abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116453341
quote:
'Hopelijk gaat echte oude Kuip-sfeer straks niet verloren'

Stadiondirecteur Jan van Merwijk maakte donderdag de plannen voor de bouw van het nieuwe Feyenoord-stadion bekend. 'Het nieuws was een verrassing', laat Henk van den Dungen namens de supportersvereniging weten tegenover Voetbal International.

'We zijn als supportersvereniging niet geďnformeerd dat deze plannen naar buiten zouden komen. We hebben het nieuws vanochtend via internet moeten vernemen. Dat is jammer, want met zo'n grote supportersschare zou je verwachten dat je van tevoren even wordt geďnformeerd dat er een besluit is genomen.'

In 2018 moet er een volledig nieuw Feyenoord-stadion met een capaciteit van 63 duizend zitplaatsen op Varkenoord zijn verrezen. Dat verrast Van den Dungen. 'De Kuip blijft toch een monument. Het is een stadion met een gigantische historie, dat veel emotie losmaakt. Iedereen, ook mensen van buitenaf, is altijd lovend geweest over De Kuip.'

'Maar je kan je ogen ook niet sluiten voor wat erom je heen gebeurt', vervolgt Van den Dungen. 'Je kan meer geld genereren met een nieuwe Kuip. Al vraag ik me af of er goed is gekeken naar de verbouwingsplannen op reddekuip.nl. Dat was volgens mij een goedkoper alternatief en uit hun handtekeningenactie bleek toch wel hoezeer de supporters daar achter stonden.'

Angst

Onder de Feyenoord-aanhang bestaat de angst dat de authentieke voetbalbeleving en de sfeer in het nieuwe onderkomen verdwijnt. 'Het is te hopen dat die echte oude Kuip-sfeer kan worden overgebracht naar het nieuwe stadion.' Van den Dungen twijfelt of dat haalbaar is. 'Onder de supporters leeft de angst dat dat door de nieuwe inrichting en het dak niet lukt.'

'Vanuit Amsterdam en Arnhem hoor je toch geluiden dat een stadion met een dak net een zaal is. Je moet je ook afvragen wat het nut van een dak is. Want het is een illusie dat we nu concerten gaan binnenhalen', is Van den Dungen sceptisch.

'De meeste artiesten trekken toch naar de hoofdstad. Alles ligt al voor jaren vast. Je ziet bovendien dat er steeds minder tournees zijn, dus ik vind dat je je daar niet te veel op moet fixeren. Ik kom al sinds mijn achtste in het stadion, en het hoort er toch een beetje bij dat je af en toe kletsnat naar huis gaat.
pi_116453860
Hoe doet Bieseswar het nu in Turkije?
pi_116453972
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:47 schreef Tito_Makani het volgende:
Hoe doet Bieseswar het nu in Turkije?
http://lmgtfy.com/?q=Kayserispor+Biseswar
Pleurt op!
pi_116454219
Koeman1963 twitterde op donderdag 06-09-2012 om 09:16:02 Vandaag lunch op #Paleis Noordeinde. Uitnodiging van Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje en Prinses Máxima ! Wat een eer! reageer retweet
pi_116454434
Godverdomme zeg
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 12:10:16 #56
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116454576
Kunnen we niet wat mensen optrommelen die allerlei exotische beestjes hebben die ook nog compleet beschermd zijn en daar Varkenoord mee vol pleuren? ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_116454622
quote:
'Hopelijk gaat echte oude Kuip-sfeer straks niet verloren'
Natuurlijk wel, anders was het wel de echte Feyenoordsfeer, ipv Oude Kuip Sfeer. Waarom snapt die man dat niet?
Dit, dus.
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 12:13:31 #58
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116454678
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, anders was het wel de echte Feyenoordsfeer, ipv Oude Kuip Sfeer. Waarom snapt die man dat niet?
De sfeer kan je denk ik alleen behouden als je de vakindeling gaat houden zoals ie momenteel is. En vooral niet te veel sleutelen aan het huidige ontwerp.
4045
onlogisch
pi_116454680
quote:
15s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:10 schreef onlogisch het volgende:
Kunnen we niet wat mensen optrommelen die allerlei exotische beestjes hebben die ook nog compleet beschermd zijn en daar Varkenoord mee vol pleuren? ;(
Ik ga Andy van der Meijde even bellen
pi_116454705
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De sfeer kan je denk ik alleen behouden als je de vakindeling gaat houden zoals ie momenteel is. En vooral niet te veel sleutelen aan het huidige ontwerp.
Zelfde vakindeling, geen stoelnummering en geen open lage hoeken.
  donderdag 6 september 2012 @ 12:14:45 #61
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116454718
Vooral dat stukje van
quote:
'We zijn als supportersvereniging niet geďnformeerd dat deze plannen naar buiten zouden komen. We hebben het nieuws vanochtend via internet moeten vernemen. Dat is jammer, want met zo'n grote supportersschare zou je verwachten dat je van tevoren even wordt geďnformeerd dat er een besluit is genomen.'
maakt duidelijk dat men helemaal niet op de lastige input van die lastige Kuipbewoners zit te wachten. Als bobo's met zand willen spelen zullen ze ook met zand gaan spelen, aan zo'n vooropgezet renovatieplan valt geen geld te verdienen :{w
pi_116454730
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik denk dat het hem zit in de trots die een thuiswedstrijd bij bezoekers losmaakt. Hun Kuip met alle historie, ik denk niet dat ze datzelfde nostalgische kippenvel-gevoel gaan bereiken met een nieuw high-tech superderpuper design stadion.
Dit, dus.
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 12:15:53 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116454744
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:14 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

Zelfde vakindeling, geen stoelnummering en geen open lage hoeken.
Stoelnummering gaan die flikkers zeker invoeren. Dit is een uitgelezen mogelijkheid om dat door onze strot heen te pleuren.
4045
onlogisch
  donderdag 6 september 2012 @ 12:17:33 #64
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116454790
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Stoelnummering gaan die flikkers zeker invoeren. Dit is een uitgelezen mogelijkheid om dat door onze strot heen te pleuren.
Dat lijkt me duidelijk, ja. Al ben ik benieuw hoe ze dat, ook in het nieuwe stadion, op de nieuwe Gele Zijde willen gaan handhaven.

"Dames en heren, willen jullie alsjeblieft gaan zitten, ah toe?" :z
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 12:20:21 #65
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116454873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk, ja. Al ben ik benieuw hoe ze dat, ook in het nieuwe stadion, op de nieuwe Gele Zijde willen gaan handhaven.

"Dames en heren, willen jullie alsjeblieft gaan zitten, ah toe?" :z
Bij ons gaat dat ook niet gebeuren.. Ik weet nog goed dat ze @ W2 (daar zit jij toch ook?) Vorig seizoen met Utrecht thuis meen ik, probeerde om mensen op hun stoel te krijgen. Die stewards kregen direct het "zitten doe je thuis olé olé" om de oren. En niemand luisterde uiteraard.
4045
onlogisch
pi_116454899
Ad_Word twitterde op donderdag 06-09-2012 om 12:07:10 Waarom????? Had van dat geld een topspits gekocht... Feyenoord vanaf 2018 in nieuw stadion #reddekuip http://t.co/XL16gcQB reageer retweet
:')
pi_116454922
Ik was op vakantie toen het bekend werd, maar die Karel Aalbers gaat zich dus bemoeien met de bouw? Hoe kun je in zee gaan met iemand die veroordeeld is voor fraude? Ongelofelijk..
  donderdag 6 september 2012 @ 12:22:25 #68
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116454931
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:20 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bij ons gaat dat ook niet gebeuren.. Ik weet nog goed dat ze @ W2 (daar zit jij toch ook?) Vorig seizoen met Utrecht thuis meen ik, probeerde om mensen op hun stoel te krijgen. Die stewards kregen direct het "zitten doe je thuis olé olé" om de oren. En niemand luisterde uiteraard.
Precies ja _O- je kan er wel mee lachen, dat dan weer wel.

Oké, tijd voor een lijstje van voorspellingen:

• Nieuwe stadion valt veel duurder uit dan op voorhand begroot

• Stoelnummering wordt realiteit

Wie vult aan?
pi_116454958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:22 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Wie vult aan?
• Aflevering stadion loopt minimaal 1 jaar uit
pi_116454968
Per vierkante centimeter een camera om iedereen goed in de gaten te houden.
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 12:24:00 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116454977
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:23 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

-nvm- stond al in de eerste post :@
4045
onlogisch
pi_116455026
quote:

[..]

Wie vult aan?
Naam stadion wordt iets van RussiaGAZprom stadion maar krijgt in de volksmond al snel een Kabouterbutplug achtige naam.
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 12:27:07 #73
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116455078
quote:

[..]

Wie vult aan?
quote:
Aan onze supporters gaan we vragen wat er nóg beter kan. Het wordt het meest fantastische stadion dat ooit in Nederland is gebouwd.
Dit wordt natuurlijk voor de formaliteit gezegd. In werkelijkheid doen ze wat ze willlen en krijgen de supporters 0 inspraak.
4045
onlogisch
  donderdag 6 september 2012 @ 12:28:03 #74
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116455112
Voorspellingen over het nieuwe stadion:

• Bouw valt veel duurder uit dan op voorhand begroot
• Aflevering loopt minimaal 1 jaar uit
• CCTV cameratoezicht op elke vierkante centimeter
• Verachtelijk commerciële naam
• Supportersinspraak wordt beperkt tot maximaal de kleur van de stoeltjes
• Aalbers naait weer eens iemand
• Roltrappen
• Prepaid betaalkaarten
• Rookverbod
• Prijzen (eten, drinken, tickets) gaan omhoog, m.n. op de nieuwe Gele Zijde
• Tribunes ver verwijderd van het veld door grote gracht danwel lege vlakte

Zo gaat'ie lekker w/

[ Bericht 2% gewijzigd door Dekatria op 06-09-2012 12:54:37 ]
pi_116455158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:28 schreef Dekatria het volgende:
• CCTV cameratoezicht op elke vierkante centimeter
• Verachtelijk commerciële naam
• Supportersinspraak wordt beperkt tot de kleur van de stoeltjes
• Aalbers naait weer eens iemand

Zo gaat'ie lekker w/
Rookverbod, prepaid betaalkaarten, roltrappen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')