Ik heb altijd problemen gehad met Yamaha (bb motoren), misschien toeval hahaquote:Op zondag 24 februari 2013 13:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog steeds ja
En zeiken op Yamaha is wel, een van de beste merken van boten / scooters
Het voordeel is dat er enorm veel onderdelen voor verkrijgbaar zijn en op Marktplaats gaan die onderdelen bijna gratis wegquote:Op zondag 24 februari 2013 13:50 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik heb altijd problemen gehad met Yamaha (bb motoren), misschien toeval haha
Dat is wel mooi spul ja. Ik heb nog nooit een weg met een groene streep in het midden gezienquote:Op zondag 24 februari 2013 13:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Het voordeel is dat er enorm veel onderdelen voor verkrijgbaar zijn en op Marktplaats gaan die onderdelen bijna gratis weg
Maar is wel een leuk projectje om wat kennis op te doen. Zit in een YSS diamond schokbreker onder (paar dagen oud), DR50 cilinder e.d. alleen die onderdelen zijn de aanschafprijs al waard.
Ik heb trouwens heel wat regels overtreden op de weg naar huis volgens mijEen weg met een groene streep in het midden is toch een 100 KM/u weg?
Na even te googlen bleek het inderdaad een 100 KM/u wegquote:Op zondag 24 februari 2013 13:55 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Dat is wel mooi spul ja. Ik heb nog nooit een weg met een groene streep in het midden gezien
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoennerenquote:Op zondag 24 februari 2013 19:37 schreef Blester het volgende:
Wat een kutwerk is dat toch om een verroeste uitlaat weer mooi te krijgen, bij mijn MH RX 50 druk bezig geweest, die is weer bijna helemaal mooi, nu bij de Yamaha Neos was ook helemaal bruin, groot deel er al af (dat deel ziet er al echt als nieuw uit), heb echter de originele uitlaat van de Neos hier ook liggen waar ik ook mee aan de slag ga binnenkort.
Kreeg de Neos net al niet meer aan de gang trouwensMaargoed, nog maar eens rustig kijken.
Ik ben +- 3 kwartier bezig geweest met die uitlaat en een heel groot deel is al klaar, de demper moet er alleen af om bij de rest te komen. Echt zeker de moeite waardquote:Op zondag 24 februari 2013 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoennerentis toch een hopeloze zaak
valt me nog mee dattie nog niet doorgerot is..
gezien dr hele plakken af komen aan de buiten kant
Gewoon een nieuwe kopen, zijn toch niet zo duur. Om de zoveel tijd insmeren met afgewerkte olie.quote:Op zondag 24 februari 2013 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoennerentis toch een hopeloze zaak
valt me nog mee dattie nog niet doorgerot is..
gezien dr hele plakken af komen aan de buiten kant
Yamaha is gewoon een gerebadgede MBK. Komt allemaal uit Spanje en Italië. Op zich redelijk spul, wel aardig verouderd.quote:Op zondag 24 februari 2013 13:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog steeds ja
En zeiken op Yamaha is wel, een van de beste merken van boten / scooters
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur?quote:Op maandag 25 februari 2013 10:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Gewoon een nieuwe kopen, zijn toch niet zo duur. Om de zoveel tijd insmeren met afgewerkte olie.
Haha, zit aardig wat verschil in, voor mijn schakelbromfiets ben ik ook 170 euro kwijt voor een vervangingsuitlaat, terwijl ik met 50 euro een hele snelle uitlaat voor mn vespa's kan kopenquote:Op maandag 25 februari 2013 17:08 schreef Blester het volgende:
[..]
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur?Ik weet niet waar jij je uitlaatjes koopt hoor maar als ik mijn uitlaat die ik er nu onder hebben zitten nieuw moet kopen betaal ik tussen de ¤200 en ¤300.
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:08 schreef Blester het volgende:
[..]
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur?Ik weet niet waar jij je uitlaatjes koopt hoor maar als ik mijn uitlaat die ik er nu onder hebben zitten nieuw moet kopen betaal ik tussen de ¤200 en ¤300.
Ooit de prijzen van een Yasuni e.d. gezien? Die zijn niet misquote:Op maandag 25 februari 2013 17:45 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder.
Oh, een Ludix, daar was ik laatst eens voor gaan kijken op Marktplaats. Opzich wel grappige modellen, schat de waarde echter niet zo hoog. Wat wil je ervoor hebben en waar staat hij?quote:
dan heb je een opmaat voor die prijsquote:Op maandag 25 februari 2013 17:45 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder.
Ik ben gewoon met boormachine samen met staalborstel aan de gang gegaan en dat gaat prima.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:16 schreef -niemand- het volgende:
uitlaatje opknappen hoeft niet veel werk te zijn, het resultaat is dan ook niet mooi.
uiteraard kan het met iets meer werk ook heel mooi worden.
ik zal eens wat voorbeelden geven.
zandstralen en staalborstelen, hittebestendige blanke lak erover en demper polijsten.
[ afbeelding ]
+- 3 uurtjes.
roest oppervlakkig weghalen en instrijken met teer, daarnaast de missende demper zelf maken.
[ afbeelding ]
30 minuutjes.
roest weghalen met de flex, daarna een poging tot lasnaden branden () en in de hittebestendige blanke lak
[ afbeelding ]
1.5 uurtje
Rond de 600.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh, een Ludix, daar was ik laatst eens voor gaan kijken op Marktplaats. Opzich wel grappige modellen, schat de waarde echter niet zo hoog. Wat wil je ervoor hebben en waar staat hij?
Dadelijk even de nieuwe ophalen, ben benieuwd maar heb zo'n idee dat dit het probleem niet is, heb namelijk een andere bougie geprobeerd (helemaal niet) die ik hier nog had liggen (welliswaar wat te lang schroefdraad), gaf wel een vonk maar startte er ook niet op.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
tja de vonkjes zijn ook wel eens op natuurlijk :-P
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |