Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van krachtquote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Welk stukje zou je graag uitgetekend willen zien? Ik dacht dat ik toch redelijk duidelijk was ofniej?
Als die kerel dus effe haast had om zijn klus in te halen omdat hij een verkeerslichtje of weet ik het wat tegen had, mag hij dus én gas geven, én tot op zekere hoogte zijn kont afvegen met de verkeersregels, ZOLANG HIJ GEEN GEVAAR VEROORZAAKT. Dát zei ik dus al.. en elke opgeleide begeleider kent dus ook dat artikeltje wel, wees maar niet bang.
In het geval wat dus beschreven werd, was de begeleider dus overduidelijk de cowboy aan het uithangen, en dat mag inderdaad niet; ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van kracht
Bij jouw posts welquote:Op zondag 3 februari 2013 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?
Aan de koplampen niet, aan de kermisverlichting wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
34 topics al zelfsquote:Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef leroytje het volgende:
Zo, zo wat een ophef over een debiel op de weg.
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zitquote:Op zondag 3 februari 2013 17:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar driekwart daarvan is discussie over van alles en nog wat.
Neuh, ik heb er ook geen moeite mee verderquote:Op zondag 3 februari 2013 18:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zit![]()
Ik wil wel hier een beetje gaan handhaven op ontopicness, maar ik denk dat je dan nog minder blij wordt, tevens heb ik weinig trek om elke keer te gaan zitten verdedigen waarom ik iets wel- en niet toelaat, want het is toch nooit goed![]()
Irritaties in het verkeer zijn nou eenmaal heel discutabel; waar de één zich de stukken over uit zijn plofzak scheurt, vind een ander weer heel normaal. Precies ook de reden dat mensen zich altijd op zitten te winden in de auto; de ene mensch is den andere nietTevens kan het best leerzaam zijn om visies van anderen te krijgen op situatie's die jijzelf aankaart als irritatiepunt.
Getuige de 33 voorgaande topics is er blijkbaar behoefte aan een topic als dit, en er wordt niemand geslacht toch?
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:49 schreef Descendent het volgende:
[..]
In mijn geval was ik de laatste vrachtwagen van t treintje net voorbij; zag m in mn buitenspiegel (links)
Dat dachten ze bij collega's van mij ook. Tis alleen jammer dat hij de brug die niet meer dicht ging kwam repareren.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Dat laatste had ik gister dus ook.... Knuppel in een Audi A1quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:30 schreef Descendent het volgende:
[..]
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....
Het loslaten van paarden is inderdaad ook af en toe leuk in zo'n geval. Heb dan wel geen 250; m aar meer dan genoeg om menig medeweggebruiker ver achter me te laten.
Het ligt dus niet aan mij dat ik er niks van begrijpquote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.
Ik niet. Met langere voertuigen moet je toch echt op je spiegels vertrouwen. Over je schouder kijken bij een bus/vrachtauto heeft erg weinig zin.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
Als het gaat over een personenauto; Want?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Als het gaat over een personenauto; Want?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |