abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121995665
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:50 schreef gnaeus het volgende:
Hoe is het eigenlijk met het slachtoffer ? Of interesseert dat niemand ?
hij heeft geen blijvende schade, hetgeen voor sommigen reden was om te zeggen dat het geen zware mishandeling was.

ja echt ik verzin het niet.
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:59:29 #102
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_121995699
quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Chahna het volgende:

[..]

hij heeft geen blijvende schade, hetgeen voor sommigen reden was om te zeggen dat het geen zware mishandeling was.

Dat klopt ook.
pi_121995774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:33 schreef gnaeus het volgende:

[..]

[..]

Flikker je dan nu ook op ?
Deze stelling van jou is echt nog dommer dan die waarin je beweerde dat een goede opvoeding juist teringleijers veroorzaakt! Je wordt echt met de dag gekker.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:02:17 #104
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_121995832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:59 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat klopt ook.
Geen zware mishandeling nee :')?
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:03:07 #105
382130 gnaeus
pi_121995868
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Deze stelling van jou is echt nog dommer dan die waarin je beweerde dat een goede opvoeding juist teringleijers veroorzaakt! Je wordt echt met de dag gekker.
Ik kan het niet helpen dat jij de capaciteiten niet hebt om fatsoenlijk te lezen of teksten te begrijpen. Hou het maar gewoon bij lekker verontwaardigd reageren.
pi_121995890
quote:

[..]

Omg,
Ongelofelijk :')

Ook ongelofelijk trouwens, iedereen weet wie het zijn, en ze zijn nog niet gelynched. :)
pi_121995942
quote:
15s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vond de uitspraak van die jongen in het PowNews wel typerend. Het gaat hier om een stel rijkeluiszoontjes die zich onaantastbaar wanen. Dit was niet de eerste geweldsuitbarsting. Ze zijn er tot dusver gewoon mee weggekomen.

De reportage is het kijken zeker waard. Vooral het eerste deel:
http://www.geenstijl.nl/m(...)nos_journaal_80.html
Ik vind dat een deel van die jongens toch best paupernamen heeft.
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:05:35 #108
382130 gnaeus
pi_121995991
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:02 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Geen zware mishandeling nee :')?
Waarschijnlijk vergeefse moeite, maar zoek zelfs eens op wat de definitie is.
pi_121996068
quote:
15s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:26 schreef Boldface het volgende:

[..]

Misschien moet je eens ophouden om andere mensen gebreken aan te praten en jezelf zo elitair en betweterig te profileren? Ideetje maar hoor. Ik blijf verder volledig achter mijn posts staan. Vandaar ook de :') , om dat duidelijk te maken.
Misschien moet jij gewoon eens lezen wat ik schrijf en er niet zelf van alles bij gaan verzinnnen, dan hoef ik niet vast te stellen dat jij niet leest. En nee, ik ga mijn normen niet verlagen, ik vind het normaal dat je aandachtig leest voor je op iemand reageert. Als dat een keer fout gaat dan wijs ik je daar op, en dan lees je het nog een keer. Als je dat niet doet en blijft volharden in je eigen verzinsels erbij dan zie ik geen reden om beleefd te blijven.

quote:
De verspreiding van die groepsfoto heeft juist fantastisch geholpen. Meteen kwamen de bijbehorende namen boven tafel.
Dat zei ik dus, dan dient het het opsporingsdoel, geen moeite mee verder.

quote:
Verder ga je totaal niet meer in op de "leedtoevoeging" en ook niet op het punt dat ik vervolgens aanstipte.
Als het geen functie meer heeft in de opsporing kan het alleen maar dienen ter leedtoevoeging, en dat is dus straf. Maar dat zul je ook wel weer anders begrepen hebben.
quote:
Meestal is de daderinformatie geen misinformatie, op een paar blunders van de media na. Zeker in deze zaak, waarbij de jongens kort voor die tijd met z'n achten op de foto zijn gegaan, is het zo klaar als een klontje hoe de vork in de steel zit.
Ja, en? Wat heeft een vals beschuldigde daar aan? Dat schreef ik ook al maar je begint gewoon weer met jezelfde verhaaltje.

quote:
Verder kun jij het er wel niet mee eens zijn dat daderinformatie zich via internet verspreidt, maar het is gewoon realiteit.[quote]Dat had je al gezegd ja, en daar had ik op gereageerd en nu zeg je het nog een keer?

[quote] Net zoals het downloaden van mp3's... - wat wil je in vredesnaam doen om het tegen te gaan? Mensen vervolgen omdat ze een naam roepen bij een foto die ze zien?
Dat stond er ook al.

quote:
Met alle respect, maar dit antwoord heeft totaal niks te maken met hetgeen waarop je reageert. Het ging hier over onschuldige mensen die toevallig dezelfde naam hebben als een dader en daardoor worden lastiggevallen...
Niet daardoor, maar omdat een bepaald slag volk het geen reet interesseert dat mensen daar last van zouden kunnen hebben. Waarom denk je dat decennialang niet de volledige naam van een verdachte niet werd genoemd? Daar handen verstandige mensen in overleg toe besloten omdat ze wisten hoeveel achterlijk volk er rondloopt. Dat dat achterlijke volk nu zelf informatie kan verspreiden maakt de noodzaak alleen maar groter.

quote:
Nee, ging niet om wapenen tegen kopschoppers. Het ging om wapenen tegen mensen die voor eigen rechter komen spelen. En "wapenen" bedoelde ik uiteraard figuurlijk. Bijvoorbeeld: onmiddellijk op je Facebook- of Twitter-account zetten dat jij een ander persoon bent en niet de dader van die zaak.
Nu moet het slachtoffer zich maar aanpassen aan de daders? Wat is dat voor dom gelul? Waarom zou ik iets moeten doen omdat een of andere internettokkie denkt dat ik iets misdaan heb? Laat staan of ik daar de tijd voor heb.

quote:
Totaal onhaalbare voorstellen; dat weet je zelf ook wel. Nog even en de politie (die toch het werk al niet aankan) is nog drukker met reaguurders dan met de opsporing van de daadwerkelijke daders...
Pak er een paar op en het is afgelopen. Hard aanpakken zeg ik, niet dat slappe gedogen altijd. Het is totaal niet belangrijk dat mensen zich op internet vermaken met het bespreken van misdrijven. Als je iemand op beelden denkt te herkennen dan neem je contact op met de politie, en die checkt dan of het inderdaad die persoon is.

quote:
Je wekte op z'n minst de suggestie dat "het volk" alle misverstanden de wereld in helpt.
Nee.

quote:
Gezellig land, de vrijstaat Weltschmerz...
Gewoon gedrag dat anderen opzettelijk schade toebrengt strafbaar stellen en strafbare feiten vervolgen. Ik zie echt geen enkele reden om journalisten te vrijwaren van vervolging. Die kunnen nog steeds hun werk doen, alleen moeten ze het wat minder slecht doen.

quote:
Het één sluit het ander niet uit.
Waar slaat dat nou weer op? Dat die ondernemer bedreigd en lastiggevallen wordt komt niet doordat hij dezelfde naam heeft maar doordat iemand hem van een ernstig misdrijf beschuldigt zonder dat hij dat gecheckt heeft.

quote:
Sorry, maar ik vind dit behoorlijk naïef. De politie presteert ten eerste geen fuck wat opsporing betreft. En als ze dat wél zouden doen, is het toch werkelijk te hopen dat de daadwerkelijke criminelen eerst worden opgespoord en gepakt. Verder komt de politie opsporingscapaciteit tekort. Toen de caviapolitie van de PVV werd ingevoerd, bleven ernstige zedenzaken op de plank liggen. Sorry, maar de opsporing van kinderverkrachters en ander crimineel tuig lijkt me toch nog net even een paar tandjes belangrijker dan het opsporen van mensen die een foto op internet hebben geplaatst...
Dat is een ander probleem. Ik heb totaal geen probleem met camerabewaking in uitgaansgebieden, al jaren niet, ik weet namelijk dat dergelijk geweld niet iets van de laatste tijd is en ik weet ook dat het niet iets is van het Marokkanenprobleem. Ik vind het ook prima om ter opsporing heel snel de beelden te verspreiden. Maar mensen die willen helpen met het opgespoord krijgen van de dader bellen de politie, het op internet of kranten verspreiden van foto's en/of informatie over vermeende daders doen ze puur voor hun eigen lol, ego of gewin.

quote:
En daar komt ook nog bij dat de rechters het werk nauwelijks aankunnen. Justitie zit echt niet te wachten op honderden rechtszaken tegen reaguurders die een foto hebben verspreid. Get real.
Soms moet je even aan normbevestiging doen. Als je dat even doet dan is dat vaak voldoende. In de cultuur van domheid zal het even moeite kosten, maar als mensen even nadenken dan realiseren ze zich echt wel hoe zij het zelf zouden vinden wanneer ze bedreigd worden omdat iemand zomaar heeft beweerd dat ze iets heel fouts hebben gedaan. Dus het is geen norm die geen draagvlak heeft. In wezen is dat niet anders dan met kopschoppers, dat vraagt ook niet heel veel inlevingsvermogen, maar justitie heeft decennia nagelaten aan normbevestiging te doen terzake, en dan gaan mensen het normaal vinden om iemand die op de grond ligt te schoppen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121996084
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:05 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vergeefse moeite, maar zoek zelfs eens op wat de definitie is.
quote:
In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht wordt mishandeling strafbaar gesteld in de artikelen 300-306.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'gewone' mishandeling en zware mishandeling. Als iemands handeling erop gericht was om iemand een zwaar lichamelijk letsel toe te brengen, is er sprake van zware mishandeling. Anders is het 'gewone' mishandeling. Zwaar lichamelijk letsel is bijvoorbeeld een gebroken neus (de Hoge Raad heeft zich hier over uitgelaten: Alleen indien blijvend ontsierend, in de regel geen zwaar lichamelijk letsel. Hangt af van het genezingsproces) of een blijvend letsel.
8 keer tegen het hoofd schoppen is niet gericht om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen nee?
pi_121996173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind dat een deel van die jongens toch best paupernamen heeft.
Verschil tussen oud en nieuw rijk.
maar je kunt aan de namen wel zien met wat voor millieu je te maken hebt.
Al draagt een aap een Gouden Ring..
Al hebben Stefano en brent de platinum dinerscard van pappie op zak... het blijven....

Stefano B... die B is of een notaris of een kamper verhuurder .... gevalletje je kunt de woonwagenbewoner wel uit het kamp halen maar de kamper niet uit het rijkeluis jongetje?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:10:29 #112
382130 gnaeus
pi_121996235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

[..]

8 keer tegen het hoofd schoppen is niet gericht om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen nee?
Het punt is of iemand zwaar lichamelijk letsel heeft.

Precies de reden dat simpel volk zich niet met de rechtspraak bezig hoeft te houden, die kopieeren wat ze bevalt op internet en denken dan hetzelfde oordeel te kunnen vellen als iemand die er jaren voor gestudeerd heeft.
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:11:07 #113
241662 Jian
Well, well, well
pi_121996261
quote:

[..]

Geen blijvende fysieke schade nee, durft ie straks ook nog het uitgaansleven in of hoe gaat ie reageren als er straks een groep jongens vanuit tegenovergestelde richting komt aanlopen ........
pi_121996271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Zware hersenschudding is niet zwaar genoeg?

Minimaal een coma?
pi_121996272
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou ja, we weten nu in elk geval dat slecht opgevoede jongeren niet alleen voorkomen in de sociaal mindere mileus. Ook rijkeluiszoontjes kunnen kennelijk zo slecht worden opgevoed dat ze overal schijt aan hebben en zich onaantastbaar wanen.

Die Brent L. is echt zo'n prototype. Voortdurend in de sportschool, breed en gespierd. En vervolgens de bikkel uithangen. Al gauw is geweld de enige norm. Iemand die iets zegt of hem aanspreekt? Even laten zien wie lichamelijk de baas is. Zeker in het bijzijn van de groep, waar ook nog een paar jongens tussen lopen die 1-2 jaar ouder zijn dan hij. Dan stijg je namelijk lekker in aanzien.

Zo werkt het, volgens mij.
pi_121996273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Bron? Linkje aub.

En mij gelijk "simpel volk" noemen. :') Wat ontzettend kinderachtig. Zo weet je elke discussie wel te bederven he? Lijkt mij meer zeggen over jouw denkbeelden dan over mijn gesteldheid.
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:12:53 #117
382130 gnaeus
pi_121996362
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Bron? Linkje aub.
Je zou je ook gewoon kunnen verdiepen in bepaalde materie voordat je jezelf er zo stellig over uitspreekt. M.a.w. : je zoekt het zelf maar op.
pi_121996371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Je zou je ook gewoon kunnen verdiepen in bepaalde materie voordat je jezelf er zo stellig over uitspreekt. M.a.w. : ik heb geen idee, ik kan geen bron geven, dus ik probeer me er zo uit te lullen.
_O- :')
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:14:35 #119
382130 gnaeus
pi_121996435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O- :')
Het staat verdomme in de wikipedia pagina die je copy-paste kerel !
pi_121996476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Je zou je ook gewoon kunnen verdiepen in bepaalde materie voordat je jezelf er zo stellig over uitspreekt. M.a.w. : je zoekt het zelf maar op.
heb ik het ff gemist misschien, maar de kranten spreken toch echt van zware mishandeling.
pi_121996510
Ik heb er flarden van meegekregen, maar heb geen zin om terug te zoeken:

Waren het Marokkanen? Zo ja, dan blijf ik even.

Zo nee, dan ga ik weer weg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_121996622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:14 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het staat verdomme in de wikipedia pagina die je copy-paste kerel !
Daar staat dat het ook genoeg is als de handeling gericht is op...
pi_121996628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:

ga heen
pi_121996631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Pak er een paar op en het is afgelopen. Hard aanpakken zeg ik, niet dat slappe gedogen altijd.
OK, duidelijk. En nu graag je mening over kroegen met personeel die toch de asbakken op tafel zetten...
pi_121996667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:

Nee, dit is een Belgenprobleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')