Dit van mij deelt je visie. Kunnen wel een schenkings overeenkomst aangaanquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:49 schreef Ryon het volgende:
Vroeger wilde ik altijd een uitgebreid feest hebben als ik ging trouwen. Nu ik weet wat dat grapje kost ben ik ook wel tevreden met een huwelijk om maandag negen uur 's ochtends in het gemeentehuis. Alleen nog even een meisje zien te vinden die deze visie deelt.
Oke, logisch.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tentamen pas eind van dit jaar. In Leiden kan ik op 4 maart a.s. al meedoen aan het (her)tentamen.
Ga ik wel doen/ben ik mee bezigquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:03 schreef ylSs het volgende:
Ik ga maar tweede poging wagen aan straf2. Nog tips? Weer schema's plus arresten erin rammen?
Oke ga ik dat ook doen.quote:
Niet gehaald, verkeerd geleerd (lees: niet schema's+arresten gestamptquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb jij het de vorige keer niet gehaald of niet gedaan?
Beetje hetzelfde hier + blackout (voor het eerst in mijn leven)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Niet gehaald, verkeerd geleerd (lees: niet schema's+arresten gestampt)
Ik vind het echt lastig om te leren zonder achtergrond opgebouwd te hebben het afgelopen semester. Bijvoorbeeld vraag 1 van het eerste oefententamen in de klapper:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Niet gehaald, verkeerd geleerd (lees: niet schema's+arresten gestampt)
Of de in verzekering gestelde een verdachte in de zin van artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht is, of voor het misdrijf voorlopige hechtenis toegelaten is, of is voldaan aan de grond voor inverzekeringstelling,quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
[..]
'Noem de vijf toetspunten op basis waarvan de rechter-commissaris beoordeelt of de inverzekeringstelling rechtmatig is'. Dat vind ik niet terug in de schema's / samenvatting op studeersnel.![]()
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Of de in verzekering gestelde een verdachte in de zin van artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht is, of voor het misdrijf voorlopige hechtenis toegelaten is, of is voldaan aan de grond voor inverzekeringstelling,
of de voor de inverzekeringstelling geldende vormvoorschriften in acht genomen zijn en of de
inverzekeringstelling niet op andere gronden onrechtmatig is.
Heb gezegd dat die schema's niet in dat overzicht staat.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het echt lastig om te leren zonder achtergrond opgebouwd te hebben het afgelopen semester. Bijvoorbeeld vraag 1 van het eerste oefententamen in de klapper:
'Noem de vijf toetspunten op basis waarvan de rechter-commissaris beoordeelt of de inverzekeringstelling rechtmatig is'. Dat vind ik niet terug in de schema's / samenvatting op studeersnel.![]()
Weten jullie trouwens sowieso of die samenvatting die daar staat overeenkomt met de stof van dit vak? Het lijkt wel of het gewoon een willekeurige tekst over strafprocesrecht is.
Studeersnel 2e wg uitwerking daar staat toetsing wel in + bijbehorende artikelen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het echt lastig om te leren zonder achtergrond opgebouwd te hebben het afgelopen semester. Bijvoorbeeld vraag 1 van het eerste oefententamen in de klapper:
Weten jullie trouwens sowieso of die samenvatting die daar staat overeenkomt met de stof van dit vak? Het lijkt wel of het gewoon een willekeurige tekst over strafprocesrecht is.
Ah oke, tnx. Ik zit er serieus aan te denken om hem te skippen en volgend jaar te doen. Dan kan ik het dan gewoon goed doen en heb ik nu nog ruim tijd voor rechtsgeschiedenis 2, waarmee ik anders met hetzelfde kom te zitten ben ik bang.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:44 schreef ylSs het volgende:
[..]
Studeersnel 2e wg uitwerking daar staat toetsing wel in + bijbehorende artikelen.
Mja het is ook jammer dat er geen tentamen uitwerkingen op nestor staan van rechtsgeschiedenis 2. Was namelijk niet geheel duidelijk wanneer je antwoord volledig genoeg was. Maar goed ik ga ook nooit naar een nabespreking.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah oke, tnx. Ik zit er serieus aan te denken om hem te skippen en volgend jaar te doen. Dan kan ik het dan gewoon goed doen en heb ik nu nog ruim tijd voor rechtsgeschiedenis 2, waarmee ik anders met hetzelfde kom te zitten ben ik bang.
Hoe oud ben je eigenlijk? Ik vraag me af of een VWO-certificaat wel nuttig zou zijn. Het VWO is voor mij alweer een tijdje geleden, maar ik herinner me vooral veel leeswerk voor de lijst, en samenvatten en analyseren van teksten. Echt inhoudelijk werk aan spelling en grammatica werd op dat moment al niet meer gedaan.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:59 schreef ylSs het volgende:
Ik wil mijn Nederlands verbeteren en dan vooral schrijfvaardigheid. Merk dat het erg moeizaam gaat en veel fouten maak. Zat te denken aan een vwo deelcertificaat zou dat nuttig zijn?
Heb middelbare school nooit afgemaakt, d.m.v. toelatingsexamen op het HBO gekomen daarna direct door naar Uni. (bassischool advies was: atheneum/gymnasium maar goed niet opgevolden daardoor motivatieloos en van school geschopt)
Maar goed, nuttig om deelcertificaat te doen of zou het ook op een andere manier kunnen?
Ik ook niet, ben er klaar mee om hele dagen opgesloten niets te doen.quote:
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:06 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben weer lekker ouderwets aan het studeren.
Voelt vertrouwd.
Ga ik dat maar doen lijkt me toch wel verstandig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:04 schreef Giku het volgende:
als je toch al op de uni zit, kun je ook voor betaalbare prijzen langs het taalcentrum gaan (100-300) voor een goede universitaire cursus, en bovendien ben je dan alleen bezig met Nederlands.
http://www.rug.nl/science-and-society/language-centre/
Even contact opnemen daar wat je het beste kan doen.
Ik ben op dit moment helaas alweer 26 helaas nooit eerder begonnen met studeren. Namelijk een tijd getwijfeld of ik het niveau wel aankon. Ben vanaf mijn 18e gaan werken, allemaal schijt baantjes aangezien ik geen opleiding had. Op het laatst werkte ik in de bouw, was wel gezellig alleen miste wel wat niveau omdat ik totaal andere dingen interessant vond. Toen ontslagen i.v.m. crisis. Daarna in de bijstand gekomen. Verplichte beroepen test+ soort van iq test gedaan. Daar kwam juridisch uit + niveau HBO/WO. Voor de zekerheid maar met HBO begonnen om te kijken of ik het wel aankon. Dat is mijn verhaal een beetje. In de tussentijd ook nog 2 kinderen gekregen maar goed dat terzijde.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je eigenlijk? Ik vraag me af of een VWO-certificaat wel nuttig zou zijn. Het VWO is voor mij alweer een tijdje geleden, maar ik herinner me vooral veel leeswerk voor de lijst, en samenvatten en analyseren van teksten. Echt inhoudelijk werk aan spelling en grammatica werd op dat moment al niet meer gedaan.
Al een hele weg af moeten leggen voor je op de universiteit uitkwam dus. Knap hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:11 schreef ylSs het volgende:
[..]
Ga ik dat maar doen lijkt me toch wel verstandig.
[..]
Ik ben op dit moment helaas alweer 26 helaas nooit eerder begonnen met studeren. Namelijk een tijd getwijfeld of ik het niveau wel aankon. Ben vanaf mijn 18e gaan werken, allemaal schijt baantjes aangezien ik geen opleiding had. Op het laatst werkte ik in de bouw, was wel gezellig alleen miste wel wat niveau omdat ik totaal andere dingen interessant vond. Toen ontslagen i.v.m. crisis. Daarna in de bijstand gekomen. Verplichte beroepen test+ soort van iq test gedaan. Daar kwam juridisch uit + niveau HBO/WO. Voor de zekerheid maar met HBO begonnen om te kijken of ik het wel aankon. Dat is mijn verhaal een beetje. In de tussentijd ook nog 2 kinderen gekregen maar goed dat terzijde.
Bikkelquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:11 schreef ylSs het volgende:
[..]
[..]
Ik ben op dit moment helaas alweer 26 helaas nooit eerder begonnen met studeren. Namelijk een tijd getwijfeld of ik het niveau wel aankon. Ben vanaf mijn 18e gaan werken, allemaal schijt baantjes aangezien ik geen opleiding had. Op het laatst werkte ik in de bouw, was wel gezellig alleen miste wel wat niveau omdat ik totaal andere dingen interessant vond. Toen ontslagen i.v.m. crisis. Daarna in de bijstand gekomen. Verplichte beroepen test+ soort van iq test gedaan. Daar kwam juridisch uit + niveau HBO/WO. Voor de zekerheid maar met HBO begonnen om te kijken of ik het wel aankon. Dat is mijn verhaal een beetje. In de tussentijd ook nog 2 kinderen gekregen maar goed dat terzijde.
Bikkel inderdaad, geeft mij in ieder geval genoeg motivatie om weer even door te gaanquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:11 schreef ylSs het volgende:
[..]
[..]
Word je ook wel eens opa genoemdquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:24 schreef ylSs het volgende:
Het scheelt ook hoop dat studeren stukken leuker is dan in de bouw werkenen WO is ook fijner dan het HBO zijn meer mijn soort mensen. Alleen ze zijn allemaal een stukje jonger.
Nee dat gelukkig niet. Je merkt alleen wel dat ze vaak wel kinderachtig gedrag vertonen. Tenminste in mijn ogen dan, ik heb dan ook een heel ander leven (geen studentenleven; stappen etc.)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Word je ook wel eens opa genoemd
Kinderachtig gedrag inderdaad. Dat is heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:29 schreef ylSs het volgende:
[..]
Nee dat gelukkig niet. Je merkt alleen wel dat ze vaak wel kinderachtig gedrag vertonen. Tenminste in mijn ogen dan, ik heb dan ook een heel ander leven (geen studentenleven; stappen etc.)
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Word je ook wel eens opa genoemd
Dat gaat steeds lastiger hequote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]![]()
Het duurde nog lang voor je reageerde.
Ach, niet geheel tegen de verwachtingen in toch? Die mensen komen net van de middelbare, en dat is over het algemeen ook niet een epicentrum van zeer volwassen gedragquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kinderachtig gedrag inderdaad. Dat is heel herkenbaar.
Nee ik snap het ook wel, maar goed het is ook niet geheel aan leeftijd gebonden zijn namelijk ook wel mensen van 24/25 die kinderachtig gedrag vertonen. Niet dat ik alleen maar serieus doe, ben ook wel in voor wat lol en dom ouwehoeren tijdens het stappen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, niet geheel tegen de verwachtingen in toch? Die mensen komen net van de middelbare, en dat is over het algemeen ook niet een epicentrum van zeer volwassen gedrag
Mis jij, Maharbal, nou de kern van mijn opmerking?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, niet geheel tegen de verwachtingen in toch? Die mensen komen net van de middelbare, en dat is over het algemeen ook niet een epicentrum van zeer volwassen gedrag
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mis jij, Maharbal, nou de kern van mijn opmerking?
Ik ken mensen van 36 waar nog steeds geen zinnig woord uit komt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:46 schreef ylSs het volgende:
[..]
Nee ik snap het ook wel, maar goed het is ook niet geheel aan leeftijd gebonden zijn namelijk ook wel mensen van 24/25 die kinderachtig gedrag vertonen. Niet dat ik alleen maar serieus doe, ben ook wel in voor wat lol en dom ouwehoeren tijdens het stappen bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |