Dergelijke regels bestaan dus voor het geval dat je allebei tegelijk op die versmalling komt af rijden. Dan kun je aan het bord zien wie er eerst mag. Zodra één van beide in die versmalling zit dan zul je die voor moeten laten.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://jure.nl/aw6251
Helaas. Degene die geen voorang had heeft het hoger beroep verloren.
Als het tot een ongeluk komt is degene die geen voorrang had gewoon de sjaak, heeft niets met tegelijk aankomen te maken (aangezien dat sowieso in de praktijk heel erg moeilijk te meten is, tot hoeveel centimeter wil je gaan dan?).
brutalen hebben de halve wereld meidquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dergelijke regels bestaan dus voor het geval dat je allebei tegelijk op die versmalling komt af rijden. Dan kun je aan het bord zien wie er eerst mag. Zodra één van beide in die versmalling zit dan zul je die voor moeten laten.
Het stukje wat jij linkt gaat over iemand die achter een rij auto's aan reed die voor werden gelaten. Dat heeft niets te maken met de situatie die ik schetste.
In dat geval werd de auto die in de versmalling zat ook gewoon voorgelaten maar zat het probleem bij de gene die er nog snel achteraan reed. Deze persoon had afstand moeten houden zodat hij kon stoppen zodra hij zag dat er verkeer aankwam wat voorrang had. In dit geval is hij snel achter het andere verkeer aan gereden in de hoop er zo nog snel langs te kunnen. Dat is wat ik lees.
Daar gaat het niet over. Het is meer dat zoals hij het uitlegt, als jij door een versmalling rijdt en er komt iemand anders aan die voorrang zou hebben, maar er nog niet was toen jij bij het begin van die versmalling was, jij maar lekker achteruit moet rijden omdat die ander voorrang heeft. Dat is dus pertinent ontwaar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
brutalen hebben de halve wereld meid
Een kapot voorlicht kan ook tijdens het rijden voorkomen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:27 schreef WEST het volgende:
Gister weer zo'n rot mongool gehad die groot licht aan liet staan. Ook als je zelf seint dat hij ze uit moet doen deed hij het niet. M'n ouders reden 200 meter achter mij en die seinde ook al naar die tegenligger maar ook niet uit doen he.
Gelijk rijbewijs innemen. Zelfde als voor de mensen die met 1 kapotte voorlicht rijden.
Klopt. Maar of ze het repareren is een tweede vraag. twee autos die ik smorgens op weg naar het werk tegen kom in ieder geval niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een kapot voorlicht kan ook tijdens het rijden voorkomen.
Grootlichtrijders mogen idd afgeschoten worden.
Gedonder met die versmallingen altijdquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Het is meer dat zoals hij het uitlegt, als jij door een versmalling rijdt en er komt iemand anders aan die voorrang zou hebben, maar er nog niet was toen jij bij het begin van die versmalling was, jij maar lekker achteruit moet rijden omdat die ander voorrang heeft. Dat is dus pertinent ontwaar.
Ook al heb jij voorrang, als er iemand anders van de andere kant komt die al in de versmalling zit als jij aan komt rijden dan moet je die gewoon voor laten.
Zodra er dan nog iemand van de andere kant aankomt terwijl jij staat te wachten en z'n auto er snel achteraan drukt dan is het een ander verhaal.
Met een C1 kun je misschien ook wel over het fietspad zoals met een motorquote:Op donderdag 31 januari 2013 01:36 schreef Eenskijken het volgende:
jezus, wat heb ik veroorzaakt met mijn c1 en wegversmallingen![]()
jup, heb ik al eens gehad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een kapot voorlicht kan ook tijdens het rijden voorkomen.
Grootlichtrijders mogen idd afgeschoten worden.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:27 schreef WEST het volgende:
Gelijk rijbewijs innemen. Zelfde als voor de mensen die met 1 kapotte voorlicht rijden.
Bij mijn auto kan ik nog zelf de lampen vervangen. Ik heb dus standaard een volledige verlichtingsset in de auto liggen. Zodra ik merk dat er 1 kapot is stop ik op de eerste beste parkeerplaats en vervang ik hem ff.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een kapot voorlicht kan ook tijdens het rijden voorkomen.
Grootlichtrijders mogen idd afgeschoten worden.
Volgens mij zijn dit soort situaties al enorm vaak besproken hier... Maar ik zeg hulde voor de persoon die z'n binnenspiegel op nachtstand deed.quote:Op donderdag 31 januari 2013 07:40 schreef jitzzzze het volgende:
Anders rij je lekker 80 op een lege N weg waar je 100 mag![]()
Een lichtshow resulteerde alleen in een binnenspiegel op de nachtstand
Ik zie geen verschil...je band is al zo plat.quote:Op donderdag 31 januari 2013 08:39 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn begin van de dag
haters gonna hate :p ik kan tenminste in elk klein gaatje parkeren en in de stad rondcrossen. En kleine benzinerekening + geen wegenbelasting.quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met een C1 kun je misschien ook wel over het fietspad zoals met een motor
Ja hoor, wat jij wilt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:05 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort situaties al enorm vaak besproken hier... Maar ik zeg hulde voor de persoon die z'n binnenspiegel op nachtstand deed.
Er is geen minumum snelheid (en 80 waar je 100 mag is niet eens heel erg schrikbarend, vrachtauto's rijden ook niet harder, ga je daar ook op seinen?). Dat het irritant is, is waar, maar erop reageren is eigenlijk gewoon zwaar triest.quote:
Ondanks dat die er niet is en ik geen enkel recht van spreken had, mag ik mij er nog steeds aan ergeren. En daar gaat dit topic over.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er is geen minumum snelheid. Dat het irritant is, is waar, maar erop reageren is eigenlijk gewoon zwaar triest.
Terecht dat die bestuurder zich niet liet opjagen.
?quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil...je band is al zo plat.
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:05 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort situaties al enorm vaak besproken hier... Maar ik zeg hulde voor de persoon die z'n binnenspiegel op nachtstand deed.
Laatst haalde ik iemand in op de snelweg. Ik ga altijd pas naar rechts als ik daar ruimte voor heb (op het moment dat ik de voorlichten van degene die ik inhaal in m'n binnenspiegel zie (andere irritatie is afsnijders...)). Krijg ik me toch een lichtshow van een persoon die vond dat ik te lang links reed!
Dus irritatie: er wordt teveel nutteloos (egoïstisch / asociaal) 'geseind'...
Binnenspiegel leer je met rijles, maar dat is idd een hele ruime marge. Ik ga ook eerder, afhankelijk van het snelheidsverschil.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Dat is in mijn mini-daihatsutje redelijk snel hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Haha, ik rij ook regelmatig in een C1 hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
haters gonna hate :p ik kan tenminste in elk klein gaatje parkeren en in de stad rondcrossen. En kleine benzinerekening + geen wegenbelasting.
Hoe kun je van inhalen spreken als je langzamer rijdt?quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga ook al naar rechts als ik de koplampen in mijn buitenspiegel zie. Ik zou ook vinden dat je te lang duurde maar om nou een lichtshow te geven...ik reed vanmorgen op de snel weg op de rechterstrook achter een auto die 110 reed die een auto inhaald die 111 reed...die heb ik wel getrakteerd op een lichtshow en dat werkte.
Hij was het van plan denk ik. Op het moment dat ik bij linksrijder was aangekomen reed rechts inmiddels alweer sneller..maar in plaats van weer naar rechts bleef meneer links links rijdenquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:21 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Hoe kun je van inhalen spreken als je langzamer rijdt?
Het is aardig normaal aan het worden...quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heb vandaag ongeveer 400km gereden (vooral binnendoor) met een kapotte koplamp (ja, ik word straks gestenigd op het dorpsplein hoor) en er hebben welgeteld 3 mensen mij erop geattendeerd; 2 keer met lichtflitsen en 1 iemand sprak me aan bij het stoplicht. Toch best weinig.
Waarom? Omdat iemand die met groot licht rijdt, jou verblindt en dat is gevaarlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waarom toch altijd reageren? Je er aan irriteren is prima, maar dat reageren is toch nergens voor nodig, je schiet er helemaal niks mee op, behalve dat je nog opgefokter raakt dan je al eventueel was. Blijf gewoon je eigen ding doen.
Je begrijpt me verkeerd. Diegene reed 90 en ik wou inhalen, op het moment dat ik naar links ging en wou gaan inhalen, ging dit figuur gas bijgeven. Nu liep de wagen waar ik vandaag in reed niet hard (met tegenwind max. 105). Kon ik dus weer terug naar rechts, waarna vervolgens mijn voorganger weer 90 ging rijden. Dat heeft zich een keer of 5 herhaalt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En als diegene die gas geeft bij het inhalen het niet zou doen dan ga je weer klagen dat 'ie zo langzaam inhaalt.
Inderdaad, Ik sein niet meer daarvoor, dan blijf ik maar bezig.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is aardig normaal aan het worden...
[..]
Doe het regelmatigquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:21 schreef Descendent het volgende:
Geen irritaties vandaag; ondanks ritten van bij elkaar zo'n 300 km.
Mag ook wel es gezegd toch?
Ik vind het erg lastig te zien of mijn voorlicht kapot is als het wegdek zo sterk verlicht is. Wanneer je geen straatlantaarns hebt merk je direct dat de helft van het wegdek donker is maar met straatlantaarns merk ik dat echt niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Klopt. Maar of ze het repareren is een tweede vraag. twee autos die ik smorgens op weg naar het werk tegen kom in ieder geval niet.
Mag ik even? Ik vind dat nou interessant om te zien!quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook grappig: bij een ongeluk aan de andere kant van de snelweg, remt het aan de goede kant allemaal af tot 70km/uur. Allemaal kijken naar een auto op de kop en een Ambulance.....
Ja dat heb ik ook wel es gehad maar dat was in een straat met van die kutdrempels waar je echt in de 1 overheen moet...bestelbusje achter me plakken als een idioot...toen ik mijn parkeerplek had gevonden ging hij als een malle langs me, op het moment dat hij naast me reed gaf ik hem een kusjequote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
gistermiddag reed ik een weg op waar je 30 mag. smalle straat. bij tegenliggers moet er 1 op de stoep met 2 wielen. het is een straat waar vaak kinderen te zien zijn die aan het rennen en aan het fietsen zijn. gewoon rustig rijden dus. dus ik sla die weg in vanaf een kruispunt en er komt een busje achter mij aan. komen er twee smalle zijstraten dus ik kijk en rij een kilometer of 25. zo'n 2 seconden later kijk ik in mijn achteruitkijk spiegel (die standaard op de nachtstand staat) en zie dat busje niet meer. tot ik in mijn rechter spiegel zijn lamp zie. ik rij in een matiz, een miniatuurauto. als hij een meter achter mij rijd zie ik zijn lampen dus hij zat minder dan een meter achter mij.
mensen zijn echt helemaal gestoord :S
heb me gas losgelaten en ben 15 gaan rijden. als er een kind een steegje of tussen auto's vandaan schiet wil ik op tijd stil kunnen staan.
Ja hoor, je mag wel even. Maar ga dan even van de snelweg af, en probeer niet te slingeren tussen alle beschikbare rijstroken en steeds langzamer te rijden omdat je het zo druk hebt met kijken...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:49 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Mag ik even? Ik vind dat nou interessant om te zien!
Pink opsteken is leuker, vooral als je vrouw bent. Daarmee geef je aan dat ze een kleine hebbenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel es gehad maar dat was in een straat met van die kutdrempels waar je echt in de 1 overheen moet...bestelbusje achter me plakken als een idioot...toen ik mijn parkeerplek had gevonden ging hij als een malle langs me, op het moment dat hij naast me reed gaf ik hem een kusje
dat kon hij niet waarderen en stopte de auto en stapte uit...toen ik ook uitstapte zag hij blijkbaar dat ik 2 meter ben en liep weer terug naar zijn auto om nog even een middelvingertje te geven
Dit ja. Ik hoop dat het een grapje van hem is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja hoor, je mag wel even. Maar ga dan even van de snelweg af, en probeer niet te slingeren tussen alle beschikbare rijstroken en steeds langzamer te rijden omdat je het zo druk hebt met kijken...
Zal het onthoudenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:26 schreef Daeron het volgende:
[..]
Pink opsteken is leuker, vooral als je vrouw bent. Daarmee geef je aan dat ze een kleine hebben
Ja leuk,maar allang niet origineel daar het eigenlijk betekent dat je " the finger " kan krijgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:26 schreef Daeron het volgende:
[..]
Pink opsteken is leuker, vooral als je vrouw bent. Daarmee geef je aan dat ze een kleine hebben
Alle ruimte voor jou om eroverheen te rijden. Een baan voor jezelf.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:21 schreef Piles het volgende:
Wat is de A12 een drama in de avondspits zeg. Leuk.zo'n extra strook, maar als de rechterrijstrook vervolgens leeg blijft...
nee, dat mag je nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:49 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Mag ik even? Ik vind dat nou interessant om te zien!
Ik vind het altijd leuk als mensen niet even netjes wachten bij de verbreding. Ik ga dan ook nooit een cm opzij.... ze gaan maar lekker half door de berm....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:50 schreef Yreal het volgende:
Die landweggetjes waar eigenlijk maar 1 auto kan rijden en je in passeerplaatsen om elkaar heen moet zijn altijd lollig op de motor. Dat je net een fietser in kan halen wil niet zeggen dat je een tegemoetkomende motorrijder ook gewoon kan negeren![]()
![]()
Oh wel gister tot 2x toe iemand die voor mij reed die de berm inging zodat ik erlangs kon op zo'n hele smalle weg![]()
Vreselijk, hoe debiel mensen gaan doen in die situatiesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk als mensen niet even netjes wachten bij de verbreding. Ik ga dan ook nooit een cm opzij.... ze gaan maar lekker half door de berm....(auto v auto situatie)
Dit ja, als het kan en de berm niet zacht is ga ik dan vaak wel alsnog aan de kant(99/100x rijd ik op dat soort wegen namelijk niet in mijn eigen auto en dus voorzichtiger), maar als het echt modderig is dan hebben ze pech. Heb namelijk al wel eens door zo'n lolbroek een half uur in de modder vastgestaan en dat gaat mij niet weer gebeuren.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk als mensen niet even netjes wachten bij de verbreding. Ik ga dan ook nooit een cm opzij.... ze gaan maar lekker half door de berm....(auto v auto situatie)
Je bent toch niet van de verkeerde kant? Echt... Dat nichterige gedoe in het verkeer...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
toen ik mijn parkeerplek had gevonden ging hij als een malle langs me, op het moment dat hij naast me reed gaf ik hem een kusje
hij zit rechts, en als je er op stampt, gaat je auto harderquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:03 schreef Luxuria het volgende:
Net reed ik op een invoegstrook van een snelweg, die later overgaat in een uitvoegstrook.
Blijven daar voor me twee auto's lekker nog geen 100 rijden terwijl het op de snelweg erg druk was en iedereen me met 120 voorbij raasde.
Er zijn ook mensen die wél in willen voegen
Duh, ik kan toch niet harder gaan als die twee auto's voor me rijden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hij zit rechts, en als je er op stampt, gaat je auto harder![]()
Mensen die pas bij de blokmarkering gaan verzinnen wat ze willen gaan doen![]()
En dan op de bon gaan voor ¤220,-.... Nou, ik kies dan voor 2 minuten later thuis!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:42 schreef Daeron het volgende:
Vanochtend ook weer een stoet linksplakkers op de snelweg omdat er een km verderop een vrachtwagen reed. Naar rechts gegaan, partij gas gegeven en bij de vrachtwagen weer ertussen gekropen.
Lees het vorige topic even door... daar is een hele discussie geweest over deze situatie en het mag gewoon...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan op de bon gaan voor ¤220,-.... Nou, ik kies dan voor 2 minuten later thuis!
Oh ok, staat me wel iets van bij nu je het zegt. Dat rechts inhalen is toegestaan als het verkeer op de linkerbaan wordt opgehouden ofzo?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:11 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lees het vorige topic even door... daar is een hele discussie geweest over deze situatie en het mag gewoon...
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Duh, ik kan toch niet harder gaan als die twee auto's voor me rijden.
Als het verkeer minder hard rijdt dan de toegestane maximum snelheid. Een rijdende file dus.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oh ok, staat me wel iets van bij nu je het zegt. Dat rechts inhalen is toegestaan als het verkeer op de linkerbaan wordt opgehouden ofzo?
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
Er is 1 punt waar ik het wel altijd spannend vind om in te voegen, die is een paar topics terug een keer besproken. De A27 bij Oosterhout. Lekkere korte invoegstrook. Dat is onderaan beginnen met gas geven en hem bovenaan gelijk naar links knallen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
A7 bij Drachten ri. Groningen ook. En is nog een gecombineerde in/uitvoegstrook ook.quote:
Hier hebbie er 2quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is he teen ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Ja, als er niemand rijdt wel. Maar zelf met een gewone auto moet je er aardig aan trekken en je hebt erg weinig ruimte/tijd om een gaatje te prikken als er een stroom vrachtwagens aankomt. En op de A67 is dat nogal eens het gevalquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ken er toch wel 1, ik moet me sowieso corrigeren. Hier kom je vanuit een 30 km zone. En heb je 50m de tijd om op de 100 km/h te komen (autoweg):
https://maps.google.nl/?l(...)92,0.006968&t=h&z=18
Die bochten die jullie noemen zijn normaal wel goed te doen.
Mwoah, als ik zie dat er iemand voor me rijdt waar ik het gevoel van heb dat hij traag gaat invoegen, dan laat ik rustig een aardig gaatje vallen. Meestal irriteren de mensen zich die achter me rijden dan, maar zodra ik gas geef snappen ze opeens wat het doel was.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, als er niemand rijdt wel. Maar zelf met een gewone auto moet je er aardig aan trekken en je hebt erg weinig ruimte/tijd om een gaatje te prikken als er een stroom vrachtwagens aankomt. En op de A67 is dat nogal eens het geval
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als zij direct aan het begin van de in/uitvoegstrook gehinderd wordt door deze personen, dan wordt het wel erg lastig he?
Of moet ze dan eerst op haar rem trappen om afstand te creeren, zodat zij ruimte krijgt om te accelereren naar 120 of er dan tussen te komen?
Je kan ook te kortzichtig zijn in je antwoord
Ze zijn er in NL ook wel hoor; hij is nu veranderd, maar de invoegstrook op de A12 bij Zevenhuizen richting Gouda was een heul beroerde, en daar kwam ik met regelmaat met een kraan van 70 ton naar boven, en dan rijd je 25 ofzoquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is het een ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Die bochten die ik noem moet je niet harder dan 50 doorheen, met de motor kan ik met goed weer nog net de 60 halen, maar dan zit ik al bijna met de knie aan de grond.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ken er toch wel 1, ik moet me sowieso corrigeren. Hier kom je vanuit een 30 km zone. En heb je 50m de tijd om op de 100 km/h te komen (autoweg):
https://maps.google.nl/?l(...)92,0.006968&t=h&z=18
Die bochten die jullie noemen zijn normaal wel goed te doen.
Uiteraard... wederom een modje die denkt alle wijsheid in pacht te hebben....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.
Uiteraard is het lastig (be)oordelen als je die situatie niet voor je ziet, maar as said; IK ben hem nog nooit tegengekomen.
[..]
Ah, dus omdat ik een kleurtje heb mag ik geen mening hebben of uiten?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uiteraard... wederom een modje die denkt alle wijsheid in pacht te hebben....
Ik ben dat soort situaties vaak genoeg tegengekomen... soms ben je gewoon overgeleverd aan weggebruikers met het inzicht van een pinda. Daar kan je op anticiperen wat je wilt en soms kan het gewoon niet...
Maar zoals ik hier wel vaker heb gezien, is het zo gemakkelijk om de betreffende poster meteen een onbenul te vinden die geen rijbewijs mag hebben....
En vervolgens zit je na die bocht binnen 3 tellen op 140quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:57 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die bochten die ik noem moet je niet harder dan 50 doorheen, met de motor kan ik met goed weer nog net de 60 halen, maar dan zit ik al bijna met de knie aan de grond.
Je mag best een mening hebben, maar om maar meteen te roepen dat iemand niet op de weg hoortquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, dus omdat ik een kleurtje heb mag ik geen mening hebben of uiten?
En waar heb ik geroepen dat er iemand onbenullig is en/of zijn of haar rijbewijs moet inleveren
En daar roep je dus dat ze maar beter niet op de weg kan zitten....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
Zeg ik nog steeds niet dat ze d'r rijbewijs moet inleveren, of staat er bij jou op je scherm meer in die quote als bij mij?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je mag best een mening hebben, maar om maar meteen te roepen dat iemand niet op de weg hoort
[..]
En daar roep je dus dat ze maar beter niet op de weg kan zitten....
zo ongeveer wel jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En vervolgens zit je na die bocht binnen 3 tellen op 140Zó lekker he, motorrijden
precies.quote:
Lul er maar omheen.... je uitspraak komt op hetzelfde neer....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zeg ik nog steeds niet dat ze d'r rijbewijs moet inleveren, of staat er bij jou op je scherm meer in die quote als bij mij?
Je weer dat je na 100 meter je remhendel moet ophalen he, na 200 meter je schakelpoot, na 300 meter je remblokjes, na 400 meter je rempedaal.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies.
Wil zelf opzich ook wel een motor, word dan een naked, liefst een Ducati Monster:
[ afbeelding ]
boeiend.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:27 schreef lipjes het volgende:
[..]
Je weer dat je na 100 meter je remhendel moet ophalen he, na 200 meter je schakelpoot, na 300 meter je remblokjes, na 400 meter je rempedaal.
ect
Jij bent gelovig? Omdat je het over verkeerde en goeie kant hebt? Nee ik ben geen homo maar wilde hem even uitlokken,quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:49 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Je bent toch niet van de verkeerde kant? Echt... Dat nichterige gedoe in het verkeer...
Zelfde situatie wel eens meegemaakt; alleen maakte ik een wegwerpgebaar en kwam ie bij tankstation -moesten we toevallig allebei naartoe- aanvankelijk heel agressief uit de auto stappen en toen ie mij zag uitstappen -ben ook twee meter en niet echt smal -ook geen sportschoolHarry- ging ie snel tanken en de andere kant op kijken....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij bent gelovig? Omdat je het over verkeerde en goeie kant hebt? Nee ik ben geen homo maar wilde hem even uitlokken,
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
En all I said, was dat je je die irratie had kunnen voorkomen door de situatie beter in te schatten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.
Maar schijnbaar weet jij precies hoe het gegaan is.
Het is een IRRITATIE, waar dit topic voor is dacht ik toch volgens mij.
Zal wel onder noemer; lezen/kijken maar niet ZIEN vallen denk ik.. ben jij er óók zo een?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.
Uiteraard is het lastig (be)oordelen als je die situatie niet voor je ziet, maar as said; IK ben hem nog nooit tegengekomen.
Da's geen motor, da's een geldverslindend sleutelhobby-project waar je soms effe op kunt rijden, net zoiets als een Alfaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies.
Wil zelf opzich ook wel een motor, word dan een naked, liefst een Ducati Monster:
[ afbeelding ]
Ik anticipeer altijd. Als ik 15 meter achter een auto zit die niet harder dan 100 gaat, hoe kan ik dan vaart maken tot 120 om in te voegen? Ik kan toch niet ruiken dat zij op hun dooie gemak zo rustig door gaan kachelen en geen gas bij geven.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En all I said, was dat je je die irratie had kunnen voorkomen door de situatie beter in te schatten.
En wat ik óók zei;
[..]
Zal wel onder noemer; lezen/kijken maar niet ZIEN vallen denk ik.. ben jij er óók zo een?
Kun je niet ruiken, maar wel vooraf incalculeren. tevens; 15 meter afstand @ 100 Km/u net voor een bijzondere verrichting?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik anticipeer altijd. Als ik 15 meter achter een auto zit die niet harder dan 100 gaat, hoe kan ik dan vaart maken tot 120 om in te voegen? Ik kan toch niet ruiken dat zij op hun dooie gemak zo rustig door gaan kachelen en geen gas bij geven.
Ja joh, dan 20 of 25 meter, alsof ik nu nog weet hoeveel meter het was.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je niet ruiken, maar wel vooraf incalculeren. tevens; 15 meter afstand @ 100 Km/u net voor een bijzondere verrichting?
Jij bent degene die 15 meter in je post zet, ik niet, ik reageer daar alleen maar op.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja joh, dan 20 of 25 meter, alsof ik nu nog weet hoeveel meter het was.
We kwamen van een stoplicht af en het was geen lange oprit.
Maar ik kap hiermee, je bent echt zo kortzichtig
Mee eens. Sowieso moet die bescherming van fietsers opzouten....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Fietsers zonder licht die je aanrijdt moet onbestraft blijven voor automobilisten.
Heb het met die binnenspiegel ook zo geleerd ja. Is dat lang? Ik heb nu ruim 3 jaar mijn rijbewijs dus dat soort regels zitten er nog erg goed in.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Enig idee hoeveel ruimte je dan hebt? Op de binnenspiegel is een veilige marge. Eigenlijk is het nog te weinig...quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Binnenspiegel leer je met rijles, maar dat is idd een hele ruime marge. Ik ga ook eerder, afhankelijk van het snelheidsverschil.
Als het snelheidsverschil klein is dan wacht ik soms tot binnenspiegel inderdaad, maar als 20-30km harder ga, dan niet hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel ruimte je dan hebt? Op de binnenspiegel is een veilige marge. Eigenlijk is het nog te weinig...
Waar was dat dan? (welke op op-/afrit?)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.
Maar schijnbaar weet jij precies hoe het gegaan is.
Het is een IRRITATIE, waar dit topic voor is dacht ik toch volgens mij.
Mij is geleerd om naar rechts te gaan als mijn hele voertuig langs het andere is, en de tussenafstand ook groot genoeg blijft.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:36 schreef Marco001 het volgende:
mij is geleerd weer naar rechts te gaan zodra ik de koplampen in de buitenspiegel zag.
Jij ziet de zijruit in je binnenspiegel?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mij is geleerd om naar rechts te gaan als mijn hele voertuig langs het andere is, en de tussenafstand ook groot genoeg blijft.
Als ik elke keer als ik de koplampen in de (binnen)spiegel zag van rijstrook had gewisseld, dan had ik al veel ongelukken gemaakt.
Ik als de auto in mijn binnenspiegel te zien is. Helemaal dan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:36 schreef Marco001 het volgende:
mij is geleerd weer naar rechts te gaan zodra ik de koplampen in de buitenspiegel zag.
Gewoon gaan; Alfa's hebben ABSquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:45 schreef Ridocar het volgende:
Totaallul in je zwarte Alfa op het Prins-Clausplein: Heb je je zin? Kon je niet even wachten tot ik een rijstrook naar links ben voorgesorteerd? Dan kon je er rechts voorbij (ja dat mag, want blokmarkering) en kon je gewoon rechtdoor rijden ipv nog even zonder richting aan te geven van achter de achterste aanhanger links voorbij schieten als ik juist richting heb aangegeven en ook naar links wil.
Probleem is dat de meesten die denken in hun recht te staan gewoon blijven doorrijden. Dan ben ik de lul. In zo'n geval had ik de Alfalul gewoon meegepakt als ik inderdaad naar links was gekomen. Dan had ik 'm niet eens kunnen ontwijken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon gaan; Alfa's hebben ABS
Aanhanger, bus, vrachtauto. Om maar iets te noemen wat langer is en waarbij je niet kunt omgaan als je koplampen in de spiegel ziet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij ziet de zijruit in je binnenspiegel?
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,114.62,,0,0.18quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is het een ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Met die link kom ik in het centrum van Dordrecht uit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:17 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)DQBw&ved=0CEAQ8gEwAQ
Succes met deze dan
Dat zijn uitzonderingssituaties. Bovendien hebben een bus en een vrachtauto geen binnenspiegel, althans niet één bedoeld voor verkeer achter je, waar het nu specifiek om gaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Aanhanger, bus, vrachtauto. Om maar iets te noemen wat langer is en waarbij je niet kunt omgaan als je koplampen in de spiegel ziet.
Dat andere zal vast niet begrijpend lezen zijn geweestquote:Jullie denken veel te kortzichtig.
Daarom is mij ook iets anders geleerd.
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingssituaties. Bovendien hebben een bus en een vrachtauto geen binnenspiegel, althans niet één bedoeld voor verkeer achter je, waar het nu specifiek om gaat.
quote:[..]
Dat andere zal vast niet begrijpend lezen zijn geweest
Waar je op reageert wel ja, maar je begint vervolgens zelf over de binnenspiegel.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als ik elke keer als ik de koplampen in de (binnen)spiegel zag van rijstrook had gewisseld, dan had ik al veel ongelukken gemaakt.
Waarom denk je dat het tussen haakjes staat?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar je op reageert wel ja, maar je begint vervolgens zelf over de binnenspiegel.
[..]
Moest laatst wel lachen om de omkunde. Heel lang weefvak, op zondagmiddag dus geen kip op de weg. Ik reed 120 op de rechterbaan, andere auto 120 op het weefvak. En gewoon naast me blijven rijdenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef June. het volgende:
Altijd fijn, mensen die zonder te kijken gewoon hop invoegen en mij dus dwingen naar links te gaan om een aanrijding te voorkomen
En bij mij ging degene dus plotseling naar linksquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest laatst wel lachen om de omkunde. Heel lang weefvak, op zondagmiddag dus geen kip op de weg. Ik reed 120 op de rechterbaan, andere auto 120 op het weefvak. En gewoon naast me blijven rijden
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijdingquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Zonet heb ik iemand klemgereden die bijna een ongeluk had veroorzaakt. Ik had het niet helemaal goed gezien en dacht dat 'ie een aanrijding had en daarna vluchtte, want hij reed zo snel weg.
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?quote:Toen ik de auto wegzette zodat de weg niet mee geblokkeerd was ging die meneer ook al snel zonder zijn nummer te geven er weer vandoor.
Vind het ook maar een raar verhaal.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:56 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijding.
[..]
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?
Normale gang van zaken bij drukte op een ongeregelde gelijkwaardige kruising lijkt me om en om doorrijden, dus een auto op de doorgaande weg, en een auto vanuit de zijstraat en zo door.. ken talloze situatie's waar dat zo gaat. Komt redelijk veel voor op industrie- en/of bedrijventerreinen zo tussen 5 en 6, als de grote hoos ineens huiswaarts gaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef TallMan het volgende:
Iets dat me nog wel eens irriteert aan het verkeer hier is dat ze te sociaal zijn.
Als ik van werk vertrek rijd ik over een voorrangsweg richting een stoplicht. In de spits rijd je hier file richting dat stoplicht. Halverwege het stuk waar er normaal gesproken file staat komt er een zijweg bij vanaf een industrieterrein.
Iedereen die vanuit die zijweg komt wordt linea recta binnengelaten. Het is zelden dat er 2 auto's doorrijden op de voorrangsweg voordat er weer iemand 5 auto's van de zijweg tussenlaat.
Heel aardig van ze hoor, maar die mensen achter je staan al 5 minuten te wachten.
Maargoed, dat gedrag is dan wel weer handig als je getankt hebt en bij de pomp vandaan er snel tussengelaten wordt dus ik zal niet al te hard klagen.
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef TallMan het volgende:
Iets dat me nog wel eens irriteert aan het verkeer hier is dat ze te sociaal zijn.
Als ik van werk vertrek rijd ik over een voorrangsweg richting een stoplicht. In de spits rijd je hier file richting dat stoplicht. Halverwege het stuk waar er normaal gesproken file staat komt er een zijweg bij vanaf een industrieterrein.
Iedereen die vanuit die zijweg komt wordt linea recta binnengelaten. Het is zelden dat er 2 auto's doorrijden op de voorrangsweg voordat er weer iemand 5 auto's van de zijweg tussenlaat.
Heel aardig van ze hoor, maar die mensen achter je staan al 5 minuten te wachten.
Maargoed, dat gedrag is dan wel weer handig als je getankt hebt en bij de pomp vandaan er snel tussengelaten wordt dus ik zal niet al te hard klagen.
Deden ze maar 1 om 1, het is gemiddeld meer 3 uit de zijweg om 1 op de voorrangsweg.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Normale gang van zaken bij drukte op een ongeregelde gelijkwaardige kruising lijkt me om en om doorrijden, dus een auto op de doorgaande weg, en een auto vanuit de zijstraat en zo door.. ken talloze situatie's waar dat zo gaat. Komt redelijk veel voor op industrie- en/of bedrijventerreinen zo tussen 5 en 6, als de grote hoos ineens huiswaarts gaat.
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:56 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijding.
[..]
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?
Iemand leek weg te rijden na een aanrijding, ik ben die gene gevolgd. Duidelijk toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Vind het ook maar een raar verhaal.
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.
Hij had ook even kunnen stoppen en kijken hoe het met die mevrouw ging, want ze was aardig overstuur door dat alles bleek wel.
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?quote:Omdat ze daarom vroeg misschien?
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?
[..]
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?
Uiteindelijk is er dus maar 1 fout geweest en dat ben jij.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.
En jij vroeg om een reden. Hier heb je een reden. Ik zeg niet dat het een goede reden was om z'n nummer te geven.
Ditquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.
Oh...ben jij dit....quote:Op zondag 3 februari 2013 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Eerlijk gezegd haal ik in de praktijk meestal de hele rits in, en sluit vooraan aan bij de eerstvolgende verkeerslichten [ afbeelding ]
Het is 'mijn', niet 'men'. Ik zou ook bij je gaan kleven als je zo typt.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Hoezo? Het was jouw fout!quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Het was jouw fout!
Je kunt moeilijk naar rechts als er al iemand half naast je rijdt hé?
Dan mag je wel niet rechts inhalen, maar als je van rijbaan verandert ben je met een zijdelingse verplaatsing bezig en moet je het verkeer links of rechts van je voor laten gaan. Ongeacht of je asociaal wordt ingehaald of niet.
Ah, bumperklevend terwijl TS veel rustiger naar rechts schoof als de bumperklever wenste en dus moest remmen en het gaatje tussen vangrail en de auto van Leroytje op de linkerrijstrook benutte om er voorbij te stuiven.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.
Check effe goed de smilie die ik gebruiktequote:Op zondag 3 februari 2013 11:43 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Oh...ben jij dit....
http://www.vkmag.com/maga(...)t_handig_in_rusland/
Een hoop gekken op de weg moet je maar denken.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt ofzo). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Jup, je hebt gelijk; dat was even niet zo snugger..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
[..]
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit foutquote:Op zondag 3 februari 2013 13:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.
Exact dit.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik zie dat een auto een noodrem maakt en een fietser daardoor op zijn plaat gaat en ik krijg de indruk dat de auto een ongeluk heeft veroorzaakt (fietser is kwetsbaarder en wordt dus beschermd) en die auto smeert hem vervolgens ga ik er ook achteraan...alleen al om die vent te volgen terwijl ik de politie bel. als ik de kans zou krijgen om hem aan te spreken zou ik dat ook doen. Denk echt niet dat AB een handrem bocht heeft gemaakt en hem daarmee klem zette maar gewoon haar auto ernaast zette.
Desalniettemin heb ik wel respect voor haar actie...Nederland is egoïstisch geworden wat dat betreft. Als het jullie vriendin zou zijn geweest die bijna onderuit wordt gereden (ook al is het haar schuld) zou je het ook waarderen als de auto even stopt en vraagt of het gaat.
Internetheldquote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Onzin man.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit fout
De transporteur van het te begeleiden voertuig regelt vergunningen voor zijn transport, waarop idd gewichten en indien nodig, ook maten staan waaraan men moet voldoen ivbm de planning en de te rijden route, maar daar heeft de begeleider weinig mee van doen, behalve dat hij moet checken of ze in ordnung zijn.
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.quote:
Weet ik, maar vond het filmpje wel bij dit topic passen, en je gaf een leuke aanleiding. Geen serieuse aantijging. gewoon lolquote:Op zondag 3 februari 2013 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Check effe goed de smilie die ik gebruikte
Over het gras is op zich wel een optie, maar in NL mag je de boel gewoon legaal inhalen over het asfalt op 2 wielen; hoef je niet zo moeilijk te doen ook
Hehe, OK, in Rusland kan alles; heel YT staat vol met zulke mafketelsquote:Op zondag 3 februari 2013 13:15 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Weet ik, maar vond het filmpje wel bij dit topic passen, en je gaf een leuke aanleiding. Geen serieuse aantijging. gewoon lol
Iemand klemrijden is wat mij betreft altijd -1.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Ja, maar tenzij jij denkt, dat ik met 'wiseguys' op jou doel, vind ik dat een opmerkelijke reactie, daar ik alleen maar mee ga in jouw postquote:
O sorry dacht idd dat je op mij doeldequote:Op zondag 3 februari 2013 13:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, maar tenzij jij denkt, dat ik met 'wiseguys' op jou doel, vind ik dat een opmerkelijke reactie, daar ik alleen maar mee ga in jouw post
De vraag is hoever jouw ervaring gaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.
So be it
Zeg dan nietsquote:Op zondag 3 februari 2013 13:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Ik kan er niks anders van maken, sorry.
Dat is het hem nou juist; zijn gedrag deed haar op dat moment anders vermoeden. Dan is haar actie geheel terecht, aangezien de realiteit helaas wil, dat veroorzakers nou eenmaal vaak vluchten.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iemand klemrijden is wat mij betreft altijd -1.
Helemaal in de situatie zoals AB schetst. Storm in een glas water / ophef om niks, asociaal en gevaarlijk weggedrag veroorzaken om iemand tot verantwoording te roepen die niets misdaan heeft. Tokkiegedrag, dat is het.
Mooi, is dat ook weer uit de wereld.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O sorry dacht idd dat je op mij doelde
Ik heb precies hetzelfde gehad; maar dan met een sjappie in een BMW X5 die ff dacht rechts in te halen.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:25 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gehad; maar dan met een sjappie in een BMW X5 die ff dacht rechts in te halen.
Precies hetzelfde gedaan als jij ook; rustig in de speigels, knippers aan; en meneer met lichtsignalen etc druk doen en er links langs stuiven.
Of het nu rechtswege gezien mijn fout is of niet zal me in zo'n geval niet interesseren; ze moeten gewoon niet zo a-sociaal doen.
Je hebt er ook van die omhooggevallen types bij, die je niet de ruimte gunnen om zelf eerst naar rechts te gaan, die zitten meteen al t.h.v. je kofferbak, schuin rechts naast je.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.
Heb ik ook wel eens gehad, besloot nadat de auto die we inhaalden al 100meter achter ons reed om er maar rechts voorbij te gaan, precies op het moment dat ik bijna naast de linksplakker reed gooide hij de auto zo naar rechts. (reden toen 100 waar je 130 mag..)
Tja, toen heb ik ook op de claxon gedrukt. Want het was of dat en weer snel naar links of het was tot een aanrijding gekomen. (waarbij hij de schuldige zou zijn geweest! en ik hooguit een boete zou krijgen voor rechts inhalen.)
Dat zou alleen kloppen als iedereen zich netjes op de weg zou gedragen; maar je hebt genoeg aso's ertussenzitten die teveel haast of een te klein piemeltje hebben zeg maar. Als je b.v ziet wat sommige mensen -ook vrienden van mij- verstaan onder 'afstand houden' dan rijzen me soms de haren te berge...quote:Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.
ff de KLPD bellen...quote:
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
De vraag is hoever jouw ervaring gaat.
Je bent namelijk niet de enige beroepschauffeur in dit land.
§ 6. Intrekking van de aanstelling
Artikel 15
1.Het ingevolge artikel 56, eerste lid, van het BABW bevoegde bestuursorgaan kan de aanstelling intrekken indien:
c. het bevoegde gezag, na schriftelijke advisering door de politie, van oordeel is dat de betrokken transportbegeleider, verkeersregelaar met in het kader van het beroep verkeersregelende taken of evenementenverkeersregelaar voor bepaalde tijd tijdens werkzaamheden in die hoedanigheid gedragingen heeft verricht waardoor het verkeer in gevaar is of kon worden gebracht of heeft gehandeld in strijd met voorschriften, gegeven bij of krachtens de wet;
quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Als er bij dat transport per ongeluk een coppert meerijdt, en dat gebeurt nog wel eens op drukkere punten, en je hindert het transport/ je volgt geen aanwijzingen op of negeert de boel, kost je dat met een beetje pech 200++ EYPO'tjes.. suit yourselfquote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no wayquote:Op zondag 3 februari 2013 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er bij dat transport per ongeluk een coppert meerijdt, en dat gebeurt nog wel eens op drukkere punten, en je hindert het transport/ je volgt geen aanwijzingen op of negeert de boel, kost je dat met een beetje pech 200++ EYPO'tjes.. suit yourself
Je hoeft ook niet opzij, ze verdringen meestal gewoon verkeer, en dat gaat vaak zó kort op het transport, dat jij dan al lang geen zin meer hebt om daar te rijden. Als je opzij moet voor een speciaal transport, rijd je wel héél langzaam op de snelweg
Gelukkig doet het overgrote meerendeel van de mensen dat gewoon wel; erg prettigquote:Op zondag 3 februari 2013 14:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no way
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Eens.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no way
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van krachtquote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Welk stukje zou je graag uitgetekend willen zien? Ik dacht dat ik toch redelijk duidelijk was ofniej?
Als die kerel dus effe haast had om zijn klus in te halen omdat hij een verkeerslichtje of weet ik het wat tegen had, mag hij dus én gas geven, én tot op zekere hoogte zijn kont afvegen met de verkeersregels, ZOLANG HIJ GEEN GEVAAR VEROORZAAKT. Dát zei ik dus al.. en elke opgeleide begeleider kent dus ook dat artikeltje wel, wees maar niet bang.
In het geval wat dus beschreven werd, was de begeleider dus overduidelijk de cowboy aan het uithangen, en dat mag inderdaad niet; ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van kracht
Bij jouw posts welquote:Op zondag 3 februari 2013 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?
Aan de koplampen niet, aan de kermisverlichting wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
34 topics al zelfsquote:Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef leroytje het volgende:
Zo, zo wat een ophef over een debiel op de weg.
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zitquote:Op zondag 3 februari 2013 17:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar driekwart daarvan is discussie over van alles en nog wat.
Neuh, ik heb er ook geen moeite mee verderquote:Op zondag 3 februari 2013 18:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zit![]()
Ik wil wel hier een beetje gaan handhaven op ontopicness, maar ik denk dat je dan nog minder blij wordt, tevens heb ik weinig trek om elke keer te gaan zitten verdedigen waarom ik iets wel- en niet toelaat, want het is toch nooit goed![]()
Irritaties in het verkeer zijn nou eenmaal heel discutabel; waar de één zich de stukken over uit zijn plofzak scheurt, vind een ander weer heel normaal. Precies ook de reden dat mensen zich altijd op zitten te winden in de auto; de ene mensch is den andere nietTevens kan het best leerzaam zijn om visies van anderen te krijgen op situatie's die jijzelf aankaart als irritatiepunt.
Getuige de 33 voorgaande topics is er blijkbaar behoefte aan een topic als dit, en er wordt niemand geslacht toch?
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:49 schreef Descendent het volgende:
[..]
In mijn geval was ik de laatste vrachtwagen van t treintje net voorbij; zag m in mn buitenspiegel (links)
Dat dachten ze bij collega's van mij ook. Tis alleen jammer dat hij de brug die niet meer dicht ging kwam repareren.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Dat laatste had ik gister dus ook.... Knuppel in een Audi A1quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:30 schreef Descendent het volgende:
[..]
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....
Het loslaten van paarden is inderdaad ook af en toe leuk in zo'n geval. Heb dan wel geen 250; m aar meer dan genoeg om menig medeweggebruiker ver achter me te laten.
Het ligt dus niet aan mij dat ik er niks van begrijpquote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.
Ik niet. Met langere voertuigen moet je toch echt op je spiegels vertrouwen. Over je schouder kijken bij een bus/vrachtauto heeft erg weinig zin.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
Als het gaat over een personenauto; Want?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Als het gaat over een personenauto; Want?
naast je kijken en schuin achter je kijken als je inhaalt is wel een groot verschil he.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.
Nou, ik weet niet waar jouw schouder zit. Maar als ik over de mijne kijk, kijk ik schuin naar achter, zonder 'half achterover gebogen' te zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
naast je kijken en schuin achter je kijken als je inhaalt is wel een groot verschil he.
Wat moet je inschatten dan? Het gaat er alleen om of er geen auto naast je zit.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.
nog steeds: het kost veel meer tijd en moeite dan een snelle blik op je spiegels werpen. Het is veel onveiliger wat jij doet.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet waar jouw schouder zit. Maar als ik over de mijne kijk, kijk ik schuin naar achter, zonder 'half achterover gebogen' te zitten.
wat jouw positie is tov de andere auto. Zie vaak genoeg auto's onregelmatig versnellen voor geen enkele reden.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat moet je inschatten dan? Het gaat er alleen om of er geen auto naast je zit.
Waar heb jij het nou weer over? Heb je niet bij rijles geleerd dat je je schouders recht moet houden en alleen je hoofd moet draaien?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.
Dat je over je schouder kijkt, betekent natuurlijk niet dat je je spiegels niet in de gaten houdt. Maar als je je shoulder check overslaat, heb je kans dat je iemand in je dode hoek mist die je niet met je spiegels kunt zien.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nog steeds: het kost veel meer tijd en moeite dan een snelle blik op je spiegels werpen. Het is veel onveiliger wat jij doet.
Als er net een invoegstrook is..quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kan er iemand in je dode hoek zitten als je net een auto hebt ingehaald en je ziet die in je spiegel. Er komen geen auto's uit de lucht vallen die er opeens tussenzitten hoor.
Of meer dan twee rijstroken.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als er net een invoegstrook is..
Zo heb ik het ook geleerd, maar gaande weg leer je soms dat het ook sneller kan. Alleen als iemand achter je het nodig vindt om groot licht op te zetten, dan neem ik nog even de tijd voor drie dubbele zekerheid (met een snelheid boven de vMax voor iedereen me een linksplakker noemt).quote:Op maandag 4 februari 2013 10:00 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb geleerd dat je terug naar rechts kan als je de hele auto in de binnenspiegel ziet. Dit is wel erg ruim tho, meestal ga ik al als ik het begin van de auto in mijn binnenspiegel zie. Ik weet dat het meer dan voldoende is
Ook als je harder rijdt dan toegestaan, ben je een linksplakker als je niet naar rechts gaat als dat kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef tcr het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook geleerd, maar gaande weg leer je soms dat het ook sneller kan. Alleen als iemand achter je het nodig vindt om groot licht op te zetten, dan neem ik nog even de tijd voor drie dubbele zekerheid (met een snelheid boven de vMax voor iedereen me een linksplakker noemt).
Lees nog eens, ik ging ook naar rechts, keek al over mijn schouder, maar laat me niet opjagen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook als je harder rijdt dan toegestaan, ben je een linksplakker als je niet naar rechts gaat als dat kan.
Te makkelijk...
Net door langer te doen dan normaal, heb je je al laten opjagen. Op het moment dat je anders reageert dan normaal, ben je opgejaagd, zo simpel is het.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Lees nog eens, ik ging ook naar rechts, keek al over mijn schouder, maar laat me niet opjagen.
Ook geleerd om eerst te kijken en dan pas richting aan te geven.
Meer even de kluts kwijt, waar was ik nu ook al weer mee bezig, oh ja naar rechts terugsorteren, even opnieuw beginnen, spiegels, check, over de schouder kijken, check, richting, check, naar rechts....quote:Op maandag 4 februari 2013 11:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net door langer te doen dan normaal, heb je je al laten opjagen. Op het moment dat je anders reageert dan normaal, ben je opgejaagd, zo simpel is het.
Ik ben wel eens een auto kwijt als die van baan wisselt nadat ik hem ingehaald heb. Dan zit die niet in mijn spiegel als ik hem daar verwacht en als ik dan over mijn schouder kijk zie ik dat die een baan opgeschoven is.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kan er iemand in je dode hoek zitten als je net een auto hebt ingehaald en je ziet die in je spiegel. Er komen geen auto's uit de lucht vallen die er opeens tussenzitten hoor.
Dat, een keer met een busje een rijtje auto's ingehaald, tegen de tijd dat ik ervoor bij was en weer naar rechts wou, dacht ik alle auto's netjes in de buitenspiegel te zien(of nouja, te zien dat ik naar rechts kon.) Tot ik even verder keek en zag dat er nog een auto naast me reed(was dus gaan accelereren tot mijn snelheid; 130 waar je 120 mocht.) Zag hem ook echt maar net(kon net de daklijn boven de zijramen zien.) maar als ik er naar rechts was gegaan had ik tegen hem aangezeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:43 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik ben wel eens een auto kwijt als die van baan wisselt nadat ik hem ingehaald heb. Dan zit die niet in mijn spiegel als ik hem daar verwacht en als ik dan over mijn schouder kijk zie ik dat die een baan opgeschoven is.
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Tuurlijk, als iemand met groot licht flitst ben je vergeten waar je mee bezig was.
Als ik jou was, zou ik maar nooit in Duitsland gaan rijden.
Nog zo een fabel. Bij de buren is het gras altijd groener. Ook Duitsers kunnen totaal niet rijden als het er op aan komt.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.
Ja, maar dat is omdat Fransozen niet zuinig zijn op hun auto. In Parijs heb ik geen bijna geen enkele auto zonder deuk gezien. In Berlijn moest ik echt mijn best doen om er één te vinden.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.
Jij zegt wat ik denkquote:Op maandag 4 februari 2013 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.
En jij natuurlijk wel...quote:Op maandag 4 februari 2013 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nog zo een fabel. Bij de buren is het gras altijd groener. Ook Duitsers kunnen totaal niet rijden als het er op aan komt.
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.quote:
Ja, want ik ben een Duitser.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.
Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die zich aan mijn rijgedrag irriteren en het zal me ook geen flikker interesseren. Ik ben niet heilig als het op rijden aankomt, en ik maak zeer zeker ook fouten.
Maar wat ik mij nu echt afvraag, dat is als we over het algemeen spreken, je het opeens op de man probeert af te rekenen. Heb je soms een te kleine piemel?
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, want ik ben een Duitser.Denk even na voor je iets zegt, mafkees.
![]()
Meestal zijn het de mensen die vinden dat [insert groep] niet kunnen rijden, nou juist de mensen die er zelf niks van terecht brengen.
Stelletje stelletje da bedoel ik natuurlijk de rechterspiegel mee hé!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.
Ik vind de gemiddelde Fransoos of Belg wel een tikje erger dan de gemiddelde Duitser.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.
Maar, maar. Als Duitsers goed rijden, dan kunnen Fransozen niet meer goed rijden, dus kunnen ze zelf ook niet goed rijden. Beetje vreemd, niet?
Als het er op aan komt, dan kan geen enkel volk goed rijden. Ongeacht de natie...
Nee, het was een onomkeerbare redenatie. Dat koeien runderen zijn wil niet zeggen de alle runderen koeien zijn.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.
Och, je hebt problemen tegen generalisatie. Dan ben je toch echt op de verkeerde planeet geboren.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, het was een onomkeerbare redenatie. Dat koeien runderen zijn wil niet zeggen de alle runderen koeien zijn.
Sowieso; hoe verder je naar rechts gaat rijden, hoe eerder je hem ziet in je spiegelquote:Op maandag 4 februari 2013 17:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Stelletje stelletje da bedoel ik natuurlijk de rechterspiegel mee hé!![]()
Heb t vandaag es uitgetest op de snelweg; en ga meestal al naar rechts zodra ik m in de binnenspiegel zie.
Hahahahaquote:Op maandag 4 februari 2013 17:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?![]()
Als ze hier rijden rijden ze ook belabberd en Nür Links? Die Duitsers zijn de grootste gebruikers hier.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.
Niet op gereageerd. Jammer.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?![]()
Dus omdat ik niet goed zou rijden, mag ik niet vinden dan anderen ook niet goed rijden? Juist...quote:Op maandag 4 februari 2013 18:16 schreef k_man het volgende:
Misschien moet je mijn posts nog eens herlezen, want je snapt duidelijk niet wat er staat. Ik ben juist enorm aan het generaliseren.
Voor de duidelijkheid: het punt was dat het een beetje suf is om te beweren dat Duitsers niet goed kunnen rijden, terwijl je zelf waarschijnlijk juist als een halve zool rijdt.
Ander zou ik niet na middernacht nog wat gaan posten natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:35 schreef Anne het volgende:
Jullie hebben allebei graag het laatste woord, ofnie?
Neuh. Zoals je kunt lezen was ik al klaar met z'n getroll.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:35 schreef Anne het volgende:
Jullie hebben allebei graag het laatste woord, ofnie?
Maaroed dat je dat eerste zinnetje er had staan.. flitsen met licht mag gewoon namelijk. Rest is wel behoorlijk aso.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet mij schamener ontpopte een recht in me vanmorgen.
ik reed op snelweg op de rechter baan (120), en zie in mijn spiegel dat een eindje achter me een auto aankomt op de linkerbaan en omdat die auto niet veel meer harder reed dan ik had hij een bumperklever achter hem..maar echt een irritante die van links naar rechts ging om zijn aanwezigheid tentoon te stellen, knipperen met de lampen je weet het wel.
Ik kan hier zo slecht tegen dat toen de eerste auto mij passeerde, ik hem naar links gooide en het gas liet zakken. Hier schrok die bumperklever zo van dat hij de rest van de weg netjes in de rij aansloot.
Sorry
Gebruik van knipperlichten..bedoel je groot licht? of je knipperlicht.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:28 schreef Ridocar het volgende:
Feitelijk zijn er dus twee artikelen die het gebruik van knipperlichten regelen:
1. uit de WVW, waarbij het is toegestaan te knipperen -en- claxonneren om een dreigend gevaar af te wenden.
2. uit een Europese wet, waarbij het is toestaan te knipperen als je aan wilt geven dat je in wilt halen
Nu vraag ik mij dus het volgende af:
Hoe is het gat dat tussen deze twee artikelen ligt geregeld?
Mag ik bijvoorbeeld knipperen (dus niet claxonneren) om ander verkeer te waarschuwen voor een flitser?
Mag ik knipperen om een ander voertuig erop te wijzen dat 'ie niet de rechter rijstrook gebruikt? (maar ik ga niet inhalen)
Oh, is dat iets nieuws dan? Want vroeger werd je daar voor bekeurd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:56 schreef Marco001 het volgende:
Maaroed dat je dat eerste zinnetje er had staan.. flitsen met licht mag gewoon namelijk.
Die oranje dingen noem ik richtingaanwijzers, dit gaat over het gebruik van grootlicht. Niet in de zin van grootlicht voeren, maar kortstondig bedienen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Gebruik van knipperlichten..bedoel je groot licht? of je knipperlicht.
Ach, hier stond de halve ring vast door (vermoedelijk) alleen een simpel aanrijdingkje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:55 schreef lipjes het volgende:
Filemakers
Politie stond op de andere baan een auto weg te duwen welke met pech stond.
Daar reed het gewoon door ondanks dat de politie daar 2 banen had afgezet.
En bij ons stond het stil omdat iedereen moest kijken wat er aan de hand was.....
Was gelukkig met de motor dus was er zo voorbij.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, hier stond de halve ring vast door (vermoedelijk) alleen een simpel aanrijdingkje.
Be op ten duur maar via de busbaan gegaan. (Reed taxi)
Niet dat ik vind dat zo'n bumperklevende aap deze actie niet verdiend heeft maar e.e.a. komt op mij als vrij gevaarlijk over?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet mij schamener ontpopte een rechter in me vanmorgen.
ik reed op snelweg op de rechter baan (120), en zie in mijn spiegel dat een eindje achter me een auto aankomt op de linkerbaan en omdat die auto niet veel meer harder reed dan ik had hij een bumperklever achter hem..maar echt een irritante die van links naar rechts ging om zijn aanwezigheid tentoon te stellen, knipperen met de lampen je weet het wel.
Ik kan hier zo slecht tegen dat toen de eerste auto mij passeerde, ik hem naar links gooide en het gas liet zakken. Hier schrok die bumperklever zo van dat hij de rest van de weg netjes in de rij aansloot.
Sorry
Sorry pap.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:46 schreef Descendent het volgende:
[..]
Niet dat ik vind dat zo'n bumperklevende aap deze actie niet verdiend heeft maar e.e.a. komt op mij als vrij gevaarlijk over?
Schiet in Groningen sowieso niet op bij die bouwput.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:20 schreef Garbageman het volgende:
Iemand voegt voor mij in. Rijdt langzamer dan ik, dus ik ga ff inhalen. (lijkt me logisch) wat dan heel vaak gebeurt is dat iemand "wakker wordt" en besluit exact dezelfde snelheid als ik te gaan rijden, terwijl ik al naast die persoon rijdt. Let wel, de invoeger rijdt al lang en breed op de snelweg, en is duidelijk niet nog bezig vaart te maken.
Nog een leuke, grote bouwput op de kruising hier in de stad (Groningen, Antonius Deusinglaan/Petrus Camper singel) De kruising is verlegd, om de bouwput heen als het ware. Iemand heeft het briljante idee gehad om de bouwput fel groen te verlichten. Dus mensen komen op de kruising af, zien "iets groens" en bedenken dat zij dan door kunnen rijden. Vervolgens zijn ze verbaasd dat er kruisend verkeer aankomt
Het gebruikelijke tafereel, mensen die denken te kunnen rijden en de situatie totaal verkeerd inschatten en iedereen die als eerste op z'n werk wilt zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is spekglad, sneeuw en ijsrichels. En dan nog rijden er treintjes op de linkerbaan.
Zelfs met de vrachtauto maak ik dat mee. Als ik met een enkele trailer 82 rijd op een stuk trajectcontrole.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:20 schreef Garbageman het volgende:
Iemand voegt voor mij in. Rijdt langzamer dan ik, dus ik ga ff inhalen. (lijkt me logisch) wat dan heel vaak gebeurt is dat iemand "wakker wordt" en besluit exact dezelfde snelheid als ik te gaan rijden, terwijl ik al naast die persoon rijdt. Let wel, de invoeger rijdt al lang en breed op de snelweg, en is duidelijk niet nog bezig vaart te maken.
Die (nacht)verlichting op de bouwplaatsen. Daar mag wel eens iets aan gedaan worden. Ik heb al eens het argument 'rustgevend' en 'dan raakt de fauna niet van slag'. Ja, daaag. het is gewoon een nieuwe superzuinige uitvinding, veel licht en weinig stroomverbruik. Maar richt die dingen dan eens op de bouwplaats zelf of zet er een lichtkap op. Dat groene licht is al irritant, maar die afterglow-effect op je netvlies lijkt mij zelfs gevaarlijk.quote:Nog een leuke, grote bouwput op de kruising hier in de stad (Groningen, Antonius Deusinglaan/Petrus Camper singel) De kruising is verlegd, om de bouwput heen als het ware. Iemand heeft het briljante idee gehad om de bouwput fel groen te verlichten. Dus mensen komen op de kruising af, zien "iets groens" en bedenken dat zij dan door kunnen rijden. Vervolgens zijn ze verbaasd dat er kruisend verkeer aankomt
Jij kan dus niet weten wat hun taak is.quote:"Aan de politie is vrijstelling verleend voor de bepalingen van het verkeersregels (RVV 1990). De politie mag o.a. legaal op de vluchtstrook rijden, door rood licht rijden en de maximum snelheid overschrijden. Dit is wel aan twee voorwaarden verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar worden gebracht en het gebruik van deze vrijstelling moet noodzakelijk zijn voor de opgedragen taak.
Politievoertuigen die gebruik maken van deze vrijstelling zijn niet verplicht daarbij optische- en geluidssignalen te voeren."
Nee, klopt. En dat was dus mijn vraag, of dat mag zonder sirenes. En blijkbaar wel dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Natuurlijk mogen zij dat.
[..]
Jij kan dus niet weten wat hun taak is.
Dat soort drogredenen worden vaker gebruikt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:39 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, klopt. En dat was dus mijn vraag, of dat mag zonder sirenes. En blijkbaar wel dus
Tijdens je pauze, kun je gewoon opgeroepen worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat soort drogredenen worden vaker gebruikt.
Situatie: Politieauto staat voor een broodjeszaak op het trottoir vlakbij de deur geparkeerd.
'Als wij worden opgeroepen moeten we snel kunnen handelen, daarom staat het voertuig daar geparkeerd.' Waarmee dus alle mogelijke tegenargumenten in één klap ongeldig worden verklaard.
Dan kun je je alsnog afvragen of betreffende agenten geen pauze kunnen inlassen (en dit doorgeven aan de meldkamer) of dat agenten gewoon 's morgens, net als iedereen, hun eigen lunchpakket kunnen maken om dit soort idioterie te voorkomen...
Ik blijf achter mijn mening staan. Als ze op het moment van pauze vervanging paraat hebben staan, dan mogen ze van mij pauze houden. Maar dan wel net als iedere andere normale burger. Dus je auto netjes op een parkeerplaats zetten. Mocht het zo zijn dat er wegens onderbezetting geen backup is, dan gaat het ergens mis in de organisatie. Maar dan moet het nog steeds geen drogreden te zijn om je dienstauto zomaar ergens neer te kwakken 'omdat het kan'.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tijdens je pauze, kun je gewoon opgeroepen worden.
Maar als jou wat gebeurd, dan hoop ik dat de meldkamer zegt: "je moet 15 minuten wachten, de agenten hebben momenteel pauze". Eens kijken of je dan ook nog achter je mening staat.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik blijf achter mijn mening staan. Als ze op het moment van pauze vervanging paraat hebben staan, dan mogen ze van mij pauze houden. Maar dan wel net als iedere andere normale burger. Dus je auto netjes op een parkeerplaats zetten. Mocht het zo zijn dat er wegens onderbezetting geen backup is, dan gaat het ergens mis in de organisatie. Maar dan moet het nog steeds geen drogreden te zijn om je dienstauto zomaar ergens neer te kwakken 'omdat het kan'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |