dan moet ik weer een jaar wachten op belastingrecht 2. Bovendien, Master Fiscale economie doet dit vak ook en die krijgen ook geen vpb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon de volgorde zoals 'ie hoort?
Dus dan ga je maar halfslachtig stof zitten leren die je onmogelijk goed kunt doorgronden? En wat heb jij met fiscale economen te maken? Er is een reden dat er procentueel veel veel minder fiscale economen dan juristen in de adviespraktijk zitten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan moet ik weer een jaar wachten op belastingrecht 2. Bovendien, Master Fiscale economie doet dit vak ook en die krijgen ook geen vpb.
Het enige wat ik nu niet kan volgen is het wekelijkse opleesuurtje van de werkgroep antwoorden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar halfslachtig stof zitten leren die je onmogelijk goed kunt doorgronden? En wat heb jij met fiscale economen te maken? Er is een reden dat er procentueel veel veel minder fiscale economen dan juristen in de adviespraktijk zitten.
En die reden is?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar halfslachtig stof zitten leren die je onmogelijk goed kunt doorgronden? En wat heb jij met fiscale economen te maken? Er is een reden dat er procentueel veel veel minder fiscale economen dan juristen in de adviespraktijk zitten.
Ik snap je punt. De praktische uitwerking van de theorie (die jij zelf hebt geleerd) is maar bijzaak en semantisch gelul.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het enige wat ik nu niet kan volgen is het wekelijkse opleesuurtje van de werkgroep antwoorden.
Tot nu toe heb ik grotendeels alles zelf gedaan.
Tsjokkie het gaat goedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
Ik baal zo dat ik geen voetbal kan kijken
Ik heb alsnog alle hoorcolleges op de band. En nee, ideaal is het niet nee. Maarja, de werkgroepen zijn in de regel nou niet heel bijzonder.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap je punt. De praktische uitwerking van de theorie (die jij zelf hebt geleerd) is maar bijzaak en semantisch gelul.
Veel minder fiscaal juridisch onderlegd. Fiscaal recht (en de adviespraktijk) is grotendeels een opleiding recht. Economen kijken er vaak gewoon te economisch naar, die snappen het niet zo goed waarom je in godsnaam van het economische af zou wijken (en dat is waar fiscaal eigenlijk om draait. Je wijkt vaak van de economische realiteit af). Het zijn verschillende denkpatronen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me af: stel je haalt het vak met een 6. Dan heb je eigenlijk geen idee waar het over gaat, en dan kom je zometeen van een koude kermis thuis. Het is geen wedstrijdje, de studie. Leren, daar draait het om.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb alsnog alle hoorcolleges op de band. En nee, ideaal is het niet nee. Maarja, de werkgroepen zijn in de regel nou niet heel bijzonder.
En anders, volgend jaar beter.
6en zijn dan ook absoluut niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vraag me af: stel je haalt het vak met een 6. Dan heb je eigenlijk geen idee waar het over gaat, en dan kom je zometeen van een koude kermis thuis. Het is geen wedstrijdje, de studie. Leren, daar draait het om.
Je helden leveren een puike prestatie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
Ik baal zo dat ik geen voetbal kan kijken
Lijkt mij ook inderdaad. Zeker omdat zoveel vakken echt voortbouwen op voorgaande vakken is de volgorde behoorlijk belangrijk. Ik denk dat je (Yreal) moet uitkijken dat je op deze manier geen achterstand oploopt in je fundament, puur omdat je de essentie van vakken niet goed grondig meekrijgt. Als je daar later in je studie (of in de praktijk) écht tegenaan loopt (als je merkt dat je basiskennis niet voldoende is) is het heel moeilijk om dat nog vlot te treken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vraag me af: stel je haalt het vak met een 6. Dan heb je eigenlijk geen idee waar het over gaat, en dan kom je zometeen van een koude kermis thuis. Het is geen wedstrijdje, de studie. Leren, daar draait het om.
En hier gaat het inderdaad om. Al die vrijstellingen, uitzonderingen en anti-misbruikbepalingen leer je op een gegeven moment wel. Het is vele malen beter (en handiger) om de basis onder de knie te hebben, zodat je ook begrijpt waarom de vrijstellingen, uitzonderingen en anti-misbruikbepalingen allemaal worden gebruikt. Dan hoef je ze niet eens te 'leren', omdat je ze veelal logisch kunt beredeneren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Lijkt mij ook inderdaad. Zeker omdat zoveel vakken echt voortbouwen op voorgaande vakken is de volgorde behoorlijk belangrijk. Ik denk dat je (Yreal) moet uitkijken dat je op deze manier geen achterstand oploopt in je fundament, puur omdat je de essentie van vakken niet goed grondig meekrijgt op deze manier. Als je daar later in je studie écht tegenaan loopt (als je merkt dat je basiskennis niet voldoende is) is het heel moeilijk om dat vlot te treken.
Dat vind ik nou een fijn kleinschalig gebouw met een goede sfeer. Het zal je goed bevallen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:36 schreef DanielBackward het volgende:
Volgende week een bezoekje plegen aan het Kamerlingh Onnes gebouw :d
Ja, hopelijk kan ik daar mijn studie gaan volgen. Ga naast fiscaal recht ook nog even bij bestuurskunde kijken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat vind ik nou een fijn kleinschalig gebouw met een goede sfeer. Het zal je goed bevallen.
Verstandig dat je nog meerdere opties openhoudt. Ik heb zelf ook de keuze tussen deze studies moeten maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:39 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kan ik daar mijn studie gaan volgen. Ga naast fiscaal recht ook nog even bij bestuurskunde kijken.
Met één man meer en een marge van twee doelpunten zal het toch wel moeten lukken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
Ik weet het Stiploos en SaulDit maakt echt mijn weekend als het niet nog fout gaat
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:47 schreef Ties02 het volgende:
Morgen ook weer eindelijk naar het stadion
Dat lijkt mij ook jaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:46 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Met één man meer en een marge van twee doelpunten zal het toch wel moeten lukken.
quote:PSV'er Pieters kreeg rood tegen PEC en moest per ambulance naar het ziekenhuis nadat hij een raam kapot sloeg.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
Ik weet het Stiploos en SaulDit maakt echt mijn weekend als het niet nog fout gaat
Soms dekt je cijfer de kennis en het plezier nou eenmaal niet. Inleiding Privaatrecht was mijn enige zes, terwijl ik echt met heel veel plezier aan de slag ben geweest.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:11 schreef Ties02 het volgende:
Hm ik baal best wel van die 6 voor bestuursrecht, nu lijkt het net alsof ik nauwelijks weet waar het over gaat maar ben wel actief bezig geweest met het vak, werkgroepen, opdrachten enz. waar ik alles wel goed snapte.
Wil ook een keer van die 6'jes af maar om deze nou ook te gaan herhalen gaat me wat ver..
Daarnaast valt die her tegelijk met belasting, wat ik toch iets belangrijker vind.
Ehhh geen idee. Is dat jullie eerste privaatrechtelijke module?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:16 schreef Ties02 het volgende:
Is inleiding privaatrecht te vergelijken met Burgerlijk Recht 1 hier?
Ja naast Algemene Rechtswetenschappenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ehhh geen idee. Is dat jullie eerste privaatrechtelijke module?
Optimisten en pessimisten he. Voor de een is het glas halfvol, voor de ander is het glas kapot.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
Hahaha ik ben in Eindhoven bij het stadion, moet me zo inhouden en overal boze mensen
Dan zal het ja. Goederenrecht en verbintenissenrecht inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja naast Algemene Rechtswetenschappen
in het tweede semester, een begin met goederenrecht en een beetje verbintenissenrecht
En voor mensen die scheikunde snappen is het glas altijd volquote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Optimisten en pessimisten he. Voor de een is het glas halfvol, voor de ander is het glas kapot.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kan ook blijven lachen om die foto van die twee clowns uit bij FCG vorig jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |