abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121727032
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:13 schreef Posergoth6667 het volgende:
was gisteren aan het rijden. reed een kilometer of 100 op de snelweg. er kwam niks achter mij aan en reed op de linkerbaan.

mensen zijn echt gek.
Idd! Waarom de fok!?

Waarschijnlijk was dat een hint dat je gewoon RECHTS moet rijden met je 100. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
pi_121727064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Idd! Waarom de fok!?
Precies wat ik dacht. :P
pi_121730191
Aan de vrouw in de volkswagen up die omstreeks 14:00 vandaag door de coentunnel ging...zit niet zo zenuwachtig op de rem te trappen als er zeker nog 3 auto's tussen u en uw voorganger passen...
Heb maar even vriendelijk mijn motor geluid van mijn auto wat laten horen door wat op te gassen...en ben u daarna via de rechterbaan gepasseerd, onnodig links plakken dus ook nog.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 17:46:33 #279
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121730218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:45 schreef Balsam het volgende:

Heb maar even vriendelijk mijn motor geluid van mijn auto wat laten horen door wat op te gassen...en ben u daarna via de rechterbaan gepasseerd, onnodig links plakken dus ook nog.
Dat zal haar leren :')
pi_121730268
Nee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde...maar ik irriteerde me aan haar irritante rem getrap.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 17:48:58 #281
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121730312
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:47 schreef Balsam het volgende:
Nee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde...maar ik irriteerde me aan haar irritante rem getrap.
En dat is je meerdere bekeuringen waard? :o
pi_121730332
Geld moet rollen :9
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 17:50:59 #283
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:21:52 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121731443
Zojuist ingehaald door een Mercedes kombi.
Dacht eerst wat lichtreflecites oid te zien maar kan niets anders geweest zijn dan een vonkenregen uit zijn velgen :X

Daarachter kwam nog een Q7, allebei abo op de linkerbaan volgens mij :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:48:45 #285
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_121738005
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:49 schreef Balsam het volgende:
Geld moet rollen :9
Inderdaad, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:52:28 #286
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121738188
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Alleen jammer dat je de sjaak bent ivm rechts inhalen.
Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).
Ten eerste heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, en ten tweede wisselt de persoon van rijstrook en maakt daarmee een bijzondere verrichting en hoort dus ander verkeer niet te hinderen... Dus als hij door die actie tegen jou aanklapt omdat meneer niet goed kijkt, is hij toch de lul. Wel jammer van de krassen in je zijkant dan... maarja.
pi_121749793
Al dat linksgeplak bevestigt wel een oud Duits grapje. 'NL' -> Nur Links.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121750133
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).
Ten eerste heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, en ten tweede wisselt de persoon van rijstrook en maakt daarmee een bijzondere verrichting en hoort dus ander verkeer niet te hinderen... Dus als hij door die actie tegen jou aanklapt omdat meneer niet goed kijkt, is hij toch de lul. Wel jammer van de krassen in je zijkant dan... maarja.
Spee heeft wel gelijk wat betreft onoplettende automobilisten, maar dat is ook als je links inhaalt.
Overigens is diegene die 'm naar rechts gooit tegen een rechts-inhalende auto alleen voor de verzekering de sjaak. De rechtsinhaler kan hooguit een (dikke) prent krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121752094
Zo'n app als Flitsmeister is wel een uitvinding zeg, rij nu al tijden bekeuring vrij rond terwijl ik toch altijd wel fors doorrij.
pi_121754262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:45 schreef Balsam het volgende:
Aan de vrouw in de volkswagen up die omstreeks 14:00 vandaag door de coentunnel ging...zit niet zo zenuwachtig op de rem te trappen als er zeker nog 3 auto's tussen u en uw voorganger passen...
Die leest niet mee hoor, je kan het ook gewoon aan ons vertellen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121754270
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo'n app als Flitsmeister is wel een uitvinding zeg, rij nu al tijden bekeuring vrij rond terwijl ik toch altijd wel fors doorrij.
Absoluut! Zeker als je veel rijdt. Ik rijd op relatief veel onbekende wegen dus het is echt perfect.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121756702
Gister in Zaadam. Volgens de navi moest ik bij de kruising rechtdoor, dus ging ik bij de kruising ervoor op de rechtbaan staan. Bij groen ging ik rijden en zag dat ze voor rechtdoor de linkerbaan hadden voorzien van een pijl rechtdoor en natuulijk linksaf. Dus ik netjes invoegen naar links. Daarbij trok ik op met kwart gas ofzo en de kerel op de linkerbaan kon denk ik de versnellingen niet vinden, reed ieder geval nog langzamer.

Zo voegde ik dus netjes meters ervoor met een hogere snelheid in, wat denk je, seinen die kerel. Dus bij het stoplicht moesten we weer stoppen, hij ging links van me staan.

Dus ik me raam openen en vroeg de kerel netjes of die kon uitleggen wat er aan de hand was. Riep snel iets van voorsorteren en deed het raam weer omhoog. Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed. Maar mocht niet baten, snap het probleem zowiezo niet ik sneed hem niet eens of blokkeerde hem ook niet. Rare gast.
.
pi_121757024
Ach, we kunnen hier in Nederland sowieso nog wat leren over mensen rustig voorlaten op dat soort momenten. Ook invoegen bij 2->1 rijstroken, sommige mensen hebben gigantische haast maar je schiet er niks mee op :P
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:41:29 #294
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121757195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:20 schreef Fer het volgende:
Dus ik me raam openen en vroeg de kerel netjes of die kon uitleggen wat er aan de hand was. Riep snel iets van voorsorteren en deed het raam weer omhoog. Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed. Maar mocht niet baten, snap het probleem zowiezo niet ik sneed hem niet eens of blokkeerde hem ook niet. Rare gast.
Als mensen aangesproken worden op hun handelen schrikken ze zich rot.
Op de parkeerplaats op werk gingen ze ook buiten de vakken staan, dicht bij de ingang. Dus ik zeg er wat van tegen zo'n kerel: 'dit is niet toegestaan en daar aan het eind zijn nog vakken vrij'. Hij schrok ervan, mompelden nog van 'anderen doen het ook'. ging wel stoer gewoon het gebouw in zonder de auto te verplaatsen, maar de volgende dag zag ik 'm er niet meer staan.
Of eentje die snoeihard over het parkeerterrein reed (volgas van bocht naar bocht). Werd hij door de beveiliging op aangesproken, kreeg die een snauw en grauw terug. Onfatsoenlijk.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:53:56 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121757457
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfs als je met rijlessen meteen aan het begin van een uitvoeg strook uitvoegt krijg je nadrukkelijk te horen "spiegel en over je schouder kijken, als daar al iemand rijdt is het jouw fout!!"

En dan mogen linksplakkers wel naar rechtskomen zonder te kijken? Get real :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 11:55:09 #296
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121757479
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfs als je met rijlessen meteen aan het begin van een uitvoeg strook uitvoegt krijg je nadrukkelijk te horen "spiegel en over je schouder kijken, als daar al iemand rijdt is het jouw fout!!"

En dan mogen linksplakkers wel naar rechtskomen zonder te kijken? Get real :')
Inderdaad ja, ook als je al honderden meters van te voren al op de rechterbaan reed en voortdurend in je spiegels zat te koekeloeren. :')
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:18:46 #297
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121757979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:20 schreef Fer het volgende:
Dus ik netjes invoegen naar links.
Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)
quote:
Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed.
Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:24:03 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121758082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)

[..]

Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,
Ik moet zeggen dat het af en toe wel irritant is dat mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt het niet kunnen accepteren dat het zo is en dus een gevaarlijke situatie creeëren.

Eindhoven, Kennedylaan. Elke dag gaan er mensen op de rechtdoor strook (70!) stilstaan om alsnog voor linksaf er tussen te komen. |:(
Terwijl als ze gewoon rechtdoor rijden en bij de volgende stoplichten linksafslaan ze op hetzelfde punt uitkomen. Tijdverschil is kleiner dan 1 minuut...
pi_121758215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar zonder te weten waar het exact was kan je niet weten of hij de wet overtrad of niet.....
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:33:15 #300
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121758324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:29 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar zonder te weten waar het exact was kan je niet weten of hij de wet overtrad of niet.....
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')