abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122404092
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.
Hij had ook even kunnen stoppen en kijken hoe het met die mevrouw ging, want ze was aardig overstuur door dat alles bleek wel.

Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?

quote:
Omdat ze daarom vroeg misschien?
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?
  zondag 3 februari 2013 @ 01:17:15 #152
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_122404265
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 01:11 schreef D0808 het volgende:

[..]

Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?

[..]

Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.

En jij vroeg om een reden. Hier heb je een reden. Ik zeg niet dat het een goede reden was om z'n nummer te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door AdoraBelle op 03-02-2013 01:23:09 ]
pi_122407283
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 01:17 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.

En jij vroeg om een reden. Hier heb je een reden. Ik zeg niet dat het een goede reden was om z'n nummer te geven.
Uiteindelijk is er dus maar 1 fout geweest en dat ben jij.
Daarbij getuigen van een geen-aanrijding. Lekker nuttig, wat wil je ermee doen? Je bezorgt hem hooguit een aantekening voor gevaarlijk rijden, als dat al gebeurt.

Wat valt er te bemiddelen aan geen-aanrijding? Waarom zou die meneer moeten stoppen? Als die meneer niet zo geschrokken is staat die in het volste recht om weer weg te rijden.

Ze zouden jou een boete moeten geven voor openbare orde verstoring of iets dergelijks. Ik kan niet oordelen hoe hard het ging, maar er was geen ongeluk en daar hebben meneer en mevrouw geluk gehad. Maar daardoor hebben ze dan verder ook niks meer met elkaar te maken. Of het netjes is, is een ander verhaal.

En jij, hebt er dan in feite al helemaal niks mee te maken; net zoals de getuigen van een geen ongeluk 0,0 zin hebben. Wat wel aardig is, dat je volgens mij de vrouw probeerde gerust te stellen. Verder had je niet moeten proberen om mij klem te rijden.

Als iedereen eigen regels gaat maken en andere ook nog gaat dwingen deze uit te voeren word het 1 grote zooi op de weg.
pi_122408890
Als ik zie dat een auto een noodrem maakt en een fietser daardoor op zijn plaat gaat en ik krijg de indruk dat de auto een ongeluk heeft veroorzaakt (fietser is kwetsbaarder en wordt dus beschermd) en die auto smeert hem vervolgens ga ik er ook achteraan...alleen al om die vent te volgen terwijl ik de politie bel. als ik de kans zou krijgen om hem aan te spreken zou ik dat ook doen. Denk echt niet dat AB een handrem bocht heeft gemaakt en hem daarmee klem zette maar gewoon haar auto ernaast zette.

Desalniettemin heb ik wel respect voor haar actie...Nederland is egoïstisch geworden wat dat betreft. Als het jullie vriendin zou zijn geweest die bijna onderuit wordt gereden (ook al is het haar schuld) zou je het ook waarderen als de auto even stopt en vraagt of het gaat.
pi_122410621
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:43 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.
Dit
  zondag 3 februari 2013 @ 11:39:11 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122411120
Eerlijk gezegd haal ik in de praktijk meestal de hele rits in, en sluit vooraan aan bij de eerstvolgende verkeerslichten
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122411210
quote:
6s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Eerlijk gezegd haal ik in de praktijk meestal de hele rits in, en sluit vooraan aan bij de eerstvolgende verkeerslichten [ afbeelding ]
Oh...ben jij dit.... ;)

http://www.vkmag.com/maga(...)t_handig_in_rusland/
pi_122411532
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).


Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.

Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.

Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_122411655
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).

[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.

Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.

Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Het is 'mijn', niet 'men'. Ik zou ook bij je gaan kleven als je zo typt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122412400
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).

[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.

Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.

Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Hoezo? Het was jouw fout! :')

Je kunt moeilijk naar rechts als er al iemand half naast je rijdt hé?

Dan mag je wel niet rechts inhalen, maar als je van rijbaan verandert ben je met een zijdelingse verplaatsing bezig en moet je het verkeer links of rechts van je voor laten gaan. Ongeacht of je asociaal wordt ingehaald of niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122412636
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoezo? Het was jouw fout! :')

Je kunt moeilijk naar rechts als er al iemand half naast je rijdt hé?

Dan mag je wel niet rechts inhalen, maar als je van rijbaan verandert ben je met een zijdelingse verplaatsing bezig en moet je het verkeer links of rechts van je voor laten gaan. Ongeacht of je asociaal wordt ingehaald of niet.
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.
pi_122412769
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.
Ah, bumperklevend terwijl TS veel rustiger naar rechts schoof als de bumperklever wenste en dus moest remmen en het gaatje tussen vangrail en de auto van Leroytje op de linkerrijstrook benutte om er voorbij te stuiven.

Nu snap ik 'm. Maar ik vond 't niet heel duidelijk omschreven. :)

Kan ook aan mij liggen. :@
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122412815
Geeft niet:) zo'n idioot heb ik ook al eens gehad...hij drukte zichzelf er ook tussen..ben toen weer terug naar links gegaan..toen hield ie wel ineens afstand. Heel gek.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:44:28 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122413101
quote:
Check effe goed de smilie die ik gebruikte ;)

Over het gras is op zich wel een optie, maar in NL mag je de boel gewoon legaal inhalen over het asfalt op 2 wielen; hoef je niet zo moeilijk te doen ook ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 3 februari 2013 @ 12:55:59 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122413521
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt ofzo). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje :+

Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122413595
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).

[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.

Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.

Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Een hoop gekken op de weg moet je maar denken.
pi_122413747
Had hij die oranje balk met die lampjes aan?
pi_122413798
quote:
3s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt ofzo). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje :+

Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me ^O^
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.
  Spellchecker zondag 3 februari 2013 @ 13:06:23 #169
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_122413904
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer. ;)

[..]

Jup, je hebt gelijk; dat was even niet zo snugger..
Tevens -purist.
  zondag 3 februari 2013 @ 13:07:18 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122413936
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit fout ;)
De transporteur van het te begeleiden voertuig regelt vergunningen voor zijn transport, waarop idd gewichten en indien nodig, ook maten staan waaraan men moet voldoen ivbm de planning en de te rijden route, maar daar heeft de begeleider weinig mee van doen, behalve dat hij moet checken of ze in ordnung zijn. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Spellchecker zondag 3 februari 2013 @ 13:09:06 #171
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_122413998
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik zie dat een auto een noodrem maakt en een fietser daardoor op zijn plaat gaat en ik krijg de indruk dat de auto een ongeluk heeft veroorzaakt (fietser is kwetsbaarder en wordt dus beschermd) en die auto smeert hem vervolgens ga ik er ook achteraan...alleen al om die vent te volgen terwijl ik de politie bel. als ik de kans zou krijgen om hem aan te spreken zou ik dat ook doen. Denk echt niet dat AB een handrem bocht heeft gemaakt en hem daarmee klem zette maar gewoon haar auto ernaast zette.

Desalniettemin heb ik wel respect voor haar actie...Nederland is egoïstisch geworden wat dat betreft. Als het jullie vriendin zou zijn geweest die bijna onderuit wordt gereden (ook al is het haar schuld) zou je het ook waarderen als de auto even stopt en vraagt of het gaat.
Exact dit.

Stelletje wiseguys hier :')
Tevens -purist.
pi_122414051
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Exact dit.

Stelletje wiseguys hier :')
Internetheld :')
pi_122414091
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Sounddragon het volgende:

Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit fout ;)
De transporteur van het te begeleiden voertuig regelt vergunningen voor zijn transport, waarop idd gewichten en indien nodig, ook maten staan waaraan men moet voldoen ivbm de planning en de te rijden route, maar daar heeft de begeleider weinig mee van doen, behalve dat hij moet checken of ze in ordnung zijn. ;)
Onzin man.
  zondag 3 februari 2013 @ 13:12:52 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122414134
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:11 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Onzin man.
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.

So be it ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122414164
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:11 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Onzin man.
goed argument ook ;')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')