abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137670183

In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier!

MH RX 50 - 2008 - (blester)
Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-)
AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR)
Tomos AT50 - 1981 - (leeell)
Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo)
CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje)
Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg)
Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival)
Suzuki TSX - 1991 - (Yreal)
Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42)
Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667)
Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk)

Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.

Merk - Bouwjaar - User

Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.

*O* Hoe hard mag ik nou eigenlijk op mijn bromfiets en snorfiets rijden?
De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen.

:? Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.

:D Mag ik ook een bromfiets of snorfiets rijden?
Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR.

}:| Wanneer ben ik mijn scooter kwijt bij een rollerbankcontrole?
Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing.

O-) Ik heb problemen met mijn bromfiets of snorfiets, kan ik hier om hulp vragen?
Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met:

- Een duidelijke uitleg van het probleem
- Wanneer is het probleem ontstaan?
- Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond?
- Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem
- Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen?

*) Mag ik hier ook "showen" met mijn bromfiets of snorfiets?
Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic!

:s) Ik zoek een onderdeel voor mijn bromfiets of snorfiets, mag ik vragen of andere leden deze toevallig nog hebben liggen in dit topic?
Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen.

:Y Wie opent een nieuw topic?
Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze.

CBR
RDW
Speurders
Marktplaats
Scooter-freaks
pi_137670562
Van de week es een "onbegrensde" CDI op mn Saxonette Luxus gezet.. waar ze eerst nog wat protesteerde en amper 22km/h reed, kreeg ze er al meer zin in.. om een voorlopig recordje van 25,4km/h te maken..

tevens klinkt ze ook met de minuut vrolijker.. en de bougie is niet meer git zwart zo als met de originele CDI.. :D

nu alleen nog eens de carburateur reinigen. en de benzine kraan (of gewoon de hele tank) even swappen voor een beter werkende.. maar dat komt nog wel
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:14:34 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_137748810
Woei, nieuwe remblokken in m'n Agility!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_137749171
Mijn Kymco Like staat al vanaf oktober ofzo onder een zeil in de achtertuin.

Laatst nog eens proberen te starten en dat lukte bijna. Gewoon net niet. En toen was de accu leeg }:| ;(

Nu viel me op dat een nieuwe accu iets van max 3 tientjes kost en dan schijn je een goeie te hebben; terwijl een fatsoenlijke druppellader al vlug tegen de 60 euro gaat.

Waarom zou ik dan een lader kopen en mn huidige accu opladen? Kan ik toch beter gewoon een nieuwe accu erin mikken voor die paar tientjes niet? Of zie ik iets over het hoofd? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:35:30 #5
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_137758176
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:22 schreef Geralt het volgende:
Mijn Kymco Like staat al vanaf oktober ofzo onder een zeil in de achtertuin.

Laatst nog eens proberen te starten en dat lukte bijna. Gewoon net niet. En toen was de accu leeg }:| ;(

Nu viel me op dat een nieuwe accu iets van max 3 tientjes kost en dan schijn je een goeie te hebben; terwijl een fatsoenlijke druppellader al vlug tegen de 60 euro gaat.

Waarom zou ik dan een lader kopen en mn huidige accu opladen? Kan ik toch beter gewoon een nieuwe accu erin mikken voor die paar tientjes niet? Of zie ik iets over het hoofd? :)
Nieuwe accu kopen!

Met die oude accu wordt het niks meer als je scooter al zo lang stil staat.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_137758209
Ja dat was ik ook al aan het denken; zelfs met opladen zal die accu zeker zn beste tijd gehad hebben :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137758307
Als een accu eenmaal 'leeg' is geweest, zeg onder de 7V, zal het nooit meer worden wat het was.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 17 maart 2014 @ 16:22:19 #8
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_137846964
Mijn Citta is nu officiëel geschorst. Ik had eerst nog de hoop dat ik 'm wel weer gespoten en in elkaar zou krijgen, maar helaas liep het toch anders. Ik heb uitgerekend dat als 'ie zo nog een jaar staat, het goedkoper is om 'm te schoren dan om 'm verzekerd te laten.
pi_137857613
Verzekering vs schorsing.. als het toch niet kan / wil / mag rijden, dan is schorsen wel goedkoper ja :)
pi_138300314
Heerlijk weertje om te snorren. Morgen van Amsterdam naar Den Haag :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:05:05 #11
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_138302101
Vario vervangen, de glijnokken waren helemaal versleten! :o
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:21:20 #12
256666 leeell
I know you're lonely
pi_140918457
NSR is weer klaar voor de zomer, radiator werd niet warm, dus steeds oververhitting. Nu het probleem gevonden in de thermometer die niet open ging, eruit gesloopt.

en hij gaat weer *O*
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_141027526
mn scooter ligt op dit moment compleet uit elkaar :')
groot onderhoud.. en schoonmaak..

gelukkig rijden mn Spartametten nog.. al moeten die ook eens een revisie beurt..
pi_149071436
Kick!

Ik zoek een maatje voor de brommer editie van de Carbagerun 2015 naar Oslo.
Je dient minimaal 20 jaar te zijn.
Meer informatie hier:

http://carbagerun.nl/home/?editie=12

Mocht je ook mee willen doen hoor ik het graag. _O_
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_149071929
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:31 schreef Miniem het volgende:
Kick!

Ik zoek een maatje voor de brommer editie van de Carbagerun 2015 naar Oslo.
Je dient minimaal 20 jaar te zijn.
Meer informatie hier:

http://carbagerun.nl/home/?editie=12

Mocht je ook mee willen doen hoor ik het graag. _O_
Dam _O_
pi_149072167
quote:
11s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dam _O_
Doe je mee?
pi_149072270
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:55 schreef Miniem het volgende:

[..]

Doe je mee?
Dat ga ik even onderzoek
pi_149072295
quote:
6s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat ga ik even onderzoek
Ik hoor het wel! Brommer hoeft niet veel te kosten, eveneens eten en overnachting als je het slim aanpakt. :P
pi_149078070
jeuh! :P op dit moment ligt de scooter weer in de kreukels..

nu is het aluminium ( denk dat het dat is :+ ) rond om het vliegwiel geknapt en past de uitlaat er niet meer onder :|

als het beter weer wordt maar es kijken of het uitgeknapte stuk nog te fixeren is, en de uitlaat aan een nieuw te maken beugel op te hangen valt... gezien dat bevestigingspunt natuurlijk zo zwak is als de neten :+
pi_149085820
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:59 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik hoor het wel! Brommer hoeft niet veel te kosten, eveneens eten en overnachting als je het slim aanpakt. :P
met voor brommer ga jij rijden?
pi_149086720
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

met voor brommer ga jij rijden?
Puch Maxi.
pi_149086755
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:18 schreef Miniem het volgende:

[..]

Puch Maxi.
Ik heb een suzuki tsx en een vespa ciao...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')