Jawel, mag wel. Gebeurt ook behoorlijk veel zelfs.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:06 schreef Speedy_T het volgende:
Dat mag toch ook helemaal niet? Uitlokking en dergelijke.
Ik ken verder ook niemand die zijn fiets in een fietsenwinkel gekocht heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik vind het wel handig. Niet dat ik vaak een fiets nodig heb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n aanbod voor een of andere junkfiets voor 10 euro al zo vaak geweigerd in de stadzelfs onder de invloed van alcohol
gewoon niet doen
Wat mag niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:06 schreef Speedy_T het volgende:
Dat mag toch ook helemaal niet? Uitlokking en dergelijke.
Ik ken verder ook niemand die zijn fiets in een fietsenwinkel gekocht heeft.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Jawel, mag wel. Gebeurt ook behoorlijk veel zelfs.Weet je dat zeker? Zo heb je dat arrest gehad over die lokfiets. Maar dat ging specifiek over het stelen van een bepaalde fiets die ergens geparkeerd werd, en niet op het aanbieden daarvan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was een lokfiets. Als jij van een junk koopt is het gewoon een zaak waarvan jij redelijkerwijs moest vermoeden dat die gestolen was en dus ben je schuldig aan heling.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Zo heb je dat arrest gehad over die lokfiets. Maar dit ging specifiek over het stelen van een bepaalde fiets die ergens geparkeerd werd, en niet op het aanbieden daarvan.
Dat gaat echt een stap verder dan een lokfiets hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was een lokfiets. Als jij van een junk koopt is het gewoon een zaak waarvan jij redelijkerwijs moest vermoeden dat die gestolen was en dus ben je schuldig aan heling.
Dát mag dus niet. In Amerika wel trouwens, daar proberen ze je actief feiten aan te naaienquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:13 schreef Ties02 het volgende:
Ik hoor ook altijd sterke verhalen over undercover agenten die als junk die fietsen proberen te verkopen
Jij hebt het echt over een agent die zich verkleedt als burger en vervolgens een fiets aanbiedt. De anderen hier hebben het over een junk die jou een fiets verkoopt terwijl een agent toevallig langs rijdt en dat ziet gebeuren. Denk ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat gaat echt een stap verder dan een lokfiets hoor.
Ik snap niet wat je bedoelt. Een junk die verkoopt heeft niets met lokfietsen of dat arrest te maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat gaat echt een stap verder dan een lokfiets hoor.
Ik lees het nu ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Jij hebt het echt over een agent die zich verkleedt als burger en vervolgens een fiets aanbiedt. De anderen hier hebben het over een junk die jou een fiets verkoopt terwijl een agent toevallig langs rijdt en dat ziet gebeuren. Denk ik.
Die programma's, To Catch a predator en Bait car enzoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dát mag dus niet. In Amerika wel trouwens, daar proberen ze je actief feiten aan te naaien![]()
Maar een agent mag dus niet verkleed als junk een fiets proberen te verkopen? Ik dacht dat dat wel gebeurde eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik lees het nu ja.![]()
Wel een opluchting trouwensJe bent ook niet slim als je dat in de buurt van de politie gaat doen.
Lijkt mij uitlokking hoor... maar goed, ze weten er vast wel wat op te vinden...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar een agent mag dus niet verkleed als junk een fiets proberen te verkopen? Ik dacht dat dat wel gebeurde eigenlijk.
Naar mijn weten gaat dat veel te ver. Hier staat er wel info over.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar een agent mag dus niet verkleed als junk een fiets proberen te verkopen? Ik dacht dat dat wel gebeurde eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:18 schreef Valid het volgende:
Ja, dat is dus wel degelijk wat anders dan een fiets aanbieden als junk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat mag niet nee. Ze mogen wel een junk volgen tot hij een fiets verkoopt (126g Sv)quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt. Je kunt hier a contrario wel uit halen dat het actief aanbieden niet mag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:20 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja, dat is dus wel degelijk wat anders dan een fiets aanbieden als junk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |