tja ik moet mijn vonkjes voorraad ook eens controleren.. ook op de todo listquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:06 schreef Blester het volgende:
[..]
Dadelijk even de nieuwe ophalen, ben benieuwd maar heb zo'n idee dat dit het probleem niet is, heb namelijk een andere bougie geprobeerd (helemaal niet) die ik hier nog had liggen (welliswaar wat te lang schroefdraad), gaf wel een vonk maar startte er ook niet op.
niet doen, volgende keer heb je lamme handquote:toen ik de bougiedop vastpakte tijdens het kickstarten gaf hij een klein schokje
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:16 schreef Koelkastman het volgende:
Pak een nieuwe bougie en kijk eens hoe die vonkt. De vonk moet blauw zijn. Niet zachtjes, maar gewoon normaal kicken.
Eventueel een goede optiequote:
Als ik de kick met de hand een stukje naar beneden doe sta ik niet meteen onder stroom hoor. zie het filmpje voor het geluid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
niet doen, volgende keer heb je lamme hand
welk geluid maakt ie?
Oke en welke kleur is de vonk dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe.
Ik zag helemaal geen vonk toen ik het uit de cilinder had en kickte met de bougiedop erop.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Oke en welke kleur is de vonk dan?
Ik hoor het duidelijk niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe.
[..]
Eventueel een goede optie
[..]
Als ik de kick met de hand een stukje naar beneden doe sta ik niet meteen onder stroom hoor. zie het filmpje voor het geluid.
Geluid vol aanzetten, dan hoor je het wel. Na de kick lijkt hij een bepaalde druk op te bouwen maar hij komt nog niet tot de helft van het complete startgeluid, hij blijft ergens hangen, je hoort hem aanzetten maar daar blijft het bij.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoor het duidelijk niet?
Omschreef eens wat voor geluid er niet zo horen, elke kenner kan ahv geluiden precies weten wat er mis is
Dat is sowieso heel lastig bij een Neos, om te kicken en tegelijk dat te kijken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:00 schreef Miniem het volgende:
Je weet ook dat de bougie tegen de cilinder aan moet om te testen of hij vonkt?
nee daar wordt ik niet wijzer van, wat bedoel je? Dat hij naar stationair wil maar meteen uitvalt?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef Blester het volgende:
[..]
Geluid vol aanzetten, dan hoor je het wel. Na de kick lijkt hij een bepaalde druk op te bouwen maar hij komt nog niet tot de helft van het complete startgeluid, hij blijft ergens hangen, je hoort hem aanzetten maar daar blijft het bij.
Het is moeilijk te omschrijven, beluister het filmpje eens met hard volume. Maar kenmerkend is dat hij dus vanaf stationair uitviel, afkoelde (want als ik hem direct weer had gestart had hij het wellicht weer gedaan) en toen niet meer wilde starten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee daar wordt ik niet wijzer van, wat bedoel je? Dat hij naar stationair wil maar meteen uitvalt?
gewoon even de standaard puntjes langslopen:
hij vonkt
bougie nat? vlotterbak gevuld? sproeier verstopt?
lucht?
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet startquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:10 schreef Blester het volgende:
[..]
Het is moeilijk te omschrijven, beluister het filmpje eens met hard volume. Maar kenmerkend is dat hij dus vanaf stationair uitviel, afkoelde (want als ik hem direct weer had gestart had hij het wellicht weer gedaan) en toen niet meer wilde starten.
Dit, heel onduidelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet start
Naast bougie de kabels naar de bobine bekeken op scheuren / losse contacten e.d. maar verder nog niet heel veel aangezien mijn technische kennis (nog) redelijk beperkt is van scooter en door het redelijk koude waarbij ik nog niet alle benodigde kappen eraf heb gehaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet start
Wat heb je al gecheckt buiten nieuwe bougie?
Lastig misschien wel ja, maar je moet het toch echt ff proberen. Met 2 man lukt dat al beter.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat is sowieso heel lastig bij een Neos, om te kicken en tegelijk dat te kijken.
Inderdaad, zoals in het verhaal te lezen is heeft hij gelopen, ik heb er 3 KM mee gereden, toen viel hij 1e keer uit bij stoplicht (remmen en toen moest hij stationair lopen), weer aangekregen, verder gereden en zo paar keer door. na het rijden viel hij steeds bijna meteen uit. Op een gegeven moment 5 minuten stationair laten lopen (niet rijden) en toen viel hij pas na 5 minuten uit, toen naar huis gereden hier afgestapt en viel meteen uit.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dit, heel onduidelijk.
Maar hij heeft dus gestart en gereden?
jaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dit, heel onduidelijk.
Maar hij heeft dus gestart en gereden?
Carburateur of valse lucht lijkt me.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:16 schreef Blester het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals in het verhaal te lezen is heeft hij gelopen, ik heb er 3 KM mee gereden, toen viel hij 1e keer uit bij stoplicht (remmen en toen moest hij stationair lopen), weer aangekregen, verder gereden en zo paar keer door. na het rijden viel hij steeds bijna meteen uit. Op een gegeven moment 5 minuten stationair laten lopen (niet rijden) en toen viel hij pas na 5 minuten uit, toen naar huis gereden hier afgestapt en viel meteen uit.
Maar het is vreemd dat hij wanneer ik niet reed wel rustig 5 minuten stationair kon lopen en wanneer ik een stuk had gereden en bij een stoplicht afremde het nog geen 10 seconde duurde alvorens hij uitviel. En het lukte wel steeds om hem aan te krijgen, tot de volgende dag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
valse lucht valt ie niet uit, dan blijft ie doorjanken, zelfs bij gas dicht en afremmen
gewoon verstopt benzinetraject zegt opabrommerjugend
Hoeft niet. Te veel lucht start en loopt die ook niet. Je hebt dan een "bwoaaap" geluidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
valse lucht valt ie niet uit, dan blijft ie doorjanken, zelfs bij gas dicht en afremmen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |