quote:Op zondag 27 januari 2013 16:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?![]()
Erg praktisch is het niet, maar een art. 5 zal het je niet opleveren.
http://www.wetboek-online(...)994/artikel%205.htmlquote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.htmlquote:Wat is de minimumsnelheid voor het wegverkeer?
Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. Wel kunt u een boete krijgen als u zo langzaam rijdt dat u het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.
Wat je zegt is echt onzin. Maar blijf er lekker in gelovenquote:Op zondag 27 januari 2013 16:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]moet ik hier nog echt serieus antwoord op gaan geven
Lees de betekenis van artikel 5 er nog eens op na:
[..]
http://www.wetboek-online(...)994/artikel%205.html
Je brengt gewoon mensen in gevaar met zulk rijgedrag.
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html
70 km/h zal daar dus niet zo snel onder vallen.....quote:Op zondag 27 januari 2013 16:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]moet ik hier nog echt serieus antwoord op gaan geven
Lees de betekenis van artikel 5 er nog eens op na:
[..]
http://www.wetboek-online(...)994/artikel%205.html
Je brengt gewoon mensen in gevaar met zulk rijgedrag.
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html
Wat snap je niet aan het feit dat het snelheidsverschil is 50km/u is?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat je zegt is echt onzin. Maar blijf er lekker in geloven![]()
Die vent rijd gewoon 70 op de rechterbaan. Constante snelheid en hij blijft in zijn baan. Waarom zou dat een art. 5 moeten opleveren? Leg mij de gevaarzetting eens uit?
Gastquote:Op zondag 27 januari 2013 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat het snelheidsverschil is 50km/u is?
Agenten die een snelheidsovertreder staande houden beginnen altijd over het grote snelheidsverschil en hoe dat gevaarlijke situaties kan opleveren.
Heel stuk wel gedaan, maar ik moest op een gegeven moment links uitvoegen.quote:
Maar wat begrijp jij niet aan de gevaarzetting die er niet is? In jouw beleving zou een vrachtwagen ook een artikel 5 moeten krijgen, want die rijd ook 80 in een 130 zone.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat het snelheidsverschil is 50km/u is?
Agenten die een snelheidsovertreder staande houden beginnen altijd over het grote snelheidsverschil en hoe dat gevaarlijke situaties kan opleveren.
Ah joh, laat hem. Hij heeft wel vaker een bord voor zijn kop.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar wat begrijp jij niet aan de gevaarzetting die er niet is? In jouw beleving zou een vrachtwagen ook een artikel 5 moeten krijgen, want die rijd ook 80 in een 130 zone.
Nee, de gevaarzetting is er nauwelijks. Daarom zal het je nooit een artikel 5 opleveren.
Dat is wel duidelijk jaquote:Op zondag 27 januari 2013 16:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah joh, laat hem. Hij heeft wel vaker een bord voor zijn kop.
Prima dan komen we er gewoon niet uit.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar wat begrijp jij niet aan de gevaarzetting die er niet is? In jouw beleving zou een vrachtwagen ook een artikel 5 moeten krijgen, want die rijd ook 80 in een 130 zone.
Nee, de gevaarzetting is er nauwelijks. Daarom zal het je nooit een artikel 5 opleveren.
Dat heb ik vorige week nog gedaan. Toen één van de schokbrekers zat vastgevroren. En weet je hoeveel bekeuringen ik gekregen heb?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Prima dan komen we er gewoon niet uit.
Ga dan morgen maar eens met 70km/u naar je werk te rijden. Ben benieuwd naar je ondervindingen.
Je bedoelt; nee ik ben te eigenwijs om die bord voor mijn kop weg te halen....quote:Op zondag 27 januari 2013 16:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Prima dan komen we er gewoon niet uit.
Ga dan morgen maar eens met 70km/u naar je werk te rijden. Ben benieuwd naar je ondervindingen.
Ik schatte het niet verkeerd in. Zoals ik al zei, ik heb het alleen even opgemeten.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, er bestaat geen minimale snelheid die je moet rijden op de weg. Om op de snelweg te mogen rijden moet je voertuig 60km/h kunnen halen; nergens staat dat je dat ook daadwerkelijk moet rijden.
Die vent rijd met 70 op de rechterbaan, jij schat dat verkeerd in maar toch is die andere fout? Dacht het niet.
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:00 schreef jitzzzze het volgende:
Toen één van de schokbrekers zat vastgevroren.
Dan heb ik dat stukje verkeerd begrepen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:54 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik schatte het niet verkeerd in. Zoals ik al zei, ik heb het alleen even opgemeten.
Niet iedereen heeft alles zo goed voor elkaar als jijquote:Op zondag 27 januari 2013 19:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]![]()
Geen verwarmde schokbrekers hebben!
Dat je erachter moet blijven rijden als je niet in mag halen.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij rijd toch 70 op de rechterbaan? Wat is het probleem?
lol, ik vind het wel grappig als ik in mijn C1 aan kom knorren en bij een wegversnelling aan de andere kant komt een dikke audi of bmw die denken nog even voor te kunnen piepen. No way goséquote:Op zondag 27 januari 2013 11:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Een C1 of Aygo neem ik minder serieus als plotselinge inhaler (zo'n naar de linkerrijstrook schieter) dan een Opelrijder of Ford rijder.
Aan het soort auto weet je vaak wel wat voor soort persoon erin zit. Dikke Audi's en BMW 5 series die met 150 over de linkerbaan aan komen vliegen, nooit naar de rechterbaan gaand..
Ze seinen gelukkig nooit met de lampen, maar kruipen wel op je achterbank.
Busjes vol bouwvakkers zijn steevast tehard rijders die flink kleven. Wat ze ook kunnen want met hun bus kijken ze gewoon over al het verkeer heen en zien ze of de boel verderop stilstaat.
In mijn beleving - niet hier tegen schenen schoppend hopelijk - zijn het vaak de nieuw type Volvo rijders die het meest asociaal gedrag vertonen (voordringen en snijden).
Maar ik zal er eens op letten.![]()
Ben jij ook zo'n wannabe verkeersregelaar?quote:Op maandag 28 januari 2013 01:53 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lol, ik vind het wel grappig als ik in mijn C1 aan kom knorren en bij een wegversnelling aan de andere kant komt een dikke audi of bmw die denken nog even voor te kunnen piepen. No way gosé
verkeersregelaarquote:Op maandag 28 januari 2013 02:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n wannabe verkeersregelaar?
En wat doe jij dan? Er is namelijk een verschil tussen gewoon doorrijden en hinderen. Van automobilisten die het laatste doen heb ik niet zo'n hoge pet op.quote:Op maandag 28 januari 2013 02:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
verkeersregelaarnee maar als ik mijlen eerder aankom en nog denkt zo'n tough guy met z;n grote auto eerst te kunnen gaan heeft ie aan mij een verkeerde.
Als je achter hem rijdt of als hij je er niet tussen laat?quote:Op maandag 28 januari 2013 02:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En wat doe jij dan? Er is namelijk een verschil tussen gewoon doorrijden en hinderen. Van automobilisten die het laatste doen heb ik niet zo'n hoge pet op.
Gewoon sowieso. Het zijn juist die gasten die hun eigen fouten niet zien omdat ze heel druk bezig zijn met aandermans fouten.quote:Op maandag 28 januari 2013 02:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je achter hem rijdt of als hij je er niet tussen laat?
Lek, en dan komt er water in. Dat doen ze, als ze echt heel oud zijnquote:
Ja, dat is kut. Maar wat doe je eraan?quote:Op maandag 28 januari 2013 01:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat je erachter moet blijven rijden als je niet in mag halen.
Irritaties op de weg: aygo, 107, c1quote:Op maandag 28 januari 2013 01:53 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lol, ik vind het wel grappig als ik in mijn C1 aan kom knorren en bij een wegversnelling aan de andere kant komt een dikke audi of bmw die denken nog even voor te kunnen piepen. No way gosé
Als je maar weet dat jij in je C1 onderdeel van de kreukelzone bent. Die gozer in zijn dikke Audi of BMW niet, die stapt zonder kleerscheuren uit.quote:Op maandag 28 januari 2013 01:53 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
INderdaad is het jammer dat mensen zich niet bewust zijn van het feit dat ze het echt afleggen tegen een dikke auto.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je maar weet dat jij in je C1 onderdeel van de kreukelzone bent. Die gozer in zijn dikke Audi of BMW niet, die stapt zonder kleerscheuren uit.
Doe er je voordeel mee
En rijstroken tel je van links naar rechts. Je punt?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:18 schreef kiwiko het volgende:
Voorrang neem je niet, voorrang krijg je!
Sommige mensen maken van generaliseren wel een heel aparte kunstquote:Op maandag 28 januari 2013 03:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gewoon sowieso. Het zijn juist die gasten die hun eigen fouten niet zien omdat ze heel druk bezig zijn met aandermans fouten.
Die knakkers betalen zich doorgaans scheel aan de lease of verzekering die zitten heus niet te wachten op een verwijtbare schade.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je maar weet dat jij in je C1 onderdeel van de kreukelzone bent. Die gozer in zijn dikke Audi of BMW niet, die stapt zonder kleerscheuren uit.
Doe er je voordeel mee
Mensen gaan jou echt niet zomaar aanrijden omdat ze denken dat ze voorrang hebben. Ik weet niet in wat voor wereld jij woont...quote:Op maandag 28 januari 2013 08:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Doe er je voordeel mee
http://jure.nl/aw6251quote:Op maandag 28 januari 2013 11:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Mensen gaan jou echt niet zomaar aanrijden omdat ze denken dat ze voorrang hebben. Ik weet niet in wat voor wereld jij woont...
Voor de rest valt er weinig voordeel mee te doen. Als hij als eerste in die versmalling staat dan heeft hij de wet aan zijn kant omdat die borden er alleen zijn voor wanneer je er allebei op hetzelfde moment aankomt.
Je hebt niet altijd alles in de hand.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:00 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je het überhaupt zo ver laten komen? Als iemand er per se voor wil, dan doet 'ie dat maar. Lekker belangrijk en zeker niet iets om een ongeluk voor te riskeren.
quote:Op maandag 28 januari 2013 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die knakkers betalen zich doorgaans scheel aan de lease of verzekering die zitten heus niet te wachten op een verwijtbare schade.
Doe er je voordeel mee.
Ontspan, ontspan. Ik zeg toch nergens dat er bewust een aanrijding veroorzaakt wordt of gaat worden?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Mensen gaan jou echt niet zomaar aanrijden omdat ze denken dat ze voorrang hebben. Ik weet niet in wat voor wereld jij woont...
Voor de rest valt er weinig voordeel mee te doen. Als hij als eerste in die versmalling staat dan heeft hij de wet aan zijn kant omdat die borden er alleen zijn voor wanneer je er allebei op hetzelfde moment aankomt.
Dat snap ik. Ik bedoelde meer van die mensen die expres ervoor gaan liggen als ze zien dat de tegenligger voorrang wil nemen, zoals die gast met z'n C1. Natuurlijk is het irritant wanneer een ander zich asociaal gedraagt, maar ik ga geen ongeluk voor zoiets riskeren.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt niet altijd alles in de hand.
Zo had ik er laatst iemand die zichtbaar afremde en ik dus dacht dat die me netjes voor liet (aangezien ik voorrang had), op het laatste moment gaf mevrouw toch een dot gas en ik kon nog net 5 cm voor haar tot stilstand komen. Ondanks dat mevrouw al ruim door de versmalling was, vind ik het fijn om te weten dat als het toch raak was geweest, dat ik dan niet schuldig was aan het ongeluk.
Sommige mythes zoals AdoraBelle deze beschrijft moeten dan ook uit de wereld geholpen worden.
Dom lulverhaal, in het rits-scenario waar dit over begon heb je op zijn minst een vrachtwagen met oplegger nodig om serieus levensbedreigende schade aan te richten, en niet zo'n penopauze kut Audi, want dan wordt het gewoon blikschade, en geen enkel weldenkend mens prakt hem er in die situatie gewoon tegenaan. Ook een C1 heeft kreukelzones, en balken in de deuren. Dus je post is- en blijft gewoon 'grote plasser' bullshit.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Ontspan, ontspan. Ik zeg toch nergens dat er bewust een aanrijding veroorzaakt wordt of gaat worden?
Ik geef alleen maar aan, dat mocht het eventueel, mogelijkerwijs, tot een ongeval komen in het worst-kaas scenario; je kansen om je schoonheid te behouden in een C1 niet bijzonder groot zijn.
Dat vraag ik me af.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt niet altijd alles in de hand.
Zo had ik er laatst iemand die zichtbaar afremde en ik dus dacht dat die me netjes voor liet (aangezien ik voorrang had), op het laatste moment gaf mevrouw toch een dot gas en ik kon nog net 5 cm voor haar tot stilstand komen. Ondanks dat mevrouw al ruim door de versmalling was, vind ik het fijn om te weten dat als het toch raak was geweest, dat ik dan niet schuldig was aan het ongeluk.
Sommige mythes zoals AdoraBelle deze beschrijft moeten dan ook uit de wereld geholpen worden.
Serieus?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:53 schreef Marco001 het volgende:
Lol, eergisternacht door een paar agenten een preek gekregen over dat ik mensen uit liet stappen op een doorgaande weg( en daarbij dus 1 weghelft blokkeerde nadat ik het helemaal had gehad met hun, hadden de hele binnenkant van de bus bekogeld met sneeuw en waren de boel dus lekker aan het slopen), wat zie ik net: staan ze vrolijk weer iemand een preek te geven aan iemand hier en blokkeren daarbij mooi het stuk naar de rotonde, waarbij je niet om ze heen kunt wegens een verhoogde middenberm met struiken. (Rotonde Zeel/Zwet voor de kenners in Delfzijl.) en geven ze me weer een grote mond omdat ik hun vroeg of ze het even 50 meter verderop bij de bushalte of het zwembad verder af konden handelen omdat ik er langs moest.
Ohw,SD, erg herkenbaar; zeker met de taxi's en als ik geen passagiers heb kan het gebeuren dat ik de weg "per ongeluk" even blokkeer bij dat soort proleten. Maar dat hangt heel erg van mijn bui af ook; vaak ben ik de rust zelve en laat ik ze wel even voor, maar ik had laatst dat ikzelf ook enorm aggresief reed(waarom weet ik niet eens, had totaal geen slechte dag ofzo.) en op de snelweg verschillende auto's rechts heb ingehaald of amper remde als ze vlak voor mij naar links gingen(ik hield me wel aan de vmax.)
Mijn eigen auto is 10 jaar oud, goed verzekerd(zelfs nog allrisk) en kan opzich wel een nieuwe laklaag gebruiken aan de voorkant(steenslag..) maar ik heb het idee dat ik alsnog vaker ongevallen probeer te voorkomen als veel andere bestuurders.
Kan ik vrij weinig aan doen lijkt mij, in mijn eentje tegen 8 pubers.. (of met z'n 2en tegen een stuk of 16, collega van mij was er ook; zodra ik weg was bekogelden ze massaal zijn bus. )quote:Op maandag 28 januari 2013 14:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Serieus?
Wat een kneus ben jij dan
Nu snap ik er niks meer van.... net eigenlijk ook al weinig, alleen toen leek het alsof jij de bus van politie aan de binnenkant vol gegooid had met sneeuwballen....quote:Op maandag 28 januari 2013 14:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kan ik vrij weinig aan doen lijkt mij, in mijn eentje tegen 8 pubers.. (of met z'n 2en tegen een stuk of 16, collega van mij was er ook; zodra ik weg was bekogelden ze massaal zijn bus. )
Politie kwam ook even langs bij de kroeg waar we ze ophaalden, maar toen ze een sneeuwbal tegen de auto kregen zijn ze snel weer weggereden.(had de zijdeur open zodat mijn passagiers in konden stappen, maar ben op ten duur toen bijna iedereen in de bus zat maar even 10 meter verderop gaan staan, met de deur de andere kant op. (Ja, ik heb gewoon met de schuifdeur open de bus verplaats.)
Hij rijdt taxibus...quote:Op maandag 28 januari 2013 14:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nu snap ik er niks meer van.... net eigenlijk ook al weinig, alleen toen leek het alsof jij de bus van politie aan de binnenkant vol gegooid had met sneeuwballen....
Nou nee.... zijn schrijfstijl is niet echt duidelijkquote:Op maandag 28 januari 2013 14:37 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hij rijdt taxibus...
(Potentiele) klanten gooien sneeuw in zijn bus..
Hij raakt geirriteerd...
Schopt mensen de bus uit..
Easy.. isnt it?
Hij had zeker SouthPark gekekenquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:07 schreef Descendent het volgende:
Ik had vaochtend een duidelijk gevalletje van 'Opa achter het stuur'....
Zonder enige reden remmen, snelheden van 65-75 (wisselend) op een 80 weg; beetje slingeren ook nog...
En toen ik er voorbij kon zag ik inderdaad een bejaarde heer vrij verkrampt achter zn stuur zitten.
Ga dan met de bus; denk ik dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |