Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.
Hij had ook even kunnen stoppen en kijken hoe het met die mevrouw ging, want ze was aardig overstuur door dat alles bleek wel.
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?quote:Omdat ze daarom vroeg misschien?
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?
[..]
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?
Uiteindelijk is er dus maar 1 fout geweest en dat ben jij.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.
En jij vroeg om een reden. Hier heb je een reden. Ik zeg niet dat het een goede reden was om z'n nummer te geven.
Ditquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.
Oh...ben jij dit....quote:Op zondag 3 februari 2013 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Eerlijk gezegd haal ik in de praktijk meestal de hele rits in, en sluit vooraan aan bij de eerstvolgende verkeerslichten [ afbeelding ]
Het is 'mijn', niet 'men'. Ik zou ook bij je gaan kleven als je zo typt.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Hoezo? Het was jouw fout!quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Het was jouw fout!
Je kunt moeilijk naar rechts als er al iemand half naast je rijdt hé?
Dan mag je wel niet rechts inhalen, maar als je van rijbaan verandert ben je met een zijdelingse verplaatsing bezig en moet je het verkeer links of rechts van je voor laten gaan. Ongeacht of je asociaal wordt ingehaald of niet.
Ah, bumperklevend terwijl TS veel rustiger naar rechts schoof als de bumperklever wenste en dus moest remmen en het gaatje tussen vangrail en de auto van Leroytje op de linkerrijstrook benutte om er voorbij te stuiven.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.
Check effe goed de smilie die ik gebruiktequote:Op zondag 3 februari 2013 11:43 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Oh...ben jij dit....
http://www.vkmag.com/maga(...)t_handig_in_rusland/
Een hoop gekken op de weg moet je maar denken.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt ofzo). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Jup, je hebt gelijk; dat was even niet zo snugger..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
[..]
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit foutquote:Op zondag 3 februari 2013 13:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.
Exact dit.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik zie dat een auto een noodrem maakt en een fietser daardoor op zijn plaat gaat en ik krijg de indruk dat de auto een ongeluk heeft veroorzaakt (fietser is kwetsbaarder en wordt dus beschermd) en die auto smeert hem vervolgens ga ik er ook achteraan...alleen al om die vent te volgen terwijl ik de politie bel. als ik de kans zou krijgen om hem aan te spreken zou ik dat ook doen. Denk echt niet dat AB een handrem bocht heeft gemaakt en hem daarmee klem zette maar gewoon haar auto ernaast zette.
Desalniettemin heb ik wel respect voor haar actie...Nederland is egoïstisch geworden wat dat betreft. Als het jullie vriendin zou zijn geweest die bijna onderuit wordt gereden (ook al is het haar schuld) zou je het ook waarderen als de auto even stopt en vraagt of het gaat.
Internetheldquote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Onzin man.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit fout
De transporteur van het te begeleiden voertuig regelt vergunningen voor zijn transport, waarop idd gewichten en indien nodig, ook maten staan waaraan men moet voldoen ivbm de planning en de te rijden route, maar daar heeft de begeleider weinig mee van doen, behalve dat hij moet checken of ze in ordnung zijn.
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |