Aan de koplampen niet, aan de kermisverlichting wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
34 topics al zelfsquote:Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef leroytje het volgende:
Zo, zo wat een ophef over een debiel op de weg.
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zitquote:Op zondag 3 februari 2013 17:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar driekwart daarvan is discussie over van alles en nog wat.
Neuh, ik heb er ook geen moeite mee verderquote:Op zondag 3 februari 2013 18:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zit![]()
Ik wil wel hier een beetje gaan handhaven op ontopicness, maar ik denk dat je dan nog minder blij wordt, tevens heb ik weinig trek om elke keer te gaan zitten verdedigen waarom ik iets wel- en niet toelaat, want het is toch nooit goed![]()
Irritaties in het verkeer zijn nou eenmaal heel discutabel; waar de één zich de stukken over uit zijn plofzak scheurt, vind een ander weer heel normaal. Precies ook de reden dat mensen zich altijd op zitten te winden in de auto; de ene mensch is den andere nietTevens kan het best leerzaam zijn om visies van anderen te krijgen op situatie's die jijzelf aankaart als irritatiepunt.
Getuige de 33 voorgaande topics is er blijkbaar behoefte aan een topic als dit, en er wordt niemand geslacht toch?
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:49 schreef Descendent het volgende:
[..]
In mijn geval was ik de laatste vrachtwagen van t treintje net voorbij; zag m in mn buitenspiegel (links)
Dat dachten ze bij collega's van mij ook. Tis alleen jammer dat hij de brug die niet meer dicht ging kwam repareren.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Dat laatste had ik gister dus ook.... Knuppel in een Audi A1quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:30 schreef Descendent het volgende:
[..]
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....
Het loslaten van paarden is inderdaad ook af en toe leuk in zo'n geval. Heb dan wel geen 250; m aar meer dan genoeg om menig medeweggebruiker ver achter me te laten.
Het ligt dus niet aan mij dat ik er niks van begrijpquote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.
Ik niet. Met langere voertuigen moet je toch echt op je spiegels vertrouwen. Over je schouder kijken bij een bus/vrachtauto heeft erg weinig zin.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
Als het gaat over een personenauto; Want?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Als het gaat over een personenauto; Want?
naast je kijken en schuin achter je kijken als je inhaalt is wel een groot verschil he.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.
Nou, ik weet niet waar jouw schouder zit. Maar als ik over de mijne kijk, kijk ik schuin naar achter, zonder 'half achterover gebogen' te zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
naast je kijken en schuin achter je kijken als je inhaalt is wel een groot verschil he.
Wat moet je inschatten dan? Het gaat er alleen om of er geen auto naast je zit.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.
nog steeds: het kost veel meer tijd en moeite dan een snelle blik op je spiegels werpen. Het is veel onveiliger wat jij doet.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet waar jouw schouder zit. Maar als ik over de mijne kijk, kijk ik schuin naar achter, zonder 'half achterover gebogen' te zitten.
wat jouw positie is tov de andere auto. Zie vaak genoeg auto's onregelmatig versnellen voor geen enkele reden.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat moet je inschatten dan? Het gaat er alleen om of er geen auto naast je zit.
Waar heb jij het nou weer over? Heb je niet bij rijles geleerd dat je je schouders recht moet houden en alleen je hoofd moet draaien?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.
Dat je over je schouder kijkt, betekent natuurlijk niet dat je je spiegels niet in de gaten houdt. Maar als je je shoulder check overslaat, heb je kans dat je iemand in je dode hoek mist die je niet met je spiegels kunt zien.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nog steeds: het kost veel meer tijd en moeite dan een snelle blik op je spiegels werpen. Het is veel onveiliger wat jij doet.
Als er net een invoegstrook is..quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kan er iemand in je dode hoek zitten als je net een auto hebt ingehaald en je ziet die in je spiegel. Er komen geen auto's uit de lucht vallen die er opeens tussenzitten hoor.
Of meer dan twee rijstroken.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als er net een invoegstrook is..
Zo heb ik het ook geleerd, maar gaande weg leer je soms dat het ook sneller kan. Alleen als iemand achter je het nodig vindt om groot licht op te zetten, dan neem ik nog even de tijd voor drie dubbele zekerheid (met een snelheid boven de vMax voor iedereen me een linksplakker noemt).quote:Op maandag 4 februari 2013 10:00 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb geleerd dat je terug naar rechts kan als je de hele auto in de binnenspiegel ziet. Dit is wel erg ruim tho, meestal ga ik al als ik het begin van de auto in mijn binnenspiegel zie. Ik weet dat het meer dan voldoende is
Ook als je harder rijdt dan toegestaan, ben je een linksplakker als je niet naar rechts gaat als dat kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef tcr het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook geleerd, maar gaande weg leer je soms dat het ook sneller kan. Alleen als iemand achter je het nodig vindt om groot licht op te zetten, dan neem ik nog even de tijd voor drie dubbele zekerheid (met een snelheid boven de vMax voor iedereen me een linksplakker noemt).
Lees nog eens, ik ging ook naar rechts, keek al over mijn schouder, maar laat me niet opjagen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook als je harder rijdt dan toegestaan, ben je een linksplakker als je niet naar rechts gaat als dat kan.
Te makkelijk...
Net door langer te doen dan normaal, heb je je al laten opjagen. Op het moment dat je anders reageert dan normaal, ben je opgejaagd, zo simpel is het.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Lees nog eens, ik ging ook naar rechts, keek al over mijn schouder, maar laat me niet opjagen.
Ook geleerd om eerst te kijken en dan pas richting aan te geven.
Meer even de kluts kwijt, waar was ik nu ook al weer mee bezig, oh ja naar rechts terugsorteren, even opnieuw beginnen, spiegels, check, over de schouder kijken, check, richting, check, naar rechts....quote:Op maandag 4 februari 2013 11:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net door langer te doen dan normaal, heb je je al laten opjagen. Op het moment dat je anders reageert dan normaal, ben je opgejaagd, zo simpel is het.
Ik ben wel eens een auto kwijt als die van baan wisselt nadat ik hem ingehaald heb. Dan zit die niet in mijn spiegel als ik hem daar verwacht en als ik dan over mijn schouder kijk zie ik dat die een baan opgeschoven is.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kan er iemand in je dode hoek zitten als je net een auto hebt ingehaald en je ziet die in je spiegel. Er komen geen auto's uit de lucht vallen die er opeens tussenzitten hoor.
Dat, een keer met een busje een rijtje auto's ingehaald, tegen de tijd dat ik ervoor bij was en weer naar rechts wou, dacht ik alle auto's netjes in de buitenspiegel te zien(of nouja, te zien dat ik naar rechts kon.) Tot ik even verder keek en zag dat er nog een auto naast me reed(was dus gaan accelereren tot mijn snelheid; 130 waar je 120 mocht.) Zag hem ook echt maar net(kon net de daklijn boven de zijramen zien.) maar als ik er naar rechts was gegaan had ik tegen hem aangezeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:43 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik ben wel eens een auto kwijt als die van baan wisselt nadat ik hem ingehaald heb. Dan zit die niet in mijn spiegel als ik hem daar verwacht en als ik dan over mijn schouder kijk zie ik dat die een baan opgeschoven is.
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Tuurlijk, als iemand met groot licht flitst ben je vergeten waar je mee bezig was.
Als ik jou was, zou ik maar nooit in Duitsland gaan rijden.
Nog zo een fabel. Bij de buren is het gras altijd groener. Ook Duitsers kunnen totaal niet rijden als het er op aan komt.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.
Ja, maar dat is omdat Fransozen niet zuinig zijn op hun auto. In Parijs heb ik geen bijna geen enkele auto zonder deuk gezien. In Berlijn moest ik echt mijn best doen om er één te vinden.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.
Jij zegt wat ik denkquote:Op maandag 4 februari 2013 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.
En jij natuurlijk wel...quote:Op maandag 4 februari 2013 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nog zo een fabel. Bij de buren is het gras altijd groener. Ook Duitsers kunnen totaal niet rijden als het er op aan komt.
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.quote:
Ja, want ik ben een Duitser.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.
Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die zich aan mijn rijgedrag irriteren en het zal me ook geen flikker interesseren. Ik ben niet heilig als het op rijden aankomt, en ik maak zeer zeker ook fouten.
Maar wat ik mij nu echt afvraag, dat is als we over het algemeen spreken, je het opeens op de man probeert af te rekenen. Heb je soms een te kleine piemel?
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, want ik ben een Duitser.Denk even na voor je iets zegt, mafkees.
![]()
Meestal zijn het de mensen die vinden dat [insert groep] niet kunnen rijden, nou juist de mensen die er zelf niks van terecht brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |