Oh ok, staat me wel iets van bij nu je het zegt. Dat rechts inhalen is toegestaan als het verkeer op de linkerbaan wordt opgehouden ofzo?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:11 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lees het vorige topic even door... daar is een hele discussie geweest over deze situatie en het mag gewoon...
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Duh, ik kan toch niet harder gaan als die twee auto's voor me rijden.
Als het verkeer minder hard rijdt dan de toegestane maximum snelheid. Een rijdende file dus.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oh ok, staat me wel iets van bij nu je het zegt. Dat rechts inhalen is toegestaan als het verkeer op de linkerbaan wordt opgehouden ofzo?
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
Er is 1 punt waar ik het wel altijd spannend vind om in te voegen, die is een paar topics terug een keer besproken. De A27 bij Oosterhout. Lekkere korte invoegstrook. Dat is onderaan beginnen met gas geven en hem bovenaan gelijk naar links knallen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
A7 bij Drachten ri. Groningen ook. En is nog een gecombineerde in/uitvoegstrook ook.quote:
Hier hebbie er 2quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is he teen ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Ja, als er niemand rijdt wel. Maar zelf met een gewone auto moet je er aardig aan trekken en je hebt erg weinig ruimte/tijd om een gaatje te prikken als er een stroom vrachtwagens aankomt. En op de A67 is dat nogal eens het gevalquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ken er toch wel 1, ik moet me sowieso corrigeren. Hier kom je vanuit een 30 km zone. En heb je 50m de tijd om op de 100 km/h te komen (autoweg):
https://maps.google.nl/?l(...)92,0.006968&t=h&z=18
Die bochten die jullie noemen zijn normaal wel goed te doen.
Mwoah, als ik zie dat er iemand voor me rijdt waar ik het gevoel van heb dat hij traag gaat invoegen, dan laat ik rustig een aardig gaatje vallen. Meestal irriteren de mensen zich die achter me rijden dan, maar zodra ik gas geef snappen ze opeens wat het doel was.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, als er niemand rijdt wel. Maar zelf met een gewone auto moet je er aardig aan trekken en je hebt erg weinig ruimte/tijd om een gaatje te prikken als er een stroom vrachtwagens aankomt. En op de A67 is dat nogal eens het geval
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als zij direct aan het begin van de in/uitvoegstrook gehinderd wordt door deze personen, dan wordt het wel erg lastig he?
Of moet ze dan eerst op haar rem trappen om afstand te creeren, zodat zij ruimte krijgt om te accelereren naar 120 of er dan tussen te komen?
Je kan ook te kortzichtig zijn in je antwoord
Ze zijn er in NL ook wel hoor; hij is nu veranderd, maar de invoegstrook op de A12 bij Zevenhuizen richting Gouda was een heul beroerde, en daar kwam ik met regelmaat met een kraan van 70 ton naar boven, en dan rijd je 25 ofzoquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is het een ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Die bochten die ik noem moet je niet harder dan 50 doorheen, met de motor kan ik met goed weer nog net de 60 halen, maar dan zit ik al bijna met de knie aan de grond.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ken er toch wel 1, ik moet me sowieso corrigeren. Hier kom je vanuit een 30 km zone. En heb je 50m de tijd om op de 100 km/h te komen (autoweg):
https://maps.google.nl/?l(...)92,0.006968&t=h&z=18
Die bochten die jullie noemen zijn normaal wel goed te doen.
Uiteraard... wederom een modje die denkt alle wijsheid in pacht te hebben....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.
Uiteraard is het lastig (be)oordelen als je die situatie niet voor je ziet, maar as said; IK ben hem nog nooit tegengekomen.
[..]
Ah, dus omdat ik een kleurtje heb mag ik geen mening hebben of uiten?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uiteraard... wederom een modje die denkt alle wijsheid in pacht te hebben....
Ik ben dat soort situaties vaak genoeg tegengekomen... soms ben je gewoon overgeleverd aan weggebruikers met het inzicht van een pinda. Daar kan je op anticiperen wat je wilt en soms kan het gewoon niet...
Maar zoals ik hier wel vaker heb gezien, is het zo gemakkelijk om de betreffende poster meteen een onbenul te vinden die geen rijbewijs mag hebben....
En vervolgens zit je na die bocht binnen 3 tellen op 140quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:57 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die bochten die ik noem moet je niet harder dan 50 doorheen, met de motor kan ik met goed weer nog net de 60 halen, maar dan zit ik al bijna met de knie aan de grond.
Je mag best een mening hebben, maar om maar meteen te roepen dat iemand niet op de weg hoortquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, dus omdat ik een kleurtje heb mag ik geen mening hebben of uiten?
En waar heb ik geroepen dat er iemand onbenullig is en/of zijn of haar rijbewijs moet inleveren
En daar roep je dus dat ze maar beter niet op de weg kan zitten....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
Zeg ik nog steeds niet dat ze d'r rijbewijs moet inleveren, of staat er bij jou op je scherm meer in die quote als bij mij?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je mag best een mening hebben, maar om maar meteen te roepen dat iemand niet op de weg hoort
[..]
En daar roep je dus dat ze maar beter niet op de weg kan zitten....
zo ongeveer wel jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En vervolgens zit je na die bocht binnen 3 tellen op 140Zó lekker he, motorrijden
precies.quote:
Lul er maar omheen.... je uitspraak komt op hetzelfde neer....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zeg ik nog steeds niet dat ze d'r rijbewijs moet inleveren, of staat er bij jou op je scherm meer in die quote als bij mij?
Je weer dat je na 100 meter je remhendel moet ophalen he, na 200 meter je schakelpoot, na 300 meter je remblokjes, na 400 meter je rempedaal.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies.
Wil zelf opzich ook wel een motor, word dan een naked, liefst een Ducati Monster:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |