Dergelijke regels bestaan dus voor het geval dat je allebei tegelijk op die versmalling komt af rijden. Dan kun je aan het bord zien wie er eerst mag. Zodra één van beide in die versmalling zit dan zul je die voor moeten laten.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://jure.nl/aw6251
Helaas. Degene die geen voorang had heeft het hoger beroep verloren.
Als het tot een ongeluk komt is degene die geen voorrang had gewoon de sjaak, heeft niets met tegelijk aankomen te maken (aangezien dat sowieso in de praktijk heel erg moeilijk te meten is, tot hoeveel centimeter wil je gaan dan?).
brutalen hebben de halve wereld meidquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dergelijke regels bestaan dus voor het geval dat je allebei tegelijk op die versmalling komt af rijden. Dan kun je aan het bord zien wie er eerst mag. Zodra één van beide in die versmalling zit dan zul je die voor moeten laten.
Het stukje wat jij linkt gaat over iemand die achter een rij auto's aan reed die voor werden gelaten. Dat heeft niets te maken met de situatie die ik schetste.
In dat geval werd de auto die in de versmalling zat ook gewoon voorgelaten maar zat het probleem bij de gene die er nog snel achteraan reed. Deze persoon had afstand moeten houden zodat hij kon stoppen zodra hij zag dat er verkeer aankwam wat voorrang had. In dit geval is hij snel achter het andere verkeer aan gereden in de hoop er zo nog snel langs te kunnen. Dat is wat ik lees.
Daar gaat het niet over. Het is meer dat zoals hij het uitlegt, als jij door een versmalling rijdt en er komt iemand anders aan die voorrang zou hebben, maar er nog niet was toen jij bij het begin van die versmalling was, jij maar lekker achteruit moet rijden omdat die ander voorrang heeft. Dat is dus pertinent ontwaar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
brutalen hebben de halve wereld meid
Een kapot voorlicht kan ook tijdens het rijden voorkomen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:27 schreef WEST het volgende:
Gister weer zo'n rot mongool gehad die groot licht aan liet staan. Ook als je zelf seint dat hij ze uit moet doen deed hij het niet. M'n ouders reden 200 meter achter mij en die seinde ook al naar die tegenligger maar ook niet uit doen he.
Gelijk rijbewijs innemen. Zelfde als voor de mensen die met 1 kapotte voorlicht rijden.
Klopt. Maar of ze het repareren is een tweede vraag. twee autos die ik smorgens op weg naar het werk tegen kom in ieder geval niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een kapot voorlicht kan ook tijdens het rijden voorkomen.
Grootlichtrijders mogen idd afgeschoten worden.
Gedonder met die versmallingen altijdquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Het is meer dat zoals hij het uitlegt, als jij door een versmalling rijdt en er komt iemand anders aan die voorrang zou hebben, maar er nog niet was toen jij bij het begin van die versmalling was, jij maar lekker achteruit moet rijden omdat die ander voorrang heeft. Dat is dus pertinent ontwaar.
Ook al heb jij voorrang, als er iemand anders van de andere kant komt die al in de versmalling zit als jij aan komt rijden dan moet je die gewoon voor laten.
Zodra er dan nog iemand van de andere kant aankomt terwijl jij staat te wachten en z'n auto er snel achteraan drukt dan is het een ander verhaal.
Met een C1 kun je misschien ook wel over het fietspad zoals met een motorquote:Op donderdag 31 januari 2013 01:36 schreef Eenskijken het volgende:
jezus, wat heb ik veroorzaakt met mijn c1 en wegversmallingen![]()
jup, heb ik al eens gehad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:27 schreef WEST het volgende:
Gelijk rijbewijs innemen. Zelfde als voor de mensen die met 1 kapotte voorlicht rijden.
Bij mijn auto kan ik nog zelf de lampen vervangen. Ik heb dus standaard een volledige verlichtingsset in de auto liggen. Zodra ik merk dat er 1 kapot is stop ik op de eerste beste parkeerplaats en vervang ik hem ff.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort situaties al enorm vaak besproken hier... Maar ik zeg hulde voor de persoon die z'n binnenspiegel op nachtstand deed.quote:Op donderdag 31 januari 2013 07:40 schreef jitzzzze het volgende:
Anders rij je lekker 80 op een lege N weg waar je 100 mag![]()
Een lichtshow resulteerde alleen in een binnenspiegel op de nachtstand
Ik zie geen verschil...je band is al zo plat.quote:Op donderdag 31 januari 2013 08:39 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn begin van de dag
haters gonna hate :p ik kan tenminste in elk klein gaatje parkeren en in de stad rondcrossen. En kleine benzinerekening + geen wegenbelasting.quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met een C1 kun je misschien ook wel over het fietspad zoals met een motor
Ja hoor, wat jij wilt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:05 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort situaties al enorm vaak besproken hier... Maar ik zeg hulde voor de persoon die z'n binnenspiegel op nachtstand deed.
Er is geen minumum snelheid (en 80 waar je 100 mag is niet eens heel erg schrikbarend, vrachtauto's rijden ook niet harder, ga je daar ook op seinen?). Dat het irritant is, is waar, maar erop reageren is eigenlijk gewoon zwaar triest.quote:
Ondanks dat die er niet is en ik geen enkel recht van spreken had, mag ik mij er nog steeds aan ergeren. En daar gaat dit topic over.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er is geen minumum snelheid. Dat het irritant is, is waar, maar erop reageren is eigenlijk gewoon zwaar triest.
Terecht dat die bestuurder zich niet liet opjagen.
?quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil...je band is al zo plat.
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:05 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort situaties al enorm vaak besproken hier... Maar ik zeg hulde voor de persoon die z'n binnenspiegel op nachtstand deed.
Laatst haalde ik iemand in op de snelweg. Ik ga altijd pas naar rechts als ik daar ruimte voor heb (op het moment dat ik de voorlichten van degene die ik inhaal in m'n binnenspiegel zie (andere irritatie is afsnijders...)). Krijg ik me toch een lichtshow van een persoon die vond dat ik te lang links reed!
Dus irritatie: er wordt teveel nutteloos (egoïstisch / asociaal) 'geseind'...
Binnenspiegel leer je met rijles, maar dat is idd een hele ruime marge. Ik ga ook eerder, afhankelijk van het snelheidsverschil.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Dat is in mijn mini-daihatsutje redelijk snel hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Tot je ze in je binnenspiegel ziet is wel erg lang wachten met terug naar rechts schuiven als er iemand achter je rijdt die er ook langs wil. Ik schuif altijd als ik ze in mijn zijspiegel zie.
Haha, ik rij ook regelmatig in een C1 hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
haters gonna hate :p ik kan tenminste in elk klein gaatje parkeren en in de stad rondcrossen. En kleine benzinerekening + geen wegenbelasting.
Hoe kun je van inhalen spreken als je langzamer rijdt?quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga ook al naar rechts als ik de koplampen in mijn buitenspiegel zie. Ik zou ook vinden dat je te lang duurde maar om nou een lichtshow te geven...ik reed vanmorgen op de snel weg op de rechterstrook achter een auto die 110 reed die een auto inhaald die 111 reed...die heb ik wel getrakteerd op een lichtshow en dat werkte.
Hij was het van plan denk ik. Op het moment dat ik bij linksrijder was aangekomen reed rechts inmiddels alweer sneller..maar in plaats van weer naar rechts bleef meneer links links rijdenquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:21 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Hoe kun je van inhalen spreken als je langzamer rijdt?
Het is aardig normaal aan het worden...quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heb vandaag ongeveer 400km gereden (vooral binnendoor) met een kapotte koplamp (ja, ik word straks gestenigd op het dorpsplein hoor) en er hebben welgeteld 3 mensen mij erop geattendeerd; 2 keer met lichtflitsen en 1 iemand sprak me aan bij het stoplicht. Toch best weinig.
Waarom? Omdat iemand die met groot licht rijdt, jou verblindt en dat is gevaarlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waarom toch altijd reageren? Je er aan irriteren is prima, maar dat reageren is toch nergens voor nodig, je schiet er helemaal niks mee op, behalve dat je nog opgefokter raakt dan je al eventueel was. Blijf gewoon je eigen ding doen.
Je begrijpt me verkeerd. Diegene reed 90 en ik wou inhalen, op het moment dat ik naar links ging en wou gaan inhalen, ging dit figuur gas bijgeven. Nu liep de wagen waar ik vandaag in reed niet hard (met tegenwind max. 105). Kon ik dus weer terug naar rechts, waarna vervolgens mijn voorganger weer 90 ging rijden. Dat heeft zich een keer of 5 herhaalt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En als diegene die gas geeft bij het inhalen het niet zou doen dan ga je weer klagen dat 'ie zo langzaam inhaalt.
Inderdaad, Ik sein niet meer daarvoor, dan blijf ik maar bezig.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is aardig normaal aan het worden...
[..]
Doe het regelmatigquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:21 schreef Descendent het volgende:
Geen irritaties vandaag; ondanks ritten van bij elkaar zo'n 300 km.
Mag ook wel es gezegd toch?
Ik vind het erg lastig te zien of mijn voorlicht kapot is als het wegdek zo sterk verlicht is. Wanneer je geen straatlantaarns hebt merk je direct dat de helft van het wegdek donker is maar met straatlantaarns merk ik dat echt niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Klopt. Maar of ze het repareren is een tweede vraag. twee autos die ik smorgens op weg naar het werk tegen kom in ieder geval niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |