abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:17:18 #1
340341 Blester
Membre très utile
pi_122312885


In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier!



MH RX 50 - 2008 - (blester)
Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-)
AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR)
Tomos AT50 - 1981 - (leeell)
Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo)
CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje)
Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg)
Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival)
Suzuki TSX - 1991 - (Yreal)
Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42)
Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667)
Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk)

Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.



Merk - Bouwjaar - User

Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.



*O* Hoe hard mag ik nou eigenlijk op mijn bromfiets en snorfiets rijden?
De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen.

:? Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.

:D Mag ik ook een bromfiets of snorfiets rijden?
Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR.

}:| Wanneer ben ik mijn scooter kwijt bij een rollerbankcontrole?
Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing.

O-) Ik heb problemen met mijn bromfiets of snorfiets, kan ik hier om hulp vragen?
Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met:

- Een duidelijke uitleg van het probleem
- Wanneer is het probleem ontstaan?
- Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond?
- Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem
- Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen?

*) Mag ik hier ook "showen" met mijn bromfiets of snorfiets?
Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic!

:s) Ik zoek een onderdeel voor mijn bromfiets of snorfiets, mag ik vragen of andere leden deze toevallig nog hebben liggen in dit topic?
Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen.

:Y Wie opent een nieuw topic?
Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze.



CBR
RDW
Speurders
Marktplaats
Scooter-freaks

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 02-02-2013 20:17:36 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_122313886
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960



Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:38:10 #3
340341 Blester
Membre très utile
pi_122314081
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960

[ afbeelding ]

Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Je staat in de OP, mooi ding trouwens :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_122314300
Dank je.
Geheel origineel, standaard af fabriek.
Opgeduikeld in Oostenrijk en geheel gerestaureerd, afgezien van het croomwerk.
Dat is geheel origineel. (word nog wel gedaan, eens...)

snelheid: 50 km.

(Brienenoordbrug af: 60 km.
Hard zat!
pi_122324886
Ik volg het topic al een tijdje ,maar wat komt hier soms mooi spul langs op de foto.
Ik rij tegenwoordig geen scooter meer of brommertje alleen nog een brommobiel,maar heel soms mis het nog wel eens
pi_122325818
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:42 schreef Floppydisk het volgende:
Dank je.
Geheel origineel, standaard af fabriek.
Opgeduikeld in Oostenrijk en geheel gerestaureerd, afgezien van het croomwerk.
Dat is geheel origineel. (word nog wel gedaan, eens...)

snelheid: 50 km.

(Brienenoordbrug af: 60 km.
Hard zat!
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ;)

wel een mooi ding :)

alles zelf gedaan?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122326139


Vanuit Rotterdam. dat is de grens bij Duitsland.

mijn Puch M50 en de Puch MV50 van een maat van me
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122326547
Doet me denken aan al die tripjes van mij .
Dagje rotterdam op een agility snor
of texel
heel nederland door op een kymco dink.
een week duitsland bij rewimo in goch
Dit deed ik op een kymco people s enigste wat sneuvelde was een vario na dik 600 km in 6 dgen tijd en heuvel op en af in een stadje verderop wou die niet eens boven de 25 km zo stijl was die .
Mijn lichaam kan het helaas na 16 jaar dag in en uit erop rijden en ong 15000km per jaar niet meer aan
pi_122340254
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ;)

wel een mooi ding :)

alles zelf gedaan?
Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk.
Ik ben 25 jaar autospuiter geweest, was dus dagelijks werk voor mij.
Gekocht bij Kees Vuik in Krimpen aan den IJssel, uit elkaar gehaald en ontroest (kaal geschuurd) en in de grondverf gezet.
Daarna de kleuren opgezocht en de hele bende gespoten en weer in elkaar gezet.
Dat kostte mij dus niets, het chroomwerk was best wel redelijk.
Wat pukkelig maar verchromen moet ik laten doen, dus dat komt nog wel eens.
Voorlopig ben ik wel tevreden.

Van de Brienenoordbrug af draai ik altijd het gas dicht.
Ik ben al wat ouder en dus voorzichtiger. Als je naar beneden gaat met 60 km per uur en je kijkt tussen je benen door naar het asfalt en checkt links en recht van het fietspad de spijlen van de brug die langsrazen gaat er door je hoofd wat er gebeurd met je als je op je smoel gaat.
Het is als een patatsnijder, er blijft niets van je over!

En wat je zegt, het is slecht voor de cilinder.
Een beetje respectvol omgaan met een brommer van vijftig jaar oud.. 8-)
Ik wil de hedendaagse scooter die leeftijd nog zien halen!

Mooie foto trouwens van die Puch's, jammer dat door de hoeveelheid bagage de brommer slecht zichtbaar is, heerlijk om met de brommer een flink stuk op reis te gaan.
Deed ik ook eind jaren zestig... :@

Nu puur recreatief rijden. Buiten de stad, dat wel!
Eens de fout gemaakt om door het centrum van Rotterdam te rijden op zaterdagmiddag.
Dan moet je dus stoppen voor de voetgangers op de Coolsingel.
Je komt niet meer weg, ze gaan voor je staan om de brommer te bekijken! _O-
pi_122347372
Mijn Zundapp CS50 uit 1979


Gekocht in 2011. Compleet uit elkaar gehaald, laten stralen, poedercoaten / spuiten en sinds begin 2012 op kenteken gezet.
Ondertussen is er wel een ander stuur opgekomen en een KS50 uitlaat. Loopt ongeveer 65KM/u.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_122348384
De hedendaagse scooter is niet zo denderend.
Ik heb zelf eerst altijd voor honda gekozen en later voor kymco.
Motorisch/tecnisch amper wat mee .
Bij honda reed ik altyd op sfx /sxr of de vision.
De laatste was niet stuk te krijgen in principe.
Bij kymco heb ik zowel 2 als 4 takt gereden ,waarvan de people-s het beste voldeed.
Heb je zoiets als botian of iets anders chinees pffffff.
Gebroken voorvorken,frames ,kortsluitingen en electra beroerd aangelegd enz.
Motorisch waren ze wel aardig.
Heb ook meerdere peugeotjes gehad altyd wel iets mee qa kleine dingen.
Ik was toen 1 van de eerste op een rush en heb ook testgereden voor een dealer vanwege de 1200 km per maand.
Of je blok scheurde bij je transmissie of bij je frame.
Ook dat de jeugd er zo op om sjeesde op die scooters zijn er maar weinig oldskool scooters nog te vinden van 16 jaar terug
pi_122351960
Heb 2 Vespa SI's gekocht, eentje is de MIX versie en de andere gewoon standaard :) Heb ik tenminste een geschikte pekelfiets :P
pi_122353425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:01 schreef Floppydisk het volgende:

[..]

Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk.
Ik ben 25 jaar autospuiter geweest, was dus dagelijks werk voor mij.
Gekocht bij Kees Vuik in Krimpen aan den IJssel, uit elkaar gehaald en ontroest (kaal geschuurd) en in de grondverf gezet.
Daarna de kleuren opgezocht en de hele bende gespoten en weer in elkaar gezet.
Dat kostte mij dus niets, het chroomwerk was best wel redelijk.
Wat pukkelig maar verchromen moet ik laten doen, dus dat komt nog wel eens.
Voorlopig ben ik wel tevreden.

Van de Brienenoordbrug af draai ik altijd het gas dicht.
Ik ben al wat ouder en dus voorzichtiger. Als je naar beneden gaat met 60 km per uur en je kijkt tussen je benen door naar het asfalt en checkt links en recht van het fietspad de spijlen van de brug die langsrazen gaat er door je hoofd wat er gebeurd met je als je op je smoel gaat.
Het is als een patatsnijder, er blijft niets van je over!

En wat je zegt, het is slecht voor de cilinder.
Een beetje respectvol omgaan met een brommer van vijftig jaar oud.. 8-)
Ik wil de hedendaagse scooter die leeftijd nog zien halen!

Mooie foto trouwens van die Puch's, jammer dat door de hoeveelheid bagage de brommer slecht zichtbaar is, heerlijk om met de brommer een flink stuk op reis te gaan.
Deed ik ook eind jaren zestig... :@

Nu puur recreatief rijden. Buiten de stad, dat wel!
Eens de fout gemaakt om door het centrum van Rotterdam te rijden op zaterdagmiddag.
Dan moet je dus stoppen voor de voetgangers op de Coolsingel.
Je komt niet meer weg, ze gaan voor je staan om de brommer te bekijken! _O-
Het is Cees niet Kees ;)

ziet er nou zo uit:





me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien :P

heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo :P
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122353805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960

[ afbeelding ]

Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Geweldig _O_ _O_
pi_122353915
Leuk die Puch's. :D
Mijne heb ik al een x laten zien hier :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_122353964
ik moet echt niet zo'n mooie brommer hebben. zou echt te bang zijn voor beschadigingen.

maar ik ga nu douchen, ff met de puch naar de kroeg :P
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122354641
Mooi dat hier ekte brommerrijders zitten _O_
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:44:43 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122356319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ;)

wel een mooi ding :)

alles zelf gedaan?
gewoon in zn vrij zetten _O-
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:47:06 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122356442
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Het is Cees niet Kees ;)

ziet er nou zo uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien :P

heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo :P
passen daar nou ook andere cillinders op?
pi_122356635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

passen daar nou ook andere cillinders op?
toch maar niet naar de kroeg. te gaar.

en ja daar passen andere cilinders op. enige probleem is dat een maxi cilinder een dikker wand heeft bij de voet van de cilinder. dat moet je met een dremel groter maken.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:54:07 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122356817
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:51 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

toch maar niet naar de kroeg. te gaar.

en ja daar passen andere cilinders op. enige probleem is dat een maxi cilinder een dikker wand heeft bij de voet van de cilinder. dat moet je met een dremel groter maken.
cillinderhemd?

maar dan kun je dat ding hendig sjiek opvoeren mang :D

had eens een oude puch gekocht voor erbij, beetje rijden in de zomer enzulks, maar die ging niet harder dan 40, andere cillinder gekocht en wat knutselen aan de timing en dat ging tegen de 85 _O-
pi_122356981
85? echte kilometers? dan heb je niet genoeg aan een cilindertje en timing veranderen. om 85 te halen met een puch:

65 polini met groot membraan en 21MM carb of 80 Metrakit of Gilardoni met minimaal 21, hoogtoerige expansieuitlaat en electronische ontsteking.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122358627
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

pi_122358785
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

[ afbeelding ]
mooi mooi
pi_122359318
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

[ afbeelding ]
Klopt het dat jij een vrouw bent? :D
pi_122359962
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
pi_122359986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

[ afbeelding ]
Mooie Maxi zeg!
Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor. ^O^
Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig.
Ontzettend betrouwbare brommers.

Ik bezit er nog een uit 1974, daar ga ik mee naar de stad. Mijn VS50D durf ik daar niet te parkeren.
Die maxi laten ze wel staan.

@ Life 2.0:
Andere cilinder op een Puch VS is geen probleem, in de jaren zestig deden we dat zo: een cilinder aanschaffen van een Tomos buitenboordmotor, die was 60cc, dan een 19 mm Dellorto Carburateur er op zetten met een verstelbare sproeier en een expansie uitlaat.
De hele handel goed afregelen, en dan liep een Puch 75 a 80 km per uur.
De mantel van de luchtkoeling paste gewoon over de Tomos cilinder dus het viel niet op. (dachten we)
Helaas was de politie niet achterlijk. :'(
pi_122360355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!
Je zat in je Mad Max mode?
pi_122360503
laag en voorover.
30 km aan 1 stuk ging prima.
Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak.
Ding was niet stuk te krijgen
pi_122360554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ;)

[ afbeelding ]
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook. _O_
Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen..
Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. O-)
pi_122360848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
leuk :D

alleen zit je voorspatbord verkeerd om :D :P
pi_122360876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:06 schreef asfalthooligan het volgende:
laag en voorover.
30 km aan 1 stuk ging prima.
Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak.
Ding was niet stuk te krijgen
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.
Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter.

En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop... *O*
Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker.
Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed.
Reed je de spiegels van de auto's af. -O-
pi_122361326
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:[/
[quote]0s.gif [b]Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:


[..]

Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.
Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter.

En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop... *O*
Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker.
Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed.
Reed je de spiegels van de auto's af. -O-
ik kan met mijn stuur niet eens door de deur -O-
dan moet ik altijd schuin, en dan de brommer opschuiven.
pi_122362719
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:33 schreef Yreal het volgende:
mooi mooi
Dankje!!

quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:45 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Klopt het dat jij een vrouw bent? :D
Klopt helemaal!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef Floppydisk het volgende:

[..]

Mooie Maxi zeg!
Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor. ^O^
Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig.
Ontzettend betrouwbare brommers.

Helaas is het blokje wat eronder zit niet zoo betrouwbaar.... in een half jaar tijd 2x de koppeling kapot hij loopt nu wel maar komt niet vooruit -O- t plan is om van de zomer maar eens te gaan kijken naar een ander blokje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:07 schreef Floppydisk het volgende:

[..]

Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook. _O_
Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen..
Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. O-)
Hij is voordat ik m kocht net gespoten bij een auto spuiterij nu heb ik onder t zadel wat schade en wil m eigenlijk van de zomer weer helemaal netjes maken.
Hij staat nu al ruim een jaar achterin de schuur de planning was om hem klaar te hebben voor de zomer om m aan mn broertje in bruikleen te geven maar hij wil toch liever een scooter :r
Van de zomer maar eens tijd maken om al het chroom op te poetsen ander blokje eronder remmen weer afstellen. En als de financieen een beetje meezitten hem ook nog maar een keer mooi te laten spuiten!!
Vergeleken met die yahama zit je niet zo comfortabel maar voor t stoplicht vond ik de maxi wel fijn kan dan wel met beide beentjes aan de grond :D
pi_122362793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Het is Cees niet Kees ;)

ziet er nou zo uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien :P

heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo :P
Je vader heeft een punt, het is geen fraai model, maar dat is een kwestie van smaak.
En jij hebt ook gelijk, het is Cees. (sorry Cees :@ )

De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.

Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor dat misbaksel. })
pi_122363023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:51 schreef Floppydisk het volgende:
ok gelijk, het is Cees. (sorry Cees )

De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.

Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor d
ja is inderdaad bij Cees voor de deur:P

nog nooit van een globetrotter gehoord. kan het zelf ook niet zo 123 vinden. ben eigenlijk wel benieuwd. lelijke brommers zijn vaak echt heel bruut om te rijden.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122363381
Spatbordd zat bewust verkeerd om :P
Ik werd vaak wel even aan de kant gezet ,maar ze konden niks vinden :o
Met de brommobiel sta ik ook wekelijks aan de kant omdat ie er zo gammel en verrot uit ziet :o :P
pi_122364954
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960

[ afbeelding ]

Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Wat een gave Puch!
pi_122365075
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn :)
Zelf ben ik wel van 1996 :D
pi_122365516
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:43 schreef Galaxy42 het volgende:
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn :)
Zelf ben ik wel van 1996 :D
Ik dacht al dat het niet klopte.
Prachtige machine trouwens! _O_

Een viertakt zo te zien?
pi_122366112


Ook uitlaatbochten fix je met ducktape _O_
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:22:50 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_122369614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Ook uitlaatbochten fix je met ducktape _O_
:D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_122370462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ;)
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed.
Wat kan er stuk gaan en waardoor komt dat? (Als je vol gas van bruggen af rijdt)

Er komen steeds mooiere pareltjes voorbij :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122370724
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:



voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):



kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_122371470
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop!
I guess because I'm popular, That makes me a pop star.
pi_122373062
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4-takt :')

koop gewoon een goede 2 takt, veel meer keus. ook 2dehands.

en orion is ook een chinees merk. ik zou dan liever voor een motor gaan.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:28:34 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122373332
Mijn idee :Y

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt? :@ :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:05:47 #48
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122376435
En 4takt... Je ben toch geen homo
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_122376632
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:12:28 #50
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122376687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')