Ja, de hersenschudding kwam omdat het slachtoffer tot vijf keer toe op zijn hoofd is getrapt . Maar blijkbaar is dat een standaard vechtpartijtje, 8 tegen 1 waarbij het doel is iemand zo vaak op zijn hoofd te trappen dat diegene out gaat. Incidentje jongens, beetje schoffelen en doorlopen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
zware hersenschudding toch?
je weet nog helemaal niet of er wel of niet blijvende schade is volgens mij
Is inderdaad een wonder dat die jongen er niets aan overhoud, zijn echt zeer ongezonde trappen die die jongen krijgt, vooral het schoppen tegen iemand hoofd is zeer gevaarlijk. Je moet echt geen tot weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben om zoiets te doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.
[..]
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
je hebt geen flauw idee wat voor simpele zielen er rond lopenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als ik zulke simpele zielen als jij zie, dank ik God voor die wetten.
ja ik heb het filmpje ook gezien maar een zware hersenschudding kun je je leven lang last van hebben, dat is niet direct duidelijkquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, de hersenschudding kwam omdat het slachtoffer tot vijf keer toe op zijn hoofd is getrapt . Maar blijkbaar is dat een standaard vechtpartijtje, 8 tegen 1 waarbij het doel is iemand zo vaak op zijn hoofd te trappen dat diegene out gaat. Incidentje jongens, beetje schoffelen en doorlopen.
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen... wat niet zegt dat dit soort geweld tot de dood kan leiden... maar we zetten al een soort verwachtingspatroon op voor de straffen en dan lekker met z'n alle wijzen naar de uitspraak van... zie je wel...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.
[..]
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
Goed, ga klagen. Het duurt nog niet eens een dag, man.. We zijn net 24 uur verder..quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt geen flauw idee wat voor simpele zielen er rond lopen
maar feiten zijn feiten, we hebben een uitleveringsverdrag en er ligt een uitleveringsverzoek
dit hoort geen dagen te duren
ik klaag alquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, ga klagen. Het duurt nog niet eens een dag, man.. We zijn net 24 uur verder..
Dan nog zijn er 7 vrienden die hun vriend niet tegenhielden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij niet verstandig om je zo te laten kennen. Werk niet in je voordeel en het het kan maar zo zijn dat je juist het tegenovergestelde ermee bereikt. Er zijn immers mensen die juist graag zien dat je zo reageertquote:
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Wat is blijvende schade ? Het slachtoffer kan voor zijn leven getekend zijn door psychische schade. En dat er wekelijks mensen in elkaar worden getrapt, wil dat zeggen dat het bijna een normaal iets is geworden dus niet teveel van aantrekken ?
Misschien juist door zo een mentaliteit is het zo verergerd in de maatschappij. Maar ik begrijp dat je het natuurlijk niet normaal vindt.
Ik denk dat er gewoon keihard gestraft moet worden, ook al zijn er 100 gevallen van dit per week.
Oh maar dat is altijd zo, daar is het een forum voor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij niet verstandig om je zo te laten kennen. Werk niet in je voordeel en het het kan maar zo zijn dat je juist het tegenovergestelde ermee bereikt. Er zijn immers mensen die juist graag zien dat je zo reageert
daarm de vraag... moeten ze alle 8 voor 10 jaar minimaal het gevang in... en waar gaan we de grens leggen.... alleen als er videobeelden zijn gemaakt mag er hard gestraft worden...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan nog zijn er 7 vrienden die hun vriend niet tegenhielden.
Pardon? Hoe classificeer jij iemand zwaar hersenletsel proberen toe te brengen dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen...
Dat wordt voornl. gedaan door de anoniempjes op Geenstijl die wat ontspoord zijn. Zie daar ook her en der mensen voorbij komen die net zo erg zijn als de daders en 'langs willen gaan' en ze wel even 'willen verbouwen'. Schiet lekker op, als je hetzelfde gedrag als de daders gaat vertonen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Logisch. Daarom twitteren we hun adressen de wereld in, gaan we langs bij hun huizen en spitten we even door wat de nationaliteit van die Ismail is. Oh ja en dreigen, dat deze jongens ook afgestraft moeten worden met een pak slaag. Pek en veren anyone?
Andere maatregelen ? Zoals ? Er zijn weinig dingen die erger zijn dan het trappen tegen iemand zijn hoofd, dat is gewoon poging tot moord.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen... wat niet zegt dat dit soort geweld tot de dood kan leiden... maar we zetten al een soort verwachtingspatroon op voor de straffen en dan lekker met z'n alle wijzen naar de uitspraak van... zie je wel...
nee die 2 of 3 die alleen toe hebben gekeken mogen wmb best met schoffelen wegkomenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Re het volgende:
[..]
daarm de vraag... moeten ze alle 8 voor 10 jaar minimaal het gevang in... en waar gaan we de grens leggen.... alleen als er videobeelden zijn gemaakt mag er hard gestraft worden...
Correctie, lekkere hersenloze idioten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach, een anonieme moraalridder op internet zijn is leuk net zolang tot je eigen gebit niet uit je bek is getrapt door een stel hersenloze idioten.
Absoluut... daarom vind ik het juist heel belangrijk dat wij als samenleving dit soort zaken zeer serieus nemen. Een stukje heropvoeding voor deze heren kan geen kwaad en dat bereik je imo niet met een geldboete of een werkstrafje. Nee.... gewoon naar een heropvoedingsinrichting waar ze het venijn uit de mens halen. Mocht dit niet mogelijk blijken te zijn dan volgt levenslange opsluiting in het belang van de samenleving.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef Re het volgende:
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...
Mss dat pa en ma gescheiden zijn en hij op dat moment bij moeke was. Kan pa nog wel rijk om zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef yvonne het volgende:
Ja wat is het nou?
http://www.vandaag.be/bin(...)houtse-jongeren.html
2 NL-ers 6 Belgen?
[..]
Waar Pownews gister was is echt geen paleizenbuurt hoor, doodnormale woningen, doodnormale mensen.
Als je als pers zulke onwaarheden verspreid, of dingen groter gaat belichten dan ze zijn, dan moet je idd niet raar staan te kijken als de rechter lager gaat straffen omdat ze door de publieke opinie al gestraft zijn.
Nederlanders zijn in de streken rondom Turnhout niet erg geliefd, de kans dat er gezegd is 'a ja, Óllanders ey, allemaal dikkenekken, allemaal rijkelui'
Ik praat geen donder goed, maar de zgn verslaggeving hieromheen is onderhand zum kotzen. Hoe moeilijk is het om juistheid na te gaan?
Je begrijpt niet dat er verschil zit in tussen iemand bewust willen vermoorden en onder invloed schoppen uitdelen zonder die intentie ? Dat is ook precies de reden waarom het geen zin heeft om over dit soort dingen met iemand als jou in discussie te gaan. Je baseert je mening enkel op basis van emotie i.p.v. simpele logica.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Hoe classificeer jij iemand zwaar hersenletsel proberen toe te brengen dan?
elke klap of trap waar dan ook op het lichaam kan in principe tot de dood leiden...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Hoe classificeer jij iemand zwaar hersenletsel proberen toe te brengen dan?
Ja maar goed, er is altijd wel iemand in de buurt die 18+ is die het gewoon voor ze koopt natuurlijk, dat kan je niet voorkomen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:45 schreef yvonne het volgende:
Hoe is het trouwens nog steeds mogelijk dat je in nederland als 15 jarige een hele avond en nacht kunt gaan stappen?
Er is ook gewoon geen controle in het uitgaansleven hè
Bij de super krijg je geen druppel mee onder de 20, maar in horeca blijft er geschonken worden voor kinderen.
ouderen doen de bestelling lijkt me, net als vroegahquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:45 schreef yvonne het volgende:
Hoe is het trouwens nog steeds mogelijk dat je in nederland als 15 jarige een hele avond en nacht kunt gaan stappen?
Er is ook gewoon geen controle in het uitgaansleven hè
Bij de super krijg je geen druppel mee onder de 20, maar in horeca blijft er geschonken worden voor kinderen.
Gooi dan die regels voor de Horeca ook maar weg..quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar goed, er is altijd wel iemand in de buurt die 18+ is die het gewoon voor ze koopt natuurlijk, dat kan je niet voorkomen.
Inderdaad, de hysterische internetmassa is vaak angstwekkender dan de daadwerkelijk veiligheid op straat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach, een anonieme moraalridder op internet zijn is leuk net zolang tot je eigen gebit niet uit je bek is getrapt door een stel hersenloze idioten.
Komt ook nog eens bij dat de overheid amper hulp bied in het verhalen van geleden schade, als je dan ook nog eens tegenover een vermogende dader staat met zijn legertje goedbetaalde advocaten ben je dubbel die pineutquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Die regels zijn dan ook niks waard, net als de rookwet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gooi dan die regels voor de Horeca ook maar weg..
Dit is lulkoek natuurlijk.
Dit was geen vechtpartijtje, dit was bewust iemand in elkaar trappen die geen tegenstand bood en ook niet in conflict was of in relatie stond met de daders.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef Re het volgende:
[..]
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |