Naah, zij reed dus wel door en bleef op de kruising staan, maar ik laat de wagen niet staan. Bovendien was het op zo'n rotonde boven de snelweg met veel stoplichten, dus redelijk wat verkeer. Risico wil ik niet lopen. Last but not least: Ze snappen het toch niet. Eerste wat ze doen is paniekerig op het sluit deuren knopje drukken en doen alsof je niet bestaat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou uitgestapt zijn en haar even de oren wassen.
Leuk hè, vooruit kijken. Ook al die mensen die bij een snelheidsverlaging vol op de rem stampen. Kijk gewoon even uit je doppen, dan weet je vanzelf dat je even het gas los moet laten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag ook weer een spookfile in the middle of nowhere. Gelukkig kon ik wel anticiperen en hoefde ik geen noodstop te maken zoals mijn medeweggebruikers.
Mits je rechts blijft rijden en niet als een zombie heel de linker baan in beslag neemt.quote:
Ik vind dat je vanaf een bepaalde leeftijd je rijbewijs weer moet inleveren. Je laat kinderen onder de 16 ook niet achter het stuur kruipen van een lesauto, ook al kunnen ze misschien prima met een auto rijden omdat ze al op eigen terrein wat ge-experimenteerd hebben.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:17 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Mits je rechts blijft rijden en niet als een zombie heel de linker baan in beslag neemt.
Ik ben steeds meer van mening dat mensen boven de 70 gewoon hun rijbewijs opnieuw moeten halen.
60 Rijders: Rijden binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 en zijn zo rond de 60 jaar oud.:Pquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:19 schreef Viezze het volgende:
Elke ochtend weer mensen die het op de provinciale weg presteren om net aan 60 of 70 te rijden. Rij gewoon 80. Gek genoeg rijden die mensen met precies dezelfde snelheid door de bebouwde kom heen, ze kennen niet echt een andere snelheid ofzo.
Als het dan maar 90 daadwerkelijke kilometers per uur zijn en niet volgens jouw teller... Waardoor vrachtwagens gaan inhalen.quote:
Ach ik zie ze hier regelmatig met 60 langs de verkeerde kant van de vluchtheuvel schieten omdat er een paar fietsers rijden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja die 60-60 rijders zijn zo apart. 60 in een 30-zone is gevaarlijker voor anderen dan 60 in een 80-zone voor jezelf.
Ik zag vandaag zo'n oudere heer in een hele mooie XJ6.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:40 schreef Descendent het volgende:
Klopt; had er vandaag ook eentje die 75 reed op de snelweg; bejaarde dame in een (hoe kan het ook bijna andersDaihatsu Sirion.
Ik vind bejaarde heren in een dikke volvo 940/ 960 of dergelijk bakbeest dan juist wel weer grappig...![]()
Die mogen hun rijbewijs houden nog ff.
Zolang je mij er niet mee lastig valt als in dat op de linkerbaan zonder reden uitvoeren vind ik het best.quote:
Probleem is ook dat een rijbewijs in principe voor het leven is afgegeven. Alleen bus- en vrachtwagenchauffeurs en mensen boven de 70 moeten iedere 5 jaar gekeurd worden. Maar dat zegt nog steeds niets over de verkeerskennis.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind dat je vanaf een bepaalde leeftijd je rijbewijs weer moet inleveren. Je laat kinderen onder de 16 ook niet achter het stuur kruipen van een lesauto, ook al kunnen ze misschien prima met een auto rijden omdat ze al op eigen terrein wat ge-experimenteerd hebben.
Het komt gewoon veel te vaak voor dat oudere mensen voor gevaarlijke verkeerssituaties zorgen. Hoe vaak staan er geen berichten op de FP?
En daarnaast gebeurt het nog veel vaker dat ze laten zien niet meer genoeg inzicht te hebben. Zoals dat je een half uur achter iemand staat omdat die de rotonde niet durft op te rijden als er in de verte iemand op de rotonde af komt rijden.
Of op de rem gaan staan om iemand voor te laten die helemaal geen voorrang heeft.
Of binnen de bebouwde kom onder de vmax rijden en daardoor al het andere verkeer ophouden.
Geen richting aangeven.
Geen verlichting of de verkeerde lichting voeren bij regen of slecht zicht.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu is dit natuurlijk niet allemaal specifiek voor ouderen maar het valt me wel op dat veel ouderen hier last van hebben.
Oké, mijn post is misschien wat overdreven. Maar ik maak me wel zorgen als ik zie dat sommige mensen wettelijk gezien gewoon de weg op mogen terwijl het duidelijk is dat dat eigenlijk niet meer vertrouwd is. Maar dat is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan mensen boven de 70.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind dat je vanaf een bepaalde leeftijd je rijbewijs weer moet inleveren. Je laat kinderen onder de 16 ook niet achter het stuur kruipen van een lesauto, ook al kunnen ze misschien prima met een auto rijden omdat ze al op eigen terrein wat ge-experimenteerd hebben.
Het komt gewoon veel te vaak voor dat oudere mensen voor gevaarlijke verkeerssituaties zorgen. Hoe vaak staan er geen berichten op de FP?
En daarnaast gebeurt het nog veel vaker dat ze laten zien niet meer genoeg inzicht te hebben. Zoals dat je een half uur achter iemand staat omdat die de rotonde niet durft op te rijden als er in de verte iemand op de rotonde af komt rijden.
Of op de rem gaan staan om iemand voor te laten die helemaal geen voorrang heeft.
Of binnen de bebouwde kom onder de vmax rijden en daardoor al het andere verkeer ophouden.
Geen richting aangeven.
Geen verlichting of de verkeerde lichting voeren bij regen of slecht zicht.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu is dit natuurlijk niet allemaal specifiek voor ouderen maar het valt me wel op dat veel ouderen hier last van hebben.
Ik heb het vanmorgen even geteld. Vanaf het moment dat ik naar rechts zou kunnen (mits daar geen auto's rijden op dat moment), is het 20 seconden naar de bocht, en in die bocht ga ik niet naar rechts omdat ik gelijk naar de bocht weer naar links moet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat die "nieuwe" rechterstrook over meer dan een kilometer een uitvoegstrook wordt wil niet zeggen dat je niet rechts moet rijden, kom op zeg.
Met een gangetje van 70 km/h duurt het 52 seconden alvorens je die uitvoegstrook bereikt, met een gangtje van 77 km/h duurt dat 47 seconden. Dus het is niet zo dat je geen tijd hebt om naar rechts te gaan of zo.
Omdat er een auto naar boven kwam die naar de ring moest, en ik dus niet gelijk naar rechts kon. En hoe kon hij me duidelijk maken dat ik "te lang" (als 20 seconden al te lang is...) links bleef "plakken" terwijl hij van de rechterbaan van de ring kwam, pal achter mij invoegde en gelijk doorschoot naar de rechterbaan om mij vervolgens rechts in te halen?quote:Edit:
En als er auto's op de rechter rijstrook reden, hoe kan hij jou dan rechts inhalen?
Hij wilde je blijbaar duidelijk maken dat je te lang links bleef plakken. Ik krijg het gevoel dat je verhaal niet de daadwerkelijk situatie beschrijft...
Wat is oud? Mijn oma van 85+ rijdt gewoon nog 120km op de snelweg en rijdt nog heel goed mee met het verkeer. Wat ze, wat mij betreft, wel mogen doen, is vanaf een bepaalde leeftijd mensen verplicht een mini-examen laten afleggen om te kijken of ze nog wel mogen rijden. Gewoon een standaard onderdeel van de medische keuring die ze nu ook moeten ondergaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Keuring is er al. Verder kan je de politie bellen en het kenteken doorgeven + locatie voor flink gevaar op de weg (als iemand daar 50 of 60 reed met vmax 120). Geldt ook voor mensen die onnodig links rijden of raar doen. Opbellen en zeggen dat je een vermoeden hebt dat deze persoon flink bezopen is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat is oud? Mijn oma van 85+ rijdt gewoon nog 120km op de snelweg en rijdt nog heel goed mee met het verkeer. Wat ze, wat mij betreft, wel mogen doen, is vanaf een bepaalde leeftijd mensen verplicht een mini-examen laten afleggen om te kijken of ze nog wel mogen rijden. Gewoon een standaard onderdeel van de medische keuring die ze nu ook moeten ondergaan.
Ik kan meestal niet bellen omdat m'n telefoon in m'n tas in de kofferbak zitquote:Op donderdag 10 januari 2013 08:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Keuring is er al. Verder kan je de politie bellen en het kenteken doorgeven + locatie voor flink gevaar op de weg (als iemand daar 50 of 60 reed met vmax 120). Geldt ook voor mensen die onnodig links rijden of raar doen. Opbellen en zeggen dat je een vermoeden hebt dat deze persoon flink bezopen is.
Wel eens binnendoor geprobeerd in Nederland? Je wordt doodgegooid met duurzaam verneukte 30 zones en 60 zones.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Maar ik snap dat soort mensen niet... Als je niet meer de maximum snelheid durft te rijden, dan ga je toch niet over de snelweg?
Aangezien dat soort mensen toch niet harder wil dan 50/60, moet dat toch niet uitmaken?quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wel eens binnendoor geprobeerd in Nederland? Je wordt doodgegooid met duurzaam verneukte 30 zones en 60 zones.
Ik zou zeggen van niet, behalve dat ik ook een hekel heb aan drempels. Maar meestal hebben ze niet door dat ze zo hard/langzaam rijden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Aangezien dat soort mensen toch niet harder wil dan 50/60, moet dat toch niet uitmaken?
20 seconden naar de bocht... Het gaat om het complete stuk tot waar die rechterstrook een enkele uitvoegstrook wordt. En dat is pas als de pijlen beginnen... Dat is heel veel meer dan 20 seconden, dus gewoon naar rechts oprotten. Dat excuus dat je over heel veel tijd naar links gaat is gewoon grote onzin. Dan moet je gewoon altijd op de meest linker rijstrook rijden, ooit komt wel een mogelijkheid dat je naar links moet...quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb het vanmorgen even geteld. Vanaf het moment dat ik naar rechts zou kunnen (mits daar geen auto's rijden op dat moment), is het 20 seconden naar de bocht, en in die bocht ga ik niet naar rechts omdat ik gelijk naar de bocht weer naar links moet.
[..]
20 seconden is lang. Met een verschil van 10 km/h, kun je binnen die tijd makkelijk 2 auto's inhalen.quote:Omdat er een auto naar boven kwam die naar de ring moest, en ik dus niet gelijk naar rechts kon. En hoe kon hij me duidelijk maken dat ik "te lang" (als 20 seconden al te lang is...) links bleef "plakken" terwijl hij van de rechterbaan van de ring kwam, pal achter mij invoegde en gelijk doorschoot naar de rechterbaan om mij vervolgens rechts in te halen?
[..]
Rijd jij daar elke morgen? Heb je wel eens gezien hoe langzaam er gereden wordt op die rechterbaan? (er zaten auto's voor me op die rechterbaan, die ik in de bocht was tegen gekomen, dan had ik dus moeten afremmen tot 50, omdat die auto naast mij anders op de linkerbaan tot 50 had afgeremd). Dat heet vooruit kijken en anticiperen. Als ik zie dat er een slak op de rechterbaan (voor mij) rijdt, ga ik niet naar rechts, met het risico dat ik in die bocht (omhoog) van baan moet wisselen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
20 seconden naar de bocht... Het gaat om het complete stuk tot waar die rechterstrook een enkele uitvoegstrook wordt. En dat is pas als de pijlen beginnen... Dat is heel veel meer dan 20 seconden, dus gewoon naar rechts oprotten. Dat excuus dat je over heel veel tijd naar links gaat is gewoon grote onzin. Dan moet je gewoon altijd op de meest linker rijstrook rijden, ooit komt wel een mogelijkheid dat je naar links moet...
En je moet niet gelijk na de bocht naar links. Als je gewoon op de rechter rijstrook rijdt, dan kun je via de weefstrook gewoon invoegen op de weg waar je ook op terecht komt als je links blijft plakken, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
[..]
20 seconden is lang. Met een verschil van 10 km/h, kun je binnen die tijd makkelijk 2 auto's inhalen.
En dat is nog weinig, het verschilt namelijk 3 meter per seconde, dus je legt 60 meter meer af, de meeste auto's zijn maar een meter of 5, dan komen daar nog 2 keer de auto lengte van je eigen auto bij, dan kom je op ongeveer 15 meter die je nodig hebt om te passeren. In het gunstigste geval kun je dus zelfs 4 auto's inhalen in 20 seconden tijd met slechts 10 km/h verschil.
Ah, je durft in de bocht niet van rijstrook te wisselen, dan behoor je sowieso al rechts te rijden ongeacht de snelheid.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Rijd jij daar elke morgen? Heb je wel eens gezien hoe langzaam er gereden wordt op die rechterbaan? (er zaten auto's voor me op die rechterbaan, die ik in de bocht was tegen gekomen, dan had ik dus moeten afremmen tot 50, omdat die auto naast mij anders op de linkerbaan tot 50 had afgeremd). Dat heet vooruit kijken en anticiperen. Als ik zie dat er een slak op de rechterbaan (voor mij) rijdt, ga ik niet naar rechts, met het risico dat ik in die bocht (omhoog) van baan moet wisselen.
Waarschijnlijk reden die nog een ruim stuk ervoor, anders had die andere persoon er niet langs kunnen gaan rechts. En anders had die moeten remmen voor het overige verkeer, niet omdat er een bocht begon.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is wat anders dan dat je net zegt. Nu haal je gewoon mensen in, dat is prima.
En een boel langzaamrijders. Mensen die allemaal 100, 110 rijden (wel allemaal rechts, dat dan weer wel).quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:49 schreef Spezza19 het volgende:
Hoop linksplakkers weer vanochtend..... niet normaal zeg......
Ach, daar heb ik geen moeite mee... dat mag...quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En een boel langzaamrijders. Mensen die allemaal 100, 110 rijden (wel allemaal rechts, dat dan weer wel).
Lees mijn verhaal nog eens. Er staat nergens dat ik het niet durf, alleen dat ik het niet wil. Het is een bocht naar rechts, zodat je blinde hoek links heel erg groot is. Het is dus veiliger om NIET in de bocht van baan te wisselen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah, je durft in de bocht niet van rijstrook te wisselen, dan behoor je sowieso al rechts te rijden ongeacht de snelheid.
Nee, maar ik kan wel zien dat de auto's op de rechterbaan langzamer gaan dan ik. Ik kan zien dat er mensen op de rechterbaan remmen. Dus waarom zou ik naar rechts gaan? Om dan ook te moeten remmen in de bocht (iets wat mijn instructeur mij altijd heeft gezegd wat je NIET moet doen)quote:Overigens kun je niet weten dat iemand die je wilt inhalen voor de bocht gaat afremmen, dat dit nu achteraf gebeurd is geluk, dat kun je nooit vooruit gezien hebben natuurlijk, dat heeft dus echt helemaal niets met vooruit kijken en anticiperen te maken.
Niet willen is nog erger dan niet durven. Je overtreed dan opzettelijk de regels, en dat is strafbaar in Nederland. Net als het opzettelijk ophouden van mensen omdat die harder willen rijden dan jezelf, je mag namelijk niet voor eigen rechter spelen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Lees mijn verhaal nog eens. Er staat nergens dat ik het niet durf, alleen dat ik het niet wil. Het is een bocht naar rechts, zodat je blinde hoek links heel erg groot is. Het is dus veiliger om NIET in de bocht van baan te wisselen.
[..]
Nee, maar ik kan wel zien dat de auto's op de rechterbaan langzamer gaan dan ik. Ik kan zien dat er mensen op de rechterbaan remmen. Dus waarom zou ik naar rechts gaan? Om dan ook te moeten remmen in de bocht (iets wat mijn instructeur mij altijd heeft gezegd wat je NIET moet doen)
Kom maar eens naar Groningen, in de ochtend spits, dan zul je zien dat je daar, als je gewoon je max snelheid aanhoudt, niemand in de weg rijdt als je die paar honderd meter niet naar de rechterbaan gaat. Alleen die mensen die vinden dat 77 niet hard genoeg is op een 70km weg. En persoonlijk, daar heb ik echt schijt aan. Ik denk dat 90% van de mensen die de ring blijven volgen, op de linkerbaan blijven en niet het risico willen lopen om stil te vallen op de uitvoegstrook (als de brug op de parallelweg open staat, staat het vast op die rechter strook) maar gewoon netjes willen invoegen zodra ze boven zijn.
Ik had vandaag op de GPS 92 op een 80 weg... Teller zei ook iets meer dan 90, dat was wel schrikken, had gedacht dat die iets boven de 80 zou zijn... Meestal rijd ik daar zo'n 100 op de teller.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Daarnaast hoeft 77 km/h op jouw teller nog steeds geen 77 km/h voor iemand anders op de teller te zijn, dus als je op basis van snelheid mensen wilt terecht wijzen (of er schijt aan wilt hebben), zul je toch echt een geijkte teller erin moeten zetten. Misschien zat jij voor hun nog onder de max toegestane snelheid op hun teller.
Dat gaat om scherpe bochten waardoor je hard moet remmen. Normale snelwegbochten kan je hem prima in de ABS hangen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Om dan ook te moeten remmen in de bocht (iets wat mijn instructeur mij altijd heeft gezegd wat je NIET moet doen)
Nee inderdaad. En dat soort gedrag draagt bij aan vrachtwagenchauffeur die hun auto er dan maar tussen drukken. Niet netjes, wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Van die mensen die - in een stad, 2 rijbanen - een vrachtwagen die naar links moet voorsorteren en netjes zn knipper uit heeft staan, totaal niet hiervoor de gelegenheid geven, maar extra gas geven om in te halen. Om daarbij ver boven de 50km/u uit te komen.
Stoer hoor. En zo egocentrisch. En zo zinloos, met die stoplichten 400 meter verderop.
Maar vervolgens zit je achter ze als ze de snelweg op rijden en kunnen ze ineens wel op een normale manier die 80 halen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom rijden vrachtwagens niet gewoon 80 op een 80-weg? Qua optrekken snap ik het, maar 5km rechtdoor moet toch wel zorgen voor een snelheid rond de 80.
Asociale arrogante kutmensen die anderen een andere snelheid opdringen.
Ik heb ook een irritatie minder op mijn rit 's morgensquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:56 schreef Descendent het volgende:
Ik heb vanaf morgen in ieder geval 1 irrititatie minder. Heb vandaag mn speakers vervangen (de standaard Saab kartonnen gevallen waren irriterend slecht zeg maar).
JBL olé olé!
Heb het hier vaak omgekeerd en hobbel derhalve ook vaak met de vrachtwagens mee. Op de ringwegen waar je 80 mag rijdt een groot deel van de vrachtwagens constant links...quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom rijden vrachtwagens niet gewoon 80 op een 80-weg? Qua optrekken snap ik het, maar 5km rechtdoor moet toch wel zorgen voor een snelheid rond de 80.
Ik wíst gewoon dat jij erop ging reageren, gezien de vorige discussie hieroverquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
60 Rijders: Rijden binnen en buiten bebouwde kom zo rond de 60 en zijn zo rond de 60 jaar oud.:P
[..]
Als het dan maar 90 daadwerkelijke kilometers per uur zijn en niet volgens jouw teller... Waardoor vrachtwagens gaan inhalen.
Hoe groot is de kans dat ik net jou achter me krijg tijdens zo'n actie?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zolang je mij er niet mee lastig valt als in dat op de linkerbaan zonder reden uitvoeren vind ik het best.
Best vermoeiend wel, die posts in de "beste <dader>"-stijl..quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:31 schreef lipjes het volgende:
Beste heer in de auto achter mij.
Vandaag reden wij tezamen op de linker rijbaan op de volgende locatie
http://goo.gl/maps/OGc9j
Zoals u ziet voegt daar verkeer van rechts in op deze banen.
Aangezien u net als mij tijdens de spits rijd, kan ik er aardig vanuit gaan dat u er ook bekend bent, Anders zou u met de auto dit punt wel proberen te missen.
Aangezien ik er wel vanuit kan gaan dat u bekend bent weet u ook dat er soms verkeer wat daar van rechts komt, de afslag voor links moet hebben, een paar banen opzij.
Ik mag aannemen dat ook u de vrachtwagen heeft gezien, welke zijn knipperlicht naar links aan had staan op het moment dat deze op de meest rechter strook aan het invoegen was.
Aangezien ik op de motor ben, ben ik aardig kwetsbaar en ga ik er op zo een moment vanuit dat deze vrachtwagen inderdaad naar links toe komt om de linksaf te slaan.
Hierop ga ik inderdaad terug met mijn snelheid en gun ik hem de ruimte, correct gehandeld, de vrachtwagen moest inderdaad linksaf zoals door mij geanticipeerd.
Maar is het dan zoveel moeite om iets meer afstand van mijn achterwiel te houden dan die 50cm die u nu had?
Graag hier de volgende keer even wat rekening mee houden, bij voorbaat dank hiervoor.
Ik vind het vermoeiender dat men het verschil tussen rijbaan en rijstrook nog steeds niet weet. Ook van users die al een tijdje meedoen in dit topic.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Best vermoeiend wel, die posts in de "beste <dader>"-stijl..
Zo sterk zijn die Laro's ook weer niet hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vind ik behoorlijk dom, een LaRo van 2 ton frontaal willen pakken met je Twingo.
Ik denk ik waag eens een gok ±Pquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Best vermoeiend wel, die posts in de "beste <dader>"-stijl..
Ben al 6 jaar op de weg te vinden en verwarm me er af en toe n og meequote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind het vermoeiender dat men het verschil tussen rijbaan en rijstrook nog steeds niet weet. Ook van users die al een tijdje meedoen in dit topic.
Ik ga zo lekker op mijn gemakkie met de auto naar kantoor tuffenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 03:45 schreef Ridocar het volgende:
Het wordt weer koud, glad en gevaarlijk. Koren op de molen voor dit topic. Straks dus weer mensen die niet meer kunnen rijden en mensen die denken dat ze wel kunnen rijden.
Ik kan niet wachten.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik denk ik waag eens een gok ±P
[..]
Ben al 6 jaar op de weg te vinden en verwarm me er af en toe n og mee
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijstrookquote:Standaardindeling. Zie gekleurde balken en letters bovenaan.
[rood] Weg. De ventweg en het fietspad kunnen geen deel uitmaken van een autosnelweg en zijn dus (als de hoofdweg een autosnelweg is) aparte wegen.
[zwart] Rijstrook
[blauw] Rijbaan
A zijberm
B ventweg
C zijberm
D vluchtstrook, uitrijstrook
E rijstrook
F spitsstrook
G redresseerstrook
H middenberm
J vluchtstrook, invoegstrook
K fietspad
Je mag mij daar best proberen rechts voorbij te gaan hoor. Heb ik helemaal geen bezwaar tegen. Maar dan moet je niet proberen naar de linkerbaan te gaan waar ik op dat moment zit en nog niet af kan... Daar heb ik namelijk wel bezwaar tegen!quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat gaat om scherpe bochten waardoor je hard moet remmen. Normale snelwegbochten kan je hem prima in de ABS hangen.
Je zal overigens niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste zijn die ik op zo'n punt gewoon rechts voorbij loop.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:50 schreef NoBody122 het volgende:
Maar goed, ik ben de grootste verkeerstroll ook niet; op tweestrooks snelwegen, waar vrachtwagens vaak niet in mogen halen (en als dat wel mag is het weer hinderlijk voor alle andere verkeer), gooi ik er een kleine 10 KM/u bij, om frustraties bij vrachtwagenchauffeurs dan wel andere automobilisten te voorkomen.
Ik rijd met een aanhanger ook rustig 100+, terwijl ik 90 mag. Vrachtwagens mogen officieel 80, gedooggrens ligt op 87, tot daar bekeurt men niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:50 schreef NoBody122 het volgende:
Vrachtwagens mogen maar 80, dus als zij besluiten harder te rijden, is dat hun probleem. Als ik 90 op mijn teller rijd, zijn dat ongeveer 83-84 echte KM's per uur (gebaseerd op GPS); geef ik ze dus nog wat marge ook
Even dacht ik dat je dit zelf was... Maar toen las ik beter. Hilarisch soms, dat soort figuren. Ken ze wel: Met invoegen op een lege snelweg ('s nachts), ik op de rechterstrook rijdend en dan precies naast mij uitkomen en dat toverstafje aantikken en raar kijken dat ik dan geen ruimte voor ze maak. Snelweg is leeg, je kijkt maar een keertje vooruit. Zeker voor een pkw op een lange invoegstrook maak ik geen ruimte.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Oh, vandaag ook weer 1... Wilde invoegen, ging al naar links en zag toen pas dat er een nogal zware kiepvrachtwagen reed op de rechterbaan (gebeurde voor ons...)
Nee, maar steviger dan een Twingo... Daarbij zit ik een stuk hoger (bumper zou, denk ik, rustig op/over de motorkap heen gaan).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:46 schreef D0808 het volgende:
[..]
Zo sterk zijn die Laro's ook weer niet hoor.
(Althans niet als er een ypr over de voorkant heen dendert)
Ga ff. serieus in op een grapjequote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, maar steviger dan een Twingo... Daarbij zit ik een stuk hoger (bumper zou, denk ik, rustig op/over de motorkap heen gaan).
Heb je ook geprobeerd de deur in te duwen in plaats van te trekken?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:49 schreef Luxuria het volgende:
Geen irritatie OP de weg, maar ik kreeg deur van mijn auto niet open vanmorgen.
De rubbers zaten muurvast gevroren
Nee, gaat hij dan wel open?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je ook geprobeerd de deur in te duwen in plaats van te trekken?
Mijn ervaringen zijn wisselend. Soms dan breekt dat ijslaagje waardoor de deur wel open gaat. Maar soms werkt het ook niet bij mij, dan ga ik via de andere deur naar binnenquote:
De andere kant ging ook niet openquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Mijn ervaringen zijn wisselend. Soms dan breekt dat ijslaagje waardoor de deur wel open gaat. Maar soms werkt het ook niet bij mij, dan ga ik via de andere deur naar binnen.
Ik zat ook nog aan een föhn te denken. Die van mij heeft zo'n stukje eruit in de stekker zodat 'ie ook op zo'n oranje tuinverlengsnoer kan. Dan kan ik net bij onze auto komen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
De andere kant ging ook niet open
Heb hem met een schroevendraaier (en lapje stof) open moet wrikken
Siliconenspray... Als je de verkeerde Vaseline gebruikt, kan dat je rubbers aantasten.quote:
+1quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Siliconenspray... Als je de verkeerde Vaseline gebruikt, kan dat je rubbers aantasten.
Hoe breng je dat een beetje degelijk aan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Siliconenspray... Als je de verkeerde Vaseline gebruikt, kan dat je rubbers aantasten.
Dichtbij en direct uitwrijven met een droge doek.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:56 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hoe breng je dat een beetje degelijk aan?
Te ver er vanaf = hele bekleding onder spray
Te dichtbij = de laag spray loopt de deur uit..
Iemand tips om dit n beetje schoon aan te brengen?
Vrij klein. Maar anderen lastig vallen is ook niet leuk natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat ik net jou achter me krijg tijdens zo'n actie?
Op een doek spuiten en dat uitwrijven.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:56 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hoe breng je dat een beetje degelijk aan?
Te ver er vanaf = hele bekleding onder spray
Te dichtbij = de laag spray loopt de deur uit..
Iemand tips om dit n beetje schoon aan te brengen?
Oh, moet je dat uitwrijven? Ik heb het er gewoon op gespotenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dichtbij en direct uitwrijven met een droge doek.
Erge is nog wel, toen mn vriendin bezig was voor dr motor theorie wist ik het haarfijn uit te leggen hoe het zatquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijstrook
En stroken tel je van links naar rechts (net als dat je ook van links naar rechts leest). De 1e rijstrook is dus altijd de meest linker rijstrook.
Nou ja, dan heb je minder nodig voor al je rubbers.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, moet je dat uitwrijven? Ik heb het er gewoon op gespoten.
Oh, okéquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, dan heb je minder nodig voor al je rubbers.
En het plakt minder, zal minder snel afgeven op je kleding en je maakt direct je rubbers ook een beetje schoon als je het afneemt.quote:
ik heb dat nooit nodig voor mijn rubbers.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, dan heb je minder nodig voor al je rubbers.
Gebruikten jouw ouders maar een rubberquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
ik heb dat nooit nodig voor mijn rubbers.
oh wacht, dit is sex niet
Mental image, dont give it to me!!!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gebruikten jouw ouders maar een rubber
Je hebt hem al, jij bent visueel ingesteld merk ikquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mental image, dont give it to me!!!!!
AAAAAAAAAAaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt hem al, jij bent visueel ingesteld merk ik
Dat is wel een beetje laat nu ook...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gebruikten jouw ouders maar een rubber
Och ja. Als je banen opschuift ga je spookrijden. Geen idee hoe hoog de boete daarvoor is, maar een artikel 5 is wel op de plaats en dan bepaalt de rechter de hoogte van de boete...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:09 schreef Omentuva het volgende:
Irritatie: Mensen die er achter komen dat ze twee banen naar rechts op moeten schuiven terwijl ze stilstaan voor een stoplicht en hem dan maar naar rechts gooien (met knipper, dat wel) terwijl jij aan komt rollen op 10-15 km/h en al bijna bij hem bent. Ik rem, maar hij bindt alsnog in en geeft mij een middelvinger.
Observatie/vraag: Hoeveel boete kan iemand (theoretisch) oplopen in 1000m? Ik had vandaag iemand die:
• Rechtdoor ging (rood licht) terwijl diegene over de baan voor rechtsaf (groen licht) ging.
• Bij dit rechtdoor gaan pikte diegene ook nog een stukje busbaan mee (bussen gaan daar rechtdoor over de baan voor rechtsaf)
• Door rood reed twee stoplichten daarna.
• Keerde over een doorgetrokken-streep-achtig ding (Google Maps, de doorgetrokken streep die uiteindelijk links overgaat in haaientanden). Dit komt doordat de auto voor rechtdoor stond, niet voor linksaf.
Bij mijn telling is dat tweemaal rood, één doorgetrokken streep, één busbaan en mogelijk ook nog voorsorteergedoe, als daar een boete voor bestaat (weet ik eigenlijk niet...). In ieder geval: 700 euro voor wat ik wél zeker weet ofzo?
Rijstroken, grmbl. Terminologie, I hatez it.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Och ja. Als je banen opschuift ga je spookrijden. Geen idee hoe hoog de boete daarvoor is, maar een artikel 5 is wel op de plaats en dan bepaalt de rechter de hoogte van de boete...
Dat is wel echt embarrassing als je je auto aan de weg hebt staanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zat ook nog aan een föhn te denken. Die van mij heeft zo'n stukje eruit in de stekker zodat 'ie ook op zo'n oranje tuinverlengsnoer kan. Dan kan ik net bij onze auto komen.
Het was ook meer een gedachte dan dat ik het gedaan heb hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is wel echt embarrassing als je je auto aan de weg hebt staan![]()
Dat ga je niet redden binnen 10 minuten, no wayquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gewoon een hete luchtkacheltje erin op een tijdschakelaar en die 10 minuten voordat je weg zou gaan aan laten slaan.
Tot iemand natuurlijk naar jouw rijstrook uitwijkt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:20 schreef CasB het volgende:
Oh je bedoelt van die mensen die gaan remmen als er iets op de andere rijstrook gebeurd? Heel hatelijk, gebeurt er iets op de rechterbaan waardoor er geremd wordt, gaat zo'n simpele ziel voor je ook remmen, terwijl daar niks aan de hand is.
Hoe vaak gebeurt dat? Ik ga eerder de redresseer strook danwel de vluchtstrook op dan de andere rijstrook in.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tot iemand natuurlijk naar jouw rijstrook uitwijkt.
Ik kom het nog regelmatig tegen. Nou word ik op de motor sowieso wel eens over het hoofd gezien, maar als je één keer op het randje van de redresseerstrook komt te rijden met nog 5 centimeter speling door zo'n actie leer je het wel om gewoon te remmen. Dan maar een filequote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt dat? Ik ga eerder de redresseer strook danwel de vluchtstrook op dan de andere rijstrook in.
Totdat er een mafketel vlak voor je op je baan schiet. Dan kan je wel mooi niet geremd hebben, maar dan ga je er alsnog tegenaan klappen. Daar wordt je over het algemeen ook niet knapper van.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt dat? Ik ga eerder de redresseer strook danwel de vluchtstrook op dan de andere rijstrook in.
Dit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef daNpy het volgende:
Gewoon meer afstand houden komt niet in jullie op?
90% van de keren dat er voor me remlichten branden kan ik mijn voet op het gaspedaal houden omdat ik genoeg ruimte heb tov degene voor me en remlichten over het algemeen branden omdat mensen hun voet erop leggen maar niet daadwerkelijk vaart minderen.
Ja. Of als je je auto laat uitrollen omdat de stoplichten verderop net op rood is gesprongen en je zelfs verkeer van de zijstraten ziet optrekken...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:10 schreef Spezza19 het volgende:
Inzicht is ver te zoeken bij heel veel weggebruikers
Net als het aannemersbusje wat van de week seinend en toeterend op mn bumper hing omdat de voorsorteerstrook naar rechts vol was, en ik niet op de busstrook ga sta wachten...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:11 schreef daNpy het volgende:
Moet je eens stil blijven staan voor een groen stoplicht omdat je het kruispunt niet kunt verlaten (en er dus niet op mag rijden). Dan worden ze pas leip
Nuff said.. kansloos volk. Ik moet periodiek naar Amsterdam en ga dan bewust voor de spits weg. Wat een tuig in op de weg in al die busjes. Heel triest.quote:
Ohja, want dat kan inderdaad makkelijk als we het hebben over andere mensen die moeten uitwijken naar jouw rijbaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef daNpy het volgende:
Gewoon meer afstand houden komt niet in jullie op?
90% van de keren dat er voor me remlichten branden kan ik mijn voet op het gaspedaal houden omdat ik genoeg ruimte heb tov degene voor me en remlichten over het algemeen branden omdat mensen hun voet erop leggen maar niet daadwerkelijk vaart minderen.
ja, die zijn inderdaad echt vervelend. Kan ze ook wel schieten af en toe.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nuff said.. kansloos volk. Ik moet periodiek naar Amsterdam en ga dan bewust voor de spits weg. Wat een tuig in op de weg in al die busjes. Heel triest.
Been there, done that afgelopen week. Verhaal staat ergens op pagina 3.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:11 schreef daNpy het volgende:
Moet je eens stil blijven staan voor een groen stoplicht omdat je het kruispunt niet kunt verlaten (en er dus niet op mag rijden). Dan worden ze pas leip![]()
Dat is wat anders dan meteen vol in de rem gaan, zoals hier gesuggereerd wordt. Natuurlijk, ik laat ook vaak het gas los terwijl ik vooruit kijk en hoef daardoor minder te remmen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Totdat er een mafketel vlak voor je op je baan schiet. Dan kan je wel mooi niet geremd hebben, maar dan ga je er alsnog tegenaan klappen. Daar wordt je over het algemeen ook niet knapper van.
Nee, ik laat me niet verassen. Rustig uit laten rollen met je voet op het rempedaal.
Kansloos volk, zei ik inderdaad.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nuff said.. kansloos volk. Ik moet periodiek naar Amsterdam en ga dan bewust voor de spits weg. Wat een tuig in op de weg in al die busjes. Heel triest.
Heel vaak, ik gebruik mijn remmen niet zo gek vaak op de snelweg.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is wat anders dan meteen vol in de rem gaan, zoals hier gesuggereerd wordt. Natuurlijk, ik laat ook vaak het gas los terwijl ik vooruit kijk en hoef daardoor minder te remmen.
En remmen op de motor uiteraard. 1 versnelling terug en zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heel vaak, ik gebruik mijn remmen niet zo gek vaak op de snelweg.
Werkt prima ja, maar op de drukke snelweg liever niet. Ik heb dan liever dat mijn lampjes aan gaan voor de achterliggersquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En remmen op de motor uiteraard. 1 versnelling terug en zo.
Van 130 naar stilstand zonder te remmen. Het is mogelijkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En remmen op de motor uiteraard. 1 versnelling terug en zo.
Sterker nog, als je maar lang genoeg doorrijd gebeurt het vanzelfquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Van 130 naar stilstand zonder te remmen. Het is mogelijk
Maar ook binnen een afzienbare afstand, maar je moet dus wel weten hoe je auto en je koppeling werkt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, als je maar lang genoeg doorrijd gebeurt het vanzelf
Motorrem ftw. Althans, in m'n volvo van de zaak. 3 versnellingen terug (9 ipv 12) en dan de klep dicht.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Van 130 naar stilstand zonder te remmen. Het is mogelijk
Typischequote:Op zondag 13 januari 2013 10:20 schreef Ridocar het volgende:
Op de A20, richting Gouda is een trajectcontrole. Op het einde van de controle is het nog 200 meter 80 max, maar daar gaat het gas alweer op de bodem.
Stelletje hypocrieten.
Dat was wss SD.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:37 schreef Descendent het volgende:
En we hadden vandaag weer een Beller!!![]()
Sjappie in een Bouwvakkersferrari Opel Astra STation (inclusief 'dikke'voorbumpers en spoilers
) op de N50 bij Kampen die aan t bellen was en daardoor tussen de 70 en 80 reed op deze 100 weg...
![]()
Gelukkig werd de weg daarna snel tweebaans en was het turboturboervoorbij.
quote:Op zondag 13 januari 2013 17:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik bel altijd tijdens het rijden. ik rem altijd op de snelweg als een auto te dichtbij komt achterop. ik flits met mijn lampen als ik voorbij wil. ik gebruik mijn knipperlichten alleen om aan te geven dat ik er voorbij wil.
ben ik nu een slecht mens
Ik sein wel steeds vaker met mijn groot licht... En dan vooral als ze links rijden en er rechts ruimte is. Van de week ook, reed 1 auto op de rechter strook, middenstrook was leeg en links reed ook een auto. Ik had lekker het gas erop, dus kwam rap dichterbij en zag hem al een km of 2 onnodig op die linkerstrook rijden. Toen ik nog honderd meter ofzo achter hem zat, een vrachtwagen rechts voorbij gaand, maar eens een paar keer groot licht open gegooid. Gelukkig, hij begreep de hint en ging naar het midden en ik kreeg geen groot licht concert terug.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik gebruik mijn knipperlichten alleen om aan te geven dat ik er voorbij wil.
Als ie even dicht op komt of langdurig? Ik heb het ook vaak dat ik mijn gas los laat en dan dicht erop loop, maar voor even en dan weer meer afstand maak voordat ik weer gas ga bijgeven.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik rem altijd op de snelweg als een auto te dichtbij komt achterop.
Ik gebruik het ook steeds vaker. En ik denk er ook steeds meer over na om er twee 100W lampjes in te schroevenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik sein wel steeds vaker met mijn groot licht... En dan vooral als ze links rijden en er rechts ruimte is. Van de week ook, reed 1 auto op de rechter strook, middenstrook was leeg en links reed ook een auto. Ik had lekker het gas erop, dus kwam rap dichterbij en zag hem al een km of 2 onnodig op die linkerstrook rijden. Toen ik nog honderd meter ofzo achter hem zat, een vrachtwagen rechts voorbij gaand, maar eens een paar keer groot licht open gegooid. Gelukkig, hij begreep de hint en ging naar het midden en ik kreeg geen groot licht concert terug.
[..]
Als ie even dicht op komt of langdurig? Ik heb het ook vaak dat ik mijn gas los laat en dan dicht erop loop, maar voor even en dan weer meer afstand maak voordat ik weer gas ga bijgeven.
Ik wil twee kleine hellatjes of valeotjes voorop. Klein en rechthoekig. Maar dat komt dan meer omdat ik ook veel in het donker rijdt. Eigenlijk willen we die natuurlijk op het dak, maar dat is ook zo zonde. Een nieuwe grill heb je zo gekocht, een nieuw dak niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook steeds vaker. En ik denk er ook steeds meer over na om er twee 100W lampjes in te schroeven![]()
Totdat je er zelf last van heb zeker?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik zat te trollen. het boeit me eigenlijk niets meer wat anderen doen. het zal wel.
Ik rij ook veel in het donker, maar nooit alleen. Ik gebruik mijn grootlicht alleen om mijn irritaties te uitenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik wil twee kleine hellatjes of valeotjes voorop. Klein en rechthoekig. Maar dat komt dan meer omdat ik ook veel in het donker rijdt. Eigenlijk willen we die natuurlijk op het dak, maar dat is ook zo zonde. Een nieuwe grill heb je zo gekocht, een nieuw dak niet.
[..]
Totdat je er zelf last van heb zeker?
dat is een state of mind. ik irriteer me eigenlijk nauwelijks meer op de weg.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik wil twee kleine hellatjes of valeotjes voorop. Klein en rechthoekig. Maar dat komt dan meer omdat ik ook veel in het donker rijdt. Eigenlijk willen we die natuurlijk op het dak, maar dat is ook zo zonde. Een nieuwe grill heb je zo gekocht, een nieuw dak niet.
[..]
Ik rijd best veel in het donker binnendoor... En dan is een beetje extra licht wel fijn...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik rij ook veel in het donker, maar nooit alleen. Ik gebruik mijn grootlicht alleen om mijn irritaties te uiten
Nobel!quote:Op zondag 13 januari 2013 20:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een state of mind. ik irriteer me eigenlijk nauwelijks meer op de weg.
zelfpreservatiequote:Op zondag 13 januari 2013 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik rijd best veel in het donker binnendoor... En dan is een beetje extra licht wel fijn...
[..]
Nobel!
Hella Comet kopen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Ik ook, maar nooit alleen. Dat is echt zeldzaam.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik rijd best veel in het donker binnendoor... En dan is een beetje extra licht wel fijn...
[..]
Nobel!
Ik heel vaak... Kwestie van juiste tijdstip.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ook, maar nooit alleen. Dat is echt zeldzaam.
Ik vind half 7 wel vroeg genoeg als ik heel eerlijk. Dan ben ik in de polder, ga rond 6 uur weg.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heel vaak... Kwestie van juiste tijdstip.
Ik zit meer laat 's avonds.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind half 7 wel vroeg genoeg als ik heel eerlijk. Dan ben ik in de polder, ga rond 6 uur weg.
Of omdat je niet in de berm wilt staan...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Net als het aannemersbusje wat van de week seinend en toeterend op mn bumper hing omdat de voorsorteerstrook naar rechts vol was, en ik niet op de busstrook ga sta wachten...
Ik heb wel eens twee controles achter elkaar zien staan. Een bemande controle; auto's gaan 60 rijden (waar 80 mag), controle voorbij, auto's gaan 100 rijden (waar nog steeds 80 mag) en dan: flits. Oeps, 500m verder stond ook een kastjequote:Op zondag 13 januari 2013 10:20 schreef Ridocar het volgende:
Op de A20, richting Gouda is een trajectcontrole. Op het einde van de controle is het nog 200 meter 80 max, maar daar gaat het gas alweer op de bodem.
Stelletje hypocrieten.
Hoe bedoel je?quote:
Huilie postquote:Op maandag 14 januari 2013 07:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Typische huilie-post?
Typische je-hebt-gelijk-het-is-om-te-huilen-post?
Ik had t vandaag andersom. Sjappie in een Golfje reed op rechterbaan; ik ging m voorbij op de cc, ben m net mooi voorbij.... vrachtwagen op rechterbaan komt in de buurt voor hem, gaat ie opeens flink gas bijgeven om mij weer in te halen en m vlak voor de vrachtwaggel ervoor te gooien... Echt wat een aap ben je dan...quote:Op maandag 14 januari 2013 18:37 schreef spoorrails het volgende:
weer 1:
Rij je op rechterstrook, zie je iemand met veel hogere snelheid je komen inhalen op middenstrook. Je doet inschatting, die is mij voorbij voor ik naar links wil om auto die iets verderop rijd in te halen..
Goed gezien dus, auto komt met snelheid mij inhalen ik heb nog plek om snelheid aan te houden, remt in halende auto naast me af om gelijk met mij op te rijden en mij zo helemaal klem te rijden, ipv dat ze linkerstrook op gaat die compleet vrij was om die andere auto ook in te halen.
(volgende afslag pas na ruim 2 km)
Echt waar sommige mensen mee bezig zijn...
Klinkt bekend. Vrolijk 130 rijden op de snelweg wanneer het glad is en er sneeuw ligt. En dan raar staan te kijken als je opeens achterstevoren komt te staan. En dan helemaal niet meer de weg op durven wanneer er ook maar iets van sneeuw uit de lucht komt vallen.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:33 schreef lipjes het volgende:
Nou, ik ben ook weer thuis, N3 niet gestrooid, A16 2 banen gestrood en A17 niet gestrooid.
Dan zou je toch verwachten dat mensen iets rustiger gaan rijden en afstand houden als ze geen belijning meer zien.
Maar nee hoor.
Ik reed al 100 waar je 130 mocht, weet een muts het voor elkaar te krijgen om toch op mijn achterbumper te gaan hangen.
Seintje met het mistachterlicht, geen reactie, dan maar tikje op de rem en terug naar de 90.
Ging ze er gelukkig voorbij, mooi, want ik had al ingeschat dat de afrit niet gestrooid was en had 200meter voor die begon mijn gas dus al los gelaten, goede inschatting, die was spekglad.
Blij dat zij er niet meer achter hing toen.
Ach, mij hebben ze er niet mee. Ik kan er alleen maar om lachen, maar het ziet er zo triest uit. Kijk mij eens netjes rijden....nouja, tot hier dan...quote:
Hangt ervan af waar. Geen spoor van gladheid gezien.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 05:10 schreef Ridocar het volgende:
Blij dat ik thuis ben vandaag, het schijnt glibberen en glijden te zijn. (?)
Waarom geef je geen voorrang dan? Maakt alles toch veel gemakkelijker en veiliger?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdomme vanmorgen ook weer! Net nu ik mijn dashcam een keer niet aan heb. Rij je op snelweg op de linkerhelft want je haalt samen met nog meer auto's een rits auto's in. Ik rij 120, rechts rijden ze 100/110.
Zit er een gat van 5/6 meter tussen mijn voorligger...krijgt zo'n oude vent op de rechterweghelft het in zijn hoofd om daar tussen te willen en geeft richting aan....prima..richting aangeven mag..maar ga er dan niet van uit dat je ook daadwerkelijk voorrang krijg en ertussen kan!
Sommige mensen gooien de auto na 2 keer knipperen al naar links!
Die kijken dus niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Omdat deze mensen geen voorrang hebben en als je een gat van 6 meter wilt benutten om naar links te komen (terwijl ze dus rechts rijden en niet eens op de invoegstrook), je een gevaarlijkere situatie maakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Waarom geef je geen voorrang dan? Maakt alles toch veel gemakkelijker en veiliger?
Hieroquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar. Geen spoor van gladheid gezien.
Ja, laten we allemaal eigen verkeersregels gaan bedenken en mensen voorrang geven die dat niet hebben. Daar wordt het overzichtelijker vanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Waarom geef je geen voorrang dan? Maakt alles toch veel gemakkelijker en veiliger?
Nouja, een ding moeten we haar nageven. Haar opmerking getuigd niet van veel verkeersinzicht. Dit zou dus betekenen dat het inderdaad veiliger wordt als zij iedereen voor laat omdat ze zo stil blijft staan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, laten we allemaal eigen verkeersregels gaan bedenken en mensen voorrang geven die dat niet hebben. Daar wordt het overzichtelijker van
De ANWB maakt het helemaal bont:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
1000 km file.
http://www.nu.nl/binnenla(...)meter-sneeuwval.html
Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt vanmorgen. Er was echt he-le-maal niets aan de hand op de weg waar ik reed (A73), maar op de een of andere manier vonden sommige mensen het nodig om 70 te moeten gaan rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 01:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Vrolijk 130 rijden op de snelweg wanneer het glad is en er sneeuw ligt. En dan raar staan te kijken als je opeens achterstevoren komt te staan. En dan helemaal niet meer de weg op durven wanneer er ook maar iets van sneeuw uit de lucht komt vallen.
Als jij gewoon je snelheid zou aanpassen op de omstandigheden op de weg is er niets aan de hand muts.
Die telt ook binnenwegen en gewone stratenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ANWB maakt het helemaal bont:
[ afbeelding ]
Er staat bij "op de snelweg".quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die telt ook binnenwegen en gewone straten
Omdat ik 120 rijd en die auto 100..moet ik dus in de ankers (met auto's achter me) alleen omdat die oude opa niet even 10 seconden kan wachten totdat er daadwerkelijk ruimte is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nondejuquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ANWB maakt het helemaal bont:
[ afbeelding ]
Echt wel; weet niet hoe het daar is, maar hier heeft het niet eens gesneeuwd..quote:
En jij rijdt op 5/6 meter van je voorligger bij een snelheid van 120 km omdat? Als ik die voorganger was geweest had ik allang 70 gereden om je duidelijk te maken dat je redelijk dichtbij zit...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdomme vanmorgen ook weer! Net nu ik mijn dashcam een keer niet aan heb. Rij je op snelweg op de linkerhelft want je haalt samen met nog meer auto's een rits auto's in. Ik rij 120, rechts rijden ze 100/110.
Zit er een gat van 5/6 meter tussen mijn voorligger...krijgt zo'n oude vent op de rechterweghelft het in zijn hoofd om daar tussen te willen en geeft richting aan....prima..richting aangeven mag..maar ga er dan niet van uit dat je ook daadwerkelijk voorrang krijg en ertussen kan!
Nou dat vind ik niet zo erg..dan geef je op tijd aan ik wil er tussen en kunnen mensen indien mogelijk zich aanpassen. maar ga er niet vanuit dat als je richting aangeeft er ook automatisch tussen kan!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:
Net als die mensen die aan het begin van de invoeg strook hun knipperlicht al aangooien.
Doe dat pas als je ertussen kan en maak gvd eerst snelheid!
Als je bovenaan de oprit bent er alvast tussen willen? Je kan het verkeer op de snelweg niet eens zien en ze rijden meestal nog 35kmhquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dat vind ik niet zo erg..dan geef je op tijd aan ik wil er tussen en kunnen mensen indien mogelijk zich aanpassen. maar ga er niet vanuit dat als je richting aangeeft er ook automatisch tussen kan!
Hoe dichter je op elkaar zit, hoe minder de impactquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, dan van die lui die bumperklevend door de sneeuw rijden
Oh werkt het zoquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe dichter je op elkaar zit, hoe minder de impact
Ik zet mijn knipperlicht al aan voordat ik op de invoegstrook zit... Dat wil niet zeggen dat ik gelijk invoeg of geen snelheid maak.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef daNpy het volgende:
Net als die mensen die aan het begin van de invoeg strook hun knipperlicht al aangooien.
Doe dat pas als je ertussen kan en maak gvd eerst snelheid!
Waarom in godsnaam...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zet mijn knipperlicht al aan voordat ik op de invoegstrook zit... Dat wil niet zeggen dat ik gelijk invoeg of geen snelheid maak.
Dat is dus fout.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zet mijn knipperlicht al aan voordat ik op de invoegstrook zit... Dat wil niet zeggen dat ik gelijk invoeg of geen snelheid maak.
Jup dat werkt zo. Hoe minder snelheidsverschil, hoe kleiner de impact.Hoe dichter je op je voorganger zit, hoe minder kans hij heeft om te vertragen voor jij hem raakt, dus minder schade.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh werkt het zo![]()
Dan ga ik dat vanavond ook maar doen.
Dit idd. Je moet je knipperlichten pas aanzetten op het moment dat je van rijstrook gaat wisselen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is dus fout.
Pas als er ruimte is, doe je je richting aan en schuif je op.
Bullshit!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dat vind ik niet zo erg..dan geef je op tijd aan ik wil er tussen en kunnen mensen indien mogelijk zich aanpassen. maar ga er niet vanuit dat als je richting aangeeft er ook automatisch tussen kan!
Helaas zijn genoeg Nederlanders te dom om te denken; die geeft geen richting aan dus ik ros mijn auto nog even lekker in dat gat met mijn voorganger waardoor de invoeger uiteindelijk pas ruimte krijgt als ze op de vluchtstrook rijdt....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:26 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Bullshit!
Je geeft richting aan als je van rijstrook wisselt en niet een kilometer van tevoren omdat je in je broek schijt dat ze je er niet tussen laten. Sommige mensen weten echt niet hoe ze in moeten voegen.
Tijdje terug trouwens op de oprit van de A4 bij Zoeterwoude een of andere doos voor me die op de invoegstrook zat maar geen ruimte had om in te voegen. Ik zat achter haar en kon er op dat moment ook niet tussen. De invoegstrook houdt bijna op en gaat over op een pechstrook, gaat die koe remmen! Ik ook vol in de ankers, en vervolgens met de nodige moeite in kunnen voegen.
Achteraf blijkt dat je ook echt moet stoppen volgens de regels, wat een bullshit is dat. Die regel lap ik echt aan mijn laars mocht het nog een keer voorkomen.
Is dat dan schadevij botsen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup dat werkt zo. Hoe minder snelheidsverschil, hoe kleiner de impact.Hoe dichter je op je voorganger zit, hoe minder kans hij heeft om te vertragen voor jij hem raakt, dus minder schade.
Maar ik wil je niet adviseren dit ook uit te voeren
Er wordt tegenwoordig maar vanuit gegaan dat degene op de rechterbaan wel naaar links gaat om de invoeger ertussen te laten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:32 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Helaas zijn genoeg Nederlanders te dom om te denken; die geeft geen richting aan dus ik ros mijn auto nog even lekker in dat gat met mijn voorganger waardoor de invoeger uiteindelijk pas ruimte krijgt als ze op de vluchtstrook rijdt....
Invoegen moet van twee kanten komen... Helaas is Nederland echt een kutland op het gebied van een ander de ruimte gunnen
Niet schade vrijquote:
Ik zou wel willen dat ik een kilometer van te voren kon zien dat ik in moet voegen. Nu zit ik eigenlijk alleen op in/uitvoegstroken waar het echt wel fijn is om te weten of de mensen die daar op zitten wel of niet willen invoegen... Ook handig om te weten voor de mensen achter mij, die mogelijk gelijk weer willen uitvoegen dat ik mogelijk niet doorrijd omdat ik wil invoegen en de rechterbaan niet zo hard rijdt...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:26 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Bullshit!
Je geeft richting aan als je van rijstrook wisselt en niet een kilometer van tevoren omdat je in je broek schijt dat ze je er niet tussen laten. Sommige mensen weten echt niet hoe ze in moeten voegen.
Die regel heb ik nog nooit begrepen. Je moet snelheid maken, proberen jouw snelheid aan te passen aan de mensen die al op de weg rijden. Hoe moet ik dat in godsnaam doen wanneer ik tot stilstand ben gekomen!?!?! Het lijkt mij echt vreselijk gevaarlijk. Je ziet ook altijd bij bijv. wegmisbruikers dat wanneer mensen staande gehouden zijn op de vluchtstrook, ze altijd de opdracht krijgen om eerst snelheid te maken...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:26 schreef Vlassie1980 het volgende:
Achteraf blijkt dat je ook echt moet stoppen volgens de regels, wat een bullshit is dat. Die regel lap ik echt aan mijn laars mocht het nog een keer voorkomen.
Dat zeg ik ook nergensquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er wordt tegenwoordig maar vanuit gegaan dat degene op de rechterbaan wel naaar links gaat om de invoeger ertussen te laten.
Maar het is aande invoeger om een gat te zoeken en hem daar in te rijden, niet aan het verkeer op de rijbaan om te gaan schuiven!
Bij drukte is even wat ruimte creëren wel zo prettig natuurlijk, maar dit wil niet zeggen dat de invoeger voorrang heeft (zaosl je wel bijna zou denken tegenwoordig).
En de voorste moet wel leren remmen voor een trein van een paar ton achter hemquote:
Vasthaken aan zijn trekhaak en mee remmen!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
En de voorste moet wel leren remmen voor een trein van een paar ton achter hem
Nee dan trek je alles uit elkaar en dat is niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Vasthaken aan zijn trekhaak en mee remmen!
Bij een weefvak geldt hetzelfde. Het slaat gewoon nergens op dat je zo vroeg al richting aangeeft.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zou wel willen dat ik een kilometer van te voren kon zien dat ik in moet voegen. Nu zit ik eigenlijk alleen op in/uitvoegstroken waar het echt wel fijn is om te weten of de mensen die daar op zitten wel of niet willen invoegen... Ook handig om te weten voor de mensen achter mij, die mogelijk gelijk weer willen uitvoegen dat ik mogelijk niet doorrijd omdat ik wil invoegen en de rechterbaan niet zo hard rijdt...
Wat ik hier mee wil zeggen is: niet alle situaties zijn gelijk. Wat in de ene situatie wel verstandig is, hoeft in een andere situatie niet verstandig te zijn.
Vooruit kijken hè. En op de vluchtstrook tijden is gewoon heel gevaarlijk. En waarom zou er in die korte tijd op de vluchtstrook wel een gaatje zijn, wat er een paar seconden eerder niet was?quote:Die regel heb ik nog nooit begrepen. Je moet snelheid maken, proberen jouw snelheid aan te passen aan de mensen die al op de weg rijden. Hoe moet ik dat in godsnaam doen wanneer ik tot stilstand ben gekomen!?!?! Het lijkt mij echt vreselijk gevaarlijk. Je ziet ook altijd bij bijv. wegmisbruikers dat wanneer mensen staande gehouden zijn op de vluchtstrook, ze altijd de opdracht krijgen om eerst snelheid te maken...
Ik weet niet hoe het bij jou zit hoor, maar ik vind het wel heel prettig om te weten dat de auto voor mij niet in gaat voegen of juist wel. Kan ik er alvast rekening mee houden dat ik niet kan doorrijden als ik wel gelijk weer moet uitvoegen...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Bij een weefvak geldt hetzelfde. Het slaat gewoon nergens op dat je zo vroeg al richting aangeeft.
Het probleem is, als er al wel een gaatje valt, dat je daar ook nooit meer in komt. Natuurlijk zou deze situatie nooit moeten ontstaan (je hebt dan gewoon slecht gekeken of durft niet in te voegen tenzij je een kilometer vrij baan hebt ofzo), maar ik blijf het wel vreemd vinden dat ze je dan wel adviseren om snelheid te maken op een vluchtstrook als je daar hebt moeten stoppen... Het is gewoon veel makkelijker (en veiliger volgens mij) om in te voegen als je nog steeds snelheid hebt (ervan uitgaande natuurlijk dat er geen stilstaande file staat...)quote:Vooruit kijken hè. En op de vluchtstrook tijden is gewoon heel gevaarlijk. En waarom zou er in die korte tijd op de vluchtstrook wel een gaatje zijn, wat er een paar seconden eerder niet was?
Interesseert me weinig. Het enige wat ik wil weten is of die auto op de baan naast me nu naar mijn baan komt. En daar is je richtingaanwijzer voor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou zit hoor, maar ik vind het wel heel prettig om te weten dat de auto voor mij niet in gaat voegen of juist wel. Kan ik er alvast rekening mee houden dat ik niet kan doorrijden als ik wel gelijk weer moet uitvoegen...
Nee. Je blijft op dezelfde rijstrook. Dan is richting aangeven niet nodig. Dat die rijstrook een uitvoegstrook wordt staat daar helemaal los van.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Daarbij, als je op een weefvak rijdt en je wil niet invoegen, dan geef je richting aan naar rechts. Je slaat immers af.
Vanmorgen ook zo een, nou ja, op mijn traject was er eigenlijk geen sneeuw meer op het asfalt. Maar een afgeragde Seat Ibiza die maar zat te duwen, ik weet het niet hoor, maar ik heb nog geen techniek uitgevonden om door mijn voorganger heen te gaan. Uiteindelijk moest ik toch naar rechts om een afslag te nemen, zie je bijvoorbeeld dat de complete achterruit nog dicht zit met sneeuw. Vraag me af of die mensen überhaupt wel weten wat er om hun heen gebeurt, het lijkt alsof ze alleen maar hard rechtdoor willen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, dan van die lui die bumperklevend door de sneeuw rijden
Die lui heb ik inderdaad ook zien rijden. Voorruit een beetje vrij maken en gaan. Lampen en kentekenplaat? Nee joh, lekker boeiend.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vanmorgen ook zo een, nou ja, op mijn traject was er eigenlijk geen sneeuw meer op het asfalt. Maar een afgeragde Seat Ibiza die maar zat te duwen, ik weet het niet hoor, maar ik heb nog geen techniek uitgevonden om door mijn voorganger heen te gaan. Uiteindelijk moest ik toch naar rechts om een afslag te nemen, zie je bijvoorbeeld dat de complete achterruit nog dicht zit met sneeuw. Vraag me af of die mensen überhaupt wel weten wat er om hun heen gebeurt, het lijkt alsof ze alleen maar hard rechtdoor willen.
Misschien krijg je dan even net wat meer ruimte of kun je voor of achter het naastliggende voertuig komen om hem er alsnog tussen te prikken? Wat mij betreft staat stilstaan op de invoegstrook om vervolgens vanuit stilstand in te voegen redelijk gelijk aan zelfmoord, achterlijke regel bedacht door een heikneuter achter zijn bureautje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooruit kijken hè. En op de vluchtstrook tijden is gewoon heel gevaarlijk. En waarom zou er in die korte tijd op de vluchtstrook wel een gaatje zijn, wat er een paar seconden eerder niet was?
Vanmorgen ook weer 2 auto's zonder verlichting en compleet ingesneeuwd zien rijden, waren natuurlijk weer vrouwen achter het stuur, dat kon ik dan wel weer net zien.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die lui heb ik inderdaad ook zien rijden. Voorruit een beetje vrij maken en gaan. Lampen en kentekenplaat? Nee joh, lekker boeiend.
Die kentekenplaat kan me niet zoveel boeien, maar je lampen sneeuwvrij maken is wel praktisch. Net als je grille, om maar iets te noemen
En jij rijdt alleen in het donker in Oost Nederland ofzo? 5 tot 6 meter (zal wel meer geweest zijn) is in de spits in de Randstad redelijk normaal... Verder: Schoolmeesterquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:10 schreef polariteit het volgende:
[..]
En jij rijdt op 5/6 meter van je voorligger bij een snelheid van 120 km omdat? Als ik die voorganger was geweest had ik allang 70 gereden om je duidelijk te maken dat je redelijk dichtbij zit...
Tjah, die zal wel eerst nadenken volgende keerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:18 schreef jitzzzze het volgende:
Vanmorgen was er een beller op de radio en die ging doodleuk een pan soep bij oma halen
Ik denk het nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:14 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Tjah, die zal wel eerst nadenken volgende keer
mag je hopen dan...
De ergernis was inderdaad minder, was ook een beetje druk met autorijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me niet geërgerd vandaag. Te druk voor en te gevaarlijk.
Wat wil je: Alles AWD, alles automaat en ze voelen een auto compleet niet aan, door die automaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:59 schreef NoBody122 het volgende:
Amerikanen kunnen ook flinke prutsers zijn met een beetje sneeuw
Volgens mij (hou me ten goede kan me vergissen) is de regel dat als je niet kan invoegen je moet stoppen aan het begin van de invoegstrook en dus niet als je er al op rijdt en dus zeker niet stoppen aan het eind als hij overgaat in de vluchtstrook. Daar stoppen mag dus niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:26 schreef Vlassie1980 het volgende:
Achteraf blijkt dat je ook echt moet stoppen volgens de regels, wat een bullshit is dat
Het zijn toch echt FWD's die daar vast hangen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat wil je: Alles AWD, alles automaat en ze voelen een auto compleet niet aan, door die automaat.
Mee eens jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:13 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het vooral echt irritant dat je door die sneeuw niet zo hard kunt rijden en langer onderweg bent.
Het glibberen in bochten en uitwijken voor tegenliggers vind ik wel leuk, het voertuig zo goed mogelijk onder controle houden.
Totdat je je auto tegen een boom parkeert..dan lach je niet meer zo hard. Geloof mij maar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mee eens jaVooral als je opeens een glad stuk oprijdt en je auto begint te glijden. Ik vind het machtig mooi.
Dagelijks ochtend- en avondspits regio Rotterdam/Den Haag; dus ik zie die treintjes ook regelmatig voorbij komenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij rijdt alleen in het donker in Oost Nederland ofzo? 5 tot 6 meter (zal wel meer geweest zijn) is in de spits in de Randstad redelijk normaal... Verder: Schoolmeester
In het filmpje zijn alleen FWD auto's te zienquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat wil je: Alles AWD, alles automaat en ze voelen een auto compleet niet aan, door die automaat.
Goh, ik heb altijd geleerd dat om nooit 'opeens' een glad stuk op te rijden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mee eens jaVooral als je opeens een glad stuk oprijdt en je auto begint te glijden. Ik vind het machtig mooi.
Ahum, ik doelde op RWD... Dunglish ftw.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In het filmpje zijn alleen FWD auto's te zien
En AWD? All Wheel Drive? Dat hebben niet zo heel veel auto's. Ik waardeer trouwens mijn achterwielaangedreven auto met half sperdifferentiëel in de sneeuw wel steeds meer. Lekker met je gas sturen, heb het idee dat ik daarmee preciezer ben dan een voorwielaangedreven auto. Gecontroleerd driften in de sneeuw is fun
Ik heb ook een automaat en zonder winterbanden is het echt een hel als er sneeuw ligt. (1e dag sneeuw van het najaar had ik nog geen winterbanden onder mn auto) Je hebt bijna geen controle meerquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had ik vanmiddag hier ook.. Was niet echt lachen als je 100 rijdt en er komt een bocht aan. Alles was droog behalve de middelste rijstrook.quote:Op woensdag 16 januari 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Automaat is wel kut bij gladheid ja.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Och. Tegenwoordig lijkt het met de dagrijverlichting ook alsof mensen hun mistlicht voor hebben aanstaan. Helaas is de waarheid toch anders.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die hun voorste mistlichten hebben aanstaan, compleet kansloosZijn meestal paupers die denken dat het er wel tof uitziet ofzo.
Ik rij niet achteruit, maar ik tank dan ook gewoon aan dezelfde kant waar jij stond. Dan maar een beetje trekken aan de slangquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Nu heb ik andere mensen blijkbaar geirriteerd vandaag.
Bij een tankstation getankt bij een vrije pomp terwijl anderen onzinnig staan te wachten.
Ik heb even een paint gemaakt, voor het schetsen van de situatie.
[ afbeelding ]
Blauw zijn de pompen, rood zijn de auto's.
3 auto's staan te tanken (T), en er stonden 3 (drie!) auto's te wachten om te tanken (W) aan de goede kant van het benzineklepje rechts (de pomp linksonder was LPG.)
Die pomp boven was vrij als ik aan kom rijden (pijl), heb geen zin om onzinnig ook te wachten om per se 'aan de goede kant' te staan, maar zet gewoon even praktisch mijn auto andersom en zet 'm bij de vrije pomp linksboven (in de achteruit, stippellijn)...
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit een vrouw (wachtende auto linksonder) zo boos zien kijken.Maarja. Heb ik nu voorgedrongen? Vind ik niet. De anderen hadden dit ook kunnen doen en zo wat efficienter van de beschikbare pompen gebruik maken.
Dat, trek die slang verdomme gewoon naar je autoquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik rij niet achteruit, maar ik tank dan ook gewoon aan dezelfde kant waar jij stond. Dan maar een beetje trekken aan de slang![]()
En dan heb je ook nog van die grapjurken die je boos gaan aanstaren als je op je dooie gemakje naar binnen slentert om te betalen. En dan lekker ontspannen jasje weer uit doet, in de auto gaat zitten, radio aan, enz.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zie idd ook wel es mensen 2/3 autos wachten omdat ze met het klepje aan de goeie kant willen staangodverdomme trek die slang gewoon wat langer uit!
Die vrouw was dan vast boos op zichzelf; als in: Waarin ben ik te achterlijk om op dat idee te komen....quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb nog nooit een vrouw (wachtende auto linksonder) zo boos zien kijken.Maarja. Heb ik nu voorgedrongen? Vind ik niet. De anderen hadden dit ook kunnen doen en zo wat efficienter van de beschikbare pompen gebruik te maken en aldus de voortgang erin te houden.
Maar ik reed alweer weg toen mevrouw linksonder nog altijd aan het wachten was...
Gebruik je winterstand.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Automaat is wel kut bij gladheid ja.
Dit is gewoon normaal had het van de week ook, stonden ook 3/4 auto's te wachten omdat hun klepje aan de verkeerde kant zitquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Bij een tankstation getankt bij een vrije pomp terwijl anderen onzinnig staan te wachten.
[ afbeelding ]
3 auto's staan te tanken (T), en er stonden 3 (drie!) auto's te wachten om te tanken (W) aan de goede kant van het benzineklepje rechts (de pomp linksonder was LPG.)
Die pomp boven was vrij als ik aan kom rijden (pijl), heb geen zin om onzinnig ook te wachten om per se 'aan de goede kant' te staan, maar zet gewoon even praktisch mijn auto andersom en zet 'm bij de vrije pomp linksboven (in de achteruit, stippellijn)...
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit een vrouw (wachtende auto linksonder) zo boos zien kijken.Maarja. Heb ik nu voorgedrongen? Vind ik niet. De anderen hadden dit ook kunnen doen en zo wat efficienter van de beschikbare pompen gebruik te maken en aldus de voortgang erin te houden.
Maar ik reed alweer weg toen mevrouw linksonder nog altijd aan het wachten was...
Ik had hetzelfde gedaan. Met het verschil dat ik een dikke grijns naar mevrouw zou opzetten. Of een dom hoofd, het ligt maar net aan m'n mood.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit doe ik ook.... Niks geen voordringen inderdaad... gewoon slim omgaan met de situatie...quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een irritatie op zich waardig. Ging laatst tanken, klepje aan de verkeerde andere kant, kon trekken aan die slang wat ik wilde maar zat geen beweging in. Die slang zat vastgenageld met beugels zodat je net 1,5 meter had, godverdegggg.......quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:05 schreef Spezza19 het volgende:
simpelweg omdat veel pompen blijkbaar niet zo'n lange slang meer hebben om hem naar de andere kant van de auto te trekken.
Ach, gewoon boos laten kijken en vriendelijk teruglachen, misschien nog even zwaaien, dan vreten ze zich helemaal opquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben een keer de halve stad achtervolgd door een linksklever. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:15 schreef Piles het volgende:
Herkenbaar
Ik kreeg ook een keer een kwaad gezicht toen ik een ruimte-gever rechts voorbij kwam. Vrouw in zo'n 107 geval uiteraard. Op een lege snelweg...
Gewoon in de stad stoppen, uitstappen en even vragen wat haar bedoelingen zijn kwam niet in jou op?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En ik ben een keer de halve stad achtervolgd door zoeen. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Ben niet zo driest.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gewoon in de stad stoppen, uitstappen en even vragen wat haar bedoelingen zijn kwam niet in jou op?
Misschien wilde ze je gewoon even erop wijzen dat je een achterlicht stuk had.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En ik ben een keer de halve stad achtervolgd door zoeen. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Ze wilde wilde neuqseks met jequote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ben een keer de halve stad achtervolgd door een linksklever. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Dat is wel heel ergquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ben een keer de halve stad achtervolgd door een linksklever. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Bang zijn voor een damequote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
pffft.
Ach ja, die rechter baan moeten ze ook gewoon afschaffen.... Compleet nutteloosquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef XSbig het volgende:
Mensen die op een 3-baansweg in het midden blijven rijden..
Ik vind het heerlijk, net als lege spitsstrokenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:38 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach ja, die rechter baan moeten ze ook gewoon afschaffen.... Compleet nutteloos
Vreemd dat je daarvoor bekeurt kan worden, terwijl het onmogelijk is om rechts in te halen als men zich aan de regels houdtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Alleen jammer dat je de sjaak bent ivm rechts inhalen.
Ja het is het gevolg van een andere overtreding die mijn inziens de capaciteit van ons wegennet verneukt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vreemd dat je daarvoor bekeurt kan worden, terwijl het onmogelijk is om rechts in te halen als men zich aan de regels houdt
Vriend van me (ex-agent) had daar nog een leuk idee over. Rechts inhalen is toegestaan bij file, blokmarkering en doorgetrokken streepquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Probeer het eens uit. Ik ga het er niet op gokken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Vriend van me (ex-agent) had daar nog een leuk idee over. Rechts inhalen is toegestaan bij file, blokmarkering en doorgetrokken streepDus ook bij spitsstrook
Verklaar je nader?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Vriend van me (ex-agent) had daar nog een leuk idee over. Rechts inhalen is toegestaan bij file, blokmarkering en doorgetrokken streepDus ook bij spitsstrook
Zou ik ook niet doen. Het RVV heeft het uitlsuitend over blokmarkering. Doorgetrokken streep wordt niet genoemd als uitzondering.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Probeer het eens uit. Ik ga het er niet op gokken.
Precies. Als extra uitzondering wordt volgens mij nog wel voorsorteren genoemd dacht ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen. Het RVV heeft het uitlsuitend over blokmarkering. Doorgetrokken streep wordt niet genoemd als uitzondering.
Idd. Voorsorteren, blokmarkering, trams en files worden genoemd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies. Als extra uitzondering wordt volgens mij nog wel voorsorteren genoemd dacht ik.
Maar voorsorteren zoals men op de A8 doet telt dan weer nietquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Idd. Voorsorteren, blokmarkering, trams en files worden genoemd.
Hmm, dan weet ik niet wat ie bedacht heeft.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen. Het RVV heeft het uitlsuitend over blokmarkering. Doorgetrokken streep wordt niet genoemd als uitzondering.
En rotondes, meen ik, maar dat heb ik altijd een slecht plan gevonden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Idd. Voorsorteren, blokmarkering, trams en files worden genoemd.
Idd! Waarom de fok!?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:13 schreef Posergoth6667 het volgende:
was gisteren aan het rijden. reed een kilometer of 100 op de snelweg. er kwam niks achter mij aan en reed op de linkerbaan.
mensen zijn echt gek.
Dat zal haar lerenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:45 schreef Balsam het volgende:
Heb maar even vriendelijk mijn motor geluid van mijn auto wat laten horen door wat op te gassen...en ben u daarna via de rechterbaan gepasseerd, onnodig links plakken dus ook nog.
En dat is je meerdere bekeuringen waard?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:47 schreef Balsam het volgende:
Nee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde...maar ik irriteerde me aan haar irritante rem getrap.
Inderdaad, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.quote:
Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Spee heeft wel gelijk wat betreft onoplettende automobilisten, maar dat is ook als je links inhaalt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).
Ten eerste heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, en ten tweede wisselt de persoon van rijstrook en maakt daarmee een bijzondere verrichting en hoort dus ander verkeer niet te hinderen... Dus als hij door die actie tegen jou aanklapt omdat meneer niet goed kijkt, is hij toch de lul. Wel jammer van de krassen in je zijkant dan... maarja.
Die leest niet mee hoor, je kan het ook gewoon aan ons vertellen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:45 schreef Balsam het volgende:
Aan de vrouw in de volkswagen up die omstreeks 14:00 vandaag door de coentunnel ging...zit niet zo zenuwachtig op de rem te trappen als er zeker nog 3 auto's tussen u en uw voorganger passen...
Heb maar even vriendelijk mijn motor geluid van mijn auto wat laten horen door wat op te gassen...en ben u daarna via de rechterbaan gepasseerd, onnodig links plakken dus ook nog.
Absoluut! Zeker als je veel rijdt. Ik rijd op relatief veel onbekende wegen dus het is echt perfect.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo'n app als Flitsmeister is wel een uitvinding zeg, rij nu al tijden bekeuring vrij rond terwijl ik toch altijd wel fors doorrij.
Als mensen aangesproken worden op hun handelen schrikken ze zich rot.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:20 schreef Fer het volgende:
Dus ik me raam openen en vroeg de kerel netjes of die kon uitleggen wat er aan de hand was. Riep snel iets van voorsorteren en deed het raam weer omhoog. Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed. Maar mocht niet baten, snap het probleem zowiezo niet ik sneed hem niet eens of blokkeerde hem ook niet. Rare gast.
Inderdaad. Zelfs als je met rijlessen meteen aan het begin van een uitvoeg strook uitvoegt krijg je nadrukkelijk te horen "spiegel en over je schouder kijken, als daar al iemand rijdt is het jouw fout!!"quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).
Ten eerste heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, en ten tweede wisselt de persoon van rijstrook en maakt daarmee een bijzondere verrichting en hoort dus ander verkeer niet te hinderen... Dus als hij door die actie tegen jou aanklapt omdat meneer niet goed kijkt, is hij toch de lul. Wel jammer van de krassen in je zijkant dan... maarja.
Inderdaad ja, ook als je al honderden meters van te voren al op de rechterbaan reed en voortdurend in je spiegels zat te koekeloeren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfs als je met rijlessen meteen aan het begin van een uitvoeg strook uitvoegt krijg je nadrukkelijk te horen "spiegel en over je schouder kijken, als daar al iemand rijdt is het jouw fout!!"
En dan mogen linksplakkers wel naar rechtskomen zonder te kijken? Get real
Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)quote:
Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,quote:Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed.
Ik moet zeggen dat het af en toe wel irritant is dat mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt het niet kunnen accepteren dat het zo is en dus een gevaarlijke situatie creeëren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)
[..]
Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,
Sorry, maar zonder te weten waar het exact was kan je niet weten of hij de wet overtrad of niet.....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)
[..]
Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar zonder te weten waar het exact was kan je niet weten of hij de wet overtrad of niet.....
Op het punt waar ik rechts ging staan hoefde ik nog niet eens voor te sorteren, er waren op dat punt nog geen pijlen op de weg. En logisch gezien gebruik je de rechterstrook voor rechtdoor. Pas op het stuk weg erna kon je zien dat je links moest staan voor rechtdoor.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |