Hangt ervan af waar. Geen spoor van gladheid gezien.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 05:10 schreef Ridocar het volgende:
Blij dat ik thuis ben vandaag, het schijnt glibberen en glijden te zijn. (?)
Waarom geef je geen voorrang dan? Maakt alles toch veel gemakkelijker en veiliger?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdomme vanmorgen ook weer! Net nu ik mijn dashcam een keer niet aan heb. Rij je op snelweg op de linkerhelft want je haalt samen met nog meer auto's een rits auto's in. Ik rij 120, rechts rijden ze 100/110.
Zit er een gat van 5/6 meter tussen mijn voorligger...krijgt zo'n oude vent op de rechterweghelft het in zijn hoofd om daar tussen te willen en geeft richting aan....prima..richting aangeven mag..maar ga er dan niet van uit dat je ook daadwerkelijk voorrang krijg en ertussen kan!
Sommige mensen gooien de auto na 2 keer knipperen al naar links!
Die kijken dus niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Omdat deze mensen geen voorrang hebben en als je een gat van 6 meter wilt benutten om naar links te komen (terwijl ze dus rechts rijden en niet eens op de invoegstrook), je een gevaarlijkere situatie maakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Waarom geef je geen voorrang dan? Maakt alles toch veel gemakkelijker en veiliger?
Hieroquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar. Geen spoor van gladheid gezien.
Ja, laten we allemaal eigen verkeersregels gaan bedenken en mensen voorrang geven die dat niet hebben. Daar wordt het overzichtelijker vanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Waarom geef je geen voorrang dan? Maakt alles toch veel gemakkelijker en veiliger?
Nouja, een ding moeten we haar nageven. Haar opmerking getuigd niet van veel verkeersinzicht. Dit zou dus betekenen dat het inderdaad veiliger wordt als zij iedereen voor laat omdat ze zo stil blijft staan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, laten we allemaal eigen verkeersregels gaan bedenken en mensen voorrang geven die dat niet hebben. Daar wordt het overzichtelijker van
De ANWB maakt het helemaal bont:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
1000 km file.
http://www.nu.nl/binnenla(...)meter-sneeuwval.html
Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt vanmorgen. Er was echt he-le-maal niets aan de hand op de weg waar ik reed (A73), maar op de een of andere manier vonden sommige mensen het nodig om 70 te moeten gaan rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 01:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Vrolijk 130 rijden op de snelweg wanneer het glad is en er sneeuw ligt. En dan raar staan te kijken als je opeens achterstevoren komt te staan. En dan helemaal niet meer de weg op durven wanneer er ook maar iets van sneeuw uit de lucht komt vallen.
Als jij gewoon je snelheid zou aanpassen op de omstandigheden op de weg is er niets aan de hand muts.
Die telt ook binnenwegen en gewone stratenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ANWB maakt het helemaal bont:
[ afbeelding ]
Er staat bij "op de snelweg".quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:05 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die telt ook binnenwegen en gewone straten
Omdat ik 120 rijd en die auto 100..moet ik dus in de ankers (met auto's achter me) alleen omdat die oude opa niet even 10 seconden kan wachten totdat er daadwerkelijk ruimte is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nondejuquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ANWB maakt het helemaal bont:
[ afbeelding ]
Echt wel; weet niet hoe het daar is, maar hier heeft het niet eens gesneeuwd..quote:
En jij rijdt op 5/6 meter van je voorligger bij een snelheid van 120 km omdat? Als ik die voorganger was geweest had ik allang 70 gereden om je duidelijk te maken dat je redelijk dichtbij zit...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdomme vanmorgen ook weer! Net nu ik mijn dashcam een keer niet aan heb. Rij je op snelweg op de linkerhelft want je haalt samen met nog meer auto's een rits auto's in. Ik rij 120, rechts rijden ze 100/110.
Zit er een gat van 5/6 meter tussen mijn voorligger...krijgt zo'n oude vent op de rechterweghelft het in zijn hoofd om daar tussen te willen en geeft richting aan....prima..richting aangeven mag..maar ga er dan niet van uit dat je ook daadwerkelijk voorrang krijg en ertussen kan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |