Dat wilde ik net gaan typenquote:Op zondag 27 januari 2013 15:17 schreef daNpy het volgende:
Maar dan is het de andere zijn schuld, want die zat niet op te letten
Jij kopieert mij te veelquote:
Ik ben eerder, hoe kan ik jou dan kopieeren?quote:
sshhtquote:Op zondag 27 januari 2013 15:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ben eerder, hoe kan ik jou dan kopieeren?
Dan moet je daar niet rijden.quote:Op zondag 27 januari 2013 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een kapotte turbo, op 3 cilinders? Je weet het niet en kan gebeuren.
Er is toch geen minimum snelheid die je moet rijden op de weg? Of is de wetgeving gewijzigd?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:10 schreef Panthera. het volgende:
Dat het mij irriteert? Daar is dit topic voor. Maar goed, hij reed echt 70 op de teller, dus waarschijnlijk zat hij onder de minimum snelheid. Het was rustig, 120kmh max etc.
Ik heb ook eens met een kapotte turbo gereden op de snelweg aangezien hij op de snelweg kapot ging. En dan?quote:
Maar er is wel een minimum snelheid die je voertuig moet kunnen halen.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Er is toch geen minimum snelheid die je moet rijden op de weg? Of is de wetgeving gewijzigd?
Ja alleen om op de snelweg te mogen. En die staat op 60km/h. En dat betekend niet dat je ook minimaal 60 moet rijden op de snelweg.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar er is wel een minimum snelheid die je voertuig moet kunnen halen.
Dan krijg je dit soort taferelenquote:Op zondag 27 januari 2013 16:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja alleen om op de snelweg te mogen. En die staat op 60km/h. En dat betekend niet dat je ook minimaal 60 moet rijden op de snelweg.
Volgens mij 70. En anders valt het wel onder gevaarlijk rijgedrag.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Er is toch geen minimum snelheid die je moet rijden op de weg? Of is de wetgeving gewijzigd?
Vluchtstrook?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik heb ook eens met een kapotte turbo gereden op de snelweg aangezien hij op de snelweg kapot ging. En dan?
Nee, er bestaat geen minimale snelheid die je moet rijden op de weg. Om op de snelweg te mogen rijden moet je voertuig 60km/h kunnen halen; nergens staat dat je dat ook daadwerkelijk moet rijden.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Volgens mij 70. En anders valt het wel onder gevaarlijk rijgedrag.
Dat is flauwekul, met 70km/u rijden op een 120km/u weg is gewoon een artikel 5.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, er bestaat geen minimale snelheid die je moet rijden op de weg. Om op de snelweg te mogen rijden moet je voertuig 60km/h kunnen halen; nergens staat dat je dat ook daadwerkelijk moet rijden.
Die vent rijd met 70 op de rechterbaan, jij schat dat verkeerd in maar toch is die andere fout? Dacht het niet.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is flauwekul, met 70km/u rijden op een 120km/u weg is gewoon een artikel 5.
Onzinquote:Op zondag 27 januari 2013 16:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is flauwekul, met 70km/u rijden op een 120km/u weg is gewoon een artikel 5.
quote:Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. Wel kunt u een boete krijgen als u zo langzaam rijdt dat u het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.
Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid wordt de minimumconstructiesnelheid genoemd.
Boete voor gevaarlijk of hinderlijk rijgedrag
U kunt een boete krijgen voor gevaarlijk of hinderlijk rijgedrag. Dit is geregeld in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 (WvW 1994). Als u met een te lage snelheid andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt of hindert, kunt u een boete krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |