abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122359962
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
pi_122359986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

[ afbeelding ]
Mooie Maxi zeg!
Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor. ^O^
Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig.
Ontzettend betrouwbare brommers.

Ik bezit er nog een uit 1974, daar ga ik mee naar de stad. Mijn VS50D durf ik daar niet te parkeren.
Die maxi laten ze wel staan.

@ Life 2.0:
Andere cilinder op een Puch VS is geen probleem, in de jaren zestig deden we dat zo: een cilinder aanschaffen van een Tomos buitenboordmotor, die was 60cc, dan een 19 mm Dellorto Carburateur er op zetten met een verstelbare sproeier en een expansie uitlaat.
De hele handel goed afregelen, en dan liep een Puch 75 a 80 km per uur.
De mantel van de luchtkoeling paste gewoon over de Tomos cilinder dus het viel niet op. (dachten we)
Helaas was de politie niet achterlijk. :'(
pi_122360355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!
Je zat in je Mad Max mode?
pi_122360503
laag en voorover.
30 km aan 1 stuk ging prima.
Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak.
Ding was niet stuk te krijgen
pi_122360554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

[ afbeelding ]
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook. _O_
Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen..
Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. O-)
pi_122360848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
leuk :D

alleen zit je voorspatbord verkeerd om :D :P
pi_122360876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:06 schreef asfalthooligan het volgende:
laag en voorover.
30 km aan 1 stuk ging prima.
Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak.
Ding was niet stuk te krijgen
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.
Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter.

En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop... *O*
Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker.
Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed.
Reed je de spiegels van de auto's af. -O-
pi_122361326
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:[/
[quote]0s.gif [b]Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:


[..]

Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.
Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter.

En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop... *O*
Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker.
Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed.
Reed je de spiegels van de auto's af. -O-
ik kan met mijn stuur niet eens door de deur -O-
dan moet ik altijd schuin, en dan de brommer opschuiven.
pi_122362719
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:33 schreef Yreal het volgende:
mooi mooi
Dankje!!

quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:45 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Klopt het dat jij een vrouw bent? :D
Klopt helemaal!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef Floppydisk het volgende:

[..]

Mooie Maxi zeg!
Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor. ^O^
Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig.
Ontzettend betrouwbare brommers.

Helaas is het blokje wat eronder zit niet zoo betrouwbaar.... in een half jaar tijd 2x de koppeling kapot hij loopt nu wel maar komt niet vooruit -O- t plan is om van de zomer maar eens te gaan kijken naar een ander blokje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:07 schreef Floppydisk het volgende:

[..]

Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook. _O_
Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen..
Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. O-)
Hij is voordat ik m kocht net gespoten bij een auto spuiterij nu heb ik onder t zadel wat schade en wil m eigenlijk van de zomer weer helemaal netjes maken.
Hij staat nu al ruim een jaar achterin de schuur de planning was om hem klaar te hebben voor de zomer om m aan mn broertje in bruikleen te geven maar hij wil toch liever een scooter :r
Van de zomer maar eens tijd maken om al het chroom op te poetsen ander blokje eronder remmen weer afstellen. En als de financieen een beetje meezitten hem ook nog maar een keer mooi te laten spuiten!!
Vergeleken met die yahama zit je niet zo comfortabel maar voor t stoplicht vond ik de maxi wel fijn kan dan wel met beide beentjes aan de grond :D
pi_122362793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Het is Cees niet Kees ;)

ziet er nou zo uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien :P

heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo :P
Je vader heeft een punt, het is geen fraai model, maar dat is een kwestie van smaak.
En jij hebt ook gelijk, het is Cees. (sorry Cees :@ )

De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.

Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor dat misbaksel. })
pi_122363023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:51 schreef Floppydisk het volgende:
ok gelijk, het is Cees. (sorry Cees )

De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.

Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor d
ja is inderdaad bij Cees voor de deur:P

nog nooit van een globetrotter gehoord. kan het zelf ook niet zo 123 vinden. ben eigenlijk wel benieuwd. lelijke brommers zijn vaak echt heel bruut om te rijden.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122363381
Spatbordd zat bewust verkeerd om :P
Ik werd vaak wel even aan de kant gezet ,maar ze konden niks vinden :o
Met de brommobiel sta ik ook wekelijks aan de kant omdat ie er zo gammel en verrot uit ziet :o :P
pi_122364954
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960

[ afbeelding ]

Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Wat een gave Puch!
pi_122365075
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn :)
Zelf ben ik wel van 1996 :D
pi_122365516
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:43 schreef Galaxy42 het volgende:
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn :)
Zelf ben ik wel van 1996 :D
Ik dacht al dat het niet klopte.
Prachtige machine trouwens! _O_

Een viertakt zo te zien?
pi_122366112


Ook uitlaatbochten fix je met ducktape _O_
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:22:50 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_122369614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Ook uitlaatbochten fix je met ducktape _O_
:D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_122370462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ;)
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed.
Wat kan er stuk gaan en waardoor komt dat? (Als je vol gas van bruggen af rijdt)

Er komen steeds mooiere pareltjes voorbij :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122370724
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:



voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):



kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_122371470
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop!
I guess because I'm popular, That makes me a pop star.
pi_122373062
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4-takt :')

koop gewoon een goede 2 takt, veel meer keus. ook 2dehands.

en orion is ook een chinees merk. ik zou dan liever voor een motor gaan.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:28:34 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122373332
Mijn idee :Y

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt? :@ :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:05:47 #48
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122376435
En 4takt... Je ben toch geen homo
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_122376632
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:12:28 #50
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122376687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')