Om hier nog even op terug te komen. hoe gaat dat eigenlijk? Kijken ze dan naar je cijfers voor bestuursrecht en straf? Je moet toch sowieso eerst ook geselecteerd daarvoor worden?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Psst, alleen als je nog 's de RAIO in wilt!
Voor een poster als deze maak je ruimtequote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:21 schreef Tchock het volgende:
Ik heb trouwens een fucking vette poster gekregen, maar geen centimeter muur over in mijn kamer
[ afbeelding ]
Ze zullen kijken naar het totaalplaatje van een kandidaat. Cijferlijsten zullen daar ongetwijfeld bij horen. Het schijnt dat de RAIO behoorlijk pittig is en dat het grootste gedeelte van de deelnemers gedurende de rit afvalt. Als je minimaal zes jaar ervaring hebt in de rechtspraktijk kun je ook als zij-instromer rechter worden. De duur van je opleiding is dan nog drie jaren (i.t.t. de zes jaren van de RAIO). Maargoed, dan heb je daarvoor al de driejarge advocatenopleiding gevolgd natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. hoe gaat dat eigenlijk? Kijken ze dan naar je cijfers voor bestuursrecht en straf? Je moet toch sowieso eerst ook geselecteerd daarvoor worden?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:41 schreef Studeur het volgende:
Zojuist even een leuk bullshitverhaaltje getypt naar mijn "docenttutor" zoals ze een mentor noemen in Leiden, omdat ik niet aanwezig was bij de studiebespreking voor mensen die 1 tentamen niet hebben gehaald. Alsof ik dat soort praatjes nodig hebik fix mijn zaakjes zelf wel.
Ik bewaar 'm denk ik tot ik een kamer heb, mocht dat ooit gebeuren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Voor een poster als deze maak je ruimte.
Welke tentamens ga jij nou nog doen komende weken?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. hoe gaat dat eigenlijk? Kijken ze dan naar je cijfers voor bestuursrecht en straf? Je moet toch sowieso eerst ook geselecteerd daarvoor worden?
Straf 2 laat ik schieten, wil daar echt wel de tijd voor nemenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Welke tentamens ga jij nou nog doen komende weken?
Ik dacht dat de RAIO sowieso niet meer open stond voor direct-afgestudeerden?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Ze zullen kijken naar het totaalplaatje van een kandidaat. Cijferlijsten zullen daar ongetwijfeld bij horen. Het schijnt dat de RAIO behoorlijk pittig is en dat het grootste gedeelte van de deelnemers gedurende de rit afvalt. Als je minimaal zes jaar ervaring hebt in de rechtspraktijk kun je ook als zij-instromer rechter worden. De duur van je opleiding is dan nog drie jaren (i.t.t. de zes jaren van de RAIO). Maargoed, dan heb je daarvoor al de driejarge advocatenopleiding gevolgd natuurlijk.
Wanneer is belastingrecht 1?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Straf 2 laat ik schieten, wil daar echt wel de tijd voor nemen
Dus Belastingrecht 1 herkansing en Rechtsgeschiedenis 2 herkansing (1e keer niet gemaakt)
Je hebt gelijk, dat is per 2012 veranderd zie ik nu.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:51 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik dacht dat de RAIO sowieso niet meer open stond voor direct-afgestudeerden?
linkquote:Voor de nieuwe opleiding tot rechter geldt een voorervaringseis van ten minste twee jaar juridische werkervaring vanaf het moment van afstuderen. Daarnaast is aantoonbare maatschappelijk ervaring een voorwaarde. Zodra de precieze toetredingseisen geformuleerd zijn, worden deze bekendgemaakt.
De 28stequote:
Aantoonbare maatschappelijke ervaringquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dat is per 2012 veranderd zie ik nu.
[..]
link
Ah oke. Als ik jou was zou ik dan nu eerst een aantal dagen voor rechtsgeschiedenis gaan (bijvoorbeeld tot de 23e?), zodat je je daarna nog in een aantal dagen op belastingrecht kunt richten. Tussen die twee tentamens heb je net genoeg tijd om weer te schakelen en wat laatste dingen van rechtsgeschiedenis onder de knie te krijgen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
De 28ste
Heb daar bij bepaalde dingen echt essentiele onderdelen gewoon totaal vergeten, niet de basics onder de knie maar wel de uitzonderingen neergezet en vrijstellingen, zoals Maharbal al zei, ik ga nu ook strict volgens die volgorde leren. Vind het wel een leuk vak dus kan me nog best toezetten daar hard voor aan de slag te gaan, alleen kom ik een beetje in de knel met rechtsgeschiedenis
Hm ja dat is wel een slim ideequote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah oke. Als ik jou was zou ik dan nu eerst een aantal dagen voor rechtsgeschiedenis gaan (bijvoorbeeld tot de 23e?), zodat je je daarna nog in een aantal dagen op belastingrecht kunt richten. Tussen die twee tentamens heb je net genoeg tijd om weer te schakelen en wat laatste dingen van rechtsgeschiedenis onder de knie te krijgen.
Lekker vage eis inderdaad. Ik denk dat je moet aantonen dat je intrinsiek maatschappelijk betrokken bent. Dat zal wellicht blijken uit nevenactiviteiten, vrijwilligerswerk en inderdaad gewoon relevante werkervaring. Het lijkt mij dat je moet laten zien dat je met twee benen in de maatschappij staat, zodat je in staat bent een oordeel te vormen over abstracte termen als 'het maatschappelijk verkeer' en 'redelijkheid en billijkheid', want dat leer je natuurlijk niet uit boeken alleen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Aantoonbare maatschappelijke ervaring
wat moet ik me daarbij voorstellen
Als je werkt in de juridische praktijk heb je dat toch al automatisch
Dat lijkt me een harde voorwaarde inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:00 schreef Ties02 het volgende:
Oja en een schoon strafblad is ook wel handig toch
Ik heb zo'n aanbod voor een of andere junkfiets voor 10 euro al zo vaak geweigerd in de stadquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:03 schreef Tchock het volgende:
Die verhalen van rechtenstudenten wiens hele leven verpest wordt door een boete voor heling als ze op een zaterdagavond een fiets scoren op het Leidse
Jawel, mag wel. Gebeurt ook behoorlijk veel zelfs.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:06 schreef Speedy_T het volgende:
Dat mag toch ook helemaal niet? Uitlokking en dergelijke.
Ik ken verder ook niemand die zijn fiets in een fietsenwinkel gekocht heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik vind het wel handig. Niet dat ik vaak een fiets nodig heb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n aanbod voor een of andere junkfiets voor 10 euro al zo vaak geweigerd in de stadzelfs onder de invloed van alcohol
gewoon niet doen
Wat mag niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:06 schreef Speedy_T het volgende:
Dat mag toch ook helemaal niet? Uitlokking en dergelijke.
Ik ken verder ook niemand die zijn fiets in een fietsenwinkel gekocht heeft.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Jawel, mag wel. Gebeurt ook behoorlijk veel zelfs.Weet je dat zeker? Zo heb je dat arrest gehad over die lokfiets. Maar dat ging specifiek over het stelen van een bepaalde fiets die ergens geparkeerd werd, en niet op het aanbieden daarvan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was een lokfiets. Als jij van een junk koopt is het gewoon een zaak waarvan jij redelijkerwijs moest vermoeden dat die gestolen was en dus ben je schuldig aan heling.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Zo heb je dat arrest gehad over die lokfiets. Maar dit ging specifiek over het stelen van een bepaalde fiets die ergens geparkeerd werd, en niet op het aanbieden daarvan.
Dat gaat echt een stap verder dan een lokfiets hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was een lokfiets. Als jij van een junk koopt is het gewoon een zaak waarvan jij redelijkerwijs moest vermoeden dat die gestolen was en dus ben je schuldig aan heling.
Dát mag dus niet. In Amerika wel trouwens, daar proberen ze je actief feiten aan te naaienquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:13 schreef Ties02 het volgende:
Ik hoor ook altijd sterke verhalen over undercover agenten die als junk die fietsen proberen te verkopen
Jij hebt het echt over een agent die zich verkleedt als burger en vervolgens een fiets aanbiedt. De anderen hier hebben het over een junk die jou een fiets verkoopt terwijl een agent toevallig langs rijdt en dat ziet gebeuren. Denk ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat gaat echt een stap verder dan een lokfiets hoor.
Ik snap niet wat je bedoelt. Een junk die verkoopt heeft niets met lokfietsen of dat arrest te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat gaat echt een stap verder dan een lokfiets hoor.
Ik lees het nu ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Jij hebt het echt over een agent die zich verkleedt als burger en vervolgens een fiets aanbiedt. De anderen hier hebben het over een junk die jou een fiets verkoopt terwijl een agent toevallig langs rijdt en dat ziet gebeuren. Denk ik.
Die programma's, To Catch a predator en Bait car enzoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dát mag dus niet. In Amerika wel trouwens, daar proberen ze je actief feiten aan te naaien![]()
Maar een agent mag dus niet verkleed als junk een fiets proberen te verkopen? Ik dacht dat dat wel gebeurde eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik lees het nu ja.![]()
Wel een opluchting trouwensJe bent ook niet slim als je dat in de buurt van de politie gaat doen.
Lijkt mij uitlokking hoor... maar goed, ze weten er vast wel wat op te vinden...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar een agent mag dus niet verkleed als junk een fiets proberen te verkopen? Ik dacht dat dat wel gebeurde eigenlijk.
Naar mijn weten gaat dat veel te ver. Hier staat er wel info over.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar een agent mag dus niet verkleed als junk een fiets proberen te verkopen? Ik dacht dat dat wel gebeurde eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:18 schreef Valid het volgende:
Ja, dat is dus wel degelijk wat anders dan een fiets aanbieden als junk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat mag niet nee. Ze mogen wel een junk volgen tot hij een fiets verkoopt (126g Sv)quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt. Je kunt hier a contrario wel uit halen dat het actief aanbieden niet mag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:20 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja, dat is dus wel degelijk wat anders dan een fiets aanbieden als junk.
Lijkt mij ook. Immers, dan breng je wel weer teweeg dat de dief anders gaat handelen dan dat hij normaal gedaan zou hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt. Je kunt hier a contrario misschien wel uit halen dat het actief aanbieden niet mag
Alsof de politie in Amsterdam zich daar mee bezig gaat houden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet nee. Ze mogen wel een junk volgen tot hij een fiets verkoopt (126g Sv)
Die user ben ik!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:13 schreef nodig het volgende:
We kregen een discussie in het chinese webshops topic of dit product:
http://www.ebay.com/itm/E(...)&hash=item3ccaad55f6
Nou illegaal in Nederland is omdat het misschien namaak betreft. Ikzelf dacht van wel aangezien het in mijn ogen overduidelijk Apple oortjes zijn (danwel met een ander kleurtje, lijkt mij nog steeds namaak)
Maar nu meende een user van niet, mede doordat hij een ander ''kleurtje'' heeft dan normaal.
Iemand die hier even een uitspraak over kan doen? En met welke wet kan dit onderbouwd worden?
had iets te maken met dat er geen kenmerken op mogen zitten die mensen associeren met applequote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:25 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Die user ben ik!Maar ik denk juist dat het legaal is omdat Apple deze oortjes niet in andere kleuren maakt..
Dus wat zeggen de experts?
Op mijn originele oortjes van Apple staat helemaal niks van Apple in de zin van een logo of Apple ofzo.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
had iets te maken met dat er geen kenmerken op mogen zitten die mensen associeren met apple
Haha, ik had het ook net voor me liggen. Dat mag overigens pas in geval van verdenking, dus die vlieger gaat sowieso niet op. Uitlokken heeft niets met een voorbereidend onderzoek te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:
Pseudo-koop mag alleen (126i) voor misdrijven waarop voorlopige hechtenis staat (67) en heling (321 Sr (?)) valt daar niet onder.
Strafrecht
Maar dat geld ook voor vormgeving.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:27 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Op mijn originele oortjes van Apple staat helemaal niks van Apple in de zin van een logo of Apple ofzo.
Op deze neppe/andere oortjes staat dat ook niet.
Vooropgesteld: experts in dat gebied zijn hier absoluut niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:25 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Die user ben ik!Maar ik denk juist dat het legaal is omdat Apple deze oortjes niet in andere kleuren maakt..
Dus wat zeggen de experts?
Ai... Dus eigenlijk zijn ze illegaal..quote:
Iniedergeval meer expert dan ons, iniedergeval bedankt voor jullie reactie/tijd!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vooropgesteld: experts in dat gebied zijn hier absoluut niet.
fixedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vooropgesteld: experts in dat gebied zijn hier absoluut niet.
Dit, bedankt!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:29 schreef nodig het volgende:
[..]
Iniedergeval meer expert dan ons, iniedergeval bedankt voor jullie reactie/tijd!
Dat wilde ik eerst zeggen, maar met belastingvragen hebben we bergen kennis hier. En met 'we' bedoel ik niet mezelfquote:
Oh ja dat klopt, onze mods de belastingheldenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wilde ik eerst zeggen, maar met belastingvragen hebben we bergen kennis hier. En met 'we' bedoel ik niet mezelf
Goeeeeeedenavond!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedenavond gewaardeerde topicgenoten.
Tosti's?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:10 schreef Valid het volgende:
Ik heb rond 18 uur al een zak soep gegeten, maar heb honger. Wat nu?
justeat.nlquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:10 schreef Valid het volgende:
Hooooi, wat staat er op het programma.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedenavond gewaardeerde topicgenoten.
De casus terugvordering bijstand. Proberen om niet te veel hier te komen lamballen anders wordt het niets.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hooooi, wat staat er op het programma.
Nog een zak soepquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:10 schreef Valid het volgende:
Soep is alleen korte-termijn vulling want vocht. Zeker die babyvoeding van Unox (best lekker overigens).quote:
Inderdaad. Ik wil koolhydraten, zout en vet!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Soep is alleen korte-termijn vulling want vocht. Zeker die babyvoeding van Unox (best lekker overigens).
Pizza?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil koolhydraten, zout en vet!
Nee je moet eiwitten hebben!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Naturel Chips?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:16 schreef Valid het volgende:
[..]
rijstwaffels met pindakaasquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij fiscaal neem ik aan dan? Bij rechtsgeleerdheid mag dat niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef Ties02 het volgende:
Ik kwam er dus laatst achter (na het tentamen natuurlijk) dat je gewoon zelf artikelnummers in die kantlijn erbij mag zetten
Ik heb het over de belastingwetten jaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij fiscaal neem ik aan dan? Bij rechtsgeleerdheid mag dat niet.
weekje of 2 dan geeft kpmg weer gratis bundels wegquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef Ties02 het volgende:
Ik kwam er dus laatst achter (na het tentamen natuurlijk) dat je gewoon zelf artikelnummers in die kantlijn erbij mag zetten
Dan weet je dus niet hoe VPB werktquote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet hoe vpb werkt, maar nu steeds naar heffingsgrondslagen ed in de vpb wordt verwezen zit ik daar een beetje voor spek en bonen. Geen ideeeeee waar het over gaat.
in hoofdlijnen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan weet je dus niet hoe VPB werkt
True, True...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De heffingsgrondslag is ongeveer #2 wat je leert, na de subjectieve belastingplicht.
Waarom doe je niet gewoon de volgorde zoals 'ie hoort?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, True...
Deze week ging eigenlijk hoofdzakelijk over vastgoed. Ik had dus echt geen idee wat er gebeurd, maar voor de rest van de zaal was het gesneden koek.
dan moet ik weer een jaar wachten op belastingrecht 2. Bovendien, Master Fiscale economie doet dit vak ook en die krijgen ook geen vpb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon de volgorde zoals 'ie hoort?
Dus dan ga je maar halfslachtig stof zitten leren die je onmogelijk goed kunt doorgronden? En wat heb jij met fiscale economen te maken? Er is een reden dat er procentueel veel veel minder fiscale economen dan juristen in de adviespraktijk zitten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan moet ik weer een jaar wachten op belastingrecht 2. Bovendien, Master Fiscale economie doet dit vak ook en die krijgen ook geen vpb.
Het enige wat ik nu niet kan volgen is het wekelijkse opleesuurtje van de werkgroep antwoorden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar halfslachtig stof zitten leren die je onmogelijk goed kunt doorgronden? En wat heb jij met fiscale economen te maken? Er is een reden dat er procentueel veel veel minder fiscale economen dan juristen in de adviespraktijk zitten.
En die reden is?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar halfslachtig stof zitten leren die je onmogelijk goed kunt doorgronden? En wat heb jij met fiscale economen te maken? Er is een reden dat er procentueel veel veel minder fiscale economen dan juristen in de adviespraktijk zitten.
Ik snap je punt. De praktische uitwerking van de theorie (die jij zelf hebt geleerd) is maar bijzaak en semantisch gelul.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het enige wat ik nu niet kan volgen is het wekelijkse opleesuurtje van de werkgroep antwoorden.
Tot nu toe heb ik grotendeels alles zelf gedaan.
Tsjokkie het gaat goedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
Ik baal zo dat ik geen voetbal kan kijken
Ik heb alsnog alle hoorcolleges op de band. En nee, ideaal is het niet nee. Maarja, de werkgroepen zijn in de regel nou niet heel bijzonder.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap je punt. De praktische uitwerking van de theorie (die jij zelf hebt geleerd) is maar bijzaak en semantisch gelul.
Veel minder fiscaal juridisch onderlegd. Fiscaal recht (en de adviespraktijk) is grotendeels een opleiding recht. Economen kijken er vaak gewoon te economisch naar, die snappen het niet zo goed waarom je in godsnaam van het economische af zou wijken (en dat is waar fiscaal eigenlijk om draait. Je wijkt vaak van de economische realiteit af). Het zijn verschillende denkpatronen.quote:
Ik vraag me af: stel je haalt het vak met een 6. Dan heb je eigenlijk geen idee waar het over gaat, en dan kom je zometeen van een koude kermis thuis. Het is geen wedstrijdje, de studie. Leren, daar draait het om.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb alsnog alle hoorcolleges op de band. En nee, ideaal is het niet nee. Maarja, de werkgroepen zijn in de regel nou niet heel bijzonder.
En anders, volgend jaar beter.
6en zijn dan ook absoluut niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vraag me af: stel je haalt het vak met een 6. Dan heb je eigenlijk geen idee waar het over gaat, en dan kom je zometeen van een koude kermis thuis. Het is geen wedstrijdje, de studie. Leren, daar draait het om.
Je helden leveren een puike prestatie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
Ik baal zo dat ik geen voetbal kan kijken
Lijkt mij ook inderdaad. Zeker omdat zoveel vakken echt voortbouwen op voorgaande vakken is de volgorde behoorlijk belangrijk. Ik denk dat je (Yreal) moet uitkijken dat je op deze manier geen achterstand oploopt in je fundament, puur omdat je de essentie van vakken niet goed grondig meekrijgt. Als je daar later in je studie (of in de praktijk) écht tegenaan loopt (als je merkt dat je basiskennis niet voldoende is) is het heel moeilijk om dat nog vlot te treken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vraag me af: stel je haalt het vak met een 6. Dan heb je eigenlijk geen idee waar het over gaat, en dan kom je zometeen van een koude kermis thuis. Het is geen wedstrijdje, de studie. Leren, daar draait het om.
En hier gaat het inderdaad om. Al die vrijstellingen, uitzonderingen en anti-misbruikbepalingen leer je op een gegeven moment wel. Het is vele malen beter (en handiger) om de basis onder de knie te hebben, zodat je ook begrijpt waarom de vrijstellingen, uitzonderingen en anti-misbruikbepalingen allemaal worden gebruikt. Dan hoef je ze niet eens te 'leren', omdat je ze veelal logisch kunt beredeneren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Lijkt mij ook inderdaad. Zeker omdat zoveel vakken echt voortbouwen op voorgaande vakken is de volgorde behoorlijk belangrijk. Ik denk dat je (Yreal) moet uitkijken dat je op deze manier geen achterstand oploopt in je fundament, puur omdat je de essentie van vakken niet goed grondig meekrijgt op deze manier. Als je daar later in je studie écht tegenaan loopt (als je merkt dat je basiskennis niet voldoende is) is het heel moeilijk om dat vlot te treken.
Dat vind ik nou een fijn kleinschalig gebouw met een goede sfeer. Het zal je goed bevallen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:36 schreef DanielBackward het volgende:
Volgende week een bezoekje plegen aan het Kamerlingh Onnes gebouw :d
Ja, hopelijk kan ik daar mijn studie gaan volgen. Ga naast fiscaal recht ook nog even bij bestuurskunde kijken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat vind ik nou een fijn kleinschalig gebouw met een goede sfeer. Het zal je goed bevallen.
Verstandig dat je nog meerdere opties openhoudt. Ik heb zelf ook de keuze tussen deze studies moeten maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:39 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kan ik daar mijn studie gaan volgen. Ga naast fiscaal recht ook nog even bij bestuurskunde kijken.
Met één man meer en een marge van twee doelpunten zal het toch wel moeten lukken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
Ik weet het Stiploos en SaulDit maakt echt mijn weekend als het niet nog fout gaat
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:47 schreef Ties02 het volgende:
Morgen ook weer eindelijk naar het stadion
Dat lijkt mij ook jaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:46 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Met één man meer en een marge van twee doelpunten zal het toch wel moeten lukken.
quote:PSV'er Pieters kreeg rood tegen PEC en moest per ambulance naar het ziekenhuis nadat hij een raam kapot sloeg.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
Ik weet het Stiploos en SaulDit maakt echt mijn weekend als het niet nog fout gaat
Soms dekt je cijfer de kennis en het plezier nou eenmaal niet. Inleiding Privaatrecht was mijn enige zes, terwijl ik echt met heel veel plezier aan de slag ben geweest.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:11 schreef Ties02 het volgende:
Hm ik baal best wel van die 6 voor bestuursrecht, nu lijkt het net alsof ik nauwelijks weet waar het over gaat maar ben wel actief bezig geweest met het vak, werkgroepen, opdrachten enz. waar ik alles wel goed snapte.
Wil ook een keer van die 6'jes af maar om deze nou ook te gaan herhalen gaat me wat ver..
Daarnaast valt die her tegelijk met belasting, wat ik toch iets belangrijker vind.
Ehhh geen idee. Is dat jullie eerste privaatrechtelijke module?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:16 schreef Ties02 het volgende:
Is inleiding privaatrecht te vergelijken met Burgerlijk Recht 1 hier?
Ja naast Algemene Rechtswetenschappenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ehhh geen idee. Is dat jullie eerste privaatrechtelijke module?
Optimisten en pessimisten he. Voor de een is het glas halfvol, voor de ander is het glas kapot.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
Hahaha ik ben in Eindhoven bij het stadion, moet me zo inhouden en overal boze mensen
Dan zal het ja. Goederenrecht en verbintenissenrecht inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja naast Algemene Rechtswetenschappen
in het tweede semester, een begin met goederenrecht en een beetje verbintenissenrecht
En voor mensen die scheikunde snappen is het glas altijd volquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Optimisten en pessimisten he. Voor de een is het glas halfvol, voor de ander is het glas kapot.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kan ook blijven lachen om die foto van die twee clowns uit bij FCG vorig jaar.
Dan mogen die gasten wel een goede Advocaat zoeken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:27 schreef Tchock het volgende:
Als ik nu PEEEC roep word ik helemaal in elkaar geslagen en dan de bus uit geflikkerd denk ik
Better call Saul!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dan mogen die gasten wel een goede Advocaat zoeken.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[quote]Op vrijdag 18 januari 2013 22:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je ziet ze gewoon denken. "Well doesn't this Suk"
Jij hebt sowieso mijn sympathie. Wat een baas die Saul. Alles is te regelen voor het juiste percentage.quote:
Vergeet niet American Football dit weekendquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga maar eens vroeg naar bed![]()
lekker voetbal en studie weekendje
trusten juristen
Trusten Ties. Het was een goede dag voor je vent, zowel qua sport als qua studie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga maar eens vroeg naar bed![]()
lekker voetbal en studie weekendje
trusten juristen
Ik geef toe dat er wat momenten inzitten waar het allemaal te veel doorpruttelt. Die aflevering met die vlieg was echt te erg. Maar je word zeker beloond als je doorzet.quote:
Wat verwacht je van zondag Keyos?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vergeet niet American Football dit weekend. Heerlijk man dit, Lan-weekend met vrienden, zaterdag & zondag nacht NFL en zondag ook nog eens de klassieker.
Het zou te optimistisch zijn om een winst te verwachten maar ik gooi het op 60/40 in het voordeel van de Amsterdammers (als wij thuis hadden gespeeld had ik Feyenoord als favoriet gezet).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat verwacht je van zondag Keyos?
Grappig. Ik zie het ongeveer andersom; die trip naar Brazilie kon nog wel eens wat na-effecten hebben. Ik hoop dat Immers meedoet bij jullie; dat zie ik als een voordeel voor ons. En ik hoop op Boetius want genieten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het zou te optimistisch zijn om een winst te verwachten maar ik gooi het op 60/40 in het voordeel van de Amsterdammers (als wij thuis hadden gespeeld had ik Feyenoord als favoriet gezet).
Ik hoop het, vorig jaar hadden we écht moeten winnen, hopen dat we nu maar die punten pakken. Als we goed deze maand gaan doorkomen ga ik ons pas als titelkandidaat zien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Grappig. Ik zie het ongeveer andersom; die trip naar Brazilie kon nog wel eens wat na-effecten hebben. Ik hoop dat Immers meedoet bij jullie; dat zie ik als een voordeel voor ons. En ik hoop op Boetius want genieten.
Vorig jaar hebben jullie jezelf tekort gedaan, daar kunnen we kort over zijn. Ik zie Feyenoord overigens al een poosje als titelkandidaat, net als Ajax. Zin in zondag !quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:39 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik hoop het, vorig jaar hadden we écht moeten winnen, hopen dat we nu maar die punten pakken. Als we goed deze maand gaan doorkomen ga ik ons pas als titelkandidaat zien.
Dat sloeg werkelijk alles. Een gehele aflevering die zich afspeelt in het lab. Buiten dit, is het een zeer vermakelijke serie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er wat momenten inzitten waar het allemaal te veel doorpruttelt. Die aflevering met die vlieg was echt te erg. Maar je word zeker beloond als je doorzet.
We hebben er allen zin in. Jammer dat het zonder FR-publiek is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het zou te optimistisch zijn om een winst te verwachten maar ik gooi het op 60/40 in het voordeel van de Amsterdammers (als wij thuis hadden gespeeld had ik Feyenoord als favoriet gezet).
Volgens mij is het termijn van 5 jaar voorbij na dit jaar dus volgend jaar zijn we we weerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:16 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
We hebben er allen zin in. Jammer dat het zonder FR-publiek is.
De eerste keer zal dan wel met 300 man zijn of een dergelijke maatregel. Ik ben zondag gelukkig wel van de partij. Gelukkig is de wedstrijd om half drie en kan ik daarvoor ook nog een uitstapje maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Volgens mij is het termijn van 5 jaar voorbij na dit jaar dus volgend jaar zijn we we weer, was nog in het uitvak toen wij voor het laatst naar de Arena mochten gaan, was best een leuke ervaring, wedstrijd jammer genoeg niet.
Ik heb een 'goldcard' (een vrij hoge rang uitkaartbezoeker) , dus als er een groep van een paar honderd naar de Arena mag zal ik er waarschijnlijk bij zijn (ze zullen wel eerst één trein van 800 doen).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:24 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De eerste keer zal dan wel met 300 man zijn of een dergelijke maatregel. Ik ben zondag gelukkig wel van de partij. Gelukkig is de wedstrijd om half drie en kan ik daarvoor ook nog een uitstapje maken.
Het systeem bij jullie zit veel beter in elkaar dan bij ons. Ik heb wel eens waar een uitkaart, maar het is elke keer weer een zware bevalling om een uitkaartje te bemachtigen. Hopen dat ik dit jaar mijn voorrang kan halen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:26 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb een 'goldcard' (een vrij hoge rang uitkaartbezoeker) , dus als er een groep van een paar honderd naar de Arena mag zal ik er waarschijnlijk bij zijn (ze zullen wel eerst één trein van 800 doen).
Ja klopt, ons systeem van de uitkaart is vrij goed. Wat jullie missen is een rang tussen voorrang en geen voorrang zodat het voor de eerst groep lastig wordt maar voor de tweede groep vrijwel altijd zeker een kaart (en de hoogste groep altijd).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:28 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het systeem bij jullie zit veel beter in elkaar dan bij ons. Ik heb wel eens waar een uitkaart, maar het is elke keer weer een zware bevalling om een uitkaartje te bemachtigen. Hopen dat ik dit jaar mijn voorrang kan halen.
Precies. Om voorrang te kunnen bemachtigen, moet je elf uitwedstrijden over een kaartje kunnen beschikken en ook daadwerkelijk gaan. Er zijn zeventien wedstrijden, waarvan er al een tweetal afvallen (FR en ADO). Van de overige vijftien wedstrijden moet ik dus in staat zijn om er elf bij te wonen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ja klopt, ons systeem van de uitkaart is vrij goed. Wat jullie missen is een rang tussen voorrang en geen voorrang zodat het voor de eerst groep lastig wordt maar voor de tweede groep vrijwel altijd zeker een kaart (en de hoogste groep altijd).
Wtf, ik wist niet dat dat zo streng wasquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:35 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Precies. Om voorrang te kunnen bemachtigen, moet je elf uitwedstrijden over een kaartje kunnen beschikken en ook daadwerkelijk gaan. Er zijn zeventien wedstrijden, waarvan er al een tweetal afvallen (FR en ADO). Van de overige vijftien wedstrijden moet ik dus in staat zijn om er elf bij te wonen.
Het is ook jammer, maar wel redelijk logisch. Bij de kleinere clubs, zoals een PEC Zwolle, bestaat geloof ik geeneens iets als een uitkaart.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wtf, ik wist niet dat dat zo streng was
Nope. Als je ergens naartoe wil moet je een kaartje kopen inclusief bus, als die op zijn heb je pech. Maar dat zijn ze zelden, hoewel dit seizoen natuurlijk vaker dan voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:41 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is ook jammer, maar wel redelijk logisch. Bij de kleinere clubs, zoals een PEC Zwolle, bestaat geloof ik geeneens iets als een uitkaart.
Precies. Maar een seizoenskaart is wel verplicht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nope. Als je ergens naartoe wil moet je een kaartje kopen inclusief bus, als die op zijn heb je pech. Maar dat zijn ze zelden, hoewel dit seizoen natuurlijk vaker dan voorgaande jaren.
Nee, je moet alleen een supporterscard hebben, die kun je via de knvb bij één club aanvragen. Volgens mij hebben seizoenkaarthouders wel voorrang bij bepaalde wedstrijden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:44 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Precies. Maar een seizoenskaart/clubkaart is wel verplicht?
Oke. Als je daar over beschikt, kan je praktisch elke uitwedstrijd van Zwolle bijwonen. Nooit stress, heerlijk. Trouwens, ik was dit seizoen naar PEC-Ajax. Wat een pech hebben jullie met dat stadion. Verschrikkelijk. Je ziet alleen aan de lichtmasten, vanaf de buitenkant, dat het een stadion is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet alleen een supporterscard hebben, die kun je via de knvb bij één club aanvragen. Volgens mij hebben seizoenkaarthouders wel voorrang bij bepaalde wedstrijden.
Edit: clubcard dus. Die wel![]()
Bij de Arena zie je helemaal niet vanaf de buitenkant dat het een stadion is....helemaal erg.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:47 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Trouwens, ik was dit seizoen naar PEC-Ajax. Wat een pech hebben jullie met dat stadion. Verschrikkelijk. Je ziet alleen aan de lichtmasten, vanaf de buitenkant, dat het een stadion is.
Tsja. Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met dat stadion. Ja, het is lelijk en redelijk sfeerloos van binnen. Maar het is juist mogelijk gemaakt doordat er een enorme sportzaak, een casino, restaurants en een hotel in zitten. Zonder die geldschieters zaten we nu nog in het Oosterenkstadion, en dat was echt armoedige triestheid. Het is er omdat het een lelijke blokkendoos is, dat is mijn punt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:47 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Oke. Als je daar over beschikt, kan je praktisch elke uitwedstrijd van Zwolle bijwonen. Nooit stress, heerlijk. Trouwens, ik was dit seizoen naar PEC-Ajax. Wat een pech hebben jullie met dat stadion. Verschrikkelijk. Je ziet alleen aan de lichtmasten, vanaf de buitenkant, dat het een stadion is.
prettig weekend, veel plezier met je 4de jaar bachelor...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:40 schreef Speedy_T het volgende:
Ongelofelijk dit..
1 week voor deadline: op Blackboard verschijnen verschillende uploadtools voor verschillende rechtsgebieden voor bachelorscripties. Die van mij stond er niet bij, dus ik mail m'n begeleider. Zij antwoordt dat volgens haar mijn scriptie alleen naar haar gemaild hoeft te worden..
1 dag voor deadline: Nog steeds geen uploadtool voor mijn rechtsgebied.
Dag van de deadline: Ik mail keurig op tijd mijn scriptie. Begeleider stuurt mij een ontvangstbevestiging en wenst mij een prettig weekend toe.
Ik natuurlijk de kroeg in. Kom ik uit thuis, mailtje van van m'n begeleider, verstuurd ver ná de deadline, Ja hij moest toch via Blackboard ingeleverd worden. Blijkbaar was die tool er last minute nog opgezet. En nu ben ik dus officieel te laat met inleveren.
Verder nog geen bericht van m'n begeleider gehad, maar dit is echt fijne manier om je weekend in te gaan.
Komt wel goed johquote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:59 schreef Speedy_T het volgende:
Er stond zelfs een dag voor de deadline op Blackboard dat studenten met de overige rechtsgebieden daar zo spoedig mogelijk over geïnformeerd zouden worden. Nou niet dus.. Ze hebben gewoon heel sneaky op de dag zelf een inlevertool gemaakt, waar zelfs mijn eigen begeleider 2 uur na het verstrijken van de deadline pas achter kwam
wat voor telefoon heb je? Bij mij doet ie dat niet (iPhone)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:04 schreef Tchock het volgende:
Jezus Speedy_T, wat een kuststreek
Ps. Waarom geeft mijn telefoon Speedy_T als suggestie? Handig enzo, maar HOE?
Snap je zorgen, maar komop: dit is dermate onredelijk en de UvA dermate soepel dat dit echt geen probleem mag vormen. Maak je nou maar geen zorgen, zet het even van je af en dan ga je maandag even naar de studiebaliequote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Thx.. Maar ik weet hoe de Uva soms kan doen, heb er nog niet helemaal een goed gevoel bij
Android ? Kijk even bij language/input settings, zoek het keyboard dat je gebruikt en dan T9 settings. Daar vind je vaak personalised word lists. Sorry voor Engels en sorry voor iets vage omschrijving. Mijn S2 is nog steeds stuk dus ik doe het uit het hoofd. Maharbal stond er bij mij inquote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:04 schreef Tchock het volgende:
Jezus Speedy_T, wat een kuststreek
Ps. Waarom geeft mijn telefoon Speedy_T als suggestie? Handig enzo, maar HOE?
Inderdaad. Dit gaat echt geen problemen opleveren. Voor de UvA is dit ook het eerste jaar dat zij het zo aanpakken, geen van de docenten en niemand bij de administratie heeft er echt zin in, dus dat er van alles en nog wat mis gaat was te verwachten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Snap je zorgen, maar komop: dit is dermate onredelijk en de UvA dermate soepel dat dit echt geen probleem mag vormen. Maak je nou maar geen zorgen, zet het even van je af en dan ga je maandag even naar de studiebalie
Haha, same herequote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:30 schreef Yreal het volgende:
Moguh.
Waarom ben ik bij de post gaan werken ?
Mag dit zomaar?quote:Amsterdam: verbod op Hells Angels als ambtenaren
De gemeente Amsterdam wil ambtenaren die lid zijn van de Hells Angels dwingen hun lidmaatschap van de motorclub op te geven. Doen ze dit niet, dan riskeren zij ontslag.
Burgemeester Eberhard van der Laan zegt 'sterke aanwijzingen' te hebben dat enkele leden van de Hells Angels werkzaam zijn bij de gemeente Amsterdam. En dat mag niet van de PvdA'er.
Onderzoek
De gemeente is tegen zeker drie ambtenaren een 'onderzoek' begonnen. Volgens een woordvoerder van de gemeente bereidt de burgemeester maatregelen voor om tegen te gaan dat leden van Hells Angels en Satudarah bij de gemeente werken.
Aanleiding voor de heksenjacht is dat enkele weken geleden een lid van de Hells Angels een celstraf kreeg van acht jaar voor onder meer het plaatsen van een handgranaat onder een auto. Hij bleek te werken bij de gemeente Amsterdam.
Ja, dat mag. Als ambtenaar mag je minder in je vrije tijd dan als reguliere werknemer. Lidmaatschap van een vereniging is echter een gevoelig onderwerp. (Er bestaat een 20 jaar durende zaak m.b.t een Duitse docente die zeer actief lid was van een communistische partij). Maar in het geval van een vereniging die de schijn wekt een criminele organisatie te zijn kan dat wel gevraagd worden.quote:
Dat laatste is natuurlijk het punt. Wie bepaalt dan dat een (niet-veroordeelde) vereniging 'de schijn opwekt een criminele organisatie te zijn'?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Als ambtenaar mag je minder in je vrije tijd dan als reguliere werknemer. Lidmaatschap van een vereniging is echter een gevoelig onderwerp. (Er bestaat een 20 jaar durende zaak m.b.t een Duitse docente die zeer actief lid was van een communistische partij). Maar in het geval van een vereniging die de schijn wekt een criminele organisatie te zijn kan dat wel gevraagd worden.
Dit lijkt wel te mogen, daar een ambtenaar een andere functie bekleed dan een 'normale' werknemer. Een ambtenaar dient des te meer integer te zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:22 schreef Valid het volgende:
[..]
Interessante vraag. Sideshow, jij was toch van het arbeidsrecht?
Is hij me net voor hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Als ambtenaar mag je minder in je vrije tijd dan als reguliere werknemer. Lidmaatschap van een vereniging is echter een gevoelig onderwerp. (Er bestaat een 20 jaar durende zaak m.b.t een Duitse docente die zeer actief lid was van een communistische partij). Maar in het geval van een vereniging die de schijn wekt een criminele organisatie te zijn kan dat wel gevraagd worden.
Maar wie bepaalt dan welke vereniging nog wel mag en welke niet meer? Is de waarborg tegen willekeur dan dat je je ontslag kunt aanvechten bij de rechter?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit lijkt wel te mogen, daar een ambtenaar een andere functie bekleed dan een 'normale' werknemer. Een ambtenaar dient des te meer integer te zijn.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk het punt. Wie bepaalt dan een (niet-veroordeelde) vereniging 'de schijn opwekt een criminele organisatie te zijn'?
Uiteindelijk bepaalt de rechter dat natuurlijk aangezien het een vage norm is. Maar ik denk dat in het geval van de Hells Angels de gemeente een goede kans maakt.quote:Artikel 125a
1.
De ambtenaar dient zich te onthouden van het openbaren van gedachten of gevoelens of van de uitoefening van het recht tot vereniging, tot vergadering en tot betoging, indien door de uitoefening van deze rechten de goede vervulling van zijn functie of de goede functionering van de openbare dienst, voor zover deze in verband staat met zijn functievervulling, niet in redelijkheid zou zijn verzekerd.
2.
Het eerste lid is, voor wat betreft het recht van vereniging, niet van toepassing op het lidmaatschap van:
a. een politieke groepering, waarvan de aanduiding is ingeschreven overeenkomstig de Kieswet of
b. een vakvereniging.
3.
De ambtenaar is verplicht tot geheimhouding van hetgeen hem in verband met zijn functie ter kennis is gekomen, voor zover die verplichting uit de aard der zaak volgt.
De enige twee vakken arbeidsrecht die ik gevolgd heb waren de twee overheid/ambtenaren vakken. Die zijn er nu wel ingeramdquote:
nouwja, bij de hells angels is dat wel duidelijkquote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk het punt. Wie bepaalt dan een (niet-veroordeelde) vereniging 'de schijn opwekt een criminele organisatie te zijn'?
Zoals Ryon dus al zegt, art 125a Ambtenarenwet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt dan welke vereniging nog wel mag en welke niet meer? Is de waarborg tegen willekeur dan dat je je ontslag kunt aanvechten bij de rechter?
Dat zal vast kloppen, maar daar kan de rechtsstaat natuurlijk niet op bouwen. Voor de plaatselijke burgemeester kan gelden dat het 'wel duidelijk' is dat homo's criminelen zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
nouwja, bij de hells angels is dat wel duidelijk
Ja ik zie het. Op zich is het ook niet raar natuurlijk. Ik keek er alleen even raar tegenaan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zoals Ryon dus al zegt, art 125a Ambtenarenwet.
Ik zou me ook echt geen zorgen maken als ik jou was, dit wordt echt geen probleem.quote:
Dat is sowieso wel een interessante kwestie. Docenten op bijzondere scholen zijn geen ambtenaren, maar willen vanwege hun homoseksualiteit nog wel eens in de problemen komen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:37 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat zal vast kloppen, maar daar kan de rechtsstaat natuurlijk niet op bouwen. Voor de plaatselijke burgemeester kan gelden dat het 'wel duidelijk' is dat homo's criminelen zijn.
Vind jij (politiek) staatsrecht eigenlijk ook interessant (meer op macro-niveau)? Of spitst je interesse zich behoorlijk toe op bestuursrechtelijke casussen (meer micro-niveau)?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is sowieso wel een interessante kwestie. Docenten op bijzondere scholen zijn geen ambtenaren, maar willen vanwege hun homoseksualiteit nog wel eens in de problemen komen.
Ja interessant vind ik het zeker, ik heb ook heel veel politicologie gedaan waar dat vrij veel aan bod komt. Het is een beetje de grootsheid ervan die het ook aantrekkelijk maakt. Jammer genoeg is het moeilijk te concretiseren. Ik ben daar nu ook heel erg mee aan het stoeien bij het formuleren van mijn eindscriptie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Vind jij politiek staatsrecht eigenlijk ook interessant (meer op macro-niveau)?
Het is soms inderdaad lastig om het te concretiseren. Ik vind staatsrecht echt heel interessant en heb me daar binnen geschiedenis ook veel mee bezig gehouden. Zowel bij geschiedenis als rechten merk ik dat ik een behoefte heb aan 'grootsheid'.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja interessant vind ik het zeker, ik heb ook heel veel politicologie gedaan waar dat vrij veel aan bod komt. Het is een beetje de grootsheid ervan die het ook aantrekkelijk maakt. Jammer genoeg is het moeilijk te concretiseren. Ik ben daar nu ook heel erg mee aan het stoeien bij het formuleren van mijn eindscriptie.
Edit: het leuke aan bestuursrechtelijke casussen is dus dat de fundamentele vraagstukken een hele concrete en maatschappelijke invulling krijgen. De nogal simpele kwestie of de minister van ministerie X wel of geen bepaalde bevoegdheid heeft is soms praktisch en bestuurskundig van aard, soms politiek en staatsrechtelijk van aard.
Dat soort dingen vind ik dan weer veel interessanter hahaquote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Het is soms inderdaad lastig om het te concretiseren. Ik vind staatsrecht echt heel interessant en heb me daar binnen geschiedenis ook veel mee bezig gehouden. Zowel bij geschiedenis als rechten merk ik dat ik een behoefte heb aan 'grootsheid'.
Bij geschiedenis vond ik het prachtig om een stuk te schrijven over in hoeverre Van Rompuy functioneert als staatshoofd en dat de structuur van de EU erg lijkt op die van Frankrijk, maar als iemand dan iets heeft over familie-reconstructies in Noordoost-Drenthe tussen 1853 en 1894 vind ik dat echt gepruts in de marge.
Datzelfde gevoel heb ik ook (in afnemende mate) bij staatsrecht en bestuursrecht. Staatsrecht kan ik uren over praten, maar als het dan bij bestuursrecht geconcretiseerd wordt in de vraag of er wel of niet een vergunning geweigerd mag worden vind ik het opeens minder interessant. Dat laatste is wel aan het veranderen overigens, heb veel plezier beleefd aan bestuursrecht 2. Hopelijk zet dat door.
Ja, als je een negen voor BR te pakken weet te krijgen in de bachelor dan is dat wel een belangrijk teken dat je er lol aan beleeft. De meeste studenten slepen zich met veel steunen en zuchten richting de zes. Plezier erin hebben is ook verreweg het belangrijkst, anders blijft het allemaal te abstract.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Het is soms inderdaad lastig om het te concretiseren. Ik vind staatsrecht echt heel interessant en heb me daar binnen geschiedenis ook veel mee bezig gehouden. Zowel bij geschiedenis als rechten merk ik dat ik een behoefte heb aan 'grootsheid'.
Bij geschiedenis vond ik het prachtig om een stuk te schrijven over in hoeverre Van Rompuy functioneert als staatshoofd en dat de structuur van de EU erg lijkt op die van Frankrijk, maar als iemand dan iets heeft over familie-reconstructies in Noordoost-Drenthe tussen 1853 en 1894 schrijft vind ik dat echt gepruts in de marge.
Datzelfde gevoel heb ik ook (in afnemende mate) bij staatsrecht en bestuursrecht. Staatsrecht kan ik uren over praten, maar als het dan bij bestuursrecht geconcretiseerd wordt in de vraag of er wel of niet een vergunning geweigerd mag worden vind ik het opeens minder interessant. Dat laatste is wel aan het veranderen overigens, heb veel plezier gehad aan bestuursrecht 2. Hopelijk zet dat door.
Ja, daarin ben je absoluut niet de enige. Dat geldt voor de meeste studenten (in elk geval bij geschiedenis)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat soort dingen vind ik dan weer veel interessanter haha
Politicologie spreekt mij ook erg aan (zelfde redenen als hierboven geschetst), sociologie weer minder. Een goede vriend van me doet sociologie en die heeft inderdaad ook behoorlijk wat straten moeten enqueteren als veldwerkonderzoek. Economie vind ik sowieso een prachtig vak, vind het nog altijd jammer dat ik daar niets mee doe.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, als je een negen voor BR te pakken weet te krijgen in de bachelor dan is dat wel een belangrijk teken dat je er lol aan beleeft. De meeste studenten slepen zich met veel steunen en zuchten richting de zes. Plezier erin hebben is ook verreweg het belangrijkst, anders blijft het allemaal te abstract.
Het leuke aan politicologie (althans, dat vond ik) is dat naast dat het een sociale wetenschap is ook een heel erg groot geschiedkundig en politiek filosofisch element kent. Toen ik nog een studie moest kiezen had ik er ook over nagedacht om eventueel geschiedenis te studeren omdat inderdaad de omvattendheid ervan mij erg aansprak.
Grappig of ironisch genoeg is dat ook precies de reden geweest waarom ik uiteindelijk politicologie heb laten vallen ten faveure van rechten en sociologie (aangevuld met planologie en economie) Hoe mooi ik het ook vond om mijn mening op papier te zetten over de politieke wenselijkheid van de inval in Irak (in mijn tijd speelde dat nog), langzamerhand bekroop mij het gevoel dat dit wel heel ver van de sociale werkelijkheid en de praktijk vandaan staat. Natuurlijk is het leuk om thuis achter je bureau te zitten en even de gehele wereldorde te herschikken nadat je de grote politieke filosofen hebt gelezen... Maar wat mij veel meer aansprak waren gewoon concrete problemen waar fundamentele vraagstukken weer in terug kwamen.
Bij sociologie moest je in het tweede jaar veldonderzoek doen naar arme mensen. Gewoon praten met mensen die geen cent te makken hebben en vervolgens heel concreet afwegingen maken met betrekking tot eigen verantwoordelijkheid en de zin van gemeentelijke ondersteuning. Heel praktisch, maar alles komt daar weer in terug. Andere koek dan je mening geven over de Russische revolutie.
Op het gebied van planologie en stadssociologie kan ik hierover ook nog een heel verhaal vertellen. Maar de grote stedenbouwkundige ingenieurs en planologen van weleer die de stad gevormd hebben zoals deze nu is waren in den beginne ook erg pragmatisch van aard. Elk groot idee is geboren in het kleine, niet andersom.
Haha oke. Ik heb sowieso nooit de behoefte aan 'grootsheid' en concrete dingen gehad. Ik vind iets op papier zetten en mooie stellingen en posities daarin in nemen wel genoeg eigenlijk. Heb niet echt de behoefte om concreet iets 'out there' the veranderen of invloed op te hebben.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, daarin ben je absoluut niet de enige. Dat geldt voor de meeste studenten (in elk geval bij geschiedenis)
[..]
Politicologie spreekt mij ook erg aan (zelfde redenen als hierboven geschetst), sociologie weer minder. Een goede vriend van me doet sociologie en die heeft inderdaad ook behoorlijk wat straten moeten enqueteren als veldwerkonderzoek. Economie vind ik sowieso een prachtig vak, vind het nog altijd jammer dat ik daar niets mee doe.
Wat je zegt over de wereldorde herschikken klopt wel denk ik. Het nadeel is dat het allemaal wel erg vrijblijvend is wat je op papier (kunt) zet(ten). Bij geschiedenis mis ik gewoon vaak een stuk onderbouwing met data (niet datums). Wat je feitelijk doet voor een paper is (mits beschikbaar) veel secundaire literatuur lezen (artikelen, monografieën), vervolgens duik je de bronnen in en dan schrijf je een mooi stuk waarin je stelling neemt over een bepaald (deel)onderwerp. Vaak blijkt dat je op basis van dezelfde literatuur en dezelfde bronnen ook een goed stuk kan schrijven waarin je precies de andere kant op redeneert. In beginsel is dat juist wat ik interessant vind aan de niet-natuurwetenschappelijke wetenschappen, maar langzamerhand hunker ik wel steeds meer naar serieuze onderbouwing. Het is té makkelijk om heel radicaal stelling te nemen, zonder een goed fundament onder je stelling.
Ik weet ook dat je de positivistische inslag van de meer empirische gamma-wetenschappen niet moet overdrijven (sociologie, economie), maar toch mis ik die basis wel.
Haha ja, klopt zeker. Uiteindelijk moeten we het gewoon een beetje leuk hebben met z'n allen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:33 schreef eriksd het volgende:
Gewoon wat praten en borrelen, daar draait het leven om. En vrouw en kinderen. De rest is allemaal bijzaak.
Ja, empirie heb ik ook altijd heel erg belangrijk gevonden! Binnen de culturele sociologie (soort van sociale filosofie) is dat niet nodig, maar ik beschouw dat dan ook niet als een volwaardige sociale wetenschap.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:25 schreef Valid het volgende:
Politicologie spreekt mij ook erg aan (zelfde redenen als hierboven geschetst), sociologie weer minder. Een goede vriend van me doet sociologie en die heeft inderdaad ook behoorlijk wat straten moeten enqueteren als veldwerkonderzoek. Economie vind ik sowieso een prachtig vak, vind het nog altijd jammer dat ik daar niets mee doe.
Wat je zegt over de wereldorde herschikken klopt wel denk ik. Het nadeel is dat het allemaal wel erg vrijblijvend is wat je op papier (kunt) zet(ten). Bij geschiedenis mis ik gewoon vaak een stuk onderbouwing met data (niet datums). Wat je feitelijk doet voor een paper is (mits beschikbaar) veel secundaire literatuur lezen (artikelen, monografieën), vervolgens duik je de bronnen in en dan schrijf je een mooi stuk waarin je stelling neemt over een bepaald (deel)onderwerp. Vaak blijkt dat je op basis van dezelfde literatuur en dezelfde bronnen ook een goed stuk kan schrijven waarin je precies de andere kant op redeneert. In beginsel is dat juist wat ik interessant vind aan de niet-natuurwetenschappelijke wetenschappen, maar langzamerhand hunker ik wel steeds meer naar serieuze onderbouwing. Het is té makkelijk om heel radicaal stelling te nemen, zonder een goed fundament onder je stelling.
Ik weet ook dat je de positivistische inslag van de meer empirische gamma-wetenschappen niet moet overdrijven (sociologie, economie), maar toch mis ik die basis wel, ook bij rechten. Mensen lullen vaak maar wat.
Kinderenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:33 schreef eriksd het volgende:
Gewoon wat praten en borrelen, daar draait het leven om. En vrouw en kinderen. De rest is allemaal bijzaak.
Hehe dan kan ik wel stoppen. Ben ik al klaar.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:33 schreef eriksd het volgende:
Ik blijf nog even oefenen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef ylSs het volgende:
[..]
Hehe dan kan ik wel stoppen. Ben ik al klaar.
getrouwd met DE WED!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk al getrouwd ofzo?
Alleen doen als je vriendin rijk is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:29 schreef ylSs het volgende:
Trouwen zon onzin.. ga het eventueel pas doen als ik een fatsoenlijk feest kan betalen.
Nee.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk al getrouwd ofzo?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee.Waarom niet UvA?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tentamen pas eind van dit jaar. In Leiden kan ik op 4 maart a.s. al meedoen aan het (her)tentamen.quote:
Dit van mij deelt je visie. Kunnen wel een schenkings overeenkomst aangaanquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:49 schreef Ryon het volgende:
Vroeger wilde ik altijd een uitgebreid feest hebben als ik ging trouwen. Nu ik weet wat dat grapje kost ben ik ook wel tevreden met een huwelijk om maandag negen uur 's ochtends in het gemeentehuis. Alleen nog even een meisje zien te vinden die deze visie deelt.
Oke, logisch.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tentamen pas eind van dit jaar. In Leiden kan ik op 4 maart a.s. al meedoen aan het (her)tentamen.
Ga ik wel doen/ben ik mee bezigquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:03 schreef ylSs het volgende:
Ik ga maar tweede poging wagen aan straf2. Nog tips? Weer schema's plus arresten erin rammen?
Oke ga ik dat ook doen.quote:
Niet gehaald, verkeerd geleerd (lees: niet schema's+arresten gestamptquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb jij het de vorige keer niet gehaald of niet gedaan?
Beetje hetzelfde hier + blackout (voor het eerst in mijn leven)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Niet gehaald, verkeerd geleerd (lees: niet schema's+arresten gestampt)
Ik vind het echt lastig om te leren zonder achtergrond opgebouwd te hebben het afgelopen semester. Bijvoorbeeld vraag 1 van het eerste oefententamen in de klapper:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Niet gehaald, verkeerd geleerd (lees: niet schema's+arresten gestampt)
Of de in verzekering gestelde een verdachte in de zin van artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht is, of voor het misdrijf voorlopige hechtenis toegelaten is, of is voldaan aan de grond voor inverzekeringstelling,quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
[..]
'Noem de vijf toetspunten op basis waarvan de rechter-commissaris beoordeelt of de inverzekeringstelling rechtmatig is'. Dat vind ik niet terug in de schema's / samenvatting op studeersnel.![]()
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Of de in verzekering gestelde een verdachte in de zin van artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht is, of voor het misdrijf voorlopige hechtenis toegelaten is, of is voldaan aan de grond voor inverzekeringstelling,
of de voor de inverzekeringstelling geldende vormvoorschriften in acht genomen zijn en of de
inverzekeringstelling niet op andere gronden onrechtmatig is.
Heb gezegd dat die schema's niet in dat overzicht staat.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het echt lastig om te leren zonder achtergrond opgebouwd te hebben het afgelopen semester. Bijvoorbeeld vraag 1 van het eerste oefententamen in de klapper:
'Noem de vijf toetspunten op basis waarvan de rechter-commissaris beoordeelt of de inverzekeringstelling rechtmatig is'. Dat vind ik niet terug in de schema's / samenvatting op studeersnel.![]()
Weten jullie trouwens sowieso of die samenvatting die daar staat overeenkomt met de stof van dit vak? Het lijkt wel of het gewoon een willekeurige tekst over strafprocesrecht is.
Studeersnel 2e wg uitwerking daar staat toetsing wel in + bijbehorende artikelen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het echt lastig om te leren zonder achtergrond opgebouwd te hebben het afgelopen semester. Bijvoorbeeld vraag 1 van het eerste oefententamen in de klapper:
Weten jullie trouwens sowieso of die samenvatting die daar staat overeenkomt met de stof van dit vak? Het lijkt wel of het gewoon een willekeurige tekst over strafprocesrecht is.
Ah oke, tnx. Ik zit er serieus aan te denken om hem te skippen en volgend jaar te doen. Dan kan ik het dan gewoon goed doen en heb ik nu nog ruim tijd voor rechtsgeschiedenis 2, waarmee ik anders met hetzelfde kom te zitten ben ik bang.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:44 schreef ylSs het volgende:
[..]
Studeersnel 2e wg uitwerking daar staat toetsing wel in + bijbehorende artikelen.
Mja het is ook jammer dat er geen tentamen uitwerkingen op nestor staan van rechtsgeschiedenis 2. Was namelijk niet geheel duidelijk wanneer je antwoord volledig genoeg was. Maar goed ik ga ook nooit naar een nabespreking.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah oke, tnx. Ik zit er serieus aan te denken om hem te skippen en volgend jaar te doen. Dan kan ik het dan gewoon goed doen en heb ik nu nog ruim tijd voor rechtsgeschiedenis 2, waarmee ik anders met hetzelfde kom te zitten ben ik bang.
Hoe oud ben je eigenlijk? Ik vraag me af of een VWO-certificaat wel nuttig zou zijn. Het VWO is voor mij alweer een tijdje geleden, maar ik herinner me vooral veel leeswerk voor de lijst, en samenvatten en analyseren van teksten. Echt inhoudelijk werk aan spelling en grammatica werd op dat moment al niet meer gedaan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:59 schreef ylSs het volgende:
Ik wil mijn Nederlands verbeteren en dan vooral schrijfvaardigheid. Merk dat het erg moeizaam gaat en veel fouten maak. Zat te denken aan een vwo deelcertificaat zou dat nuttig zijn?
Heb middelbare school nooit afgemaakt, d.m.v. toelatingsexamen op het HBO gekomen daarna direct door naar Uni. (bassischool advies was: atheneum/gymnasium maar goed niet opgevolden daardoor motivatieloos en van school geschopt)
Maar goed, nuttig om deelcertificaat te doen of zou het ook op een andere manier kunnen?
Ik ook niet, ben er klaar mee om hele dagen opgesloten niets te doen.quote:
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:06 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben weer lekker ouderwets aan het studeren.
Voelt vertrouwd.
Ga ik dat maar doen lijkt me toch wel verstandig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:04 schreef Giku het volgende:
als je toch al op de uni zit, kun je ook voor betaalbare prijzen langs het taalcentrum gaan (100-300) voor een goede universitaire cursus, en bovendien ben je dan alleen bezig met Nederlands.
http://www.rug.nl/science-and-society/language-centre/
Even contact opnemen daar wat je het beste kan doen.
Ik ben op dit moment helaas alweer 26 helaas nooit eerder begonnen met studeren. Namelijk een tijd getwijfeld of ik het niveau wel aankon. Ben vanaf mijn 18e gaan werken, allemaal schijt baantjes aangezien ik geen opleiding had. Op het laatst werkte ik in de bouw, was wel gezellig alleen miste wel wat niveau omdat ik totaal andere dingen interessant vond. Toen ontslagen i.v.m. crisis. Daarna in de bijstand gekomen. Verplichte beroepen test+ soort van iq test gedaan. Daar kwam juridisch uit + niveau HBO/WO. Voor de zekerheid maar met HBO begonnen om te kijken of ik het wel aankon. Dat is mijn verhaal een beetje. In de tussentijd ook nog 2 kinderen gekregen maar goed dat terzijde.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je eigenlijk? Ik vraag me af of een VWO-certificaat wel nuttig zou zijn. Het VWO is voor mij alweer een tijdje geleden, maar ik herinner me vooral veel leeswerk voor de lijst, en samenvatten en analyseren van teksten. Echt inhoudelijk werk aan spelling en grammatica werd op dat moment al niet meer gedaan.
Al een hele weg af moeten leggen voor je op de universiteit uitkwam dus. Knap hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:11 schreef ylSs het volgende:
[..]
Ga ik dat maar doen lijkt me toch wel verstandig.
[..]
Ik ben op dit moment helaas alweer 26 helaas nooit eerder begonnen met studeren. Namelijk een tijd getwijfeld of ik het niveau wel aankon. Ben vanaf mijn 18e gaan werken, allemaal schijt baantjes aangezien ik geen opleiding had. Op het laatst werkte ik in de bouw, was wel gezellig alleen miste wel wat niveau omdat ik totaal andere dingen interessant vond. Toen ontslagen i.v.m. crisis. Daarna in de bijstand gekomen. Verplichte beroepen test+ soort van iq test gedaan. Daar kwam juridisch uit + niveau HBO/WO. Voor de zekerheid maar met HBO begonnen om te kijken of ik het wel aankon. Dat is mijn verhaal een beetje. In de tussentijd ook nog 2 kinderen gekregen maar goed dat terzijde.
Bikkelquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:11 schreef ylSs het volgende:
[..]
[..]
Ik ben op dit moment helaas alweer 26 helaas nooit eerder begonnen met studeren. Namelijk een tijd getwijfeld of ik het niveau wel aankon. Ben vanaf mijn 18e gaan werken, allemaal schijt baantjes aangezien ik geen opleiding had. Op het laatst werkte ik in de bouw, was wel gezellig alleen miste wel wat niveau omdat ik totaal andere dingen interessant vond. Toen ontslagen i.v.m. crisis. Daarna in de bijstand gekomen. Verplichte beroepen test+ soort van iq test gedaan. Daar kwam juridisch uit + niveau HBO/WO. Voor de zekerheid maar met HBO begonnen om te kijken of ik het wel aankon. Dat is mijn verhaal een beetje. In de tussentijd ook nog 2 kinderen gekregen maar goed dat terzijde.
Bikkel inderdaad, geeft mij in ieder geval genoeg motivatie om weer even door te gaanquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:11 schreef ylSs het volgende:
[..]
[..]
Word je ook wel eens opa genoemdquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:24 schreef ylSs het volgende:
Het scheelt ook hoop dat studeren stukken leuker is dan in de bouw werkenen WO is ook fijner dan het HBO zijn meer mijn soort mensen. Alleen ze zijn allemaal een stukje jonger.
Nee dat gelukkig niet. Je merkt alleen wel dat ze vaak wel kinderachtig gedrag vertonen. Tenminste in mijn ogen dan, ik heb dan ook een heel ander leven (geen studentenleven; stappen etc.)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Word je ook wel eens opa genoemd
Kinderachtig gedrag inderdaad. Dat is heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:29 schreef ylSs het volgende:
[..]
Nee dat gelukkig niet. Je merkt alleen wel dat ze vaak wel kinderachtig gedrag vertonen. Tenminste in mijn ogen dan, ik heb dan ook een heel ander leven (geen studentenleven; stappen etc.)
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Word je ook wel eens opa genoemd
Dat gaat steeds lastiger hequote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]![]()
Het duurde nog lang voor je reageerde.
Ach, niet geheel tegen de verwachtingen in toch? Die mensen komen net van de middelbare, en dat is over het algemeen ook niet een epicentrum van zeer volwassen gedragquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kinderachtig gedrag inderdaad. Dat is heel herkenbaar.
Nee ik snap het ook wel, maar goed het is ook niet geheel aan leeftijd gebonden zijn namelijk ook wel mensen van 24/25 die kinderachtig gedrag vertonen. Niet dat ik alleen maar serieus doe, ben ook wel in voor wat lol en dom ouwehoeren tijdens het stappen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, niet geheel tegen de verwachtingen in toch? Die mensen komen net van de middelbare, en dat is over het algemeen ook niet een epicentrum van zeer volwassen gedrag
Mis jij, Maharbal, nou de kern van mijn opmerking?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, niet geheel tegen de verwachtingen in toch? Die mensen komen net van de middelbare, en dat is over het algemeen ook niet een epicentrum van zeer volwassen gedrag
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mis jij, Maharbal, nou de kern van mijn opmerking?
Ik ken mensen van 36 waar nog steeds geen zinnig woord uit komt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:46 schreef ylSs het volgende:
[..]
Nee ik snap het ook wel, maar goed het is ook niet geheel aan leeftijd gebonden zijn namelijk ook wel mensen van 24/25 die kinderachtig gedrag vertonen. Niet dat ik alleen maar serieus doe, ben ook wel in voor wat lol en dom ouwehoeren tijdens het stappen bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |