Je staat in de OP, mooi ding trouwensquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinderquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:42 schreef Floppydisk het volgende:
Dank je.
Geheel origineel, standaard af fabriek.
Opgeduikeld in Oostenrijk en geheel gerestaureerd, afgezien van het croomwerk.
Dat is geheel origineel. (word nog wel gedaan, eens...)
snelheid: 50 km.
(Brienenoordbrug af: 60 km.
Hard zat!
Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
wel een mooi ding![]()
alles zelf gedaan?
Het is Cees niet Keesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:01 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk.
Ik ben 25 jaar autospuiter geweest, was dus dagelijks werk voor mij.
Gekocht bij Kees Vuik in Krimpen aan den IJssel, uit elkaar gehaald en ontroest (kaal geschuurd) en in de grondverf gezet.
Daarna de kleuren opgezocht en de hele bende gespoten en weer in elkaar gezet.
Dat kostte mij dus niets, het chroomwerk was best wel redelijk.
Wat pukkelig maar verchromen moet ik laten doen, dus dat komt nog wel eens.
Voorlopig ben ik wel tevreden.
Van de Brienenoordbrug af draai ik altijd het gas dicht.
Ik ben al wat ouder en dus voorzichtiger. Als je naar beneden gaat met 60 km per uur en je kijkt tussen je benen door naar het asfalt en checkt links en recht van het fietspad de spijlen van de brug die langsrazen gaat er door je hoofd wat er gebeurd met je als je op je smoel gaat.
Het is als een patatsnijder, er blijft niets van je over!
En wat je zegt, het is slecht voor de cilinder.
Een beetje respectvol omgaan met een brommer van vijftig jaar oud..![]()
Ik wil de hedendaagse scooter die leeftijd nog zien halen!
Mooie foto trouwens van die Puch's, jammer dat door de hoeveelheid bagage de brommer slecht zichtbaar is, heerlijk om met de brommer een flink stuk op reis te gaan.
Deed ik ook eind jaren zestig...![]()
Nu puur recreatief rijden. Buiten de stad, dat wel!
Eens de fout gemaakt om door het centrum van Rotterdam te rijden op zaterdagmiddag.
Dan moet je dus stoppen voor de voetgangers op de Coolsingel.
Je komt niet meer weg, ze gaan voor je staan om de brommer te bekijken!
Geweldigquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
gewoon in zn vrij zettenquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
wel een mooi ding![]()
alles zelf gedaan?
passen daar nou ook andere cillinders op?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Het is Cees niet Kees
ziet er nou zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien
heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo
toch maar niet naar de kroeg. te gaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
passen daar nou ook andere cillinders op?
cillinderhemd?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
toch maar niet naar de kroeg. te gaar.
en ja daar passen andere cilinders op. enige probleem is dat een maxi cilinder een dikker wand heeft bij de voet van de cilinder. dat moet je met een dremel groter maken.
mooi mooiquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
Klopt het dat jij een vrouw bent?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
Mooie Maxi zeg!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:30 schreef rookworst4 het volgende:
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler
[ afbeelding ]
leukquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:57 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal
[ afbeelding ]
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:06 schreef asfalthooligan het volgende:
laag en voorover.
30 km aan 1 stuk ging prima.
Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak.
Ding was niet stuk te krijgen
ik kan met mijn stuur niet eens door de deurquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:[/
[quote][b]Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht.
Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter.
En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop...![]()
Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker.
Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed.
Reed je de spiegels van de auto's af.
Dankje!!quote:
Klopt helemaal!!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Klopt het dat jij een vrouw bent?
Helaas is het blokje wat eronder zit niet zoo betrouwbaar.... in een half jaar tijd 2x de koppeling kapot hij loopt nu wel maar komt niet vooruitquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Mooie Maxi zeg!
Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor.![]()
Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig.
Ontzettend betrouwbare brommers.
Hij is voordat ik m kocht net gespoten bij een auto spuiterij nu heb ik onder t zadel wat schade en wil m eigenlijk van de zomer weer helemaal netjes maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:07 schreef Floppydisk het volgende:
[..]
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook.![]()
Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen..
Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Je vader heeft een punt, het is geen fraai model, maar dat is een kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Het is Cees niet Kees
ziet er nou zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien
heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo
ja is inderdaad bij Cees voor de deur:Pquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:51 schreef Floppydisk het volgende:
ok gelijk, het is Cees. (sorry Cees )
De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.
Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor d
Wat een gave Puch!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Ik dacht al dat het niet klopte.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:43 schreef Galaxy42 het volgende:
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn
Zelf ben ik wel van 1996
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ook uitlaatbochten fix je met ducktape
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4-taktquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zoquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |