Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Top. Maar verdachten zijn gevonden, sommigen hebben zich aangegeven en een heeft bekend.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:08 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
@die wijsneus met ziin googlefanaten:
Zie artikel ""Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen.""....
Voortaan beelden vroeger vrijgeven, zeker als ze zo duidelijk zijn als deze beelden.
Ik niet. Gaat te vaak verkeerd. Dat er verkeerde namen genoemd worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:09 schreef sp3c het volgende:
beelden vroeger vrijgeven kan ik wel mee leven
Dit is iets anders tot het oproepen tot het inelkaar rossen van de ouders en kan prima over gepraat worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:08 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
Zie artikel ""Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen.""....
Voortaan beelden vroeger vrijgeven, zeker als ze zo duidelijk zijn als deze beelden.
Grappig inderdaad, paupers die zich rechts noemen, en ons linkse hippies.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Top. Maar verdachten zijn gevonden, sommigen hebben zich aangegeven en een heeft bekend.
Dat gedoe er om heen, adressen, families, foto's etc, moet dat? Heb het idee dat het NOG leuker is, omdat de ouders van deze heren aardig wat geld hebben.
Misschien zit het slachtoffer daar niet op te wachten ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:09 schreef sp3c het volgende:
beelden vroeger vrijgeven kan ik wel mee leven
En als jij nog 1 stap verder gaat loop je tegen een aangifte aan, dus doe normaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Funkel het volgende:
Dus er zijn hier serieus gasten die die Brent verdedigen?
Only op fok
Ja, zeggen dat jij zijn ouders niet gehandicapt mag slaan is Brent verdedigen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Funkel het volgende:
Only op fok
Hey! Ik ben ook Linksachtig iets.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Grappig inderdaad, paupers die zich rechts noemen, en ons linkse hippies.
Zal wel PVV volk zijn.
Selectief lezen is ook een kunst.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Funkel het volgende:
Only op fok
De politie kan dat altijd overleggen met het slachtoffer. Sowieso is dit iets dat per geval bepaald moet worden. DEZE beelden hadden wel eerder vrijgegeven mogen worden ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Misschien zit het slachtoffer daar niet op te wachten ?
Nobody's perfect denk ik dan maar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hey! Ik ben ook Linksachtig iets.
Dat vinden en aangeven is gebeurd n.a.v. de beelden. Verdachten hebben zich pas aangegeven nadat duidelijk was dat ze goed te herkennen waren op de beelden. Tot die tijd hebben ze zichzelf niet gemeld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Top. Maar verdachten zijn gevonden, sommigen hebben zich aangegeven en een heeft bekend.
Dat gedoe er om heen, adressen, families, foto's etc, moet dat? Heb het idee dat het NOG leuker is, omdat de ouders van deze heren aardig wat geld hebben.
Volgens mij zijn het allemaal rechters. Allemaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Grappig inderdaad, paupers die zich rechts noemen, en ons linkse hippies.
Zal wel PVV volk zijn.
Die f#ckjing wankers van het staatsjournaal zijn één grote schandvlek voor de journalistiek. Je zou juist van journalisten verwachten dat ze de onderste steen boven halen i.p.v. de boodschappen van minitrue de wereld in kotsenquote:
Die rapportage van Powned was veel leuker en informatiever dan dat standaardpraatje van de NOS. Belgische kranten vermelden sowieso altijd veel meer informatie dan Nederlandse kranten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die f#ckjing wankers van het staatsjournaal zijn één grote schandvlek voor de journalistiek. Je zou juist van journalisten verwachten dat ze de onderste steen boven halen i.p.v. de boodschappen van minitrue de wereld in kotsen![]()
Als je wilt weten wat er in Holland gebeurt kun je beter naar het Vlaamse journaal kijken of nog beter de diverse bronnen op het internet raadplegen. Als het aan mij lag ging de stekker er bij het NOS meteen uit, bieden geen immers geen enkele toegevoegde waarde voor de Nederlandse burger.
maar een paar weken later wel?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Misschien zit het slachtoffer daar niet op te wachten ?
Ze moeten het journaal vullen met gevallen die tig keer per weekend gebeuren ? Heel sneu dit geval hoor, maar ik denk dat er situaties in de wereld zijn, of in dit land, die meer aandacht verdienen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die f#ckjing wankers van het staatsjournaal zijn één grote schandvlek voor de journalistiek. Je zou juist van journalisten verwachten dat ze de onderste steen boven halen i.p.v. de boodschappen van minitrue de wereld in kotsen![]()
Als je wilt weten wat er in Holland gebeurt kun je beter naar het Vlaamse journaal kijken of nog beter de diverse bronnen op het internet raadplegen. Als het aan mij lag ging de stekker er bij het NOS meteen uit, bieden geen immers geen enkele toegevoegde waarde voor de Nederlandse burger.
Absoluut... het staatsjournaal houd het liefst de echte interessante feitjes onder de pet. Zo houd je het volk immers dom en onwetend.... denk men... Overigens zijn het alleen oude fossielen die nog naar het staatsjournaal kijken, geen wonder dat die oudjes vaak niet half weten wat er zich afspeelt in de wereld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:14 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
[..]
Die rapportage van Powned was veel leuker en informatiever dan dat standaardpraatje van de NOS. Belgische kranten vermelden sowieso altijd veel meer informatie dan Nederlandse kranten.
voorbeeld?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:16 schreef Re het volgende:
wel interessant dat dit bij een paar mensen tot onmogelijke spagaten leidt
Alsjeblieft zeg, zoals de personalia van familie ? Enkel gefrustreerde josti's zien dat als interessant en van belang.quote:
Kan toch dat je eerst hoopt dat het zonder commotie wordt opgelost maar als het dan niet lukt 'dan maar zo'quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar een paar weken later wel?
liever wat eerder
Nou ik vind het niveau van het NOS journaal echt gezakt naar dat van het jeugdjournaal toen ik een kind was. Vooral flitsend en snel wat interessante nieuwtjes naar voren brengen en termen uitleggen alsof de kijkers een IQ van 70 hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Overigens zijn het alleen oude fossielen die nog naar het staatsjournaal kijken, geen wonder dat die oudjes vaak niet half weten wat er zich afspeelt in de wereld.
dan was je er niet mee naar de politie gegaan lijkt mequote:Op donderdag 24 januari 2013 10:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kan toch dat je eerst hoopt dat het zonder commotie wordt opgelost maar als het dan niet lukt 'dan maar zo'
quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Absoluut... het staatsjournaal houd het liefst de echte interessante feitjes onder de pet. Zo houd je het volk immers dom en onwetend.... denk men... Overigens zijn het alleen oude fossielen die nog naar het staatsjournaal kijken, geen wonder dat die oudjes vaak niet half weten wat er zich afspeelt in de wereld.
Je kan geen aangifte doen zonder met je bakkes op tv te willen komen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan was je er niet mee naar de politie gegaan lijkt me
Wat gebeurd hier dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als jij nog 1 stap verder gaat loop je tegen een aangifte aan, dus doe normaal.
hear hear...quote:Zo snel mogelijk van de straat dit soort gewelddadige tokkies. Daar, en alleen daar moet de discussie over gaan. En nergens anders over.
Daar hebben we voetbal voorquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Absoluut... het staatsjournaal houd het liefst de echte interessante feitjes onder de pet. Zo houd je het volk immers dom en onwetend.... denk men... Overigens zijn het alleen oude fossielen die nog naar het staatsjournaal kijken, geen wonder dat die oudjes vaak niet half weten wat er zich afspeelt in de wereld.
laat gaan, het is 'in' om te roepen dat je de politie zijn werk moet laten doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:08 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
ik heb tussen alle voeten zijn bakkes uberhaupt niet gezienquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je kan geen aangifte doen zonder met je bakkes op tv te willen komen ?
Wie verdedigt ze? Leer eens lezen, muts.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef Chahna het volgende:
[..]
laat gaan, het is 'in' om te roepen dat je de politie zijn werk moet laten doen.
alleen de politie kon het in dit geval niet en riep niet voor niets hulp in van particulieren.
ook wel jammer dat men spreekt van een heksenjacht terwijl de politie hier zelf voor verantwoordelijk is, hadden ze die beelden maar niet online moeten zetten.
maar ok, verdedig die drugsgebruikende anabool maar hoor jongens, dat staat jullie netjes.
mensen die erg fel reageren en de rijkelui's kindertjes met geweld bedreigen etc... of zich compleet blindstaren op het falen van ons rechtssysteem en huidige maatschappelijke problemen en om het hardst roepen hoe kort de werkstraf wel niet zal zijn...quote:
de politie vroeg om tips naar de dadersquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef Chahna het volgende:
[..]
laat gaan, het is 'in' om te roepen dat je de politie zijn werk moet laten doen.
alleen de politie kon het in dit geval niet en riep niet voor niets hulp in van particulieren.
ook wel jammer dat men spreekt van een heksenjacht terwijl de politie hier zelf voor verantwoordelijk is, hadden ze die beelden maar niet online moeten zetten.
maar ok, verdedig die drugsgebruikende anabool maar hoor jongens, dat staat jullie netjes.
Zeg je dit soort dingen nu omdat verder denken een beetje pijn doet ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ok, ok, was ook weer niet zo de bedoeling, sorry..quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als jij nog 1 stap verder gaat loop je tegen een aangifte aan, dus doe normaal.
Omdat dat niet zomaar kan? Duh.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:22 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ok, ok, was ook weer niet zo de bedoeling, sorry..
Maar serieuze vraag en weer ontopic; hoe kan het dat de overige gasten nog niet gepakt zijn door de Belgische politie? Ze kunnen volgens mij daar ook niet meer normaal over straat toch? Zoals die advocaat ook al zei; het is voor hun eigen veiligheid ook beter dat ze vast zitten.
Doe een een quote van iemand die hem verdedigt dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Funkel het volgende:
Only op fok
mjah ok, das een lastige spagaat iddquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
mensen die erg fel reageren en de rijkelui's kindertjes met geweld bedreigen etc... of zich compleet blindstaren op het falen van ons rechtssysteem en huidige maatschappelijke problemen en om het hardst roepen hoe kort de werkstraf wel niet zal zijn...
Want anders worden ze gelynched door een stelletje internethelden?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:22 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ok, ok, was ook weer niet zo de bedoeling, sorry..
Maar serieuze vraag en weer ontopic; hoe kan het dat de overige gasten nog niet gepakt zijn door de Belgische politie? Ze kunnen volgens mij daar ook niet meer normaal over straat toch? Zoals die advocaat ook al zei; het is voor hun eigen veiligheid ook beter dat ze vast zitten.
Dat idee krijg ik langzamerhand wel ja. En om zichzelf beter te voelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:21 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zeg je dit soort dingen nu omdat verder denken een beetje pijn doet ?
kan wel, er is een uitleveringsverdrag en een verzoek om uitleveringquote:
Dat eerste keur ik af, het tweede begrijp ik anders heel erg goed. De frustratie dat deze jongens er weer te makkelijk vanaf zullen gaan komen zorgt voor emotionele reacties he.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
mensen die erg fel reageren en de rijkelui's kindertjes met geweld bedreigen etc... of zich compleet blindstaren op het falen van ons rechtssysteem en huidige maatschappelijke problemen en om het hardst roepen hoe kort de werkstraf wel niet zal zijn...
So? De uitkomst is toch goed? Die anaboolspuiter kan worden gestraft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
de politie vroeg om tips naar de daders
niet om internethelden die voor privedetective gingen spelen op Facebook
quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik sta niet altijd positief tegenover geenstijl, maar als het gaat om het aanpakken van huftertjes, vind ik dat ze goed werk doen. Ik erger me behoorlijk aan het zgn. spijt hebben van de daders nu terwijl ze 18 dagen de tijd hebben gehad om zichzelf of een vriend aan te geven en dat nagelaten hebben. Pas toen de beelden naar buiten kwamen en de social media dit oppikten, toonden ze 'berouw' (?) en gaven er twee zichzelf aan. M.i. is hun 'spijt' daarom een wassen neus.
[..]
hear hear...
nee de uikomst is niet goedquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
So? De uitkomst is toch goed? Die anaboolspuiter kan worden gestraft.
Waarschijnlijk wannabe advocaten, rechters en journalistenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Funkel het volgende:
Only op fok
Dus...de politie moet een verzoek doen naar de samenleving om wel de privacy van de daders in acht te nemen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
So? De uitkomst is toch goed? Die anaboolspuiter kan worden gestraft.
Ja het werkt nog niet optimaal maar we komen er wel. Daarom pleit ik ook voor het linken van je DNA aan je facebook profiel. Dan hebben we dit soort problemen niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee de uikomst is niet goed
er worden willekeurige mensen bedreigt omdat ze toevallig dezelfde naam hebben
lolwhutquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:29 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja het werkt nog niet optimaal maar we komen er wel. Daarom pleit ik ook voor het linken van je DNA aan je facebook profiel. Dan hebben we dit soort problemen niet.
tips als in wie het zijn en waar ze wonen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
de politie vroeg om tips naar de daders
niet om internethelden die voor privedetective gingen spelen op Facebook
jij weet dit beter dan mij gezien je eerdere postsquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:21 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zeg je dit soort dingen nu omdat verder denken een beetje pijn doet ?
zichzelf? haarzelf.... maar geeft niet hoor, ik had je niet hoog zitten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik langzamerhand wel ja. En om zichzelf beter te voelen.
Alles minder dan 10 jaar cel wordt toch als te weinig gezien door deze figuren dus waarom zou je het uberhaupt serieus nemen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De frustratie dat deze jongens er weer te makkelijk vanaf zullen gaan komen zorgt voor emotionele reacties he.
Nee de politie moet gewoon beelden vrijgeven en dan kijken wij als samenleving wel wat we ermee doen en met wie. Natuurlijk grijpen we soms mis en heb je Henk B uit Duiven ipv Henk B uit Arnhem.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:29 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Dus...de politie moet een verzoek doen naar de samenleving om wel de privacy van de daders in acht te nemen ?
wie hun zusje is zal de politie niet zo bar veel kunnen schelen tenzij ze de camera vast hadquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef Chahna het volgende:
[..]
tips als in wie het zijn en waar ze wonen?
dat hebben ze dus gekregen en dat krijg je niet als 'men' niet voor privedetective gaat spelen.
Logisch. Daarom twitteren we hun adressen de wereld in, gaan we langs bij hun huizen en spitten we even door wat de nationaliteit van die Ismail is. Oh ja en dreigen, dat deze jongens ook afgestraft moeten worden met een pak slaag. Pek en veren anyone?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat eerste keur ik af, het tweede begrijp ik anders heel erg goed. De frustratie dat deze jongens er weer te makkelijk vanaf zullen gaan komen zorgt voor emotionele reacties he.
Dat zeg ik.. Het kan wel, maar het vergt toch wat tijd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan wel, er is een uitleveringsverdrag en een verzoek om uitlevering
in de boeien en op het vliegtuig in de boevenwagen zsm graag ... snap werkelijk niet dat het zo lang duurt, ze weten waar hij is, ze zijn er zelfs bij op bezoek geweest!
en grijp die anderen ook in de kraag, zo groot is Turnhout niet
Ach.... de meeste kijkers hebben waarschijnlijk al een zware vorm van Alzheimer dus dat getal kan zomaar kloppen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ik vind het niveau van het NOS journaal echt gezakt naar dat van het jeugdjournaal toen ik een kind was. Vooral flitsend en snel wat interessante nieuwtjes naar voren brengen en termen uitleggen alsof de kijkers een IQ van 70 hebben.
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of ergerquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat eerste keur ik af, het tweede begrijp ik anders heel erg goed. De frustratie dat deze jongens er weer te makkelijk vanaf zullen gaan komen zorgt voor emotionele reacties he.
Natuurlijk. Logisch. Boeie dat een ander er hinder van ondervindt. Part of the job.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee de politie moet gewoon beelden vrijgeven en dan kijken wij als samenleving wel wat we ermee doen en met wie. Natuurlijk grijpen we soms mis en heb je Henk B uit Duiven ipv Henk B uit Arnhem.
Tja, er is nog niemand die precies kan uitleggen waarom deze jongens minder verdienen. Het is immers een doelgerichte aanslag geweest waarbij men een poging deed iemand anders te doden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Alles minder dan 10 jaar cel wordt toch als te weinig gezien door deze figuren dus waarom zou je het uberhaupt serieus nemen ?
Ja... zo werkt dat. Verbazingwekkend dat jij het niet kan doorzienquote:
ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergtquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. Het kan wel, maar het vergt toch wat tijd.
Sorry ik reageerde op de verkeerde quote, ik ben het met je eens.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee de politie moet gewoon beelden vrijgeven en dan kijken wij als samenleving wel wat we ermee doen en met wie. Natuurlijk grijpen we soms mis en heb je Henk B uit Duiven ipv Henk B uit Arnhem.
Laat mij raden. Jij bent het type dat overal een complottheorie in ziet...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... zo werkt dat. Verbazingwekkend dat jij het niet kan doorzien
Voorschrift laat zich lekker opfokkenquote:
Nja mijn punt is dat er in dit soort situaties altijd verliezers zijn. De een wat meer dan de ander. Daar werk je als samenleving aan, finetunen noemen we dat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Natuurlijk. Logisch. Boeie dat een ander er hinder van ondervindt. Part of the job.
Je kunt toch niet zomaar verwachten dat dit binnen 1 dag geregeld is?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergt
Je zou het niet begrijpen, dus waarom de moeite doen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, er is nog niemand die precies kan uitleggen waarom deze jongens minder verdienen.
waarom nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je kunt toch niet zomaar verwachten dat dit binnen 1 dag geregeld is?
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.quote:prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
Belgie...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergt
Niemand zou het begrijpen idd, daar heb je helemaal gelijk in. Dus inderdaad, laat de rechtspraak maar keer op keer falen, het gewone volk trekt zijn conclusies wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:33 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je zou het niet begrijpen, dus waarom de moeite doen ?
Waar Pownews gister was is echt geen paleizenbuurt hoor, doodnormale woningen, doodnormale mensen.quote:Het zijn allemaal kinderen van welstellende ouders
Hey... just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get mequote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Laat mij raden. Jij bent het type dat overal een complottheorie in ziet...
Godsamme, laat me raden je onderbuikgevoelens spreken weer?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet
staat allemaal al zwart op wit en ze zijn schijnbaar sinds het verzoek al 2x op bezoek geweest
inrekenen die mafkees
Wat is blijvende schade ? Het slachtoffer kan voor zijn leven getekend zijn door psychische schade. En dat er wekelijks mensen in elkaar worden getrapt, wil dat zeggen dat het bijna een normaal iets is geworden dus niet teveel van aantrekken ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger
prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
Daar heeft het gewonen volk helemaal geen feiten voor nodig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
het gewone volk trekt zijn conclusies wel.
zware hersenschudding toch?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.
[..]
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
Ja nu ligt het aan mij zeker.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voorschrift laat zich lekker opfokken![]()
Adviesje.. stel je niet zo aan kerel
dus we mogen op jouw hoofd stampen net zolang totdat je toch net blijft leven en dan doen we het af met een boete.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
Bron: http://www.judex.nl/recht(...)trafbare-feiten-.htmquote:Openlijke geweldpleging
Openlijke geweldpleging is een strafbaar feit dat u niet in uw eentje kunt plegen, er moet altijd sprake zijn van meer dan 1 persoon. Het gaat bij openlijke geweldpleging om de verstoring van de openbare orde door in vereniging geweld tegen personen of goederen te plegen.
Bijvoorbeeld:
vechtpartij op een plein
vandalisme door een groep jongeren
baldadigheid op een station door voetbalsupporters
Let op: u kunt ook voor openlijke geweldpleging veroordeeld worden zonder dat u zelf geweld heeft gepleegd. Het klassieke voorbeeld van ‘u stond erbij en u keek ernaar' kan in sommige gevallen al voldoende zijn.
De rechter oordeelt in die gevallen dat u maar had moeten weglopen. U had zich aan de situatie moeten onttrekken of moeten voorkomen.
Voor openlijke geweldpleging hanteert de rechter de volgende strafrichtlijnen:
Een groepje jongeren (meerderjarig) dat aan aantal auto's beschadigt: 4 weken gevangenisstraf
Een groepje jongeren dat op straat geweld pleegt bestaande uit het slaan of schoppen van medemensen waarbij geen noemenswaardig letsel ontstaan is: 8 weken gevangenisstraf
ik ken die wetten en mijn onderbuik heeft er niets mee te makenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Godsamme, laat me raden je onderbuikgevoelens spreken weer?
Er zijn wetten. Die hebben wij te handhaven.
Inderdaad, de beelden spreken voor zich. Zie je, zelfs jij komt er wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Daar heeft het gewonen volk helemaal geen feiten voor nodig slechts 1 feit voor nodig.
Als ik zulke simpele zielen als jij zie, dank ik God voor die wetten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ken die wetten en mijn onderbuik heeft er niets mee te maken
gewoon oppakken
Ja, de hersenschudding kwam omdat het slachtoffer tot vijf keer toe op zijn hoofd is getrapt . Maar blijkbaar is dat een standaard vechtpartijtje, 8 tegen 1 waarbij het doel is iemand zo vaak op zijn hoofd te trappen dat diegene out gaat. Incidentje jongens, beetje schoffelen en doorlopen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
zware hersenschudding toch?
je weet nog helemaal niet of er wel of niet blijvende schade is volgens mij
Is inderdaad een wonder dat die jongen er niets aan overhoud, zijn echt zeer ongezonde trappen die die jongen krijgt, vooral het schoppen tegen iemand hoofd is zeer gevaarlijk. Je moet echt geen tot weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben om zoiets te doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.
[..]
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
je hebt geen flauw idee wat voor simpele zielen er rond lopenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als ik zulke simpele zielen als jij zie, dank ik God voor die wetten.
ja ik heb het filmpje ook gezien maar een zware hersenschudding kun je je leven lang last van hebben, dat is niet direct duidelijkquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, de hersenschudding kwam omdat het slachtoffer tot vijf keer toe op zijn hoofd is getrapt . Maar blijkbaar is dat een standaard vechtpartijtje, 8 tegen 1 waarbij het doel is iemand zo vaak op zijn hoofd te trappen dat diegene out gaat. Incidentje jongens, beetje schoffelen en doorlopen.
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen... wat niet zegt dat dit soort geweld tot de dood kan leiden... maar we zetten al een soort verwachtingspatroon op voor de straffen en dan lekker met z'n alle wijzen naar de uitspraak van... zie je wel...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Goed, ga klagen. Het duurt nog niet eens een dag, man.. We zijn net 24 uur verder..quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt geen flauw idee wat voor simpele zielen er rond lopen
maar feiten zijn feiten, we hebben een uitleveringsverdrag en er ligt een uitleveringsverzoek
dit hoort geen dagen te duren
ik klaag alquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, ga klagen. Het duurt nog niet eens een dag, man.. We zijn net 24 uur verder..
Dan nog zijn er 7 vrienden die hun vriend niet tegenhielden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij niet verstandig om je zo te laten kennen. Werk niet in je voordeel en het het kan maar zo zijn dat je juist het tegenovergestelde ermee bereikt. Er zijn immers mensen die juist graag zien dat je zo reageertquote:
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Wat is blijvende schade ? Het slachtoffer kan voor zijn leven getekend zijn door psychische schade. En dat er wekelijks mensen in elkaar worden getrapt, wil dat zeggen dat het bijna een normaal iets is geworden dus niet teveel van aantrekken ?
Misschien juist door zo een mentaliteit is het zo verergerd in de maatschappij. Maar ik begrijp dat je het natuurlijk niet normaal vindt.
Ik denk dat er gewoon keihard gestraft moet worden, ook al zijn er 100 gevallen van dit per week.
Oh maar dat is altijd zo, daar is het een forum voor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij niet verstandig om je zo te laten kennen. Werk niet in je voordeel en het het kan maar zo zijn dat je juist het tegenovergestelde ermee bereikt. Er zijn immers mensen die juist graag zien dat je zo reageert
daarm de vraag... moeten ze alle 8 voor 10 jaar minimaal het gevang in... en waar gaan we de grens leggen.... alleen als er videobeelden zijn gemaakt mag er hard gestraft worden...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan nog zijn er 7 vrienden die hun vriend niet tegenhielden.
Pardon? Hoe classificeer jij iemand zwaar hersenletsel proberen toe te brengen dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen...
Dat wordt voornl. gedaan door de anoniempjes op Geenstijl die wat ontspoord zijn. Zie daar ook her en der mensen voorbij komen die net zo erg zijn als de daders en 'langs willen gaan' en ze wel even 'willen verbouwen'. Schiet lekker op, als je hetzelfde gedrag als de daders gaat vertonen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Logisch. Daarom twitteren we hun adressen de wereld in, gaan we langs bij hun huizen en spitten we even door wat de nationaliteit van die Ismail is. Oh ja en dreigen, dat deze jongens ook afgestraft moeten worden met een pak slaag. Pek en veren anyone?
Andere maatregelen ? Zoals ? Er zijn weinig dingen die erger zijn dan het trappen tegen iemand zijn hoofd, dat is gewoon poging tot moord.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen... wat niet zegt dat dit soort geweld tot de dood kan leiden... maar we zetten al een soort verwachtingspatroon op voor de straffen en dan lekker met z'n alle wijzen naar de uitspraak van... zie je wel...
nee die 2 of 3 die alleen toe hebben gekeken mogen wmb best met schoffelen wegkomenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Re het volgende:
[..]
daarm de vraag... moeten ze alle 8 voor 10 jaar minimaal het gevang in... en waar gaan we de grens leggen.... alleen als er videobeelden zijn gemaakt mag er hard gestraft worden...
Correctie, lekkere hersenloze idioten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach, een anonieme moraalridder op internet zijn is leuk net zolang tot je eigen gebit niet uit je bek is getrapt door een stel hersenloze idioten.
Absoluut... daarom vind ik het juist heel belangrijk dat wij als samenleving dit soort zaken zeer serieus nemen. Een stukje heropvoeding voor deze heren kan geen kwaad en dat bereik je imo niet met een geldboete of een werkstrafje. Nee.... gewoon naar een heropvoedingsinrichting waar ze het venijn uit de mens halen. Mocht dit niet mogelijk blijken te zijn dan volgt levenslange opsluiting in het belang van de samenleving.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef Re het volgende:
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...
Mss dat pa en ma gescheiden zijn en hij op dat moment bij moeke was. Kan pa nog wel rijk om zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef yvonne het volgende:
Ja wat is het nou?
http://www.vandaag.be/bin(...)houtse-jongeren.html
2 NL-ers 6 Belgen?
[..]
Waar Pownews gister was is echt geen paleizenbuurt hoor, doodnormale woningen, doodnormale mensen.
Als je als pers zulke onwaarheden verspreid, of dingen groter gaat belichten dan ze zijn, dan moet je idd niet raar staan te kijken als de rechter lager gaat straffen omdat ze door de publieke opinie al gestraft zijn.
Nederlanders zijn in de streken rondom Turnhout niet erg geliefd, de kans dat er gezegd is 'a ja, Óllanders ey, allemaal dikkenekken, allemaal rijkelui'
Ik praat geen donder goed, maar de zgn verslaggeving hieromheen is onderhand zum kotzen. Hoe moeilijk is het om juistheid na te gaan?
Je begrijpt niet dat er verschil zit in tussen iemand bewust willen vermoorden en onder invloed schoppen uitdelen zonder die intentie ? Dat is ook precies de reden waarom het geen zin heeft om over dit soort dingen met iemand als jou in discussie te gaan. Je baseert je mening enkel op basis van emotie i.p.v. simpele logica.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Hoe classificeer jij iemand zwaar hersenletsel proberen toe te brengen dan?
elke klap of trap waar dan ook op het lichaam kan in principe tot de dood leiden...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Hoe classificeer jij iemand zwaar hersenletsel proberen toe te brengen dan?
Ja maar goed, er is altijd wel iemand in de buurt die 18+ is die het gewoon voor ze koopt natuurlijk, dat kan je niet voorkomen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:45 schreef yvonne het volgende:
Hoe is het trouwens nog steeds mogelijk dat je in nederland als 15 jarige een hele avond en nacht kunt gaan stappen?
Er is ook gewoon geen controle in het uitgaansleven hè
Bij de super krijg je geen druppel mee onder de 20, maar in horeca blijft er geschonken worden voor kinderen.
ouderen doen de bestelling lijkt me, net als vroegahquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:45 schreef yvonne het volgende:
Hoe is het trouwens nog steeds mogelijk dat je in nederland als 15 jarige een hele avond en nacht kunt gaan stappen?
Bij de super krijg je geen druppel mee onder de 20, maar in horeca blijft er geschonken worden voor kinderen.
Gooi dan die regels voor de Horeca ook maar weg..quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar goed, er is altijd wel iemand in de buurt die 18+ is die het gewoon voor ze koopt natuurlijk, dat kan je niet voorkomen.
Inderdaad, de hysterische internetmassa is vaak angstwekkender dan de daadwerkelijk veiligheid op straat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach, een anonieme moraalridder op internet zijn is leuk net zolang tot je eigen gebit niet uit je bek is getrapt door een stel hersenloze idioten.
Komt ook nog eens bij dat de overheid amper hulp bied in het verhalen van geleden schade, als je dan ook nog eens tegenover een vermogende dader staat met zijn legertje goedbetaalde advocaten ben je dubbel die pineutquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Die regels zijn dan ook niks waard, net als de rookwet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gooi dan die regels voor de Horeca ook maar weg..
Dit is lulkoek natuurlijk.
Dit was geen vechtpartijtje, dit was bewust iemand in elkaar trappen die geen tegenstand bood en ook niet in conflict was of in relatie stond met de daders.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef Re het volgende:
[..]
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...
Als je wil dat iemand doodgaat zonder dat je wapens hoeft te gebruiken trap je tegen zijn slaap.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen...
zozo, levenslang opsluiten ... gaat druk worden als dat regel gaat wordenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:48 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Dit was geen vechtpartijtje, dit was bewust iemand in elkaar trappen die geen tegenstand bood en ook niet in conflict was of in relatie stond met de daders.
Dit was mishandeling, aftuigen. Keihard straffen is alle bezittingen van de daders ontnemen, veilen, zware gevangenisstraf en bepaalde burgerrechten voor altijd ontnemen.
scherp ze op zijn minst aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gooi dan die regels voor de Horeca ook maar weg..
Dit is lulkoek natuurlijk.
Als je iemand op de grond op het hoofd blijft trappen tot hij zijn bewustzijn verliest heb je maar 1 intentie. Doden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat er verschil zit in tussen iemand bewust willen vermoorden en onder invloed schoppen uitdelen zonder die intentie ?
of regen zijn borst, of onderrug of lever of elke willekeurige grote arterie in je lichaamquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als je wil dat iemand doodgaat zonder dat je wapens hoeft te gebruiken trap je tegen zijn slaap.
Waar zeg ik levenslang opsluiten ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:49 schreef Re het volgende:
[..]
zozo, levenslang opsluiten ... gaat druk worden als dat regel gaat worden
Dus elke bokspartij is een poging tot moord ? Boksers hebben de intentie iemand dood te slaan ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:50 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als je iemand op de grond op het hoofd blijft trappen tot hij zijn bewustzijn verliest heb je maar 1 intentie. Doden.
Sinds wanneer trappen boksers tegen de slaap van hun tegenstander als ze bewusteloos op de grond liggen? Denk eens na.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dus elke bokspartij is een poging tot moord ? Boksers hebben de intentie iemand dood te slaan ?
Dat vind ik ook zo verbazingwekkendquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:45 schreef yvonne het volgende:
nee bij boksen mag je niet doorslaan als iemand om is gevallenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dus elke bokspartij is een poging tot moord ? Boksers hebben de intentie iemand dood te slaan ?
Boksen is een sport waarbij beide partijen bewust ervoor kiezen om met elkaar op de vuist te gaan. Ze kennen de risico`s en gaan ermee akkoord.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Badr Hari.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Sinds wanneer trappen boksers tegen de slaap van hun tegenstander als ze bewusteloos op de grond liggen? Denk eens na.
Onzin. Bewust op iemands slaap trappen is niet te vergelijken met andere plekken op je lichaam. Ik kan het weten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
of regen zijn borst, of onderrug of lever of elke willekeurige grote arterie in je lichaam
dat heeft natuurlijk niets met corruptie te makenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo verbazingwekkend![]()
Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, vinden we het dan heel normaal dat de jeugd zich laveloos kan zuipen? Kennelijk hebben ouders het er ook niet moeilijk mee.
Toen ik vorig jaar een straatfeestje organiseerde en een lokale horecaondernemer daar last van had m.b.t. zijn omzet stond de politie binnen no time op de stoep![]()
Nederland is corrupt tot op het bot als je mij vraagt
Jij beweert dat de dader trapte om hem dood te maken, jouw gedachtengang volgende kun je dan ook enkel concluderen dat vechjtsporters de intentie hebben om hun tegenstander dood te maken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Sinds wanneer trappen boksers tegen de slaap van hun tegenstander als ze bewusteloos op de grond liggen? Denk eens na.
Onder invloed ? Dat is nog niet bewezen, dus je stelling gaat niet op. Daarnaast heb ik nergens het woord vermoorden gebruikt, dus je mag even terug om je huiswerk te doen voordat je hier in discussie probeert te gaan G.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat er verschil zit in tussen iemand bewust willen vermoorden en onder invloed schoppen uitdelen zonder die intentie ? Dat is ook precies de reden waarom het geen zin heeft om over dit soort dingen met iemand als jou in discussie te gaan. Je baseert je mening enkel op basis van emotie i.p.v. simpele logica.
Precies.... 4 man in zo'n kleine cel is inderdaad best drukquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:49 schreef Re het volgende:
[..]
zozo, levenslang opsluiten ... gaat druk worden als dat regel gaat worden
Nee ik beweer nog meer. Er hangen meer parameters aan. Donder op met je selectieve lezen, zet je bril maar even op.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Jij beweert dat de dader trapte om hem dood te maken, jouw gedachtengang volgende kun je dan ook enkel concluderen dat vechjtsporters de intentie hebben om hun tegenstander dood te maken.
Kennelijk niet. Elke klap op het lichaam kan fataal zijn. Al was het maar omdat iemand onderuit gaat en met z'n kop op een stoeprand valt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:52 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Onzin. Bewust op iemands slaap trappen is niet te vergelijken met andere plekken op je lichaam. Ik kan het weten.
en als je dat wel doet dan.... 10 jaar in de nor?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee bij boksen mag je niet doorslaan als iemand om is gevallen
En nu ga je zelf nog krommere argumenten gebruiken die kant noch wal slaan? Terwijl je net zo hooghartig van de toren blaast met een redenering die mank loopt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
nee hij beweerde dat je als je iemand die op de grond ligt meerdere malen tegen zijn hoofd schopt de intentie hebt om hem te dodenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Jij beweert dat de dader trapte om hem dood te maken, jouw gedachtengang volgende kun je dan ook enkel concluderen dat vechjtsporters de intentie hebben om hun tegenstander dood te maken.
Dat is heel wat anders dan bewust op de meest zwakke plek van het lichaam blijven trappen als diegene voor dood op de grond ligt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Elke klap op het lichaam kan fataal zijn. Al was het maar omdat iemand onderuit gaat en met z'n kop op een stoeprand valt.
Boksers hebben spelregels en 1 daarvan is dat het man tegen man is en van dezelfde gewichts en niveau klassequote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hij beweerde dat je als je iemand die op de grond ligt meerdere malen tegen zijn hoofd schopt de intentie hebt om hem te doden
ken geen enkele vechstport waarbij dit toegestaan is
zou ik geen problemen mee hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:54 schreef Re het volgende:
[..]
en als je dat wel doet dan.... 10 jaar in de nor?
die hoofdschopjongen die zal wellicht niet de intentie hebben gehad om dodelijk te zijn maar dat zegt niets over dat het daadwerkelijk een poging tot doodslag zou zijn
Nee. Er zijn gebieden waar trappen of klappen veel meer impact veroorzaken. Laat het hoofd nu de meest zwakke van die plekken zijn, en de kans op een levensgevaarlijke verwonding het grootst zijn. Er is dus overweldigend bewijs dat deze jongens uit waren om de dood te veroorzaken van een onschuldige passant. Waarom je deze jongens niet kei- en keihard wilt straffen blijft mij dus ook een raadsel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
elke klap of trap waar dan ook op het lichaam kan in principe tot de dood leiden...
Anonieme pubertjes met een morele superioriteitsgevoel op Fok! vind ik niet angstwekkend en zeker niet figuren die met aangifte dreigen omdat sommige anderen een emotionele mening ventileren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Inderdaad, de hysterische internetmassa is vaak angstwekkender dan de daadwerkelijk veiligheid op straat.
Niet? Dezelfde politie komt anders nooit in de kroeg controleren of er niet geschonken word aan minderjarigen. Rara.... waarom niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heeft natuurlijk niets met corruptie te maken
een goeie trap op je borstbeen en versplintering van je rib dwars dor je aorta is ook redelijk dodelijk... het kapotklappen van je vena porta ook... etc...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:52 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Onzin. Bewust op iemands slaap trappen is niet te vergelijken met andere plekken op je lichaam. Ik kan het weten.
omdat de kroegbaas ze niet belt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet? Dezelfde politie komt anders nooit in de kroeg controleren of er niet geschonken word aan minderjarigen. Rara.... waarom niet?
Het is hoe dan ook geen bewuste poging iemand om het leven te brengen. Dan zou iedere vechtpartij dat zijn en moet elke vechtersbaas minimaal 10 jaar de cel in. Begint het te dagen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:55 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan bewust op de meest zwakke plek van het lichaam blijven trappen als diegene voor dood op de grond ligt.
Maar de kans dat je iemand fataal raakt op het hoofd is dermate groot dat ELKE klap of trap daartegen kan worden geclassificeerd als zijnde een poging tot doodslag. Iets wat deze jongens dus makkelijk kan worden verweten, aangezien ze tot vijf keer achter elkaar op dezelfde zwakke plek bleven doortrappen. Dat is en blijft gewoon een poging tot doodslag, hoe je het ook wend of keert.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Elke klap op het lichaam kan fataal zijn. Al was het maar omdat iemand onderuit gaat en met z'n kop op een stoeprand valt.
Precies, het ware gerichte trappen op het hoofd. Wanneer ze de intentie hadden gehad om die jongen gewoon pijn te doen, dan schopten ze wel tegen zijn enkels.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de kans dat je iemand fataal raakt op het hoofd is dermate groot dat ELKE klap of trap daartegen kan worden geclassificeerd als zijnde een poging tot doodslag. Iets wat deze jongens dus makkelijk kan worden verweten, aangezien ze tot vijf keer achter elkaar op dezelfde zwakke plek bleven doortrappen. Dat is en blijft gewoon een poging tot doodslag, hoe je het ook wend of keert.
Dat moeten we niet willen..quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies.... 4 man in zo'n kleine cel is inderdaad best druk
Ah, ok.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de kans dat je iemand fataal raakt op het hoofd is dermate groot dat ELKE klap of trap daartegen kan worden geclassificeerd als zijnde een poging tot doodslag.
Nee want je reageert slechts op het deel van mijn post waar je iets op te zeggen hebt. Zoals een troll altijd doet. Leg maar eens uit hoe het dan geen bewuste poging is. Beweren kan iedereen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook geen bewuste poging iemand om het leven te brengen. Dan zou iedere vechtpartij dat zijn en moet elke vechtersbaas minimaal 10 jaar de cel in. Begint het te dagen ?
Exact.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:59 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Precies, het ware gerichte trappen op het hoofd. Wanneer ze de intentie hadden gehad om die jongen gewoon pijn te doen, dan schopten ze wel tegen zijn enkels.
Je vergeet dat het hoofd de zwakste plek is en blijft, en ze daar tot vijf maal achter elkaar op bleven doortrappen . Dus vergelijk het niet met 1 trap tegen een borstbeen, maar tot 5 keer toe achter elkara, terwijl diegene al neer is gegaan. Ja, dan kom je al heel snel in het doodslag gedeelte. Je bent het dus eigenlijk gewoon met me eens dat deze jongens dienen te worden opgesloten voor poging tot doodslag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef Re het volgende:
[..]
een goeie trap op je borstbeen en versplintering van je rib dwars dor je aorta is ook redelijk dodelijk... het kapotklappen van je vena porta ook... etc...
die jongen moet gewoon gestraft worden en hoe en wat dat horen we wel, maar omdat het toevallig opgenomen is
kom nou zeg, heb je de beelden nog steeds niet gezien?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook geen bewuste poging iemand om het leven te brengen. Dan zou iedere vechtpartij dat zijn en moet elke vechtersbaas minimaal 10 jaar de cel in. Begint het te dagen ?
Ik denk dat deze discussie een paar niveau's te hoog voor je is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dus... als er niemand klaagt hoeft de politie niet te controleren of de wetgeving wel word nageleefd?quote:
Je verwart een legale sportevenement met een wettelijk verboden handeling en an passant voer je alcoholgebruik als verzachtend excuus op.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
ik heb het nergens over het niet (keihard) willen straffen van deze jongens en vooral degene die zijn hoofd aan het bewerken is...misschien wel op wat voor manierquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Er zijn gebieden waar trappen of klappen veel meer impact veroorzaken. Laat het hoofd nu de meest zwakke van die plekken zijn, en de kans op een levensgevaarlijke verwonding het grootst zijn. Er is dus overweldigend bewijs dat deze jongens uit waren om de dood te veroorzaken van een onschuldige passant. Waarom je deze jongens niet kei- en keihard wilt straffen blijft mij dus ook een raadsel.
QFT stel je voor dat ze een kaartje kunnen gaan leggenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:59 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dat moeten we niet willen..
Iedere klap op iemands hoofd is poging tot doodslag? Lolwut?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de kans dat je iemand fataal raakt op het hoofd is dermate groot dat ELKE klap of trap daartegen kan worden geclassificeerd als zijnde een poging tot doodslag. Iets wat deze jongens dus makkelijk kan worden verweten, aangezien ze tot vijf keer achter elkaar op dezelfde zwakke plek bleven doortrappen. Dat is en blijft gewoon een poging tot doodslag, hoe je het ook wend of keert.
Dat doet gelly wel vaker.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je verwart een legale sportevenent met een wettelijk verboden handeling en an passant voer je alcoholgebruik als verzachtend excuus op.
weet ik veelquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus... als er niemand klaagt hoeft de politie niet te controleren of de wetgeving wel word nageleefd?
Wacht even.. wie belt dan de plesie dat er te hard word gereden op de snelweg? Wie belt de belastingdienst dan om te vertellen dat zijn buurman een zwartspaarder is? En wie belt de AIVD om te melden dat zijn buurman van plan is een aanslag te gaan plegen?
Echt klink klare onzin.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
ow ok dan was de intentie om te doden er nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:02 schreef Re het volgende:
poging tot doodstraf heeft trouwens een lagere straf dan toebrengen van lichamelijk letsel las ik ergens
Dus de politie kan overal tegelijk zijnquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus... als er niemand klaagt hoeft de politie niet te controleren of de wetgeving wel word nageleefd?
Wacht even.. wie belt dan de plesie dat er te hard word gereden op de snelweg? Wie belt de belastingdienst dan om te vertellen dat zijn buurman een zwartspaarder is? En wie belt de AIVD om te melden dat zijn buurman van plan is een aanslag te gaan plegen?
We wijzen liever met onze vingertjes naar een ander.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nederland is corrupt tot op het bot als je mij vraagt
http://www.geenstijl.nl/m(...)ker_de_hoofdsch.htmlquote:Tellen we even mee Nederland? We hebben er een shockgifje van gemaakt. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Liefst ACHT (8) keer schopt de hoofdhoofdschopper op het hoofd van het slachtoffer.
Na 2 klappen is meneer (22) al dizzy en zit verdwaasd op de grond. Dan krijg-ie er nog een paar op de kokosnoot, staat op, wordt weer neergehoekt, twee puntertjes vol in het gelaat, en daarna nog twee hoofdschoppen met de hak om het af te maken. Mishandeling heet zoiets. (Echt, in het NOS Journaal werd het serieuswaar vechtpartij genoemd.)
Poging tot doodslag is een betere term. Het OM zette de beelden op internet, in de hoop enige informatie van het publiek te krijgen. Dat werd een eclatant succes. Binnen 1 dag lukt het internet wel, waar justitie drie weken mee liep te klooien. Het is ook niet niks. Puntgave beelden van een schoft die iemand 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8 x voor het hoofd schopt. Wat voor opvoeding heeft zo'n klootzak gehad? Een halfbewusteloze vent nog zes keer in z'n bek trappen. Hallo ouders. Waar waren jullie? Ja, en is het dan gek dat we een hetze krijgen? En een heksenjacht. Zo snel mogelijk van de straat dit soort gewelddadige tokkies.
Daar, en alleen daar moet de discussie over gaan. En nergens anders over. Advocaatmeneren vinden nu dat mensen niet dingen als "opsluiten en sleutel weggooien" op internet mogen roepen. En de hypocriete kliko-voyeur Albert Verlinde (haantje de voorste als er stiekeme overspel-beelden van Wes & Yo te krijgen zijn, Albert betaalt er zelfs voor - Hoe bestaat het dat je dat gewoon kunt doen?) maakte zich weer eens ernstige zorgen om de privacy van mensen.
Een bewusteloze tegen het hoofd trappen is standaard poging tot doodslag. Met kracht trappen tegen het hoofd van iemand die enigzins bewust op de grond ligt vaak ook meen ik. Bij slaan zal het meer om de kracht waarmee gaan schat ik.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iedere klap op iemands hoofd is poging tot doodslag? Lolwut?
MODS Zelfs...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:10 schreef Funkel het volgende:
Only op fok
Jij bent ziek....quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dergelijke idioten zorgen in ieder geval bij mij voor enigszins sympathie voor de daders. Duizend-en-een internethelden die nu de hele familie en iedereen met dezelfde naam helemaal het leven kapot gaan lopen maken. Om je dood te schamen. Die mensen hebben niks met het voorval te maken, maar dat gaat er blijkbaar niet in bij die walnootbreinen.
het zijn net echte mensen die Modjes.... anderen zijn weer minder dan insectenquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:03 schreef sp3c het volgende:
fuck it, dit is wmb gewoon poging tot doodslag
wel raar dat daar een lagere straf voor staat trouwens
Ik wijs alleen maar terugquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
We wijzen liever met onze vingertjes naar een ander.
En als je 8 keer op iemand zijn hoofd intrapt, zou dat denk je ook in aanmerking komen voor poging tot doodslag?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een bewusteloze tegen het hoofd trappen is standaard poging tot doodslag. Met kracht trappen tegen het hoofd van iemand die enigzins bewust op de grond ligt vaak ook meen ik. Bij slaan zal het meer om de kracht waarmee gaan schat ik.
Het is ook gewoon levensgevaarlijk. Meestal gaat het goed, vaak ook niet, er zit een grote toevalsfactor in.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik wijs alleen maar terug![]()
They started
Dit is pas de 4e keer dat je dit posts, kop op, dat kan beter.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
MODS Zelfs...
[..]
Jij bent ziek....
Sympathie voor de daders???
[ afbeelding ]
Je moet toegeven dat je het niet zo heel handig hebt neergezet he.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit is pas de 4e keer dat je dit posts, kop op, dat kan beter.
hij verdedigt hem helemaal nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
MODS Zelfs...
[..]
Jij bent ziek....
Sympathie voor de daders???
[ afbeelding ]
Al zij er die het ook begrijpen
[..]
het zijn net echte mensen die Modjes.... anderen zijn weer minder dan insecten
Waarom?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet toegeven dat je het niet zo heel handig hebt neergezet he.
that's what he said!quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja... wees eens duidelijkquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, briljant stuk, vind ik.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)ker_de_hoofdsch.html
Sympathie <> Medelijden. Sympathie impliceert dat je de acties van de daders begrijpt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom?
Ik zou 't vreselijk vinden als mijn familie zo bejegend werd, dus in dat opzicht heb ik enigszins sympathie voor die jongens. Niet om wat ze gedaan hebben, maar dat spreekt voor zich.
Boeiend wat die jongens vreselijk vinden, en die mismaakte bloedlijn van ze ook. Dat is het risico wat je neemt als je zoiets flikt. Als die familie slim is distantiëren zij zich van dat kind. Het had mijn kind niet hoeven zijn in ieder geval, ik had hem zijn benen tot splinters geslagen en gehandicapt bij het politiebureau achtergelaten. Misschien zou ik het nog filmen ook, voor het collectief.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom?
Ik zou 't vreselijk vinden als mijn familie zo bejegend werd
Mooi, misschien denk je dan voortaan even na, voordat je iemand zomaar total loss slaat en dat niet alleen, misschien doen sommige anderen dat nu ook wel. Wellicht werkt het dus wel preventiefquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom?
Ik zou 't vreselijk vinden als mijn familie zo bejegend werd,.
Leuk dat jij zo met je kind wil omgaan, maar ik niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Boeiend wat die jongens vreselijk vinden, en die mismaakte bloedlijn van ze ook. Dat is het risico wat je neemt als je zoiets flikt. Als die familie slim is distantiëren zij zich van dat kind. Het had mijn kind niet hoeven zijn in ieder geval, ik had hem zijn benen tot splinters geslagen en gehandicapt bij het politiebureau achtergelaten. Misschien zou ik het nog filmen ook, voor het collectief.
dan ga je zelf 15 jaar het gevang in... nee dat is nuttigquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Boeiend wat die jongens vreselijk vinden, en die mismaakte bloedlijn van ze ook. Dat is het risico wat je neemt als je zoiets flikt. Als die familie slim is distantiëren zij zich van dat kind. Het had mijn kind niet hoeven zijn in ieder geval, ik had hem zijn benen tot splinters geslagen en gehandicapt bij het politiebureau achtergelaten. Misschien zou ik het nog filmen ook, voor het collectief.
Dat komt omdat jij een slappe zak bent. Ik niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Leuk dat jij zo met je kind wil omgaan, maar ik niet.
Diegene die 8 trappen geeft op het hoofd van het weerloze slachtoffer is idd uit op de dood van het slachtoffer ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:14 schreef Re het volgende:
maar er is er dus een die uit is op de dood van het slachtoffer als ik het goed begrijp... of die andere 7 ook?
Nee joh. Twee maanden max.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
dan ga je zelf 15 jaar het gevang in... nee dat is nuttig
Ja hoort, jij wel. Enkel al dat je dit op kunt schrijven geeft al aan dat je zelf ook niet helemaal 100% bent.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef HyperViper het volgende:
[..]
nee en hoewel ik het meyt hem eens wil zijn dat een achterneef 3x verwijdert met dezelfde achternaam geen last van dit hoeft te ondervinden./quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent Gelly zie ik net. De grootste labielo van fok. Laat mij niet lachen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ja hoort, jij wel. Enkel al dat je dit op kunt schrijven geeft al aan dat je zelf ook niet helemaal 100% bent.
Nou... ik had het niet zo rigoureus aangepakt maar ik weet zeker dat mijn vader mij eigenhandig bij het politiebureau zou hebben afgeleverd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat jij wil, internetheld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij een slappe zak bent. Ik niet.
of je moet zorgen dat je niet gefilmd wordt natuurlijk...quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Mooi, misschien denk je dan voortaan even na, voordat je iemand zomaar total loss slaat en dat niet alleen, misschien doen sommige anderen dat nu ook wel. Wellicht werkt het dus wel preventief
de rest lijken me gewoon meelopersquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:14 schreef Re het volgende:
maar er is er dus een die uit is op de dood van het slachtoffer als ik het goed begrijp... of die andere 7 ook?
Hahahaha, natuurlijk niet. 40 uurtjes schoffelen max. Hell, als je je kind nog even een paar keer flink anaal penetreerd mag je gewoon in huis blijven wonen want dat is beter voor het kind.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
dan ga je zelf 15 jaar het gevang in... nee dat is nuttig
Gelly doe even normaal, je kan zelf ook tellen dat het er 8 waren. Sterker nog, het gifje staat hier ook al geplaatst.quote:
+ mag wel wat lessen in zelfbeheersing krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Diegene die 8 trappen geeft op het hoofd van het weerloze slachtoffer is idd uit op de dood van het slachtoffer ja.
Dat is je lievelingswoordje he? Heb je nog meer te bieden dan dit en je standaard homo-erotische posts?quote:
Nou... denk het niet. Je mag in dit land stelen, verkrachten, mishandelen en moorden maar wat je niet mag is voor eigen rechter spelen. Daar hebben rechters echt een hekel aan want dan kom je aan hun bestaansrecht en dat verdient STRAF (in hoofdletters).quote:
True, maar zeker steeds meer uitgaansgebieden staan onder cameratoezicht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:17 schreef Re het volgende:
[..]
of je moet zorgen dat je niet gefilmd wordt natuurlijk...
15 jaar max, zware mishandleing 12 jaar + gericht tegen familie = 1/3 hoger dus 15 jaarquote:
nee?quote:
Die agressieve kutfiets ook ...en dan zo'n burger die er iets van durft te zeggen als je andermans goed in elkaar traptquote:Dergelijke idioten zorgen in ieder geval bij mij voor enigszins sympathie voor de daders.
Nope, dat bewaar ik wel voor hen die waardig genoeg zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is je lievelingswoordje he? Heb je nog meer te bieden dan dit en je standaard homo-erotische posts?
Heb jij meer te bieden dan dit soort bullshit posts?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is je lievelingswoordje he? Heb je nog meer te bieden dan dit en je standaard homo-erotische posts?
nopequote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nee?
[..]
Die agressieve kutfiets ook ...en dan zo'n burger die er iets van durft te zeggen als je andermans goed in elkaar trapt
Heel begrijpelijk en sypathiek
Sorry heeeeeeluuuh Errrruguhhhhh Domme opmerking van je medemod.
Jouw "verbazing" boeit me geenszins.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nee?
[..]
Die agressieve kutfiets ook ...en dan zo'n burger die er iets van durft te zeggen als je andermans goed in elkaar trapt
Heel begrijpelijk en sypathiek
Sorry heeeeeeluuuh Errrruguhhhhh Domme opmerking van je medemod.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om toe te geven dat je geen sympathie maar medelijden voelt voor de daders in kwestie?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nope, dat bewaar ik wel voor hen die waardig genoeg zijn.
Daar zit ik al 3 topics op te wachten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou... ik had het niet zo rigoureus aangepakt maar ik weet zeker dat mijn vader mij eigenhandig bij het politiebureau zou hebben afgeleverd.
Ah basisschool retoriek. Het kon ook niet lang duren natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nope, dat bewaar ik wel voor hen die waardig genoeg zijn.
Wat denk je? Ik spring ook nog even op de stronthoop? Zit het je nog dwars ja?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb jij meer te bieden dan dit soort bullshit posts?
Ik denk dat elk gezond ouderpaar hun kroost eigenhandig naar het politiebureau had getrapt. Iets met eigen verantwoordelijkheid, consequenties enzo.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Daar zit ik al 3 topics op te wachten.
De mijne ook
En als mijn zoon dochter zoiets flikt schop ik ze er ook persoonlijk heen
Weet je hoe lang het duurde voor hij uit de kast was? Die knul zit in de knoop met zichzelf. Niet teveel lastigvallen hoor, straks doet hij aangifte.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk voor jou om toe te geven dat je geen sympathie maar medelijden voelt voor de daders in kwestie?
mijn moeder had me bevolen zelf naar het bureau te gaanquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat elk gezond ouderpaar hun kroost eigenhandig naar het politiebureau had getrapt. Iets met eigen verantwoordelijkheid, consequenties enzo.
Meid tochquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Weet je hoe lang het duurde voor hij uit de kast was? Die knul zit in de knoop met zichzelf. Niet teveel lastigvallen hoor, straks doet hij aangifte.
Het juridische concept "opzet" is net wat anders als hoe het woord opzet in alledaags verkeer wordt gebruikt. Het handelen van de dader kan zeker de dood tot gevolg hebben dus het zou kunnen dat "voorwaardelijk opzet" van toepassing is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:14 schreef Re het volgende:
Oh daar ben ik best toe bereid hoor, bij deze.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk voor jou om toe te geven dat je geen sympathie maar medelijden voelt voor de daders in kwestie?
Ho ho, dat valt onder goede opvoeding en dat maakt zaken alleen maar erger, aldus Gnaeusquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat elk gezond ouderpaar hun kroost eigenhandig naar het politiebureau had getrapt. Iets met eigen verantwoordelijkheid, consequenties enzo.
Heerlijk ironisch deze post.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ah basisschool retoriek. Het kon ook niet lang duren natuurlijk.
[..]
Wat denk je? Ik spring ook nog even op de stronthoop? Zit het je nog dwars ja?
vaak wel iig ... vaak welquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ho ho, dat valt onder goede opvoeding en dat maakt zaken alleen maar erger, aldus Gnaeus
Fixed.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ho ho, dat valt onder goede opvoeding en dat maakt zaken alleen maar erger, aldus gelly Gnaeus
Onzin, poging doodslag is 15 jaar (doodslag) - 1/3 (poging) = 10quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:02 schreef Re het volgende:
poging tot doodstraf heeft trouwens een lagere straf dan toebrengen van lichamelijk letsel las ik ergens
Ik deed een Martje.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het mag weer eens niet gezegd worden van de linkse elite.
Welnee, gewoon gelly aanhouden, dan weet je gelijk met wie zijn posthistory je te maken hebt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:25 schreef sp3c het volgende:
noem het gewoon gnaeus pls
al die klonen raak ik van in de war
Dat je kan zuigen als de beste, mijn waarde.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:25 schreef Voorschrift het volgende:
Ik ben enkel benieuwd naar wat het verklaart.
Do share.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef De_Guidance het volgende:
Gaan we nu iedereens vorige account opnoemen?
Zo ken ik er ook wel een paar.
ik heb me gnaeus zijn posthistorie te makenquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee, gewoon gelly aanhouden, dan weet je gelijk met wie zijn posthistory je te maken hebt.
Doch, een compliment, u heeft mijn dank amice.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat je kan zuigen als de beste, mijn waarde.
ok die vond ik nog wel grappig ... ik laat het staanquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat je kan zuigen als de beste, mijn waarde.
Wie?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef De_Guidance het volgende:
Whiskey_Tango , X-ray en de_nuance zijn hier ook aanwezig.
Die neemt bewust het risico op dat gevolg, en dat is ongeveer het criterium. Die stelt zich willens en wetens bloot aan de geenzins als onredelijk te verwaarlozen kans dat ...quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:14 schreef Re het volgende:
maar er is er dus een die uit is op de dood van het slachtoffer als ik het goed begrijp...
quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef De_Guidance het volgende:
Re is een linkse hippie. Die denkt nog steeds dat geweld op te lossen is met bidden en jointjes roken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:28 schreef Woffel het volgende:
Omdat dit gefilmd is wil men een andere straf dan bij soortgelijke incidenten zonder beelden? Bron?
Nu is Re sowieso niet echt serieus te noemen door te stellen dat er geen blijvende schade is..
Dit zijn inside-jokes.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:28 schreef Jian het volgende:
[..]meneer ""neutrale argumenten" slaat weer toe!
Niemand kent die lui man. Gelly daarentegen staat bekend om zijn waanzin.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef De_Guidance het volgende:
Doe maar dom lachen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
mijn moeder had me bevolen zelf naar het bureau te gaan
en ik was nog gegaan ook
Nog niet eens medelijden...dat heb ik misschien wel voor broers of zussen (het zal je broer of zus maar wezen)quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh daar ben ik best toe bereid hoor, bij deze.
Maar denk niet dat men hier daar genoegen mee neemt, die willen bloed zien.
Genoeg mensen die ze kennen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:29 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Niemand kent die lui man. Gelly daarentegen staat bekend om zijn waanzin.
heeft niets met dom lachen te makenquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Doe maar dom lachen...
Een beetje ouder gaat mee met zijn kinderen.
Heb je die paardenstaart gezien? Respectquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Re is een linkse hippie. Die denkt nog steeds dat geweld op te lossen is met bidden en jointjes roken.
Dit. Echter komen die ouders met excuses als 'Hij doet het goed op school en is een voorbeeldige jongen'quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Genoeg mensen die ze kennen.
Eindelijk een zinnige post.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef De_Guidance het volgende:
De PvdA heeft het sowieso gedaan.
Wat een figuur is het toch he....quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heerlijk ironisch deze post.
Please continue, you're amusing me.
Er zullen maar weinig ouders beweren dat hun kind een grote klootzak is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit. Echter komen die ouders met excuses als 'Hij doet het goed op school en is een voorbeeldige jongen'
Als ik op die leeftijd nog net zoveel haar heb maak ik me er ook enequote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je die paardenstaart gezien? Respect
lolquote:
Ja compleet niet relevant en achterlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit. Echter komen die ouders met excuses als 'Hij doet het goed op school en is een voorbeeldige jongen'
Als er 1 iemand op dit forum rondhangt die dit soort uitspraken niet zou mogen doen ben jij het wel, verzuurde gefrustreerde moeder dat je er bent.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een figuur is het toch he....
Misschien moet ie ipv op dit forum iets anders zoeken om z'n frustraties af te reageren.
Ok Sp3c-jequote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
heeft niets met dom lachen te maken
als mijn moeder zeg 'ga nu naar het politiebureau' dan ga ik ... no questions asked
eigen verantwoordelijkheid enzo
Alleen zo'n loserig SC clubje zeker.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Genoeg mensen die ze kennen.
toch heeft hij deels gelijkquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:32 schreef Woffel het volgende:
[..]
Zal best, maar wat hij in deze topreeks soms durft te stellen.. Ik heb m'n twijfels.
Ik zou met hem naar het politiebureau gaan, en anders deed ik zelf wel aangifte.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:32 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Ja compleet niet relevant en achterlijk.
Echter, ik weet niet of ik mijn kind zou aangeven. Misschien wel misschien niet, het is je kind.
Ik zou hem wel zeker weten aansporen om zelf aangifte te doen. Het lijkt me een moeilijke kwestie.
De daad is natuurlijk verschrikkelijk.
Niks inside jokes, gewoon je emotionele reacties, vaak niets te maken hebbende met het onderhavige onderwerp, maar puur vanuit je persoonlijke frustraties en ondertussen maar blaten dat je zo objectief mogelijk reageert. En de ontkenning, terwijl het zo overduidelijk is, ... echtquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit zijn inside-jokes.
Wat is een neutraal-argument?Daar ben ik niet van!
Dat kan, ik misschien ook wel. Maar zo vanzelfsprekend is het niet. Ik heb zelf een zoon(tje).quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik zou met hem naar het politiebureau gaan, en anders deed ik zelf wel aangifte.
Oh nee, heerlijke afleiding van m'n werk dit hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien moet ie ipv op dit forum iets anders zoeken om z'n frustraties af te reageren.
Ik kan je geruststellen. Re is niet ok.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:32 schreef Woffel het volgende:
[..]
Zal best, maar wat hij in deze topreeks soms durft te stellen.. Ik heb m'n twijfels.
Ik dacht al dat ik een penetrante zure lucht rook. Het kon ook niet lang duren voor jij weer terug was van het schoolplein. Tevens ben ik gewoon hard aan het werk. Dit doe ik erbij, als ontspanning.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er hat es nicht gewuesst = Wir haben es nicht gewuesst.quote:
waarom niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ok Sp3c-je
Ik vatte je smiley op als sarcasme ... beetje moeder laat haar kind natuurlijk niet alleen gaan ...me dunkt, maar dat terzijde
je bent ook af en toe net een echt mens jij
Ah, moet je je ega weer helpen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er 1 iemand op dit forum rondhangt die dit soort uitspraken niet zou mogen doen ben jij het wel, verzuurde gefrustreerde moeder dat je er bent.
Als je van de achterkant kijkt denk je 'lekker wijf', zie je de voorkant schrik je je kapot. Hij gebruikt Andrelon he.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kan je geruststellen. Re is niet ok.
Inderdaad. Je wil niet weten hoe emotioneel ik nu ben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Niks inside jokes, gewoon je emotionele reacties, vaak niets te maken hebbende met het onderhavige onderwerp, maar puur vanuit je persoonlijke frustraties en ondertussen maar blaten dat je zo objectief mogelijk reageert. En de ontkenning, terwijl het zo overduidelijk is, ... echt
Er zijn grensrechters die erover mee kunnen pratenquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:34 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Tegen het hoofd schoppen van iemand die half buiten westen is, dat is gewoon poging tot doodslag.
Met schoppen tegen het hoofd is er echt weinig voor nodig om iemand te doden hoor.
Nee, ik vind jou persoonlijk gewoon 1 van de meest treurige en trieste personen die op dit forum hun onzin mogen verkondigen. En dat zegt heel wat, als zelfs ik dat zeg over je.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ah, moet je je ega weer helpen?
Ik ook. Ik kan me uiteraard niet voorstellen dat hij ooit zoiets zal doen, maar ik zal 'm in dat geval aan z'n haren naar het politiebureau meetrekken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:33 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Dat kan, ik misschien ook wel. Maar zo vanzelfsprekend is het niet. Ik heb zelf een zoon(tje).
Waarvan ook nog eens een aantal trappen tegen het achterhoofdquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:34 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Tegen het hoofd schoppen van iemand die half buiten westen is, dat is gewoon poging tot doodslag.
Met schoppen tegen het hoofd is er echt weinig voor nodig om iemand te doden hoor.
Ja van die sukkeltjes die de hele dag op Fok zijn. Bah.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Alleen zo'n loserig SC clubje zeker.
Ga je nu weer LIEGEN over posts die ik niet geplaatst heb?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. Je wil niet weten hoe emotioneel ik nu ben.
Meneer-ik-heb-niks-tegen-Marokkanen-maar.
Jij begint hoor, alleen jouw hulp is zo erbarmelijk dat je beter die zure vingers van het toetsenbord kan houden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ah, moet je je ega weer helpen?
En wij verwachten helemaal niks van jou.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Er hat es nicht gewuesst = Wir haben es nicht gewuesst.
Mij zijn ze wel bekend ... maar van bepaalde mods verwacht ik ook niert meer dan kringspierbeheersing tijdens het typen... en dat is al vaak te hoog gegrepen
Laat mij er ff lekker buiten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij kent ze. En scorpie ook. 3 is genoeg voor mij, rupsje nooitgenoeg.
och kereltje toch, nog steeds een grudge tegen mequote:Op donderdag 24 januari 2013 11:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Re is een linkse hippie. Die denkt nog steeds dat geweld op te lossen is met bidden en jointjes roken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |