SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
Laatste post!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:47 schreef ejiraM het volgende:
http://omroep.vara.nl/media/202710
Joep van Deudecolumn bij Giel over WIDM!
Ik ookquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:19 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Ik heb dan altijd echt drie dagen het deuntje in mijn hoofdMaar hij is wel weer tof
Goede TTquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:50 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Laatste post!
En degene die het volgende topic is echt een c-c-combobreaker! Ik zou bijna denken dat ik het erom deed
Dat valt mij ook op alleen hij staat niet tegen de muur.. Alweer zin in donderdag WIDMquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Waarom staat Tim niet met zijn rug tegen de muur?
ik voel de paranoia al toeslaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:04 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op alleen hij staat niet tegen de muur.. Alweer zin in donderdag WIDM
Kees begint bij de Orlando Towers (de sloppenwijk ten zuiden van Chris Hani Road) en pakt daar de taxi op de hoek bij de Shell en KFC, vervolgens zien we helemaal aankomen bij het politiestation, wat hem dus in principe langs de kerk heeft geloodst. Heel vreemd!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:16 schreef remcoP het volgende:
http://avro.nl/wieisdemol(...)ng_afl1#.UOxUEXdXuSo
bij mezelf hè!quote:
Omg sorry buufquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:55 schreef debuurvrouw het volgende:
bij mezelf hè!dat ik zo het opschrift van de shirts weer zit te lezen enzo. Die Daniel praat wel zo verrekte keurig dat alles wat hij zegt ingestudeerd lijkt. da's ook ff wennen.
Thnx, heb hem ook in de OP van RLS / [WIDM] De uitzending van donderdag 10 januari #1 gezet.quote:
Hmm.quote:
Dank voor je tip. Ik heb alles gezien via internet ! De moltalk , de 13 minuten uitzending van vorige week donderdagquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:16 schreef remcoP het volgende:
http://avro.nl/wieisdemol(...)ng_afl1#.UOxUEXdXuSo
Geen idee, denk wel redelijk wat! Hoezo?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat wij ons van de week afvroegen. Met hoeveel cameramensen wordt WIDM gedraaid? Weet iemand dat?
Naar aanleiding van opdracht 1. Zouden er 10 cameramensen zijn geweest? En heeft de Mol tijdens de hele opnameperiode zijn/haar eigen cameraman?quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:34 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Geen idee, denk wel redelijk wat! Hoezo?
Ik weet dat dit in eerdere seizoenen wel zo was, hoe het nu is zou ik je niet kunnen vertellen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Naar aanleiding van opdracht 1. Zouden er 10 cameramensen zijn geweest? En heeft de Mol tijdens de hele opnameperiode zijn/haar eigen cameraman?
Hangt er vanaf hoeveel ze hebbenquote:Op woensdag 9 januari 2013 13:11 schreef Pino112 het volgende:
Zal dat niet opvallen bij de andere deelnemers dan? Heb zelf ook geen idee hoe het werkt dus shoot me.
Nou, dat vroeg ik me dus afquote:Op woensdag 9 januari 2013 13:11 schreef Pino112 het volgende:
Zal dat niet opvallen bij de andere deelnemers dan? Heb zelf ook geen idee hoe het werkt dus shoot me.
En dan? Dan weet je wie de mol is en dan is de hele fun eruit?quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat alle cameramannen het wel weten wie de Mol is, zodat ze alles goed in beeld kunnen brengen..
Beter zorgt een van ons dus dat ie mee kan met de opnames voor volgend seizoen.
Naja, met 'goed' bedoel ik niet dat iedereen na 3 seconden kan wie zien wie de Mol is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En dan? Dan weet je wie de mol is en dan is de hele fun eruit?
De torens waren al, inclusief voetbal, ruim van tevoren geschilderd. Het lijkt mij stug dat de voetbal een hint is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:00 schreef El.Wulfo het volgende:
Mooi een WIDM topic! Ik kom er in.
Meteen mijn theorie er in gooien dan maar.
Ik denk dat Daniel Boissevain de Mol is, voornamelijk omdat er pas 1 aflevering is geweest en er dus zo weinig hints te vinden zijn ben ik het wat verder gaan zoeken en heb ik gekeken wat ik aan hem kon linken.
- De voetbal die op de torens geschilderd was op een van de twee torens, een hint naar All Stars.
- De mol die vol overtuiging van grootte hoogte af springt, welke bekende Nederlander deed dat ook? Juist, Herman Brood (ik kwam er op door de schilderijen), en wie speelt Herman Brood in de Film?
- De manier waarop Daniel zijn handen heeft wanneer Ewout hoort dat hij af is. Heel erg lang houdt hij zijn handen op een vreemde manier naast zijn gezicht, moet een mol voorstellen?
Verder kan ik me niet voorstellen dat "48 uur in Johannesburg" geen hint is. Als je het dagboek van Ewout leest komt "48u"er een stuk of 4x in voor.
Ik kan dit alleen niet aan een persoon linken.
Johannesburg doet ook mee aan het 48 hour film project, maar ik kan daar geen titels of iets anders van vinden. Iemand hier meer over?
Of moet ik de vorige topics gaan doorlezen?
Graag gedaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dank voor je tip. Ik heb alles gezien via internet ! De moltalk , de 13 minuten uitzending van vorige week donderdag
Die heb je vorig jaar al gehad toch? Iemand anders is dan leuker. JP ofzoquote:Op woensdag 9 januari 2013 13:39 schreef MrManiak het volgende:
Als wij binnenkort een Q&A met Anton Jongstra kunnen krijgen gaan we deze vraag zeker stellen
Anton hebben we inderdaad vorig jaar geïnterviewd, we kunnen proberen om JP te ondervragen...Als hij dat wil, volgens mij is hij niet zo happig voor vraaggesprekken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die heb je vorig jaar al gehad toch? Iemand anders is dan leuker. JP ofzo.
Volgens mij is hij niet zo happig in zijn gezicht tonen haha. Niet geschoten is altijd mis hequote:Op donderdag 10 januari 2013 09:15 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Anton hebben we inderdaad vorig jaar geïnterviewd, we kunnen proberen om JP te ondervragen...Als hij dat wil, volgens mij is hij niet zo happig voor vraaggesprekken.
Nee hoor, dat weten ze niet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat alle cameramannen het wel weten wie de Mol is, zodat ze alles goed in beeld kunnen brengen..
Beter zorgt een van ons dus dat ie mee kan met de opnames voor volgend seizoen.
Ik ga kijken wat ik kan doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij is hij niet zo happig in zijn gezicht tonen haha. Niet geschoten is altijd mis he.
Er moet minimaal één cameramens wel op de hoogte zijn. Dat kan niet anders.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hoor, dat weten ze niet.
Waarschijnlijk hebben ze het op een gegeven moment wel door, maar ze weten het niet van te voren. Er zijn maar enkele mensen die het weten. Art weet het ook niet, al is het natuurlijk ook zo dat hij dichtbij het vuur zit en dus sneller iets door zal hebben.
Wat is daar vreemd aan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoorde vanmorgen ook die reclame voor vanavond op de radio, waarin Art inderdaad "Vanavond, een nieuwe serie Wie is de Mol" zegt... Wel vreemd.
Waarom zou dat moeten dan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er moet minimaal één cameramens wel op de hoogte zijn. Dat kan niet anders.
Het woord serie gebruiken we in Nederland vrijwel nooit. Wij zeggen altijd aflevering/episode. In het buitenland wil men het nog wel eens gebruiken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:12 schreef Differ het volgende:
[..]
Wat is daar vreemd aan als ik vragen mag?
hebben ze niet gewoon een oude reclame per ongeluk gebruikt?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het woord serie gebruiken we in Nederland vrijwel nooit. Wij zeggen altijd aflevering/episode. In het buitenland wil men het nog wel eens gebruiken.
Dus vanavond begint een nieuwe serie?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het woord serie gebruiken we in Nederland vrijwel nooit. Wij zeggen altijd aflevering/episode. In het buitenland wil men het nog wel eens gebruiken.
Serie --- Zerie --- Zarie --- Zaray....quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan, maar de rest van de spot ging over aflevering 2.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef franklop het volgende:
[..]
hebben ze niet gewoon een oude reclame per ongeluk gebruikt?
quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:28 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Serie --- Zerie --- Zarie --- Zaray....
Nee laat maar
We moeten de regels vd mods wel opvolgen, er zijn niet voor niets aparte topicsquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:33 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Zeg er zit een knop in het topic hè
quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
We moeten de regels vd mods wel opvolgen, er zijn niet voor niets aparte topics
En verder pleur je gewoon op wolfjen
RLS / [WIDM] De uitzending van donderdag 10 januari #1quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef byah het volgende:
moet ik iets naar aanleiding van de 1 minuut van aflevering 2 in dit topic plaatsen?
Wat zijn jullie ook een lief stelletje.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
We moeten de regels vd mods wel opvolgen, er zijn niet voor niets aparte topics
En verder pleur je gewoon op wolfjen
Omdat er toch in elk geval eentje alle molacties en molbiechts op moet nemenquote:
doen ze dat niet gewoon zelf met een handycam ofzo? Dat denk ik altijd...quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Omdat er toch in elk geval eentje alle molacties en molbiechts op moet nemen
Volgens mij niet.. De molacties in elk geval nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
doen ze dat niet gewoon zelf met een handycam ofzo? Dat denk ik altijd...
heel subtielquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:08 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Volgens mij niet.. De molacties in elk geval nietZou ook wel opvallen als tijdens een opdracht iemand met een handycam rondloopt
Molacties, worden automatisch opgenomen, hoef je niks voor te weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Omdat er toch in elk geval eentje alle molacties en molbiechts op moet nemen
Dennis die lachend in de camera zijn geld over boord gooit... Dan lijkt het me handig dat de cameraman dat weet toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Molacties, worden automatisch opgenomen, hoef je niks voor te weten.
Molbiechten, camera en iemand van de productie en klaar toch?
Maar het kan best zijn dat tegenwoordig de cameramensen het wel weten
Dennisquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dennis die lachend in de camera zijn geld over boord gooit... Dan lijkt het me handig dat de cameraman dat weet toch?
Geweldigquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:37 schreef alors het volgende:
Ik kijk het nu even terug, wat briljant was datHij ligt al in een deuk als Regina wordt verteld dat ze de verliezer is
Camera- en productiemensen moeten het inderdaad wel weten, anders ga je gewoon beelden missen in de montage en dus in de uitzending... en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dennis die lachend in de camera zijn geld over boord gooit... Dan lijkt het me handig dat de cameraman dat weet toch?
Ego is de Molquote:
quote:
Er zijn zoooveel beelden, daar mis je niks aan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Camera- en productiemensen moeten het inderdaad wel weten, anders ga je gewoon beelden missen in de montage en dus in de uitzending... en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Vorige week was het ook met kleine letters geschrevenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:58 schreef Pino112 het volgende:
Ik weet niet hoe de titel van de eerste aflevering was geschreven, maar 'spiegelbeeld' was met een kleine letter.
Dat viel mij op
De achternaam van Daniel is ook nog steeds fout geschreven in de leader. En ja, dat was vorige week ook al.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:57 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Vorige week was het ook met kleine letters geschreven
Het blijft erg verdacht... Of gruwelijk slordig, een van de twee.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De achternaam van Daniel is ook nog steeds fout geschreven in de leader. En ja, dat was vorige week ook al.
Ik neem aan dat genoeg mensen dat opvalt en evt mailt oid naar WIDM, lijkt me dat ze het dan wel zouden veranderen..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:07 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Het blijft erg verdacht... Of gruwelijk slordig, een van de twee.
Toch is dat een fout die je vrij makkelijk maakt, lijkt me sterk als een missende i al een aanwijzing moet zijn...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De achternaam van Daniel is ook nog steeds fout geschreven in de leader. En ja, dat was vorige week ook al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:37 schreef JohnDDD het volgende:
Enorme spoiler omtrent de identiteit van de mol. Als je niet wilt weten wie het is, niet lezen.Verkeerde topic en dat was al bekendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
RLS / [WIDM] Het grote hints en theorieën topic
Als het een fout zou zijn, waarom zou het dan nu nog steeds in de leader staan? Het moet iemand toch wel zijn opgevallen, Daniel zelf misschien ook wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Toch is dat een fout die je vrij makkelijk maakt, lijkt me sterk als een missende i al een aanwijzing moet zijn...
Kan zijn idd, maar om dat voor de 2e aflevering nog aan te passen was misschien wel iets te kort dag? Los daarvan zie ik gewoon niet hoe dit een hint kan zijn. Tenzij er nou elke aflevering een bepaalde naam fout is geschreven ofzo, op blijven letten dus...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:56 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Als het een fout zou zijn, waarom zou het dan nu nog steeds in de leader staan? Het moet iemand toch wel zijn opgevallen, Daniel zelf misschien ook wel.
Lijkt mij een mooie eerste selectie-opdracht; vind de linkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb 't linkje even weggehaald, dan lijkt 't wat minder op spam. Mensen die intersse hebben gaan zelf wel ff op zoek.
Erg vet! Alleen jammer dat ik dit jaar niet kan gedurende die periodequote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:54 schreef ohnikua het volgende:
Ik had het hier al eerder gepost - maar nu het Wie is de Mol topic weer wat actueler is zou ik jullie (als oud-deelnemer) graag wijzen op 'De Saboteur'
De Saboteur is een jaarlijkse jongerenreis (18-30 jaar, deze zomer is de 6e editie), oorspronkelijk gebaseerd op Wie is de Mol. De reis gaat dit jaar (12-22 juli) van Utrecht naar Roemenië. 15 kandidaten, iedere dag propvol met opdrachten én met executietesten, het grootste deel van de groep zal Roemenië dus niet halen. Van de reis worden afleveringen gemaakt (vooral leuk voor kandidaten en deelnemers. Ik vond het echt geweldig, super goed georganiseerd, had echt het gevoel dat ik in Wie is de Mol zat.
Ik bedoel dit nadrukkelijk niet als reclame (het wordt ook vrijwillig georganiseerd), maar ben zelf erg enthousiast en kan me voorstellen dat hier mensen zitten die dit ook graag mee zouden maken.
Promo-filmpjes (met beelden van mij reis):
Teaser:
Trailer:
Of ervoor?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
Die tweet van @ditisdemol. Hint na kees en/of janine?
Het is wel eens voorgekomen dat een kandidaat eruit gaat, maar een aflevering later als verrassing weer opduikt. En het lijkt me ook sowieso sterk dat er 2 kandidaten uit gaan in een aflevering ( sinds Janine door die sprong er uit is ). En normaal is er zo'n emotioneel afscheid.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik geloof niet dat er iemand weggaat zonder rood scherm, dat is nog nooit gebeurd.
Het is wel eens eerder gebeurd toch dat iemand even uit de groep gehaald werd?
Ze konden in seizoen 10 Barbara terugkopen nadat ze was afgevallen in de executie (en dat is toen ook gedaan).quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik geloof niet dat er iemand weggaat zonder rood scherm, dat is nog nooit gebeurd.
Het is wel eens eerder gebeurd toch dat iemand even uit de groep gehaald werd?
Hoezo? Die pijpjes werden vóór de executie overhandigd. Dus heeft het m.i. niet expliciet met Tim te maken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:59 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik denk dat die 2 pijpjes iets te maken hebben met het vertrek van Tim?.,.,.
ja, maar na het ongeluk. Dus toen hadden ze het al helemaal kunnen bedenken dat Tim ''zo genaamd'' eruit zou gaanquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:05 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Hoezo? Die pijpjes werden vóór de executie overhandigd. Dus heeft het m.i. niet expliciet met Tim te maken.
Dat gebeurd wel vaker, nee ik bedoel echt dat er iemand een dag of 2 uit de groep werd gehaald.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ze konden in seizoen 10 Barbara terugkopen nadat ze was afgevallen in de executie (en dat is toen ook gedaan).
Dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat gebeurd wel vaker, nee ik bedoel echt dat er iemand een dag of 2 uit de groep werd gehaald.
Wou ik ook net posten hahaquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:24 schreef BobW het volgende:
[ afbeelding ]
Tim komt terug
Bron: wieisdemol.com
quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:24 schreef BobW het volgende:
[ afbeelding ]
Tim komt terug
Ik denk dat Tim de kokers moet stelen/krijgen. Zoiets als Paul Rabbering moest doen om terug te komen. (hij moest toen 4 molboekjes stelen.)quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:25 schreef El.Wulfo het volgende:
Ik zit mijn hoofd nu te breken over wat er in de kokers zit en hoe dat kan helpen om Tim terug te krijgen. In de preview aan het eind zie je dat er geheimzinnig gehandeld wordt met een koker, wat wie waarom?
In het dagboek van Tim staat dat hij ineens Caroliens hoofd ziet in een reclame, waanbeeld of manier om hem terug te krijgen?
Dat dacht ik dus ook, daarom wil ik weten wie het naast Tim is, omdat diegene een koker uit zijn broekzak pakt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:03 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik denk dat Tim de kokers moet stelen/krijgen. Zoiets als Paul Rabbering moest doen om terug te komen. (hij moest toen 4 molboekjes stelen.)
Die was nu wel goed gespeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:11 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Zag het ook meteen ja! Iemand trouwens gelet op de naam van Daniël? Heb de intro gemist
Wie heeft die letters in zijn/haar naam dan? Behalve Daniel (in zijn achternaam)?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:13 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dus 2 keer een i weg, en nu een n weg... hmmm
Maar toch wel vet als ze iemand anders expres deze kleding aan hebben gedaan om ons om de tuin te leidenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:24 schreef BobW het volgende:
[ afbeelding ]
Tim komt terug
C O R N E L i S S Equote:Op donderdag 17 januari 2013 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie heeft die letters in zijn/haar naam dan? Behalve Daniel (in zijn achternaam)?
Da's 1 i.. Als je haar voornaam meetelt 2. Ik vind het nog niet overtuigend..quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:26 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
C O R N E L i S S E
Ook precies 10 letters, voor de 10 uitzendingen. Toeval?
Ik kan je vrijwel garanderen dat er geld in de kokers zit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:25 schreef El.Wulfo het volgende:
Ik zit mijn hoofd nu te breken over wat er in de kokers zit en hoe dat kan helpen om Tim terug te krijgen. In de preview aan het eind zie je dat er geheimzinnig gehandeld wordt met een koker, wat wie waarom?
In het dagboek van Tim staat dat hij ineens Caroliens hoofd ziet in een reclame, waanbeeld of manier om hem terug te krijgen?
Of er staat op het papier wie de mol is!quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik kan je vrijwel garanderen dat er geld in de kokers zit.
Ze doen een opdracht en winnen daarmee potentieel 7 kokers. Ze krijgen er echter maar 2.
Ze hebben 0 jokers, 0 vrijstellingen en 0 geld verdient. Ik weet niet 100% meer zeker hoe art's quotatie gaat, maar hij zei iets in de trend van 'je moet ze misschien niet openen'. In andere woorden het openen van een koker kan goed of slecht uitpakken. Als je kijkt naar de dikte/lengte van de koker en hoe een van de kandidaten ermee schud om te horen wat er in ziet kun je afleiden dat er obviously papier in zit. Dus geld of negatief geld (en ja negatief geld bestaat, zie vorige seizoenen).
Dat lijkt me niet.. Uitleg lijkt me overbodig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Of er staat op het papier wie de mol is!
Als andere optie zou ik ook inderdaad verwachten dat er papier in zit met een hint naar de mol.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Of er staat op het papier wie de mol is!
Maar als er geld in zit, dan gaan ze toch sowieso een keer open want je gooit ze niet weg zonder te weten wat er in zit, waarom moet je ze misschien niet nu openen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ze doen een opdracht en winnen daarmee potentieel 7 kokers. Ze krijgen er echter maar 2.
Ze hebben 0 jokers, 0 vrijstellingen en 0 geld verdient. Ik weet niet 100% meer zeker hoe art's quotatie gaat, maar hij zei iets in de trend van 'je moet ze misschien niet openen'. In andere woorden het openen van een koker kan goed of slecht uitpakken. Als je kijkt naar de dikte/lengte van de koker en hoe een van de kandidaten ermee schud om te horen wat er in ziet kun je afleiden dat er obviously papier in zit. Dus geld of negatief geld (en ja negatief geld bestaat, zie vorige seizoenen).
Natuurlijk! Daarom is het ook misschien slim om ze niet nu te openen waar iedereen bij is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:34 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Als andere optie zou ik ook inderdaad verwachten dat er papier in zit met een hint naar de mol.
De daadwerkelijke naam van de mol natuurlijk niet he. Want je weet hoe mensen zijn, nieuwsgierige mensjes openen alles.
In dat laatste geval hadden ze mogelijk gekozen voor het terugkopen van Tim i.p.v. het inzetten van de kokers.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:43 schreef JochemP het volgende:
Ik denk dat er geld in de kokers zit, en dat de ongeopende kokers Tim terug gaan helpen in de aflevering. Als de kokers geopend waren, was er geld verdiend, maar had Tim (of elke andere afvaller) niet meer terug kunnen komen.
Dat zou dan inhouden dat Tania de mol is, aangezien zij zei dat ze vol op Tim had gegokt en geen jokers had.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:43 schreef JochemP het volgende:
Ik denk dat er geld in de kokers zit, en dat de ongeopende kokers Tim terug gaan helpen in de aflevering. Als de kokers geopend waren, was er geld verdiend, maar had Tim (of elke andere afvaller) niet meer terug kunnen komen.
Tim heeft geen rood scherm gehad en zou dus nog de Mol kunnen zijn. Als de kokers WEL geopend waren had er misschien iemand anders een rood scherm gehad.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Dat zou dan inhouden dat Tania de mol is, aangezien zij zei dat ze vol op Tim had gegokt en geen jokers had.
Denk dat de kans ook aanwezig is dat er helemaal geen eerlijke test is geweest.
De kokers kunnen nog tussen nu en het terugkopen geopend worden dus dat maakt niet uit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef JochemP het volgende:
[..]
Tim heeft geen rood scherm gehad en zou dus nog de Mol kunnen zijn. Als de kokers WEL geopend waren had er misschien iemand anders een rood scherm gehad.
Haten=verlaten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:44 schreef wolfrolf het volgende:
Als ze met Tim maar geen Paul Rabbering gaan doen. Die terugkoop actie heeft echt dat seizoen verneukt. Zeker ook omdat die pannekoek nog won dat jaar.
nee manquote:
Ik weet zeker dat het zo is, maar weet niet meer wie en welk seizoenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:23 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
quote:http://frontpage.fok.nl/s(...)13-aflevering-3.html
Deze kokers kennen we nog uit seizoen vier, waarbij de kandidaten ook kokers kregen met dezelfde opdracht: niet openmaken. Dit keer waarschijnlijk om dezelfde reden: er zit een foto in die nog ontwikkeld moet worden in een donkere kamer. Tania had als idee om er één open te maken en Tim wilde dat meteen doen, waarna Tania daar meteen een stokje voor stak. Het was een zware aflevering voor het kibbelende koppel Tania en Tim.
Ik denk dat je bedoelt met Paul Rabbering, dat er met een soort veiling op hem (en wat molboekjes) kon worden geboden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het zo is, maar weet niet meer wie en welk seizoenIk dacht het seizoen met Dick Jol en Inge Ipenburg als mol.
Het zou zomaar kunnen, ik weet het gewoon niet meerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt met Paul Rabbering, dat er met een soort veiling op hem (en wat molboekjes) kon worden geboden.
Ook met Gijs Staverman hebben ze ooit zoiets gedaan, ze deden een soort Wie is het.
In het seizoen met Milouska kwam er volgens mij ook iemand terug. Die was toen opgesloten in een kooi ofzo.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:23 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Paul moest volgens mij eerst in een nachttrein 4 molboekjes stelen, en daarna werd hij idd geveild.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt met Paul Rabbering, dat er met een soort veiling op hem (en wat molboekjes) kon worden geboden.
Ook met Gijs Staverman hebben ze ooit zoiets gedaan, ze deden een soort Wie is het.
Richard Groenendijk kwam terug.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:20 schreef remcoP het volgende:
In het seizoen met Milouska kwam er volgens mij ook iemand terug. Die was toen opgesloten in een kooi ofzo.
Tim zat wel gigantisch te mollen met dat sturen van die boot in elk geval. Maar Tania moet wel een verschrikkelijk goed acteer talent hebben als zij die extra foto's had gemaakt met die camera...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tim komt gewoon terug, weet ik zeker. Officieel heeft 'ie geen rood scherm gehad. Daarbij moet Tania of Tim de Mol zijn aangezien er echt enorm gekloot is op die boot.
Kom op zeg. Hij zegt 'misschien niet openen' omdat het + of - geld kan zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:36 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Maar als er geld in zit, dan gaan ze toch sowieso een keer open want je gooit ze niet weg zonder te weten wat er in zit, waarom moet je ze misschien niet nu openen?
Ik denk eerder dat er een voorstel of een extra opdracht in zit. Of zijn er in eerdere seizoenen ook al kokers voorgekomen?
En in de preview was te zien dat er stiekem mee gehandeld wordt, wil dit zeggen dat 1 van de drie die in het team zat in het complot zit?
Neehee, het zijn onontwikkelde foto's!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:09 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Kom op zeg. Hij zegt 'misschien niet openen' omdat het + of - geld kan zijn.
Wat hebben ze dan verder verdiend met die opdracht? Niks?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:13 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Neehee, het zijn onontwikkelde foto's!
Waarom zouden ze niets met die foto's kunnen verdienen dan? Dat staat er toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan verder verdiend met die opdracht? Niks?
Ze is zangeres hè, wie weet. Daarbij kan de montage het anders doen lijken dan dat het is. Er is gewoon gemold op die boot, dus het is 1 van beide.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:55 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Tim zat wel gigantisch te mollen met dat sturen van die boot in elk geval. Maar Tania moet wel een verschrikkelijk goed acteer talent hebben als zij die extra foto's had gemaakt met die camera...
Oh weet ik vel, maar foto's hoeven toch niet meteen geld te zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:21 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niets met die foto's kunnen verdienen dan? Dat staat er toch helemaal niet?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Of het zijn de mooie vergezichten van de bootopdracht.
Maar een molactie wordt lang niet altijd door de mol zelf gedaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ze is zangeres hè, wie weet. Daarbij kan de montage het anders doen lijken dan dat het is. Er is gewoon gemold op die boot, dus het is 1 van beide.
Molacties worden ALTIJD door de mol gedaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar een molactie wordt lang niet altijd door de mol zelf gedaan.
Klopt, maar dat kan het net zo goed geweest zijn. Het hoeft geen molactie te zijn geweest.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Molacties worden ALTIJD door de mol gedaan.
Het gepruts wat anderen doen is geen molactie, maar een zichzelf-verdacht-maak-actie.
Dat zei ie via de telefoonquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik wil gewoon niet dat ie gahaaaaaat!
Hij moet toch iets zeggen in die show. Stel je voor, Tim komt volgende aflevering terug, dan zal je toch de kijkers willen verassen. Als je Tim niet had laten optreden in de Roodshow was het heel verdacht geweest. Wat er ook gebeurt, Tim moest altijd zich laten interviewen in de Roodshowquote:
Het is slim van Tim denk ik!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:31 schreef eQuaL het volgende:
Hij moet toch iets zeggen in die show. Stel je voor, Tim komt volgende aflevering terug, dan zal je toch de kijkers willen verassen. Als je Tim niet had laten optreden in de Roodshow was het heel verdacht geweest. Wat er ook gebeurt, Tim moest altijd zich laten interviewen in de Roodshow
Aan de andere kant waren er geen emotionele beelden van wat Tim allemaal wel niet heeft meegemaakt, dus tja, klopt ook weer niet helemaal
dit bedoelde ik te zeggen. Hij kan niet anders volhouden dan dat ie echt afgevallen is. Hij liegt dan ook nog niet eens. Hij viel toch af? Dat sluit niet uit dat ie volgende week weer terugkomt natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:31 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Hij moet toch iets zeggen in die show. Stel je voor, Tim komt volgende aflevering terug, dan zal je toch de kijkers willen verassen. Als je Tim niet had laten optreden in de Roodshow was het heel verdacht geweest. Wat er ook gebeurt, Tim moest altijd zich laten interviewen in de Roodshow
Aan de andere kant waren er geen emotionele beelden van wat Tim allemaal wel niet heeft meegemaakt, dus tja, klopt ook weer niet helemaal
Janine bedoel jequote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Precies. Iedereen neemt dus aan dat Tim weg is, hij is niet meer bij de groep geweest sinds Tania weg is.
quote:
Sorry, maar jij snapt echt weinig he...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:51 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik snap er niks van! Ik geloof hem niet hoor
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Sorry, maar jij snapt echt weinig he...
Haatdragend figuur die jij bentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Sorry, maar jij snapt echt weinig he...
Wat zit er in die kokers? In (als het goed is) seizoen 4 is er een soortgelijk iets gedaan. Daar werd er een koker gegeven met een onontwikkelde foto van de Mol. Als je de foto wil bekijken in het zonlicht wordt de foto vernield, er was ergens in de aflevering wel een kans om deze foto te laten ontwikkelen in een red room... Wie weet is dat ook nu het geval, maar omdat het om zoveel kokers gaat zit er waarschijnlijk onontwikkeld geld in.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Over de kokers:
Ze worden toch geen 24 uur gefilmd? Open die kokers dan als de camera weg is.
Over Tim:
Hij heeft geen scherm gezien, dus ik verwacht hem volgende week weer terug. Er is elk seizoen 1 aflevering dat er niemand uitgaat, anders kom je niet uit. Daarvan uitgaande zou je dit seizoen nu dus twee van dat soort afleveringen moeten hebben. Lijkt me niet.
Karel!quote:Op maandag 21 januari 2013 18:45 schreef Zorroo het volgende:
En dan naar 31:00
Ik denk ook dat dit dus met Tim gebeurt.
Karel niet maar zie je dat Richard dus terugkomt omdat iemand het hem gunt? Ik denk dat het dit jaar weer iets soortgelijks gebeurt maar dan met Tim.quote:
Ik bedoel Karel de presentator. Insert hartjesmile, maar geen idee hoe je dat doetquote:Op maandag 21 januari 2013 18:59 schreef Zorroo het volgende:
[..]
Karel niet maar zie je dat Richard dus terugkomt omdat iemand het hem gunt? Ik denk dat het dit jaar weer iets soortgelijks gebeurt maar dan met Tim.
.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:03 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik bedoel Karel de presentator. Insert hartjesmile, maar geen idee hoe je dat doet
Jawel, dat was Gijs Staverman, die is een dag of zelfs 2 weggeweest om weer terug te komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:23 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Karelquote:Op maandag 21 januari 2013 19:03 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik bedoel Karel de presentator. Insert hartjesmile, maar geen idee hoe je dat doet
Are you Brad Pittquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:27 schreef Annelies1980 het volgende:
[..]
Jawel, dat was Gijs Staverman, die is een dag of zelfs 2 weggeweest om weer terug te komen.
Toch nog toe niet, maareh: niets is wat het lijktquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De mensen die weg waren en weer terug kwamen, waren die uiteindelijk de mol?
Nee, maar wel vaak de winnaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De mensen die weg waren en weer terug kwamen, waren die uiteindelijk de mol?
Paul wel, maar Richard en Gijs niet, toch? Bij welke seizoenen was het verder?quote:
Zou die aap die overduidelijk in beeld wordt gebracht op het einde v/d 1 min preview een hint zijn naar Tim?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef jcdragon het volgende:
Wie is de Mol? : Exclusieve beelden bootopdracht
Kandidaten die elkaar wantrouwen![]()
Wie is de Mol? : 1 minuut aflevering 4, seizoen 13
Leuk speelgoed gebruiken ze.![]()
[ afbeelding ]
Haha ik dacht precies hetzelfde!quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:50 schreef AntiHero het volgende:
[..]
Zou die aap die overduidelijk in beeld wordt gebracht op het einde v/d 1 min preview een hint zijn naar Tim?
Zeg dat af danquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan het morgenavond helaas niet (live) zien, borrel van het werk
Ik ook niet gvd, feestje om 9 uurquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan het morgenavond helaas niet (live) zien, borrel van het werk
Of samen op het feestje naar WIDM kijkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:40 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik ook niet gvd, feestje om 9 uurNaja ik kom wel gewoon lekker 3 kwartier te laat, dat zal der leren feestjes te geven tijdens WIDM
Het spel verlaten of naar huis gaan, maakt niets uit. Want je kan ook zeggen dat hij nu nog gewoon in het spel zit, alleen niet bij de rest van de groep.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef Injetta het volgende:
Tim heeft toch doe extra foto's gemaakt? Je hoorde heel duidelijk doe camera twee keer klikken terwijl hij bezig was om hem goed te zetten.
Ik weet niet of Tim de mol is, maar hij komt geheid weer terug in het spel. In de promo werd altijd gezegd, de mol verlaat nooit het spel. Nu wordt gezegd: de mol gaat nooit naar huis.
Die aflevering is nog mooier dan ik me herinner.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:18 schreef themole het volgende:
Ik hoop vanavond op zo'n aflevering
Vanaf 19:00......
6000 euro voor een paar jokers
hoebedoelje?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:35 schreef Rockfire het volgende:
Stom, ik deed mee met het tweede scherm en wist daardoor na de groene kaart van Zarayda al dat er niemand zou afvallen...
Na die kaart kwam de vraag of er iemand af zou vallen, ik zei ja, waarna ik meteen kreeg te zien hoeveel vragen ik goed had. Daardoor wist ik dat ik die laatste vraag fout had.quote:
Er bestaan toch ook vast wel van die pakken die reageren op laserstralen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geen idee of het al gezegd is, maar je moet niet te precies kijken naar die laserstralen-opdracht en wie er nou wel en niet geraakt werd zonder af te gaan. De zichtbare lichtstralen bij lasergamen zijn namelijk maar voor de show. De detectors op je pak reageren alleen op infrarood licht, dat die pistolen ook uitzenden. Die bundel is trouwens een stuk breder, en met spiegels aan de gang gaan heeft dan weinig zin.
Het lijkt me dat er iemand van de productie met een lasergame-pistool in zijn hand keek naar de kandidaten en beoordeelde of ze geraakt werden, om ze dan handmatig af te knallen.
Ze maakte toch het geluid van een uil? Dat is wel wat anders dan een duif...quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat mij opviel waren al die beelden van vogels. En Carolien die het geluid van een duif maakt. maar dat zal wel toeval zijn. (Kees zag zichzelf als duif toch?)
Een uil idd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ze maakte toch het geluid van een uil? Dat is wel wat anders dan een duif...
oh, wij noemen dat duif, zo op je duimen blazen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ze maakte toch het geluid van een uil? Dat is wel wat anders dan een duif...
Dat ze zei: ''Voor dat het donker wordt'' vind ik ook een hele sterke aanwijzing!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:05 schreef ace_eleven het volgende:
Zarayda wordt toch ook wel weer verdachter hoor, was niet zo heel erg succesvol met haar woordkeuzes, koos "vacht, zoals mijn haar", en wilde wel heel graag kokers openen "voor het donker wordt"...
Niet per se mijn mol, maar haalt wel de nodige verdenkingen op zich
Ruimte voor vrije interpretatie? Ze zei zelf dat ze een uil na deedquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, wij noemen dat duif, zo op je duimen blazen.maar daar is ruimte voor vrije interpretatie.
een uil klinkt anders als ik het doe iig.
oh, dat heb ik gemist.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:38 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ruimte voor vrije interpretatie? Ze zei zelf dat ze een uil na deed
En ik weet wie de mol is na alle afleveringen...quote:Normaal gesproken wordt het per aflevering wat makkelijker om de verdachten er uit te pikken, doordat er minder mensen overblijven
Omdat het nog te ontwikkelen geld verkloot is door het licht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef JochemP het volgende:
Waarom is er geen geld gewonnen bij de kooienopdracht?
Wie zegt dat het geld is? En wat als niemand de kokers had opgemerkt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Omdat het nog te ontwikkelen geld verkloot is door het licht.
Nouja, ik denk dus dat ze helemaal geen foto's hoefde te maken, dit werd hun niet verteld. Denk dat er hints voor geld op de camera hadden gestaan. Of wel ook de echte beesten vastleggen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:55 schreef JochemP het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geld is? En wat als niemand de kokers had opgemerkt?
Blijkbaar was er een manier om deze opdracht af te sluiten met winst. Dat zei Art ook ( iets van, jullie hebben onderweg iets gemist). Hadden ze juist wel foto's moeten maken van de echte dieren? Lag er geld verstopt? Het nut van de foto's van de deelnemers in hun kooitjes is me ook niet duidelijk. Iedereen was toch bevrijd binnen de tijd en op de foto gezet?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar (zoals ik ook toevallig net in het andere topic van de aflevering plaatste). Mogelijk dat El.Wulfo in de goede richting zit. Maar mijzelf is in ieder geval volkomen onduidelijk hoe er geld te verdienen was met deze opdracht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:55 schreef JochemP het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geld is? En wat als niemand de kokers had opgemerkt?
Blijkbaar was er een manier om deze opdracht af te sluiten met winst. Dat zei Art ook ( iets van, jullie hebben onderweg iets gemist). Hadden ze juist wel foto's moeten maken van de echte dieren? Lag er geld verstopt? Het nut van de foto's van de deelnemers in hun kooitjes is me ook niet duidelijk. Iedereen was toch bevrijd binnen de tijd en op de foto gezet? Die foto's zijn nooit meer teruggekomen in het spel toch?
Omdat Paulien de mol is en Zarayda ook niet oplet als Art wat zegt, zo refereerde Art later in de uitzending nog even naar een boek van de Mol, iets over taal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef JochemP het volgende:
Kees was inderdaad erg verdacht bij de waterval-opdracht. Koos alleen maar lange en/of moeilijk verstaanbare woorden. Knap van Paulien dat ze erachter kwam dat zijn woorden dan ook maar 75 euro opleverden voor de pot.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:35 schreef wolferl het volgende:
Zoals Daniel al terecht zei, dit is zo mindfucking...
Kees wist dat hij bij een waterval zat, de adrenaline ploeg had al veel woorden te onthouden als ze bij Kees aankwamen, en dan kwam hij nog eens met hele moeilijke woorden.
Carolien deed trouwens een uil na, een uil is de grootste bedreiging voor de mol (in de natuur).
Carolien wist namelijk ook (in het hok zittende) dat rond zonsondergang daar alle dieren voorbij zouden lopen. Dat kan toch alleen maar de mol weten. Niet-mollen weten deze informatie niet, dat op die specifieke plek rond zonsondergang kudde's dieren voorbij lopen.
De opdracht was spot de big-5, en ze kregen een camera mee. Ik denk dat die camera wel als bewijslast moet dienen. Ik denk alleen dat ze de big-5 (in de vorm van mensen) niet moesten bevrijden. Dat had de keuze van Tim bevrijden ook nog wel wat meer vermoeilijkt. Zo hadden ze bijvoorbeeld 1000E verdienen voor iemand opgesloten te laten zitten, laat je Tim opgesloten zitten moet hij naar huis, maar hij heeft wel 3 kokers om zijn vrijheid te onderhandelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef JochemP het volgende:
Ik betwijfel het ten zeerste, ik heb dat stuk nog eens nagekeken en er wordt met geen woord over de camera gerept. Ook naderhand zegt Art al dat ze geld hebben gemist (ofzoiets) zonder ook maar een blik op de camera te werpen. Hoe kan hij dan weten dat ze niet ook foto's van dieren gemaakt hadden?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:33 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
De opdracht was spot de big-5, en ze kregen een camera mee. Ik denk dat die camera wel als bewijslast moet dienen. Ik denk alleen dat ze de big-5 (in de vorm van mensen) niet moesten bevrijden. Dat had de keuze van Tim bevrijden ook nog wel wat meer vermoeilijkt. Zo hadden ze bijvoorbeeld 1000E verdienen voor iemand opgesloten te laten zitten, laat je Tim opgesloten zitten moet hij naar huis, maar hij heeft wel 3 kokers om zijn vrijheid te onderhandelen.
Die gaat mee in de specialquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:05 schreef ace_eleven het volgende:
Zarayda wordt toch ook wel weer verdachter hoor, was niet zo heel erg succesvol met haar woordkeuzes, koos "vacht, zoals mijn haar", en wilde wel heel graag kokers openen "voor het donker wordt"...
Niet per se mijn mol, maar haalt wel de nodige verdenkingen op zich
Deze ookquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:35 schreef wolferl het volgende:
Zoals Daniel al terecht zei, dit is zo mindfucking...
Kees wist dat hij bij een waterval zat, de adrenaline ploeg had al veel woorden te onthouden als ze bij Kees aankwamen, en dan kwam hij nog eens met hele moeilijke woorden.
Carolien deed trouwens een uil na, een uil is de grootste bedreiging voor de mol (in de natuur).
Carolien wist namelijk ook (in het hok zittende) dat rond zonsondergang daar alle dieren voorbij zouden lopen. Dat kan toch alleen maar de mol weten. Niet-mollen weten deze informatie niet, dat op die specifieke plek rond zonsondergang kudde's dieren voorbij lopen.
De dikste aanwijzing naar Paulien was wel dat Art bij de opdracht zei "ga je in die groep zitten als taal zegmaar echt je ding is".quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:05 schreef ace_eleven het volgende:
Er zijn best wel wat aanwijzingen die naar Paulien wijzen:
- C is the mole
- De klinker-tweets
- Veel taalopdrachten (nu met woorden, hiervoor het Afrikaans, de 'C is the mole'-hint)
- niet alle opdrachten even goed gedaan
Maar ik heb het idee dat dit voornamelijk een redactie-spelletje is, zoals alle cijfer-hints die naar Maarten van der Weijden leken te leiden...
Die was behoorlijk 'in your face' inderdaadquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De dikste aanwijzing naar Paulien was wel dat Art bij de opdracht zei "ga je in die groep zitten als taal zegmaar echt je ding is".
"Taal is zegmaar echt mijn ding" is de naam van het boek wat ze geschreven heeft.
Maar die vind ik echt TE obvious.
Och er liep een gids mee met een wapen, maar ik denk dat iedereen wel argwanend zou worden daarquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Die laatste twijfel ik aan hoor.volgens mij laten ze je echt niet zonder wat voor informatie dan ook "los" door een gebied waar potentieel wilde dieren zitten lopen.
Ik vind de opmerking van Zarayda en Carolien eigenlijk wel bij elkaar passen. Als de schemer invalt komen de wilde dieren, dan moet je weg wezen. (kan natuurlijk een strategie zijn van een mol, om de tijdsdruk wat op te voeren)
dan vind ik de opmerking van Paulien (wij praten wel wat zacht, want wij hebben niet zo'n kooi om ons te beschermen) opmerkelijker. De angst voor wilde dieren aanjakkeren? of zijn ze zo voorbereid, zat de schrik er nog in na de val van Janine en is de productie extra voorzichtig geworden?
Ja, daarom denk ik dat ie wat te voor de hand liggend is eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:22 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Die was behoorlijk 'in your face' inderdaad
ja, dat denk ik ook. Daarom vind ik die mededelingen over de schemer, voordat het donker wordt en dat soort dingen niet per se als molpraat maar meer als: zorgen dat je niet opgevroten wordt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:22 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Och er liep een gids mee met een wapen, maar ik denk dat iedereen wel argwanend zou worden daar
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:29 schreef StephanL het volgende:
Ik lag vanochtend in mij bed en dacht na over dat T-shirt van Paulien. Zoals eerder staat in dit Topic staat er op The Moth. Moth is ook een nachtdier. Als je nu gaat kijken naar de letters T en H in het alfabet dan staan die op de 20ste en 8e positie. Doe dat min elkaar en je komt uit bij de letter L.
A = 1
B = 2
C = 3
D = 4
E = 5
F = 6
G = 7
H = 8
I = 9
J = 10
K = 11
L = 12
M = 13
N = 14
O = 15
P = 16
Q = 17
R = 18
S = 19
T = 20
enz....
T is 20
H is 8
20 -8 is 12
12e letter in het alfabet is L
Dus vervang TH in Moth met de L en je hebt Mol. Geen idee of ik de ver nadenk of het niks is, maar het kan.
Doe ook normaal nooit iets met de mol, zie tegen het eind wel wie heeft lopen mollen. Maar het zal maar net die aanwijzing wezen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, of 20 +8= 28, is de tweede letter van het alfabet en dan staat er de mob!
Of 20 X 8= 160 :26=6,2 dat keer 2 is bíjna 13!
(ja, ik vind dat te gezocht)
Dit had te maken met de groep die de kokers binnen had gesleept in aflevering 3quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit shot was trouwens ook nog te zien deze aflevering, als flashback naar de aflevering van vorige week:
[ afbeelding ]
Wat is de significantie van de grijze en gekleurde personen? Of is het gewoon een stijl-dingetje?
De drie in zwartwit halen de finale.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit shot was trouwens ook nog te zien deze aflevering, als flashback naar de aflevering van vorige week:
[ afbeelding ]
Wat is de significantie van de grijze en gekleurde personen? Of is het gewoon een stijl-dingetje?
Die gaat ZEKER weten in de specialquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:29 schreef StephanL het volgende:
Ik lag vanochtend in mij bed en dacht na over dat T-shirt van Paulien. Zoals eerder staat in dit Topic staat er op The Moth. Moth is ook een nachtdier. Als je nu gaat kijken naar de letters T en H in het alfabet dan staan die op de 20ste en 8e positie. Doe dat min elkaar en je komt uit bij de letter L.
A = 1
B = 2
C = 3
D = 4
E = 5
F = 6
G = 7
H = 8
I = 9
J = 10
K = 11
L = 12
M = 13
N = 14
O = 15
P = 16
Q = 17
R = 18
S = 19
T = 20
enz....
T is 20
H is 8
20 -8 is 12
12e letter in het alfabet is L
Dus vervang TH in Moth met de L en je hebt Mol. Geen idee of ik de ver nadenk of het niks is, maar het kan.
Zo sterk vind ik 'm anders niet, leuk bedacht maar meer niet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:47 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Die gaat ZEKER weten in de special
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |