Jij bent gelovig? Omdat je het over verkeerde en goeie kant hebt? Nee ik ben geen homo maar wilde hem even uitlokken,quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:49 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Je bent toch niet van de verkeerde kant? Echt... Dat nichterige gedoe in het verkeer...
Zelfde situatie wel eens meegemaakt; alleen maakte ik een wegwerpgebaar en kwam ie bij tankstation -moesten we toevallig allebei naartoe- aanvankelijk heel agressief uit de auto stappen en toen ie mij zag uitstappen -ben ook twee meter en niet echt smal -ook geen sportschoolHarry- ging ie snel tanken en de andere kant op kijken....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij bent gelovig? Omdat je het over verkeerde en goeie kant hebt? Nee ik ben geen homo maar wilde hem even uitlokken,
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kúnt natuurlijk alvast zodra je het verkeer op de snelweg kunt zien, gaan inschatten waar je in wilt voegen en daar je snelheid op aanpassen. Dat noemen we anticiperen. Als je aan die 300 meter invoegstrook niet genoeg hebt om fatsoenlijk in te voegen, wordt het misschien eens tijd om je af te vragen wat je achter dat stuur doet. En ja, dat is regardless wat 'die andere mensen' allemaal uitspoken en of dat wel- of niet fijn is.
Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk was om in te voegen; nog nóóit.
En all I said, was dat je je die irratie had kunnen voorkomen door de situatie beter in te schatten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.
Maar schijnbaar weet jij precies hoe het gegaan is.
Het is een IRRITATIE, waar dit topic voor is dacht ik toch volgens mij.
Zal wel onder noemer; lezen/kijken maar niet ZIEN vallen denk ik.. ben jij er óók zo een?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
Neen, dan is het nog steeds een kwestie van anticiperen op wat er voor- en naast je gebeurt.. inschatten van een situatie.
Uiteraard is het lastig (be)oordelen als je die situatie niet voor je ziet, maar as said; IK ben hem nog nooit tegengekomen.
Da's geen motor, da's een geldverslindend sleutelhobby-project waar je soms effe op kunt rijden, net zoiets als een Alfaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies.
Wil zelf opzich ook wel een motor, word dan een naked, liefst een Ducati Monster:
[ afbeelding ]
Ik anticipeer altijd. Als ik 15 meter achter een auto zit die niet harder dan 100 gaat, hoe kan ik dan vaart maken tot 120 om in te voegen? Ik kan toch niet ruiken dat zij op hun dooie gemak zo rustig door gaan kachelen en geen gas bij geven.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En all I said, was dat je je die irratie had kunnen voorkomen door de situatie beter in te schatten.
En wat ik óók zei;
[..]
Zal wel onder noemer; lezen/kijken maar niet ZIEN vallen denk ik.. ben jij er óók zo een?
Kun je niet ruiken, maar wel vooraf incalculeren. tevens; 15 meter afstand @ 100 Km/u net voor een bijzondere verrichting?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik anticipeer altijd. Als ik 15 meter achter een auto zit die niet harder dan 100 gaat, hoe kan ik dan vaart maken tot 120 om in te voegen? Ik kan toch niet ruiken dat zij op hun dooie gemak zo rustig door gaan kachelen en geen gas bij geven.
Ja joh, dan 20 of 25 meter, alsof ik nu nog weet hoeveel meter het was.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je niet ruiken, maar wel vooraf incalculeren. tevens; 15 meter afstand @ 100 Km/u net voor een bijzondere verrichting?
Jij bent degene die 15 meter in je post zet, ik niet, ik reageer daar alleen maar op.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja joh, dan 20 of 25 meter, alsof ik nu nog weet hoeveel meter het was.
We kwamen van een stoplicht af en het was geen lange oprit.
Maar ik kap hiermee, je bent echt zo kortzichtig
Mee eens. Sowieso moet die bescherming van fietsers opzouten....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Fietsers zonder licht die je aanrijdt moet onbestraft blijven voor automobilisten.
Heb het met die binnenspiegel ook zo geleerd ja. Is dat lang? Ik heb nu ruim 3 jaar mijn rijbewijs dus dat soort regels zitten er nog erg goed in.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Enig idee hoeveel ruimte je dan hebt? Op de binnenspiegel is een veilige marge. Eigenlijk is het nog te weinig...quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Binnenspiegel leer je met rijles, maar dat is idd een hele ruime marge. Ik ga ook eerder, afhankelijk van het snelheidsverschil.
Als het snelheidsverschil klein is dan wacht ik soms tot binnenspiegel inderdaad, maar als 20-30km harder ga, dan niet hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel ruimte je dan hebt? Op de binnenspiegel is een veilige marge. Eigenlijk is het nog te weinig...
Waar was dat dan? (welke op op-/afrit?)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat het onmogelijk was, dat ik niet genoeg had aan de invoegstrook? Ik ben gewoon netjes ingevoegd hoor.
Maar schijnbaar weet jij precies hoe het gegaan is.
Het is een IRRITATIE, waar dit topic voor is dacht ik toch volgens mij.
Mij is geleerd om naar rechts te gaan als mijn hele voertuig langs het andere is, en de tussenafstand ook groot genoeg blijft.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:36 schreef Marco001 het volgende:
mij is geleerd weer naar rechts te gaan zodra ik de koplampen in de buitenspiegel zag.
Jij ziet de zijruit in je binnenspiegel?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mij is geleerd om naar rechts te gaan als mijn hele voertuig langs het andere is, en de tussenafstand ook groot genoeg blijft.
Als ik elke keer als ik de koplampen in de (binnen)spiegel zag van rijstrook had gewisseld, dan had ik al veel ongelukken gemaakt.
Ik als de auto in mijn binnenspiegel te zien is. Helemaal dan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:36 schreef Marco001 het volgende:
mij is geleerd weer naar rechts te gaan zodra ik de koplampen in de buitenspiegel zag.
Gewoon gaan; Alfa's hebben ABSquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:45 schreef Ridocar het volgende:
Totaallul in je zwarte Alfa op het Prins-Clausplein: Heb je je zin? Kon je niet even wachten tot ik een rijstrook naar links ben voorgesorteerd? Dan kon je er rechts voorbij (ja dat mag, want blokmarkering) en kon je gewoon rechtdoor rijden ipv nog even zonder richting aan te geven van achter de achterste aanhanger links voorbij schieten als ik juist richting heb aangegeven en ook naar links wil.
Probleem is dat de meesten die denken in hun recht te staan gewoon blijven doorrijden. Dan ben ik de lul. In zo'n geval had ik de Alfalul gewoon meegepakt als ik inderdaad naar links was gekomen. Dan had ik 'm niet eens kunnen ontwijken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon gaan; Alfa's hebben ABS
Aanhanger, bus, vrachtauto. Om maar iets te noemen wat langer is en waarbij je niet kunt omgaan als je koplampen in de spiegel ziet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij ziet de zijruit in je binnenspiegel?
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,114.62,,0,0.18quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben in Nederland nog geen enkele invoegstrook tegen gekomen waar ik bij het begin niet de maximaal toegestane snelheid kan halen.
In Duitsland is het een ander verhaal, met haakse bochten voordat de invoegstrook begint.
Met die link kom ik in het centrum van Dordrecht uit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:17 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)DQBw&ved=0CEAQ8gEwAQ
Succes met deze dan
Dat zijn uitzonderingssituaties. Bovendien hebben een bus en een vrachtauto geen binnenspiegel, althans niet één bedoeld voor verkeer achter je, waar het nu specifiek om gaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Aanhanger, bus, vrachtauto. Om maar iets te noemen wat langer is en waarbij je niet kunt omgaan als je koplampen in de spiegel ziet.
Dat andere zal vast niet begrijpend lezen zijn geweestquote:Jullie denken veel te kortzichtig.
Daarom is mij ook iets anders geleerd.
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingssituaties. Bovendien hebben een bus en een vrachtauto geen binnenspiegel, althans niet één bedoeld voor verkeer achter je, waar het nu specifiek om gaat.
quote:[..]
Dat andere zal vast niet begrijpend lezen zijn geweest
Waar je op reageert wel ja, maar je begint vervolgens zelf over de binnenspiegel.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als ik elke keer als ik de koplampen in de (binnen)spiegel zag van rijstrook had gewisseld, dan had ik al veel ongelukken gemaakt.
Waarom denk je dat het tussen haakjes staat?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar je op reageert wel ja, maar je begint vervolgens zelf over de binnenspiegel.
[..]
Moest laatst wel lachen om de omkunde. Heel lang weefvak, op zondagmiddag dus geen kip op de weg. Ik reed 120 op de rechterbaan, andere auto 120 op het weefvak. En gewoon naast me blijven rijdenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef June. het volgende:
Altijd fijn, mensen die zonder te kijken gewoon hop invoegen en mij dus dwingen naar links te gaan om een aanrijding te voorkomen
En bij mij ging degene dus plotseling naar linksquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest laatst wel lachen om de omkunde. Heel lang weefvak, op zondagmiddag dus geen kip op de weg. Ik reed 120 op de rechterbaan, andere auto 120 op het weefvak. En gewoon naast me blijven rijden
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijdingquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Zonet heb ik iemand klemgereden die bijna een ongeluk had veroorzaakt. Ik had het niet helemaal goed gezien en dacht dat 'ie een aanrijding had en daarna vluchtte, want hij reed zo snel weg.
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?quote:Toen ik de auto wegzette zodat de weg niet mee geblokkeerd was ging die meneer ook al snel zonder zijn nummer te geven er weer vandoor.
Vind het ook maar een raar verhaal.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:56 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijding.
[..]
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?
Normale gang van zaken bij drukte op een ongeregelde gelijkwaardige kruising lijkt me om en om doorrijden, dus een auto op de doorgaande weg, en een auto vanuit de zijstraat en zo door.. ken talloze situatie's waar dat zo gaat. Komt redelijk veel voor op industrie- en/of bedrijventerreinen zo tussen 5 en 6, als de grote hoos ineens huiswaarts gaat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef TallMan het volgende:
Iets dat me nog wel eens irriteert aan het verkeer hier is dat ze te sociaal zijn.
Als ik van werk vertrek rijd ik over een voorrangsweg richting een stoplicht. In de spits rijd je hier file richting dat stoplicht. Halverwege het stuk waar er normaal gesproken file staat komt er een zijweg bij vanaf een industrieterrein.
Iedereen die vanuit die zijweg komt wordt linea recta binnengelaten. Het is zelden dat er 2 auto's doorrijden op de voorrangsweg voordat er weer iemand 5 auto's van de zijweg tussenlaat.
Heel aardig van ze hoor, maar die mensen achter je staan al 5 minuten te wachten.
Maargoed, dat gedrag is dan wel weer handig als je getankt hebt en bij de pomp vandaan er snel tussengelaten wordt dus ik zal niet al te hard klagen.
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef TallMan het volgende:
Iets dat me nog wel eens irriteert aan het verkeer hier is dat ze te sociaal zijn.
Als ik van werk vertrek rijd ik over een voorrangsweg richting een stoplicht. In de spits rijd je hier file richting dat stoplicht. Halverwege het stuk waar er normaal gesproken file staat komt er een zijweg bij vanaf een industrieterrein.
Iedereen die vanuit die zijweg komt wordt linea recta binnengelaten. Het is zelden dat er 2 auto's doorrijden op de voorrangsweg voordat er weer iemand 5 auto's van de zijweg tussenlaat.
Heel aardig van ze hoor, maar die mensen achter je staan al 5 minuten te wachten.
Maargoed, dat gedrag is dan wel weer handig als je getankt hebt en bij de pomp vandaan er snel tussengelaten wordt dus ik zal niet al te hard klagen.
Deden ze maar 1 om 1, het is gemiddeld meer 3 uit de zijweg om 1 op de voorrangsweg.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Normale gang van zaken bij drukte op een ongeregelde gelijkwaardige kruising lijkt me om en om doorrijden, dus een auto op de doorgaande weg, en een auto vanuit de zijstraat en zo door.. ken talloze situatie's waar dat zo gaat. Komt redelijk veel voor op industrie- en/of bedrijventerreinen zo tussen 5 en 6, als de grote hoos ineens huiswaarts gaat.
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:56 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat is handig, mensen klemrijden wegens het veroorzaken van geen aanrijding.
[..]
Waarom zou hij zijn nummer moeten geven, er was toch geen aanrijding/schade?
Iemand leek weg te rijden na een aanrijding, ik ben die gene gevolgd. Duidelijk toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Vind het ook maar een raar verhaal.
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook moeilijk blijkt wel weer. Hij reed zo snel weg dat het erop leek dat 'ie een hit & run deed. Vandaar dat ik 'm klemgereden heb om verhaal te halen.
Hij had ook even kunnen stoppen en kijken hoe het met die mevrouw ging, want ze was aardig overstuur door dat alles bleek wel.
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?quote:Omdat ze daarom vroeg misschien?
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hij had kunnen stoppen ja, maar hoefde dat niet. Is jouw auto soms uitgevoerd met een sirene, blauwe zwaailichten en staat er "politie" op de zijkant? Als dat niet het geval is, kenteken opnemen maar niet ala wild west iemand klem gaan rijden en al zeker niet op verkeerde aannames. Ik mag hopen dat je doorhebt dat op het moment jij pogingen gaat doen om iemand klem te rijden je vol met een artikeltje 5 bezig bent?
[..]
Ja en? Die man besloot hem niet te geven, so what?
Uiteindelijk is er dus maar 1 fout geweest en dat ben jij.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het kan mij niets schelen dat ik volgens jou met een artikel 5 bezig ben. Ik vond het toen de juiste keuze om het te doen en ik sta er nog steeds achter.
En jij vroeg om een reden. Hier heb je een reden. Ik zeg niet dat het een goede reden was om z'n nummer te geven.
Ditquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.
Oh...ben jij dit....quote:Op zondag 3 februari 2013 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Eerlijk gezegd haal ik in de praktijk meestal de hele rits in, en sluit vooraan aan bij de eerstvolgende verkeerslichten [ afbeelding ]
Het is 'mijn', niet 'men'. Ik zou ook bij je gaan kleven als je zo typt.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Hoezo? Het was jouw fout!quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Het was jouw fout!
Je kunt moeilijk naar rechts als er al iemand half naast je rijdt hé?
Dan mag je wel niet rechts inhalen, maar als je van rijbaan verandert ben je met een zijdelingse verplaatsing bezig en moet je het verkeer links of rechts van je voor laten gaan. Ongeacht of je asociaal wordt ingehaald of niet.
Ah, bumperklevend terwijl TS veel rustiger naar rechts schoof als de bumperklever wenste en dus moest remmen en het gaatje tussen vangrail en de auto van Leroytje op de linkerrijstrook benutte om er voorbij te stuiven.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.
Check effe goed de smilie die ik gebruiktequote:Op zondag 3 februari 2013 11:43 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Oh...ben jij dit....
http://www.vkmag.com/maga(...)t_handig_in_rusland/
Een hoop gekken op de weg moet je maar denken.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt ofzo). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Jup, je hebt gelijk; dat was even niet zo snugger..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
[..]
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit foutquote:Op zondag 3 februari 2013 13:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.
Exact dit.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik zie dat een auto een noodrem maakt en een fietser daardoor op zijn plaat gaat en ik krijg de indruk dat de auto een ongeluk heeft veroorzaakt (fietser is kwetsbaarder en wordt dus beschermd) en die auto smeert hem vervolgens ga ik er ook achteraan...alleen al om die vent te volgen terwijl ik de politie bel. als ik de kans zou krijgen om hem aan te spreken zou ik dat ook doen. Denk echt niet dat AB een handrem bocht heeft gemaakt en hem daarmee klem zette maar gewoon haar auto ernaast zette.
Desalniettemin heb ik wel respect voor haar actie...Nederland is egoïstisch geworden wat dat betreft. Als het jullie vriendin zou zijn geweest die bijna onderuit wordt gereden (ook al is het haar schuld) zou je het ook waarderen als de auto even stopt en vraagt of het gaat.
Internetheldquote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Onzin man.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit fout
De transporteur van het te begeleiden voertuig regelt vergunningen voor zijn transport, waarop idd gewichten en indien nodig, ook maten staan waaraan men moet voldoen ivbm de planning en de te rijden route, maar daar heeft de begeleider weinig mee van doen, behalve dat hij moet checken of ze in ordnung zijn.
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.quote:
Weet ik, maar vond het filmpje wel bij dit topic passen, en je gaf een leuke aanleiding. Geen serieuse aantijging. gewoon lolquote:Op zondag 3 februari 2013 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Check effe goed de smilie die ik gebruikte
Over het gras is op zich wel een optie, maar in NL mag je de boel gewoon legaal inhalen over het asfalt op 2 wielen; hoef je niet zo moeilijk te doen ook
Hehe, OK, in Rusland kan alles; heel YT staat vol met zulke mafketelsquote:Op zondag 3 februari 2013 13:15 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Weet ik, maar vond het filmpje wel bij dit topic passen, en je gaf een leuke aanleiding. Geen serieuse aantijging. gewoon lol
Iemand klemrijden is wat mij betreft altijd -1.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Ja, maar tenzij jij denkt, dat ik met 'wiseguys' op jou doel, vind ik dat een opmerkelijke reactie, daar ik alleen maar mee ga in jouw postquote:
O sorry dacht idd dat je op mij doeldequote:Op zondag 3 februari 2013 13:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, maar tenzij jij denkt, dat ik met 'wiseguys' op jou doel, vind ik dat een opmerkelijke reactie, daar ik alleen maar mee ga in jouw post
De vraag is hoever jouw ervaring gaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.
So be it
Zeg dan nietsquote:Op zondag 3 februari 2013 13:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Ik kan er niks anders van maken, sorry.
Dat is het hem nou juist; zijn gedrag deed haar op dat moment anders vermoeden. Dan is haar actie geheel terecht, aangezien de realiteit helaas wil, dat veroorzakers nou eenmaal vaak vluchten.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iemand klemrijden is wat mij betreft altijd -1.
Helemaal in de situatie zoals AB schetst. Storm in een glas water / ophef om niks, asociaal en gevaarlijk weggedrag veroorzaken om iemand tot verantwoording te roepen die niets misdaan heeft. Tokkiegedrag, dat is het.
Mooi, is dat ook weer uit de wereld.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O sorry dacht idd dat je op mij doelde
Ik heb precies hetzelfde gehad; maar dan met een sjappie in een BMW X5 die ff dacht rechts in te halen.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:25 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gehad; maar dan met een sjappie in een BMW X5 die ff dacht rechts in te halen.
Precies hetzelfde gedaan als jij ook; rustig in de speigels, knippers aan; en meneer met lichtsignalen etc druk doen en er links langs stuiven.
Of het nu rechtswege gezien mijn fout is of niet zal me in zo'n geval niet interesseren; ze moeten gewoon niet zo a-sociaal doen.
Je hebt er ook van die omhooggevallen types bij, die je niet de ruimte gunnen om zelf eerst naar rechts te gaan, die zitten meteen al t.h.v. je kofferbak, schuin rechts naast je.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.
Heb ik ook wel eens gehad, besloot nadat de auto die we inhaalden al 100meter achter ons reed om er maar rechts voorbij te gaan, precies op het moment dat ik bijna naast de linksplakker reed gooide hij de auto zo naar rechts. (reden toen 100 waar je 130 mag..)
Tja, toen heb ik ook op de claxon gedrukt. Want het was of dat en weer snel naar links of het was tot een aanrijding gekomen. (waarbij hij de schuldige zou zijn geweest! en ik hooguit een boete zou krijgen voor rechts inhalen.)
Dat zou alleen kloppen als iedereen zich netjes op de weg zou gedragen; maar je hebt genoeg aso's ertussenzitten die teveel haast of een te klein piemeltje hebben zeg maar. Als je b.v ziet wat sommige mensen -ook vrienden van mij- verstaan onder 'afstand houden' dan rijzen me soms de haren te berge...quote:Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.
ff de KLPD bellen...quote:
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
De vraag is hoever jouw ervaring gaat.
Je bent namelijk niet de enige beroepschauffeur in dit land.
§ 6. Intrekking van de aanstelling
Artikel 15
1.Het ingevolge artikel 56, eerste lid, van het BABW bevoegde bestuursorgaan kan de aanstelling intrekken indien:
c. het bevoegde gezag, na schriftelijke advisering door de politie, van oordeel is dat de betrokken transportbegeleider, verkeersregelaar met in het kader van het beroep verkeersregelende taken of evenementenverkeersregelaar voor bepaalde tijd tijdens werkzaamheden in die hoedanigheid gedragingen heeft verricht waardoor het verkeer in gevaar is of kon worden gebracht of heeft gehandeld in strijd met voorschriften, gegeven bij of krachtens de wet;
quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Als er bij dat transport per ongeluk een coppert meerijdt, en dat gebeurt nog wel eens op drukkere punten, en je hindert het transport/ je volgt geen aanwijzingen op of negeert de boel, kost je dat met een beetje pech 200++ EYPO'tjes.. suit yourselfquote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no wayquote:Op zondag 3 februari 2013 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er bij dat transport per ongeluk een coppert meerijdt, en dat gebeurt nog wel eens op drukkere punten, en je hindert het transport/ je volgt geen aanwijzingen op of negeert de boel, kost je dat met een beetje pech 200++ EYPO'tjes.. suit yourself
Je hoeft ook niet opzij, ze verdringen meestal gewoon verkeer, en dat gaat vaak zó kort op het transport, dat jij dan al lang geen zin meer hebt om daar te rijden. Als je opzij moet voor een speciaal transport, rijd je wel héél langzaam op de snelweg
Gelukkig doet het overgrote meerendeel van de mensen dat gewoon wel; erg prettigquote:Op zondag 3 februari 2013 14:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no way
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Eens.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no way
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van krachtquote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Welk stukje zou je graag uitgetekend willen zien? Ik dacht dat ik toch redelijk duidelijk was ofniej?
Als die kerel dus effe haast had om zijn klus in te halen omdat hij een verkeerslichtje of weet ik het wat tegen had, mag hij dus én gas geven, én tot op zekere hoogte zijn kont afvegen met de verkeersregels, ZOLANG HIJ GEEN GEVAAR VEROORZAAKT. Dát zei ik dus al.. en elke opgeleide begeleider kent dus ook dat artikeltje wel, wees maar niet bang.
In het geval wat dus beschreven werd, was de begeleider dus overduidelijk de cowboy aan het uithangen, en dat mag inderdaad niet; ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van kracht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |