abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122363023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:51 schreef Floppydisk het volgende:
ok gelijk, het is Cees. (sorry Cees )

De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak.
Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch.

Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam.
Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter.
Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje.
Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden.
Zo erg schamen ze zich voor d
ja is inderdaad bij Cees voor de deur:P

nog nooit van een globetrotter gehoord. kan het zelf ook niet zo 123 vinden. ben eigenlijk wel benieuwd. lelijke brommers zijn vaak echt heel bruut om te rijden.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122363381
Spatbordd zat bewust verkeerd om :P
Ik werd vaak wel even aan de kant gezet ,maar ze konden niks vinden :o
Met de brommobiel sta ik ook wekelijks aan de kant omdat ie er zo gammel en verrot uit ziet :o :P
pi_122364954
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef Floppydisk het volgende:
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D
bouwjaar 1960

[ afbeelding ]

Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond.
Wat een gave Puch!
pi_122365075
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn :)
Zelf ben ik wel van 1996 :D
pi_122365516
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:43 schreef Galaxy42 het volgende:
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is.
Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn :)
Zelf ben ik wel van 1996 :D
Ik dacht al dat het niet klopte.
Prachtige machine trouwens! _O_

Een viertakt zo te zien?
pi_122366112


Ook uitlaatbochten fix je met ducktape _O_
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:22:50 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_122369614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:13 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Ook uitlaatbochten fix je met ducktape _O_
:D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_122370462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ;)
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed.
Wat kan er stuk gaan en waardoor komt dat? (Als je vol gas van bruggen af rijdt)

Er komen steeds mooiere pareltjes voorbij :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122370724
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:



voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):



kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_122371470
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop!
I guess because I'm popular, That makes me a pop star.
pi_122373062
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4-takt :')

koop gewoon een goede 2 takt, veel meer keus. ook 2dehands.

en orion is ook een chinees merk. ik zou dan liever voor een motor gaan.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:28:34 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122373332
Mijn idee :Y

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt? :@ :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:05:47 #48
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122376435
En 4takt... Je ben toch geen homo
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_122376632
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:12:28 #50
256666 leeell
I know you're lonely
pi_122376687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:07:27 #51
340341 Blester
Membre très utile
pi_122382775
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee :Y

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt? :@ :X
En nog harder huilen als hij niet eens start :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_122383624
4 takt moet je bij vrieskou vaak in een hok of iets dergelijks zetten ,met de koude wind gaan ze vaak moeizaam aan
pi_122388266
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit.

Maar voor dat geld, en een paar aanpassingen is het niet een slecht ding.
pi_122409172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:31 schreef asfalthooligan het volgende:
4 takt moet je bij vrieskou vaak in een hok of iets dergelijks zetten ,met de koude wind gaan ze vaak moeizaam aan
collegaheeft een 4t zip, met het weer van de voorbije week gewoon in 1x starten en lopen hoor als ie van z'n werk naar huis rijdt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:12 schreef leeell het volgende:

[..]

Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo
4takt geluid is een mooie diepere brom. hoor ik liever dan 2takt gejengel :')
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_122409211
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:36 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit.

Maar voor dat geld, en een paar aanpassingen is het niet een slecht ding.
da's waar ik een beetje voor vreesde

maar voor dat geld.... koop je ook bv een scooter van 1 van de bekende merken (okay wel plastic fantastic) maar zit degelijk inelkaar.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_122474534
Vanmiddag 48 km/u gehaald op mn Vespa Si :) Helemaal standaard, weet niet eens of er nog begrenzers in zitten :P Denk van niet :D
pi_122567183
mijn barrel ook eens op de foto geknalt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122567500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:43 schreef r0binhood het volgende:
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier :P

rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer.

reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor.
daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen.

dus ik een beetje rondzoeken...
m'n criteria zijn:
4-takt
zelf schakelen

blijkt er bar-weinig te vinden.

meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat.
enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi.
zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look.

skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica:

[ afbeelding ]

voor 1800,-

ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen).
t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten.

en orion (1650,-):

[ afbeelding ]

kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit.
alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer.

zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me?
4 takt schakels zijn troep
pi_122567537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Zo raar is 4 takt niet hoor
Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren.
De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50.
Ik trok redelijk vlot opook nog.
Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven.
mijn 2 takt doet ook 1:40
pi_122585537
Ik had vroeger die vespa,s en citta,s die liepen ook erg zuinig tussenn de 1 op 40 en 50,maar als je amper nog mix kunt halen en geen zin in gekloot met jerrrycans hebt.
+ ik kon er niet zoveel op meenemen.
Die rush heb er meerdere van gehad en allemaal of gescheurd frame of of een stuk blok afgebroken.
Ze wouden wel goed hard en ook erg hard de hoek om
pi_122605224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:40 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik had vroeger die vespa,s en citta,s die liepen ook erg zuinig tussenn de 1 op 40 en 50,maar als je amper nog mix kunt halen en geen zin in gekloot met jerrrycans hebt.
+ ik kon er niet zoveel op meenemen.
Die rush heb er meerdere van gehad en allemaal of gescheurd frame of of een stuk blok afgebroken.
Ze wouden wel goed hard en ook erg hard de hoek om
deze is nog heel kwa frame :P vorige cylinder had wel een afgebroken stuk waar de uitlaat bout in mot :+

en goed hard? mijne komt niet harder dan 60 op de tellert :(

en brommix verkopen ze bij ons nog gewoon per hele liter :P
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:15:57 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122606460
waarom niet geowon een (gereviseerd) honda blok pakken?
pi_122619339
we knipten destijds een bepaalde draad door en een proma eronder liep het rusje ong 75
pi_122662925
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:49 schreef asfalthooligan het volgende:
we knipten destijds een bepaalde draad door en een proma eronder liep het rusje ong 75
ja die blauwe ofzo.. die was bij aanschaf al door gehaalt :'')
pi_122684144
eerste types waren geloof ik een bruine
  zaterdag 9 februari 2013 @ 20:50:52 #66
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_122688245
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef leeell het volgende:
En 4takt... Je ben toch geen homo
:')

Lekker op zo'n stinkende olieboot rijden is het toppunt van heteroseksualiteit...

Ik heb maar eens een nieuwe uitlaat gekocht voor m'n Kymco, en ik zal ook maar eens nieuwe banden laten monteren! Nog even de pekel eraf spoelen, en we kunnen er weer tegenaan! :7
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_122695410
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:50 schreef Geelman het volgende:

[..]

:')

Lekker op zo'n stinkende olieboot rijden is het toppunt van heteroseksualiteit...

Ik heb maar eens een nieuwe uitlaat gekocht voor m'n Kymco, en ik zal ook maar eens nieuwe banden laten monteren! Nog even de pekel eraf spoelen, en we kunnen er weer tegenaan! :7
Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olielucht
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:52:13 #68
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_122696654
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olielucht
Viertakt heeft ook karakter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_122696712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:52 schreef Geelman het volgende:

[..]

Viertakt heeft ook karakter.
stofzuigers zeker ook?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:54:26 #70
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_122696739
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

stofzuigers zeker ook?


Geen karakter?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')