abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:48:59 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123383276
mijn auto start niet meer, ik ga even mijn motorkap schoonmaken, dan doet ie wel weer

:D
pi_123383589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
mijn auto start niet meer, ik ga even mijn motorkap schoonmaken, dan doet ie wel weer

:D
_O-
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_123389530
vonk kan je ook proberen zonder bougie in de dop.. als het goed vonkttie dan ook wel :)

bij een metje gaat dat iig prima
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:08:05 #204
340341 Blester
Membre très utile
pi_123398464
Kreeg ook deze reactie van iemand:

en miss krijgt hij te veel lucht wnt je begrenzing van je luchtfilter is deruit.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_123413910
Verdorie, maken jullie wel eens van die brommer-sleutel-bloopers mee? :+

Ik ging vandaag mijn vonk testen, dus met de ene hand de bougie op de cilinder drukken en de andere hand aankicken, hij vonkte maar niet :( Toen bedacht ik me 5 minuten later dat ik pas een contactslot had aangesloten. Moest het sleuteltje dus nog omdraaien :') Had toen wel gelijk een blauwe vonk :P
pi_123416339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Miniem het volgende:

Ik ging vandaag mijn vonk testen, dus met de ene hand de bougie op de cilinder drukken en de andere hand aankicken, hij vonkte maar niet :( Toen bedacht ik me 5 minuten later dat ik pas een contactslot had aangesloten. Moest het sleuteltje dus nog omdraaien :') Had toen wel gelijk een blauwe vonk :P
nee.. wel dat ik mn scoot uit gezet heb bij de brug oid.. en normaal draai ik hem meteen weer op contact ( dan is het 1x trappen en scheuren maar.. ) alleen dan vergeet ik hem weer terug te zetten :( en dant maar niet snappen :P

wel vandaag aangehouden :( meneer de agent vond t niet grappig ofzo dat die een knal in zn uitlaat maakte :X

rollerbankje :') niks aan de hand :D
pi_123417689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee.. wel dat ik mn scoot uit gezet heb bij de brug oid.. en normaal draai ik hem meteen weer op contact ( dan is het 1x trappen en scheuren maar.. ) alleen dan vergeet ik hem weer terug te zetten :( en dant maar niet snappen :P

wel vandaag aangehouden :( meneer de agent vond t niet grappig ofzo dat die een knal in zn uitlaat maakte :X

rollerbankje :') niks aan de hand :D
Whahaha, heb ik ook gehad met mijn vespa bromfietsje, ik zat lekker te spelen met de decompressie hendel. Toen kwam er een agent en die dacht dat ie flink opgevoerd was, dus dat ding op de rollerbank; max 41 km/u :P
pi_123417989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Miniem het volgende:

na het sleutelen de bougiedop erop vergeten te doen, rennen als een gek.
bougiedop eraf :')

benzinekraan openzetten vergeet ik ook nog regelmatig.

en het mooiste,
ik had mijn blokje helemaal gereviseerd, rondje rijden. alles prima.
week erna de brommer weer gepakt, toen kwamen er allemaal piepende geluiden uit het blokje en hij viel steeds uit.
ik was bang voor een vastloper, dus het blokje uit elkaar genomen.
wat bleek, ik had een schroef van de ontsteking niet goed aangedraaid en deze was tegen het vliegwiel gekomen is aan gaan lopen :')
pi_123418276
Hoe maak je eigenlijk een eigen demper? van een blikje ofzo?
pi_123421140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:22 schreef Miniem het volgende:
Hoe maak je eigenlijk een eigen demper? van een blikje ofzo?
van een willekeurige spuitbus, daar aan het einde een stuk blik afsnijden.
wel genoeg zodat je het over de rest heen kunt schuiven.
dan neem je een buis, daar boor/zaag je allemaal gaten in.
dan ros je die buis door het blik heen en vul je de omliggende ruimte met glaswol of demperwol.
dan het einde het afgezaagde stuk een gat in maken en over de buis schuiven en over het blik.
en dat was het wel :7
werkt verrassend goed, niet zo goed als een echte demper. maar voor die prijs :7
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:41:31 #211
340341 Blester
Membre très utile
pi_123426561
Even een vraagje tussendoor, ik wil morgen of anders vrijdag mijn caberateur er eens helemaal uit gaan halen om hem goed schoon te maken. Nu lees ik echter dat wanneer je hem echt goed schoon wilt hebben de stationairschroef en luchtschroef er helemaal uitmoeten. Valt hij ook goed schoon te maken zonder dit allemaal los te halen? En wanneer ik hem loshaal neem ik aan dat niet meteen de stationairschroef en luchtschroef verdraaid zijn?
pi_123431265
Als jij hem helemaal los haalt en schoon wilt maken dan moet je die schroefjes er eigenlijk ook uit draaien.
Weet je wel zeker dat je het zelf wilt doen? Als ik sommige berichten zo van je lees ben je niet super ervaren en een carburateur heeft veel onderdelen. Misschien kun je het samen met iemand doen die het al eens heeft gedaan, want als je hem niet meer in elkaar krijgt heb jeen probleem ;)
pi_123433499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:57 schreef Koelkastman het volgende:
Als jij hem helemaal los haalt en schoon wilt maken dan moet je die schroefjes er eigenlijk ook uit draaien.
Weet je wel zeker dat je het zelf wilt doen? Als ik sommige berichten zo van je lees ben je niet super ervaren en een carburateur heeft veel onderdelen. Misschien kun je het samen met iemand doen die het al eens heeft gedaan, want als je hem niet meer in elkaar krijgt heb jeen probleem ;)
denk dat mijne maar es in een ultrasoon badje moet :P
pi_123433607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

denk dat mijne maar es in een ultrasoon badje moet :P
Sorry snap hem niet :')
pi_123433939
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:32 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Sorry snap hem niet :')
de carb? :P
pi_123434080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de carb? :P
Ja snap ik, maar je bedoelt gewoon schoonmaken/ uit elkaar halen?
  donderdag 28 februari 2013 @ 07:50:04 #217
340341 Blester
Membre très utile
pi_123443466
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:57 schreef Koelkastman het volgende:
Ach, valt wel te leren denk ik zo :) Hij rijd nu toch niet dus slechter kan het niet meer worden in ieder geval :)

Mocht toch geen water bij die schroeven komen?
  donderdag 28 februari 2013 @ 07:51:11 #218
340341 Blester
Membre très utile
pi_123443475
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=417049

Laat dit nu eens precies de carb zijn die ik ook heb :)

Las trouwens wel dat het lang duurt voordat hij überhaupt zou starten wanneer je het vlotterbakje leeggooit (tijdens het schoonmaken)

[ Bericht 19% gewijzigd door Blester op 28-02-2013 08:04:26 ]
pi_123447828
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:38 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar je bedoelt gewoon schoonmaken/ uit elkaar halen?
wat er normaal af kan er af en dan hop alles in de ultrasoon voor grondig reinigen :P

en hmm ik geloof dat ik ook mazzel heb gehad met de rollerbank :P kom er net achter dat mn uitlaat werkelijk zo lek is als een ZEEF :P

( kurk er in van achter.. en gewoon nog vol gas kunnen rijden... ;) )
pi_123458372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:51 schreef Blester het volgende:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=417049

Laat dit nu eens precies de carb zijn die ik ook heb :)

Las trouwens wel dat het lang duurt voordat hij überhaupt zou starten wanneer je het vlotterbakje leeggooit (tijdens het schoonmaken)
Als ik mn carb net schoon heb gemaakt start mn brommer altijd nog na 1 kickje hoor :P
pi_123462596
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:50 schreef Blester het volgende:

[..]

Ach, valt wel te leren denk ik zo :) Hij rijd nu toch niet dus slechter kan het niet meer worden in ieder geval :)

Mwa maak hem zelf gewoon schoon mrt water. Als je hen daarna gewoon laqt drogen is er niets aan de hand.
Nog nooit gehoord dat het gaat roesten of iets.
pi_123462654
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:30 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Als ik mn carb net schoon heb gemaakt start mn brommer altijd nog na 1 kickje hoor :P
Je vlotterbak is dan wel leeg.
Ligt eraan of je een benzine kraan of een vacuum hebt.
Bij een kraan stroomt je bakje metteen vol. Bij een vacuum moet je eerst een paar keer kicken, omdat er pas bezine loopt als er een vacuum is. ;)
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:36:38 #223
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123466843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:41 schreef Blester het volgende:
Even een vraagje tussendoor, ik wil morgen of anders vrijdag mijn caberateur er eens helemaal uit gaan halen om hem goed schoon te maken. Nu lees ik echter dat wanneer je hem echt goed schoon wilt hebben de stationairschroef en luchtschroef er helemaal uitmoeten. Valt hij ook goed schoon te maken zonder dit allemaal los te halen? En wanneer ik hem loshaal neem ik aan dat niet meteen de stationairschroef en luchtschroef verdraaid zijn?
even opschijven hoe veel rondjes je moet draaien tot ie helemaal dicht (vast) zit en dan kan ie geowon eruit natuurlijk
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:38:51 #224
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123466934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:50 schreef Blester het volgende:

[..]

water en benzine mengt niet, dus om toekomstige startproblemen te voorkomen; diesel.
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:42:47 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123467104
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:59 schreef Koelkastman het volgende:

[..]

Je vlotterbak is dan wel leeg.
Ligt eraan of je een benzine kraan of een vacuum hebt.
Bij een kraan stroomt je bakje metteen vol. Bij een vacuum moet je eerst een paar keer kicken, omdat er pas bezine loopt als er een vacuum is. ;)
Nee, VLOTTERbak, je vlotter stopt de benzine als de vlotter op een bepaald niveau zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')