Vandaag nog werd er tegen doodschopper en slaander 3 jaar GEEISTquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het punt is of iemand zwaar lichamelijk letsel heeft.
Precies de reden dat simpel volk zich niet met de rechtspraak bezig hoeft te houden, die kopieeren wat ze bevalt op internet en denken dan hetzelfde oordeel te kunnen vellen als iemand die er jaren voor gestudeerd heeft.
Zou er verschil zitten tussen de juridische term en het waardeoordeel wat kranten eraan geven ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
heb ik het ff gemist misschien, maar de kranten spreken toch echt van zware mishandeling.
Ligt aan de journalist.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zou er verschil zitten tussen de juridische term en het waardeoordeel wat kranten eraan geven ?
Waarom is het verschil tussen zware mishandeling en moord? Of dood door schuld?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
-
Vandaag nog werd er tegen doodschopper en slaander 3 jaar GEEIST
3 Jaar voor een leven weg en dat van familieleden kapot voor altijd.
verjaardagen huwelijken waar het slachtoffer nooit meer deel kan zijn
3 Jaar GVDGVDGVD
link dan even naar het artikel waar staat hoe het is gesteld met het slachtoffer, want zo komen we ook niet verderquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zou er verschil zitten tussen de juridische term en het waardeoordeel wat kranten eraan geven ?
quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Precies de reden dat simpel volk zich niet met de rechtspraak bezig hoeft te houden, die kopieeren wat ze bevalt op internet en denken dan hetzelfde oordeel te kunnen vellen als iemand die er jaren voor gestudeerd heeft.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:21 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
link dan even naar het artikel waar staat hoe het is gesteld met het slachtoffer, want zo komen we ook niet verder
http://www.nu.nl/binnenla(...)re-mishandeling.htmlquote:Het slachtoffer hield er diverse breuken in het gezicht, een hersenschudding en een gescheurde wenkbrauw aan over.
Bij die groep was een Marokkaan en één jongen met een Marokkaanse moeder.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb er flarden van meegekregen, maar heb geen zin om terug te zoeken:
Waren het Marokkanen? Zo ja, dan blijf ik even.
Zo nee, dan ga ik weer weg.
Ah jammer, dan moet ik het weer gedwongen veroordelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Bij die groep was een Marokkaanse jongen en één jongen met een Marokkaanse moeder.
Verder wonen er een hoop rijke Nederlanders net over de grens in België. Ik hoorde straks in de sportschool een paar jongens praten over een paar van de daders, zijn gewoon gasten met een rijke papa en mama die een verdomd goede advocaat zouden kunnen betalen.
Maar goed, eigenlijk waren het er maar twee die zich misdroegen, waarvan die Brent de ergste was. Held.
die woont nou niet bepaald in een villaquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Maar goed, eigenlijk waren het er maar twee die zich misdroegen, waarvan die Brent de ergste was. Held.
3 jaar voor een dooie.quote:In de Club Q-zaak worden zes jongeren verdacht van het mishandelen van de 16-jarige Redmar Smedema bij de discotheek Club Q in het Friese Noardburgum. Smedema overleed een paar uur later aan zijn verwondingen. Het OM eiste celstraffen tot 3 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. (ANP)
Nee, het ging ook over twee andere gasten volgens mij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
die woont nou niet bepaald in een villa
Heb je een bron waaruit blijkt dat hij geen blijvende schade heeft opgelopen?quote:
Ik denk het niet hoor. Er zijn ooit mensen geweest die nagedacht hebben over dit onderwerp, en die hebben na jaren van studie en veel beraad gemeend mishandeling onder te verdelen in verschillende gradaties van ernst, zodat de rechter wat meer houvast heeft. Die zal namelijk een klap met de vlakke hand wat minder hard willen bestraffen dan iemand de benen breken met een ijzeren staaf. Zwaar is hier dus geen krachtterm als vet! of heftig, maar een begrip met inhoud en consequenties, en binnen het juridisch jargon.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:11 schreef Murdera het volgende:
[..]
Bron? Linkje aub.
En mij gelijk "simpel volk" noemen.Wat ontzettend kinderachtig. Zo weet je elke discussie wel te bederven he? Lijkt mij meer zeggen over jouw denkbeelden dan over mijn gesteldheid.
Nee want er was een aanleiding!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
[..]
8 keer tegen het hoofd schoppen is niet gericht om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen nee?
De mensen die 3 jaar EISEN voor doodschoppen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor. Er zijn ooit mensen geweest die nagedacht hebben over dit onderwerp, en die hebben na jaren van studie en veel beraad gemeend mishandeling onder te verdelen in verschillende gradaties van ernst, zodat de rechter wat meer houvast heeft. Die zal namelijk een klap met de vlakke hand wat minder hard willen bestraffen dan iemand de benen breken met een ijzeren staaf. Zwaar is hier dus geen krachtterm als vet! of heftig, maar een begrip met inhoud en consequenties, en binnen het juridisch jargon.
Mensen die daar totaal aan voorbij gaan en zich zelfs niet eens afvragen wat daarmee bedoeld wordt en meteen beginnen te blaten zou ik geen simpel volk noemen. Dat is te aardig, er is immers genoeg simpel volk dat nog wel begrijpt dat hun eerste ingeving mbt een woord niet per se de juiste is. Die mensen zou ik eerder achterlijk verwaand noemen, of verwaand door achterlijkheid. Te dom om de eigen beperkingen in te zien in ieder geval.
Overigens zal meneer de kopschopper hoogstwaarschijnlijk vervolgd worden voor poging tot doodslag.
Er staat letterlijk 'toe te brengen'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee daar staat juist dat de handeling an sich genoeg is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:14 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het staat verdomme in de wikipedia pagina die je copy-paste kerel !
Voor het bepalen van die 3 jaar hebben ze ook niet gestudeerd. Strafmaat is geen onderdeel van de rechtswetenschap.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De mensen die 3 jaar EISEN voor doodschoppen.
Wat een verspilling van tijd en stufi dat ze daar zolang voor hebben geleerd
-quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:24 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)re-mishandeling.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |