Ditquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doe altijd aan ritsen bij dit soort situaties. Laat 1 auto voorgaan en sluit dan zelf aan.
Oh...ben jij dit....quote:Op zondag 3 februari 2013 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Eerlijk gezegd haal ik in de praktijk meestal de hele rits in, en sluit vooraan aan bij de eerstvolgende verkeerslichten [ afbeelding ]
Het is 'mijn', niet 'men'. Ik zou ook bij je gaan kleven als je zo typt.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Hoezo? Het was jouw fout!quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Het was jouw fout!
Je kunt moeilijk naar rechts als er al iemand half naast je rijdt hé?
Dan mag je wel niet rechts inhalen, maar als je van rijbaan verandert ben je met een zijdelingse verplaatsing bezig en moet je het verkeer links of rechts van je voor laten gaan. Ongeacht of je asociaal wordt ingehaald of niet.
Ah, bumperklevend terwijl TS veel rustiger naar rechts schoof als de bumperklever wenste en dus moest remmen en het gaatje tussen vangrail en de auto van Leroytje op de linkerrijstrook benutte om er voorbij te stuiven.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij snapt het niet..hij zat al half tussen de vangrail en zijn auto in.
Check effe goed de smilie die ik gebruiktequote:Op zondag 3 februari 2013 11:43 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Oh...ben jij dit....
http://www.vkmag.com/maga(...)t_handig_in_rusland/
Een hoop gekken op de weg moet je maar denken.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt ofzo). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Jup, je hebt gelijk; dat was even niet zo snugger..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet meer lezen, of er staat toch echt buitenspiegel in de reactie waarop ik reageer.
[..]
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit foutquote:Op zondag 3 februari 2013 13:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Nee joh, die ontheffingen gaan alleen over de breedte en het gewicht en moeten per keer aangevraagd worden.
Exact dit.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik zie dat een auto een noodrem maakt en een fietser daardoor op zijn plaat gaat en ik krijg de indruk dat de auto een ongeluk heeft veroorzaakt (fietser is kwetsbaarder en wordt dus beschermd) en die auto smeert hem vervolgens ga ik er ook achteraan...alleen al om die vent te volgen terwijl ik de politie bel. als ik de kans zou krijgen om hem aan te spreken zou ik dat ook doen. Denk echt niet dat AB een handrem bocht heeft gemaakt en hem daarmee klem zette maar gewoon haar auto ernaast zette.
Desalniettemin heb ik wel respect voor haar actie...Nederland is egoïstisch geworden wat dat betreft. Als het jullie vriendin zou zijn geweest die bijna onderuit wordt gereden (ook al is het haar schuld) zou je het ook waarderen als de auto even stopt en vraagt of het gaat.
Internetheldquote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Onzin man.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb meer kilometers weg in een knipperkar als jij denkt; en ook een cursus die richting op gedaan, geloof me, je zit fout
De transporteur van het te begeleiden voertuig regelt vergunningen voor zijn transport, waarop idd gewichten en indien nodig, ook maten staan waaraan men moet voldoen ivbm de planning en de te rijden route, maar daar heeft de begeleider weinig mee van doen, behalve dat hij moet checken of ze in ordnung zijn.
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.quote:
Weet ik, maar vond het filmpje wel bij dit topic passen, en je gaf een leuke aanleiding. Geen serieuse aantijging. gewoon lolquote:Op zondag 3 februari 2013 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Check effe goed de smilie die ik gebruikte
Over het gras is op zich wel een optie, maar in NL mag je de boel gewoon legaal inhalen over het asfalt op 2 wielen; hoef je niet zo moeilijk te doen ook
Hehe, OK, in Rusland kan alles; heel YT staat vol met zulke mafketelsquote:Op zondag 3 februari 2013 13:15 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Weet ik, maar vond het filmpje wel bij dit topic passen, en je gaf een leuke aanleiding. Geen serieuse aantijging. gewoon lol
Iemand klemrijden is wat mij betreft altijd -1.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dit.
Stelletje wiseguys hier
Ja, maar tenzij jij denkt, dat ik met 'wiseguys' op jou doel, vind ik dat een opmerkelijke reactie, daar ik alleen maar mee ga in jouw postquote:
O sorry dacht idd dat je op mij doeldequote:Op zondag 3 februari 2013 13:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, maar tenzij jij denkt, dat ik met 'wiseguys' op jou doel, vind ik dat een opmerkelijke reactie, daar ik alleen maar mee ga in jouw post
De vraag is hoever jouw ervaring gaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, blijkbaar weet jij het beter als iemand met én exeptioneel transport ervaring, én ervaring in het begeleiden daarvan.
So be it
Zeg dan nietsquote:Op zondag 3 februari 2013 13:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Ik kan er niks anders van maken, sorry.
Dat is het hem nou juist; zijn gedrag deed haar op dat moment anders vermoeden. Dan is haar actie geheel terecht, aangezien de realiteit helaas wil, dat veroorzakers nou eenmaal vaak vluchten.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iemand klemrijden is wat mij betreft altijd -1.
Helemaal in de situatie zoals AB schetst. Storm in een glas water / ophef om niks, asociaal en gevaarlijk weggedrag veroorzaken om iemand tot verantwoording te roepen die niets misdaan heeft. Tokkiegedrag, dat is het.
Mooi, is dat ook weer uit de wereld.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O sorry dacht idd dat je op mij doelde
Ik heb precies hetzelfde gehad; maar dan met een sjappie in een BMW X5 die ff dacht rechts in te halen.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef leroytje het volgende:
Gisteren in de stromende regen. Ik rij 130 (mocht ik) op de linkerbaan, want de hele rechtse kant vol met vrachtwagens en net niet genoeg ruimte om weer rechts te gaan rijden. Hangt er de hele tijd zo'n begeleidingswagen van een convoi exceptionnel op men bumper. (niet in dienst).
[ afbeelding ]
Zon eentje dus, maar dan in een Amerikaanse pick-up uitvoering.
Dus zodra er een wat groter gat is ben ik van plan om naar rechts te gaan. Maar meneer was er al half langs. Ik zet mijn knippertje aan en schuif toch rustig naar rechts, dus hij moest in de ankers en vloog er links omheen. Druk gebarend en boos doen.
Debiel. Eigenlijk had ik je kenteken op moeten schrijven en je baas moeten bellen.
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:25 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gehad; maar dan met een sjappie in een BMW X5 die ff dacht rechts in te halen.
Precies hetzelfde gedaan als jij ook; rustig in de speigels, knippers aan; en meneer met lichtsignalen etc druk doen en er links langs stuiven.
Of het nu rechtswege gezien mijn fout is of niet zal me in zo'n geval niet interesseren; ze moeten gewoon niet zo a-sociaal doen.
Je hebt er ook van die omhooggevallen types bij, die je niet de ruimte gunnen om zelf eerst naar rechts te gaan, die zitten meteen al t.h.v. je kofferbak, schuin rechts naast je.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.
Heb ik ook wel eens gehad, besloot nadat de auto die we inhaalden al 100meter achter ons reed om er maar rechts voorbij te gaan, precies op het moment dat ik bijna naast de linksplakker reed gooide hij de auto zo naar rechts. (reden toen 100 waar je 130 mag..)
Tja, toen heb ik ook op de claxon gedrukt. Want het was of dat en weer snel naar links of het was tot een aanrijding gekomen. (waarbij hij de schuldige zou zijn geweest! en ik hooguit een boete zou krijgen voor rechts inhalen.)
Dat zou alleen kloppen als iedereen zich netjes op de weg zou gedragen; maar je hebt genoeg aso's ertussenzitten die teveel haast of een te klein piemeltje hebben zeg maar. Als je b.v ziet wat sommige mensen -ook vrienden van mij- verstaan onder 'afstand houden' dan rijzen me soms de haren te berge...quote:Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als er al dusdanig veel ruimte is dat die auto achter je besluit er rechts voorbij te gaan ben jij gewoon te langzaam met naar rechts gaan.
ff de KLPD bellen...quote:
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
De vraag is hoever jouw ervaring gaat.
Je bent namelijk niet de enige beroepschauffeur in dit land.
§ 6. Intrekking van de aanstelling
Artikel 15
1.Het ingevolge artikel 56, eerste lid, van het BABW bevoegde bestuursorgaan kan de aanstelling intrekken indien:
c. het bevoegde gezag, na schriftelijke advisering door de politie, van oordeel is dat de betrokken transportbegeleider, verkeersregelaar met in het kader van het beroep verkeersregelende taken of evenementenverkeersregelaar voor bepaalde tijd tijdens werkzaamheden in die hoedanigheid gedragingen heeft verricht waardoor het verkeer in gevaar is of kon worden gebracht of heeft gehandeld in strijd met voorschriften, gegeven bij of krachtens de wet;
quote:Op zondag 3 februari 2013 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Verkeersregelaars hebben trouwens een ontheffing verkeersregels en verkeerstekens aan boord, dat wil niet zeggen dat ze gevaar mogen veroorzaken dmv bumperkleven, maar ze mogen bijvoorbeeld wel rechts inhalen als de situatie dat vereist (omdat hij haast heeft om zijn klus weer in te halen die voor hem rijdt). Tevens maak je in dat vak niet veel vrienden op de weg, dus ik denk niet dat zijn werkgever erg onder de drukinkt gaat zijn van het zoveelste gefrustreerde telefoontje![]()
Was niet lief van hem, maar jij kunt van achter jouw stuur niet beslissen voor een ander of hij wel of niet rechtmatig haast heeft. Als iemand harder wil dan jij: laat hem er gewoon langs, kan jou dat nou verottuh? Ik heb zulke malloten liever voor- als achter me
Als er bij dat transport per ongeluk een coppert meerijdt, en dat gebeurt nog wel eens op drukkere punten, en je hindert het transport/ je volgt geen aanwijzingen op of negeert de boel, kost je dat met een beetje pech 200++ EYPO'tjes.. suit yourselfquote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no wayquote:Op zondag 3 februari 2013 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er bij dat transport per ongeluk een coppert meerijdt, en dat gebeurt nog wel eens op drukkere punten, en je hindert het transport/ je volgt geen aanwijzingen op of negeert de boel, kost je dat met een beetje pech 200++ EYPO'tjes.. suit yourself
Je hoeft ook niet opzij, ze verdringen meestal gewoon verkeer, en dat gaat vaak zó kort op het transport, dat jij dan al lang geen zin meer hebt om daar te rijden. Als je opzij moet voor een speciaal transport, rijd je wel héél langzaam op de snelweg
Gelukkig doet het overgrote meerendeel van de mensen dat gewoon wel; erg prettigquote:Op zondag 3 februari 2013 14:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no way
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Eens.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het ging over bovenstaande quote he. In zo'n transport maak ik gewoon ruimte hoor, maar zo'n solo kermisattractie, zonder ook maar een speciaal transport in de buurt, zoals hierboven genoemd, no way
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van krachtquote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Welk stukje zou je graag uitgetekend willen zien? Ik dacht dat ik toch redelijk duidelijk was ofniej?
Als die kerel dus effe haast had om zijn klus in te halen omdat hij een verkeerslichtje of weet ik het wat tegen had, mag hij dus én gas geven, én tot op zekere hoogte zijn kont afvegen met de verkeersregels, ZOLANG HIJ GEEN GEVAAR VEROORZAAKT. Dát zei ik dus al.. en elke opgeleide begeleider kent dus ook dat artikeltje wel, wees maar niet bang.
In het geval wat dus beschreven werd, was de begeleider dus overduidelijk de cowboy aan het uithangen, en dat mag inderdaad niet; ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van kracht
Bij jouw posts welquote:Op zondag 3 februari 2013 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |