abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 10:34:06 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121975699
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je kunt toch niet zomaar verwachten dat dit binnen 1 dag geregeld is?
waarom niet

staat allemaal al zwart op wit en ze zijn schijnbaar sinds het verzoek al 2x op bezoek geweest

inrekenen die mafkees
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121975705
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:

[..]

ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.

quote:
prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
pi_121975707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergt
Belgie...
pi_121975729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:33 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Je zou het niet begrijpen, dus waarom de moeite doen ?
Niemand zou het begrijpen idd, daar heb je helemaal gelijk in. Dus inderdaad, laat de rechtspraak maar keer op keer falen, het gewone volk trekt zijn conclusies wel.
  Admin donderdag 24 januari 2013 @ 10:34:59 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_121975730
Ja wat is het nou?
http://www.vandaag.be/bin(...)houtse-jongeren.html
2 NL-ers 6 Belgen?
quote:
Het zijn allemaal kinderen van welstellende ouders
Waar Pownews gister was is echt geen paleizenbuurt hoor, doodnormale woningen, doodnormale mensen.
Als je als pers zulke onwaarheden verspreid, of dingen groter gaat belichten dan ze zijn, dan moet je idd niet raar staan te kijken als de rechter lager gaat straffen omdat ze door de publieke opinie al gestraft zijn.
Nederlanders zijn in de streken rondom Turnhout niet erg geliefd, de kans dat er gezegd is 'a ja, Óllanders ey, allemaal dikkenekken, allemaal rijkelui'

Ik praat geen donder goed, maar de zgn verslaggeving hieromheen is onderhand zum kotzen. Hoe moeilijk is het om juistheid na te gaan?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_121975738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Laat mij raden. Jij bent het type dat overal een complottheorie in ziet...
Hey... just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_121975751
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom niet

staat allemaal al zwart op wit en ze zijn schijnbaar sinds het verzoek al 2x op bezoek geweest

inrekenen die mafkees
Godsamme, laat me raden je onderbuikgevoelens spreken weer?
Er zijn wetten. Die hebben wij te handhaven.
pi_121975778
quote:

[..]

ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger

prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner

en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
Wat is blijvende schade ? Het slachtoffer kan voor zijn leven getekend zijn door psychische schade. En dat er wekelijks mensen in elkaar worden getrapt, wil dat zeggen dat het bijna een normaal iets is geworden dus niet teveel van aantrekken ?
Misschien juist door zo een mentaliteit is het zo verergerd in de maatschappij. Maar ik begrijp dat je het natuurlijk niet normaal vindt.

Ik denk dat er gewoon keihard gestraft moet worden, ook al zijn er 100 gevallen van dit per week.
“Three words guaranteed to humiliate men everywhere: ‘Hold my purse.’”
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:36:29 #84
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_121975792
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

het gewone volk trekt zijn conclusies wel.
Daar heeft het gewonen volk helemaal geen feiten voor nodig.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 10:36:32 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121975796
quote:

[..]

Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.

[..]

Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
zware hersenschudding toch?

je weet nog helemaal niet of er wel of niet blijvende schade is volgens mij
pi_121975824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voorschrift laat zich lekker opfokken _O-

Adviesje.. stel je niet zo aan kerel :7
Ja nu ligt het aan mij zeker.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121975831
quote:

[..]

en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
dus we mogen op jouw hoofd stampen net zolang totdat je toch net blijft leven en dan doen we het af met een boete.
het is maar een vechtpartijtje.

echt, hoe sommigen dit kunnen zeggen snap ik echt niet.
het is openbare geweldpleging in groepsvorming, dat moet juist extra zwaar gestraft worden.

quote:
Openlijke geweldpleging

Openlijke geweldpleging is een strafbaar feit dat u niet in uw eentje kunt plegen, er moet altijd sprake zijn van meer dan 1 persoon. Het gaat bij openlijke geweldpleging om de verstoring van de openbare orde door in vereniging geweld tegen personen of goederen te plegen.

Bijvoorbeeld:

vechtpartij op een plein
vandalisme door een groep jongeren
baldadigheid op een station door voetbalsupporters

Let op: u kunt ook voor openlijke geweldpleging veroordeeld worden zonder dat u zelf geweld heeft gepleegd. Het klassieke voorbeeld van ‘u stond erbij en u keek ernaar' kan in sommige gevallen al voldoende zijn.

De rechter oordeelt in die gevallen dat u maar had moeten weglopen. U had zich aan de situatie moeten onttrekken of moeten voorkomen.

Voor openlijke geweldpleging hanteert de rechter de volgende strafrichtlijnen:

Een groepje jongeren (meerderjarig) dat aan aantal auto's beschadigt: 4 weken gevangenisstraf
Een groepje jongeren dat op straat geweld pleegt bestaande uit het slaan of schoppen van medemensen waarbij geen noemenswaardig letsel ontstaan is: 8 weken gevangenisstraf
Bron: http://www.judex.nl/recht(...)trafbare-feiten-.htm
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 10:37:30 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121975839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Godsamme, laat me raden je onderbuikgevoelens spreken weer?
Er zijn wetten. Die hebben wij te handhaven.
ik ken die wetten en mijn onderbuik heeft er niets mee te maken

gewoon oppakken
pi_121975841
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Daar heeft het gewonen volk helemaal geen feiten voor nodig slechts 1 feit voor nodig.
Inderdaad, de beelden spreken voor zich. Zie je, zelfs jij komt er wel.
pi_121975871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ken die wetten en mijn onderbuik heeft er niets mee te maken

gewoon oppakken
Als ik zulke simpele zielen als jij zie, dank ik God voor die wetten.
pi_121975882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

zware hersenschudding toch?

je weet nog helemaal niet of er wel of niet blijvende schade is volgens mij
Ja, de hersenschudding kwam omdat het slachtoffer tot vijf keer toe op zijn hoofd is getrapt . Maar blijkbaar is dat een standaard vechtpartijtje, 8 tegen 1 waarbij het doel is iemand zo vaak op zijn hoofd te trappen dat diegene out gaat. Incidentje jongens, beetje schoffelen en doorlopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 10:39:03 ]
pi_121975925
quote:

[..]

[..]

Is inderdaad een wonder dat die jongen er niets aan overhoud, zijn echt zeer ongezonde trappen die die jongen krijgt, vooral het schoppen tegen iemand hoofd is zeer gevaarlijk. Je moet echt geen tot weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben om zoiets te doen.

Achter slot en grendel met deze bavianen en de sleutel weggooien :7
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 10:39:43 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121975933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Als ik zulke simpele zielen als jij zie, dank ik God voor die wetten.
je hebt geen flauw idee wat voor simpele zielen er rond lopen

maar feiten zijn feiten, we hebben een uitleveringsverdrag en er ligt een uitleveringsverzoek

dit hoort geen dagen te duren
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 10:40:26 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121975963
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, de hersenschudding kwam omdat het slachtoffer tot vijf keer toe op zijn hoofd is getrapt . Maar blijkbaar is dat een standaard vechtpartijtje, 8 tegen 1 waarbij het doel is iemand zo vaak op zijn hoofd te trappen dat diegene out gaat. Incidentje jongens, beetje schoffelen en doorlopen.
ja ik heb het filmpje ook gezien maar een zware hersenschudding kun je je leven lang last van hebben, dat is niet direct duidelijk
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:41:05 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121975985
quote:

[..]

[..]

nah, als ze er op uit waren die jongen te doden hadden ze wel andere maatregelen genomen... wat niet zegt dat dit soort geweld tot de dood kan leiden... maar we zetten al een soort verwachtingspatroon op voor de straffen en dan lekker met z'n alle wijzen naar de uitspraak van... zie je wel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_121976001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hebt geen flauw idee wat voor simpele zielen er rond lopen

maar feiten zijn feiten, we hebben een uitleveringsverdrag en er ligt een uitleveringsverzoek

dit hoort geen dagen te duren
Goed, ga klagen. Het duurt nog niet eens een dag, man.. We zijn net 24 uur verder..
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 10:41:55 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121976015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed, ga klagen. Het duurt nog niet eens een dag, man.. We zijn net 24 uur verder..
ik klaag al

ze zijn er twee keer geweest en ze namen hem niet mee, ik snap het niet
  Admin donderdag 24 januari 2013 @ 10:42:08 #98
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_121976024
quote:

[..]

Dan nog zijn er 7 vrienden die hun vriend niet tegenhielden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_121976049
quote:
15s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:37 schreef Voorschrift het volgende:

Ja nu ligt het aan mij zeker.
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij niet verstandig om je zo te laten kennen. Werk niet in je voordeel en het het kan maar zo zijn dat je juist het tegenovergestelde ermee bereikt. Er zijn immers mensen die juist graag zien dat je zo reageert :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:42:57 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121976059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef GravitySucks het volgende:

[..]

Wat is blijvende schade ? Het slachtoffer kan voor zijn leven getekend zijn door psychische schade. En dat er wekelijks mensen in elkaar worden getrapt, wil dat zeggen dat het bijna een normaal iets is geworden dus niet teveel van aantrekken ?
Misschien juist door zo een mentaliteit is het zo verergerd in de maatschappij. Maar ik begrijp dat je het natuurlijk niet normaal vindt.

Ik denk dat er gewoon keihard gestraft moet worden, ook al zijn er 100 gevallen van dit per week.
wat is keihard straffen.. elk vechtpartijtje of molestering kan dodelijk zijn...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')