abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:33:50 #201
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121598065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, dan van die lui die bumperklevend door de sneeuw rijden :')
Vanmorgen ook zo een, nou ja, op mijn traject was er eigenlijk geen sneeuw meer op het asfalt. Maar een afgeragde Seat Ibiza die maar zat te duwen, ik weet het niet hoor, maar ik heb nog geen techniek uitgevonden om door mijn voorganger heen te gaan. Uiteindelijk moest ik toch naar rechts om een afslag te nemen, zie je bijvoorbeeld dat de complete achterruit nog dicht zit met sneeuw. Vraag me af of die mensen überhaupt wel weten wat er om hun heen gebeurt, het lijkt alsof ze alleen maar hard rechtdoor willen.
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 16:35:54 #202
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121598168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Vanmorgen ook zo een, nou ja, op mijn traject was er eigenlijk geen sneeuw meer op het asfalt. Maar een afgeragde Seat Ibiza die maar zat te duwen, ik weet het niet hoor, maar ik heb nog geen techniek uitgevonden om door mijn voorganger heen te gaan. Uiteindelijk moest ik toch naar rechts om een afslag te nemen, zie je bijvoorbeeld dat de complete achterruit nog dicht zit met sneeuw. Vraag me af of die mensen überhaupt wel weten wat er om hun heen gebeurt, het lijkt alsof ze alleen maar hard rechtdoor willen.
Die lui heb ik inderdaad ook zien rijden. Voorruit een beetje vrij maken en gaan. Lampen en kentekenplaat? Nee joh, lekker boeiend. :')

Die kentekenplaat kan me niet zoveel boeien, maar je lampen sneeuwvrij maken is wel praktisch. Net als je grille, om maar iets te noemen ;)
pi_121598692
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Vooruit kijken hè. En op de vluchtstrook tijden is gewoon heel gevaarlijk. En waarom zou er in die korte tijd op de vluchtstrook wel een gaatje zijn, wat er een paar seconden eerder niet was?
Misschien krijg je dan even net wat meer ruimte of kun je voor of achter het naastliggende voertuig komen om hem er alsnog tussen te prikken? Wat mij betreft staat stilstaan op de invoegstrook om vervolgens vanuit stilstand in te voegen redelijk gelijk aan zelfmoord, achterlijke regel bedacht door een heikneuter achter zijn bureautje.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Die lui heb ik inderdaad ook zien rijden. Voorruit een beetje vrij maken en gaan. Lampen en kentekenplaat? Nee joh, lekker boeiend. :')

Die kentekenplaat kan me niet zoveel boeien, maar je lampen sneeuwvrij maken is wel praktisch. Net als je grille, om maar iets te noemen ;)
Vanmorgen ook weer 2 auto's zonder verlichting en compleet ingesneeuwd zien rijden, waren natuurlijk weer vrouwen achter het stuur, dat kon ik dan wel weer net zien. :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:04:04 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121599642
"Ja ik vind het wel eng om te rijden hoor, zo met die sneeuw, maar ik moet toch naar Bep toe he, onze vaste thee ochtend op dinsdag"
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 17:18:06 #205
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 januari 2013 @ 17:39:01 #206
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121601305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

En jij rijdt op 5/6 meter van je voorligger bij een snelheid van 120 km omdat? Als ik die voorganger was geweest had ik allang 70 gereden om je duidelijk te maken dat je redelijk dichtbij zit...
En jij rijdt alleen in het donker in Oost Nederland ofzo? 5 tot 6 meter (zal wel meer geweest zijn) is in de spits in de Randstad redelijk normaal... Verder: Schoolmeester :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker dinsdag 15 januari 2013 @ 18:11:57 #207
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121602578
Uitgerekend vandaag op mijn traject (Utrecht - Veenendaal en v.v.) aan geen enkele file hoeven deelnemen :7
Tevens -purist.
pi_121602654
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:18 schreef jitzzzze het volgende:
Vanmorgen was er een beller op de radio en die ging doodleuk een pan soep bij oma halen :')
Tjah, die zal wel eerst nadenken volgende keer :P

mag je hopen dan...
pi_121607017
Ik heb me niet geërgerd vandaag. Te druk voor en te gevaarlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53:19 #210
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121613815
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:14 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Tjah, die zal wel eerst nadenken volgende keer :P

mag je hopen dan...
Ik denk het niet ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb me niet geërgerd vandaag. Te druk voor en te gevaarlijk.
De ergernis was inderdaad minder, was ook een beetje druk met autorijden :@
  Spellchecker dinsdag 15 januari 2013 @ 22:59:08 #211
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121617867

Amerikanen kunnen ook flinke prutsers zijn met een beetje sneeuw :')
Tevens -purist.
  FOK!Fotograaf woensdag 16 januari 2013 @ 00:01:16 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121620528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:59 schreef NoBody122 het volgende:

Amerikanen kunnen ook flinke prutsers zijn met een beetje sneeuw :')
Wat wil je: Alles AWD, alles automaat en ze voelen een auto compleet niet aan, door die automaat.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:13:49 #213
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121620932
Ik vind het vooral echt irritant dat je door die sneeuw niet zo hard kunt rijden en langer onderweg bent.
Het glibberen in bochten en uitwijken voor tegenliggers vind ik wel leuk, het voertuig zo goed mogelijk onder controle houden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121623001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:26 schreef Vlassie1980 het volgende:

Achteraf blijkt dat je ook echt moet stoppen volgens de regels, wat een bullshit is dat
Volgens mij (hou me ten goede kan me vergissen) is de regel dat als je niet kan invoegen je moet stoppen aan het begin van de invoegstrook en dus niet als je er al op rijdt en dus zeker niet stoppen aan het eind als hij overgaat in de vluchtstrook. Daar stoppen mag dus niet.

Wat wel mag (nou ja "mag") is dat je een stuk vluchtstrook pakt als je in de problemen komt met invoegen, daar is dat ding tenslotte voor, noodsituaties. De wet stelt wel dat je niet mag rijden op de vluchtstrook het is dan ook geen regel dat het uberhaupt mag bij invoegproblemen maar over het algemeen zal oom agent je niet te grazen nemen als hij ziet dat je vanuit een ongelukkige situatie een stukje (stukje, dus niet 500 meter) vluchtstrook meepikt. Rest natuurlijk dat je gewoon niet in die situatie terecht had moeten komen.

Er wordt trouwens ook met klem aangeraden om als je bv. pech hebt nooit aan het begin van een vluchtstrook je auto stil te zetten.

[ Bericht 16% gewijzigd door D0808 op 16-01-2013 02:55:17 ]
pi_121623567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat wil je: Alles AWD, alles automaat en ze voelen een auto compleet niet aan, door die automaat.
Het zijn toch echt FWD's die daar vast hangen. :P
pi_121623598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:13 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het vooral echt irritant dat je door die sneeuw niet zo hard kunt rijden en langer onderweg bent.
Het glibberen in bochten en uitwijken voor tegenliggers vind ik wel leuk, het voertuig zo goed mogelijk onder controle houden.
Mee eens ja :Y Vooral als je opeens een glad stuk oprijdt en je auto begint te glijden. Ik vind het machtig mooi. :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121624125
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Mee eens ja :Y Vooral als je opeens een glad stuk oprijdt en je auto begint te glijden. Ik vind het machtig mooi. :D
Totdat je je auto tegen een boom parkeert..dan lach je niet meer zo hard. Geloof mij maar.
pi_121624224
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En jij rijdt alleen in het donker in Oost Nederland ofzo? 5 tot 6 meter (zal wel meer geweest zijn) is in de spits in de Randstad redelijk normaal... Verder: Schoolmeester :')
Dagelijks ochtend- en avondspits regio Rotterdam/Den Haag; dus ik zie die treintjes ook regelmatig voorbij komen :')
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:13:34 #219
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121627871
quote:

[..]

In het filmpje zijn alleen FWD auto's te zien :D

En AWD? All Wheel Drive? Dat hebben niet zo heel veel auto's. Ik waardeer trouwens mijn achterwielaangedreven auto met half sperdifferentiëel in de sneeuw wel steeds meer. Lekker met je gas sturen, heb het idee dat ik daarmee preciezer ben dan een voorwielaangedreven auto. Gecontroleerd driften in de sneeuw is fun :9
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 11:21:27 #220
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121628157
quote:

[..]

Goh, ik heb altijd geleerd dat om nooit 'opeens' een glad stuk op te rijden.
  FOK!Fotograaf woensdag 16 januari 2013 @ 11:25:42 #221
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121628318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

In het filmpje zijn alleen FWD auto's te zien :D

En AWD? All Wheel Drive? Dat hebben niet zo heel veel auto's. Ik waardeer trouwens mijn achterwielaangedreven auto met half sperdifferentiëel in de sneeuw wel steeds meer. Lekker met je gas sturen, heb het idee dat ik daarmee preciezer ben dan een voorwielaangedreven auto. Gecontroleerd driften in de sneeuw is fun :9
Ahum, ik doelde op RWD... Dunglish ftw.
The summer is magic!

pi_121629484
quote:

[..]

Ik heb ook een automaat en zonder winterbanden is het echt een hel als er sneeuw ligt. (1e dag sneeuw van het najaar had ik nog geen winterbanden onder mn auto) Je hebt bijna geen controle meer
Nu (met winterbanden) is het gewoon rem loslaten en auto begint gelijk langzaam te bewegen en kan ik perfect wegrijden.
pi_121629977
Gister op een rotonde, ik reed de rotonde al op, was al naar links aan het sturen zelfs, staat er bij de volgende afslag een auto die zachtjes gaat rijden, ik moest wel m'n gas loslaten om niet op 'm in te rijden, op het laatste moment remt 'ie toch weer krijg ik een sarcastische duim :') Hij had me allang aan zien komen, gaat toch rijden onder het mom van ja sneeuw dus ik mag wel door ofzo.
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:20:48 #224
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_121630160
Met dit weer rijd ik als een dweil op besneeuwde straten. Weet ik. Vind ik niet erg, iedereen rijd daar als een dweil. Maar als op een weg gewoon prima gestrooid is en er is geen plekje sneeuw of glad, dan wil ik liever niet als een dweil rijden. Graag.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:45:15 #225
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121646198
quote:

[..]

Had ik vanmiddag hier ook.. Was niet echt lachen als je 100 rijdt en er komt een bocht aan. Alles was droog behalve de middelste rijstrook.
pi_121646391
quote:

[..]

Automaat is wel kut bij gladheid ja.
pi_121662419
Mensen die hun voorste mistlichten hebben aanstaan, compleet kansloos :') Zijn meestal paupers die denken dat het er wel tof uitziet ofzo.
pi_121662544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die hun voorste mistlichten hebben aanstaan, compleet kansloos :') Zijn meestal paupers die denken dat het er wel tof uitziet ofzo.
Och. Tegenwoordig lijkt het met de dagrijverlichting ook alsof mensen hun mistlicht voor hebben aanstaan. Helaas is de waarheid toch anders.
pi_121662575
Vanochtend 1 of ander Belgisch busje, helaas zonder bedrijfsnaam: als ik al 130 rij en niet naar rechts kan zonder te remmen, heeft het weinig zin om er doorheen proberen te gaan rijden, een minuut lang met groot licht gaan rijden op 1 meter afstand zorgt er iig niet voor dat ik dan eerder opzij ga.
sig verwijderd door FA
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:14:40 #230
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121696876
Nu heb ik andere mensen blijkbaar geirriteerd vandaag.
Bij een tankstation getankt bij een vrije pomp terwijl anderen onzinnig staan te wachten.

Ik heb even een paint gemaakt, voor het schetsen van de situatie.

Blauw zijn de pompen, rood zijn de auto's.
3 auto's staan te tanken (T), en er stonden 3 (drie!) auto's te wachten om te tanken (W) aan de goede kant van het benzineklepje rechts (de pomp linksonder was LPG.)

Die pomp boven was vrij als ik aan kom rijden (pijl), heb geen zin om onzinnig ook te wachten om per se 'aan de goede kant' te staan, maar zet gewoon even praktisch mijn auto andersom en zet 'm bij de vrije pomp linksboven (in de achteruit, stippellijn)...

Ik heb nog nooit een vrouw (wachtende auto linksonder) zo boos zien kijken. :o Maarja. Heb ik nu voorgedrongen? Vind ik niet. De anderen hadden dit ook kunnen doen en zo wat efficienter van de beschikbare pompen gebruik te maken en aldus de voortgang erin te houden.

Maar ik reed alweer weg toen mevrouw linksonder nog altijd aan het wachten was...
pi_121696974
Ik neem altijd een vrachtwagen die lekker de gang erin heeft, daar blijf ik strak achter en mijn auto rijdt extra zuinig dan. :7
  Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 21:17:16 #232
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121696997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Bij een tankstation getankt bij een vrije pomp terwijl anderen onzinnig staan te wachten.

[ afbeelding ]
3 auto's staan te tanken (T), en er stonden 3 (drie!) auto's te wachten om te tanken (W) aan de goede kant van het benzineklepje rechts (de pomp linksonder was LPG.)

Die pomp boven was vrij als ik aan kom rijden (pijl), heb geen zin om onzinnig ook te wachten om per se 'aan de goede kant' te staan, maar zet gewoon even praktisch mijn auto andersom en zet 'm bij de vrije pomp linksboven (in de achteruit, stippellijn)...

[ afbeelding ]

Ik heb nog nooit een vrouw (wachtende auto linksonder) zo boos zien kijken. :o Maarja. Heb ik nu voorgedrongen? Vind ik niet. De anderen hadden dit ook kunnen doen en zo wat efficienter van de beschikbare pompen gebruik maken.
Ik rij niet achteruit, maar ik tank dan ook gewoon aan dezelfde kant waar jij stond. Dan maar een beetje trekken aan de slang :X

Ik vind het niet aso, dat hadden al die wachtenden ook best kunnen verzinnen.
pi_121697053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:17 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik rij niet achteruit, maar ik tank dan ook gewoon aan dezelfde kant waar jij stond. Dan maar een beetje trekken aan de slang :X
Dat, trek die slang verdomme gewoon naar je auto :')
Hoe moeilijk kan het zijn zeg.
pi_121697276
Ik zie idd ook wel es mensen 2/3 autos wachten omdat ze met het klepje aan de goeie kant willen staan :') godverdomme trek die slang gewoon wat langer uit! :')
  Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 21:24:32 #235
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121697367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zie idd ook wel es mensen 2/3 autos wachten omdat ze met het klepje aan de goeie kant willen staan :') godverdomme trek die slang gewoon wat langer uit! :')
En dan heb je ook nog van die grapjurken die je boos gaan aanstaren als je op je dooie gemakje naar binnen slentert om te betalen. En dan lekker ontspannen jasje weer uit doet, in de auto gaat zitten, radio aan, enz.

Terwijl de pomp naast je al een kwartier stof staat te happen :')

Het is nog beter om op zo'n moment een bakje koffie te scoren binnen en daarmee naar buiten te komen slenteren :@
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:46:23 #236
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_121698682
quote:

Ik heb nog nooit een vrouw (wachtende auto linksonder) zo boos zien kijken. :o Maarja. Heb ik nu voorgedrongen? Vind ik niet. De anderen hadden dit ook kunnen doen en zo wat efficienter van de beschikbare pompen gebruik te maken en aldus de voortgang erin te houden.

Maar ik reed alweer weg toen mevrouw linksonder nog altijd aan het wachten was...
Die vrouw was dan vast boos op zichzelf; als in: Waarin ben ik te achterlijk om op dat idee te komen.... ;)

Ik vind t geen voordringen; puur profiteren van andermans laten we zeggen niet zo snuggerheid... :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_121698721
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Automaat is wel kut bij gladheid ja.
Gebruik je winterstand.
pi_121698938
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit is gewoon normaal had het van de week ook, stonden ook 3/4 auto's te wachten omdat hun klepje aan de verkeerde kant zit :')
pi_121705859
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik had hetzelfde gedaan. Met het verschil dat ik een dikke grijns naar mevrouw zou opzetten. Of een dom hoofd, het ligt maar net aan m'n mood.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121706260
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit doe ik ook.... Niks geen voordringen inderdaad... gewoon slim omgaan met de situatie...
En ik draai hem ook altijd, simpelweg omdat veel pompen blijkbaar niet zo'n lange slang meer hebben om hem naar de andere kant van de auto te trekken.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121708876
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:05 schreef Spezza19 het volgende:
simpelweg omdat veel pompen blijkbaar niet zo'n lange slang meer hebben om hem naar de andere kant van de auto te trekken.
Dat is een irritatie op zich waardig. Ging laatst tanken, klepje aan de verkeerde andere kant, kon trekken aan die slang wat ik wilde maar zat geen beweging in. Die slang zat vastgenageld met beugels zodat je net 1,5 meter had, godverdegggg....... }:|
pi_121709473
Gewoon terecht dat jij het zo gedaan hebt. Jij hoeft toch niet aan te sluiten omdat hun staan te wachten.

Wat soms wel vervelend is, dat als gas/benzine aan elkaar of te dicht bij elkaar staan. Gas heeft vaak 1 hooguit 2 slangen, en dan word ik vaak zat geblokkeerd door benzine auto's. Dan moet ik gaan wachten terwijl er soms bij de andere pompen helemaal niks te doen is, ziet er vrij dom uit natuurlijk.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 08:37:17 #243
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:42:28 #244
206580 Luxuria
pi_121710627
Irritante mensen die op schone wegen nog 40 blijven rijden }:|
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:58:53 #245
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121710846
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ach, gewoon boos laten kijken en vriendelijk teruglachen, misschien nog even zwaaien, dan vreten ze zich helemaal op :D

Vanmorgen was het weer parade van de langzame mensen op de weg. }:| Niet doorrijden waar het wel kan, mensen die met 100 de linkerbaan op komen zeilen en vervolgens er niet meer vanaf te slaan zijn, mensen die niet fatsoenlijk kunnen accelereren op een snelweg, mensen die een inhaalactie beginnen en vervolgens met dezelfde snelheid als de andere auto gaan rijden enz. Mijn god, wat zitten er toch een idioten op de weg soms |:(
pi_121710958
Ja dat had ook, gister weer de reis Leeuwarden-Venlo gemaakt. Zijn er dus serieus mensen die 100 rijden..een vrachtwagen in gaan halen...meet accelereren tot max 110 ipv effe 120 zodat de rest er geen hinder van ondervindt.
pi_121711955
Had gister iemand die ging op de snelweg naar links om me in te laten voegen bij Drachten(ri Groningen). Stukje mag je nog 100, dus terwijl ik druk aan het accelereren was(en inmiddels 80 reed) kwam diegene die naar links ging voor mij echt vlak voor mijn neus naar rechts, zal nog geen halve meter ruimte zijn geweest.
Probleem was ook nog eens dat zij 80 reed, en ik toen al richting de 100 ging..
Kon dus kiezen: vol op de remmen of zelf met een flinke slinger naar links.
Dat laatste maar gedaan omdat 300 meter verderop de borden 130 al stonden en ik niet eerst nog vol in de remmen wou.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121712671
Herkenbaar :')
Ik kreeg ook een keer een kwaad gezicht toen ik een ruimte-gever rechts voorbij kwam. Vrouw in zo'n 107 geval uiteraard. Op een lege snelweg...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:53:10 #249
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121713858
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:15 schreef Piles het volgende:
Herkenbaar :')
Ik kreeg ook een keer een kwaad gezicht toen ik een ruimte-gever rechts voorbij kwam. Vrouw in zo'n 107 geval uiteraard. Op een lege snelweg...
Ik ben een keer de halve stad achtervolgd door een linksklever. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
pi_121713896
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

En ik ben een keer de halve stad achtervolgd door zoeen. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Gewoon in de stad stoppen, uitstappen en even vragen wat haar bedoelingen zijn kwam niet in jou op?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:54:41 #251
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121713914
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Gewoon in de stad stoppen, uitstappen en even vragen wat haar bedoelingen zijn kwam niet in jou op?
Ben niet zo driest. :@
pi_121713930
quote:

[..]

En ik ben een keer de halve stad achtervolgd door zoeen. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Misschien wilde ze je gewoon even erop wijzen dat je een achterlicht stuk had. :+

Maar ik zou ook gewoon midden op de straat gestopt zijn om opheldering te vragen. Dat heb ik al eens gedaan en toen werd de bestuurder opeens heel klein achter zijn stuur.
pi_121714011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:54 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ben niet zo driest. :@
Driest?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121714660
Gister voegde iemand vlak voor me in op een 80-weg. Dus ik vol in de ankers (lekker met gladheid) en vol groot licht erop. Achter mij was de weg leeg dus hij had ook kunnen wachten.

Gaat die kutmongool met nog geen 60 voor me rijden :') en helaas duurde het ff voordat ik er langs kon.

Fijn joh, oude mensen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:29:28 #255
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121715017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Driest?
Als in 'flink, dapper, moedig'. :@
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 14:10:07 #256
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121720846
quote:

[..]

Ik ben een keer de halve stad achtervolgd door een linksklever. Dame rijdt constant links met 110 met een kilometer ruimte, en ik haal rechts in met 120. Vervolgens gaat ze op mijn bumper rijden, gebaren makend en groot licht knipperend. Ik ging uiteindelijk zelfs 140,150 om dr wat voor te zijn, maar nog steeds bleef ze niet meer dan 7 meter achter. En in de stad reed ze ook exact vlak achter me, zichzaggend door de stad, tot ik onverwachts zonder richting met een gier een zijstraatje insloeg waar ze niet meer op kon reageren.
pffft.
Ze wilde wilde neuqseks met je :@
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:22:27 #257
206580 Luxuria
pi_121721348
quote:

[..]

pffft.
Dat is wel heel erg _O- :')
pi_121721523
quote:

[..]

pffft.
Bang zijn voor een dame :o
pi_121721857
Mensen die op een 3-baansweg in het midden blijven rijden..
pi_121722028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef XSbig het volgende:
Mensen die op een 3-baansweg in het midden blijven rijden..
Ach ja, die rechter baan moeten ze ook gewoon afschaffen.... Compleet nutteloos
pi_121722231
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:38 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ach ja, die rechter baan moeten ze ook gewoon afschaffen.... Compleet nutteloos
Ik vind het heerlijk, net als lege spitsstroken O+
pi_121722709
Alleen jammer dat je de sjaak bent ivm rechts inhalen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:00:01 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121722964
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vreemd dat je daarvoor bekeurt kan worden, terwijl het onmogelijk is om rechts in te halen als men zich aan de regels houdt :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121723358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vreemd dat je daarvoor bekeurt kan worden, terwijl het onmogelijk is om rechts in te halen als men zich aan de regels houdt :')
Ja het is het gevolg van een andere overtreding die mijn inziens de capaciteit van ons wegennet verneukt.
pi_121723560
quote:
Vriend van me (ex-agent) had daar nog een leuk idee over. Rechts inhalen is toegestaan bij file, blokmarkering en doorgetrokken streep :P Dus ook bij spitsstrook :+
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 15:15:03 #266
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121723657
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Vriend van me (ex-agent) had daar nog een leuk idee over. Rechts inhalen is toegestaan bij file, blokmarkering en doorgetrokken streep :P Dus ook bij spitsstrook :+
Probeer het eens uit. Ik ga het er niet op gokken.
pi_121723662
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:18:21 #268
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121723803
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Probeer het eens uit. Ik ga het er niet op gokken.
Zou ik ook niet doen. Het RVV heeft het uitlsuitend over blokmarkering. Doorgetrokken streep wordt niet genoemd als uitzondering.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 15:21:56 #269
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121723978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen. Het RVV heeft het uitlsuitend over blokmarkering. Doorgetrokken streep wordt niet genoemd als uitzondering.
Precies. Als extra uitzondering wordt volgens mij nog wel voorsorteren genoemd dacht ik.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:27:46 #270
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121724263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:21 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies. Als extra uitzondering wordt volgens mij nog wel voorsorteren genoemd dacht ik.
Idd. Voorsorteren, blokmarkering, trams en files worden genoemd.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 15:34:53 #271
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121724573
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:27 schreef OEM het volgende:

[..]

Maar voorsorteren zoals men op de A8 doet telt dan weer niet :')
pi_121725032
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Hmm, dan weet ik niet wat ie bedacht heeft.
Interesseert me ook niet, ik haal toch wel rechts in.
pi_121725709
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:27 schreef OEM het volgende:

[..]

En rotondes, meen ik, maar dat heb ik altijd een slecht plan gevonden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_121726023
Ik haal altijd rechts in als er zo'n piemel op de middelste baan blijft hangen. Ik ga niet twee banen opschuiven naar links omdat een klapmongool waarvan ze beter het rijbewijs kunnen afnemen zich niet aan de regels houdt.

Op tweebaanswegen doe ik het ook. Paar weken terug zo'n oude sok van een dame die continue links bleef rijden omdat er een kilometer verderop een vrachtwagen reed.... :(
pi_121726305
was gisteren aan het rijden. reed een kilometer of 100 op de snelweg. er kwam niks achter mij aan en reed op de linkerbaan. verderop was een opkomende file waar het van 2 naar 1 baan gaat. dus ik ga iets rustiger rijden. ben ik bijna bij de opsplitsing, schiet er een auto van de rechter baan, achter mij op de linker baan. dat op een plek waar je al in moet voegen. ik rij door en vlak bij het einde laat iemand mij er voor. (het werd pas echt druk bij het invoeg stuk). dit was ongeveer 10 meter voor het 1 baan werd. gaat die eikel die achter me reed mij voorbij, door de doorgetrokken streep en probeert me gewoon van de weg af te drukken.

mensen zijn echt gek.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_121727032
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:13 schreef Posergoth6667 het volgende:
was gisteren aan het rijden. reed een kilometer of 100 op de snelweg. er kwam niks achter mij aan en reed op de linkerbaan.

mensen zijn echt gek.
Idd! Waarom de fok!?

Waarschijnlijk was dat een hint dat je gewoon RECHTS moet rijden met je 100. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
pi_121727064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Idd! Waarom de fok!?
Precies wat ik dacht. :P
pi_121730191
Aan de vrouw in de volkswagen up die omstreeks 14:00 vandaag door de coentunnel ging...zit niet zo zenuwachtig op de rem te trappen als er zeker nog 3 auto's tussen u en uw voorganger passen...
Heb maar even vriendelijk mijn motor geluid van mijn auto wat laten horen door wat op te gassen...en ben u daarna via de rechterbaan gepasseerd, onnodig links plakken dus ook nog.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 17:46:33 #279
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121730218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:45 schreef Balsam het volgende:

Heb maar even vriendelijk mijn motor geluid van mijn auto wat laten horen door wat op te gassen...en ben u daarna via de rechterbaan gepasseerd, onnodig links plakken dus ook nog.
Dat zal haar leren :')
pi_121730268
Nee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde...maar ik irriteerde me aan haar irritante rem getrap.
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 17:48:58 #281
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121730312
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:47 schreef Balsam het volgende:
Nee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde...maar ik irriteerde me aan haar irritante rem getrap.
En dat is je meerdere bekeuringen waard? :o
pi_121730332
Geld moet rollen :9
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 17:50:59 #283
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:21:52 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121731443
Zojuist ingehaald door een Mercedes kombi.
Dacht eerst wat lichtreflecites oid te zien maar kan niets anders geweest zijn dan een vonkenregen uit zijn velgen :X

Daarachter kwam nog een Q7, allebei abo op de linkerbaan volgens mij :')
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:48:45 #285
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_121738005
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:49 schreef Balsam het volgende:
Geld moet rollen :9
Inderdaad, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:52:28 #286
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121738188
quote:
Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).
Ten eerste heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, en ten tweede wisselt de persoon van rijstrook en maakt daarmee een bijzondere verrichting en hoort dus ander verkeer niet te hinderen... Dus als hij door die actie tegen jou aanklapt omdat meneer niet goed kijkt, is hij toch de lul. Wel jammer van de krassen in je zijkant dan... maarja.
pi_121749793
Al dat linksgeplak bevestigt wel een oud Duits grapje. 'NL' -> Nur Links.
pi_121750133
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja het mag niet, want 'de persoon kan zich plotseling bedenken om weer naar rechts te gaan' (aldus Koos Spee).
Ten eerste heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, en ten tweede wisselt de persoon van rijstrook en maakt daarmee een bijzondere verrichting en hoort dus ander verkeer niet te hinderen... Dus als hij door die actie tegen jou aanklapt omdat meneer niet goed kijkt, is hij toch de lul. Wel jammer van de krassen in je zijkant dan... maarja.
Spee heeft wel gelijk wat betreft onoplettende automobilisten, maar dat is ook als je links inhaalt.
Overigens is diegene die 'm naar rechts gooit tegen een rechts-inhalende auto alleen voor de verzekering de sjaak. De rechtsinhaler kan hooguit een (dikke) prent krijgen.
pi_121752094
Zo'n app als Flitsmeister is wel een uitvinding zeg, rij nu al tijden bekeuring vrij rond terwijl ik toch altijd wel fors doorrij.
pi_121754262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:45 schreef Balsam het volgende:
Aan de vrouw in de volkswagen up die omstreeks 14:00 vandaag door de coentunnel ging...zit niet zo zenuwachtig op de rem te trappen als er zeker nog 3 auto's tussen u en uw voorganger passen...
Die leest niet mee hoor, je kan het ook gewoon aan ons vertellen.
pi_121754270
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo'n app als Flitsmeister is wel een uitvinding zeg, rij nu al tijden bekeuring vrij rond terwijl ik toch altijd wel fors doorrij.
Absoluut! Zeker als je veel rijdt. Ik rijd op relatief veel onbekende wegen dus het is echt perfect.
pi_121756702
Gister in Zaadam. Volgens de navi moest ik bij de kruising rechtdoor, dus ging ik bij de kruising ervoor op de rechtbaan staan. Bij groen ging ik rijden en zag dat ze voor rechtdoor de linkerbaan hadden voorzien van een pijl rechtdoor en natuulijk linksaf. Dus ik netjes invoegen naar links. Daarbij trok ik op met kwart gas ofzo en de kerel op de linkerbaan kon denk ik de versnellingen niet vinden, reed ieder geval nog langzamer.

Zo voegde ik dus netjes meters ervoor met een hogere snelheid in, wat denk je, seinen die kerel. Dus bij het stoplicht moesten we weer stoppen, hij ging links van me staan.

Dus ik me raam openen en vroeg de kerel netjes of die kon uitleggen wat er aan de hand was. Riep snel iets van voorsorteren en deed het raam weer omhoog. Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed. Maar mocht niet baten, snap het probleem zowiezo niet ik sneed hem niet eens of blokkeerde hem ook niet. Rare gast.
.
pi_121757024
Ach, we kunnen hier in Nederland sowieso nog wat leren over mensen rustig voorlaten op dat soort momenten. Ook invoegen bij 2->1 rijstroken, sommige mensen hebben gigantische haast maar je schiet er niks mee op :P
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:41:29 #294
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121757195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:20 schreef Fer het volgende:
Dus ik me raam openen en vroeg de kerel netjes of die kon uitleggen wat er aan de hand was. Riep snel iets van voorsorteren en deed het raam weer omhoog. Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed. Maar mocht niet baten, snap het probleem zowiezo niet ik sneed hem niet eens of blokkeerde hem ook niet. Rare gast.
Als mensen aangesproken worden op hun handelen schrikken ze zich rot.
Op de parkeerplaats op werk gingen ze ook buiten de vakken staan, dicht bij de ingang. Dus ik zeg er wat van tegen zo'n kerel: 'dit is niet toegestaan en daar aan het eind zijn nog vakken vrij'. Hij schrok ervan, mompelden nog van 'anderen doen het ook'. ging wel stoer gewoon het gebouw in zonder de auto te verplaatsen, maar de volgende dag zag ik 'm er niet meer staan.
Of eentje die snoeihard over het parkeerterrein reed (volgas van bocht naar bocht). Werd hij door de beveiliging op aangesproken, kreeg die een snauw en grauw terug. Onfatsoenlijk.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:53:56 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121757457
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfs als je met rijlessen meteen aan het begin van een uitvoeg strook uitvoegt krijg je nadrukkelijk te horen "spiegel en over je schouder kijken, als daar al iemand rijdt is het jouw fout!!"

En dan mogen linksplakkers wel naar rechtskomen zonder te kijken? Get real :')
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 11:55:09 #296
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121757479
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfs als je met rijlessen meteen aan het begin van een uitvoeg strook uitvoegt krijg je nadrukkelijk te horen "spiegel en over je schouder kijken, als daar al iemand rijdt is het jouw fout!!"

En dan mogen linksplakkers wel naar rechtskomen zonder te kijken? Get real :')
Inderdaad ja, ook als je al honderden meters van te voren al op de rechterbaan reed en voortdurend in je spiegels zat te koekeloeren. :')
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:18:46 #297
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121757979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:20 schreef Fer het volgende:
Dus ik netjes invoegen naar links.
Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)
quote:
Ik nog uitleggen dat ik er nooit kom en op navi reed.
Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:24:03 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121758082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Niks netjes, je overtreedt de verkeerswet. Als je voorgesorteerd staat, moet je die strook volgen. (RVV artikel 78)

[..]

Onbekendheid of een navi gebruiken is geen reden om de verkeersregels te overtreden,
Ik moet zeggen dat het af en toe wel irritant is dat mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt het niet kunnen accepteren dat het zo is en dus een gevaarlijke situatie creeëren.

Eindhoven, Kennedylaan. Elke dag gaan er mensen op de rechtdoor strook (70!) stilstaan om alsnog voor linksaf er tussen te komen. |:(
Terwijl als ze gewoon rechtdoor rijden en bij de volgende stoplichten linksafslaan ze op hetzelfde punt uitkomen. Tijdverschil is kleiner dan 1 minuut...
pi_121758215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:18 schreef OEM het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar zonder te weten waar het exact was kan je niet weten of hij de wet overtrad of niet.....
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:33:15 #300
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121758324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:29 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar zonder te weten waar het exact was kan je niet weten of hij de wet overtrad of niet.....
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')