ja is inderdaad bij Cees voor de deur:Pquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:51 schreef Floppydisk het volgende:
ok gelijk, het is Cees. (sorry Cees )
De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.
Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor d
Wat een gave Puch!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960
[ afbeelding ]
Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Ik dacht al dat het niet klopte.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:43 schreef Galaxy42 het volgende:
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn
Zelf ben ik wel van 1996
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ook uitlaatbochten fix je met ducktape
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4-taktquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zoquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
En nog harder huilen als hij niet eens startquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee
Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt?![]()
Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
collegaheeft een 4t zip, met het weer van de voorbije week gewoon in 1x starten en lopen hoor als ie van z'n werk naar huis rijdt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:31 schreef asfalthooligan het volgende:
4 takt moet je bij vrieskou vaak in een hok of iets dergelijks zetten ,met de koude wind gaan ze vaak moeizaam aan
4takt geluid is een mooie diepere brom. hoor ik liever dan 2takt gejengelquote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:12 schreef leeell het volgende:
[..]
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo
da's waar ik een beetje voor vreesdequote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:36 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit.
Maar voor dat geld, en een paar aanpassingen is het niet een slecht ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 takt schakels zijn troepquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier
rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.
reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.
dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen
blijkt er bar-weinig te vinden.
meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.
skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:
[ afbeelding ]
voor 1800,-
ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.
en orion (1650,-):
[ afbeelding ]
kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.
zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
mijn 2 takt doet ook 1:40quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
deze is nog heel kwa framequote:Op donderdag 7 februari 2013 08:40 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik had vroeger die vespa,s en citta,s die liepen ook erg zuinig tussenn de 1 op 40 en 50,maar als je amper nog mix kunt halen en geen zin in gekloot met jerrrycans hebt.
+ ik kon er niet zoveel op meenemen.
Die rush heb er meerdere van gehad en allemaal of gescheurd frame of of een stuk blok afgebroken.
Ze wouden wel goed hard en ook erg hard de hoek om
ja die blauwe ofzo.. die was bij aanschaf al door gehaalt :'')quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef asfalthooligan het volgende:
we knipten destijds een bepaalde draad door en een proma eronder liep het rusje ong 75
quote:
Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olieluchtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:50 schreef Geelman het volgende:
[..]
Lekker op zo'n stinkende olieboot rijden is het toppunt van heteroseksualiteit...
Ik heb maar eens een nieuwe uitlaat gekocht voor m'n Kymco, en ik zal ook maar eens nieuwe banden laten monteren! Nog even de pekel eraf spoelen, en we kunnen er weer tegenaan!
Viertakt heeft ook karakter.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olielucht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |