Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van krachtquote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Welk stukje zou je graag uitgetekend willen zien? Ik dacht dat ik toch redelijk duidelijk was ofniej?
Als die kerel dus effe haast had om zijn klus in te halen omdat hij een verkeerslichtje of weet ik het wat tegen had, mag hij dus én gas geven, én tot op zekere hoogte zijn kont afvegen met de verkeersregels, ZOLANG HIJ GEEN GEVAAR VEROORZAAKT. Dát zei ik dus al.. en elke opgeleide begeleider kent dus ook dat artikeltje wel, wees maar niet bang.
In het geval wat dus beschreven werd, was de begeleider dus overduidelijk de cowboy aan het uithangen, en dat mag inderdaad niet; ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als ik die post van hem zo las was de betreffende regelaar buiten dienst... En ook al was ie wel in dienst dan reed ie asociaal als ik de post mag geloven. En dan is dus genoemd artikel van kracht
Bij jouw posts welquote:Op zondag 3 februari 2013 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Léés mijn posts nou eens man, dat zei ik toch al? Ben je selectief leesblind of wat?
Aan de koplampen niet, aan de kermisverlichting wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
ik wilde er alleen even op wijzen dat je niet aan iemand zijn koplampen kunt zien of hij wel- of niet rechtmatig haast heeft, no more, no less.
34 topics al zelfsquote:Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef leroytje het volgende:
Zo, zo wat een ophef over een debiel op de weg.
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zitquote:Op zondag 3 februari 2013 17:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar driekwart daarvan is discussie over van alles en nog wat.
Neuh, ik heb er ook geen moeite mee verderquote:Op zondag 3 februari 2013 18:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, watsnieuw? Ik denk dat je trouwens nog laag zit![]()
Ik wil wel hier een beetje gaan handhaven op ontopicness, maar ik denk dat je dan nog minder blij wordt, tevens heb ik weinig trek om elke keer te gaan zitten verdedigen waarom ik iets wel- en niet toelaat, want het is toch nooit goed![]()
Irritaties in het verkeer zijn nou eenmaal heel discutabel; waar de één zich de stukken over uit zijn plofzak scheurt, vind een ander weer heel normaal. Precies ook de reden dat mensen zich altijd op zitten te winden in de auto; de ene mensch is den andere nietTevens kan het best leerzaam zijn om visies van anderen te krijgen op situatie's die jijzelf aankaart als irritatiepunt.
Getuige de 33 voorgaande topics is er blijkbaar behoefte aan een topic als dit, en er wordt niemand geslacht toch?
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:49 schreef Descendent het volgende:
[..]
In mijn geval was ik de laatste vrachtwagen van t treintje net voorbij; zag m in mn buitenspiegel (links)
Dat dachten ze bij collega's van mij ook. Tis alleen jammer dat hij de brug die niet meer dicht ging kwam repareren.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, no way dat ik de extra snel aan kant zou gaan voor zo'n kermisattractie met oranje lampjes.
Dat laatste had ik gister dus ook.... Knuppel in een Audi A1quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....quote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je 'm in je linkerspiegel ziet ben je er niet 'net' voorbij, dan heb je al genoeg ruimte om er nog een complete vrachtwagen tussen te parkeren. Maar afgezien daarvan, rechts inhalen = boete, bewust gevaar (of zelfs aanrijding) veroorzaken = schade + ellende + artikel 5. Lijkt t mij niet waard.
Niet dat ik me rechts in zou laten halen, maar als iemand zo agressief zit te kloten achter me dan wil ik best een beetje vroeger naar rechts gaan dan normaal, en dan *kan* iemand er niet eens rechts langs. Of als ik een beetje de pest in heb gaat t gas op de plank, eventjes 250 paarden loslaten, en dan zien we over een minuutje of vijf wel weer of 'ie nou echt zo'n haast had.
Vaak genoeg dat iemand dan maar net een kilometer of twee harder wil rijden en dan vraag ik me echt af waarom ze zich zo zitten op te naaien.
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:30 schreef Descendent het volgende:
[..]
Klopt; maar die linkerspiegel is voor mij gewoon het makkelijkste ijkpunt (ga meestal wel eerder); en als mensen achter mij er problemen mee hebben om daardoor 1 seconde langer te moeten wachten totdat ik naar rechts ga is dat hujn zielige probleem zeg maar....
Het loslaten van paarden is inderdaad ook af en toe leuk in zo'n geval. Heb dan wel geen 250; m aar meer dan genoeg om menig medeweggebruiker ver achter me te laten.
Het ligt dus niet aan mij dat ik er niks van begrijpquote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.
Ik niet. Met langere voertuigen moet je toch echt op je spiegels vertrouwen. Over je schouder kijken bij een bus/vrachtauto heeft erg weinig zin.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:02 schreef Anne het volgende:
Ik kijk standaard over mijn schouder heen.
Hebben jullie dat niet geleerd tijdens jullie rijlessen?
Als het gaat over een personenauto; Want?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me juist het slechtste wat je kan doen.
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Als het gaat over een personenauto; Want?
naast je kijken en schuin achter je kijken als je inhaalt is wel een groot verschil he.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Gewoon binnenspiegel, buitenspiegel én schouder voordat je van rijstrook wisselt, zoals het hoort. Hoe kan dat nou slecht zijn, dat is hoe elke rijleraar het je uitlegt.
Nou, ik weet niet waar jouw schouder zit. Maar als ik over de mijne kijk, kijk ik schuin naar achter, zonder 'half achterover gebogen' te zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
naast je kijken en schuin achter je kijken als je inhaalt is wel een groot verschil he.
Wat moet je inschatten dan? Het gaat er alleen om of er geen auto naast je zit.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.
nog steeds: het kost veel meer tijd en moeite dan een snelle blik op je spiegels werpen. Het is veel onveiliger wat jij doet.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet waar jouw schouder zit. Maar als ik over de mijne kijk, kijk ik schuin naar achter, zonder 'half achterover gebogen' te zitten.
wat jouw positie is tov de andere auto. Zie vaak genoeg auto's onregelmatig versnellen voor geen enkele reden.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat moet je inschatten dan? Het gaat er alleen om of er geen auto naast je zit.
Waar heb jij het nou weer over? Heb je niet bij rijles geleerd dat je je schouders recht moet houden en alleen je hoofd moet draaien?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan moeilijk inschatten als je half achterover gebogen zit + je kijkt niet naar het verkeer voor je. Veel gevaarlijk dus.
Dat je over je schouder kijkt, betekent natuurlijk niet dat je je spiegels niet in de gaten houdt. Maar als je je shoulder check overslaat, heb je kans dat je iemand in je dode hoek mist die je niet met je spiegels kunt zien.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nog steeds: het kost veel meer tijd en moeite dan een snelle blik op je spiegels werpen. Het is veel onveiliger wat jij doet.
Als er net een invoegstrook is..quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kan er iemand in je dode hoek zitten als je net een auto hebt ingehaald en je ziet die in je spiegel. Er komen geen auto's uit de lucht vallen die er opeens tussenzitten hoor.
Of meer dan twee rijstroken.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als er net een invoegstrook is..
Zo heb ik het ook geleerd, maar gaande weg leer je soms dat het ook sneller kan. Alleen als iemand achter je het nodig vindt om groot licht op te zetten, dan neem ik nog even de tijd voor drie dubbele zekerheid (met een snelheid boven de vMax voor iedereen me een linksplakker noemt).quote:Op maandag 4 februari 2013 10:00 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb geleerd dat je terug naar rechts kan als je de hele auto in de binnenspiegel ziet. Dit is wel erg ruim tho, meestal ga ik al als ik het begin van de auto in mijn binnenspiegel zie. Ik weet dat het meer dan voldoende is
Ook als je harder rijdt dan toegestaan, ben je een linksplakker als je niet naar rechts gaat als dat kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef tcr het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook geleerd, maar gaande weg leer je soms dat het ook sneller kan. Alleen als iemand achter je het nodig vindt om groot licht op te zetten, dan neem ik nog even de tijd voor drie dubbele zekerheid (met een snelheid boven de vMax voor iedereen me een linksplakker noemt).
Lees nog eens, ik ging ook naar rechts, keek al over mijn schouder, maar laat me niet opjagen.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook als je harder rijdt dan toegestaan, ben je een linksplakker als je niet naar rechts gaat als dat kan.
Te makkelijk...
Net door langer te doen dan normaal, heb je je al laten opjagen. Op het moment dat je anders reageert dan normaal, ben je opgejaagd, zo simpel is het.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Lees nog eens, ik ging ook naar rechts, keek al over mijn schouder, maar laat me niet opjagen.
Ook geleerd om eerst te kijken en dan pas richting aan te geven.
Meer even de kluts kwijt, waar was ik nu ook al weer mee bezig, oh ja naar rechts terugsorteren, even opnieuw beginnen, spiegels, check, over de schouder kijken, check, richting, check, naar rechts....quote:Op maandag 4 februari 2013 11:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net door langer te doen dan normaal, heb je je al laten opjagen. Op het moment dat je anders reageert dan normaal, ben je opgejaagd, zo simpel is het.
Ik ben wel eens een auto kwijt als die van baan wisselt nadat ik hem ingehaald heb. Dan zit die niet in mijn spiegel als ik hem daar verwacht en als ik dan over mijn schouder kijk zie ik dat die een baan opgeschoven is.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kan er iemand in je dode hoek zitten als je net een auto hebt ingehaald en je ziet die in je spiegel. Er komen geen auto's uit de lucht vallen die er opeens tussenzitten hoor.
Dat, een keer met een busje een rijtje auto's ingehaald, tegen de tijd dat ik ervoor bij was en weer naar rechts wou, dacht ik alle auto's netjes in de buitenspiegel te zien(of nouja, te zien dat ik naar rechts kon.) Tot ik even verder keek en zag dat er nog een auto naast me reed(was dus gaan accelereren tot mijn snelheid; 130 waar je 120 mocht.) Zag hem ook echt maar net(kon net de daklijn boven de zijramen zien.) maar als ik er naar rechts was gegaan had ik tegen hem aangezeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:43 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik ben wel eens een auto kwijt als die van baan wisselt nadat ik hem ingehaald heb. Dan zit die niet in mijn spiegel als ik hem daar verwacht en als ik dan over mijn schouder kijk zie ik dat die een baan opgeschoven is.
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Tuurlijk, als iemand met groot licht flitst ben je vergeten waar je mee bezig was.
Als ik jou was, zou ik maar nooit in Duitsland gaan rijden.
Nog zo een fabel. Bij de buren is het gras altijd groener. Ook Duitsers kunnen totaal niet rijden als het er op aan komt.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Sarcasme niet begrijpen als het eraf druipt, rij vaak genoeg in Duitsland, daar zijn ze een stuk beter op de weg dan hier in NL.
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.
Ja, maar dat is omdat Fransozen niet zuinig zijn op hun auto. In Parijs heb ik geen bijna geen enkele auto zonder deuk gezien. In Berlijn moest ik echt mijn best doen om er één te vinden.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.
Jij zegt wat ik denkquote:Op maandag 4 februari 2013 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch zet ik mijn auto liever krap neer tussen 2 Duitsers dan tussen 2 Fransozen.
En jij natuurlijk wel...quote:Op maandag 4 februari 2013 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nog zo een fabel. Bij de buren is het gras altijd groener. Ook Duitsers kunnen totaal niet rijden als het er op aan komt.
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.quote:
Ja, want ik ben een Duitser.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah gossie. Iemand op zijn teentjes getrapt.
Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die zich aan mijn rijgedrag irriteren en het zal me ook geen flikker interesseren. Ik ben niet heilig als het op rijden aankomt, en ik maak zeer zeker ook fouten.
Maar wat ik mij nu echt afvraag, dat is als we over het algemeen spreken, je het opeens op de man probeert af te rekenen. Heb je soms een te kleine piemel?
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, want ik ben een Duitser.Denk even na voor je iets zegt, mafkees.
![]()
Meestal zijn het de mensen die vinden dat [insert groep] niet kunnen rijden, nou juist de mensen die er zelf niks van terecht brengen.
Stelletje stelletje da bedoel ik natuurlijk de rechterspiegel mee hé!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij je spiegels afgesteld hebt, maar voordat ik iemand op de rechterstrook in mijn linkerspiegel zie, ben ik een heel eind verder.
Ik vind de gemiddelde Fransoos of Belg wel een tikje erger dan de gemiddelde Duitser.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.
Maar, maar. Als Duitsers goed rijden, dan kunnen Fransozen niet meer goed rijden, dus kunnen ze zelf ook niet goed rijden. Beetje vreemd, niet?
Als het er op aan komt, dan kan geen enkel volk goed rijden. Ongeacht de natie...
Nee, het was een onomkeerbare redenatie. Dat koeien runderen zijn wil niet zeggen de alle runderen koeien zijn.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus mensen die vinden dat Duitsers goed kunnen rijden, rijden zelf erg goed.
Och, je hebt problemen tegen generalisatie. Dan ben je toch echt op de verkeerde planeet geboren.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, het was een onomkeerbare redenatie. Dat koeien runderen zijn wil niet zeggen de alle runderen koeien zijn.
Sowieso; hoe verder je naar rechts gaat rijden, hoe eerder je hem ziet in je spiegelquote:Op maandag 4 februari 2013 17:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Stelletje stelletje da bedoel ik natuurlijk de rechterspiegel mee hé!![]()
Heb t vandaag es uitgetest op de snelweg; en ga meestal al naar rechts zodra ik m in de binnenspiegel zie.
Hahahahaquote:Op maandag 4 februari 2013 17:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?![]()
Als ze hier rijden rijden ze ook belabberd en Nür Links? Die Duitsers zijn de grootste gebruikers hier.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen we denk ik nog wel een leuk boompje over opzetten. Maar open daar maar je eigen topic voor.
Niet op gereageerd. Jammer.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoezo? rijdt hij ook in een petjes Golfje met 200 paardjes en heeft 'ie dat als ondertitel zodat iedereen dat kan zien?![]()
Dus omdat ik niet goed zou rijden, mag ik niet vinden dan anderen ook niet goed rijden? Juist...quote:Op maandag 4 februari 2013 18:16 schreef k_man het volgende:
Misschien moet je mijn posts nog eens herlezen, want je snapt duidelijk niet wat er staat. Ik ben juist enorm aan het generaliseren.
Voor de duidelijkheid: het punt was dat het een beetje suf is om te beweren dat Duitsers niet goed kunnen rijden, terwijl je zelf waarschijnlijk juist als een halve zool rijdt.
Ander zou ik niet na middernacht nog wat gaan posten natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:35 schreef Anne het volgende:
Jullie hebben allebei graag het laatste woord, ofnie?
Neuh. Zoals je kunt lezen was ik al klaar met z'n getroll.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:35 schreef Anne het volgende:
Jullie hebben allebei graag het laatste woord, ofnie?
Maaroed dat je dat eerste zinnetje er had staan.. flitsen met licht mag gewoon namelijk. Rest is wel behoorlijk aso.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet mij schamener ontpopte een recht in me vanmorgen.
ik reed op snelweg op de rechter baan (120), en zie in mijn spiegel dat een eindje achter me een auto aankomt op de linkerbaan en omdat die auto niet veel meer harder reed dan ik had hij een bumperklever achter hem..maar echt een irritante die van links naar rechts ging om zijn aanwezigheid tentoon te stellen, knipperen met de lampen je weet het wel.
Ik kan hier zo slecht tegen dat toen de eerste auto mij passeerde, ik hem naar links gooide en het gas liet zakken. Hier schrok die bumperklever zo van dat hij de rest van de weg netjes in de rij aansloot.
Sorry
Gebruik van knipperlichten..bedoel je groot licht? of je knipperlicht.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:28 schreef Ridocar het volgende:
Feitelijk zijn er dus twee artikelen die het gebruik van knipperlichten regelen:
1. uit de WVW, waarbij het is toegestaan te knipperen -en- claxonneren om een dreigend gevaar af te wenden.
2. uit een Europese wet, waarbij het is toestaan te knipperen als je aan wilt geven dat je in wilt halen
Nu vraag ik mij dus het volgende af:
Hoe is het gat dat tussen deze twee artikelen ligt geregeld?
Mag ik bijvoorbeeld knipperen (dus niet claxonneren) om ander verkeer te waarschuwen voor een flitser?
Mag ik knipperen om een ander voertuig erop te wijzen dat 'ie niet de rechter rijstrook gebruikt? (maar ik ga niet inhalen)
Oh, is dat iets nieuws dan? Want vroeger werd je daar voor bekeurd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:56 schreef Marco001 het volgende:
Maaroed dat je dat eerste zinnetje er had staan.. flitsen met licht mag gewoon namelijk.
Die oranje dingen noem ik richtingaanwijzers, dit gaat over het gebruik van grootlicht. Niet in de zin van grootlicht voeren, maar kortstondig bedienen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Gebruik van knipperlichten..bedoel je groot licht? of je knipperlicht.
Ach, hier stond de halve ring vast door (vermoedelijk) alleen een simpel aanrijdingkje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:55 schreef lipjes het volgende:
Filemakers
Politie stond op de andere baan een auto weg te duwen welke met pech stond.
Daar reed het gewoon door ondanks dat de politie daar 2 banen had afgezet.
En bij ons stond het stil omdat iedereen moest kijken wat er aan de hand was.....
Was gelukkig met de motor dus was er zo voorbij.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, hier stond de halve ring vast door (vermoedelijk) alleen een simpel aanrijdingkje.
Be op ten duur maar via de busbaan gegaan. (Reed taxi)
Niet dat ik vind dat zo'n bumperklevende aap deze actie niet verdiend heeft maar e.e.a. komt op mij als vrij gevaarlijk over?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet mij schamener ontpopte een rechter in me vanmorgen.
ik reed op snelweg op de rechter baan (120), en zie in mijn spiegel dat een eindje achter me een auto aankomt op de linkerbaan en omdat die auto niet veel meer harder reed dan ik had hij een bumperklever achter hem..maar echt een irritante die van links naar rechts ging om zijn aanwezigheid tentoon te stellen, knipperen met de lampen je weet het wel.
Ik kan hier zo slecht tegen dat toen de eerste auto mij passeerde, ik hem naar links gooide en het gas liet zakken. Hier schrok die bumperklever zo van dat hij de rest van de weg netjes in de rij aansloot.
Sorry
Sorry pap.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:46 schreef Descendent het volgende:
[..]
Niet dat ik vind dat zo'n bumperklevende aap deze actie niet verdiend heeft maar e.e.a. komt op mij als vrij gevaarlijk over?
Schiet in Groningen sowieso niet op bij die bouwput.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:20 schreef Garbageman het volgende:
Iemand voegt voor mij in. Rijdt langzamer dan ik, dus ik ga ff inhalen. (lijkt me logisch) wat dan heel vaak gebeurt is dat iemand "wakker wordt" en besluit exact dezelfde snelheid als ik te gaan rijden, terwijl ik al naast die persoon rijdt. Let wel, de invoeger rijdt al lang en breed op de snelweg, en is duidelijk niet nog bezig vaart te maken.
Nog een leuke, grote bouwput op de kruising hier in de stad (Groningen, Antonius Deusinglaan/Petrus Camper singel) De kruising is verlegd, om de bouwput heen als het ware. Iemand heeft het briljante idee gehad om de bouwput fel groen te verlichten. Dus mensen komen op de kruising af, zien "iets groens" en bedenken dat zij dan door kunnen rijden. Vervolgens zijn ze verbaasd dat er kruisend verkeer aankomt
Het gebruikelijke tafereel, mensen die denken te kunnen rijden en de situatie totaal verkeerd inschatten en iedereen die als eerste op z'n werk wilt zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is spekglad, sneeuw en ijsrichels. En dan nog rijden er treintjes op de linkerbaan.
Zelfs met de vrachtauto maak ik dat mee. Als ik met een enkele trailer 82 rijd op een stuk trajectcontrole.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:20 schreef Garbageman het volgende:
Iemand voegt voor mij in. Rijdt langzamer dan ik, dus ik ga ff inhalen. (lijkt me logisch) wat dan heel vaak gebeurt is dat iemand "wakker wordt" en besluit exact dezelfde snelheid als ik te gaan rijden, terwijl ik al naast die persoon rijdt. Let wel, de invoeger rijdt al lang en breed op de snelweg, en is duidelijk niet nog bezig vaart te maken.
Die (nacht)verlichting op de bouwplaatsen. Daar mag wel eens iets aan gedaan worden. Ik heb al eens het argument 'rustgevend' en 'dan raakt de fauna niet van slag'. Ja, daaag. het is gewoon een nieuwe superzuinige uitvinding, veel licht en weinig stroomverbruik. Maar richt die dingen dan eens op de bouwplaats zelf of zet er een lichtkap op. Dat groene licht is al irritant, maar die afterglow-effect op je netvlies lijkt mij zelfs gevaarlijk.quote:Nog een leuke, grote bouwput op de kruising hier in de stad (Groningen, Antonius Deusinglaan/Petrus Camper singel) De kruising is verlegd, om de bouwput heen als het ware. Iemand heeft het briljante idee gehad om de bouwput fel groen te verlichten. Dus mensen komen op de kruising af, zien "iets groens" en bedenken dat zij dan door kunnen rijden. Vervolgens zijn ze verbaasd dat er kruisend verkeer aankomt
Jij kan dus niet weten wat hun taak is.quote:"Aan de politie is vrijstelling verleend voor de bepalingen van het verkeersregels (RVV 1990). De politie mag o.a. legaal op de vluchtstrook rijden, door rood licht rijden en de maximum snelheid overschrijden. Dit is wel aan twee voorwaarden verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar worden gebracht en het gebruik van deze vrijstelling moet noodzakelijk zijn voor de opgedragen taak.
Politievoertuigen die gebruik maken van deze vrijstelling zijn niet verplicht daarbij optische- en geluidssignalen te voeren."
Nee, klopt. En dat was dus mijn vraag, of dat mag zonder sirenes. En blijkbaar wel dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Natuurlijk mogen zij dat.
[..]
Jij kan dus niet weten wat hun taak is.
Dat soort drogredenen worden vaker gebruikt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:39 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, klopt. En dat was dus mijn vraag, of dat mag zonder sirenes. En blijkbaar wel dus
Tijdens je pauze, kun je gewoon opgeroepen worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat soort drogredenen worden vaker gebruikt.
Situatie: Politieauto staat voor een broodjeszaak op het trottoir vlakbij de deur geparkeerd.
'Als wij worden opgeroepen moeten we snel kunnen handelen, daarom staat het voertuig daar geparkeerd.' Waarmee dus alle mogelijke tegenargumenten in één klap ongeldig worden verklaard.
Dan kun je je alsnog afvragen of betreffende agenten geen pauze kunnen inlassen (en dit doorgeven aan de meldkamer) of dat agenten gewoon 's morgens, net als iedereen, hun eigen lunchpakket kunnen maken om dit soort idioterie te voorkomen...
Ik blijf achter mijn mening staan. Als ze op het moment van pauze vervanging paraat hebben staan, dan mogen ze van mij pauze houden. Maar dan wel net als iedere andere normale burger. Dus je auto netjes op een parkeerplaats zetten. Mocht het zo zijn dat er wegens onderbezetting geen backup is, dan gaat het ergens mis in de organisatie. Maar dan moet het nog steeds geen drogreden te zijn om je dienstauto zomaar ergens neer te kwakken 'omdat het kan'.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tijdens je pauze, kun je gewoon opgeroepen worden.
Maar als jou wat gebeurd, dan hoop ik dat de meldkamer zegt: "je moet 15 minuten wachten, de agenten hebben momenteel pauze". Eens kijken of je dan ook nog achter je mening staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |