Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Er is inderdaad een groot verschil tussen iemand opsporen, er schande van spreken en aan de schandpaal nagelen én het daadwerkelijk gaan opzoeken van iemand. Dat is natuurlijk een no-go-area en iets dat ik zonder meer afkeur.
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe je zoiets anno 2013 denkt te voorkomen. Ik bedoel vooral dat eerste. Hoe voorkom je dat namen van daders bekend worden? Het antwoord voor zover ik kan overzien: niet. Dat is simpelweg niet te voorkomen. We hebben echt voorbeelden genoeg gehad. Na een gruwelijk incident, familiedrama, mishandeling of wat dan ook liggen binnen no-time alle namen op straat.
Maar voor de goede orde: ik keur het zonder meer af dat mensen zelf op zoek gaan naar daders, om eigen rechter te gaan spelen. Het aanhouden en bestraffen van daders is aan de politie.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En het opsporen dus ook. Dat de burger daar soms een handje bij moet helpen is geen vrijbrief om daarna recherchetaken op zich te nemen.
Oh ja en sindsdien zitten we weer op het niveau van de jaren 60 of zo?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij loopt tot 1999?
Quote van het CBS:
[..]
Bron.
Feitelijk juist blijven is een must in dit soort discussies.
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EUquote:De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.
Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.
In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.
Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent). Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.
Dat zeg ik niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja en sindsdien zitten we weer op het niveau van de jaren 60 of zo?
Zijn jullie allemaal 12 of zo?
Verder:
[..]
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Vergeleken met de periode 40-45 zijn het prima cijfers hoor. We kunnen ook wel naar begin 20e eeuw ofzo. Zeg het maar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja en sindsdien zitten we weer op het niveau van de jaren 60 of zo?
Zijn jullie allemaal 12 of zo?
Verder:
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En het opsporen dus ook. Dat de burger daar soms een handje bij moet helpen is geen vrijbrief om daarna recherchetaken op zich te nemen.
Hij is veel hoger dan bv 20 jaar geleden. Waarom beperken jullie je tot een paar jaar?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet?
De geregistreerde criminaliteit neemt af en is niet véél hoger dan pak em beet een x aantal jaar geleden, zoals jij zei. Je moet bij de feiten blijven.
In 40-45 was er anders bar weinig criminaliteit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:39 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Vergeleken met de periode 40-45 zijn het prima cijfers hoor. We kunnen ook wel naar begin 20e eeuw ofzo. Zeg het maar.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:39 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Vergeleken met de periode 40-45 zijn het prima cijfers hoor. We kunnen ook wel naar begin 20e eeuw ofzo. Zeg het maar.
Prima cijfers trouwens.quote:Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In 40-45 was er anders bar weinig criminaliteit.
Ik zou het moedwillig vermoorden van duizenden Nederlanders wel crimineel durven noemen eigenlijk. Jij niet ? Zwarte handel, diefstal van fietsen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
50% hoger op een relatief getalquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
Prima cijfers trouwens.
Je weet wat er allemaal onder geweldpleging wordt verstaan ? Je doet net alsof zinloos geweld op straat steeds vaker voorkomt en dat is dus niet het geval. Daar hebben we het toch over ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
Prima cijfers trouwens.
Zinloos geweld ed bestaat toch niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:43 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je weet wat er allemaal onder geweldpleging wordt verstaan ? Je doet net alsof zinloos geweld op straat steeds vaker voorkomt en dat is dus niet het geval. Daar hebben we het toch over ?
Dat is niet helemaal waar. Het wordt alleen niet geregistreerd, omdat men minder vaak aangifte doet. In 2010 nog maar 16 procent. Dus het is niet te zeggen of er véél meer of véél minder vaak zinloos geweld op straat is, want de cijfers zijn niet helemaal bekend.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:43 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je weet wat er allemaal onder geweldpleging wordt verstaan ? Je doet net alsof zinloos geweld op straat steeds vaker voorkomt en dat is dus niet het geval. Daar hebben we het toch over ?
In de zin dat er nooit een aanleiding is nauwelijks nee.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zinloos geweld ed bestaat toch niet?
is die man eigenlijk ooit veroordeeld voor zijn daden?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jaja, doe zo iets en iemand gaat dood en dan nog wordt er maar effectief 2,5 geeist. Nou de rechter is meestal milder dan het OM dus maak er 1,5 tot 2 jaar van. 1/3e eraf en netto jaartje zitten.quote:In de Club Q-zaak worden zes jongeren verdacht van het mishandelen van de 16-jarige Redmar Smedema bij de discotheek Club Q in het Friese Noardburgum. Smedema overleed een paar uur later aan zijn verwondingen. Het OM eiste celstraffen tot 3 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. (ANP)
Nee de hoofdverantwoordelijke heeft nooit voor de rechter gestaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
is die man eigenlijk ooit veroordeeld voor zijn daden?
zo nee, dan is hij slechts verdacht en geen dader.
Hier was er ook geen aanleiding, dwaas.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
In de zin dat er nooit een aanleiding is nauwelijks nee.
schande!! dat ik hier nooit iemand over hoor, het is zo oneerlijk!quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee de hoofdverantwoordelijke heeft nooit voor de rechter gestaan.
Een hele hoop anderen wel en die zijn via een fopproces tot de doodstraf veroordeeld. Wat een onderbuikgedrag!
Nee, jij denkt dat ik dat insinueer, zoals je wel meer denkt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij insinueert met je 'aanleiding' dat er iets terecht is
We zijn net kleine kinderen he.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:07 schreef sp3c het volgende:
wtf is deze nu weer
kan ook geen half uur doen alsof ik niet online ben en het gaat weer los
gelijk mee kappen, ik mod het strakjes allemaal wel weg
terug ontopic
dat mag je nog best zeggenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:11 schreef Gulmez het volgende:
Iedereen mag steeds zeggen alle marokkanen het lanf uit maar als ik zeg dat het onterecht is dan verwijder je me post ! wat is dit voor een achterlijk gedoe?
Wat heeft dit topic nu met marokkanen te maken?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:11 schreef Gulmez het volgende:
Iedereen mag steeds zeggen alle marokkanen het lanf uit maar als ik zeg dat het onterecht is dan verwijder je me post ! wat is dit voor een achterlijk gedoe?
Maar ik mag daarop niet reageren?quote:
geen haar anders als een mens nee, en nu ontopicquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:14 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Maar ik mag daarop niet reageren?![]()
Gulmez zijn postgeschiedenis spreekt boekdelen, als ik zijn postgeschiedenis mag geloven heeft hij 3 keer per week slaande ruzie met zijn vriendin, slaat hij af en toe vrouwen, en heeft hij altijd ruzie, met iedereen en alles. Ik probeerde alleen aan te geven dat het kansloos is om je op je teentjes getrapt te voelen als je zelf geen haar anders bent.
Vast veel, want er hangen veel beveiligingscamera's.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:16 schreef YazooW het volgende:
Aankomende maandag weer nieuw beelden bij Bureau Brabant, wel van een andere zaak, maar volgens mij vrij vergelijkbaar met deze. Hoeveel onopgeloste zaken zouden er wel niet zijn waarbij men gewoon videobeelden heeft, maar deze niet naar buiten mag/durft (te) brengen?
Gooi ze allemaal maar op Youtube. Dan wordt er misschien nagedacht voordat iemand zijn hoofd aan gort wordt geschopt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vast veel, want er hangen veel beveiligingscamera's.
Er staan al genoeg op Youtube. Gek genoeg lijkt dat mensen niet tegen te houden. Nou ja, gek, impulsieve acties die vaak onder invloed worden gepleegd zijn zelden doordacht. Dus helpt dit ook niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gooi ze allemaal maar op Youtube. Dan wordt er misschien nagedacht voordat iemand zijn hoofd aan gort wordt geschopt.
En dan wordt het weer stoer om zo vel mogelijk views te krijgen. er zijn toch ook randdebielen die aanranding zelf op Youtube zettenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gooi ze allemaal maar op Youtube. Dan wordt er misschien nagedacht voordat iemand zijn hoofd aan gort wordt geschopt.
Dat is hetzelfde als het sprookje dat hogere straffen zou lijden tot minder criminaliteit. Een crimineel denkt dat hij weg kan komen met zijn daden, anders zou hij niet over gaan tot zijn daden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je las gewoon niet wat er stond. Jouw gebrek.quote:
Als het opsporingsdoel is bereikt zie ik geen gerechtvaardigd belang bij het verspreiden van foto's en namen van veronderstelde daders. Ik snap wel dat mensen plaatjes willen hebben bij hun verontwaardiging, stoerdoenerij, racisme etc, maar dan lijkt me geen gerechtvaardigd belang.quote:Ik verwijs naar wat ik net over internet heb gezegd. En in het verlengde daarvan: het is dringend noodzakelijk om termen als "leedtoevoeging" af te schaffen. Nog even en daders gaan vrijuit omdat hun foto op internet staat. Je zou zelfs de situatie kunnen krijgen dat een advocaat bewust foto's van de dader lekt, zodat die op internet verspreid raken, om vervolgens over "leedtoevoeging" te miepen.
Daderinformatie is vaak misinformatie. Dus ik vind niet dat de politie daar zomaar achteraan moet hobbelen en dat als een realiteit moet accepteren.quote:Het is gewoon een realiteit dat (dader)informatie zich razendsnel verspreidt via internet en daar nog jarenlang vindbaar is. Zowel de werkwijze van de politie als de bepaling van de strafmaat moet daar op zijn afgestemd. Maar het lijkt sterk alsof ze nog hopeloos achter de feiten aanlopen.
Als je dat groepje kopschoppers niet tegenkomt, heb je er ook geen last van. Is dat dan een argument om kopschoppen maar niet zo erg te vinden?quote:Of onschuldigen daadwerkelijk worden lastiggevallen, hangt erg van de situatie af. Als de dader een unieke naam heeft, hebben onschuldigen er geen last van.
Moeten mensen zich maar wapenen tegen kopschoppers? Wat is dit nou weer voor soft gelul, kopje theedrinken met de mensen die een ander vals beschuldigd hebben?quote:Ik erken dat het een ongewenst neveneffect is, waartegen mensen zich moeten wapenen.
Doe ik ook niet. Ben je nou alweer aan het verzinnen wat ik gezegd zou hebben?quote:Maar doe nou niet net alsof dit altijd aan "het volk" ligt.
Gooi de hoofdredacteur en de direct verantwoordelijken maar een paar weekjes de gevangenis in. Ze willen scoren en nemen willens en wetens het risico en beschadigen daarmee iemand.quote:
Nee, ze hebben de pech dat een ander de wet denkt te mogen overtreden terzake van zijn, vaak onbenullige, eigenbelang ten koste van hen.quote:Mensen zullen altijd nadelen of hinder ondervinden als ze toevallig de pech hebben dat hun naam precies hetzelfde is als die van een dader.
Nee hoor, gewoon vervolgen achteraf.quote:Wat wil je daar precies aan doen? En hoe wil je internet aan banden leggen? Noord-Koreaanse toestanden ofzo?
Onzin. Volgens jouw redenatie is dus het scenario dat als iemand je om een sigaret vraagt en jij nee zegt waarop je finaal in elkaar gebeukt wordt een aanleidingquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:03 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat ik dat insinueer, zoals je wel meer denkt.
Hij zal het vast wel niet zo bedoelen maar zo bedoeld ie het wel. Dat soort herhalende BS.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Volgens jouw redenatie is dus het scenario dat als iemand je om een sigaret vraagt en jij nee zegt waarop je finaal in elkaar gebeukt wordt een aanleiding
Die Joes Kloppenburg zei ook dat men eens moest kappen met iemand in elkaar beuken: TADA! Volgens gnaeus was er dus een aanleiding en was het dus geen zinloos gebeuk.
twitter:rachidfinge twitterde op donderdag 24-01-2013 om 17:35:08De vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven, die vandaag werden opgepakt, zijn weer vrijgelaten, zegt de Gazet van Antwerpen. #NOS reageer retweet
Dat kan he? Badr zit ook thuis af te wachten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:35 schreef Pino112 het volgende:
Wtftwitter:rachidfinge twitterde op donderdag 24-01-2013 om 17:35:08De vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven, die vandaag werden opgepakt, zijn weer vrijgelaten, zegt de Gazet van Antwerpen. #NOS reageer retweet
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:10 schreef Re het volgende:
[..]
opa en oma ook maar slachtofferen, en broertjes/zusjes... hell de gehele familienaam
je weet niet wat de reden is dat er niet naar het politiebureau is gegaan... ik durf te wedden dat er erg weinig ouders zullen zijn die hun kroost bij de politie aflevert als ze in een vechtpartij zijn betrokken... je moet natuurlijk wel weten wat de omstandigheden zijn en of er aangiftes lopen etc...
maar goed je bent blijkbaar een slechte ouder en een walgelijk persoon als je je niet conform NSB opstelt
Weer zo'n NSB opmerking.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:10 schreef Re het volgende:
[..]
opa en oma ook maar slachtofferen, en broertjes/zusjes... hell de gehele familienaam
je weet niet wat de reden is dat er niet naar het politiebureau is gegaan... ik durf te wedden dat er erg weinig ouders zullen zijn die hun kroost bij de politie aflevert als ze in een vechtpartij zijn betrokken... je moet natuurlijk wel weten wat de omstandigheden zijn en of er aangiftes lopen etc...
maar goed je bent blijkbaar een slechte ouder en een walgelijk persoon als je je niet conform NSB opstelt
quote:Drie verdachten al vast
Politie kent schop-tuig uit Turnhout
TURNHOUT, donderdag
Alle acht verdachten van de gruwelijke geweldsorgie in de binnenstad van Eindhoven zijn bekend bij de politie. Drie Nederlandse jongens zitten inmiddels achter slot en grendel nadat ze zich samen met hun ouders gemeld hadden op het politiebureau van Eindhoven. De vijf anderen, die net als de drie vastgezette Nederlanders in België wonen,
wachten op hun uitlevering naar ons land.
De drie Nederlandse jongens die deel uit maakten van de groep die een 22-jarige Brabander ernstig mishandelden in de Eindhovense binnenstad, zijn van ’goede komaf’, zegt de vader van Stefano B., die een florerende zaak in Eindhoven heeft. „Ik ken hun ouders.
Dat zijn net als wij succesvolle ondernemers waarop niets aan te merken valt.” Stefano B., Bob S. en Tom K. van 15, 16 en 17 jaar komen uit Eindhoven, maar wonen net als de andere vijf in de omgeving van Turnhout.
De groep was in de nacht van 4 januari samen in Eindhoven op stap gegaan. De Nederlanders Bob, Stefano en Tom kenden elkaar goed, maar waren niet echt bevriend met de vijf Belgische jongens met wie ze vanuit België in de Eindhoven verzeild raakten.
Een aantal van de groep van acht zou in de loop van de avond behoorlijk dronken zijn geraakt voordat ze op hun slachtoffer stuitten.
Uitlokken
De Brabander zou voorafgaand aan de kloppartij zelf iets geroepen hebben richting de stappers, zo zegt de vader van de 15-jarige Stefano. „Het rechtvaardigt het geweld niet, maar het is feitelijk wel zo dat die man als eerste iets riep en daarmee een reactie wilde uitlokken.”
Van de drie Nederlanders is er een die zegt dat hij die avond actief heeft deelgenomen aan de korte geweldsorgie. „Hij heeft geduwd en geschopt”, zegt advocaat Peter van de Laar van de 17-jarige Tom. „Hij begrijpt niet wat hem bezielde en vindt het allemaal verschrikkelijk. Er was geen sprake van drugsgebruik en dronken was hij evenmin.”
De 16-jarige Bob, die zich gisteren meldde op het politiebureau, verklaart via zijn advocaat niets met het geweld te maken te hebben gehad zonder dat toe te willen lichten. De vader van de 15-jarige Stefano doet dat wel. „Onze zoon heeft een week geleden al aan ons opgebiecht wat er is gebeurd.”
ik ben niet echt verbaasdquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:35 schreef Pino112 het volgende:
Wtftwitter:rachidfinge twitterde op donderdag 24-01-2013 om 17:35:08De vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven, die vandaag werden opgepakt, zijn weer vrijgelaten, zegt de Gazet van Antwerpen. #NOS reageer retweet
Dat zijn waarschijnlijk de zgn. 'kijkers'. Wordt waarschijnlijk ook best moeilijk om te bewijzen dat ze het gezien hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:35 schreef Pino112 het volgende:
Des al niet te min zijn de klabakken daar net zo waardeloos als de Jutenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:43 schreef Pino112 het volgende:
"De vijf zullen worden uitgeleverd aan de Nederlandse politie maar gisteren was het rechtshulpverzoek nog niet aangekomen. Om procedurefouten te vermijden, liet de politie hen tot nader order gaan. Onder hen de 17-jarige hoofdverdachte B.L., de man die de karatetrappen uitdeelde op het hoofd van het gewonde slachtoffer."
Aldus GvA. Dan is het idd logischer.
Behalve dan bij verkeersboetes, daar heeft de politiek nog het waanidee dat strenger straffen helpt. (of zou het dan och alleen maar om de centjes gaan?)quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als het sprookje dat hogere straffen zou lijden tot minder criminaliteit. Een crimineel denkt dat hij weg kan komen met zijn daden, anders zou hij niet over gaan tot zijn daden.
stuur ze een brandbom, dat zal ze lerenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:42 schreef desiredbard het volgende:
de vader van een van die etterbakken:
Van goede komaf, niets op on s aan te merken en het slachtoffer heeft uitgelokt..
Kan inderdaad vie de goudengids een "goed" grootverdieners beroep vinden met die achternaam.
Mwa.. als ondernemer... met een beetje naamsbekendheid gewoon geen zaken doen met zo'n zelfingenomen papzakquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:48 schreef Re het volgende:
[..]
stuur ze een brandbom, dat zal ze leren
Om ze te pakken wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:24 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er staan al genoeg op Youtube. Gek genoeg lijkt dat mensen niet tegen te houden. Nou ja, gek, impulsieve acties die vaak onder invloed worden gepleegd zijn zelden doordacht. Dus helpt dit ook niet.
quote:Wat GeenStijl en haar achterban het meest siert, is niet de aandacht en het opsporen van deze jongeren. Nee, het is de wijze waarop dergelijk geweld omschreven is. Helaas wordt deze gang van zaken steeds meer afgedaan als 'product van de tijdgeest'.
Ik hoop van harte dat men door deze commotie tot bezinning komt over hoe en ik welke mate we geweld beschouwen. Het hoort er niet bij. Het is niet de schuld of het gevolg van alcohol.
Laat dit nog maar even onderwerp van gesprek blijven. Opdat dit wellicht een keerpunt is in de wijze waarop we hierover denken als maatschappij.
-
PS; Nogmaals ongezien de jeuk voor types als Albert Verlinde.
Hij zou zich kapot moeten schamen voor zijn openlijke roep om censuur. Misschien stel ik me aan, maar de gedachtegang van dergelijke types is niet alleen verwerpelijk. Het draagt bij aan de gedachte dat daders 'gestraft' worden door in de media.
Wanneer dit toch in de strafmaat wordt meegewogen hoop ik dat meneer Verlinde hoogstpersoonlijk excuses zal aanbieden aan het slachtoffer.
Nu zitten ze toch weer vast.twitter:rachidfinge twitterde op donderdag 24-01-2013 om 17:57:58We hebben de politie in Eindhoven gesproken: de vijf aangehouden verdachten van de mishandeling zitten wel degelijk in de cel. Nu op #3FM. reageer retweet
Ik kan je wel zoenen... maar mag vast niet van mijn vrouw.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Re en Voorschrift .. twee MODS nogwel... ik schreef al eerder het is verbasingwekkend dat die gasten kunnen typen en hun sluitspier beheersen. (gezien de vliegen in een fotoboek zou ik ze te hoog in kunnen schatten)quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh je bent nu al een NSB er als je je zich misdragende zoon aangeeft?
Je moet geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet snapt. In jouw geval zijn dat in ieder geval 'dus' en 'aanleiding'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Volgens jouw redenatie is dus het scenario dat als iemand je om een sigaret vraagt en jij nee zegt waarop je finaal in elkaar gebeukt wordt een aanleiding
Neuh, OvJ en rechter-commissaris moeten dat hier beoordelen, en daar waarschijnlijk net zo.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:47 schreef sp3c het volgende:
hoe kan dat verzoek nu nog niet aangekomen zijn ... gaat dat met de postduif ofzo
Je moet niets plaatsen als je niets te melden hebt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet snapt. In jouw geval zijn dat in ieder geval 'dus' en 'aanleiding'.
Jij kunt het in ieder geval nog niet helemaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Re en Voorschrift .. twee MODS nogwel... ik schreef al eerder het is verbasingwekkend dat die gasten kunnen typen
Om maar even Jian te citeren: appel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach verwijder maar ..het gaat tenslotte om je medemods nietwaar, dan wordt er bij FOK tenslotte met twee maten gemeten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:06 schreef sp3c het volgende:
ja ok desiredbard, we hebben het de eerste keer allemaal gelezen ja ... het is gewoon niet zo sterk en dus reageerde niemand
we hebben het iig gelezen, rustig maar
of ik heb het verwijderd, ik twijfel
ach jongen tochquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ach verwijder maar ..het gaat tenslotte om je medemods nietwaar, dan wordt er bij FOK tenslotte met twee maten gemeten.
Men zou denken dat MODS een correctere manier van posten zouden hebben, maar ook dat is afgegleden blijkbaar...
Dat is een aanleiding ja. Dat zegt verder niets over de rechtvaardigheid van die aanleiding. Of begrijp je dat niet ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En waar je mee omgaat wordt je mee besmet zo lijkt het.quote:
Misschien moet je eens ophouden om andere mensen gebreken aan te praten en jezelf zo elitair en betweterig te profileren? Ideetje maar hoor. Ik blijf verder volledig achter mijn posts staan. Vandaar ook dequote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Je las gewoon niet wat er stond. Jouw gebrek.
De verspreiding van die groepsfoto heeft juist fantastisch geholpen. Meteen kwamen de bijbehorende namen boven tafel. Verder ga je totaal niet meer in op de "leedtoevoeging" en ook niet op het punt dat ik vervolgens aanstipte.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het opsporingsdoel is bereikt zie ik geen gerechtvaardigd belang bij het verspreiden van foto's en namen van veronderstelde daders. Ik snap wel dat mensen plaatjes willen hebben bij hun verontwaardiging, stoerdoenerij, racisme etc, maar dan lijkt me geen gerechtvaardigd belang.
Meestal is de daderinformatie geen misinformatie, op een paar blunders van de media na. Zeker in deze zaak, waarbij de jongens kort voor die tijd met z'n achten op de foto zijn gegaan, is het zo klaar als een klontje hoe de vork in de steel zit. Verder kun jij het er wel niet mee eens zijn dat daderinformatie zich via internet verspreidt, maar het is gewoon realiteit. Net zoals het downloaden van mp3's... - wat wil je in vredesnaam doen om het tegen te gaan? Mensen vervolgen omdat ze een naam roepen bij een foto die ze zien?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Daderinformatie is vaak misinformatie. Dus ik vind niet dat de politie daar zomaar achteraan moet hobbelen en dat als een realiteit moet accepteren.
Met alle respect, maar dit antwoord heeft totaal niks te maken met hetgeen waarop je reageert. Het ging hier over onschuldige mensen die toevallig dezelfde naam hebben als een dader en daardoor worden lastiggevallen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je dat groepje kopschoppers niet tegenkomt, heb je er ook geen last van. Is dat dan een argument om kopschoppen maar niet zo erg te vinden?
Nee, ging niet om wapenen tegen kopschoppers. Het ging om wapenen tegen mensen die voor eigen rechter komen spelen. En "wapenen" bedoelde ik uiteraard figuurlijk. Bijvoorbeeld: onmiddellijk op je Facebook- of Twitter-account zetten dat jij een ander persoon bent en niet de dader van die zaak.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Moeten mensen zich maar wapenen tegen kopschoppers? Wat is dit nou weer voor soft gelul, kopje theedrinken met de mensen die een ander vals beschuldigd hebben?
Totaal onhaalbare voorstellen; dat weet je zelf ook wel. Nog even en de politie (die toch het werk al niet aankan) is nog drukker met reaguurders dan met de opsporing van de daadwerkelijke daders...quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Schrap de klacht uit de smaad en beledigingsdelicten, iemand vals beschuldigd? Van het bed lichten en vervolgen, gevangenisstraf eisen, meer naarmate de beschuldiging zwaarder was en de gevolgen groter. Alle reaguurders en het ondervolk een fikse boete, schending van het portretrecht strafbaar stellen.
Je wekte op z'n minst de suggestie dat "het volk" alle misverstanden de wereld in helpt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Doe ik ook niet. Ben je nou alweer aan het verzinnen wat ik gezegd zou hebben?
Gezellig land, de vrijstaat Weltschmerz...quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Gooi de hoofdredacteur en de direct verantwoordelijken maar een paar weekjes de gevangenis in. Ze willen scoren en nemen willens en wetens het risico en beschadigen daarmee iemand.
Het één sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ze hebben de pech dat een ander de wet denkt te mogen overtreden terzake van zijn, vaak onbenullige, eigenbelang ten koste van hen.
Sorry, maar ik vind dit behoorlijk naïef. De politie presteert ten eerste geen fuck wat opsporing betreft. En als ze dat wél zouden doen, is het toch werkelijk te hopen dat de daadwerkelijke criminelen eerst worden opgespoord en gepakt. Verder komt de politie opsporingscapaciteit tekort. Toen de caviapolitie van de PVV werd ingevoerd, bleven ernstige zedenzaken op de plank liggen. Sorry, maar de opsporing van kinderverkrachters en ander crimineel tuig lijkt me toch nog net even een paar tandjes belangrijker dan het opsporen van mensen die een foto op internet hebben geplaatst...quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor, gewoon vervolgen achteraf.
ik moderEER nog steeds wel eens, vraag het die kerel met die ene dude aan de start van dit topic, die is er een klacht over aan het indienen maar dat lijkt wat tijd te kostenquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En waar je mee omgaat wordt je mee besmet zo lijkt het.
Vroeger MODereerde je nog wel eens .
Maar teveel soja vreten met de 5e collone ...daar ga je niet alleen van uit je bek ruften lijkt het
[spoiler] Oooh vergat het bijna 5e collone schrijven mag niet ...NSBer wel[spoiler]
Maatschappij wordt van binnenuit kapotgemaakt door het continu begrip hebben voor daders
nee dat is geen aanleiding... aanleiding is een gergronde reden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:23 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat is een aanleiding ja. Dat zegt verder niets over de rechtvaardigheid van die aanleiding. Of begrijp je dat niet ?
Met mensen die het basis Nederlands niet beheersen is het ook moeilijk communiceren. Kennelijk kun je het niet begrijpen of wil je het niet begrijpen, het is hoe dan ook verspilde moeite.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nee dat is geen aanleiding... aanleiding is een gergronde reden.
Gaat vast net zo snel als dat uitlevringsgedrag van die maloten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:27 schreef sp3c het volgende:
e kerel met die ene dude aan de start van dit topic, die is er een klacht over aan het indienen maar dat lijkt wat tijd te kosten
Zoek het even op in een woordenboek...quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Met mensen die het basis Nederlands niet beheersen is het ook moeilijk communiceren. Kennelijk kun je het niet begrijpen of wil je het niet begrijpen, het is hoe dan ook verspilde moeite.
Dat vertrouwen is bij mij op een laag peil. Misstanden zijn aan de orde van de dag. En je ziet altijd dezelfde figuren opduiken die dan weer komen vertellen dat we niet moeten vergeten dat die 17-jarige jongen vast ook wel is veroordeeld. Tot welk flutstrafje zeggen ze er niet bij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:35 schreef stekelzwijn het volgende:
Hopelijk blijven we vertrouwen hebben in de Nederlandse rechtspraak:
http://www.noordhollandsd(...)es-hielp?lref=splist
quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zoek het even op in een woordenboek...
Flikker je dan nu ook op ?quote:omstandigheid die ertoe leidt dat iets gebeurt: zijn woorden gaven aanleiding tot ruzie
Dan is de aanleiding dus de uitvinding van het wiel?quote:
Wat wil je dan precies daarmee zeggen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:23 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat is een aanleiding ja. Dat zegt verder niets over de rechtvaardigheid van die aanleiding. Of begrijp je dat niet ?
Je zou het in alle consternatie haast vergeten. Erg genoeg, trouwens. Hopelijk overleeft hij deze aanslag; want zo kun je het wel noemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:50 schreef gnaeus het volgende:
Hoe is het eigenlijk met het slachtoffer ? Of interesseert dat niemand ?
Nou.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je zou het in alle consternatie haast vergeten.
Toch weer zo jammer de reacties van de ouders/familiequote:Op donderdag 24 januari 2013 18:48 schreef Boldface het volgende:
Ik weet niet of het vandaag al is belicht, maar ook in België worden de daders niet gespaard. Zo veegt dit artikel de vloer aan met Brent L, de 17-jarige, die de meeste trappen heeft uitgedeeld:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130123_00444341
En ook een artikel waarin de gang van zaken gedetaillleerd wordt omschreven:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130123_00444337
Ik vond de uitspraak van die jongen in het PowNews wel typerend. Het gaat hier om een stel rijkeluiszoontjes die zich onaantastbaar wanen. Dit was niet de eerste geweldsuitbarsting. Ze zijn er tot dusver gewoon mee weggekomen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:53 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Toch weer zo jammer de reacties van de ouders/familie
hij heeft geen blijvende schade, hetgeen voor sommigen reden was om te zeggen dat het geen zware mishandeling was.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:50 schreef gnaeus het volgende:
Hoe is het eigenlijk met het slachtoffer ? Of interesseert dat niemand ?
Dat klopt ook.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
hij heeft geen blijvende schade, hetgeen voor sommigen reden was om te zeggen dat het geen zware mishandeling was.
ja echt ik verzin het niet.
Deze stelling van jou is echt nog dommer dan die waarin je beweerde dat een goede opvoeding juist teringleijers veroorzaakt! Je wordt echt met de dag gekker.quote:
Ik kan het niet helpen dat jij de capaciteiten niet hebt om fatsoenlijk te lezen of teksten te begrijpen. Hou het maar gewoon bij lekker verontwaardigd reageren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Deze stelling van jou is echt nog dommer dan die waarin je beweerde dat een goede opvoeding juist teringleijers veroorzaakt! Je wordt echt met de dag gekker.
Omg,quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
hij heeft geen blijvende schade, hetgeen voor sommigen reden was om te zeggen dat het geen zware mishandeling was.
Ik vind dat een deel van die jongens toch best paupernamen heeft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik vond de uitspraak van die jongen in het PowNews wel typerend. Het gaat hier om een stel rijkeluiszoontjes die zich onaantastbaar wanen. Dit was niet de eerste geweldsuitbarsting. Ze zijn er tot dusver gewoon mee weggekomen.
De reportage is het kijken zeker waard. Vooral het eerste deel:
http://www.geenstijl.nl/m(...)nos_journaal_80.html
Waarschijnlijk vergeefse moeite, maar zoek zelfs eens op wat de definitie is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:02 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Geen zware mishandeling nee?
Misschien moet jij gewoon eens lezen wat ik schrijf en er niet zelf van alles bij gaan verzinnnen, dan hoef ik niet vast te stellen dat jij niet leest. En nee, ik ga mijn normen niet verlagen, ik vind het normaal dat je aandachtig leest voor je op iemand reageert. Als dat een keer fout gaat dan wijs ik je daar op, en dan lees je het nog een keer. Als je dat niet doet en blijft volharden in je eigen verzinsels erbij dan zie ik geen reden om beleefd te blijven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden om andere mensen gebreken aan te praten en jezelf zo elitair en betweterig te profileren? Ideetje maar hoor. Ik blijf verder volledig achter mijn posts staan. Vandaar ook de, om dat duidelijk te maken.
Dat zei ik dus, dan dient het het opsporingsdoel, geen moeite mee verder.quote:De verspreiding van die groepsfoto heeft juist fantastisch geholpen. Meteen kwamen de bijbehorende namen boven tafel.
Als het geen functie meer heeft in de opsporing kan het alleen maar dienen ter leedtoevoeging, en dat is dus straf. Maar dat zul je ook wel weer anders begrepen hebben.quote:Verder ga je totaal niet meer in op de "leedtoevoeging" en ook niet op het punt dat ik vervolgens aanstipte.
Ja, en? Wat heeft een vals beschuldigde daar aan? Dat schreef ik ook al maar je begint gewoon weer met jezelfde verhaaltje.quote:Meestal is de daderinformatie geen misinformatie, op een paar blunders van de media na. Zeker in deze zaak, waarbij de jongens kort voor die tijd met z'n achten op de foto zijn gegaan, is het zo klaar als een klontje hoe de vork in de steel zit.
Dat stond er ook al.quote:Verder kun jij het er wel niet mee eens zijn dat daderinformatie zich via internet verspreidt, maar het is gewoon realiteit.[quote]Dat had je al gezegd ja, en daar had ik op gereageerd en nu zeg je het nog een keer?
[quote] Net zoals het downloaden van mp3's... - wat wil je in vredesnaam doen om het tegen te gaan? Mensen vervolgen omdat ze een naam roepen bij een foto die ze zien?
Niet daardoor, maar omdat een bepaald slag volk het geen reet interesseert dat mensen daar last van zouden kunnen hebben. Waarom denk je dat decennialang niet de volledige naam van een verdachte niet werd genoemd? Daar handen verstandige mensen in overleg toe besloten omdat ze wisten hoeveel achterlijk volk er rondloopt. Dat dat achterlijke volk nu zelf informatie kan verspreiden maakt de noodzaak alleen maar groter.quote:Met alle respect, maar dit antwoord heeft totaal niks te maken met hetgeen waarop je reageert. Het ging hier over onschuldige mensen die toevallig dezelfde naam hebben als een dader en daardoor worden lastiggevallen...
Nu moet het slachtoffer zich maar aanpassen aan de daders? Wat is dat voor dom gelul? Waarom zou ik iets moeten doen omdat een of andere internettokkie denkt dat ik iets misdaan heb? Laat staan of ik daar de tijd voor heb.quote:Nee, ging niet om wapenen tegen kopschoppers. Het ging om wapenen tegen mensen die voor eigen rechter komen spelen. En "wapenen" bedoelde ik uiteraard figuurlijk. Bijvoorbeeld: onmiddellijk op je Facebook- of Twitter-account zetten dat jij een ander persoon bent en niet de dader van die zaak.
Pak er een paar op en het is afgelopen. Hard aanpakken zeg ik, niet dat slappe gedogen altijd. Het is totaal niet belangrijk dat mensen zich op internet vermaken met het bespreken van misdrijven. Als je iemand op beelden denkt te herkennen dan neem je contact op met de politie, en die checkt dan of het inderdaad die persoon is.quote:Totaal onhaalbare voorstellen; dat weet je zelf ook wel. Nog even en de politie (die toch het werk al niet aankan) is nog drukker met reaguurders dan met de opsporing van de daadwerkelijke daders...
Nee.quote:Je wekte op z'n minst de suggestie dat "het volk" alle misverstanden de wereld in helpt.
Gewoon gedrag dat anderen opzettelijk schade toebrengt strafbaar stellen en strafbare feiten vervolgen. Ik zie echt geen enkele reden om journalisten te vrijwaren van vervolging. Die kunnen nog steeds hun werk doen, alleen moeten ze het wat minder slecht doen.quote:Gezellig land, de vrijstaat Weltschmerz...
Waar slaat dat nou weer op? Dat die ondernemer bedreigd en lastiggevallen wordt komt niet doordat hij dezelfde naam heeft maar doordat iemand hem van een ernstig misdrijf beschuldigt zonder dat hij dat gecheckt heeft.quote:Het één sluit het ander niet uit.
Dat is een ander probleem. Ik heb totaal geen probleem met camerabewaking in uitgaansgebieden, al jaren niet, ik weet namelijk dat dergelijk geweld niet iets van de laatste tijd is en ik weet ook dat het niet iets is van het Marokkanenprobleem. Ik vind het ook prima om ter opsporing heel snel de beelden te verspreiden. Maar mensen die willen helpen met het opgespoord krijgen van de dader bellen de politie, het op internet of kranten verspreiden van foto's en/of informatie over vermeende daders doen ze puur voor hun eigen lol, ego of gewin.quote:Sorry, maar ik vind dit behoorlijk naïef. De politie presteert ten eerste geen fuck wat opsporing betreft. En als ze dat wél zouden doen, is het toch werkelijk te hopen dat de daadwerkelijke criminelen eerst worden opgespoord en gepakt. Verder komt de politie opsporingscapaciteit tekort. Toen de caviapolitie van de PVV werd ingevoerd, bleven ernstige zedenzaken op de plank liggen. Sorry, maar de opsporing van kinderverkrachters en ander crimineel tuig lijkt me toch nog net even een paar tandjes belangrijker dan het opsporen van mensen die een foto op internet hebben geplaatst...
Soms moet je even aan normbevestiging doen. Als je dat even doet dan is dat vaak voldoende. In de cultuur van domheid zal het even moeite kosten, maar als mensen even nadenken dan realiseren ze zich echt wel hoe zij het zelf zouden vinden wanneer ze bedreigd worden omdat iemand zomaar heeft beweerd dat ze iets heel fouts hebben gedaan. Dus het is geen norm die geen draagvlak heeft. In wezen is dat niet anders dan met kopschoppers, dat vraagt ook niet heel veel inlevingsvermogen, maar justitie heeft decennia nagelaten aan normbevestiging te doen terzake, en dan gaan mensen het normaal vinden om iemand die op de grond ligt te schoppen.quote:En daar komt ook nog bij dat de rechters het werk nauwelijks aankunnen. Justitie zit echt niet te wachten op honderden rechtszaken tegen reaguurders die een foto hebben verspreid. Get real.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:05 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vergeefse moeite, maar zoek zelfs eens op wat de definitie is.
8 keer tegen het hoofd schoppen is niet gericht om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen nee?quote:In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht wordt mishandeling strafbaar gesteld in de artikelen 300-306.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'gewone' mishandeling en zware mishandeling. Als iemands handeling erop gericht was om iemand een zwaar lichamelijk letsel toe te brengen, is er sprake van zware mishandeling. Anders is het 'gewone' mishandeling. Zwaar lichamelijk letsel is bijvoorbeeld een gebroken neus (de Hoge Raad heeft zich hier over uitgelaten: Alleen indien blijvend ontsierend, in de regel geen zwaar lichamelijk letsel. Hangt af van het genezingsproces) of een blijvend letsel.
Verschil tussen oud en nieuw rijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat een deel van die jongens toch best paupernamen heeft.
Het punt is of iemand zwaar lichamelijk letsel heeft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
[..]
8 keer tegen het hoofd schoppen is niet gericht om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen nee?
Geen blijvende fysieke schade nee, durft ie straks ook nog het uitgaansleven in of hoe gaat ie reageren als er straks een groep jongens vanuit tegenovergestelde richting komt aanlopen ........quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
Zware hersenschudding is niet zwaar genoeg?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het punt is of iemand zwaar lichamelijk letsel heeft.
Nou ja, we weten nu in elk geval dat slecht opgevoede jongeren niet alleen voorkomen in de sociaal mindere mileus. Ook rijkeluiszoontjes kunnen kennelijk zo slecht worden opgevoed dat ze overal schijt aan hebben en zich onaantastbaar wanen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Deze stelling van jou is echt nog dommer dan die waarin je beweerde dat een goede opvoeding juist teringleijers veroorzaakt! Je wordt echt met de dag gekker.
Bron? Linkje aub.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je zou je ook gewoon kunnen verdiepen in bepaalde materie voordat je jezelf er zo stellig over uitspreekt. M.a.w. : je zoekt het zelf maar op.quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je zou je ook gewoon kunnen verdiepen in bepaalde materie voordat je jezelf er zo stellig over uitspreekt. M.a.w. : ik heb geen idee, ik kan geen bron geven, dus ik probeer me er zo uit te lullen.
heb ik het ff gemist misschien, maar de kranten spreken toch echt van zware mishandeling.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je zou je ook gewoon kunnen verdiepen in bepaalde materie voordat je jezelf er zo stellig over uitspreekt. M.a.w. : je zoekt het zelf maar op.
Daar staat dat het ook genoeg is als de handeling gericht is op...quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:14 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het staat verdomme in de wikipedia pagina die je copy-paste kerel !
ga heenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb er flarden van meegekregen, maar heb geen zin om terug te zoeken:
Waren het Marokkanen? Zo ja, dan blijf ik even.
Zo nee, dan ga ik weer weg.
OK, duidelijk. En nu graag je mening over kroegen met personeel die toch de asbakken op tafel zetten...quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Pak er een paar op en het is afgelopen. Hard aanpakken zeg ik, niet dat slappe gedogen altijd.
Nee, dit is een Belgenprobleem.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Vandaag nog werd er tegen doodschopper en slaander 3 jaar GEEISTquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Precies de reden dat simpel volk zich niet met de rechtspraak bezig hoeft te houden, die kopieeren wat ze bevalt op internet en denken dan hetzelfde oordeel te kunnen vellen als iemand die er jaren voor gestudeerd heeft.
Zou er verschil zitten tussen de juridische term en het waardeoordeel wat kranten eraan geven ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
heb ik het ff gemist misschien, maar de kranten spreken toch echt van zware mishandeling.
Ligt aan de journalist.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zou er verschil zitten tussen de juridische term en het waardeoordeel wat kranten eraan geven ?
Waarom is het verschil tussen zware mishandeling en moord? Of dood door schuld?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
-
Vandaag nog werd er tegen doodschopper en slaander 3 jaar GEEIST
3 Jaar voor een leven weg en dat van familieleden kapot voor altijd.
verjaardagen huwelijken waar het slachtoffer nooit meer deel kan zijn
3 Jaar GVDGVDGVD
link dan even naar het artikel waar staat hoe het is gesteld met het slachtoffer, want zo komen we ook niet verderquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zou er verschil zitten tussen de juridische term en het waardeoordeel wat kranten eraan geven ?
quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Precies de reden dat simpel volk zich niet met de rechtspraak bezig hoeft te houden, die kopieeren wat ze bevalt op internet en denken dan hetzelfde oordeel te kunnen vellen als iemand die er jaren voor gestudeerd heeft.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:21 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
link dan even naar het artikel waar staat hoe het is gesteld met het slachtoffer, want zo komen we ook niet verder
http://www.nu.nl/binnenla(...)re-mishandeling.htmlquote:Het slachtoffer hield er diverse breuken in het gezicht, een hersenschudding en een gescheurde wenkbrauw aan over.
Bij die groep was een Marokkaan en één jongen met een Marokkaanse moeder.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ah jammer, dan moet ik het weer gedwongen veroordelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Bij die groep was een Marokkaanse jongen en één jongen met een Marokkaanse moeder.
Verder wonen er een hoop rijke Nederlanders net over de grens in België. Ik hoorde straks in de sportschool een paar jongens praten over een paar van de daders, zijn gewoon gasten met een rijke papa en mama die een verdomd goede advocaat zouden kunnen betalen.
Maar goed, eigenlijk waren het er maar twee die zich misdroegen, waarvan die Brent de ergste was. Held.
die woont nou niet bepaald in een villaquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Maar goed, eigenlijk waren het er maar twee die zich misdroegen, waarvan die Brent de ergste was. Held.
3 jaar voor een dooie.quote:In de Club Q-zaak worden zes jongeren verdacht van het mishandelen van de 16-jarige Redmar Smedema bij de discotheek Club Q in het Friese Noardburgum. Smedema overleed een paar uur later aan zijn verwondingen. Het OM eiste celstraffen tot 3 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. (ANP)
Nee, het ging ook over twee andere gasten volgens mij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
die woont nou niet bepaald in een villa
Heb je een bron waaruit blijkt dat hij geen blijvende schade heeft opgelopen?quote:
Ik denk het niet hoor. Er zijn ooit mensen geweest die nagedacht hebben over dit onderwerp, en die hebben na jaren van studie en veel beraad gemeend mishandeling onder te verdelen in verschillende gradaties van ernst, zodat de rechter wat meer houvast heeft. Die zal namelijk een klap met de vlakke hand wat minder hard willen bestraffen dan iemand de benen breken met een ijzeren staaf. Zwaar is hier dus geen krachtterm als vet! of heftig, maar een begrip met inhoud en consequenties, en binnen het juridisch jargon.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:11 schreef Murdera het volgende:
[..]
Bron? Linkje aub.
En mij gelijk "simpel volk" noemen.Wat ontzettend kinderachtig. Zo weet je elke discussie wel te bederven he? Lijkt mij meer zeggen over jouw denkbeelden dan over mijn gesteldheid.
Nee want er was een aanleiding!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
[..]
8 keer tegen het hoofd schoppen is niet gericht om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen nee?
De mensen die 3 jaar EISEN voor doodschoppen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor. Er zijn ooit mensen geweest die nagedacht hebben over dit onderwerp, en die hebben na jaren van studie en veel beraad gemeend mishandeling onder te verdelen in verschillende gradaties van ernst, zodat de rechter wat meer houvast heeft. Die zal namelijk een klap met de vlakke hand wat minder hard willen bestraffen dan iemand de benen breken met een ijzeren staaf. Zwaar is hier dus geen krachtterm als vet! of heftig, maar een begrip met inhoud en consequenties, en binnen het juridisch jargon.
Mensen die daar totaal aan voorbij gaan en zich zelfs niet eens afvragen wat daarmee bedoeld wordt en meteen beginnen te blaten zou ik geen simpel volk noemen. Dat is te aardig, er is immers genoeg simpel volk dat nog wel begrijpt dat hun eerste ingeving mbt een woord niet per se de juiste is. Die mensen zou ik eerder achterlijk verwaand noemen, of verwaand door achterlijkheid. Te dom om de eigen beperkingen in te zien in ieder geval.
Overigens zal meneer de kopschopper hoogstwaarschijnlijk vervolgd worden voor poging tot doodslag.
Er staat letterlijk 'toe te brengen'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee daar staat juist dat de handeling an sich genoeg is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:14 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het staat verdomme in de wikipedia pagina die je copy-paste kerel !
Voor het bepalen van die 3 jaar hebben ze ook niet gestudeerd. Strafmaat is geen onderdeel van de rechtswetenschap.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De mensen die 3 jaar EISEN voor doodschoppen.
Wat een verspilling van tijd en stufi dat ze daar zolang voor hebben geleerd
-quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:24 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)re-mishandeling.html
Nou Henk, vertel eens nog eens wat over wetsinterpretatie.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er staat letterlijk 'toe te brengen'.
Jij bent hier dus duidelijk de simpele!
Wil je dan eerst even alle NSB postjes van je collega's verwijderen...quote:
/carequote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wil je dan eerst even alle NSB postjes van je collega's verwijderen...
Sukkel is geen schelden bovendien...het is de constatering van een feit
Ik snap niet helemaal hoe je je post bedoelt? Ik had het idee dat het wikipedia artikel aardig accuraat zou zijn, en dat de bedoeling om zwaar lichamelijk letsel aan te brengen telt. En 8 schoppen tegen het hoofd vallen daar wel onder..?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor. Er zijn ooit mensen geweest die nagedacht hebben over dit onderwerp, en die hebben na jaren van studie en veel beraad gemeend mishandeling onder te verdelen in verschillende gradaties van ernst, zodat de rechter wat meer houvast heeft. Die zal namelijk een klap met de vlakke hand wat minder hard willen bestraffen dan iemand de benen breken met een ijzeren staaf. Zwaar is hier dus geen krachtterm als vet! of heftig, maar een begrip met inhoud en consequenties, en binnen het juridisch jargon.
Mensen die daar totaal aan voorbij gaan en zich zelfs niet eens afvragen wat daarmee bedoeld wordt en meteen beginnen te blaten zou ik geen simpel volk noemen. Dat is te aardig, er is immers genoeg simpel volk dat nog wel begrijpt dat hun eerste ingeving mbt een woord niet per se de juiste is. Die mensen zou ik eerder achterlijk verwaand noemen, of verwaand door achterlijkheid. Te dom om de eigen beperkingen in te zien in ieder geval.
Overigens zal meneer de kopschopper hoogstwaarschijnlijk vervolgd worden voor poging tot doodslag.
Vetrtel het je mede azijnzuipende, eenzame noorderling maar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou Henk, vertel eens nog eens wat over wetsinterpretatie.
Goed goed, wij gaan er vanuit dat iets dat zo relatief simpel te corrigeren zou zijn op wikipedia toch wel geschreven is door iemand met enige kennis van het onderwerp, en niet door iemand die "maar wat neergooit".quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou Henk, vertel eens nog eens wat over wetsinterpretatie.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Goed goed, wij gaan er vanuit dat iets dat zo relatief simpel te corrigeren zou zijn op wikipedia toch wel geschreven is door iemand met enige kennis van het onderwerp, en niet door iemand die "maar wat neergooit".
Je hebt gelijk, dat is dom.
http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/quote:Mishandeling
De Nederlandse wet geeft geen specifieke definitie voor (eenvoudige) mishandeling, waardoor het niet geheel duidelijk is welke gedragingen onder mishandeling vallen en welke niet. Dit wordt door de jurisprudentie ingevuld.
In zijn algemeen kan worden gezegd dat mishandeling het toebrengen van fysieke schade, verwondingen of pijn bij een ander is. Dat houdt in dat bijvoorbeeld het slaan of schoppen van een ander mishandeling oplevert.
Opzettelijke benadeling van de gezondheid wordt gelijkgesteld met mishandeling. Denk daarbij aan de werkgever die de onwetende werknemer opzettelijk astbestplaten laat zagen zonder bescherming.
Zware mishandeling
Wanneer de mishandeling niet ‘eenvoudig’ is en er opzettelijk zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht, wordt gesproken van zware mishandeling.
Er is sprake van zwaar lichamelijk letsel wanneer er na de mishandeling ziekte zonder uitzicht op volkomen genezing is, wanneer er voortdurende ongeschiktheid voor ambts- of beroepsbezigheden bestaat en wanneer een ongeboren baby wordt gedood (afdrijving of dood van de vrucht).
Zware mishandeling is iets anders dan eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel. Bij zware mishandeling moet ook de opzet van de dader op dit zwaar lichamelijk letsel gericht zijn. Bij eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel is de opzet van de dader niet gericht op het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, maar is dit wel gebeurd.
Vergeet je reactie van voor het opzoeken en die van Chahna niet. Daar hadden jullie helemaal geen fout in wikipedia voor nodig. Je reageerde niet met omfg, op wikipedia staat iets anders.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Goed goed, wij gaan er vanuit dat iets dat zo relatief simpel te corrigeren zou zijn op wikipedia toch wel geschreven is door iemand met enige kennis van het onderwerp, en niet door iemand die "maar wat neergooit".
Je hebt gelijk, dat is dom.
Ach hij vond ook dat deze zware mishandeling was begonnen omdat die jongen wat zei over het feit dat ze een fiets omver gooiden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:50 schreef Woffel het volgende:
gnaeus
Op de twee pagina nog vragen hoe het gesteld is met het slachtoffer en vervolgens later al kunnen constateren dat er geen sprake is van een zware mishandeling..³
ja en wat is zwaar lichamelijk letselquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/
gaat verder na de linkquote:Artikel 6 WVW luidt:
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
Zwaar lichamelijk letsel
Artikel 82 Sr. bevat een opsomming van de gevallen die als zwaar lichamelijk letsel moeten worden aangemerkt. Die bepaling bevat geen limitatieve opsomming zodat het de rechter vrij staat lichamelijk letsel als zwaar te beschouwen wanneer het letsel naar normaal spraakgebruik als zodanig kan worden aangemerkt. (HR 4 juli 2000) De Hoge Raad heeft bepaald dat het voorgaande meebrengt dat beantwoording van de vraag of letsel als zwaar lichamelijk letsel aangemerkt kan worden in belangrijke mate een feitelijk oordeel betreft, voorbehouden aan de feitenrechter (HR 16 mei 2000, NJ 2000, 510). Daarbij heeft de Hoge Raad een richtsnoer geboden door te overwegen dat de cassatierechter kan ingrijpen indien uit de bestreden beslissing niets blijkt omtrent de aard van het letsel, de eventuele noodzaak en aard van medisch ingrijpen en het uitzicht op (volledig) herstel.
nu komt dit dus uit de verkeerswetgeving maar ik ga er vanuit dat dit onderling niet al te veel zal verschillenquote:Zware hersenschudding; bijna 4 weken niet heeft kunnen werken
LJN: AZ5693, Hoge Raad, 20 februari 2007
Onder normale bezigheden a.b.i. art. 6 WVW 1994 dienen te worden verstaan bezigheden die kunnen worden aangemerkt als ambts- of beroepsbezigheden of bezigheden die daarmee vergelijkbaar zijn (HR LJN AA9370, NJ 2001, 162). Blijkens de bewijsmiddelen heeft het hof vastgesteld dat X een zware hersenschudding heeft opgelopen a.g.v. de aanrijding en dat X als gevolg daarvan bijna 4 weken niet heeft kunnen werken. Daaruit heeft het hof kunnen afleiden dat sprake is van tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden, a.b.i. art. 6 WVW 1994.
dat is niet zo ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:53 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ach hij vond ook dat deze zware mishandeling was begonnen omdat die jongen wat zei over het feit dat ze een fiets omver gooiden.![]()
![]()
Zou het niet begonnen zijn bij het feit dat hun die fiets omver gooiden? Als ze dat nooit gedaan hadden had hij er niks van hoeven zeggen?quote:
Wat probeer je te zeggen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeet je reactie van voor het opzoeken en die van Chahna niet. Daar hadden jullie helemaal geen fout in wikipedia voor nodig. Je reageerde niet met omfg, op wikipedia staat iets anders.
Dus ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:54 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Zou het niet begonnen zijn bij het feit dat hun die fiets omver gooiden? Als ze dat nooit gedaan hadden had hij er niks van hoeven zeggen?
JIj bent echt compleet achterlijk he? Of zwaar aan het trollen. Weet niet wat triester is eigenlijkquote:
Ik volg je niet helemaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:58 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
JIj bent echt compleet achterlijk he? Of zwaar aan het trollen. Weet niet wat triester is eigenlijk
Vraag het de ongeoefenden en minder getalenteerden op dat gebied. Die komen altijd met veel verve en zonder de bescheidenheid van het inzicht illustreren dat wat zo makkelijk lijkt toch voor velen veel en veel te moeilijk is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:52 schreef Buitendam het volgende:
Waarom dopen dit soort topics zich altijd binnen een mum van tijd om tot wetsinterpretatietopics? Elkaar overtuigen wat de rechter moet uitspreken als vonnis...
Met z'n selectieve replies komt hij inderdaad over als een faalhaas..quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:53 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ach hij vond ook dat deze zware mishandeling was begonnen omdat die jongen wat zei over het feit dat ze een fiets omver gooiden.![]()
![]()
En kerel, waar en wat zou jij hier nou zijn, wanneer ze dat niet zouden doen!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vraag het de ongeoefenden en minder getalenteerden op dat gebied. Die komen altijd met veel verve en zonder de bescheidenheid van het inzicht illustreren dat wat zo makkelijk lijkt toch voor velen veel en veel te moeilijk is.
Als je het niet erg vindt wacht ik toch even op het oordeel van ws hierover .....quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef sp3c het volgende:
feit blijft dat er zwaar lichamelijk letsel is toegebracht
Oh, ik stelde hem eerder vandaag juist andersomquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:58 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
JIj bent echt compleet achterlijk he? Of zwaar aan het trollen. Weet niet wat triester is eigenlijk
je bedoelt dom verkeerde link naar een ander geweldsincidentje plaatsen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:50 schreef Woffel het volgende:
gnaeus
Op de twee pagina nog vragen hoe het gesteld is met het slachtoffer en vervolgens later al kunnen constateren dat er geen sprake is van een zware mishandeling..³
Story of your life.quote:
Enerzijds zouden we het dan over zinniger dingen kunnen hebben, anderzijds zou dat nog steeds lastig worden aangezien daarmee niet verholpen is dat mensen die iets niet begrijpen vaak ook niet begrijpen dat ze het niet begrijpen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Jian het volgende:
[..]
En kerel, waar en wat zou jij hier nou zijn, wanneer ze dat niet zouden doen!
Zal best maar als er met twee maten gemeten wordt... nogmaals je mag mensen hier wel naar het hoofd gooien NSB te zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef Murdera het volgende:
Beard, stel je niet zo ontzettend aan, als Spec dat niet wil, dan komt het er niet in.
Dit is een forum, en je hebt je aan de aanwijzingen van de mods te houden, ook als het een aanwijzing is die niet logisch is, niet klopt, of niet binnen jouw denkbeelden valt.
Welnee niets aan de hand.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef sp3c het volgende:
feit blijft dat er zwaar lichamelijk letsel is toegebracht
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Oh, ik stelde hem eerder vandaag juist andersom
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Is gelly/gnaeus nou echt zo'n mongool of zou hij gewoon trollen?
ow ik dacht dat we daar al overheen warenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee niets aan de hand.
En er was een aanleiding toe + de daders waren goed opgevoed dus het was hun schuld niet.
Ik mag het niet uitleggen zoals ik wil van Sp3c, maar het ging om je eerste reactie, wikipedia erbij pakken om te kijken wat er bedoeld zou kunnen worden was nadat je er al over geoordeeld had. Dat oordelen zonder je ook maar af te vragen of er misschien iemand al eens wat langer en harder over nagedacht heeft dan jij en dat begrip anders had ingevuld dan jij en of er misschien goede redenen waren voor die invulling, dat vind ik echt stuitend verwaand.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:55 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen?
Die reactie komt volledig overeen met het wikipedia artikel.
Om mij daarom "simpel volk" te noemen is natuurlijk ontzettend kansloos. Als het wikipedia artikel fout is zou een bron welkom zijn. Ik ben nooit te beroerd om iets nieuws te leren, of mijn ongelijk te erkennen. Wel ben ik te beroerd om beledigingen vriendschappelijk te accepteren, en dan zonder onderbouwing betreffende mijn ongelijk, andermans standpunten over te nemen.
Je bekijkt het maar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow ik dacht dat we daar al overheen waren
huidige onzin argument was dat het geen zware mishandeling was omdat er geen zwaar letsel toegebracht werd maar dat is dus aantoonbaar niet juist
als die jongen een zware hersenschudding heeft dan is er zwaar lichamelijk letsel toegebracht
heb ik gelijk of niet?quote:
zit je nu nog steeds te huilen johquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:37 schreef desiredbard het volgende:
Sp3c je hebt gewoon een gebrek aan ballen doe mij Tante Heineken maar .
Yvonne heeft meer kloten dan jij....Zwakke schlemiel
Nee hoor ik lach me kapot...quote:
En hoewel ik heineken een hoofdpijn bier vind, doe mij maar Grolsch, betwijfel ik of die ongetwijfeld lege fles ook maar enige frictie ondervindquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee hoor ik lach me kapot...
Serieus ... ik heb een mentaalbeeld van Yvonne die Jou met een voorbind 1/2 L heineken in je aarsje neemt...
100x meer Mod dan jij bent.
Mag het niet altijd met haar eens zijn maar ze is wel consequent.
Ik heb hier nog nooit iemand horen janken dat "Sukkel " een scheldwoord is.
ik oordeel nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Serieus ... ik heb een mentaalbeeld van Yvonne die Jou met een voorbind 1/2 L heineken in je aarsje neemt...
Ach, kom, je wilt toch niet beweren dat je, je ego (ik hoop dat het daarbij blijft) niet aan het strelen bent als je die resem van juridische kennis uitgiet over die domme paupers, hè.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Enerzijds zouden we het dan over zinniger dingen kunnen hebben, anderzijds zou dat nog steeds lastig worden aangezien daarmee niet verholpen is dat mensen die iets niet begrijpen vaak ook niet begrijpen dat ze het niet begrijpen.
Meerdere, maar maak je geen zorgen, jij bent er niet één van!quote:Heb je al een probleem benoemd trouwens?
Ja, iedereen is aan het gissen en ondertussen zit hij lekker hysterisch te giechelen achter z'n pctjequote:
Kijk dat bedoel ik met inconsequentquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik oordeel niet
iedereen droomt van andere dingen
schelden richting mijzelf haal ik in de regel niet weg neequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik met inconsequent
Sukkel haal je weg, en schelden laat je staan, wees consequent man.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar dezelfde regels gelden voor allebei de kanten.
Nogmaals als MODS met de term NSBer gooien, prima, riekt naar flamen maar goed... in ieder geval niet gaan janken als je het terug krijgt.
Je bent ook geen N00B hier, ik verwacht een beetje meer van je
(Vraag of je een van Yvonne haar ballen kan lenen) ike heb haar een steje vibrerende japanse toegestuurd zodat ze niet meer zo gefrustreerd zou reageren... helpt jou misschien ook .
Jij neemt fok wel erg serieus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:07 schreef desiredbard het volgende:
Dus wel inconsequent want je haalt het dus wel weg aan je eigen adres.
jij hebt echt een beurt van Yvonne nodig
Die beelden moeten idd gewoon vrijgegeven worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:00 schreef Jian het volgende:
nbaren van beelden van zinloos geweld. Dit blijkt uit een peiling van de NCRV.
Met het tonen van dat soort feitelijkheden is natuurlijk ook niets mis.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:00 schreef Jian het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel (steeds meer) mensen de aktie van GS toejuichen.
Justitie moet niet terughoudend zijn met het openbaren van beelden van zinloos geweld. Dit blijkt uit een peiling van de NCRV.
In het Radio 1-programma Stand.nl van vanmorgen werd vandaag de stelling geponeerd dat het Openbaar Ministerie (OM) juist wel voorzichtiger moet zijn met het openbaren van beelden van zinloos geweld. Een overweldigende meerderheid van 84% van de NCRV-luisteraars was het echter oneens met deze stelling.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/01/ncrv.html
snap ook niet waarom dit ineens een issue isquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met het tonen van dat soort feitelijkheden is natuurlijk ook niets mis.
Het zijn de kwaadaardigen die zich vermommen als zgn redelijken die daar tegen zijn, maar hun mening is niets waard.
Daar zit iets in, maar er zijn altijd copy-cats die ook wel eens stoer willen doen tov hun vriendjes..(net als in het incident) vechten is van alle tijden, maar wat er hedentendage gebeurt is toch van de gekke..als je iemand moedwillig, en zelfs meerdere keren tegen zijn hoofd schopt, dan is dat gewoon een poging tot moord..quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met het tonen van dat soort feitelijkheden is natuurlijk ook niets mis.
Het zijn de kwaadaardigen die zich vermommen als zgn redelijken die daar tegen zijn, maar hun mening is niets waard.
Ja hoe zit dat bij jullie, hier zitten 2 of 3 man in een conrollekamer tv-tjes te kijken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:18 schreef sp3c het volgende:
ik zeg lang leve het digitale tijdperk hoor, gewoon direct online zetten
beetje (veel) mazzel had je ze in de trein naar Belgie al aan kunnen houden
geen ideequote:Op donderdag 24 januari 2013 21:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat bij jullie, hier zitten 2 of 3 man in een conrollekamer tv-tjes te kijken.
Ik had toch meteen politie ter plaatse verwacht
Wordt het weer lekker polderlands opgenomen en alleen teruggekeken als er iemand aangifte doet?
Ja dat was ok.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
snap ook niet waarom dit ineens een issue is
opsporing verzoch diet dit al 30 jaar ofzo, gewoon op youtube tegenwoordig
vroeger keken we dat met het hele gezinnetje gezellig op de bank
Wat een verbeelding. Nee, natuurlijk niet. Dat is net zoiets als dat Messi in zijn ego gestreeld zou worden wanneer hij de tegenstanders eerst uit moet leggen dat ze de bal niet met handen mogen spelen voordat ze kunnen gaan voetballen, en dat die nog gaan beweren dat dat wel mag ook. En domheid weet me toch altijd weer te ergeren, je denkt dat je het ziet aankomen, en dat blijkt het toch altijd weer erger dan je dacht. Neem nou gewoon een keer aan hoe een vakgebied in elkaar zit van iemand die het kent, dan kunnen we verder met de discussie, denk ik dan. Maar sommigen missen zelfs het inzicht dat ze ergens geen verstand van hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Ach, kom, je wilt toch niet beweren dat je, je ego (ik hoop dat het daarbij blijft) niet aan het strelen bent als je die resem van juridische kennis uitgiet over die domme paupers, hè.
Ook terzake van dit onderwerp, of is er nog steeds geen probleem?quote:Meerdere, maar maak je geen zorgen, jij bent er niet één van!
Sorry ik zei al eerder , ik zal toch echt een inschatting maken voordat ik mijn bek gelijk het slachtoffer opentrek.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:21 schreef Maron het volgende:
'respect' hiero) teken des tijds..?
Ik hoop het niet..
Je vergelijkt je met iemand die 1 vd beste aller tijden is op zijn vakgebied en daar miljoenen mee verdiend?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als dat Messi in zijn ego gestreeld zou worden wanneer hij de tegenstanders eerst
geen idee hoe je normaal gesproken over jezelf praat dus daar kan ik geen antwoord op gevenquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sorry ik zei al eerder , ik zal toch echt een inschatting maken voordat ik mijn bek gelijk het slachtoffer opentrek.
Het slachtoffer was dan ook een beter persoon dan ik, over consequent zijn gesproken he sp3c?
Er zat ook iemand live mee te kijken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee
in uitgaansgebieden verwacht ik eigenlijk wel dat er iemand mee zit te kijken maar die kerel zal wel wegbezuinigd zijn
Ik vind het van mezelf inconsequent om daders van vandalisme of geweld niet aan te spreken op hun gedrag, waardoor je dit soort tuig de vrije hand lijkt te geven..quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee hoe je normaal gesproken over jezelf praat dus daar kan ik geen antwoord op geven
Kun je nagaan waar jij in die vergelijking staat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergelijkt je met iemand die 1 vd beste aller tijden is op zijn vakgebied en daar miljoenen mee verdiend?
Terwijl je zelf al jaren werkeloos bent en in een krot woont?![]()
![]()
/failquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kun je nagaan waar jij in die vergelijking staat.
Nee hoor..maar razernij is een teken van onmacht, en je ziet hoe snel je meegesleept kan worden in boosheid..zowel letterlijk als figuurlijk..en als je jezelf verliest trek je meestal/altijd aan het kortste eind..quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sorry ik zei al eerder , ik zal toch echt een inschatting maken voordat ik mijn bek gelijk het slachtoffer opentrek.
Het slachtoffer was dan ook een beter persoon dan ik, over consequent zijn gesproken he sp3c?
Maar we zijj inderdaad op een niveau aangekomen waar het andermans goed is ipv je eigen gebit of leven. Nog effe en we laten ons eigen goed afbreken door tuig om ons maar valselijk veilig te voelen.
Liever Blode Jan dan Dode Jan, toch?
I'm hot.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij verwijt andere mensen van domheid, maar je komt zelf telkens met dit soort kinderachtige comebacks.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, hij begreep hem immers niet in één keer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij verwijt andere mensen van domheid, maar je komt zelf telkens met dit soort kinderachtige comebacks.
Iemand die daadwerkelijk intelligent is, negeert de domme.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, hij begreep hem immers niet in één keer.
net effe profiel gespiekrt... tering ik voel me Jong...quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Nee hoor..maar razernij is een teken van onmacht, en je ziet hoe snel je meegesleept kan worden in boosheid..zowel letterlijk als figuurlijk..en als je jezelf verliest trek je meestal/altijd aan het kortste eind..
Dit gajes was gewoon uit op een weerloos slachtoffer..(just for 'fun')..als het slachtoffer Badr Hari had geheten waren ze er in een grote boog omheen gelopen..de helden..
Ik ken Eindhoven goed, ging vroeger altijd stappen op Stratums-Eind, en er was ook altijd wel ergens mot..mijn man is, net voordat ik hem kende ook eens 'in elkaar geslagen', en met een fles op zijn hoofd kapotgeslagen toen hij perongeluk met een slok op tegen één van een groepje van drie aanliep..(een oudere dame die haar hondje uitliet heeft met haar paraplu die knakkers weggejaagd)
Maar wat er nu gebeurt is echt van de gekke..daarom noemde ik het woord verloedering..
Hoe moet dat gaan over ca. 10 , of 20 jaar..ergens moet er een grens getrokken worden..NU dus..!!
Ok ik zal hem links laten liggen, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iemand die daadwerkelijk intelligent is, negeert de domme.
Als jij hem een dom iemand vind, dan moet je dat vooral doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ok ik zal hem links laten liggen, je hebt gelijk.
Typisch Asperger-geval dekt de lading beter. Overduidelijk extreem autistisch. Wel in staat informatie tot zich te nemen, maar geen flauw idee hebben hoe die daadwerkelijk in de praktijk toe te passen en met mensen te communiceren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij hem een dom iemand vind, dan moet je dat vooral doen.
Aangaande het onderhavige onderwerp, ik heb het dan over straattereur in zijn algemeenheid, is er wel degelijk een probleem, ik heb nooit anders beweerd. Het is een redelijk complexe materie waarbij nogal wat factoren een rol spelen en onderzoeken alsook de uiteindelijke oplossingen zullen zich dan ook wijd moeten strekken. En zoals ik eerder zei, ben ik in elk geval bereid het breed te trekken en man en paard te noemen, zonder aanzien des "persoon" ...... of etniciteitquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ook terzake van dit onderwerp, of is er nog steeds geen probleem?
Nou..als ik die datum in mijn profiel zie staan dan schrik ik ook, maar dat doet niets af aan mijn objectiviteit..maar ik vind dat je in jouw reacties tegenover SpeC te ver gaat..quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
net effe profiel gespiekrt... tering ik voel me Jong...
maar vroeger....
Serieus ik weet nog dat is vroegah met mijn fiets te dicht bij de geparkeerde auto's aan het kloten was en een buurtbewoner vroeg je ergens anders te gaan spelen..je dat ook deed.
Als je rottigheid uithaalde en werd betrapt/herkend, was het grootste probleem thuiskomen want je ouders waren op de hoogte
Nu vraag je een 14/15 jarige die bakstenen bij auto's laat stuiteren te verkassen en je wordt bedreigd.
(terugdreigen en de politie komt met vaders langs want ze zijn minderjarig)
Ok de politie kan niks doen tot ik mijn dreiging tot actie maak en ik zal het de moeite waard maken dan ook en pappa weet nu ook dat ie die lieve kinderlag nooit en te nimmer terugkrijgt als etterbak mijn auto schade doet.
Maar dat soort "lef" hadden wij vroeger niet.
Het probleem benoemen lijkt me iets anders dan constateren dat er inderdaad een probleem is. Noem dan eens man en paard, wijs het aan, leg de vinger op de zere plek. Dit is natuurlijk geen benoemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Aangaande het onderhavige onderwerp, ik heb het dan over straattereur in zijn algemeenheid, is er wel degelijk een probleem, ik heb nooit anders beweerd. Het is een redelijk complexe materie waarbij nogal wat factoren een rol spelen en onderzoeken alsook de uiteindelijke oplossingen zullen zich dan ook wijd moeten strekken. En zoals ik eerder zei, ben ik in elk geval bereid het breed te trekken en man en paard te noemen, zonder aanzien des "persoon" ...... of etniciteit
Waarom?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is toch wel vaker zo. Niet alleen pownews.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:15 schreef Ambipur het volgende:
Jeetje wat gaat Pownews enorm ver.. Heb zin dat kleine Marokkaantje te slaan.
Bij het huis van die Brent bivakkeren..
Heb je het desbetreffende item gezien? Ik werd er boos van... Respectloos. Als dit het niveau aan journalistiek is tegenwoordigquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Is toch wel vaker zo. Niet alleen pownews.
Racistquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:15 schreef Ambipur het volgende:
Idd... ZE MOETEN VAN BRENT AFBLIJVEN!!!!!!quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:15 schreef Ambipur het volgende:
Dramaqueen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:15 schreef Ambipur het volgende:
De dwaas zegt: ik weet. De voorzichtige: ik vermoed. De wijze: ik vermoed dat ik vermoed.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zei troost me. Als ik jou in mij wilde had ik neuk mij gezegd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij zand in je vagina hebt.
Heb je het filmpje gezien? Nee, he?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd... ZE MOETEN VAN BRENT AFBLIJVEN!!!!!!
Wat gaat er ver danquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Nee, he?
Goed, wacht even tot straks als het filmpje online is, bekijk het, daarna kunnen wij verder spreken.quote:
#freebrentquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Nee, he?
Ik ging er vanuit dat het over het PowNews van gister ging, blijkbaar was er vandaag een nieuw item over? Wat gebeurde er in grote lijnen vandaag dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, wacht even tot straks als het filmpje online is, bekijk het, daarna kunnen wij verder spreken.
Stiefvader werd lastig gevallen op een niet al te waardige meneer. De reporter was aan het zuigen, zoals alleen Pownews dat kan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:30 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat het over het PowNews van gister ging, blijkbaar was er vandaag een nieuw item over? Wat gebeurde er in grote lijnen vandaag dan?
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stiefvader werd lastig gevallen op een niet al te waardige meneer. De reporter was aan het zuigen, zoals alleen Pownews dat kan.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tooi wel typerend dat er nu geen sukkels zijn die zeggen dat ze vrij moeten komen.
Behalve WS en gnaeus en zo op fok dan..
FREE RELSCHOPPERSquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tooi wel typerend dat er nu geen sukkels zijn die zeggen dat ze vrij moeten komen.
Behalve WS en gnaeus en zo op fok dan..
Nee, zeg ik ben geen zins van plan hier het volledige probleem met al zijn deelgebieden in kaart te gaan brengen, voor zover dat hier al mogelijk is. Zeker niet omdat de aanleiding tot dit alles, simpelweg was, dat ik in een bepaalde discussie alleen stelde dat ik van mening ben dat jonge Marokkaanse mannen oververtegenwoordigd zijn bij zgn straatterreur en dat zij dus in mijn optiek een wezenlijk deel van het probleem vormen. Zeker niet het gehele probleem, maar wel een wezenlijk deel! En omdat ik van mening ben dat de oplossing niet ligt in een grootste gemene deler, maar in een meer gespecialiseerde, situationele aanpak, vind ik dat je de deelproblemen moet (durven) benoemen en onderzoeken, zonder zaken te laten liggen omdat je bang bent om op lange (Marokkaanse, Turkse, Antilaanse, Linkse, etc) tenen te trappen. Dat is eigenlijk alles.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem benoemen lijkt me iets anders dan constateren dat er inderdaad een probleem is. Noem dan eens man en paard, wijs het aan, leg de vinger op de zere plek. Dit is natuurlijk geen benoemen.
Oke dat bij die deur gaat een beetje ver, maar wat is verder het probleemquote:
Voor Pownews? Want die zijn zo respectabel genoeg geweest om de reacties met foto's van pa, ma, zusje er niet uit te filteren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:49 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Oke dat bij die deur gaat een beetje ver, maar wat is verder het probleem?
Wat ben je voor lafhartige idioot als je als (stief)vader geen commentaar geeft op de achterlijke acties van je (stief)zoon.
Heb als ouders/opvoeders gewoon de ballen om verantwoordelijkheid te nemen voor de daden van je eigen achterlijke nageslacht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Voor Pownews? Want die zijn zo respectabel genoeg geweest om de reacties met foto's van pa, ma, zusje er niet uit te filteren.
Het probleem is zuigen. Tyf op met dat coninu gezuig.
Disagree.. Journalistiek was ooit een gerespecteerd iets. Geenstijl/Pownews doet dit puur om de bekendheid en reclame inkomsten. Ze zijn niet meer wat ze vroeger waren. Dat gezuig is walgelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:54 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Heb als ouders/opvoeders gewoon de ballen om verantwoordelijkheid te nemen voor de daden van je eigen achterlijke nageslacht.
Het is juist beter dat er tenminste iemand bovenop zit.
Ach prima als dat jouw mening is, ik kan me er niet druk om maken, en geniet wel van die digitale schandpaalquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Disagree.. Journalistiek was ooit een gerespecteerd iets. Geenstijl/Pownews doet dit puur om de bekendheid en reclame inkomsten. Ze zijn niet meer wat ze vroeger waren. Dat gezuig is walgelijk.
Als iemand van GS/Pownews daar staat zou ik uit principe ook geen antwoord geven, net zo min als bij NOS/RTL en dergelijke, maar die zie je dit soort dingen niet snel doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:49 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Oke dat bij die deur gaat een beetje ver, maar wat is verder het probleem?
Wat ben je voor lafhartige idioot als je als (stief)vader geen commentaar geeft op de achterlijke acties van je (stief)zoon.
Als pa gewoon zoonlief bij zijn oren naar het politiebureau had gesleurd was het waarschijnlijk al een heel ander gesprek geworden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Voor Pownews? Want die zijn zo respectabel genoeg geweest om de reacties met foto's van pa, ma, zusje er niet uit te filteren.
Het probleem is zuigen. Tyf op met dat coninu gezuig.
Boosheid doet veel met je..quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
.
Maar pa zei letterlijk dat het hem niet interesseerde wat zoonlief had gedaan.
Ik had m'n zoon aan z'n haren mee naar de voordeur getrokken om zichzekf te verantwoordenquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:58 schreef Operc het volgende:
[..]
Als iemand van GS/Pownews daar staat zou ik uit principe ook geen antwoord geven, net zo min als bij NOS/RTL en dergelijke, maar die zie je dit soort dingen niet snel doen.
Betekent overigens niet dat die reporter geen vragen mag stellen (al is de manier waarop natuurlijk voer voor vele discussies.)
Smaak is datgene wat veel mensen missen. Net als fatsoen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:01 schreef Mylene het volgende:
Ik vond het helemaal niet zuigen. Danny kwam gewoon even verhaal halen. Niets mis mee. Goede journalistiek.
Over fatsoen spreken in deze zaak, wow.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Smaak is datgene wat veel mensen missen. Net als fatsoen.
Ja, zolang ouders, zusjes erbij betrokken raken, dan spreek ik over fatsoen ja.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:02 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Over fatsoen spreken in deze zaak, wow.
Nouja die deur proberen open te houden vond ik lichtelijk ver gaan, verder niks mis mee.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:01 schreef Mylene het volgende:
Ik vond het helemaal niet zuigen. Danny kwam gewoon even verhaal halen. Niets mis mee. Goede journalistiek.
Fatsoen is nou juist het hele probleem. Dat is waar alle ellende mee begonnen is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Smaak is datgene wat veel mensen missen. Net als fatsoen.
alleen ze vader die hem vergete is op te voede kwam aan bodquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, zolang ouders, zusjes erbij betrokken raken, dan spreek ik over fatsoen ja.
Ik oordeel niet over de verdachten/daders.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Fatsoen is nou juist het hele probleem. Dat is waar alle ellende mee begonnen is.
Als die vader fatsoen had gehad, dan had hij die knul zelf naar het politiebureau gebracht.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik oordeel niet over de verdachten/daders.Ik oordeel over het opzoeken en lastigvallen van zijn vader.
Precies dit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als die vader fatsoen had gehad, dan had hij die knul zelf naar het politiebureau gebracht.
idd die man heeft gewoon geen respect voor die jongen van 22 die nu met zn kapotte kop in het ziekenhuis ligtquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als die vader fatsoen had gehad, dan had hij die knul zelf naar het politiebureau gebracht.
Als ja.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik keur het ongestraft wegkomen met poging tot doodslag meer af dan het principe van oog om oog.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als ja.
Dan nog is dit geen reden om die vader zo aan te vallen. Ik keur het principe van oog om oog niet echt goed.
Door een Openbaar Ministerie en een rechter, ja. Niet door een reporter met een roze microfoon.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik keur het ongestraft wegkomen met poging tot doodslag meer af dan het principe van oog om oog.
Die gasten zaten gewoon binnen zich kapot te lachen terwijl die journalist buiten stond. Dat laat ook al zien wat voor soort mensen het zijn. Ze zijn gewend om overal mee weg te komen. Het werd hoog tijd dat ze eens flink onder druk werden gezet.
Waarom wordt hier de indruk gewekt, dat ik opkom voor die sukkels..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik keur het ongestraft wegkomen met poging tot doodslag meer af dan het principe van oog om oog.
Die gasten zaten gewoon binnen zich kapot te lachen terwijl die journalist buiten stond. Dat laat ook al zien wat voor soort mensen het zijn. Ze zijn gewend om overal mee weg te komen. Het werd hoog tijd dat ze eens flink onder druk werden gezet.
Iddquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Pownews.. Zegt genoeg.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:14 schreef Marie30 het volgende:
Trouwens, heeft hij daar zijn auto nu half op een zebrapad staan? En dan die opmerking: "de Belgische politie houdt zich meer bezig met hoe wij geparkeerd staan dan met die dader"
Sorry hoor maar dan ben je gewoon simpel als dat de inhoud van je reportage is.
Ik kende het voordien niet zo... maar wat is dat voor riooljournalistiekquote:
Sinds ze zijn overgenomen is het zum kotsen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:16 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik kende het voordien niet zo... maar wat is dat voor riooljournalistiek
Is er iets mis met je toetsenbord..? ik mis enkele letters in de weergave..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
alleen ze vader die hem vergete is op te voede kwam aan bod
You wish..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:20 schreef Maron het volgende:
[..]
Is er iets mis met je toetsenbord..? ik mis enkele letters in de weergave..
(of ligt dat aan mij;)
Is vast een Turk. Zijn altijd zo gebrekkig en lomp als het aankomt op communicatie en praten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:10 schreef Marie30 het volgende:
Die reporter...Slechtste journalist ooit.
Waarom denk je dat ik zo'n kutwijf ben? Zit in m'n bloed je weet tochhhhhhh.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Is vast een Turk. Zijn altijd zo gebrekkig en lomp als het aankomt op communicatie en praten.
Libanese afkomstquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Is vast een Turk. Zijn altijd zo gebrekkig en lomp als het aankomt op communicatie en praten.
Hallo vooroordelen..;(quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |