Zelfde situatie wel eens meegemaakt; alleen maakte ik een wegwerpgebaar en kwam ie bij tankstation -moesten we toevallig allebei naartoe- aanvankelijk heel agressief uit de auto stappen en toen ie mij zag uitstappen -ben ook twee meter en niet echt smal -ook geen sportschoolHarry- ging ie snel tanken en de andere kant op kijken....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij bent gelovig? Omdat je het over verkeerde en goeie kant hebt? Nee ik ben geen homo maar wilde hem even uitlokken,
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
En all I said, was dat je je die irratie had kunnen voorkomen door de situatie beter in te schatten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.
Maar schijnbaar weet jij precies hoe het gegaan is.
Het is een IRRITATIE, waar dit topic voor is dacht ik toch volgens mij.
Zal wel onder noemer; lezen/kijken maar niet ZIEN vallen denk ik.. ben jij er óók zo een?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.
Uiteraard is het lastig (be)oordelen als je die situatie niet voor je ziet, maar as said; IK ben hem nog nooit tegengekomen.
Da's geen motor, da's een geldverslindend sleutelhobby-project waar je soms effe op kunt rijden, net zoiets als een Alfaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies.
Wil zelf opzich ook wel een motor, word dan een naked, liefst een Ducati Monster:
[ afbeelding ]
Ik anticipeer altijd. Als ik 15 meter achter een auto zit die niet harder dan 100 gaat, hoe kan ik dan vaart maken tot 120 om in te voegen? Ik kan toch niet ruiken dat zij op hun dooie gemak zo rustig door gaan kachelen en geen gas bij geven.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En all I said, was dat je je die irratie had kunnen voorkomen door de situatie beter in te schatten.
En wat ik óók zei;
[..]
Zal wel onder noemer; lezen/kijken maar niet ZIEN vallen denk ik.. ben jij er óók zo een?
Kun je niet ruiken, maar wel vooraf incalculeren. tevens; 15 meter afstand @ 100 Km/u net voor een bijzondere verrichting?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik anticipeer altijd. Als ik 15 meter achter een auto zit die niet harder dan 100 gaat, hoe kan ik dan vaart maken tot 120 om in te voegen? Ik kan toch niet ruiken dat zij op hun dooie gemak zo rustig door gaan kachelen en geen gas bij geven.
Ja joh, dan 20 of 25 meter, alsof ik nu nog weet hoeveel meter het was.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je niet ruiken, maar wel vooraf incalculeren. tevens; 15 meter afstand @ 100 Km/u net voor een bijzondere verrichting?
Jij bent degene die 15 meter in je post zet, ik niet, ik reageer daar alleen maar op.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja joh, dan 20 of 25 meter, alsof ik nu nog weet hoeveel meter het was.
We kwamen van een stoplicht af en het was geen lange oprit.
Maar ik kap hiermee, je bent echt zo kortzichtig
Mee eens. Sowieso moet die bescherming van fietsers opzouten....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Fietsers zonder licht die je aanrijdt moet onbestraft blijven voor automobilisten.
Heb het met die binnenspiegel ook zo geleerd ja. Is dat lang? Ik heb nu ruim 3 jaar mijn rijbewijs dus dat soort regels zitten er nog erg goed in.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Enig idee hoeveel ruimte je dan hebt? Op de binnenspiegel is een veilige marge. Eigenlijk is het nog te weinig...quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Binnenspiegel leer je met rijles, maar dat is idd een hele ruime marge. Ik ga ook eerder, afhankelijk van het snelheidsverschil.
Als het snelheidsverschil klein is dan wacht ik soms tot binnenspiegel inderdaad, maar als 20-30km harder ga, dan niet hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel ruimte je dan hebt? Op de binnenspiegel is een veilige marge. Eigenlijk is het nog te weinig...
Waar was dat dan? (welke op op-/afrit?)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.
Maar schijnbaar weet jij precies hoe het gegaan is.
Het is een IRRITATIE, waar dit topic voor is dacht ik toch volgens mij.
Mij is geleerd om naar rechts te gaan als mijn hele voertuig langs het andere is, en de tussenafstand ook groot genoeg blijft.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:36 schreef Marco001 het volgende:
mij is geleerd weer naar rechts te gaan zodra ik de koplampen in de buitenspiegel zag.
Jij ziet de zijruit in je binnenspiegel?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mij is geleerd om naar rechts te gaan als mijn hele voertuig langs het andere is, en de tussenafstand ook groot genoeg blijft.
Als ik elke keer als ik de koplampen in de (binnen)spiegel zag van rijstrook had gewisseld, dan had ik al veel ongelukken gemaakt.
Ik als de auto in mijn binnenspiegel te zien is. Helemaal dan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:36 schreef Marco001 het volgende:
mij is geleerd weer naar rechts te gaan zodra ik de koplampen in de buitenspiegel zag.
Gewoon gaan; Alfa's hebben ABSquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:45 schreef Ridocar het volgende:
Totaallul in je zwarte Alfa op het Prins-Clausplein: Heb je je zin? Kon je niet even wachten tot ik een rijstrook naar links ben voorgesorteerd? Dan kon je er rechts voorbij (ja dat mag, want blokmarkering) en kon je gewoon rechtdoor rijden ipv nog even zonder richting aan te geven van achter de achterste aanhanger links voorbij schieten als ik juist richting heb aangegeven en ook naar links wil.
Probleem is dat de meesten die denken in hun recht te staan gewoon blijven doorrijden. Dan ben ik de lul. In zo'n geval had ik de Alfalul gewoon meegepakt als ik inderdaad naar links was gekomen. Dan had ik 'm niet eens kunnen ontwijken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon gaan; Alfa's hebben ABS
Aanhanger, bus, vrachtauto. Om maar iets te noemen wat langer is en waarbij je niet kunt omgaan als je koplampen in de spiegel ziet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij ziet de zijruit in je binnenspiegel?
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,114.62,,0,0.18quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is het een ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Met die link kom ik in het centrum van Dordrecht uit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:17 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)DQBw&ved=0CEAQ8gEwAQ
Succes met deze dan
Dat zijn uitzonderingssituaties. Bovendien hebben een bus en een vrachtauto geen binnenspiegel, althans niet één bedoeld voor verkeer achter je, waar het nu specifiek om gaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Aanhanger, bus, vrachtauto. Om maar iets te noemen wat langer is en waarbij je niet kunt omgaan als je koplampen in de spiegel ziet.
Dat andere zal vast niet begrijpend lezen zijn geweestquote:Jullie denken veel te kortzichtig.
Daarom is mij ook iets anders geleerd.
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingssituaties. Bovendien hebben een bus en een vrachtauto geen binnenspiegel, althans niet één bedoeld voor verkeer achter je, waar het nu specifiek om gaat.
quote:[..]
Dat andere zal vast niet begrijpend lezen zijn geweest
Waar je op reageert wel ja, maar je begint vervolgens zelf over de binnenspiegel.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als ik elke keer als ik de koplampen in de (binnen)spiegel zag van rijstrook had gewisseld, dan had ik al veel ongelukken gemaakt.
Waarom denk je dat het tussen haakjes staat?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar je op reageert wel ja, maar je begint vervolgens zelf over de binnenspiegel.
[..]
Moest laatst wel lachen om de omkunde. Heel lang weefvak, op zondagmiddag dus geen kip op de weg. Ik reed 120 op de rechterbaan, andere auto 120 op het weefvak. En gewoon naast me blijven rijdenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef June. het volgende:
Altijd fijn, mensen die zonder te kijken gewoon hop invoegen en mij dus dwingen naar links te gaan om een aanrijding te voorkomen
En bij mij ging degene dus plotseling naar linksquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest laatst wel lachen om de omkunde. Heel lang weefvak, op zondagmiddag dus geen kip op de weg. Ik reed 120 op de rechterbaan, andere auto 120 op het weefvak. En gewoon naast me blijven rijden
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijdingquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Zonet heb ik iemand klemgereden die bijna een ongeluk had veroorzaakt. Ik had het niet helemaal goed gezien en dacht dat 'ie een aanrijding had en daarna vluchtte, want hij reed zo snel weg.
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?quote:Toen ik de auto wegzette zodat de weg niet mee geblokkeerd was ging die meneer ook al snel zonder zijn nummer te geven er weer vandoor.
Vind het ook maar een raar verhaal.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:56 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijding.
[..]
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?
Normale gang van zaken bij drukte op een ongeregelde gelijkwaardige kruising lijkt me om en om doorrijden, dus een auto op de doorgaande weg, en een auto vanuit de zijstraat en zo door.. ken talloze situatie's waar dat zo gaat. Komt redelijk veel voor op industrie- en/of bedrijventerreinen zo tussen 5 en 6, als de grote hoos ineens huiswaarts gaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef TallMan het volgende:
Iets dat me nog wel eens irriteert aan het verkeer hier is dat ze te sociaal zijn.
Als ik van werk vertrek rijd ik over een voorrangsweg richting een stoplicht. In de spits rijd je hier file richting dat stoplicht. Halverwege het stuk waar er normaal gesproken file staat komt er een zijweg bij vanaf een industrieterrein.
Iedereen die vanuit die zijweg komt wordt linea recta binnengelaten. Het is zelden dat er 2 auto's doorrijden op de voorrangsweg voordat er weer iemand 5 auto's van de zijweg tussenlaat.
Heel aardig van ze hoor, maar die mensen achter je staan al 5 minuten te wachten.
Maargoed, dat gedrag is dan wel weer handig als je getankt hebt en bij de pomp vandaan er snel tussengelaten wordt dus ik zal niet al te hard klagen.
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef TallMan het volgende:
Iets dat me nog wel eens irriteert aan het verkeer hier is dat ze te sociaal zijn.
Als ik van werk vertrek rijd ik over een voorrangsweg richting een stoplicht. In de spits rijd je hier file richting dat stoplicht. Halverwege het stuk waar er normaal gesproken file staat komt er een zijweg bij vanaf een industrieterrein.
Iedereen die vanuit die zijweg komt wordt linea recta binnengelaten. Het is zelden dat er 2 auto's doorrijden op de voorrangsweg voordat er weer iemand 5 auto's van de zijweg tussenlaat.
Heel aardig van ze hoor, maar die mensen achter je staan al 5 minuten te wachten.
Maargoed, dat gedrag is dan wel weer handig als je getankt hebt en bij de pomp vandaan er snel tussengelaten wordt dus ik zal niet al te hard klagen.
Deden ze maar 1 om 1, het is gemiddeld meer 3 uit de zijweg om 1 op de voorrangsweg.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Normale gang van zaken bij drukte op een ongeregelde gelijkwaardige kruising lijkt me om en om doorrijden, dus een auto op de doorgaande weg, en een auto vanuit de zijstraat en zo door.. ken talloze situatie's waar dat zo gaat. Komt redelijk veel voor op industrie- en/of bedrijventerreinen zo tussen 5 en 6, als de grote hoos ineens huiswaarts gaat.
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:56 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijding.
[..]
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?
Iemand leek weg te rijden na een aanrijding, ik ben die gene gevolgd. Duidelijk toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Vind het ook maar een raar verhaal.
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.
Hij had ook even kunnen stoppen en kijken hoe het met die mevrouw ging, want ze was aardig overstuur door dat alles bleek wel.
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?quote:Omdat ze daarom vroeg misschien?
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?
[..]
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?
Uiteindelijk is er dus maar 1 fout geweest en dat ben jij.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.
En jij vroeg om een reden. Hier heb je een reden. Ik zeg niet dat het een goede reden was om z'n nummer te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |