Je staat in de OP, mooi ding trouwensquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinderquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:42 schreef Floppydisk het volgende:
Dank je.
Geheel origineel, standaard af fabriek.
Opgeduikeld in Oostenrijk en geheel gerestaureerd, afgezien van het croomwerk.
Dat is geheel origineel. (word nog wel gedaan, eens...)
snelheid: 50 km.
(Brienenoordbrug af: 60 km.
Hard zat!
Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
wel een mooi ding![]()
alles zelf gedaan?
Het is Cees niet Keesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:01 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk.
Ik ben 25 jaar autospuiter geweest, was dus dagelijks werk voor mij.
Gekocht bij Kees Vuik in Krimpen aan den IJssel, uit elkaar gehaald en ontroest (kaal geschuurd) en in de grondverf gezet.
Daarna de kleuren opgezocht en de hele bende gespoten en weer in elkaar gezet.
Dat kostte mij dus niets, het chroomwerk was best wel redelijk.
Wat pukkelig maar verchromen moet ik laten doen, dus dat komt nog wel eens.
Voorlopig ben ik wel tevreden.
Van de Brienenoordbrug af draai ik altijd het gas dicht.
Ik ben al wat ouder en dus voorzichtiger. Als je naar beneden gaat met 60 km per uur en je kijkt tussen je benen door naar het asfalt en checkt links en recht van het fietspad de spijlen van de brug die langsrazen gaat er door je hoofd wat er gebeurd met je als je op je smoel gaat.
Het is als een patatsnijder, er blijft niets van je over!
En wat je zegt, het is slecht voor de cilinder.
Een beetje respectvol omgaan met een brommer van vijftig jaar oud..![]()
Ik wil de hedendaagse scooter die leeftijd nog zien halen!
Mooie foto trouwens van die Puch's, jammer dat door de hoeveelheid bagage de brommer slecht zichtbaar is, heerlijk om met de brommer een flink stuk op reis te gaan.
Deed ik ook eind jaren zestig...![]()
Nu puur recreatief rijden. Buiten de stad, dat wel!
Eens de fout gemaakt om door het centrum van Rotterdam te rijden op zaterdagmiddag.
Dan moet je dus stoppen voor de voetgangers op de Coolsingel.
Je komt niet meer weg, ze gaan voor je staan om de brommer te bekijken!
Geweldigquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
gewoon in zn vrij zettenquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
wel een mooi ding![]()
alles zelf gedaan?
passen daar nou ook andere cillinders op?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Het is Cees niet Kees
ziet er nou zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien
heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo
toch maar niet naar de kroeg. te gaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
passen daar nou ook andere cillinders op?
cillinderhemd?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
toch maar niet naar de kroeg. te gaar.
en ja daar passen andere cilinders op. enige probleem is dat een maxi cilinder een dikker wand heeft bij de voet van de cilinder. dat moet je met een dremel groter maken.
mooi mooiquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
Klopt het dat jij een vrouw bent?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
Mooie Maxi zeg!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
leukquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:06 schreef asfalthooligan het volgende:
laag en voorover.
30 km aan 1 stuk ging prima.
Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak.
Ding was niet stuk te krijgen
ik kan met mijn stuur niet eens door de deurquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:[/
[quote][b]Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.
Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter.
En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop...![]()
Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker.
Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed.
Reed je de spiegels van de auto's af.
Dankje!!quote:
Klopt helemaal!!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Klopt het dat jij een vrouw bent?
Helaas is het blokje wat eronder zit niet zoo betrouwbaar.... in een half jaar tijd 2x de koppeling kapot hij loopt nu wel maar komt niet vooruitquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Mooie Maxi zeg!
Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor.![]()
Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig.
Ontzettend betrouwbare brommers.
Hij is voordat ik m kocht net gespoten bij een auto spuiterij nu heb ik onder t zadel wat schade en wil m eigenlijk van de zomer weer helemaal netjes maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:07 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook.![]()
Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen..
Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Je vader heeft een punt, het is geen fraai model, maar dat is een kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Het is Cees niet Kees
ziet er nou zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien
heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo
ja is inderdaad bij Cees voor de deur:Pquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:51 schreef Floppydisk het volgende:
ok gelijk, het is Cees. (sorry Cees )
De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.
Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor d
Wat een gave Puch!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Ik dacht al dat het niet klopte.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:43 schreef Galaxy42 het volgende:
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn
Zelf ben ik wel van 1996
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ook uitlaatbochten fix je met ducktape
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4-taktquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zoquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
En nog harder huilen als hij niet eens startquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee
Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt?![]()
Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
collegaheeft een 4t zip, met het weer van de voorbije week gewoon in 1x starten en lopen hoor als ie van z'n werk naar huis rijdt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:31 schreef asfalthooligan het volgende:
4 takt moet je bij vrieskou vaak in een hok of iets dergelijks zetten ,met de koude wind gaan ze vaak moeizaam aan
4takt geluid is een mooie diepere brom. hoor ik liever dan 2takt gejengelquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:12 schreef leeell het volgende:
[..]
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo
da's waar ik een beetje voor vreesdequote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:36 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit.
Maar voor dat geld, en een paar aanpassingen is het niet een slecht ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 takt schakels zijn troepquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
mijn 2 takt doet ook 1:40quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
deze is nog heel kwa framequote:Op donderdag 7 februari 2013 08:40 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik had vroeger die vespa,s en citta,s die liepen ook erg zuinig tussenn de 1 op 40 en 50,maar als je amper nog mix kunt halen en geen zin in gekloot met jerrrycans hebt.
+ ik kon er niet zoveel op meenemen.
Die rush heb er meerdere van gehad en allemaal of gescheurd frame of of een stuk blok afgebroken.
Ze wouden wel goed hard en ook erg hard de hoek om
ja die blauwe ofzo.. die was bij aanschaf al door gehaalt :'')quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef asfalthooligan het volgende:
we knipten destijds een bepaalde draad door en een proma eronder liep het rusje ong 75
quote:
Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olieluchtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:50 schreef Geelman het volgende:
[..]
Lekker op zo'n stinkende olieboot rijden is het toppunt van heteroseksualiteit...
Ik heb maar eens een nieuwe uitlaat gekocht voor m'n Kymco, en ik zal ook maar eens nieuwe banden laten monteren! Nog even de pekel eraf spoelen, en we kunnen er weer tegenaan!
Viertakt heeft ook karakter.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olielucht
quote:
Nee, ik heb een hekel aan die krengen. Hoewel het mij lollig lijkt om op zo'n ding met 125cc blok een keer door een centrum te raggen.quote:
Niet bijzonder, ik vind ze echt veel te kleinquote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:59 schreef Geelman het volgende:
Stiekem vind je ze dus toch wel leuk.
Zie positie van de bougie...quote:Op zondag 10 februari 2013 00:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
bazending, alleen ga je mij nu vast vertellen dat dit 4 takt is
Bij een tweetaktmotor zit de bougie recht bovenin de cilinderkop, bij een viertaktmotor zit 'ie schuin in de cilinder gestoken omdat de kleppen al in de cilinderkop zitten.quote:
jij ook hier poserman ?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Het is Cees niet Kees
ziet er nou zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien
heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo
koud! water gebruikenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:50 schreef Geelman het volgende:
[..]
Lekker op zo'n stinkende olieboot rijden is het toppunt van heteroseksualiteit...
Ik heb maar eens een nieuwe uitlaat gekocht voor m'n Kymco, en ik zal ook maar eens nieuwe banden laten monteren! Nog even de pekel eraf spoelen, en we kunnen er weer tegenaan!
Will do! Morgen maar, dan heb ik nog wel even tijd. Meteen maar een afspraak maken voor nieuwe bandjes. Misschien ML50 als het budget het toelaat.quote:
Kan er een prop in?quote:Op zondag 10 februari 2013 22:44 schreef Blester het volgende:
M'n bromfiets staat met een lekke achterband bij de garage, ben benieuwd naar de kosten. De schatting was in ieder geval 15 euro. Hele achterband moet eraf, ketting, remklauw etc.
Op een brommer?!quote:
Nee, binnenband moet worden geplakt. Ik zie het wel, morgen al klaar als het goed is.quote:
Ik haal 1 op 25 met die van mij volgens mij.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef bulldogg het volgende:
Ik heb net ff gekeken wat me tzr vebruikt ik was best geschrokken, hij zuipt als een gek 1 op 17 haha
Dat is wel lekker man, zoiets had ik ook verwacht maar nee hoor... ik heb trouwens ook nog gisteren weer ff me tellertje ontgrenstquote:Op zondag 10 februari 2013 23:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik haal 1 op 25 met die van mij volgens mij.
en dat kun je niet even zelf doen ?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, binnenband moet worden geplakt. Ik zie het wel, morgen al klaar als het goed is.
Net of ik het gereedschap heb om die ketting, remklauwen e.d. eraf te halenquote:Op maandag 11 februari 2013 08:44 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
en dat kun je niet even zelf doen ?
Ach, voor ¤15,- ga ik er niet zelf aan kloten.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:04 schreef Mr.Trololo het volgende:
een paar steeksleutels, wat bandenlichters, wd40..
kom je al een heel eind![]()
Wat heb je er aan veranderd dan? Ik heb met AM6 blokjes altijd makkelijk de 1 op 30 gehaald (ontgrenst)quote:Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef bulldogg het volgende:
Ik heb net ff gekeken wat me tzr vebruikt ik was best geschrokken, hij zuipt als een gek 1 op 17 haha
TZR heeft 110 KG rijklaar toch? Net als die van mij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:43 schreef bulldogg het volgende:
35mm carb, sproeier 130, onbegrensde cdi (dus meer toeren), 150 kilo eigen gewicht en 65 kilo mijn gewicht
Op mijn kenteken bewijs staat 128, maar is dat met 14L benzine etc. ?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:51 schreef Blester het volgende:
[..]
TZR heeft 110 KG rijklaar toch? Net als die van mij.
Nee, lege tank.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:05 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Op mijn kenteken bewijs staat 128, maar is dat met 14L benzine etc. ?
Meestal staat er massa rijklaar, dat is inclusief alle vloiestoffen en etcetera.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:05 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Op mijn kenteken bewijs staat 128, maar is dat met 14L benzine etc. ?
Een bok bedoel je? TZR heeft alleen zijstandaard.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:08 schreef bulldogg het volgende:
trouwens een midden standaard voor een TZR bestaat niet, toch??
Let wel op een fietskoppeling is niet goed genoegquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:42 schreef -niemand- het volgende:
ik ben bezig om een aanhangertje te lassen voor de brommer.
groot is hij niet. maar er past toch wat in.
foto's komen wel als hij klaar is.
en het leukste, hij word alleen gemaakt van afval materialen, alleen het wiel heb ik gekocht.
ik kreeg mijn fietskar met zo`n kogel dus met t fietsen er al af :/ ( ok mischien moet ik minder hard door de bocht dan ofzo :p )quote:Op maandag 18 februari 2013 23:12 schreef asfalthooligan het volgende:
[..]
Let wel op een fietskoppeling is niet goed genoeg
Deze willen achter een brommer wel eens los schieten.
Je moet oficieel een goed gekeurde trekhaak hebben.
Heb 1 gezien die zo,n kogelkoppeling had van een fiets en deze schoot onder het rijden gewoon los
ik heb dus zelf een koppeling gelast van een ontieglijk sterk scharnier en een zijstandaard.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:12 schreef asfalthooligan het volgende:
[..]
Let wel op een fietskoppeling is niet goed genoeg
Deze willen achter een brommer wel eens los schieten.
Je moet oficieel een goed gekeurde trekhaak hebben.
Heb 1 gezien die zo,n kogelkoppeling had van een fiets en deze schoot onder het rijden gewoon los
och bij mijn scoot lekt de pakking tussen blok en uitlaat lekt ook.. koolt wel weer dicht op den duurquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:14 schreef Blester het volgende:
Vandaag trouwens eens bezig geweest met m'n uitlaat van de MH RX 50, staalborstel gekocht en deze op de boormachine gezet. Eens een flink uurtje zitten schuren en echt bijna alle roest eraf. Op sommige plekken kwam ik helaas niet bij (kappen zaten ervoor en achterkant kon ik sowieso al niet bij) ik had echter weinig zit om de hele uitlaat eraf te gaan halen waarbij de pakkingen waarschijnlijk afbrokkelenPakking tussen demper en uitlaatbegin lekt trouwens een beetje, ook niet erg fijn maar niet echt schadelijk.
als er schotten inzitten uitbranden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
och bij mijn scoot lekt de pakking tussen blok en uitlaat lekt ook.. koolt wel weer dicht op den duur![]()
en iemand ervaring met uitlaatjes ontkolen ?
gok dat er schotten in zitten jaquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:04 schreef -niemand- het volgende:
[..]
als er schotten inzitten uitbranden.
zonder schotten moet je een binnekabel van je remmen ofzo de uiteinden in de boormachine doen.
dan in de uitlaat stoppen en volop ronddraaien.
LET OP NIET DRAAIEN ALS DE KABEL BUITEN DE UITLAAT IS!!!!!
uitbranden kan goed met benzine of vol laten lopen met gas. wel oppassen dat beide uiteindes open zijn en dat je niet met je gezicht ervoor gaat zitten.
Top scootertje. Heb hem zelf ooit 2e hands gekocht en rij er nu al 2,5 jaar op.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:20 schreef Blester het volgende:
Iemand hier ooit gehoord van een Beta Ark? Nu de Gilera weg is moet daar natuurlijk weer wat voor in de plaats komenValt me op dat Beta Ark's redelijk goedkoop zijn tweedehands. Daar zit toch gewoon een minarelli blok onder? Iemand ooit een Beta Ark gehad?
Yamahaquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:57 schreef Blester het volgende:
Wat is het rustig hier
Nu de Gilera weg is begint het toch wel leeg te worden met maar één bromfiets. Morgen kijken voor een Yamaha Neos hier in de buurt (alleen als er geen sneeuw ligt) Leuke prijs rond kunnen maken. Heeft alleen één gebrek, elektrische start doet het niet. Volgens de verkoper is de kabel achter het indrukknopje doorgebrand. Nouja, heb ik toch weer wat te doen zeggen ik dan maar
En Yamaha is wel een top merk waarvoor heel veel onderdelen heel goedkoop zijn
Die heb ik ook nog steeds jaquote:Op zondag 24 februari 2013 13:48 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Yamahataiwaneese bende
Jij had toch een Motorhispania RX50 ?
Ik heb altijd problemen gehad met Yamaha (bb motoren), misschien toeval hahaquote:Op zondag 24 februari 2013 13:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog steeds ja
En zeiken op Yamaha is wel, een van de beste merken van boten / scooters
Het voordeel is dat er enorm veel onderdelen voor verkrijgbaar zijn en op Marktplaats gaan die onderdelen bijna gratis wegquote:Op zondag 24 februari 2013 13:50 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik heb altijd problemen gehad met Yamaha (bb motoren), misschien toeval haha
Dat is wel mooi spul ja. Ik heb nog nooit een weg met een groene streep in het midden gezienquote:Op zondag 24 februari 2013 13:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Het voordeel is dat er enorm veel onderdelen voor verkrijgbaar zijn en op Marktplaats gaan die onderdelen bijna gratis weg
Maar is wel een leuk projectje om wat kennis op te doen. Zit in een YSS diamond schokbreker onder (paar dagen oud), DR50 cilinder e.d. alleen die onderdelen zijn de aanschafprijs al waard.
Ik heb trouwens heel wat regels overtreden op de weg naar huis volgens mijEen weg met een groene streep in het midden is toch een 100 KM/u weg?
Na even te googlen bleek het inderdaad een 100 KM/u wegquote:Op zondag 24 februari 2013 13:55 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Dat is wel mooi spul ja. Ik heb nog nooit een weg met een groene streep in het midden gezien
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoennerenquote:Op zondag 24 februari 2013 19:37 schreef Blester het volgende:
Wat een kutwerk is dat toch om een verroeste uitlaat weer mooi te krijgen, bij mijn MH RX 50 druk bezig geweest, die is weer bijna helemaal mooi, nu bij de Yamaha Neos was ook helemaal bruin, groot deel er al af (dat deel ziet er al echt als nieuw uit), heb echter de originele uitlaat van de Neos hier ook liggen waar ik ook mee aan de slag ga binnenkort.
Kreeg de Neos net al niet meer aan de gang trouwensMaargoed, nog maar eens rustig kijken.
Ik ben +- 3 kwartier bezig geweest met die uitlaat en een heel groot deel is al klaar, de demper moet er alleen af om bij de rest te komen. Echt zeker de moeite waardquote:Op zondag 24 februari 2013 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoennerentis toch een hopeloze zaak
valt me nog mee dattie nog niet doorgerot is..
gezien dr hele plakken af komen aan de buiten kant
Gewoon een nieuwe kopen, zijn toch niet zo duur. Om de zoveel tijd insmeren met afgewerkte olie.quote:Op zondag 24 februari 2013 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoennerentis toch een hopeloze zaak
valt me nog mee dattie nog niet doorgerot is..
gezien dr hele plakken af komen aan de buiten kant
Yamaha is gewoon een gerebadgede MBK. Komt allemaal uit Spanje en Italië. Op zich redelijk spul, wel aardig verouderd.quote:Op zondag 24 februari 2013 13:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog steeds ja
En zeiken op Yamaha is wel, een van de beste merken van boten / scooters
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur?quote:Op maandag 25 februari 2013 10:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Gewoon een nieuwe kopen, zijn toch niet zo duur. Om de zoveel tijd insmeren met afgewerkte olie.
Haha, zit aardig wat verschil in, voor mijn schakelbromfiets ben ik ook 170 euro kwijt voor een vervangingsuitlaat, terwijl ik met 50 euro een hele snelle uitlaat voor mn vespa's kan kopenquote:Op maandag 25 februari 2013 17:08 schreef Blester het volgende:
[..]
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur?Ik weet niet waar jij je uitlaatjes koopt hoor maar als ik mijn uitlaat die ik er nu onder hebben zitten nieuw moet kopen betaal ik tussen de ¤200 en ¤300.
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:08 schreef Blester het volgende:
[..]
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur?Ik weet niet waar jij je uitlaatjes koopt hoor maar als ik mijn uitlaat die ik er nu onder hebben zitten nieuw moet kopen betaal ik tussen de ¤200 en ¤300.
Ooit de prijzen van een Yasuni e.d. gezien? Die zijn niet misquote:Op maandag 25 februari 2013 17:45 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder.
Oh, een Ludix, daar was ik laatst eens voor gaan kijken op Marktplaats. Opzich wel grappige modellen, schat de waarde echter niet zo hoog. Wat wil je ervoor hebben en waar staat hij?quote:
dan heb je een opmaat voor die prijsquote:Op maandag 25 februari 2013 17:45 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder.
Ik ben gewoon met boormachine samen met staalborstel aan de gang gegaan en dat gaat prima.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:16 schreef -niemand- het volgende:
uitlaatje opknappen hoeft niet veel werk te zijn, het resultaat is dan ook niet mooi.
uiteraard kan het met iets meer werk ook heel mooi worden.
ik zal eens wat voorbeelden geven.
zandstralen en staalborstelen, hittebestendige blanke lak erover en demper polijsten.
[ afbeelding ]
+- 3 uurtjes.
roest oppervlakkig weghalen en instrijken met teer, daarnaast de missende demper zelf maken.
[ afbeelding ]
30 minuutjes.
roest weghalen met de flex, daarna een poging tot lasnaden branden () en in de hittebestendige blanke lak
[ afbeelding ]
1.5 uurtje
Rond de 600.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh, een Ludix, daar was ik laatst eens voor gaan kijken op Marktplaats. Opzich wel grappige modellen, schat de waarde echter niet zo hoog. Wat wil je ervoor hebben en waar staat hij?
Dadelijk even de nieuwe ophalen, ben benieuwd maar heb zo'n idee dat dit het probleem niet is, heb namelijk een andere bougie geprobeerd (helemaal niet) die ik hier nog had liggen (welliswaar wat te lang schroefdraad), gaf wel een vonk maar startte er ook niet op.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
tja de vonkjes zijn ook wel eens op natuurlijk :-P
tja ik moet mijn vonkjes voorraad ook eens controleren.. ook op de todo listquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:06 schreef Blester het volgende:
[..]
Dadelijk even de nieuwe ophalen, ben benieuwd maar heb zo'n idee dat dit het probleem niet is, heb namelijk een andere bougie geprobeerd (helemaal niet) die ik hier nog had liggen (welliswaar wat te lang schroefdraad), gaf wel een vonk maar startte er ook niet op.
niet doen, volgende keer heb je lamme handquote:toen ik de bougiedop vastpakte tijdens het kickstarten gaf hij een klein schokje
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:16 schreef Koelkastman het volgende:
Pak een nieuwe bougie en kijk eens hoe die vonkt. De vonk moet blauw zijn. Niet zachtjes, maar gewoon normaal kicken.
Eventueel een goede optiequote:
Als ik de kick met de hand een stukje naar beneden doe sta ik niet meteen onder stroom hoor. zie het filmpje voor het geluid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
niet doen, volgende keer heb je lamme hand
welk geluid maakt ie?
Oke en welke kleur is de vonk dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe.
Ik zag helemaal geen vonk toen ik het uit de cilinder had en kickte met de bougiedop erop.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Oke en welke kleur is de vonk dan?
Ik hoor het duidelijk niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe.
[..]
Eventueel een goede optie
[..]
Als ik de kick met de hand een stukje naar beneden doe sta ik niet meteen onder stroom hoor. zie het filmpje voor het geluid.
Geluid vol aanzetten, dan hoor je het wel. Na de kick lijkt hij een bepaalde druk op te bouwen maar hij komt nog niet tot de helft van het complete startgeluid, hij blijft ergens hangen, je hoort hem aanzetten maar daar blijft het bij.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoor het duidelijk niet?
Omschreef eens wat voor geluid er niet zo horen, elke kenner kan ahv geluiden precies weten wat er mis is
Dat is sowieso heel lastig bij een Neos, om te kicken en tegelijk dat te kijken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:00 schreef Miniem het volgende:
Je weet ook dat de bougie tegen de cilinder aan moet om te testen of hij vonkt?
nee daar wordt ik niet wijzer van, wat bedoel je? Dat hij naar stationair wil maar meteen uitvalt?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef Blester het volgende:
[..]
Geluid vol aanzetten, dan hoor je het wel. Na de kick lijkt hij een bepaalde druk op te bouwen maar hij komt nog niet tot de helft van het complete startgeluid, hij blijft ergens hangen, je hoort hem aanzetten maar daar blijft het bij.
Het is moeilijk te omschrijven, beluister het filmpje eens met hard volume. Maar kenmerkend is dat hij dus vanaf stationair uitviel, afkoelde (want als ik hem direct weer had gestart had hij het wellicht weer gedaan) en toen niet meer wilde starten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee daar wordt ik niet wijzer van, wat bedoel je? Dat hij naar stationair wil maar meteen uitvalt?
gewoon even de standaard puntjes langslopen:
hij vonkt
bougie nat? vlotterbak gevuld? sproeier verstopt?
lucht?
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet startquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:10 schreef Blester het volgende:
[..]
Het is moeilijk te omschrijven, beluister het filmpje eens met hard volume. Maar kenmerkend is dat hij dus vanaf stationair uitviel, afkoelde (want als ik hem direct weer had gestart had hij het wellicht weer gedaan) en toen niet meer wilde starten.
Dit, heel onduidelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet start
Naast bougie de kabels naar de bobine bekeken op scheuren / losse contacten e.d. maar verder nog niet heel veel aangezien mijn technische kennis (nog) redelijk beperkt is van scooter en door het redelijk koude waarbij ik nog niet alle benodigde kappen eraf heb gehaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet start
Wat heb je al gecheckt buiten nieuwe bougie?
Lastig misschien wel ja, maar je moet het toch echt ff proberen. Met 2 man lukt dat al beter.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat is sowieso heel lastig bij een Neos, om te kicken en tegelijk dat te kijken.
Inderdaad, zoals in het verhaal te lezen is heeft hij gelopen, ik heb er 3 KM mee gereden, toen viel hij 1e keer uit bij stoplicht (remmen en toen moest hij stationair lopen), weer aangekregen, verder gereden en zo paar keer door. na het rijden viel hij steeds bijna meteen uit. Op een gegeven moment 5 minuten stationair laten lopen (niet rijden) en toen viel hij pas na 5 minuten uit, toen naar huis gereden hier afgestapt en viel meteen uit.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dit, heel onduidelijk.
Maar hij heeft dus gestart en gereden?
jaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dit, heel onduidelijk.
Maar hij heeft dus gestart en gereden?
Carburateur of valse lucht lijkt me.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:16 schreef Blester het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals in het verhaal te lezen is heeft hij gelopen, ik heb er 3 KM mee gereden, toen viel hij 1e keer uit bij stoplicht (remmen en toen moest hij stationair lopen), weer aangekregen, verder gereden en zo paar keer door. na het rijden viel hij steeds bijna meteen uit. Op een gegeven moment 5 minuten stationair laten lopen (niet rijden) en toen viel hij pas na 5 minuten uit, toen naar huis gereden hier afgestapt en viel meteen uit.
Maar het is vreemd dat hij wanneer ik niet reed wel rustig 5 minuten stationair kon lopen en wanneer ik een stuk had gereden en bij een stoplicht afremde het nog geen 10 seconde duurde alvorens hij uitviel. En het lukte wel steeds om hem aan te krijgen, tot de volgende dag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
valse lucht valt ie niet uit, dan blijft ie doorjanken, zelfs bij gas dicht en afremmen
gewoon verstopt benzinetraject zegt opabrommerjugend
Hoeft niet. Te veel lucht start en loopt die ook niet. Je hebt dan een "bwoaaap" geluidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
valse lucht valt ie niet uit, dan blijft ie doorjanken, zelfs bij gas dicht en afremmen
Ben ik het niet mee eens. Het traject moet gewoon luchtdicht zijn om goed te kunnen starten en lopen. Het is een combo van lucht/benzine.quote:
zelfs zonder luchtfilter moet ie gewoon lopen, al valt ie dan wel uit wanneer je wilt rijdenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:24 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Hoeft niet. Te veel lucht start en loopt die ook niet. Je hebt dan een "bwoaaap" geluid
Dat is niet vreemd; typish symtoomquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar het is vreemd dat hij wanneer ik niet reed wel rustig 5 minuten stationair kon lopen en wanneer ik een stuk had gereden en bij een stoplicht afremde het nog geen 10 seconde duurde alvorens hij uitviel. En het lukte wel steeds om hem aan te krijgen, tot de volgende dag.
Symptoom van wat?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd; typish symtoom
Carb is makkelijk los te maken verder?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:30 schreef Haasbeuntje het volgende:
Carb schoonmaken, als ie het dan nog niet goed doet; ontsteking doormeten.
Je probeert hem te starten? Kunnen wij niks over zeggen verder.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:29 schreef Blester het volgende:
Poging nummer 2, deze had ik ook gemaakt.
Ja zit meestal met een soort slangeklemmetjes vas, en gaskabel/chokekabel is ook wel makkelijk er af te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef Blester het volgende:
[..]
Carb is makkelijk los te maken verder?
verstopt benzinetraject:quote:
Ja, het geluid uit het filmpje komt heel goed overeen met het echte geluid. Een kleine aanzet maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:32 schreef Miniem het volgende:
[..]
Je probeert hem te starten? Kunnen wij niks over zeggen verder.
Gewoon de carb eraf halen.
in jouw oren misschien, vanaf de pc kan ik niet horen wat er fout zit, dat moet je echt horen, luisteren..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:34 schreef Blester het volgende:
[..]
Ja, het geluid uit het filmpje komt heel goed overeen met het echte geluid. Een kleine aanzet maar meer ook niet.
Vlotterbakje zit inwendig.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:40 schreef Blester het volgende:
[ afbeelding ]
Valt dat vlotterbakje hierop te zien? En welke zijn de stationairschroef en luchtschroef?
Deze zit erop:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef Miniem het volgende:
[..]
Vlotterbakje zit inwendig.
Stationair en luchtschroef weet ik zo niet, weet niet welke carb erop zit.
Vlotterbakje staat rechts boven op je foto. Luchtschroef bij je luchtfilter aansluiting en stationair daarboven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:40 schreef Blester het volgende:
[ afbeelding ]
Valt dat vlotterbakje hierop te zien? En welke zijn de stationairschroef en luchtschroef?
Op foto 2 (zie post hierboven) dus bovenaan. Hoe zorg ik ervoor dat die schroeven blijven zitten? Want ik neem aan dat die eruit moeten wil ik hem loskrijgen en schoonmaken?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:50 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Vlotterbakje staat rechts boven op je foto. Luchtschroef bij je luchtfilter aansluiting en stationair daarboven.
Meestal zit er achter je stationairschroef een veertje.
beide slangklemmen losjes draaien en dan kun je de cab draaienquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:40 schreef Blester het volgende:
[ afbeelding ]
Valt dat vlotterbakje hierop te zien? En welke zijn de stationairschroef en luchtschroef?
stelschroeven NIET aankomen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:00 schreef Blester het volgende:
[..]
Op foto 2 (zie post hierboven) dus bovenaan. Hoe zorg ik ervoor dat die schroeven blijven zitten? Want ik neem aan dat die eruit moeten wil ik hem loskrijgen en schoonmaken?
Schoonmaken kan gewoon met water? Heb wel eens gelezen dat wasbenzine hier ideaal voor is (hem hier in leggen).
Wat zou ik in dat vlotterbakje moeten vinden dan? Als ik hem in de huidige stand losdraai valt er wat uit?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stelschroeven NIET aankomen.
alleen dat zwarte bakje loshalen
gewoon met benzine schoonmaken, of in een bakje diesel leggen als het aangekoekt zit
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
mijn auto start niet meer, ik ga even mijn motorkap schoonmaken, dan doet ie wel weer
nee.. wel dat ik mn scoot uit gezet heb bij de brug oid.. en normaal draai ik hem meteen weer op contact ( dan is het 1x trappen en scheuren maar.. ) alleen dan vergeet ik hem weer terug te zettenquote:Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Miniem het volgende:
Verdorie, maken jullie wel eens van die brommer-sleutel-bloopers mee?![]()
Ik ging vandaag mijn vonk testen, dus met de ene hand de bougie op de cilinder drukken en de andere hand aankicken, hij vonkte maar nietToen bedacht ik me 5 minuten later dat ik pas een contactslot had aangesloten. Moest het sleuteltje dus nog omdraaien
Had toen wel gelijk een blauwe vonk
Whahaha, heb ik ook gehad met mijn vespa bromfietsje, ik zat lekker te spelen met de decompressie hendel. Toen kwam er een agent en die dacht dat ie flink opgevoerd was, dus dat ding op de rollerbank; max 41 km/uquote:Op woensdag 27 februari 2013 17:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee.. wel dat ik mn scoot uit gezet heb bij de brug oid.. en normaal draai ik hem meteen weer op contact ( dan is het 1x trappen en scheuren maar.. ) alleen dan vergeet ik hem weer terug te zettenen dant maar niet snappen
wel vandaag aangehoudenmeneer de agent vond t niet grappig ofzo dat die een knal in zn uitlaat maakte
![]()
rollerbankjeniks aan de hand
na het sleutelen de bougiedop erop vergeten te doen, rennen als een gek.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Miniem het volgende:
Verdorie, maken jullie wel eens van die brommer-sleutel-bloopers mee?![]()
Ik ging vandaag mijn vonk testen, dus met de ene hand de bougie op de cilinder drukken en de andere hand aankicken, hij vonkte maar nietToen bedacht ik me 5 minuten later dat ik pas een contactslot had aangesloten. Moest het sleuteltje dus nog omdraaien
Had toen wel gelijk een blauwe vonk
van een willekeurige spuitbus, daar aan het einde een stuk blik afsnijden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:22 schreef Miniem het volgende:
Hoe maak je eigenlijk een eigen demper? van een blikje ofzo?
denk dat mijne maar es in een ultrasoon badje moetquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:57 schreef Koelkastman het volgende:
Als jij hem helemaal los haalt en schoon wilt maken dan moet je die schroefjes er eigenlijk ook uit draaien.
Weet je wel zeker dat je het zelf wilt doen? Als ik sommige berichten zo van je lees ben je niet super ervaren en een carburateur heeft veel onderdelen. Misschien kun je het samen met iemand doen die het al eens heeft gedaan, want als je hem niet meer in elkaar krijgt heb jeen probleem
Sorry snap hem nietquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk dat mijne maar es in een ultrasoon badje moet
Ach, valt wel te leren denk ik zoquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:57 schreef Koelkastman het volgende:
Als jij hem helemaal los haalt en schoon wilt maken dan moet je die schroefjes er eigenlijk ook uit draaien.
Weet je wel zeker dat je het zelf wilt doen? Als ik sommige berichten zo van je lees ben je niet super ervaren en een carburateur heeft veel onderdelen. Misschien kun je het samen met iemand doen die het al eens heeft gedaan, want als je hem niet meer in elkaar krijgt heb jeen probleem
wat er normaal af kan er af en dan hop alles in de ultrasoon voor grondig reinigenquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:38 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar je bedoelt gewoon schoonmaken/ uit elkaar halen?
Als ik mn carb net schoon heb gemaakt start mn brommer altijd nog na 1 kickje hoorquote:Op donderdag 28 februari 2013 07:51 schreef Blester het volgende:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=417049
Laat dit nu eens precies de carb zijn die ik ook heb
Las trouwens wel dat het lang duurt voordat hij überhaupt zou starten wanneer je het vlotterbakje leeggooit (tijdens het schoonmaken)
Mwa maak hem zelf gewoon schoon mrt water. Als je hen daarna gewoon laqt drogen is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:50 schreef Blester het volgende:
[..]
Ach, valt wel te leren denk ik zoHij rijd nu toch niet dus slechter kan het niet meer worden in ieder geval
Mocht toch geen water bij die schroeven komen?
Je vlotterbak is dan wel leeg.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:30 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Als ik mn carb net schoon heb gemaakt start mn brommer altijd nog na 1 kickje hoor
even opschijven hoe veel rondjes je moet draaien tot ie helemaal dicht (vast) zit en dan kan ie geowon eruit natuurlijkquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:41 schreef Blester het volgende:
Even een vraagje tussendoor, ik wil morgen of anders vrijdag mijn caberateur er eens helemaal uit gaan halen om hem goed schoon te maken. Nu lees ik echter dat wanneer je hem echt goed schoon wilt hebben de stationairschroef en luchtschroef er helemaal uitmoeten. Valt hij ook goed schoon te maken zonder dit allemaal los te halen? En wanneer ik hem loshaal neem ik aan dat niet meteen de stationairschroef en luchtschroef verdraaid zijn?
water en benzine mengt niet, dus om toekomstige startproblemen te voorkomen; diesel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:50 schreef Blester het volgende:
[..]
Ach, valt wel te leren denk ik zoHij rijd nu toch niet dus slechter kan het niet meer worden in ieder geval
Mocht toch geen water bij die schroeven komen?
Nee, VLOTTERbak, je vlotter stopt de benzine als de vlotter op een bepaald niveau zitquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:59 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Je vlotterbak is dan wel leeg.
Ligt eraan of je een benzine kraan of een vacuum hebt.
Bij een kraan stroomt je bakje metteen vol. Bij een vacuum moet je eerst een paar keer kicken, omdat er pas bezine loopt als er een vacuum is.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
Ik heb een keer op een oude brommeruitlaat wat sikens zwarte verf gesmeert tegen pekel enzulks..
dat zat er na 4 jaar nog op
Gewoon 5-10 minuten tussen de lagen wachten (eventueel venti. erop zettenquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
in veel laagjes doen he, laagje doen; opwarmen, afkoelen, laagje, opwarmen etc
je moet het verhitten om uit te harden, niet gewoon laten drogenquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Gewoon 5-10 minuten tussen de lagen wachten (eventueel venti. erop zetten)
Waar verhit jij hem mee dan?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je moet het verhitten om uit te harden, niet gewoon laten drogen
Jij spuit een uitlaat terwijl hij erop zit?quote:
Ja.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:15 schreef Blester het volgende:
[..]
Of je spuit één laag, doet hem er weer op, haalt hem er weer af, volgende laag etc.?
Is Motip, is echt een zeer goed merk. En ook nog een 800 graden bestendig.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja.
als die verf nog steeds hetzelfs als vroegah, valt het er gewoon vanaf wanneer je het met een dikke laag op spuit zonder te harder, het gaat dan isoleren en hecht niet, buiten is dan hard terwijl binnenkant zacht wordt..
Denk maar niet dat ik weer met een giannelli reverse ga rijden hoorquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:25 schreef Life2.0 het volgende:
motip is geen haar beter dan een busje van de markt, echt waar.
2k van motip wel prima hoor
Hij moet er sowieso onderuit, opschuren, prima evt, ontvetten, dan moet je toch 3 uur drogen en dan gooi hem er even onder om uit te harden, doe het goed of flikker er gewoon hema verf overheen
demper gewoon verwijderen, meteen nieuw wol in, geen gezeik met de politie straks met mooi weer?
Voor een snelle uitlaat heb je tegenwoordig de Yasuni-reeks. Retesnel die dingen, met 70CC halen ze zo te 120quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:32 schreef Life2.0 het volgende:
stofdroog ja.. gewoon nog niet aanzitten met je vette vingers, luister naar opa
en die namen
in mijn tijd had je een gewone uitlaat:
[ afbeelding ]
of een heule snelle
[ afbeelding ]
Doet een kreidler met 60cc ook..quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:36 schreef Blester het volgende:
[..]
Voor een snelle uitlaat heb je tegenwoordig de Yasuni-reeks. Retesnel die dingen, met 70CC halen ze zo te 120
Ben wel naar huis gereden met de gianelli uitlaat, reed er 80 KM/u mee. Niet volledig onbegrensd tho.
Met droog bedoel ik dat hij klaar is voor een tweede laag, niet om aan te zitten natuurlijk
Achja, niets voor mij die snelheden op een scootertje / bromfietsquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Doet een kreidler met 60cc ook..
toen ik 16 was was het natuurlijk wel een kick, plat op de tank naast de provinciale weg en dan auto's inhalenquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Achja, niets voor mij die snelheden op een scootertje / bromfiets
Ik heb misschien een koper voor m'n reverse, wil hem eronderuit hebben eigenlijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:58 schreef Koelkastman het volgende:
Mooi is dat altijd. Ik rij zelf ook met een gianelli reverse. Komt een leuk knetter geluidje uit.
Afstellen ging alleen niet heel gemakkelijk.
Ik heb m'n nieuwe uitlaat ingesmeerd met afgewerkte olie. Kachelzwart werkt ook erg goed.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
Ik heb een keer op een oude brommeruitlaat wat sikens zwarte verf gesmeert tegen pekel enzulks..
dat zat er na 4 jaar nog op
hm mn oude knalpot ( denk de originele uitlaat nogquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:32 schreef Geelman het volgende:
Geen geweldige uitlaat. Maar voor een Rush is niet zoveel te krijgen en duur is 'ie ook niet.
Wel de begrenzer eruit halen en de scooter opnieuw afstellen!
Er is vast ook wel een Sito+ voor te krijgen. Dat is een standaard uitlaat, lekker stil en niet opvallend. Loopt prima als je de begrenzer eruit haalt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm mn oude knalpot ( denk de originele uitlaat nog) heeft geen beperkingen er in ?
maar ik sta ope voor evt suggesties( alleen meer dan 100,- wil ik eigelijk niet uitgeven aan een uitloat )
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:04 schreef Blester het volgende:
Ik kan denk ik wel concluderen dat de Neos geen benzine krijgt, de nieuwe bougie zit er nu enkele dagen in, flink vaak gekickt in deze dagen en er is HELEMAAL geen verkleuring op de bougie te zien. Wanneer hij zou verzuipen zou hij zwart moeten zijn, wanneer hij gewoon benzine krijgt zou hij koffiebruin moeten kleuren maar hij ziet er nog bijna hetzelfde uit als hoe hij erin ging.
Benzinetank zit gewoon vol, nu voelde ik eens aan de benzineslang, maar hier liep helemaal geen benzine doorheen, ook niet als ik een paar keer flink kick.
heb je die carb nou al schoongemaakt of zit je eigenwijs te doen?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:04 schreef Blester het volgende:
Ik kan denk ik wel concluderen dat de Neos geen benzine krijgt, de nieuwe bougie zit er nu enkele dagen in, flink vaak gekickt in deze dagen en er is HELEMAAL geen verkleuring op de bougie te zien. Wanneer hij zou verzuipen zou hij zwart moeten zijn, wanneer hij gewoon benzine krijgt zou hij koffiebruin moeten kleuren maar hij ziet er nog bijna hetzelfde uit als hoe hij erin ging.
Benzinetank zit gewoon vol, nu voelde ik eens aan de benzineslang, maar hier liep helemaal geen benzine doorheen, ook niet als ik een paar keer flink kick.
Lees even hierboven. Ik weet niet in hoeverre mijn conclusies waar zijn, maar daarom ook het berichtquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
heb je die carb nou al schoongemaakt of zit je eigenwijs te doen?
Gast, ik heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Lees even hierboven. Ik weet niet in hoeverre mijn conclusies waar zijn, maar daarom ook het bericht
Bij een Neos is die er moeilijk af te halen, heb nog een aantal sleutels niet. Verder ligt het daar denk ik ook niet aan? Lees hierboven maar, ik kreeg hem weer aan het lopen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:35 schreef leeell het volgende:
[..]
Gast, ik heb geen idee waar je het over hebt.
Tis geen raketwetenschap, maak die carburateur gewoon schoon.
Om er fatsoenlijk bij de komen moet de luchtfilter eraf, mis een sleutel daarvoor (zit heel vreemd bij deze scooter). Verder kan het daar toch niet aan liggen? Dat is nu toch wel bewezen, aangezien hij met benzine in de cilinder gespoten wel start.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:07 schreef Life2.0 het volgende:
volgens mij he.. van die fotos, zat het gewoon vast met twee slangenklemmen
of vertrouw je je sleutelkennis nog niet genoeg?
Geef mij eens een verklaring hoe het kan dat het vuil zijn van de cabarateur problemen geeft wanneer hij stationair loopt? Ik zou dan juist zeggen dat de benzineslang vuil is en wanneer je gas geeft zit er meer druk op en wanneer hij stationair loopt pompt hij het niet krachtig genoeg door.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:36 schreef Life2.0 het volgende:
na 13 jaar kan ik het ook fout hebben, maar ik zou er niet te veel op vertrouwen
Ik heb iets meer nodig dan deze twee woorden om te begrijpen op welk deel van mijn bericht je reageert.quote:
En daarom leg ik het je ook niet uit maar geef ik de oplossing tot het probleemquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik heb iets meer nodig dan deze twee woorden om te begrijpen op welk deel van mijn bericht je reageert.
Die twee woorden zijn geen oplossing in mijn ogen. Als ik gas geef stroomt het gewoon goed door en volgens mij als hij stationair loopt zuigt hij niet meer genoeg benzine aan ofzo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daarom leg ik het je ook niet uit maar geef ik de oplossing tot het probleem
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:49 schreef Life2.0 het volgende:
klaar met de onzin nou:
maak de carburateur schoon en kom dan terug.
Verstopte stationair sproeierquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:41 schreef Blester het volgende:
[..]
Geef mij eens een verklaring hoe het kan dat het vuil zijn van de cabarateur problemen geeft wanneer hij stationair loopt? Ik zou dan juist zeggen dat de benzineslang vuil is en wanneer je gas geeft zit er meer druk op en wanneer hij stationair loopt pompt hij het niet krachtig genoeg door.
maak die carburateur nu schoonquote:Op zondag 3 maart 2013 14:56 schreef Blester het volgende:
Ik ben ondertussen alweer wat verder. Na het lezen van een tip op internet om benzine in de cilinder te spuiten dit geprobeerd en hij start inderdaad als ik een injectiespuit benzine in de cilinder spuit. Net heeft hij netjes 20 minuten stationair gelopen zonder verder uit te vallen, ook met gas alles prima.
Toen uitgezet en opnieuw gestart, ging prima in één keer. Toen weer uit en 5 minuten later nog geen keer gedaan, wederom prima gestart. Nu +- 1,5 uur later start hij niet meer. Ik hoorde hem de eerste keer bijna starten maar haalde het net niet, daarna niets meer.
Nu weet ik zeker dat wanneer ik weer benzine in de cilinder spuit hij weer start maar dit is natuurlijk niet de bedoeling
Ik geloof je best, alleen weinig zin om hem er niet meer fatsoenlijk op te krijgen.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
maak die carburateur nu schoon
90% kans dat hij dan weer fatsoenlijk loopt.
Rot eens op. Laat maar zitten, ik zoek het wel zelf uit.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:05 schreef leeell het volgende:
Verkoop je scooter, schaf een ov jaarkaart aan en ontvolg dit topic
Dat is echt heel makkelijk...quote:Op zondag 3 maart 2013 15:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik geloof je best, alleen weinig zin om hem er niet meer fatsoenlijk op te krijgen.
Het is niet mijn main scooter, is gewoon een projectje om mee aan de slag te gaan, een dealer gaat hem zeer zeker niet worden. Ik zal morgen wel eens wat sleutels gaan halen zodat ik de carb. eraf kan halen.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:52 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is echt heel makkelijk...Leidinkjes eraf, luchtfilterslang los, gaskabel los, choke los en uit het spruitstuk trekken.
Gewoon even goed kijken, desnoods stukjes tape aan de leidinkjes. Breng die scooter anders naar een dealer als je het zelf niet kan of durft.
Haal ook de kappen die in de weg zitten eraf. Dan wordt het al meteen een heel stuk makkelijker.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:56 schreef Blester het volgende:
[..]
Het is niet mijn main scooter, is gewoon een projectje om mee aan de slag te gaan, een dealer gaat hem zeer zeker niet worden. Ik zal morgen wel eens wat sleutels gaan halen zodat ik de carb. eraf kan halen.
Leer je meteen je brommer een beetje kennen!quote:
vriendin van blester "maak mijn bh maar los, zit achter met een clipje"quote:Op zondag 3 maart 2013 17:01 schreef Geelman het volgende:
[..]
Leer je meteen je brommer een beetje kennen!
Verdwijn uit het topic als het je niet zint, deze reeks is aangemaakt om vragen te stellen. Als je geen antwoord wilt geven doe je dit toch gewoon niet? Ik vind het helemaal prima hoor.quote:
stel geen vragen als je geen hulp wilt of gan naar r&pquote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef Blester het volgende:
[..]
Verdwijn uit het topic als het je niet zint, deze reeks is aangemaakt om vragen te stellen. Als je geen antwoord wilt geven doe je dit toch gewoon niet? Ik vind het helemaal prima hoor.
Hoezo wil ik geen hulp? Volgens mij reageer ik op elk bericht met hulp hoor.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stel geen vragen als je geen hulp wilt of gan naar r&p
Komt dat ding niet gewoon los met een kruiskop en platte schroevendraaier?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:14 schreef Blester het volgende:
[..]
Lees bovenstaande, morgen sleutels hiervoor halen.
jaquote:Op zondag 3 maart 2013 17:23 schreef Geelman het volgende:
[..]
Komt dat ding niet gewoon los met een kruiskop en platte schroevendraaier?
Nee, luchtfilter moet er sowieso af om er fatsoenlijk bij te kunnen, zit een bout 10 en die valt voor een deel achter de achterkap, hier heb ik dus een buissleutel voor nodig. Daarnaast wil ik die er toch afhebben om goed schoon te maken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:23 schreef Geelman het volgende:
[..]
Komt dat ding niet gewoon los met een kruiskop en platte schroevendraaier?
dat luchtfilter kun je er waarschijnlijk zo vanaf wrikkenquote:Op zondag 3 maart 2013 17:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, luchtfilter moet er sowieso af om er fatsoenlijk bij te kunnen, zit een bout 10 en die valt voor een deel achter de achterkap, hier heb ik dus een buissleutel voor nodig.
Meestal kan je het luchtfilter laten zitten, je hoeft alleen de luchtfilterslang van de carburateur te halen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee, luchtfilter moet er sowieso af om er fatsoenlijk bij te kunnen, zit een bout 10 en die valt voor een deel achter de achterkap, hier heb ik dus een buissleutel voor nodig.
Kerel, als ik zeg dat hij vast zit met twee bouten dan zal dat ook wel zo zijnquote:Op zondag 3 maart 2013 17:31 schreef -niemand- het volgende:
[..]
dat luchtfilter kun je er waarschijnlijk zo vanaf wrikken
Bij een Neos is het sowieso makkelijker om de luchtfilter eraf te halen, heb je veel meer ruimte. Daarnaast zoals aangegeven wil ik die schoon gaan maken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Meestal kan je het luchtfilter laten zitten, je hoeft alleen de luchtfilterslang van de carburateur te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |