omdat het gebied eromheen (inclusief die nieuwe metroverbinding) niet wordt aangepakt. Echt niet door die amateurs van red de kuip.
Ondanks dat er nu een onafhankelijk onderzoek komt naar de haalbaarheid van beide partijen kunnen we het hoofdstuk rdk nu wel afsluiten denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Minder dan 259 miljoen daar is totaal geen sprak van. En het huidige plan is alleen maar goedkoper uitgevallen omdat het gebied eromheen (inclusief die nieuwe metroverbinding) niet wordt aangepakt. Echt niet door die amateurs van red de kuip.
beloofd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Van Merwijk heeft vandaag aan de gemeenteraad belooft dat hij het voor minder doet ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
beloofd.TopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ondanks dat er nu een onafhankelijk onderzoek komt naar de haalbaarheid van beide partijen kunnen we het hoofdstuk rdk nu wel afsluiten denk ik.
Wat een amateuristische en vooral bedroevende bedoeling is het eigenlijk
Dat het niemand ene fuck interesseert wat de fifa voor haar bobo's wil.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat precies? Ik geef alleen maar aan hoe men op die 259 miljoen komt.
die trein die nu rijd is topquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wordt wel een aldi stadion danMisschien kunnen ze de fyra overnemen om de verbinding tussen het centraal station en de nieuwe kuip te verzorgen.
Gast, je voorliefde voor de Kuip ( die ik overigens met je deel) is duidelijk. Maar je realisme is echt no where to be foundquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:03 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dat het niemand ene fuck interesseert wat de fifa voor haar bobo's wil.
Het zijn slechts eisen die ze stellen om een stadion een bepaalde kwalificatie te geven. Ik heb het nergens over bobo's gehad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:03 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dat het niemand ene fuck interesseert wat de fifa voor haar bobo's wil.
Je steelt Calands grap.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:04 schreef Jimbo het volgende:
Het gerucht gaat van VW het voor 40-45 mln wil gaan doen
Maar Caland, wat denk je van een nieuw stadion nog goedkoper dan de renovatie optie? 1 van de 2 plannen lijkt me sowieso niet helemaal realistisch in dit geval..quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn slechts eisen die ze stellen om een stadion een bepaalde kwalificatie te geven. Ik heb het nergens over bobo's gehad.
Oh nee? ga maar uitzoeken wat zoiets betekent dan, en waarom niemand hier daar dat ook maar zou moeten interesseren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gast, je voorliefde voor de Kuip ( die ik overigens met je deel) is duidelijk. Maar je realisme is echt no where to be found
ohquote:
In een volle sprinter naar de Kuip. Heerlijkquote:
De renovatie optie is nooit realistisch geweest als je naar de eisen van Feyenoord kijkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar Caland, wat denk je van een nieuw stadion nog goedkoper dan de renovatie optie? 1 van de 2 plannen lijkt me sowieso niet helemaal realistisch in dit geval..
ik kom zelf buiten Rdam vandaan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:06 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
In een volle sprinter naar de Kuip. Heerlijk
Maar het nieuws dat er een nieuw stadion komt, was eigenlijk al te verwachten.
Hele discussies kunnen er gevoerd worden, maar het komt er toch wel
Ik vond onze renovatie plannen dan ook totaal niet realistisch. Op 2 na meeste business units van europa voor een op europees gebied provincieclubje..quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
De renovatie optie is nooit realistisch geweest als je naar de eisen van Feyenoord kijkt.
Wil je renoveren zonder die eisen dan gooi je eigenlijk geld in een put.
Maar goed, van Merwijk heeft ofwel de renovatie te duur geschetst ofwel de nieuwbouw te goedkoop.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
De renovatie optie is nooit realistisch geweest als je naar de eisen van Feyenoord kijkt.
Wil je renoveren zonder die eisen dan gooi je eigenlijk geld in een put.
Ik ben allang blij dat ze van die 80.000 oid zijn afgestapt. 63.000 is voor een club in nederland gewoon de max. en qua business units kan je maar beter wél een grote broek aantrekken, je weet niet hoe dat zich ontwikkeld de komende 30-40 jaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond onze renovatie plannen dan ook totaal niet realistisch. Op 2 na meeste business units van europa voor een op europees gebied provincieclubje..
Dat zal moeten blijken uit het onafhankelijke onderzoek.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar goed, van Merwijk heeft ofwel de renovatie te duur geschetst ofwel de nieuwbouw te goedkoop.
Wat er is mis met de tram?quote:[img]http://i.fokzine:P
et/p/0s.gif[/img] Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik kom zelf buiten Rdam vandaan.
ik neem de trein uit mn gehucht, stap over op de feyenoord trein in centraal en klaar.
anders moet ik met de tram of iets..**ril**
Dan zou ik liever zien dat er rekening wordt gehouden met een mogelijkheid tot uitbreiding. Dit lijkt me een gevalletje ogen groter dan de maag.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat ze van die 80.000 oid zijn afgestapt. 63.000 is voor een club in nederland gewoon de max. en qua business units kan je maar beter wél een grote broek aantrekken, je weet niet hoe dat zich ontwikkeld de komende 30-40 jaar.
Om hoeveel businessunits ging het ook alweer?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond onze renovatie plannen dan ook totaal niet realistisch. Op 2 na meeste business units van europa voor een op europees gebied provincieclubje..
Daar wordt ook rekening mee gehouden, daar waar je bij renovatie echt direct aan de max. zit qua mogelijkheden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan zou ik liever zien dat er rekening wordt gehouden met een mogelijkheid tot uitbreiding. Dit lijkt me een gevalletje ogen groter dan de maag.
100quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Om hoeveel businessunits ging het ook alweer?
80 vol krijgen lijkt me op zich wel haalbaar. Twente krijgt er moeiteloos 60 vol. Feyenoord en het achterland is veel groter.
Vertel? Dat is wel nieuw voor me.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar wordt ook rekening mee gehouden, daar waar je bij renovatie echt direct aan de max. zit qua mogelijkheden.
100 is wat ambitieus. Laten we zeggen op de groei gebouwd.quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vertel? Dat is wel nieuw voor me.
Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwbouwhuis. Er staan er van de 100 nog zeker 30 leeg. Mooi niet dat ik de vraagprijs ga bieden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
100 is wat ambitieus. Laten we zeggen op de groei gebouwd.
Maar 80 moet wel kunnen lukken zoals ik al zei, dus met het oog op de (verre) toekomst kun je beter teveel dan te weinig businessunits hebben denk ik.
Maar de businessunits?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:14 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit was dan wel BC 3.0 maar ik neem aan dat ze daar niet vanaf stappen. Slechts het schuifveld ligt in de prullenbak.
Ik vind 100 al vrij fors, maar als in het nieuwe stadion al rekening wordt gehouden met een eventuele uitbreiding kan je er wel vanuit gaan dat de units daarin mee groeien.quote:
ik vind t zo verschrikkelijk kut om met de tram (sowieso t ovquote:
Ah ja. Ik had dus liever iets gezien als 60 bu en optie tot 100 ofzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind 100 al vrij fors, maar als in het nieuwe stadion al rekening wordt gehouden met een eventuele uitbreiding kan je er wel vanuit gaan dat de units daarin mee groeien.
En anders gooien ze er toch weer een bouwkeet tegenaan.
Die zwakke positie is er ook bij renovatie en de kans dat je daarmee wel stappen kan gaan maken is naar mijn mening kleiner. En dan heb ik het niet eens over waar dat geld dan vandaan moet komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah ja. Ik had dus liever iets gezien als 60 bu en optie tot 100 ofzo.
Kijk, ik ben in principe niet tegen een nieuwe kuip, maar ik denk dat op dit moment onze positie te zwak is, waardoor er 434 belangen voorop staan voordat BVO Feyenoord aan de beurt is.
Gelukkig woont mijn broertje tegenover de Kuip dus altijd een goede reden om niet in de drukte te hoeven reizen. Parkeren is ook een drama.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:20 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik vind t zo verschrikkelijk kut om met de tram (sowieso t ov) te reizen.
Parkeren is een drama als je niet een kwartier wilt lopen of je pas om 14:28 De Kuip in wil stappen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Gelukkig woont mijn broertje tegenover de Kuip dus altijd een goede reden om niet in de drukte te hoeven reizen. Parkeren is ook een drama.
ja t parkeren is een drama, daarom neem ik t ovquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Gelukkig woont mijn broertje tegenover de Kuip dus altijd een goede reden om niet in de drukte te hoeven reizen. Parkeren is ook een drama.
Ik parkeer hem nog dichterbij dan de mensen die ervoor betalen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Muto het volgende:
[..]
Parkeren is een drama als je niet een kwartier wilt lopen of je pas om 14:28 De Kuip in wil stappen.
Een stadion met meer commerciele mogelijkheden helpt toch el aardig mee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Dekatria het volgende:
Dat hele geneuzel over verhoging van de begroting door een nieuw stadion verbloemt enkel de onkunde van de huidige beleidsvoerders. Goed beleid vergroot begrotingen, het juiste technische personeel verbetert de sportieve prestaties. Daar gaat geen enkel nieuw stadion iets aan veranderen.
Als je een beetje bekend bent in de buurt dan weet je dat wel te vindenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik parkeer hem nog dichterbij dan de mensen die ervoor betalen.
Duurt wel wat langer met wegkomen, maar hey lekker boeiend op zondag.
Ik zet hem wel wat verder weg, maar zit binnen 20 minuten na de wedstrijd op de A16. Vind ik totaal geen probleem. Radio Rijnmond op en stukje rijden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Of na de wedstrijd nog een uurtje de kroeg in en je rijdt zo weg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:52 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik zet hem wel wat verder weg, maar zit binnen 20 minuten na de wedstrijd op de A16. Vind ik totaal geen probleem. Radio Rijnmond op en stukje rijden.
Dit, alles wijst er gewoon op dat het een multifunctioneel gedrocht gaat worden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:46 schreef Muto het volgende:
Het echte probleem zit in de zinloze extra's van een nieuw stadion. Als je een nieuw stadion krijgt met ovale vormer, mooie lichtmasten en zonder dak, dan zou hier niemand klagen. Dan zou er alleen een gevecht zijn om De Kuip niet te laten slopen.
Maar juist zaken als een dak, warme kroketten etc. zorgen voor dat gezeik. Ik denk dat 80% van de Feyenoorders geen problemen zouden hebben met meer business units.
Gewoon lopen manquote:
Ook een multifunctioneel stadion kan voetbal uitstralen imo. Ik denk dat men teveel gedrochten al de arena als vergelijkingsmateriaal neemt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:54 schreef Grifte het volgende:
[..]
Dit, alles wijst er gewoon op dat het een multifunctioneel gedrocht gaat worden.
En dat de Kuip neergehaald wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:54 schreef Grifte het volgende:
Dit, alles wijst er gewoon op dat het een multifunctioneel gedrocht gaat worden.
Een multifunctioneel stadion hoeft toch niet persé een gedrocht te worden?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:54 schreef Grifte het volgende:
[..]
[..]
Gewoon lopen man
Als je de uitspraken van Van Merwijk + het supportersbeleid erbij pakt gaan je gedachten inderdaad snel die richting op.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook een multifunctioneel stadion kan voetbal uitstralen imo. Ik denk dat men teveel gedrochten al de arena als vergelijkingsmateriaal neemt.
Het kan denk ik geen kwaad om overal een kijkje te nemen. Ook om voorbeelden te krijgen van hoe het vooral niet moet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:58 schreef Grifte het volgende:
[..]
Als je de uitspraken van Van Merwijk + het supportersbeleid erbij pakt gaan je gedachten inderdaad snel die richting op.
Zeker als ze bij ongelofelijke kutstadions als bij Arsenal en Steaua Boekarest gaan kijken, of Allianz als voorbeeld willen nemen.
bij t tankstation zeker?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Kleur stoeltjes.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:01 schreef Caland het volgende:
En eigenlijk kan je er pas wat zinnigs over zeggen wanneer er een eerste schets op tafel ligt. Ik ben wel heel benieuwd wat de rol van supporters gaat zijn in de aanloop daarnaar.
+ Kleur van de tegeltjes in de toilettenquote:
Bij dat Mike's poolcafé vaak. Als je hem echt helemaal vooraan dat industrieterrein wilt hebben (tegen de brienenoord aan) moet je er echt al heel vroeg zijn maar dan rij je ook zo weg na afloop als je daar de snelweg op moet.quote:
Wat denk je zelf? Met het huidige bestuur minimaal, dit is hun kans om het stadion zo in te richten om de supporters goed onder de tang te houden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Het kan denk ik geen kwaad om overal een kijkje te nemen. Ook om voorbeelden te krijgen van hoe het vooral niet moet.
En eigenlijk kan je er pas wat zinnigs over zeggen wanneer er een eerste schets op tafel ligt. Ik ben wel heel benieuwd wat de rol van supporters gaat zijn in de aanloop daarnaar.
Oh, zo'n inspraakavond ja. En dat ze er dan zeggen over na te gaan denken enzoquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Grifte het volgende:
Ja wie weet ergens een inspraakmoment voor de supporters over een kleurtje hier of stoeltje daar, maar ik ben bang dat de supportersinspraak gering zal zijn.
Klopt wel, ja. Niemand heeft problemen als er een dak komt, maar dat dak tijdens voetbalwedstrijden open blijft. Of dat ze het alleen tijdens Oranje-interlands dichtgooien. Dat zijn ook zaken die uit overleg tussen stadiondirectie, Feyenoord en de Supportersvereniging kan komen. En dat getouwtrek en gekloot om elkaars ideeën af te kraken is gewoon sneu én raar. Waarom niet onderling samenwerken. Maak een stadion die zoveel mogelijk wensen van de drie partijen heeft. Op de lange termijn heb je daar het meeste aan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook een multifunctioneel stadion kan voetbal uitstralen imo. Ik denk dat men teveel gedrochten al de arena als vergelijkingsmateriaal neemt.
Geloof jij nou serieus dat wanneer er een nieuw stadion komt en er komt een dak op dat ie open blijft als het regent?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef Muto het volgende:
[..]
Klopt wel, ja. Niemand heeft problemen als er een dak komt, maar dat dak tijdens voetbalwedstrijden open blijft. Of dat ze het alleen tijdens Oranje-interlands dichtgooien. Dat zijn ook zaken die uit overleg tussen stadiondirectie, Feyenoord en de Supportersvereniging kan komen. En dat getouwtrek en gekloot om elkaars ideeën af te kraken is gewoon sneu én raar. Waarom niet onderling samenwerken. Maak een stadion die zoveel mogelijk wensen van de drie partijen heeft. Op de lange termijn heb je daar het meeste aan.
Ik denk dat je met zo'n houding niet ver komt, al begrijp ik het wel gezien het verleden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Grifte het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Met het huidige bestuur minimaal, dit is hun kans om het stadion zo in te richten om de supporters goed onder de tang te houden.
Ja wie weet ergens een inspraakmoment voor de supporters over een kleurtje hier of stoeltje daar, maar ik ben bang dat de supportersinspraak gering zal zijn.
Precies dit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef Muto het volgende:
En dat getouwtrek en gekloot om elkaars ideeën af te kraken is gewoon sneu én raar. Waarom niet onderling samenwerken. Maak een stadion die zoveel mogelijk wensen van de drie partijen heeft. Op de lange termijn heb je daar het meeste aan.
Arena staat er tegen die tijd al ruim 20 jaar, lijkt me sterk dat de technologie en stuctuur in die tijd stilgestaan heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat partijen daar baat aan kunnen hebben. Maar juist dit soort opmerkingen tekenen het wantrouwen tussen alle organisaties die belang hebben bij een nieuw stadion/renovatie. Dit soort zaken kunnen vastgelegd worden. Zolang de constructie dusdanig is dat een x-gedeelte van het publiek droog zit, is er geen probleem. Voor de stadiondirectie niet, voor de supporters niet en voor Feyenoord niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geloof jij nou serieus dat wanneer er een nieuw stadion komt en er komt een dak op dat ie open blijft als het regent?
En daar zit het probleem. Net als dat als er supporters met de directie gaan samenwerken. Beide partijen gaan zo'n samenwerking negatief in. Dan krijg je dat soort problemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sinds wanneer wil de Feyenoord-directie ook maar met iemand samenwerken?
RDK is een initiatief van supporters om te helpen meedenken, vergeet dat niet. Dat Feyenoord dat vervolgens niet wil, tja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:12 schreef Muto het volgende:
[..]
En daar zit het probleem. Net als dat als er supporters met de directie gaan samenwerken. Beide partijen gaan zo'n samenwerking negatief in. Dan krijg je dat soort problemen.
Het zijn twee partijen die elk maar een waarheid denken te hebben en geen van elkaars waarheden willen aannemen. Maar, het kan zijn dat ik te naïef ben en minder een zo'n poldermodel moet geloven. Ondanks dat beide partijen waarschijnlijk voor 80% dezelfde belangen hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
RDK is een initiatief van supporters om te helpen meedenken, vergeet dat niet. Dat Feyenoord dat vervolgens niet wil, tja.
Vind je het gek met zo'n debiel plan wat van amateurisme aan elkaar hangt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
RDK is een initiatief van supporters om te helpen meedenken, vergeet dat niet. Dat Feyenoord dat vervolgens niet wil, tja.
De Kuip blijft wel bestaan!! Alleen ziet het er compleet anders uit, maar de lichtmasten blijven wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind je het gek met zo'n debiel plan wat van amateurisme aan elkaar hangt.
gewoon opvijzelen die shit en klaarquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
De Kuip blijft wel bestaan!! Alleen ziet het er compleet anders uit, maar de lichtmasten blijven wel.
Grondkosten? Geen idee wat dat zijn. Zichtlijnen? Lekker boeiend, alsof mensen naar de Kuip komen om de wedstrijd te zien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
De Kuip blijft wel bestaan!! Alleen ziet het er compleet anders uit, maar de lichtmasten blijven wel.
Zichtlijnen heb ik nooit over nagedacht maar die zijn sowieso echt kut in De Kuip.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Grondkosten? Geen idee wat dat zijn. Zichtlijnen? Lekker boeiend, alsof mensen naar de Kuip komen om de wedstrijd te zien.
Serieus, waar dan? Of ben je een dwerg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zichtlijnen heb ik nooit over nagedacht maar die zijn sowieso echt kut in De Kuip.Door die gozer bij PenW gister ging ik er pas over denken en als je pech hebt dan zie je gewoon maar de helft van het veld.
Als op Z4 de ''kk grote neger'' voor mij staat zie ik echt helemaal niks.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Serieus, waar dan? Of ben je een dwerg.
Het veld ging dan naar beneden he, dan veranderen de zichtlijnen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:48 schreef Dekatria het volgende:
Bij PenW gisteravond snapte ik dat gezeur over de zichtlijnen vanaf de parterrevakken niet. Die zijn gewoon prima.
Ja, zover was ik ook al. Maar het ging over de huidige zichtlijnen, en daar is m.i. niks mis mee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het veld ging dan naar beneden he, dan veranderen de zichtlijnen.
Ze willen gewoon dat iedereen gaat zitten daar. Snap ut danquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ja, zover was ik ook al. Maar het ging over de huidige zichtlijnen, en daar is m.i. niks mis mee.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:51 schreef portie het volgende:
[..]
Ze willen gewoon dat iedereen gaat zitten daar. Snap ut dan
quote:
Klinkt voor mij nog als de witte raaf, kan ook eerlijk gezegd geen voorbeeld bedenken. Het zou kunnen zijn dat het bij een nieuw stadion wel lukt. Maar ik vrees toch dat het met name nadruk ligt op, kleinere vakken, meer trappen, veiligheid etc etc..quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Amateurisme..is nou net hetgeen wat bij me opkomt als ik ons beleid van pakbeet de afgelopen 10 jaar moet kwalificeren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind je het gek met zo'n debiel plan wat van amateurisme aan elkaar hangt.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:08 schreef Dekatria het volgende:
Hey, niks slechts over Jan Van Merwijk he! Je zag 'm weliswaar voorheen nooit, maar nu met dat nieuwe stadion is hij met z'n matties de Feyenoord-familie hoor
Ben jij ook van de elite?quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:16 schreef De-Haas het volgende:
[..]Dat 1 wijkagent Feijenoord zo kan verzieken.
Godverdomme hé.quote:Van Merwijk had nog een wellicht opmerkelijke uitspraak. 'Wij willen ons niet alleen focussen op popconcerten, maar ook een EO-Jongerendag of een bijeenkomst van jehova getuigen zouden in het nieuwe stadion georganiseerd kunnen worden.'
Hoe krijgen ze het toch elke keer weer voor elkaar om zulk lelijk spul uit te brengen. Terwijl het zo simpel kan zijn...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:30 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Feyenoord heeft photoshopskills jwz
ik vind t erger dat dr nog een blauwe rand om heen zitquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het toch elke keer weer voor elkaar om zulk lelijk spul uit te brengen. Terwijl het zo simpel kan zijn...
De teringquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:30 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Pelle?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Jimbo het volgende:
ik vind t erger dat dr nog een blauwe rand om pelle he
Hebben ze die Puma zooi nou al uit de fanshop gehaald trouwens? Tijdje geleden alweer dat ik ben langsgeweest.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het toch elke keer weer voor elkaar om zulk lelijk spul uit te brengen. Terwijl het zo simpel kan zijn...
Als Ollie het al niet eens is met dat nieuwe stadion ben ik toch wel om hoor.quote:
Geen idee kom er ook nooit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hebben ze die Puma zooi nou al uit de fanshop gehaald trouwens? Tijdje geleden alweer dat ik ben langsgeweest.
Ik mis een stuk Lamprou volgens mij...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:30 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zeggen er wel meer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik mis een stuk Lamprou volgens mij...
nee joh hij staat half achter die pilaar. Zo groot is hij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik mis een stuk Lamprou volgens mij...
Yo-risk MC, zo rolt hij jwz.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef DonRaja het volgende:
Wel goed dat ze original gangsta Joris erbij hebben gezet.
Braboland represent.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef DonRaja het volgende:
Wel goed dat ze original gangsta Joris erbij hebben gezet.
Haha, ik kom uit Brabant, maar daardoor heb ik niet meer met Mathijsen dan andere Feyenoorders hoor. Misschien wel met Van Gastel, omdat dat nu eenmaal één van mijn helden van vroeger is.quote:
Daar kun jij ook niets aan doen.quote:
Zo is dat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar kun jij ook niets aan doen.
Sterkte! (Hoezo is het daar in het weekend meer afzien dan anders?)quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo is dat.
Al is het de komende dagen weer afzien beneden de rivieren.
Nee, het is de komende dagen carnaval. Trieste bedoening.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sterkte! (Hoezo is het daar in het weekend meer afzien dan anders?)
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, het is de komende dagen carnaval. Trieste bedoening.
Op 't carnaval, Willem II, RKC, NAC en PSV na is er niks mis met bourgondisch Brabant ja.quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op 't carnaval, Willem II, RKC, NAC en PSV na is er niks mis met bourgondisch Brabant ja.
Allejezus wat een hoofd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
http://www.vitibet.com/images/logos/fotbal/top_oss.gif
+
[ afbeelding ]
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ooh noemen ze dat nu bourgondisch, ik vind het vooral een arme pauperzooi.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op 't carnaval, Willem II, RKC, NAC en PSV na is er niks mis met bourgondisch Brabant ja.
Ligt eraan waar je op doelt hé. Maar tis hier geen België ofzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:36 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ooh noemen ze dat nu bourgondisch, ik vind het vooral een arme pauperzooi.
bah..quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:29 schreef Grifte het volgende:
Het mysterie rond John Guidetti's ziektesymptonen is weer een nieuwe episode ingegaan. Ik nomineer naast zijn (niet gedragen) jas, de Ikea en blowende Sannah nu zijn zus: Carmen Guidetti.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.fr12.nl/nieuws(...)de-kuip--video-.htmlquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:38 schreef Jimbo het volgende:
http://www.feijenoordcasuals.nl/nieuws/renovatie-de-kuip/
Dat filmpje van red de kuip is wel vet gemaakt trouwemns!
(Jammer dat ze dr van uitgaan dat immers er tegen die tijd ook nog speelt)
ooh een echte sletquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:29 schreef Grifte het volgende:
Het mysterie rond John Guidetti's ziektesymptonen is weer een nieuwe episode ingegaan. Ik nomineer naast zijn (niet gedragen) jas, de Ikea en blowende Sannah nu zijn zus: Carmen Guidetti.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Persoonlijke haat tov het bestuur gebruiken als argument tegen een nieuw stadion.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
http://www.fr12.nl/nieuws(...)de-kuip--video-.html
Wat een fijne vent toch, die Van Merwijk
Dit persoonlijke haat noemenquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Persoonlijke haat tov het bestuur gebruiken als argument tegen een nieuw stadion.
Bij mij is het precies andersom eigenlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dit persoonlijke haat noemen
Een jaar geleden was ik niet uitgesproken voor of tegen nieuwbouw, maar met alles wat er sindsdien heeft plaatsgehad heeft mister 'Feyenoord-familie' gewoon mijn steun verloren.
Je bedoelt Feyenoord's houding tov de initiatiefnemers van RDK?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dit persoonlijke haat noemen
Een jaar geleden was ik niet uitgesproken voor of tegen nieuwbouw, maar met alles wat er sindsdien heeft plaatsgehad heeft mister 'Feyenoord-familie' gewoon mijn steun verloren.
Het is niet alleen hun houding t.o.v. RDK, maar ook t.o.v. de achterban. Feyenoord dat is tenslotte de achterban, en ik kan nu niet echt zeggen dat ze zich daartegenover zo open en hoffelijk hebben gedragen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt Feyenoord's houding tov de initiatiefnemers van RDK?
Dat had inderdaad beter gekund, maar dat staat naar mijn mening los van de droge cijfers die gaan aantonen of een nieuw stadion beter is dan renovatie.
Gudde kan ook melden dat 90% van de financiering voor het nieuwe stadion rond is, evenals onze vriend Blokland die een jaar lang volhield dat we bijna de 30 miljoen hadden gehaald. Overal geldt dat wat men zegt, niet zozeer waar hoeft te zijn - de media is een machtig wapen hierin, voor beide partijen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:04 schreef Caland het volgende:
Ik zie het opzettelijk noemen van een bedrag van 117 miljoen dat nooit realistisch is geweest eerder als een vorm van supporters voorliegen. Spelen op de gevoelens.
Daar heb je meteen het zwakke punt van de directie van Feyenoord te pakken inderdaad. Maar los daarvan kunnen de plannen van de directie nog wel goed zijn voor Feyenoord, al begrijp ik vanuit die achtergrond wel het wantrouwen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is niet alleen hun houding t.o.v. RDK, maar ook t.o.v. de achterban. Feyenoord dat is tenslotte de achterban, en ik kan nu niet echt zeggen dat ze zich daartegenover zo open en hoffelijk hebben gedragen.
Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het consortium Red de Kuip het Feyenoord ook erg lastig maakt om hen serieus te nemen. Ze zijn meerdere keren terug geweest naar de 'tekentafel' zogezegd om hun plannen te herzien omdat ze te ondoordacht bleken, en daarnaast toont Red de Kuip zelf zich meermalen doof voor de wensen en eisen van Feyenoord.quote:Dit was de uitgelezen kans geweest voor 'de Feyenoord-familie' om punten te scoren, samen te werken met supporters en zodoende zij aan zij naar de toekomst te werken. In plaats daarvan zie ik een tenteoonspreiding van moddergooierij en arrogantie die me doet vermoeden dat er vuil spel gespeeld wordt, en daardoor ben ik gewoon enorm teleurgesteld.
Dan kan men wellicht zeggen 'de directie hoeft niks kenbaar te maken als zij dat niet willen'. Hmja dat kan wel wezen, maar zo ga je niet met mensen om... en zéker niet met een legioen supporters wat een paar jaar terug de club nog overend heeft gehouden.
Hoe moeten ze samenwerken? Renovatie is nooit een optie geweest.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gudde kan ook melden dat 90% van de financiering voor het nieuwe stadion rond is, evenals onze vriend Blokland die een jaar lang volhield dat we bijna de 30 miljoen hadden gehaald. Overal geldt dat wat men zegt, niet zozeer waar hoeft te zijn - de media is een machtig wapen hierin, voor beide partijen.
Het gaat mij er om dat in plaats van 'bondgenoot', RDK te pas en te onpas werd neergezet als een kansloze vijand... terwijl RDK gestalte gaf aan sentimenten die bij een groot deel van de achterban leefden. Werk dan gewoon samen - makkelijke manier om in een goed boekje te komen bij de supporters.
Waarom samenwerken? RDK is een bij voorbaat gedoemd plan dat wellicht voor korte tijd kan voorzien in het redden van de Kuip, maar nooit op langere termijn kan voldoen aan de wensen van zowel de bestuurders als de zakenpartners. Het is uitstel van executie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gudde kan ook melden dat 90% van de financiering voor het nieuwe stadion rond is, evenals onze vriend Blokland die een jaar lang volhield dat we bijna de 30 miljoen hadden gehaald. Overal geldt dat wat men zegt, niet zozeer waar hoeft te zijn - de media is een machtig wapen hierin, voor beide partijen.
Het gaat mij er om dat in plaats van 'bondgenoot', RDK te pas en te onpas werd neergezet als een kansloze vijand... terwijl RDK gestalte gaf aan sentimenten die bij een groot deel van de achterban leefden. Werk dan gewoon samen - makkelijke manier om in een goed boekje te komen bij de supporters.
Natuurlijk zou het in de praktijk nooit werken, het gaat meer om de houding van de club die direct al was in de richting van "Wij hebben al besloten. Tot ziens.", het pesterige onthouden van gegevens en het niet serieus nemen van die groep bij de eerste kennismakingen helpt daar natuurlijk ook niet bij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe moeten ze samenwerken? Renovatie is nooit een optie geweest.
Of Gudde en/of Blokland liegen wordt vanzelf duidelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat was het hele probleem ook, de deur werd op voorhand al dichtgesmeten op een manier die niet bepaald sjiek was, terwijl vele supporters het als een goede optie zagen danwel zien. Of renovatie nu kansloos was of niet, het moest gewoon een kans krijgen en die kreeg het niet - dan werk je gewoon onnodig vele mensen tegen je in het harnas.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe moeten ze samenwerken? Renovatie is nooit een optie geweest.
Een initiatief als Red de Kuip zal altijd populair zijn en dat is wel te begrijpen. Hoe amateuristisch het ook in elkaar zit zoals nu het geval is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat was het hele probleem ook, de deur werd op voorhand al dichtgesmeten op een manier die niet bepaald sjiek was, terwijl vele supporters het als een goede optie zagen danwel zien. Of renovatie nu kansloos was of niet, het moest gewoon een kans krijgen en die kreeg het niet - dan werk je gewoon onnodig vele mensen tegen je in het harnas.
En dan heb ik het nog niet gehad over hoe Van Merwijk een standje kreeg in de Gemeenteraad toen hij vertelde dat men ze eigenlijk beter met rust moest laten. Pas toen ging 'de Feyenoord-familie' naar renovatie kijken.
Als ze transparant waren geweest en vanaf het begin samen hadden gewerkt hadden ze heel simpel punten gescoord bij de achterban, en dan was RDK wellicht minder populair geweest dan het nu is. Nu is door hun onhandige (en vijandige) manier van handelen RDK juist enorm gegroeid.
Het komt gewoon nog steeds over als een hoop moddergooierij waar een luchtje aan zit, en dat krijgt m'n stem gewoon niet.
Post van FR12quote:Pve Feyenoord
1. Zitplaatsen 63.000 - RdK 63.000
2. Programma Stadion 100.000 m2 - RdK 45.000 m2
3. Units / Business Seats 90 / 6.300 - RdK 88 / 2.700
4. Multifunctioneel / afsluitbaar dak Ja - RdK Nee
5. Zichtlijnen C>90 / UEFA norm/ 63.000 / Ja - RdK 56.000 / Nee
6. Duurzaamheid / Uitbreidbaarheid 80 jaar / Ja - 20 jaar / Nee
Masterplan
7. Programma Structuurvisie 100% RdK 25%
8. Bestemmingsplan / MER Ja - RdK Ja
9. Bereikbaarheid / Model shift Onderzocht - RdK Nee
10. Parkeren Stadion 1.500 pp / 3.500 fpp - RdK Niet
11. Kosten infra Beperkt - RdK Groot
12. Geluidscontour Positief - RdK Negatief
13. Trainingscomplex BVO Ja - RdK Nee
Exploitatie/Financierbare structuur
14. Exploitatieresultaat Optimaal - RdK 2 mio
15. Start exploitatie / Opening 2018 - RdK 2018
16. Volledige exploitatie tijdens bouw Ja - RdK Nee
17. Financiering / Financieringskosten p.j. Optimaal RdK 100 mio / 9 mio pj
18. Dekking voor rente en aflossing Optimaal - RdK Nee
19. Eigen Buffer Vermogen Optimaal - RdK Nee
20. Sponsoring (naam) Mogelijk - RdK Niet mogelijk
21. Content Fee (vast en variabel) Optimaal - RdK alleen vast
22. Onderhoud Laag - RdK Hoog
Dan is Van Merwijk anders aardig inconsequent in zijn uitlatingen. Eerst kan het niet, dan weer wel, dan weer niet, dan wel maar tegen hogere kosten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:33 schreef Caland het volgende:
Feyenoord heeft de optie renovatie al ver voordat RdK kwam onderzocht en afgeschoten.
Dat heeft die Van Merwijk allemaal niet zo tactisch gedaan in elk geval.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat was het hele probleem ook, de deur werd op voorhand al dichtgesmeten op een manier die niet bepaald sjiek was, terwijl vele supporters het als een goede optie zagen danwel zien. Of renovatie nu kansloos was of niet, het moest gewoon een kans krijgen en die kreeg het niet - dan werk je gewoon onnodig vele mensen tegen je in het harnas.
En dan heb ik het nog niet gehad over hoe Van Merwijk een standje kreeg in de Gemeenteraad toen hij vertelde dat men ze eigenlijk beter met rust moest laten. Pas toen ging 'de Feyenoord-familie' naar renovatie kijken.
Als ze transparant waren geweest en vanaf het begin samen hadden gewerkt hadden ze heel simpel punten gescoord bij de achterban, en dan was RDK wellicht minder populair geweest dan het nu is. Nu is door hun onhandige (en vijandige) manier van handelen RDK juist enorm gegroeid.
Het komt gewoon nog steeds over als een hoop moddergooierij waar een luchtje aan zit, en dat krijgt m'n stem gewoon niet.
Hij is altijd van mening geweest dat het niet kon. Althans, technisch kon het uiteraard wel, maar tegen welke prijs, en dat blijkt wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan is Van Merwijk anders aardig inconsequent in zijn uitlatingen. Eerst kan het niet, dan weer wel, dan weer niet, dan wel maar tegen hogere kosten.
Dat is wat anders dan dat geheimzinnige onderzoek waar Caland het over heeft. Als dan Van Merwijk zo loopt te draaien zet dat eerder vraagtekens bij dat zgn. 'onderzoek' wat is uitgevoerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij is altijd van mening geweest dat het niet kon. Althans, technisch kon het uiteraard wel, maar tegen welke prijs, en dat blijkt wel.
Trieste uitspraak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Een initiatief als Red de Kuip zal altijd populair zijn en dat is wel te begrijpen. Hoe amateuristisch het ook in elkaar zit zoals nu het geval is.
Feyenoord heeft de optie renovatie al ver voordat RdK kwam onderzocht en afgeschoten. Zoals nu blijkt terecht.
Het enige wat ReddeKuip heeft bereikt is dat ze Feyenoord op extra kosten hebben gejaagd.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:24 schreef Happel het volgende:
Wat een kankerdiscussie over dat stadion.
Combinatie van deze bovenstaande.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Dekatria het volgende:
Dat hele geneuzel over verhoging van de begroting door een nieuw stadion verbloemt enkel de onkunde van de huidige beleidsvoerders (merchandise, hoofdsponsor, etc).
Goed beleid vergroot begrotingen, het juiste technische personeel verbetert de sportieve prestaties. Daar gaat geen enkel nieuw stadion iets aan veranderen.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:30 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen kunnen er over zeiken maar ik vind dit echt een supertoffe mascotte.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:52 schreef Aldo-MC het volgende:
Mooi
Zijn we van die paupers en hun belachelijke renovatieplannen ook weer af
Moet je wel kundige mensen hebben die dat exploiteren, en da nou niet het probleem met het huidige bestuur.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Een stadion met meer commerciele mogelijkheden helpt toch el aardig mee.
Parkeer altijd in Sportdorp, kleine 10 minuten wandelen en ik ben zo weg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:52 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik zet hem wel wat verder weg, maar zit binnen 20 minuten na de wedstrijd op de A16. Vind ik totaal geen probleem. Radio Rijnmond op en stukje rijden.
Zitten leuke dingen tussen, mar de FR collectie van vroeger was veel mooier tot Feyenoord er een stokje voor stak en met der eigen FR collectie kwam.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Terwijl het zo simpel kan zijn...
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:24 schreef Happel het volgende:
Wat een kankerdiscussie over dat stadion.
Jammer dat hij er van de zomer nog niet bij was, dan had hij het contractvoorstel van Immers van tafel kunnen blazenquote:
Post het stuk eens hierquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:16 schreef Sloggi het volgende:
Het AD is wel erg opzichtig aan de stoelpoten van Mathijsen aan het zagen.
True, maar ik vind Nelom ook tekort komen tegen de top 5quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:33 schreef jakees het volgende:
Ik vind Mathijsen tegen de mindere tegenstanders een prima speler. Tegen top 4 komt die te kort.
Daarnaast komt BMI echt niet goed tot zijn recht op linksback. Is te traag op de eerste 5 meter. Daarna maakt hij het vaak wel goed maar is wel beter als CV. Nelom functioneerde beter als BMI wanneer je naar de laatste 5 wedstrijden kijkt mijns inziens.
Ik denk echt dat Feyenoord beter is met Janmaat, De Vrij, BMI en Nelom als de huidige verdediging. Lastige keuze omdat je nog 2,5 jaar vastzit aan Mathijsen. Dat is echt een jaartje te lang.
dit dus.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:31 schreef Merkie het volgende:
De hele stadiondiscussie is zo saai. We zien het allemaal wel.
"EN WIE NIET SPRIIIINGT...."quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:29 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
nieuwe carrière voor ollie ?
Precies, heb ook niet alles gelezen hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:31 schreef Merkie het volgende:
De hele stadiondiscussie is zo saai. We zien het allemaal wel.
Klopt, maar dan vangt BMI het op in het centrum. Anders heb je een BMI die te kort komt in een topper op linksback en een centrale verdediger die te kort komt in topwedstrijdenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:26 schreef Luni het volgende:
[..]
True, maar ik vind Nelom ook tekort komen tegen de top 5
Een 3-5-2 gaan spelen zoals Juventus wel eens doet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:10 schreef Cara het volgende:
Tja, de Mathijsen discussie begin ik ook zat te worden. Iedere idioot weet wel dat bmi en de vrij samen beter spelen, maar Mathijsen op de bank zetten is simpelweg kapitaalvernietiging
Dat kan alleen als je achterin mensen hebt die er geen muisje doorlaten, Chiellini is toch wat anders dan Mathijsenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:26 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Een 3-5-2 gaan spelen zoals Juventus wel eens doet.
De Vrij, Mathijssen, Indi achterin
Janmaat en Nelom die respectievelijk de gehele rechter en linker flank bestrijken ( Zoals bijvoorbeeld Lichtsteiner dat doet).
Middenveld met Vormer, Clasie en Vilhena.
Pellè en Achahbar voorin.
Ja maar Balotelli is ook wat anders dan Fred Benson.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je achterin mensen hebt die er geen muisje doorlaten, Chiellini is toch wat anders dan Mathijsen
Op de website staat vandaag een stuk over BMI en De Vrij; eergisteren stond een soortgelijk stuk ook al op de site, en een tijdje geleden hadden ze alle missers van Mathijsen op een rij gezet.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja maar Balotelli is ook wat anders dan Fred Benson.
En Nelom op LB vind ik zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]Wie is Fred Benson?
Zou jij het aandurven dan met Mathijsen? Janmaat- De Vrij- Indi lijkt me dan een beter verdedigings trio
quote:Financiering nieuw stadion 'voor 99 procent' rond
Kuipdirecteur Jan van Merwijk heeft gehakt gemaakt van het plan van ReddeKuip. Hij vindt het idee om het Feyenoord-stadion een 'nieuw' leven te geven technisch en financieel onhaalbaar. Ook de Rotterdamse politiek plaatst vraagtekens bij het initiatief om de Kuip grondig te verbouwen.
Al eerder had Van Merwijk zich negatief uitgelaten over de inspanningen van ReddeKuip, die het monumentale stadion wil voorzien van een derde ring. Gisteren beoordeelde hij in de Rotterdamse gemeenteraad voor het eerst een compleet plan van de initiatiefnemers.
Volgens de Kuip-directie wordt de opknapbeurt van het stadion veel duurder dan de 117 miljoen euro die ReddeKuip heeft becijferd. Zijn berekeningen komen uit op 143 miljoen. De exploitatie levert volgens hem ook niet genoeg geld op om de investeringen eruit te halen.
,,Het opvijzelen van het dak wordt voorgeschoteld als een mooie show, maar brengt juist grote risico's met zich mee,'' sprak de Kuipbaas in het stadhuis.
Te rooskleurig
De Rotterdamse politici toonden zich eveneens kritisch op ReddeKuip. ,,Ze hebben het kort door de bocht berekend,'' stelde PvdA'er Tom Harreman. ,,Deze opzet blijkt niet haalbaar voor 117 miljoen euro. ReddeKuip heeft een te rooskleurig beeld geschetst.''
Jan-Willem Verheij (VVD) zei niet te willen investeren in een project dat verlies oplevert. ,,Als deze cijfers echt kloppen, ga je twijfelen aan het realiteitsgehalte van ReddeKuip.''
Het feit dat er een nieuwe 'schil' om de Kuip komt te zitten, riep vragen op bij Leo de Kleijn (SP). ,,In hoeverre blijft dit icoon werkelijk behouden, als er zo'n jas omheen zit Dekt ReddeKuip wel de lading?''
Van Merwijk stelde ReddeKuip en twee andere renovatie-varianten (kosten 117 en 429 miljoen euro) in de schaduw van zijn eigen nieuwbouwplan op Varkenoord. Daar wil bouwer VolkerWessels voor 350 miljoen een multifunctioneel sportcomplex neerzetten. Behalve wedstrijden van Feyenoord kunnen daar Europa Cupduels, interlands, popconcerten, sportevenementen en andere bijeenkomsten plaatsvinden.
De Kuip-directeur gaf aan dat de financiering 'voor 99 procent' rond is. ,,We zoeken naar de laatste miljoenen.'' Drie grote banken trekken de kar, terwijl ook de stad aan tafel zit om een - zo klein mogelijke - bijdrage te leveren. Er is een nog onbekende geldschieter bereid om voor 2 tot 3 miljoen euro zijn naam aan het stadion te verbinden.
Erwin Eekelaar van ReddeKuip was na afloop teleurgesteld in Van Merwijk. ,,Hij moet eerlijk zijn en zeggen: dit wil ik niet. Wij zijn professionals, een bouwer wil ons plan gaan uitvoeren.''
De spits van Zwollequote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]Wie is Fred Benson?
Zou jij het aandurven dan met Mathijsen? Janmaat- De Vrij- Indi lijkt me dan een beter verdedigings trio
Als het per jaar is wel ja. Anders slaat dat bedrag nergens op.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:00 schreef PIETR het volgende:
Er is een sponsor gevonden die voor 2-3 miljoen zijn naam wil verbinden aan het nieuwe stadion.. Toppertje die Koevermans
Dat dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:00 schreef PIETR het volgende:
Er is een sponsor gevonden die voor 2-3 miljoen zijn naam wil verbinden aan het nieuwe stadion.. Toppertje die Koevermans
Het verhaal ziet er gunstig uit, wat betreft de komst van een nieuw stadion.quote:
Vergelijken met Engeland is natuurlijk niet reëel qua bedragen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:23 schreef Dekatria het volgende:
Als je dit overigens leest zie je pas het verschil met bijv de PL. Arsenal heeft nog een paar maanden terug een deal van 150 miljoen gesloten met Emirates, met een verlenging van de shirtsponsoring t/m 2017 en stadionnaamgeving t/m 2028.
Nee, maar het geeft aan hoe groot het financiële verschil nog altijd is tussen beide competities.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:26 schreef Luni het volgende:
[..]
Vergelijken met Engeland is natuurlijk niet reëel qua bedragen.
Na elke thuiswedstrijd die kratten Grolsch in de bestuurskamerquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Dekatria het volgende:
Ik kan nergens vinden hoeveel Twente krijgt voor de naamgeving, overigens.
Dat is zo gigantisch, alleen al aan TV rechten, als je kijkt wat een promovendus te besteden heeft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft aan hoe groot het financiële verschil nog altijd is tussen beide competities.
Kan het ook nergens vinden, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft aan hoe groot het financiële verschil nog altijd is tussen beide competities.
Ik kan nergens vinden hoeveel Twente krijgt voor de naamgeving, overigens.
90+ miljoen schuld inderdaad, maar wel eigenaar van het stadion.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan het ook nergens vinden, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Wel gevonden dat Fc Twente er financieel helemaal niet zo goed voor staat trouwens.
Inderdaad, en ze schijnen volledig afhankelijk te zijn van transferopbrengsten voor het sluitend krijgen van hun begroting ieder jaar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
90+ miljoen schuld inderdaad, maar wel eigenaar van het stadion.
Dat zal over Arke gaan dan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens wel een oud bericht op een Twente forum gevonden. Daar gaat het over een bericht in de VI waarin gesproken werd over een deal voor shirt- en stadionsponsorschap voor 6 miljoen per seizoen. Maar dat is dus inclusief naam op het shirt.
Voor wat het waard is.
Nee, toen had Red Bull schijnbaar nog interesse. Die deal is uiteindelijk niet doorgegaan. Dus veel meer dan een indicatie is het niet. Waarschijnlijk is de deal met Grolsch dus beter.quote:
Red Bullquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, toen had Red Bull schijnbaar nog interesse. Die deal is uiteindelijk niet doorgegaan. Dus veel meer dan een indicatie is het niet. Waarschijnlijk is de deal met Grolsch dus beter.
Dat is niet bijzonder veel als je het stadion in eigen bezit hebt, hypotheek neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
90+ miljoen schuld inderdaad, maar wel eigenaar van het stadion.
Jochie tochquote:Op vrijdag 8 februari 2013 08:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij zegt eigenlijk dat je je kankermuil moet houwe.
Jopie wil toch zijn 'verbinding' met de lokale bevolking houden, dus zal wel weer een Twents bedrijf worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Red Bulldie zijn tegenwoordig enkel nog geïnteresseerd als ze alles over mogen nemen volgens mij.
Overigens stopt Arke na dit seizoen bij Twente. Dat zijn dus al 3 clubs zoekende naar een nieuwe shirtsponsor.
Nieuwbouw is duur, deal with it.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:54 schreef Haringkop het volgende:
Kost dat nieuwe stadion nu alweer 50 miljoen meer?
twitter:DennisVanEersel twitterde op vrijdag 08-02-2013 om 13:42:53Lex Immers keert na zijn schorsing terug in de basis tegen AZ. Martins Indi blijft linksback #Feyenoord. Meldt @JanDirkStouten zojuist! reageer retweet
Twente krijgt dus van Arke 1.5 miljoen per seizoen, wij 5/seizoen van ASR en Ajax 11.5 van Aegon.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:57 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Jopie wil toch zijn 'verbinding' met de lokale bevolking houden, dus zal wel weer een Twents bedrijf worden.
Zal wel VW worden. Ik geloof niet dat Bwin of Unibet ons zou willen sponsoren. Die pakken sowieso Ajax.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Twente krijgt dus van Arke 1.5 miljoen per seizoen, wij 5/seizoen van ASR en Ajax 11.5 van Aegon.
En dan mag Koevermans een nieuwe deal voor ons uit het vuur slepen - ik hou m'n hart vast.
Qatar airlinesquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:03 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Zal wel VW worden. Ik geloof niet dat Bwin of Unibet ons zou willen sponsoren. Die pakken sowieso Ajax.
Koeman heeft niet door dat Immers maar vijf veldgoals heeft gemaakt.quote:"Immers gaat spelen. Hij heeft tien doelpunten gemaakt en het uitstekend gedaan. Vilhena zakt weer een linie terug", zei assistent-trainer Jean-Paul van Gastel vrijdag op de persconferentie.
Wat ik tot dusverre heb gevonden is dat Grolsch jaarlijks 1,2 miljoen aan Fc Twente betaald voor de naamgeving van het stadion. Maar de bron is een Twente forum, dus geen betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Red Bulldie zijn tegenwoordig enkel nog geïnteresseerd als ze alles over mogen nemen volgens mij.
Overigens stopt Arke na dit seizoen bij Twente. Dat zijn dus al 3 clubs zoekende naar een nieuwe shirtsponsor.
Als ASR als shirtsponsor 5 miljoen/seizoen neerlegt, tegenover 1.5M van Twente, dan is 3 miljoen voor sponsor van een nieuw stadion (hogere begroting dit dat, jwz) gewoon veel te weinig.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat ik tot dusverre heb gevonden is dat Grolsch jaarlijks 1,2 miljoen aan Fc Twente betaald voor de naamgeving van het stadion. Maar de bron is een Twente forum, dus geen betrouwbare bron.
Als Immers persé moet spelen dan heb ik liever dat ze de posities van Vilhena en Immers wisselen. Dus dat Immers een linie terugzakt en Vilhena op '10'.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Koeman heeft niet door dat Immers maar vijf veldgoals heeft gemaakt.
Jammer BMi is beter centraal en ik vond Vormer goed spelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:01 schreef SjaakBauer het volgende:
twitter:DennisVanEersel twitterde op vrijdag 08-02-2013 om 13:42:53Lex Immers keert na zijn schorsing terug in de basis tegen AZ. Martins Indi blijft linksback #Feyenoord. Meldt @JanDirkStouten zojuist! reageer retweet
Neem aan van wel ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:10 schreef Muto het volgende:
Die 2-3 miljoen zal toch wel op jaarbasis zijn? In dat artikel lijkt het alsof ze een gedeelte van de bouw betalen in ruil voor de naam.
Alsof een paar Tweeter'ende nono's nu al de opstelling weten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jammer BMi is beter centraal en ik vond Vormer goed spelen.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef Dekatria het volgende:
Voorspellingen over het nieuwe stadion:
• Bouw valt min. 25% duurder uit dan op voorhand begroot
• Aflevering loopt minimaal 1 jaar uit
• Cameratoezicht op elke vierkante centimeter
• Verachtelijk commerciële naam
• Supportersinspraak wordt beperkt tot maximaal de kleur van de stoeltjes
• Aalbers naait weer eens iemand
• Roltrappen
• Prepaid betaalkaarten
• Rookverbod
• Prijzen (eten, drinken, tickets) gaan omhoog
• Tribunes ver verwijderd van het veld door grote gracht danwel lege vlakte
• Stoelnummering
Waren we nog wat vergeten?
Jan Dirk Stouten is geen journalist inderdaadquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:18 schreef Sejt het volgende:
[..]
Alsof een paar Tweeter'ende nono's nu al de opstelling weten.![]()
Al weten wij allemaal natuurlijk ook wel wat Koeman gaat doen, officieel is het officieel nog niet.
Klinkt nu al behoorlijk kutquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef Dekatria het volgende:
• Roltrappen
• Prepaid betaalkaarten
• Rookverbod
• Stoelnummering
• Een dak
Dat is er nu natuurlijk totaal nog niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef Dekatria het volgende:
Ik ben vorig jaar een keer (en de laatste keer ook) naar Oranje geweest, toen kwam ik daar ook achter. Bij Feyenoord nog nooit meegemaakt.quote:
Het staat altijd op de kaartjes die je koopt voor bekerduels.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar een keer (en de laatste keer ook) naar Oranje geweest, toen kwam ik daar ook achter. Bij Feyenoord nog nooit meegemaakt.
Wat ik raar vind is dat je zo makkelijk bij de gezinsvakken kant de kuip binnen kan komen. ze keken vorige keer amper naar mn ticket en ze hebben me nog nooit gefouilleerd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is er nu natuurlijk totaal nog niet.
quote:
Met een stadionverbod kom je sowieso wel binnen of je moet een bekende kop hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Wat ik raar vind is dat je zo makkelijk bij de gezinsvakken kant de kuip binnen kan komen. ze keken vorige keer amper naar mn ticket en ze hebben me nog nooit gefouilleerd.
Als je nou een stadionverbod hebt, en je een maat zn id krijgt (moet dr wel een beetje op lijken tho) dan kan je toch zo de vakken binnen :/
maatje waarmee ik naar de kuip ga word 2 of 3 keer per seizoen eruit gepikt omdat hij lijkt op iemand met een stadionverbodquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Met een stadionverbod kom je sowieso wel binnen of je moet een bekende kop hebben.
Dan met CCTV natuurlijk. Hypermodern jwzquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is er nu natuurlijk totaal nog niet.
Ook dat is er al al.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan met CCTV natuurlijk. Hypermodern jwz
Apart weer ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef Dekatria het volgende:
Naar verluid blijkt het PVE wat Feyenoord naar RDK heeft gestuurd niet te kloppen met het PVE waarlangs Van Merwijk RDK nu afserveert in de pers?
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef Dekatria het volgende:
Naar verluid blijkt het PVE wat Feyenoord naar RDK heeft gestuurd niet te kloppen met het PVE waarlangs Van Merwijk RDK nu afserveert in de pers?
quote:'ReddeKuip heeft een te rooskleurig beeld geschetst'
Jan van Merwijk heeft korte metten gemaakt met het plan van ReddeKuip. Het idee om het Feyenoord-stadion een 'nieuw' leven te geven is technisch en financieel onhaalbaar volgens de directeur van de huidige Kuip. Met Van Marwijk plaatst ook de Rotterdamse politiek vraagtekens bij het initiatief om de Kuip grondig te verbouwen.
Al eerder had Van Merwijk zich negatief uitgelaten over de inspanningen van ReddeKuip, die het monumentale stadion wil voorzien van een derde ring. Gisteren beoordeelde hij in de Rotterdamse gemeenteraad voor het eerst een compleet plan van de initiatiefnemers. Volgens de Kuip-directie wordt de opknapbeurt van het stadion veel duurder dan de 117 miljoen euro die ReddeKuip heeft becijferd. Zijn berekeningen komen uit op 143 miljoen. De exploitatie levert volgens hem ook niet genoeg geld op om de investeringen eruit te halen. ,,Het opvijzelen van het dak wordt voorgeschoteld als een mooie show, maar brengt juist grote risico's met zich mee,'' sprak de Kuipbaas in het stadhuis.
De Rotterdamse politici toonden zich eveneens kritisch op ReddeKuip. ,,Ze hebben het kort door de bocht berekend, te rooskleurig'' stelde PvdA'er Tom Harreman. ,,Deze opzet blijkt niet haalbaar voor 117 miljoen euro. ReddeKuip heeft een te rooskleurig beeld geschetst.''
Jan-Willem Verheij (VVD) zei niet te willen investeren in een project dat verlies oplevert. ,,Als deze cijfers echt kloppen, ga je twijfelen aan het realiteitsgehalte van ReddeKuip.''
Het feit dat er een nieuwe 'schil' om de Kuip komt te zitten, riep vragen op bij Leo de Kleijn (SP). ,,In hoeverre blijft dit icoon werkelijk behouden, als er zo'n jas omheen zit Dekt ReddeKuip wel de lading?''
Van Merwijk stelde ReddeKuip en twee andere renovatie-varianten (kosten 117 en 429 miljoen euro) in de schaduw van zijn eigen nieuwbouwplan op Varkenoord. Daar wil bouwer VolkerWessels voor 350 miljoen een multifunctioneel sportcomplex neerzetten. Behalve wedstrijden van Feyenoord kunnen daar Europa Cupduels, interlands, popconcerten, sportevenementen en andere bijeenkomsten plaatsvinden.
De Kuip-directeur gaf aan dat de financiering 'voor 99 procent' rond is. ,,We zoeken naar de laatste miljoenen.'' Drie grote banken trekken de kar, terwijl ook de stad aan tafel zit om een - zo klein mogelijke - bijdrage te leveren. Er is een nog onbekende geldschieter bereid om voor 2 tot 3 miljoen euro zijn naam aan het stadion te verbinden.
Erwin Eekelaar van ReddeKuip was na afloop teleurgesteld in Van Merwijk. ,,Hij moet eerlijk zijn en zeggen: dit wil ik niet. Wij zijn professionals, een bouwer wil ons plan gaan uitvoeren.''
Bron: AD
Een sintelbaan om het veld heen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef Dekatria het volgende:
• Roltrappen
• Prepaid betaalkaarten
• Rookverbod
• Stoelnummering
• Een dak
Dit was nog niet gepost.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Luni het volgende:
[..]
We weten wel dat jij tegen het plan van RDK bent, dit is al gepost.
Hoe laat is dat? Heb toch verder vrij weinig te doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:36 schreef Caland het volgende:
Wel godverdomme.
In FC Rijnmond straks trouwens ook de discussie Immers/Vormer.
Half 6 geloof ik maar wordt elk uur herhaald.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hoe laat is dat? Heb toch verder vrij weinig te doen.
Ah, ja ze moeten het ergens mee vullen I guess.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Half 6 geloof ik maar wordt elk uur herhaald.
Opzich wel relaxed dat je het nu drie keer in de week hebt, vrijdag, zondag en maandag.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ah, ja ze moeten het ergens mee vullen I guess.
Lijkt er heel erg op, strekking van het verhaal is precies hetzefde.quote:
Twee tot drie miljoen euro voor 'naam aan het stadion verbinden' is per jaar neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:18 schreef Caland het volgende:
Erwin Eekelaar van ReddeKuip was na afloop teleurgesteld in Van Merwijk. ,,Hij moet eerlijk zijn en zeggen:
quote:'Er komen al jaren goede lichtingen met jeugdspelers door'
Gertjan Verbeek neemt het zondag met AZ op tegen Feyenoord. De oefenmeester is onder de indruk van de wijze waarop de Rotterdammers zich momenteel manifesteren. "Ze maken nu optimaal gebruik van de nieuwe financiële situatie."
“Er komen al jaren goede lichtingen met jeugdspelers door”, citeert de clubsite de trainer. “Toen ik er trainer was, wist men bij Feyenoord dat ze drie of vier jaar moesten overbruggen. Ik zag Jordy Clasie voetballen als eerstejaars B-junior. Dat kleine ventje schoot ballen over vijftig meter moeiteloos op iemands stropdas. Heel knap. Alleen zijn lengte was een discussiepunt. Hij heeft op huurbasis bij Excelsior weten te profiteren van het werken met een goede trainer. Als Feyenoord het geld had, was Clasie echter nooit doorgebroken."
Feyenoord heeft volgens de AZ-trainer ook het voordeel van een omgeving waarin sprake is van minder hevige concurrentie. "Ze hebben ook een grote vijver om in te vissen, in de Randstad rondom Rotterdam. In Brabant is bijvoorbeeld minder talent aanwezig, waardoor er bij PSV veel Belgen in de jeugd spelen. Wij moeten concurreren met Ajax. Als er een jongen in onze jeugd uitblinkt, praat Ajax de volgende dag al met zijn ouders."
Verbeek moet het zondag stellen zonder de geblesseerden Aron Jóhannsson, Maarten Martens en Ali Messaoud en de geschorste Viktor Elm. "De kans is aanwezig dat Willie Overtoom de vervanger wordt van Elm. In de thuiswedstrijd tegen Feyenoord koos ik echter voor Steven Berghuis. Ook heb ik Celso Ortiz nog achter de hand.” Mikhail Rosheuvel is voor het duel in De Kuip toegevoegd aan de selectie.
AZ'er Adam Maher kwam woensdag nog in actie voor Oranje. Verbeek was te spreken over de prestatie van zijn speler. "Normaal vind ik vriendschappelijk voetbal moeilijk te beoordelen, want negen van de tien keer vind ik er niets aan door het lage niveau. Tegen Italië heb ik wel genoten, vanwege de intentie die Oranje had. Adam had daar een groot aandeel in. Zijn tegenstander Andrea Pirlo is een voetballer, geen slager. Daar rendeert Adam goed bij."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |