Nee de politie moet gewoon beelden vrijgeven en dan kijken wij als samenleving wel wat we ermee doen en met wie. Natuurlijk grijpen we soms mis en heb je Henk B uit Duiven ipv Henk B uit Arnhem.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:29 schreef GravitySucks het volgende:
[..]
Dus...de politie moet een verzoek doen naar de samenleving om wel de privacy van de daders in acht te nemen ?
wie hun zusje is zal de politie niet zo bar veel kunnen schelen tenzij ze de camera vast hadquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef Chahna het volgende:
[..]
tips als in wie het zijn en waar ze wonen?
dat hebben ze dus gekregen en dat krijg je niet als 'men' niet voor privedetective gaat spelen.
Logisch. Daarom twitteren we hun adressen de wereld in, gaan we langs bij hun huizen en spitten we even door wat de nationaliteit van die Ismail is. Oh ja en dreigen, dat deze jongens ook afgestraft moeten worden met een pak slaag. Pek en veren anyone?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat eerste keur ik af, het tweede begrijp ik anders heel erg goed. De frustratie dat deze jongens er weer te makkelijk vanaf zullen gaan komen zorgt voor emotionele reacties he.
Dat zeg ik.. Het kan wel, maar het vergt toch wat tijd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan wel, er is een uitleveringsverdrag en een verzoek om uitlevering
in de boeien en op het vliegtuig in de boevenwagen zsm graag ... snap werkelijk niet dat het zo lang duurt, ze weten waar hij is, ze zijn er zelfs bij op bezoek geweest!
en grijp die anderen ook in de kraag, zo groot is Turnhout niet
Ach.... de meeste kijkers hebben waarschijnlijk al een zware vorm van Alzheimer dus dat getal kan zomaar kloppen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ik vind het niveau van het NOS journaal echt gezakt naar dat van het jeugdjournaal toen ik een kind was. Vooral flitsend en snel wat interessante nieuwtjes naar voren brengen en termen uitleggen alsof de kijkers een IQ van 70 hebben.
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of ergerquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat eerste keur ik af, het tweede begrijp ik anders heel erg goed. De frustratie dat deze jongens er weer te makkelijk vanaf zullen gaan komen zorgt voor emotionele reacties he.
Natuurlijk. Logisch. Boeie dat een ander er hinder van ondervindt. Part of the job.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee de politie moet gewoon beelden vrijgeven en dan kijken wij als samenleving wel wat we ermee doen en met wie. Natuurlijk grijpen we soms mis en heb je Henk B uit Duiven ipv Henk B uit Arnhem.
Tja, er is nog niemand die precies kan uitleggen waarom deze jongens minder verdienen. Het is immers een doelgerichte aanslag geweest waarbij men een poging deed iemand anders te doden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Alles minder dan 10 jaar cel wordt toch als te weinig gezien door deze figuren dus waarom zou je het uberhaupt serieus nemen ?
Ja... zo werkt dat. Verbazingwekkend dat jij het niet kan doorzienquote:
ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergtquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. Het kan wel, maar het vergt toch wat tijd.
Sorry ik reageerde op de verkeerde quote, ik ben het met je eens.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee de politie moet gewoon beelden vrijgeven en dan kijken wij als samenleving wel wat we ermee doen en met wie. Natuurlijk grijpen we soms mis en heb je Henk B uit Duiven ipv Henk B uit Arnhem.
Laat mij raden. Jij bent het type dat overal een complottheorie in ziet...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... zo werkt dat. Verbazingwekkend dat jij het niet kan doorzien
Voorschrift laat zich lekker opfokkenquote:
Nja mijn punt is dat er in dit soort situaties altijd verliezers zijn. De een wat meer dan de ander. Daar werk je als samenleving aan, finetunen noemen we dat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Natuurlijk. Logisch. Boeie dat een ander er hinder van ondervindt. Part of the job.
Je kunt toch niet zomaar verwachten dat dit binnen 1 dag geregeld is?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergt
Je zou het niet begrijpen, dus waarom de moeite doen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, er is nog niemand die precies kan uitleggen waarom deze jongens minder verdienen.
waarom nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je kunt toch niet zomaar verwachten dat dit binnen 1 dag geregeld is?
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.quote:prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
Belgie...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie niet in waarom he zoveel tijd vergt
Niemand zou het begrijpen idd, daar heb je helemaal gelijk in. Dus inderdaad, laat de rechtspraak maar keer op keer falen, het gewone volk trekt zijn conclusies wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:33 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je zou het niet begrijpen, dus waarom de moeite doen ?
Waar Pownews gister was is echt geen paleizenbuurt hoor, doodnormale woningen, doodnormale mensen.quote:Het zijn allemaal kinderen van welstellende ouders
Hey... just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get mequote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Laat mij raden. Jij bent het type dat overal een complottheorie in ziet...
Godsamme, laat me raden je onderbuikgevoelens spreken weer?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet
staat allemaal al zwart op wit en ze zijn schijnbaar sinds het verzoek al 2x op bezoek geweest
inrekenen die mafkees
Wat is blijvende schade ? Het slachtoffer kan voor zijn leven getekend zijn door psychische schade. En dat er wekelijks mensen in elkaar worden getrapt, wil dat zeggen dat het bijna een normaal iets is geworden dus niet teveel van aantrekken ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger
prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
Daar heeft het gewonen volk helemaal geen feiten voor nodig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
het gewone volk trekt zijn conclusies wel.
zware hersenschudding toch?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het aan de daders had gelegen had die jongen anders nooit meer opgestaan, gezien de gerichte trappen tegen het hoofd. Dat er wonder boven wonder geen blijvende schade is wil niet zeggen dat deze jongens niet vervolgd dienen te worden voor poging tot doodslag.
[..]
Dit geval laat anders overduidelijk zien dat de daders uitwaren om zijn leven te nemen.
Ja nu ligt het aan mij zeker.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voorschrift laat zich lekker opfokken![]()
Adviesje.. stel je niet zo aan kerel
dus we mogen op jouw hoofd stampen net zolang totdat je toch net blijft leven en dan doen we het af met een boete.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
en nee ik ben voor hetzelfde straffen voor medeplichtigen al lijkt het hier dat er 1 daadwerkelijk de agressor is die het heeft geïnitieerd
Bron: http://www.judex.nl/recht(...)trafbare-feiten-.htmquote:Openlijke geweldpleging
Openlijke geweldpleging is een strafbaar feit dat u niet in uw eentje kunt plegen, er moet altijd sprake zijn van meer dan 1 persoon. Het gaat bij openlijke geweldpleging om de verstoring van de openbare orde door in vereniging geweld tegen personen of goederen te plegen.
Bijvoorbeeld:
vechtpartij op een plein
vandalisme door een groep jongeren
baldadigheid op een station door voetbalsupporters
Let op: u kunt ook voor openlijke geweldpleging veroordeeld worden zonder dat u zelf geweld heeft gepleegd. Het klassieke voorbeeld van ‘u stond erbij en u keek ernaar' kan in sommige gevallen al voldoende zijn.
De rechter oordeelt in die gevallen dat u maar had moeten weglopen. U had zich aan de situatie moeten onttrekken of moeten voorkomen.
Voor openlijke geweldpleging hanteert de rechter de volgende strafrichtlijnen:
Een groepje jongeren (meerderjarig) dat aan aantal auto's beschadigt: 4 weken gevangenisstraf
Een groepje jongeren dat op straat geweld pleegt bestaande uit het slaan of schoppen van medemensen waarbij geen noemenswaardig letsel ontstaan is: 8 weken gevangenisstraf
ik ken die wetten en mijn onderbuik heeft er niets mee te makenquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Godsamme, laat me raden je onderbuikgevoelens spreken weer?
Er zijn wetten. Die hebben wij te handhaven.
Inderdaad, de beelden spreken voor zich. Zie je, zelfs jij komt er wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Daar heeft het gewonen volk helemaal geen feiten voor nodig slechts 1 feit voor nodig.
Als ik zulke simpele zielen als jij zie, dank ik God voor die wetten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ken die wetten en mijn onderbuik heeft er niets mee te maken
gewoon oppakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |