Op de website staat vandaag een stuk over BMI en De Vrij; eergisteren stond een soortgelijk stuk ook al op de site, en een tijdje geleden hadden ze alle missers van Mathijsen op een rij gezet.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja maar Balotelli is ook wat anders dan Fred Benson.
En Nelom op LB vind ik zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]Wie is Fred Benson?
Zou jij het aandurven dan met Mathijsen? Janmaat- De Vrij- Indi lijkt me dan een beter verdedigings trio
quote:Financiering nieuw stadion 'voor 99 procent' rond
Kuipdirecteur Jan van Merwijk heeft gehakt gemaakt van het plan van ReddeKuip. Hij vindt het idee om het Feyenoord-stadion een 'nieuw' leven te geven technisch en financieel onhaalbaar. Ook de Rotterdamse politiek plaatst vraagtekens bij het initiatief om de Kuip grondig te verbouwen.
Al eerder had Van Merwijk zich negatief uitgelaten over de inspanningen van ReddeKuip, die het monumentale stadion wil voorzien van een derde ring. Gisteren beoordeelde hij in de Rotterdamse gemeenteraad voor het eerst een compleet plan van de initiatiefnemers.
Volgens de Kuip-directie wordt de opknapbeurt van het stadion veel duurder dan de 117 miljoen euro die ReddeKuip heeft becijferd. Zijn berekeningen komen uit op 143 miljoen. De exploitatie levert volgens hem ook niet genoeg geld op om de investeringen eruit te halen.
,,Het opvijzelen van het dak wordt voorgeschoteld als een mooie show, maar brengt juist grote risico's met zich mee,'' sprak de Kuipbaas in het stadhuis.
Te rooskleurig
De Rotterdamse politici toonden zich eveneens kritisch op ReddeKuip. ,,Ze hebben het kort door de bocht berekend,'' stelde PvdA'er Tom Harreman. ,,Deze opzet blijkt niet haalbaar voor 117 miljoen euro. ReddeKuip heeft een te rooskleurig beeld geschetst.''
Jan-Willem Verheij (VVD) zei niet te willen investeren in een project dat verlies oplevert. ,,Als deze cijfers echt kloppen, ga je twijfelen aan het realiteitsgehalte van ReddeKuip.''
Het feit dat er een nieuwe 'schil' om de Kuip komt te zitten, riep vragen op bij Leo de Kleijn (SP). ,,In hoeverre blijft dit icoon werkelijk behouden, als er zo'n jas omheen zit Dekt ReddeKuip wel de lading?''
Van Merwijk stelde ReddeKuip en twee andere renovatie-varianten (kosten 117 en 429 miljoen euro) in de schaduw van zijn eigen nieuwbouwplan op Varkenoord. Daar wil bouwer VolkerWessels voor 350 miljoen een multifunctioneel sportcomplex neerzetten. Behalve wedstrijden van Feyenoord kunnen daar Europa Cupduels, interlands, popconcerten, sportevenementen en andere bijeenkomsten plaatsvinden.
De Kuip-directeur gaf aan dat de financiering 'voor 99 procent' rond is. ,,We zoeken naar de laatste miljoenen.'' Drie grote banken trekken de kar, terwijl ook de stad aan tafel zit om een - zo klein mogelijke - bijdrage te leveren. Er is een nog onbekende geldschieter bereid om voor 2 tot 3 miljoen euro zijn naam aan het stadion te verbinden.
Erwin Eekelaar van ReddeKuip was na afloop teleurgesteld in Van Merwijk. ,,Hij moet eerlijk zijn en zeggen: dit wil ik niet. Wij zijn professionals, een bouwer wil ons plan gaan uitvoeren.''
De spits van Zwollequote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]Wie is Fred Benson?
Zou jij het aandurven dan met Mathijsen? Janmaat- De Vrij- Indi lijkt me dan een beter verdedigings trio
Als het per jaar is wel ja. Anders slaat dat bedrag nergens op.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:00 schreef PIETR het volgende:
Er is een sponsor gevonden die voor 2-3 miljoen zijn naam wil verbinden aan het nieuwe stadion.. Toppertje die Koevermans
Dat dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:00 schreef PIETR het volgende:
Er is een sponsor gevonden die voor 2-3 miljoen zijn naam wil verbinden aan het nieuwe stadion.. Toppertje die Koevermans
Het verhaal ziet er gunstig uit, wat betreft de komst van een nieuw stadion.quote:
Vergelijken met Engeland is natuurlijk niet reëel qua bedragen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:23 schreef Dekatria het volgende:
Als je dit overigens leest zie je pas het verschil met bijv de PL. Arsenal heeft nog een paar maanden terug een deal van 150 miljoen gesloten met Emirates, met een verlenging van de shirtsponsoring t/m 2017 en stadionnaamgeving t/m 2028.
Nee, maar het geeft aan hoe groot het financiële verschil nog altijd is tussen beide competities.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:26 schreef Luni het volgende:
[..]
Vergelijken met Engeland is natuurlijk niet reëel qua bedragen.
Na elke thuiswedstrijd die kratten Grolsch in de bestuurskamerquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Dekatria het volgende:
Ik kan nergens vinden hoeveel Twente krijgt voor de naamgeving, overigens.
Dat is zo gigantisch, alleen al aan TV rechten, als je kijkt wat een promovendus te besteden heeft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft aan hoe groot het financiële verschil nog altijd is tussen beide competities.
Kan het ook nergens vinden, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft aan hoe groot het financiële verschil nog altijd is tussen beide competities.
Ik kan nergens vinden hoeveel Twente krijgt voor de naamgeving, overigens.
90+ miljoen schuld inderdaad, maar wel eigenaar van het stadion.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan het ook nergens vinden, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Wel gevonden dat Fc Twente er financieel helemaal niet zo goed voor staat trouwens.
Inderdaad, en ze schijnen volledig afhankelijk te zijn van transferopbrengsten voor het sluitend krijgen van hun begroting ieder jaar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
90+ miljoen schuld inderdaad, maar wel eigenaar van het stadion.
Dat zal over Arke gaan dan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens wel een oud bericht op een Twente forum gevonden. Daar gaat het over een bericht in de VI waarin gesproken werd over een deal voor shirt- en stadionsponsorschap voor 6 miljoen per seizoen. Maar dat is dus inclusief naam op het shirt.
Voor wat het waard is.
Nee, toen had Red Bull schijnbaar nog interesse. Die deal is uiteindelijk niet doorgegaan. Dus veel meer dan een indicatie is het niet. Waarschijnlijk is de deal met Grolsch dus beter.quote:
Red Bullquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, toen had Red Bull schijnbaar nog interesse. Die deal is uiteindelijk niet doorgegaan. Dus veel meer dan een indicatie is het niet. Waarschijnlijk is de deal met Grolsch dus beter.
Dat is niet bijzonder veel als je het stadion in eigen bezit hebt, hypotheek neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
90+ miljoen schuld inderdaad, maar wel eigenaar van het stadion.
Jochie tochquote:Op vrijdag 8 februari 2013 08:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij zegt eigenlijk dat je je kankermuil moet houwe.
Jopie wil toch zijn 'verbinding' met de lokale bevolking houden, dus zal wel weer een Twents bedrijf worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Red Bulldie zijn tegenwoordig enkel nog geïnteresseerd als ze alles over mogen nemen volgens mij.
Overigens stopt Arke na dit seizoen bij Twente. Dat zijn dus al 3 clubs zoekende naar een nieuwe shirtsponsor.
Nieuwbouw is duur, deal with it.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:54 schreef Haringkop het volgende:
Kost dat nieuwe stadion nu alweer 50 miljoen meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |