quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo zou ik het benoemen, ja. Die mensen, uit die landen, hebben moeite zich hier aan te passen. Doe daar enorme sociale druk bij en ding ding ding, we have a killer.
[..]
Vind je dit een onderwerp om grappen over te maken? Ik niet.
[..]
Ik wacht nog op jouw eerder genoemde cijfers mbt eerwraak.
quote:De twee speciale
opvanghuizen voor
bedreigde vrouwen
zitten overvol.
Vorig jaar waren er in totaal 445 incidenten, minder dan in 2008 (553) en
2007 (493). Bedreigingen mishandeling komen het meest voor. Migranten van Turkse en Koerdische afkomst zijn verantwoordelijk voor de
meeste zaken, gevolgd door Marokkanen, Irakezen en Afghanen.
Sinds oud-minister Verdonk staat
eerwraak hoog op de politieke agenda. Hulpverleners en politie zijn beter gaan samenwerken, en voor het
Openbaar Ministerie is de culturele
achtergrond van het misdrijf geen
verzachtende omstandigheid.
Maar de opvang van vrouwen die
voor hun leven moeten vrezen is nog
wel een serieus probleem. De twee
speciale opvanghuizen, die vierentwintig uur per dag bewaakt worden,
zitten op dit moment overvol
http://www.tweedekamer.nl/images/Pers_20100914_118-216922.pdf
Not buying this shit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:52 schreef Aldo-MC het volgende:
Oh die quote is vaag zo, maar inhoudelijk klopt het wel Ambi.
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Not buying this shit.
Heb je alleen een artikel waarnaar je refereert, of kun je mij verblijden met een degelijk rapport, waar ik zelf mijn conclusies uit kan trekken?
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.
Politiecijfers dus, lijkt me vrij duidelijk
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak van de gelegenheid maar gebruik om mijn wens te uiten dat Marokkanen en Turken van de 3e generatie (en straks de 4e) iets ruimdenkender worden en meer assimileren met de autochtone Nederlanders. Dan zullen dit soort trieste gevallen (wat geen eerwraak is) niet meer hoeven gebeuren.
Onder Verdonk is het wel min of minder onderzocht en daar zijn die cijfers uitgekomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?
Aldo, men moet niet denken dat ik niet geloof in Eerwraak. Ik weet dat het bestaat.. Goddank niet in mijn omgeving, maar ik weet dat er psycho's rondlopen, die hun dochter vermoorden, omdat ze naar een jongen keek.
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatiequote:Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:03 schreef Specularium het volgende:
Doe eens wat meer moeite voor een OP.
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Inderdaad. Je kunt pas over 10 jaar spreken van de 3de generatie. Veel tieners en twintigers onder Marokkanen/Turken en dat zijn voornamelijk mensen met ouders die niet in Nederland zijn geboren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatieZo ook mijn tante van 32.
Wat is je beroep?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?
Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage![]()
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen
Sure, je weet toch niet hoe ze hetenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, je weet toch niet hoe ze heten
Sure, zolang die mensen niet te herleiden zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
True.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
Onzin. Veel Marokkanen en Turken kwamen naar Nederland toe als gastwerker. Later kwamen de vrouw en kinderen naar Nederland. Die kinderen worden tot de eerste generatie gerekend. De jongeren op dit moment zijn de kinderen van immigranten. Dat is de 2de generatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?
Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage![]()
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..quote:
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat?
Het is wel vertrouwelijke informatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, je weet toch niet hoe ze heten
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aanquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Nu is ie mooi, dat verdient zo'n meisje wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.
Hmm wat heb je gevonden dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:15 schreef Ambipur het volgende:
http://www.misdaadjournal(...)-jacht-op-grote-ben/
Dat De Telegraaf het heeft over ‘eerwraak’ bij de dood van Mirjam Akarban (16) uit IJsselstein zal niemand verbazen: als er wat gestigmatiseerd kan worden zullen ze ‘t niet laten.
Mooie werknemer ben je.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm wat heb je gevonden dan?
Ach het lijkt mij geen probleem verder..
Nee, jij wil dan weer dat het eerwraak is. Je zit al de hele middag te hameren op eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoor
En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Daar is geen beginnen aan, ik vraag wel aan een mod of ze de hele topic verwijderenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aan
Ik zou het wel discreet houden. Misschien een idee om je posts in het vorige topic nogmaals na te gaan. Voor de zekerheid.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..
[..]
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Oh sorry! De Telegraaf is logischerwijze een objectieve krant, met een objectieve kijk op de zaken die in Nederland plaatsvinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.
Tja.
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.
True.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.
Zou je dat even op de FB willen vragen? Ik ben geen mod hier dus dat is aan mijn collega'squote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?
Kun je zelf editten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u
Toch raar dat klakkeloos overschrijven door journalisten, wat is er dan nog leuk aan om journalist te zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Lavenderr, nog offense, maar in het vorige topic geweld richting hulpverleners, was je zelf ook erg snel met oordelen. VInd je dat dan wel gerechtvaardigd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Maakt niet uit, jong. Iedereen maakt die fouten. Uiteindelijk moet je gewoon kritisch worden in wat mensen schrijven. Artikelen worden ook door mensen geschreven en dus is het nooit objectief. De Telegraaf is bijvoorbeeld heel rechts, terwijl de Volkskrant meer in het linkse spectrum zit. Simpel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
Even hier vragen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
Nu ineens is het wel true. Zozo.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Even off topic, ik vind nog steeds dat geweld tegen hulpverleners niet te begrijpen en goed te praten is. Nooit en om geen enkele reden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lavenderr, nog offense, maar in het vorige topic geweld richting hulpverleners, was je zelf ook erg snel met oordelen. VInd je dat dan wel gerechtvaardigd?
Fijn dit, hoor.. Als mensen eens zelf gaan nadenken en niet klakkeloos alles overnemen van die media. De media is niet meer wat het was. Daarom geloof ik de berichten over dit meisje nog niet. Ik wacht af, klaar.quote:
Maak je geen zorgen. Als je het gewoon aardig vraagt in Feedback-NWS, dan is het morgen zeker verwijderd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dank u
Als serieuze media over zaken publiceren ga ik er van uit dat dit overeenkomstig is met feiten. Helaas blijkt ook nu weer dat de realiteit achteraf compleet anders is dan de media dit deed doen voorkomen.quote:
Heb het gevraagd.. Ben eigenlijk van mening dat het een beetje overdreven is, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen he.. Ik heb vaker over casussen verteld op internet, maar was even vergeten dat Fok door best veel mensen wordt gelezenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]Vraag het de mod netjes. Wellicht dat hij wil meewerken.
Nou, ik zei dat vanmiddag ook al maar dan krijg ik van die slappe antwoordjes van die user omdat het volgens hem per definitie eerwraak is in deze situatie. En nu ineens gaat hij inbinden, jaja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Fijn dit, hoor.. Als mensen eens zelf gaan nadenken en niet klakkeloos alles overnemen van die media. De media is niet meer wat het was. Daarom geloof ik de berichten over dit meisje nog niet. Ik wacht af, klaar.
Maar toen ik het vanmiddag zei was je d'r nog stellig van overtuigd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als serieuze media over zaken publiceren ga ik er van uit dat dit overeenkomstig is met feiten. Helaas blijkt ook nu weer dat de realiteit achteraf compleet anders is dan de media dit deed doen voorkomen.
Not my bad.
Herkenbaar, maak je geen zorgenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb het gevraagd.. Ben eigenlijk van mening dat het een beetje overdreven is, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen he.. Ik heb vaker over casussen verteld op internet, maar was even vergeten dat Fok door best veel mensen wordt gelezen
Want?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:38 schreef Specularium het volgende:
Nou dan ga ik lekker op de zaken vooruitlopen.
Volgens mij is dit een gevalletje eerwraak.
Jouw rol is totaal niet relevant in dezen, je beroept je op een publicatie krant (feit) en vervolgens komt de krant met andere feiten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:37 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar toen ik het vanmiddag zei was je d'r nog stellig van overtuigd.Daarom vind ik het een beetje vreemd, aangezien ik nog aankwam met feiten dat er geen feiten instaan maar enkel speculatie. Maargoed.
Wat lul je nou slap. Punt is dat je de hele middag al (volgens mij) loopt te zeveren over eerwraak en bla, ik zeg dat je eens moet stoppen met dat gezeik omdat er geen specifieke feiten zijn en je vervolgens zegt: 'iemand gaat dat toch niet verzinnenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jouw rol is totaal niet relevant in dezen, je beroept je op een publicatie krant (feit) en vervolgens komt de krant met andere feiten.
En dan kom jij achteraf stoer doen zie je wel, alsof wat jij allemaal roept van groter belang is dan wat een krant schrijft, wat denk jij allemaal .
Datgene wat een krant vermeldt is vaak geen feit, wel een speculatie. Ik ben blij met internet, maar begin soms echt te denken, dat internet de reden is van de verharding van de maatschappij.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jouw rol is totaal niet relevant in dezen, je beroept je op een publicatie krant (feit) en vervolgens komt de krant met andere feiten.
En dan kom jij achteraf stoer doen zie je wel, alsof wat jij allemaal roept van groter belang is dan wat een krant schrijft, wat denk jij allemaal .
Ziba, doe eens lief.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap. Punt is dat je de hele middag al (volgens mij) loopt te zeveren over eerwraak en bla, ik zeg dat je eens moet stoppen met dat gezeik omdat er geen specifieke feiten zijn en je vervolgens zegt: 'iemand gaat dat toch niet verzinnen', ik het weer weerleg, jij je bek houdt en maar doorgaat met je gezever en zodra een mod je aanspreekt, je ineens wel normaal kan doen.
Ja ik weet het.. Ben wel eens op het matje geroepen door mijn baas voor uitlatingen op internet, dat moeten we maar niet nog een keer laten gebeurenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar, maak je geen zorgenKomt goed! In het vervolg dan even geen specifieke detals noemen, zoals een woonplaats etc..
God, wat lijkt het me heerlijk om ook weer even kleuter te zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap. Punt is dat je de hele middag al (volgens mij) loopt te zeveren over eerwraak en bla, ik zeg dat je eens moet stoppen met dat gezeik omdat er geen specifieke feiten zijn en je vervolgens zegt: 'iemand gaat dat toch niet verzinnen', ik het weer weerleg, jij je bek houdt en maar doorgaat met je gezever en zodra een mod je aanspreekt, je ineens wel normaal kan doen.
Mijn angst......quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja ik weet het.. Ben wel eens op het matje geroepen door mijn baas voor uitlatingen op internet, dat moeten we maar niet nog een keer laten gebeuren
Eh, daar waren de meesten hier inmiddels al achterquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:45 schreef Doler12 het volgende:
Kunnen mensen gewoon niet even afwachten tot er meer informatie is, voordat ze allemaal dingen gaan roepen?
Verharding valt wel mee, maar veel zaken worden wel anders gepubliceerd. Niet eens tussen haakjes maar gewoon meteen een dikke kop met foutieve info.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Datgene wat een krant vermeldt is vaak geen feit, wel een speculatie. Ik ben blij met internet, maar begin soms echt te denken, dat internet de reden is van de verharding van de maatschappij.
Al het nieuws dient snel op de website te staan. Of de informatie ook werkelijk zo is, zien we wel. Bronnen checken doen we later wel. Vaak komt de waarheid dan ook wel te staan, maar dan is er geen interesse meer.
Dan kan je beter heel NWS sluiten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:45 schreef Doler12 het volgende:
Kunnen mensen gewoon niet even afwachten tot er meer informatie is, voordat ze allemaal dingen gaan roepen?
Ja ik was er ook niet blij mee.. Had de mazzel dat ik een vrouwelijke leidinggevende had die mij wel mocht en ik mijzelf er redelijk goed uit kan lullen als het een beetje warm onder de voetjes wordt.. Sindsdien heb ik nooit meer iets over mijn werk geschreven op internet. Tot vandaag, maar dat is iets dat al jaren geleden is.quote:
Ik mag jou wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja ik was er ook niet blij mee.. Had de mazzel dat ik een vrouwelijke leidinggevende had die mij wel mocht en ik mijzelf er redelijk goed uit kan lullen als het een beetje warm onder de voetjes wordt.. Sindsdien heb ik nooit meer iets over mijn werk geschreven op internet. Tot vandaag, maar dat is iets dat al jaren geleden is.
Met een bepaalde zaak heb ik het pas doorgehad. Ik had informatie uit eerste hand, wist bepaalde dingen zelf en als ik dan de artikelen op het internet las... Leugens, dingen die niet waar zijn etc. Sindsdien lees ik dan ook bijna geen kranten meer etc. Media berichten neem ik met een dikke vette korrel zout.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:46 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Verharding valt wel mee, maar veel zaken worden wel anders gepubliceerd. Niet eens tussen haakjes maar gewoon meteen een dikke kop met foutieve info.
Meeste mensen hebben niet eens meer een abonnement op een papieren krant dus zijn toch afhankelijk van wat er op internet geschreven is.
Practice what you preachquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Met een bepaalde zaak heb ik het pas doorgehad. Ik had informatie uit eerste hand, wist bepaalde dingen zelf en als ik dan de artikelen op het internet las... Leugens, dingen die niet waar zijn etc. Sindsdien lees ik dan ook bijna geen kranten meer etc. Media berichten neem ik met een dikke vette korrel zout.
Ik hecht dan meer waarde aan de verhalen van Pleun.
Daarom word ik zo boos als mensen weer eerwraak noemen. Of de reacties van deze bosapen: http://crime-bron.nl/crim(...)oord-door-messteken/
Mensen begrijpen niet dat familieleden straks, als deze shock over is, informatie gaan vergaren. En dan zullen ze ook de meningen lezen van mensen die in de wereld van Internet een grote mond hebben en geen grenzen kennen. Ik kan je uit ervaring melden dat het zeer doet, als mensen zo hun mening er op flikkeren. Denk even na.
Onder andere en hoe je toch nog een leuke touch meegeeft in je posts. Als het te heet wordt onder mijn voetjes.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik mij het lot aantrek van vrouwen die onderdrukt worden?
Zeker weten, maar dat zijn tenminste nog van die schunnige sites. Nederland kende ooit een stuk of 4 kwaliteitskranten (met miljoenenoplage) die zorgden voor het nieuws in Nederland.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Met een bepaalde zaak heb ik het pas doorgehad. Ik had informatie uit eerste hand, wist bepaalde dingen zelf en als ik dan de artikelen op het internet las... Leugens, dingen die niet waar zijn etc. Sindsdien lees ik dan ook bijna geen kranten meer etc. Media berichten neem ik met een dikke vette korrel zout.
Daarom word ik zo boos als mensen weer eerwraak noemen. Of de reacties van deze bosapen: http://crime-bron.nl/crim(...)oord-door-messteken/
Mensen begrijpen niet dat familieleden straks, als deze shock over is, informatie gaan vergaren. En dan zullen ze ook de meningen lezen van mensen die in de wereld van Internet een grote mond hebben en geen grenzen kennen. Ik kan je uit ervaring melden dat het zeer doet, als mensen zo hun mening er op flikkeren. Denk even na.
denk je dat nabestaande informatie vergaren op FOK!?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je beloven, dat als je info over iets zoekt via google en er is een topic over geweest, je dit zult vinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
denk je dat nabestaande informatie vergaren op FOK!?
Maar als je op FOK! gaat lezen wat mensen er van vinden ben je ook niet zo heel handig bezig he.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je beloven, dat als je info over iets zoekt via google en er is een topic over geweest, je dit zult vinden.
Geloof me.
Op die site halen Marokkanen of wie daar dan ook posten wel meteen Allah en alles er bij valt me op.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je beloven, dat als je info over iets zoekt via google en er is een topic over geweest, je dit zult vinden.
Geloof me.
In mijn geval, ik was toen geen fokker. Ik zag het staan, klikte erop en dacht oooh, wat vals. Deed zeer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als je op FOK! gaat lezen wat mensen er van vinden ben je ook niet zo heel handig bezig he.
Welke site? Die crime nog wat? Welgeteld 5: Moge ze rusten in vrede bedoelen ze. Dat mag toch?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:43 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Op die site halen Marokkanen of wie daar dan ook posten wel meteen Allah en alles er bij valt me op.
Nee niet dat, hmmm ze hebben net een en ander weggehaald zo te zien. Bij die lege vlakken stonden ook dingen in het Marokkaans of Turksquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Welke site? Die crime nog wat? Welgeteld 5: Moge ze rusten in vrede bedoelen ze. Dat mag toch?
Vaak als je info zoekt over een onderwerp en je typt bij google een trefwoord in, kom je (ook) terecht op topics van Fok is mijn ervaring, ook al is dat niet je bedoeling.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als je op FOK! gaat lezen wat mensen er van vinden ben je ook niet zo heel handig bezig he.
Hun nationaliteit en geloof zegt alles volgens velen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is nu het verschil tussen dit en een 'westers' familiedrama? Ik kan niet de indruk krijgen dat het hier om eerwraak gaat uit wat er tot nu toe rond is geslingerd.
Tsja. Zo gemakkelijk he. Het zijn moslims, dus het is eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hun nationaliteit en geloof zegt alles volgens velen.
Het verschil is het motief.. Bij westerse familiedrama's is dat nooit de levenswijze van het slachtoffer dat de ouders niet zint. Het etiket 'eerwraak' kan je er niet aan geven, maar de link met een bepaalde categorie mensen kan je wel leggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is nu het verschil tussen dit en een 'westers' familiedrama? Ik kan niet de indruk krijgen dat het hier om eerwraak gaat uit wat er tot nu toe rond is geslingerd.
knap dat je het motief weet, petje af hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het verschil is het motief.. Bij westerse familiedrama's is dat nooit de levenswijze van het slachtoffer dat de ouders niet zint. Het etiket 'eerwraak' kan je er niet aan geven, maar de link met een bepaalde categorie mensen kan je wel leggen.
Wat zou het anders moeten zijn? Ach je hebt wel gelijk, misschien hadden ze wel ruzie over dingen waar in andere gezinnen ook ruzie om wordt gemaakt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:28 schreef Re het volgende:
[..]
knap dat je het motief weet, petje af hoor
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het verschil is het motief.. Bij westerse familiedrama's is dat nooit de levenswijze van het slachtoffer dat de ouders niet zint. Het etiket 'eerwraak' kan je er niet aan geven, maar de link met een bepaalde categorie mensen kan je wel leggen.
Ja klopt, zodra er moslima's in the house zijn ga ik meteen mijn mening iets genuanceerder formulerenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]Je zwakt je mening al af... . Althans, je verwoordt het al correcter
Je beledigt mij en mijn intelligentie... Fuck that, je beledigt jezelf en je eigen intelligentie door jouw mening te nuanceren, omdat er een moslima in the house is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja klopt, zodra er moslima's in the house zijn ga ik meteen mijn mening iets genuanceerder formuleren![]()
Kwestie van 'door ervaring leert men' Heb IRL al menige discussie gevoerd met moslima's en mij in allerlei bochten moeten wringen om de vrede te bewaren..
Sorry ik moet even lachen. Er stond eenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je beledigt mij en mijn intelligentie... Fuck that, je beledigt jezelf en je eigen intelligentie door jouw mening te nuanceren, omdat er een moslima in the house is.
Sws, moslima's met elkaar vergelijken..... Nu val je me echt tegen.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Sorry ik moet even lachen. Er stond eenachter die zin, wat zou dat betekenen denk je?
De waarheid is dat mijn genuanceerd verwoorde mening is hoe ik er echt over denk, maar dat ik het ook wel leuk vind om een mening iets provocerender te verwoorden dan nodig is. Alleen heb ik daarvan geleerd want voor je het weet vinden mensen je niet meer lief.
Ben je nu niet boos meer?
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]Sorry... Ik herkende je sarcasme niet....
En dit: maar dat ik het ook wel leuk vind om een mening iets provocerender te verwoorden dan nodig is. Daar kick ik op. Doen, is leuk. Beetje provoceren, stoerdoenerij, haantjesgedrag, kippengedrag. Heerlijk. Leef ik op.
Klopt, als mensen dan ook aangeven dat ze het niet fijn vinden, dan is het prettig. Dat maakt het wat duidelijker, ik kan zelf ook te ver gaan, zonder het door te hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.
Daar ben ik het mee eens. Pittig kan erg leuk zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.
Eigenlijk zegt die Van der Zee niks nieuws, alles is hier al voorbij gekomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:07 schreef Ambipur het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)-in-ijsselstein.html
Eigen leven
"Maar als het een Nederlands gezin zou zijn, zouden we spreken van een tragedie. Nu denken we aan eerwraak en gaat het over schande. Als de vriendinnen van het meisje gelijk hebben, kan het ons leren dat allochtone meisjes in het algemeen nog veel moeite hebben om in Nederland een eigen leven te kiezen", zegt Van der Zee.
Dit is jaren zo... Dit gaat nog jaren zo.. Dit mag van mij nog honderd keer herhaald worden. Vooral zijn laatste zin, want dat lijkt tot niemand door te dringen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt die Van der Zee niks nieuws, alles is hier al voorbij gekomen.
Misschien kan je als Marokkaanse daaraan je steentje bijdragen, denk dat jij meer invloed hebt in de Marokkaanse gemeenschap dan ik als kaassie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is jaren zo... Dit gaat nog jaren zo.. Dit mag van mij nog honderd keer herhaald worden. Vooral zijn laatste zin, want dat lijkt tot niemand door te dringen.
Nee, dat gaat echt niet. Ik ben Turksequote:Op donderdag 3 januari 2013 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien kan je als Marokkaanse daaraan je steentje bijdragen, denk dat jij meer invloed hebt in de Marokkaanse gemeenschap dan ik als kaassie.
Oeps foutje.. waarom dacht ik dat danquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat gaat echt niet. Ik ben Turkse
Geen idee, heb namelijk al benoemd dat ik Turkse ben. Geen zorgen; het is laat, de discussie over dit meisje heeft ook geen nut meer. Ik hoop dat ze dit onderwerp de aankomende dagen met rust zullen laten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oeps foutje.. waarom dacht ik dat dan
Vast niet. Het is nieuws, dus dat kun je niet negeren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Geen idee, heb namelijk al benoemd dat ik Turkse ben. Geen zorgen; het is laat, de discussie over dit meisje heeft ook geen nut meer. Ik hoop dat ze dit onderwerp de aankomende dagen met rust zullen laten.
Joh, misschien komen Syl en liefste Raf morgen met een super sappig detail over hun scheiding. Dan zijn wij dit prachtmeisje al vergeten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vast niet. Het is nieuws, dus dat kun je niet negeren.
Ik vind dit toch vele malen belangrijker dan de zoveelste showbizscheiding.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Joh, misschien komen Syl en liefste Raf morgen met een super sappig detail over hun scheiding. Dan zijn wij dit prachtmeisje al vergeten.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit toch vele malen belangrijker dan de zoveelste showbizscheiding.
Dus dat denk ik niet.
Is mij niet eens opgevallen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het slachtoffertje uit de op
godverdomme
Als het enigszins klopt wat in dat artikel staat dan is er geen sprake van eerwraak, zelfs niet van eergerelateerd geweld. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ruzies over de levensstijl van kinderen ook in streng christelijke gezinnen voorkomen, daar heeft het ook niks met eer te maken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:30 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-botste-flink.dhtml
En we speculeren vrolijk door...
Blijf het vreemd vinden. Ik denk dat haar moeder een soort van "snap" momentje heeft gehad.
Fijn, de schreeuw om aanpakken.. Maar hoe vaak worden moslima's in NL onderdrukt, want wat is best vaak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ik wel goed vind is als de politiek aandacht besteed aan de geestelijke en fysieke onderdrukking van veel jonge moslima's in Nederland, want dat gebeurt nog best vaak. Niet dat ik denk dat de politiek iets kan veranderen, dat moet toch vanuit de mensen zelf komen..
Ehm als ik alle verhalen die ik in de loop der tijd heb gehoord van verschillende jongedames zou bundelen, dan zou ik daar een redelijk dik boek van kunnen maken. Het betreft overigens allemaal Marokkanen.. Ik heb met veel culturen te maken gehad, maar Marokkanen zijn toch wel de wonderlijkste groep.. hoe vaker je ermee contact hebt, hoe minder je er van snapt. Gisteren had ik een discussie met een Marokkaanse vriendin (weet niet of zij dat nu nog wil zijn) over het feit dat Marokkanen naar mijn mening relatief vaker negatief in het nieuws komen dan Nederlanders. Beweert zij dat de Marokkanen die zich misdragen het product zijn van de Nederlandse maatschappij. Het moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Fijn, de schreeuw om aanpakken.. Maar hoe vaak worden moslima's in NL onderdrukt, want wat is best vaak?
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ehm als ik alle verhalen die ik in de loop der tijd heb gehoord van verschillende jongedames zou bundelen, dan zou ik daar een redelijk dik boek van kunnen maken. Het betreft overigens allemaal Marokkanen.. Ik heb met veel culturen te maken gehad, maar Marokkanen zijn toch wel de wonderlijkste groep.. hoe vaker je ermee contact hebt, hoe minder je er van snapt. Gisteren had ik een discussie met een Marokkaanse vriendin (weet niet of zij dat nu nog wil zijn) over het feit dat Marokkanen naar mijn mening relatief vaker negatief in het nieuws komen dan Nederlanders. Beweert zij dat de Marokkanen die zich misdragen het product zijn van de Nederlandse maatschappij. Het moet niet gekker worden![]()
Maar dit terzijde..
waarom zou die vriendin de verantwoordelijkheid moeten nemen van wat anderen doen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..![]()
Je vriendin is een giller trouwens..Dat is niet de verantwoording nemen over iets.
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..![]()
Klopt ja, ze haalde er allemaal oneigenlijke argumenten bij en uiteindelijk vond ze dat ik iets tegen Marokkanen had en er geen mening over mag hebben omdat ik zelf geen Marokkaan ben. Toen ik zei dat ik haar niet serieus meer kon nemen werd ze boos.quote:Je vriendin is een giller trouwens..Dat is niet de verantwoording nemen over iets.
De broer was toch diegene die 'snapte' ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:30 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-botste-flink.dhtml
En we speculeren vrolijk door...
Blijf het vreemd vinden. Ik denk dat haar moeder een soort van "snap" momentje heeft gehad.
Wat een prehistorisch huttevolk ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.
Heb er zelf ook wel eens iets van meegekregen hoe gek Marokkanen zijn. Bij het station kwam ik 2 Marokkaanse zussen tegen die vaak op mijn spreekuur waren geweest. We gingen even een kopje koffie drinken. Ik had het zelf niet in de gaten, maar op een afstandje liep een Marokkaans ventje te drentelen en te koekeloeren wat die dames aan het uitspoken waren. Ze kenden hem niet eens. Deed me een beetje denken aan het Schnitzelparadijs. Heb vaak gedacht 'rare jongens die Marokkanen'
Alsof dat alleen bij Marokkanen onderling gebeurd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.
Heb er zelf ook wel eens iets van meegekregen hoe gek Marokkanen zijn. Bij het station kwam ik 2 Marokkaanse zussen tegen die vaak op mijn spreekuur waren geweest. We gingen even een kopje koffie drinken. Ik had het zelf niet in de gaten, maar op een afstandje liep een Marokkaans ventje te drentelen en te koekeloeren wat die dames aan het uitspoken waren. Ze kenden hem niet eens. Deed me een beetje denken aan het Schnitzelparadijs. Heb vaak gedacht 'rare jongens die Marokkanen'
Nee, ik weet het niet... Voor "onze" begrippen ben ik zeer vrij opgevoed.. Weet alleen niet of dit ook geldt voor "jullie" begrippen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Klopt ja, ze haalde er allemaal oneigenlijke argumenten bij en uiteindelijk vond ze dat ik iets tegen Marokkanen had en er geen mening over mag hebben omdat ik zelf geen Marokkaan ben. Toen ik zei dat ik haar niet serieus meer kon nemen werd ze boos.
Dat hoeft ze ook niet. Maar wegschuiven richting de Nederlanders lijkt mij niet gepast.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:43 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou die vriendin de verantwoordelijkheid moeten nemen van wat anderen doen?
Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat een prehistorisch huttevolk ook.
Zei een meisje via twitter..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
De broer was toch diegene die 'snapte' ?
Amateur... Je weet niet hoe je ze moet afwimpelenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.
Ze lopen enorm achter m.b.t. de beschaving waarin ze vertoeven. Maar blijkbaar kiezen ze er zelf voor. Al een paar generaties hebben ze het kunnen verbeteren maar blijkbaar pikken ze enkel datgene op waarmee ze rotzooi kunnen trappen en hun persoonlijke beestachtige behoeften kunnen vervullen. Want de centjes, merkkleding, mobieltjes en BMW's weten ze wel te vinden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.
Het moet niet nodig zijn om ze af te wimpelen. Waar ze het idee vandaan krijgen dat ze sowieso kans maken weet ik ook niet maar echt slim zijn ze niet. Welk meisje laat zich nou versieren door: "psst psssst hey meisje, neuken? " Nee, dan lach ik vriendelijk en geef ik aan dat ik liever gezond blijf. Uiteraard worden ze dan boos en gaan ze weer schelden maar dat is een teken van zwakte. Dat werkt misschien bij mensen in de bergen maar niet bij mij.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Amateur... Je weet niet hoe je ze moet afwimpelen
Om daarna weer boos te zijn dat er gestigmatiseerd en gediscrimineerd wordt? Vreemde mensen zijn het.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze lopen enorm achter m.b.t. de beschaving waarin ze vertoeven. Maar blijkbaar kiezen ze er zelf voor. Al een paar generaties hebben ze het kunnen verbeteren maar blijkbaar pikken ze enkel datgene op waarmee ze rotzooi kunnen trappen en hun persoonlijke beestachtige behoeften kunnen vervullen. Want de centjes, merkkleding, mobieltjes en BMW's weten ze wel te vinden.
Ben het bij anderen nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Toen ik mijn Turkse ex net kende heeft ze me een keer goed in de maling genomen door te zeggen dat haar broer me zou bellen. Kort daarna ging de telefoon.. ik nam niet op, had geen zin in dat gezeik. Daar was ze een beetje teleurgesteld over, verpestte haar grap een beetje. Bleek later dat ze helemaal geen broer had en dat haar neef me had gebeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alsof dat alleen bij Marokkanen onderling gebeurd.
Klopt het zijn vaak Berbers.. En je kan niet iedereen over 1 kam scheren, alleen werkt het helaas wel zo dat al die incidenten de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. Nederlanders hebben geen vooroordelen, daar zorgen ze zelf voor..maar ja, zo denk ik erover.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik weet het niet... Voor "onze" begrippen ben ik zeer vrij opgevoed.. Weet alleen niet of dit ook geldt voor "jullie" begrippen.
Ik heb ervaring met Marokkanen als ik mij in het uitgaansleven bevind samen met mijn Marokkaanse vriendinnetje. Zij heeft ook zo'n last van ze. Ik wil ze niet over een kam scheren. Het zijn vaak Berbers die wat achterlopen. Je moet ook weten hoe je met ze om gaat, ik maak netjes een praatje met ze, wens ze een fijn avond toe, glimlach en loop weg. Dan zijn ze erg netjes.
Ik vind het wel overdreven over de Marokkaanse jeugd te spreken. Het is een deel dat het verpest. Je kunt ze niet aanspreken als gehele gemeenschap.
Ja zou best kunnen dat ze het zat was en daarom niet meer inzag hoe ongelofelijk genuanceerd mijn mening is.quote:Ik denk dat je vriendin jouw opmerkingen zat is. Waarschijnlijk hoort ze jouw eenzijdige mening ook vaak van anderen. Daarin begrijp ik haar volkomen. Op de een of andere wijze moet ik ook constant mijzelf verdedigen als Turken in de media zijn en in de belangstelling staan.Erg hinderlijk kan ik je vertellen.
Ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:13 schreef Ambipur het volgende:
3-voud, zeg eens eerlijk, kom jij wel eens Marokkaan tegen?
Is het niet. Blijkbaar kun jij er beter tegen omdat je erin opgroeit ofzo. Dus zal de lat wat lager liggen.quote:Wat is dit voor stereotype bullshit.
Waar haal jij dit soort onzin vandaan? Hoe kom je erbij dat ik daarin ben opgegroeid?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Is het niet. Blijkbaar kun jij er beter tegen omdat je erin opgroeit ofzo. Dus zal de lat wat lager liggen.
Ik ben op en top Hollander en ken dat gezeik niet. Ik zal het dan ook sneller veroordelen en sta erachter dat ondanks we die boel geïmporteerd hebben, we het niet hoeven te accepteren.
sterker nog; ik heb jaren in delft en den haag (en dan niet de meest ehm, 'nette' wijken) gewoond en nooit ergens last van gehad. alleen in delft (buitenhof) een tijdje ellendig gedoe met een zwerver die sliep op een bankje waar ik 's avonds nog wel eens langs moest.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:13 schreef Ambipur het volgende:
3-voud, zeg eens eerlijk, kom jij wel eens Marokkaan tegen? Wat is dit voor stereotype bullshit.
Ik bedoel eigenlijk dat Nederlanders van nature geen vooroordelen hebben tegen wie dan ook, maar dat bepaalde groepen zelf voor die vooroordelen zorgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Ambipur het volgende:
Nederlanders geen vooroordelen...Understatement of the year, already.
Ben je een aanwinst dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waar haal jij dit soort onzin vandaan? Hoe kom je erbij dat ik daarin ben opgegroeid?
Je mag je luie voorouders danken, dat ik hier ben trouwens
Hokjes denken, toch...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef simmu het volgende:
nederlanders geen vooroordelen?
kamper
kakker
hockeytrut
allochtoon
pinda
en speciaal voor de brabo's onder ons: die van thyke!
Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben het bij anderen nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Toen ik mijn Turkse ex net kende heeft ze me een keer goed in de maling genomen door te zeggen dat haar broer me zou bellen. Kort daarna ging de telefoon.. ik nam niet op, had geen zin in dat gezeik. Daar was ze een beetje teleurgesteld over, verpestte haar grap een beetje. Bleek later dat ze helemaal geen broer had en dat haar zus me had gebeld.
Als jij het zegt. Ik ken je niet.quote:
Hebben we ook, vooroordelen. Heeft iedereen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef simmu het volgende:
kamper
kakker
hockeytrut
allochtoon
pinda
Ach, in hokjes denken is makkelijk en iedereen doet het.. Marokkanen doen dat ook over Nederlanders. Kan daar niet mee zitten. Maar een gemeenschap die een slechte naam heeft is toch voornamelijk de schuld van die gemeenschap zelf als je het mij vraagt, en niet van vooroordelen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef simmu het volgende:
kamper
kakker
hockeytrut
allochtoon
pinda
Correct. Maar ik zie wel hun (Marokkaanse klotejongeren en die afwijkende omgang algemeen) handelen. En daar baseer ik me op.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Precies, net zoals jij niet iedere Marokkaan kent.
Dat is zo klaar als een klontje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, in hokjes denken is makkelijk en iedereen doet het.. Marokkanen doen dat ook over Nederlanders. Kan daar niet mee zitten. Maar een gemeenschap die een slechte naam heeft is toch voornamelijk de schuld van die gemeenschap zelf als je het mij vraagt, en niet van vooroordelen..
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.
Je vormt je mening op basis van 1 gezin...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.
Alle Turken zijn vrij en alle Marokkanen onderdrukken hun kinderen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je vormt je mening op basis van 1 gezin...Is ook niet eerlijk.
13 jaar geleden kwam ik voornamelijk bij Turken veel over de vloer voor mijn werk. Had uiteraard een commerciële inslag, maar toch.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.
Ja, dit inderdaad...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alle Turken zijn vrij en alle Marokkanen onderdrukken hun kinderen.
Wauw.. Well said.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
13 jaar geleden kwam ik voornamelijk bij Turken veel over de vloer voor mijn werk. Had uiteraard een commerciële inslag, maar toch.
Wat me opviel is dat ze inderdaad erg gastvrij zijn tot het onderdanige toe. Ik liep dan strak in kostuum en ze zagen me aan voor een minister. de kids werden erbij gehaald als "vertaler" en je werd overladen door moeder de vrouw met hapjes en extreem zoete thee. Ik vond het altijd leuk bij ze te komen. Heel soms zat je in een situatie waar een zoon/neef of iets van die strekking een andere mening over je had omdat ie meende het beter te weten en ging zich heel argwanend en dreigend opstellen. Tot ongenoegen van de ouders.
Heb dan ook altijd respect gehad voor die eerste lichting die naar Nederland kwam. Die werden hier neer geploft zonder enige kennis van taal en moesten zich maar alleen zien te redden in een wereldvreemd land met hun familie 3000km verderop.
Die generaties erna voelen zich helemaal het "mannetje". Maar als ik zon oudere erbij zie lopen, nog steeds de taal niet machtig en schichtig mij toekijkt met bijna een knikje van goedendag, denk ik bij mezelf: "Wees eens wat trotser, Jij bent diegene van de hele club om je heen die alleen het respect verdient."
Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je vormt je mening op basis van 1 gezin...Is ook niet eerlijk.
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh? Meen je dit? Het is dus mijn schuld, dat Turken een slechte naam zouden kunnen hebben?
Denk dat daar het probleem ook ligt.quote:
Niet te letterlijk lezenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.
[..]
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.
Grip kwijtraken?.. Sprekend vanuit eigen ervaring, die zijn ze bij mij nimmer kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk dat daar het probleem ook ligt.
Die ouders blijven achter bij de kinderen qua inmenging in de samenleving. Ze voelen zich te oud de taal te leren of zich te mengen met die onbekende Nederlandse samenleving.
Het was toen al dat de kinderen als vertaler op moesten treden.
Geen wonder dat die kinderen hun ouders overstijgen en ouders de grip op ze kwijtraken om van enige opvoeding te kunnen spreken.
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.
Nu heeft ze weer een Colombiaanse vriend, mama en zij maakten veel ruzie, vrienden zijn nu de bronnen, ze rookte, ze dronk etc etc, bla bla. Speculaties + onzin.quote:
Maar dat heeft gewoon te maken met je voorkomen (kleding, houding). Je moet het als een compliment zien als je niet wordt aangesproken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Open staan voor relaties? Wat bedoel je nou?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.
[..]
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.
Koerden zijn inderdaad ook moeilijk ja. Had een Koerdische stagiaire die nu mijn collega is. Schat van een meisje, Nederlandse vrienden, praat mee over voetbal.. I love her. Maar aan de andere kant is ze heel traditioneel en wil ze per se trouwen met een gelovige Koerd (die schijnen zeldzaam te zijn). En discussies zoals deze moet ik met haar niet voeren want dat wordt ruzie (vroeger ook wel eens tranen). Dat is het niet waard.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt.
Geen idee of je moeder de taal wel kan spreken? Ik ken vrouwen die echt geen Nederlands kunnen (of durven?) terwijl ze hier allanger wonen dan ik hier besta.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Grip kwijtraken?.. Sprekend vanuit eigen ervaring, die zijn ze bij mij nimmer kwijtgeraakt.
Mama spreekt de taal niet zoals jij en ik dat doen, doch doet ze alles zelf. Wat is daar dan jouw mening over?
Papa spreekt de taal zeer goed, schrijft iets minder, doet er wel zijn best voor, wat is daar dan de mening over?
Turken zijn niet een geheel. Allen hebben hun eigen normen, waarden, opvoeding, geloofsovertuiging etc. Tussen mijzelf en Fatma van hiernaast is veel verschil.
De Koerden die ik ken zijn juist weer erg vrij.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt.
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:55 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar dat heeft gewoon te maken met je voorkomen (kleding, houding). Je moet het als een compliment zien als je niet wordt aangesproken.
Ik bedoel wat er staat.. Mijn ervaring is, wat ik zelf heb meegemaakt en gezien, dat Turken en Marokkanen soms best een Nederlands vriendje willen, al dan niet stiekem, paar als puntje bij paaltje komt trouwen ze later bijna allemaal met iemand uit hun eigen gemeenschap. Van mij mag dat in de toekomst veranderen.. assimilatie dus. Net als in Amerika. Daar kom je bijvoorbeeld veel Amerikanen tegen die afstammen van Nederlanders, maar Nederlands zijn ze allang niet meer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Ziba het volgende:
[..]
Open staan voor relaties? Wat bedoel je nou?
Nee, dat zeg ik niet. Maar het ligt wel aan hoe je je kleedt zodra het je vaker overkomt. Ik word bijna nooit aangesproken door Marokkanen en blabla terwijl ik wel vrouwelijk erbij loop, zegmaar. Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.
Ben het daar mee eens.. Hoe je er ook bij loopt, die gasten moeten zich niet met je bemoeien. Denk dat het er alleen niet makkelijk uit te krijgen is..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.
als je erbij loopt als Barbie wordt je terecht voor hoer uitgemaaktquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar het ligt wel aan hoe je je kleedt zodra het je vaker overkomt. Ik word bijna nooit aangesproken door Marokkanen en blabla terwijl ik wel vrouwelijk erbij loop, zegmaar. Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.
Bonk op hol geslagen doldwaze hormonen. Ze steken zelf Allah de gek aan door met die Kafirs aan te pappen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben het daar mee eens.. Hoe je er ook bij loopt, die gasten moeten zich niet met je bemoeien. Denk dat het er alleen niet makkelijk uit te krijgen is..
Haha, nee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:15 schreef Chahna het volgende:
[..]
als je erbij loopt als Barbie wordt je terecht voor hoer uitgemaaktMaar wees niet bang dat is niet het geval bij mij.
Maar dan nog voldoe ik niet aan dat profielquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:19 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, nee.Maar ik denk wel dat het ligt aan hoe je je kleedt, hoe je houding is, hoe je overkomt qua 'makkelijkheid' dus zie je eruit alsof je wel te benaderen bent en wel gewillig bent, zegmaar. Misschien dat onzekere vrouwen eerder aangesproken worden ofzo?
Maarja, al met al moeten zulke kneuzen gewoon stoppen met vrouwen benaderen.
Ga rustig door.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:28 schreef Chahna het volgende:
[..]
Maar dan nog voldoe ik niet aan dat profiel
ik ben juist zeer zelfverzekerd en straal uit dat ik niets van die lui moet hebben.
Maar we raken redelijk offtopic zo.
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:00Bizarre verwijten dat je iets goedpraat als je niet meteen heel hard 'EERWRAAK!' brult. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:42Nee mensen, het helpt om te weten wat iets is. Eerwraak is eerwraak, moord is moord, doodslag is doodslag, eergerelateerd geweld is dat etc. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:15En voordat je kunt zeggen wat ergens aan de hand is, helpt het om een paar basale feiten te kennen. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:33En als je ergens wat aan wilt doen, helpt het om eerst te weten wat er aan de hand is. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:39:55Als het je geen moer interesseert wat er aan de hand is, wil je er niks aan doen maar alleen tonen hoe erg je eerwraak vindt en hoe je deugt reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:43:54Anders dan die zelfingenomen 'EERWRAAK!'-brullers hier heb ik me namelijk daadwerkelijk paar jaar in dat fenomeen verdiept. Kan het aanraden reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:45:37En mensen die reageren op precisie met 'je praat moord goed' moeten zich laten nakijken. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:55:04Dat is het allerergste aan die stuitende domheid. Die belemmert een goede aanpak van problemen - zoáls eergerelateerd geweld - alleen maar. reageer retweet
Eigenlijk moeten mensen dit soort dingen op social media afschaffen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:49 schreef Zuid-Holland het volgende:
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:00Bizarre verwijten dat je iets goedpraat als je niet meteen heel hard 'EERWRAAK!' brult. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:42Nee mensen, het helpt om te weten wat iets is. Eerwraak is eerwraak, moord is moord, doodslag is doodslag, eergerelateerd geweld is dat etc. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:15En voordat je kunt zeggen wat ergens aan de hand is, helpt het om een paar basale feiten te kennen. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:33En als je ergens wat aan wilt doen, helpt het om eerst te weten wat er aan de hand is. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:39:55Als het je geen moer interesseert wat er aan de hand is, wil je er niks aan doen maar alleen tonen hoe erg je eerwraak vindt en hoe je deugt reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:43:54Anders dan die zelfingenomen 'EERWRAAK!'-brullers hier heb ik me namelijk daadwerkelijk paar jaar in dat fenomeen verdiept. Kan het aanraden reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:45:37En mensen die reageren op precisie met 'je praat moord goed' moeten zich laten nakijken. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:55:04Dat is het allerergste aan die stuitende domheid. Die belemmert een goede aanpak van problemen - zoáls eergerelateerd geweld - alleen maar. reageer retweet
Onzin....quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar het ligt wel aan hoe je je kleedt zodra het je vaker overkomt. Ik word bijna nooit aangesproken door Marokkanen en blabla terwijl ik wel vrouwelijk erbij loop, zegmaar. Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.
Sjezus. Je vult zo even voor haar haar ervaringen in.quote:
Ik spreek juist vanuit mijn eigen ervaring. Waar bemoei jij je mee, arrogant dingetje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sjezus. Je vult zo even voor haar haar ervaringen in.
Arrogant much?
Dat deed je niet. Je schilderde haar ervaring af als onzinquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik spreek juist vanuit mijn eigen ervaring.
Met jouquote:Waar bemoei jij je mee, arrogant dingetje.
Vooral die types hebben lange tenen. Zie deze discussie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zag net dat die ene Marokkaanse vriendin waar ik het over had me heeft ontvriend op FB. Pfff waarom hebben sommige mensen toch van die lange tenen
Was je zo bot?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zag net dat die ene Marokkaanse vriendin waar ik het over had me heeft ontvriend op FB. Pfff waarom hebben sommige mensen toch van die lange tenen
Volgens haar is er een verband tussen kleden en lastig gevallen worden.. Daar reageer ik op met onzin. Ik schilder haar verband af als onzin.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat deed je niet. Je schilderde haar ervaring af als onzin
[..]
Met jou
Onzin.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:11 schreef Ambipur het volgende:
Volgens haar is er een verband tussen kleden en lastig gevallen worden.. Daar reageer ik op met onzin. Ik schilder haar verband af als onzin.
Ah, iets on topicquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:49 schreef Zuid-Holland het volgende:
Hmm vind het hier wel meevallen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vooral die types hebben lange tenen. Zie deze discussie.
Nee helemaal niet zelfs, ik ga niet bot doen tegen iemand die ik mag. Ze vindt dat ik vooroordelen heb over Marokkanen en is daarom boos of zo.quote:
Laat gaanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm vind het hier wel meevallen..
[..]
Nee helemaal niet zelfs, ik ga niet bot doen tegen iemand die ik mag. Ze vindt dat ik vooroordelen heb over Marokkanen en is daarom boos of zo.
Mee eens.quote:
Lees die post van Zuid-Holland nu gewoon eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoezo ontopic? Of is de moord op dit meisje bestempeld als eerwraak?
Heb ik gedaan. Anders reageer ik niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees die post van Zuid-Holland nu gewoon eens.
Niet alleen specifiek kleden zoals ik al benoemd had. Meerdere factoren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Volgens haar is er een verband tussen kleden en lastig gevallen worden.. Daar reageer ik op met onzin. Ik schilder haar verband af als onzin.
Bessems heeft juist gezegd dat dit, waarschijnlijk, geen eerwraak is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoezo ontopic? Of is de moord op dit meisje bestempeld als eerwraak?
He jammer. Was benieuwd of het kwartje zelf zou vallen tussen dat wild om zich heen slaan van ambi.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:26 schreef Zuid-Holland het volgende:
[..]
Bessems heeft juist gezegd dat dit, waarschijnlijk, geen eerwraak is.
En daarna is hij verbaal aangevallen door bepaalde mensen, die beweren dat hij het goed probeert te praten of dat hij een dhimmi zou zijn.
Niemand heeft het recht om een ander voor hoer uit te maken aan de hand van hoe die persoon er uit ziet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:15 schreef Chahna het volgende:
[..]
als je erbij loopt als Barbie wordt je terecht voor hoer uitgemaaktMaar wees niet bang dat is niet het geval bij mij.
Ik heb alles al gezegd over het onderwerp wat er te zeggen valt, dus ik mag eigenlijk niet meer postenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Anders reageer ik niet.
Dat gezeur om ontopic gaan. Je weet dat bij zulke onderwerpen van alles en nog wat worden bijgehaald. Het magisch woord is immers gezegd: MOSLIM.
Ik vind jou ook lief.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
He jammer. Was benieuwd of het kwartje zelf zou vallen tussen dat wild om zich heen slaan van ambi.
Dat weet ik, ik heb het ook gelezen. De post over eerwraak (wel/niet) zijn overbodig vind ik. Is met deel 1 al besproken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:26 schreef Zuid-Holland het volgende:
[..]
Bessems heeft juist gezegd dat dit, waarschijnlijk, geen eerwraak is.
En daarna is hij verbaal aangevallen door bepaalde mensen, die beweren dat hij het goed probeert te praten of dat hij een dhimmi zou zijn.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee helemaal niet zelfs, ik ga niet bot doen tegen iemand die ik mag. Ze vindt dat ik vooroordelen heb over Marokkanen en is daarom boos of zo.
Omdat ze geen antwoord op je vraag had.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Ziba het volgende:
[..]![]()
Wat een gejank. Eens werd een Turks meisje boos op mij omdat ik vroeg of Allah een man of een vrouw was en wat voor taal Allah dan praatte als ze eenmaal gingen communiceren met elkaar. Niks van aan trekken, sommige mensen zijn te snel gepikeerd.
Ja ik haal mijn schouders er ook over op.. Denk dat zij mij harder nodig heeft dan andersom, dus zal wel goedkomen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Ziba het volgende:
[..]![]()
Wat een gejank. Eens werd een Turks meisje boos op mij omdat ik vroeg of Allah een man of een vrouw was en wat voor taal Allah dan praatte als ze eenmaal gingen communiceren met elkaar. Niks van aan trekken, sommige mensen zijn te snel gepikeerd.
Zo helemaal mee eensquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand heeft het recht om een ander voor hoer uit te maken aan de hand van hoe die persoon er uit ziet.
Ja en als ik iemand met een hoofddoekje zie dan scheld ik die ook uit voor terroristquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Precies. Ook een Barbie niet. Zou wat moois worden als je vanwege een stel straatjochies met een grote bek je kleding aan zou moeten passen. Laat ze zelf hun laaghangende kruis eens optrekken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand heeft het recht om een ander voor hoer uit te maken aan de hand van hoe die persoon er uit ziet.
Misschien ben je wel heeeeel knap.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:28 schreef Chahna het volgende:
[..]
Maar dan nog voldoe ik niet aan dat profiel
ik ben juist zeer zelfverzekerd en straal uit dat ik niets van die lui moet hebben.
Maar we raken redelijk offtopic zo.
Maar dat zeg ik dan ook echt nergens, zo'n barbie wordt simpelweg eerder aangesproken dan iemand die er wat 'netter' bijloopt. Ofja, netter, geen idee hoe ik het moet verwoorden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Ook een Barbie niet. Zou wat moois worden als je vanwege een stel straatjochies met een grote bek je kleding aan zou moeten passen. Laat ze zelf hun laaghangende kruis eens optrekken.
Just like the good old days after the WTC attack!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja en als ik iemand met een hoofddoekje zie dan scheld ik die ook uit voor terrorist
Precies. Wie maakt dat uit?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is netjes? Wat is een barbie?
Dit:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is netjes? Wat is een barbie?
Denk de jonge mannen met een overdone aan hormonen.quote:
Nee, hier gaat het om een familiedrama.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Denk de jonge mannen met een overdone aan hormonen.
Maar volgens mij is dat hier toch niet aan de orde?
Die heeft een normaal blousje aan. Dus iemand met make-up en geverfd blond haar is een barbie en vraagt erom om op onpasselijke wijze aangesproken te worden? Het moet niet gekker worden hierquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit:
[ [url=http://www.zijonline.nl/wp-content/themes/advanced-newspaper/timthumb.php?src=http%3A%2F%2Fwww.zijonline.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F12%2F00barbie03.jpg&q=90&w=479&zc=1]afbeelding[/url] ]
Dus als je je haren lichtblond hebt geverfd en onder de zonnebank gaat loop je meer risico te worden lastiggevallen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit:
[ [url=http://www.zijonline.nl/wp-content/themes/advanced-newspaper/timthumb.php?src=http%3A%2F%2Fwww.zijonline.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F12%2F00barbie03.jpg&q=90&w=479&zc=1]afbeelding[/url] ]
Misschien moet je eens lezen naar wat ik zeg i.p.v. mij woorden in de mond te leggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Die heeft een normaal blousje aan. Dus iemand met make-up en geverfd blond haar is een barbie en vraagt erom om op onpasselijke wijze aangesproken te worden? Het moet niet gekker worden hier
Geen nieuwe info. Weet zelfs niet eens of er bewijzen zijn. Je kan tegenwoordig een bekentenis afleggen wat je wil, maar zelfs daar moeten bewijzen voor zijn te vindenquote:
Ja, ik denk dat als je d'r ordinair bijloopt, je eerder/meer van dat soort types op je afkrijgt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus als je je haren lichtblond hebt geverfd en onder de zonnebank gaat loop je meer risico te worden lastiggevallen?
Ik heb er ook een tijdje zo bijgelopen, en ook met donker haar, en mijn ervaring is dat dat mannen niet zo boeit. Als je een jonge meid bent krijg je gewoon veel meer aandacht, helaas ook van 'verkeerde' types.
En wat is netjes Ziba?
Wat is er ordinair aan die foto die je post???quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat als je d'r ordinair bijloopt, je eerder/meer van dat soort types op je afkrijgt.
Mwa, sommige meiden hebben ook zo een sletterige sfeer uitstralen. Dat speelt ook een rol. Maar voor sommige mensen maakt dat ook niet uit, die pakken alles wat ze pakken kunnen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus als je je haren lichtblond hebt geverfd en onder de zonnebank gaat loop je meer risico te worden lastiggevallen?
Ik heb er ook een tijdje zo bijgelopen, en ook met donker haar, en mijn ervaring is dat dat mannen niet zo boeit. Als je een jonge meid bent krijg je gewoon veel meer aandacht, helaas ook van 'verkeerde' types.
En wat is netjes Ziba?
Het begon over voor hoer uitgemaakt worden...dus had het al niet persoonlijk tegen jouquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:51 schreef Ziba het volgende:
[..]
Misschien moet je eens lezen naar wat ik zeg i.p.v. mij woorden in de mond te leggen.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:15 schreef Chahna het volgende:
[..]
Net zo min dat ik als autochtoon verantwoordelijk ben voor het feit dat er in het noorden iemand met de auto inrijdt op een groep mensen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:43 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou die vriendin de verantwoordelijkheid moeten nemen van wat anderen doen?
Oké, dan niet ordinair. Ik weet ook niet hoe ik het normaal kan verwoorden. Ik ben in ieder geval van mening dat bepaalde vrouwen eerder worden aangesproken door triest volk dan andere vrouwen en dat heeft dan te maken met hoe je eruitziet, uitstraling, enzovoort. Overigens zeg ik daar niet mee dat vrouwen er dan om vragen of dat het dan ineens wel normaal is. Ik denk alleen dat het wel meespeelt in veel gevallen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is er ordinair aan die foto die je post???
Dat was zij nietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja Ziba, je hebt het er eerder over dat als je er als Barbie bijloopt dat je terecht voor hoer wordt uitgemaakt.
Ho ho, er werd gezegd dat als je erbij loopt als Barbie dat je dan voor hoer wordt uitgemaakt, ik begon daar niet mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
O nee, sorry. Cahanana of zoiets.
Hier begon het mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef Ziba het volgende:
Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.
Ja, maar in een van de reacties op de link in de OP, was er sprake van ruzie en greep moeder naar een mes. Dat kun je geen ongeluk meer noemen, maar doodslag.quote:
Nee joh. Ik heb het woord hoer niet genoemd want hoe iemand er ook bijloopt: iemand hoer noemen is respectloos. Ik had het specifiek over het aanspreken door zulke types, dat ik denk dat bepaalde vrouwen eerder worden aangesproken. Maar jouw reactie was toch cynisch?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ho ho, er werd gezegd dat als je erbij loopt als Barbie dat je dan voor hoer wordt uitgemaakt, ik begon daar niet mee.
Laten we het maar in het midden houden daar het niets met het topic te maken heeft en we nu volgens mij zaken door elkaar gaan halen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:59 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee joh. Ik heb het woord hoer niet genoemd want hoe iemand er ook bijloopt: iemand hoer noemen is respectloos. Ik had het specifiek over het aanspreken door zulke types, dat ik denk dat bepaalde vrouwen eerder worden aangesproken. Maar jouw reactie was toch cynisch?
Is ook zo. Het zijn die types die uitdragen :I'm easy". Zoals je al eerder zei.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:56 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oké, dan niet ordinair. Ik weet ook niet hoe ik het normaal kan verwoorden. Ik ben in ieder geval van mening dat bepaalde vrouwen eerder worden aangesproken door triest volk dan andere vrouwen en dat heeft dan te maken met hoe je eruitziet, uitstraling, enzovoort. Overigens zeg ik daar niet mee dat vrouwen er dan om vragen of dat het dan ineens wel normaal is. Ik denk alleen dat het wel meespeelt in veel gevallen.
Je kledingkeuze zegt niks over hoe 'easy' je bent.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is ook zo. Het zijn die types die uitdragen :I'm easy". Zoals je al eerder zei.
Klagen dat ik offtopic ga en er dan zelf aan mee doen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is ook zo. Het zijn die types die uitdragen :I'm easy". Zoals je al eerder zei.
Dat het ziek is ben ik met je eens. Blijkbaar gebeurt het vaker dan je denkt. Een moeder die haar kind om het leven brengt. Pas geleden nog een vrouw het water ingereden met haar vermoord zoontje. Hebben we het nog niet eens over andere familiedrama's.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar in een van de reacties op de link in de OP, was er sprake van ruzie en greep moeder naar een mes. Dat kun je geen ongeluk meer noemen, maar doodslag.
Welke moeder bedreigt haar eigen kind met een mes.
Ziek! Lange behandeling nodig, lijkt me.
Mensen die dit doen zijn geestelijk ziek.. Dat snappen we wel, toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat het ziek is ben ik met je eens. Blijkbaar gebeurt het vaker dan je denkt. Een moeder die haar kind om het leven brengt. Pas geleden nog een vrouw het water ingereden met haar vermoord zoontje. Hebben we het nog niet eens over andere familiedrama's.
Ik begrijp ook niet hoe een moeder dit kan doen, maar het niet zo dat het nooit voorkomt
Klopt, maar dat maakt het trieste gedrag niet minder triest. Zelfs als iemand erbij loopt als een opgedirkte barbie met sexy kleding. Ook die vrouwen moet je respecteren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:56 schreef Ziba het volgende:
Oké, dan niet ordinair. Ik weet ook niet hoe ik het normaal kan verwoorden. Ik ben in ieder geval van mening dat bepaalde vrouwen eerder worden aangesproken door triest volk dan andere vrouwen en dat heeft dan te maken met hoe je eruitziet, uitstraling, enzovoort.
Heb even gewacht tot het beter werd. Nu doe ik maar mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Klagen dat ik offtopic ga en er dan zelf aan mee doen..
Euh, jawel. We willen het enkel niet toegeven omdat we nu even allemaal heel fatsoenlijk zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kledingkeuze zegt niks over hoe 'easy' je bent.
En wat maakt "ons" dan beter dan die Marokkaantjes die over Nederlandse vrouwen oordelen, omdat ze te bloot lopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Euh, jawel. We willen het enkel niet toegeven omdat we nu even allemaal heel fatsoenlijk zijn.
Nou, door kledingkeuze, uitstraling, en tja, uiterlijk geef je wel een bepaald beeld. Misschien bén je niet 'easy' maar zo kan je dan wel overkomen bij bepaalde types. Denk ik. Maarja, ik weet ook niet hoe mannen denken eigenlijk. Ik blijf in ieder geval wel bij mijn standpunt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kledingkeuze zegt niks over hoe 'easy' je bent.
Ik snap je even niet. Of ik lees je zin verkeerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En wat maakt "ons" dan beter dan die Marokkaantjes die over Nederlandse vrouwen oordelen, omdat ze te bloot lopen.
Is ook zo, maar in die gevallen doodt de moeder doelbewust haar kind. In dit geval wordt het min of meer als 'per ongeluk' afgedaan, omdat moeder niet van plan was haar dochter te doden. Maar ze pakt wel een mes. En dat begrijp ik niet. Al heb je nog zo'n hoogoplopende ruzie met je kind, je pakt geen mes.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat het ziek is ben ik met je eens. Blijkbaar gebeurt het vaker dan je denkt. Een moeder die haar kind om het leven brengt. Pas geleden nog een vrouw het water ingereden met haar vermoord zoontje. Hebben we het nog niet eens over andere familiedrama's.
Ik begrijp ook niet hoe een moeder dit kan doen, maar het niet zo dat het nooit voorkomt
En toen zei je dat het in dat geval logisch is als mensen je voor hoer uitmaken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ho ho, er werd gezegd dat als je erbij loopt als Barbie dat je dan voor hoer wordt uitgemaakt, ik begon daar niet mee.
[..]
Hier begon het mee.
Nee, dat is ook hetgene wat ik niet kan begrijpen. Een klap in drift, tja,niet goed, maar een mes in je eigen kind stekenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Is ook zo, maar in die gevallen doodt de moeder doelbewust haar kind. In dit geval wordt het min of meer als 'per ongeluk' afgedaan, omdat moeder niet van plan was haar dochter te doden. Maar ze pakt wel een mes. En dat begrijp ik niet. Al heb je nog zo'n hoogoplopende ruzie met je kind, je pakt geen mes.
Dat begrijp ik ook niet nee.. Het is speculatie, maar het zou mij niet verbazen als ze er niet eens spijt van heeft. Als je goed bij je knar bent als ouder dan steek je niet in op je eigen kind.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat is ook hetgene wat ik niet kan begrijpen. Een klap in drift, tja,niet goed, maar een mes in je eigen kind steken?
Dit ligt nogal voor de hand.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet nee.. Het is speculatie, maar het zou mij niet verbazen als ze er niet eens spijt van heeft. Als je goed bij je knar bent als ouder dan steek je niet in op je eigen kind.
Je pakt nog niet eens een mes!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet nee.. Het is speculatie, maar het zou mij niet verbazen als ze er niet eens spijt van heeft. Als je goed bij je knar bent als ouder dan steek je niet in op je eigen kind.
Nee, maar kan me wel voorstellen dat je in een vlaag van woede pakt wat het dichtst in de buurt ligt. Ik ben persoonlijk blij dat ik mijn laptopje nog heb, de grijpgrage handjes van mijn ex wilden daar korte metten mee makenquote:
Dan ben jij goedgekeurd voor het bezit van een dochter. Toe maar, maak er maar 1.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pfff, gelukkig ben ik niet zo'n heethoofd.
Ik had het over m'n voorganger, die zegt dat zijn ex in een woedeaanval probeerde met de laptop te gooien.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan ben jij goedgekeurd voor het bezit van een dochter. Toe maar, maak er maar 1.
Klopt wel, we hebben allemaal vooroordelen als het om bepaalde kleding gaat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou, door kledingkeuze, uitstraling, en tja, uiterlijk geef je wel een bepaald beeld. Misschien bén je niet 'easy' maar zo kan je dan wel overkomen bij bepaalde types. Denk ik. Maarja, ik weet ook niet hoe mannen denken eigenlijk. Ik blijf in ieder geval wel bij mijn standpunt.
Ik schrok daarvan. Wat een hufters.. Nog nooit zoiets gezien, bah.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:44 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Klopt wel, we hebben allemaal vooroordelen als het om bepaalde kleding gaat.
Toch maakt het voor die misselijke kerels geen bal uit hoe je je kleedt, die doen het bij iedere vrouw om te vernederen, kijk maar eens naar die reportage van dat Belgische meisje , zij zag er heel normaal uit en werd toch belaagd .
Daar heb je een punt, ja, niet over nagedacht. Zij zag er inderdaad normaal leuk uit. Maar in Nederland heb je het volgens mij ook niet zó extreem, toch? Maarja, ik hoor dus wel eens van vriendinnen dat ze het vaak meemaken enzo. Ik niet zo vaak.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:44 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Toch maakt het voor die misselijke kerels geen bal uit hoe je je kleedt, die doen het bij iedere vrouw om te vernederen, kijk maar eens naar die reportage van dat Belgische meisje , zij zag er heel normaal uit en werd toch belaagd .
Verder was ze wel normaal?..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, maar kan me wel voorstellen dat je in een vlaag van woede pakt wat het dichtst in de buurt ligt. Ik ben persoonlijk blij dat ik mijn laptopje nog heb, de grijpgrage handjes van mijn ex wilden daar korte metten mee maken
True. Ik ging dan ook uit van mijn Nederlandse standpunt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:44 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik heb het vaak meegemaakt , het heeft ook niks te maken met versieren , maar meer met pesten. Ze willen ' stoer' zijn en denken dat ze je zo bang kunnen maken of zo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, ja, niet over nagedacht. Zij zag er inderdaad normaal leuk uit. Maar in Nederland heb je het volgens mij ook niet zó extreem, toch? Maarja, ik hoor dus wel eens van vriendinnen dat ze het vaak meemaken enzo. Ik niet zo vaak.
Daar ben ik nog niet over uit, sommigen zeggen van niet, maar ze had wel een bepaald temperament..ze was extreem jaloers en controlerend en dat werkte niet zo goed meerquote:
Onzeker dusquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet over uit, sommigen zeggen van niet, maar ze had wel een bepaald temperament..ze was extreem jaloers en controlerend en dat werkte niet zo goed meer![]()
Overigens was ze niet Turks, hoewel die dames ook jaloers kunnen zijn.
Ja toch, 365 gevallen van eerwraak in Nederland per jaar.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:06 schreef Chahna het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/bobbobobobdef534.html
hoe erg kun je zijn.
Overigens, 1 eerwraak per dag in Nederland. en nog steeds durven mensen het niet te erkennen.
eentje over niet WILLEN integreren maar wel genieten van de uitkering:
http://i.imgur.com/7Uo2e.jpg
ik vind het veel en veel te veel.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja toch, 365 gevallen van eerwraak in Nederland per jaar.
staat in dat artikel.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Objectieve en verifieerbare cijfers graag.
Iemand die een claim heeft, heeft bewijslast op zich, niet andersom.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:38 schreef Chahna het volgende:
[..]
staat in dat artikel.
ontkracht zijn uitlating maar. Anders vind ik dat je het er te makkelijk vanaf maakt met ; 'niet waar en bewijs maar dat het wel waar is'.
Ik zie het anders; deze man weet waar hij het over heeft en als jij het niet gelooft moet jij maar aantonen dat hij liegt.
Wat toe te geven? Ik heb een vriendin van mij verloren aan eerwraak, waar heb jij het over?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:42 schreef Chahna het volgende:
en kijk... zelfs Nederlandse docu's met gesprekken met slachtoffers.
Kijk het even na: http://www.hebikietsgemis(...)e-rood-eerwraak.html
Zo, ik heb inmiddels mijn taak gedaan, nu moet je wel durven om het te lezen/kijken en je ongelijk aan te geven
kortom, je kunt de cijfers die genoemd worden niet weerleggen? die 400 van de een en de term 'honderden' van de ander geeft toch aan dat de aantallen heel aanneemlijk zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat toe te geven? Ik heb een vriendin van mij verloren aan eerwraak, waar heb jij het over?
Niemand ontkent dat er sprake is van eerwraak, en dat ieder één teveel is, maar er zijn hierover geen verifieerbare cijfers.
Niet als er notabene in jouw eigen link staat over dat er onduidelijkheid heerst over of het wel of niet daadwerkelijk eerwraak is. Ik ken iemand die is vermoord vanwege eerwraak, een ander verre kennis z'n moeder is vermoord door zijn vader, beiden moslim, beiden geweld richting de vrouw, beiden dood, maar de redenen zijn totaal onvergelijkbaar.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
kortom, je kunt de cijfers die genoemd worden niet weerleggen? die 400 van de een en de term 'honderden' van de ander geeft toch aan dat de aantallen heel aanneemlijk zijn.
Dus in één van de linkjes staat dat het moeilijk is na te gaan en dan ander spreekt van honderden en de eerst van 400. Maar omdat het ene jouw wel uitkomt geloof je dat wel en de rest niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet als er notabene in jouw eigen link staat over dat er onduidelijkheid heerst over of het wel of niet daadwerkelijk eerwraak is. Ik ken iemand die is vermoord vanwege eerwraak, een ander verre kennis z'n moeder is vermoord door zijn vader, beiden moslim, beiden geweld richting de vrouw, beiden dood, maar de redenen zijn totaal onvergelijkbaar.
Nou vooruit, een analytisch uiteenzetting van waarom men vermijd om met cijfers te strooien dan:quote:Op zondag 6 januari 2013 12:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus in één van de linkjes staat dat het moeilijk is na te gaan en dan ander spreekt van honderden en de eerst van 400. Maar omdat het ene jouw wel uitkomt geloof je dat wel en de rest niet.
Zoals al aangegeven, ik vind het best, boeit me verder niet maar het zijn er nog steeds teveel. Al is het de helft, dus 200, dan zijn het er nog 200 te veel. Het is gewoon jammer dat bepaalde lieden nog steeds niet normaal kunnen nadenken en mensen vermoorden omdat ze toevallig iets doen wat niet mag van pappa of mamma.
quote:
http://www.denederlandseg(...)jdzd/f=/blg20702.pdfquote:De keuze voor de Turkse/Turks-Koerdische
en Marokkaanse gemeenschap wordt deels
ingegeven door cijfers uit het
onderzoek van Janssen (2006), waaruit blijkt dat relatief veel
eergerelateerd-geweldzaken die bij de politie
‘binnenkomen’ zich afspelen binnen deze
gemeenschappen. Janssen (2006:26, 34-35) conclu
deert zelf echter al, naar aanleiding van een
pilotstudy
bij de Politie Haaglanden en Zuid-Holland-Zu
id, dat het registreren van eergerelateerd
geweld zaken om verschillende re
denen moeilijk is. Zo bestaat er nog geen eenduidige definitie van
eergerelateerd geweld en kent eergerelateerd gewe
ld diverse verschijnings
vormen, waarbij bovendien
emotionele en psychische componenten een rol
spelen, waardoor zij niet altijd juridisch te
kwantificeren zijn. Daarnaast kennen eerzaken een
lange duur en zijn zij dynamisch van aard,
waardoor onduidelijk is wanneer een zaak afgerond
is en analyse slechts een momentopname is.
Bovendien is analyse van eerzaken moeilijk omdat er
vaak ruimte is voor meerdere interpretaties. Tot
slot worden in de registratie door de politie uite
raard alleen die zaken meegenomen waarvan melding
is gedaan bij de politie, de zogenaamde
dark numbers
worden hierin niet verdisconteerd.
Het feit dat er nog nauwelijks concrete cijfers
zijn van het aantal eergerelateerd-geweldzaken,
alsmede het feit dat er nog geen eenduidige definitie
is van eergerelateerd ge
weld, is problematisch,
ook voor dit onderzoek, omdat het
de afbakening van de onderzo
eksgroep bemoeilijkt. Bij de
afbakening van de onderzoeks
groepen wordt daarom niet alleen
afgegaan op de bestaande cijfers,
maar ook op onderzoek over
de soorten geweld die
binnen de verschillende
migrantengemeenschappen voorkomen, zoals dat
van Bartels 1993; Brouwer 1997; Gezik 2003;
Saharso 2001.
Deze mening delen we allen, lijkt mij. Wat storend is, is dat het begrip eerwraak continu erbij wordt gehaald, als de dader een moslim betreft. Niet iedere moord, die een moslims pleegt is eerwraak.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus in één van de linkjes staat dat het moeilijk is na te gaan en dan ander spreekt van honderden en de eerst van 400. Maar omdat het ene jouw wel uitkomt geloof je dat wel en de rest niet.
Zoals al aangegeven, ik vind het best, boeit me verder niet maar het zijn er nog steeds teveel. Al is het de helft, dus 200, dan zijn het er nog 200 te veel. Het is gewoon jammer dat bepaalde lieden nog steeds niet normaal kunnen nadenken en mensen vermoorden omdat ze toevallig iets doen wat niet mag van pappa of mamma.
Omdat d'r vooralsnog helemaal geen feiten zijn waarom de moord is gepleegd, vandaar. Jij was inderdaad iemand die meteen wist waarom de moord was gepleegd zonder dat d'r ook maar feiten geplaatst waren.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maakt geen reet uit of het eerwraak is of niet. Het is gewoon een moord duidelijk voortvloeiend uit een islamitisch culturele achtergrond als ik van de artikelen uitga.
Waarom doen jullie nou zo moeilijk om het beestje bij de naam te noemen?
Je zou gelijk gehad kunnen hebben, ware het dat Islam eerwraak niet verwerpt en verbied. Ja de Islam is tegen seks, en 'losbandigheid', maar het bestraffen er van is niet aan de ouders / familie weggelegd, laat staan het feit dat er een verbod is op eerwraak.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maakt geen reet uit of het eerwraak is of niet. Het is gewoon een moord duidelijk voortvloeiend uit een islamitisch culturele achtergrond als ik van de artikelen uitga.
Waarom doen jullie nou zo moeilijk om het beestje bij de naam te noemen?
Weet jij dan meer dat je dat afdoet als uit de nek lullen?quote:Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dus moet je niet zo uit je nek lullen als je nog niets weet.
Ja, er zijn namelijk geen feiten bekend over waarom de moord is gepleegd dus lul je simpelweg uit je nek. Je praat vanuit angst.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Weet jij dan meer dat je dat afdoet als uit de nek lullen?
- Feit is idd dat zoals Ziba al zegt vrij weinig bekend is over de motieven.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Weet jij dan meer dat je dat afdoet als uit de nek lullen?
Dus je weet net zoveel als ik, geen reet.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:32 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, er zijn namelijk geen feiten bekend over waarom de moord is gepleegd dus lul je simpelweg uit je nek. Je praat vanuit angst.
De gegevens waarvan ook niet is gemeld dat het feiten zijn. Dus ja: je lult uit je nek. Deed je in het vorige topic ook al.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus je weet net zoveel als ik, geen reet.
Ik ga nog van de gegevens uit maar jij loopt gelijk te blaten dat een ander uit de nek lult.
Ik schreef al eerder dat het geen reet interesseert of het eerwraak is of niet. Feit is dat er een jonge meid vermoord is en aangezien ik best kan optellen en interpreteren van de spaarzame gegevens is de conclusie snel getrokken. Dat het jou en enkelen van je geloofsgenoten niet past is mijn probleem niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
- Feit is idd dat zoals Ziba al zegt vrij weinig bekend is over de motieven.
- Dat eerwraak bij Marokkanen weinig tot niet voorkomt.
- Dat het geen Islamitisch verschijnsel is, eerwraak, maar een regionale, zoals eerder genoemde voorbeelden.
Als jij een verschijnsel noemt wat geen steun heeft in de wetten van Nederland of de normen en waarden, dat desondanks nog steeds 'Nederlands' noemt, hebben niet Nederlanders een probleem, maar ben jij diegene die met wat problemen loopt. Je conclusie is meerdere malen ontkracht, daar het beoordelen van Islamitisch perspectief haar een zondige maakt, geen misdadiger gezien gebrek aan een Islamitische staat, is haar 'zonde' aan Allah voorbehouden, niet aan de familie. Om maar te zwijgen over het punt dat je over haar rug je anti-Islamitische gal probeert te spuwen, dat is pas te ziek voor woorden.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik schreef al eerder dat het geen reet interesseert of het eerwraak is of niet. Feit is dat er een jonge meid vermoord is en aangezien ik best kan optellen en interpreteren van de spaarzame gegevens is de conclusie snel getrokken. Dat het jou en enkelen van je geloofsgenoten niet past is mijn probleem niet.
Stel je niet aan triggie, er is nog niets ontkracht van mijn conclusie.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij een verschijnsel noemt wat geen steun heeft in de wetten van Nederland of de normen en waarden, dat desondanks nog steeds 'Nederlands' noemt, hebben niet Nederlanders een probleem, maar ben jij diegene die met wat problemen loopt. Je conclusie is meerdere malen ontkracht, daar het beoordelen van Islamitisch perspectief haar een zondige maakt, geen misdadiger gezien gebrek aan een Islamitische staat, is haar 'zonde' aan Allah voorbehouden, niet aan de familie. Om maar te zwijgen over het punt dat je over haar rug je anti-Islamitische gal probeert te spuwen, dat is pas te ziek voor woorden.
Ook niks bevestigd.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stel je niet aan triggie, er is nog niets ontkracht van mijn conclusie.
Hoe denk je dit in stand te kunnen houden dan, of het nu eerwraak is of niet is dat per definitie niet waar.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stel je niet aan triggie, er is nog niets ontkracht van mijn conclusie.
quote:Het is gewoon een moord duidelijk voortvloeiend uit een islamitisch culturele achtergrond als ik van de artikelen uitga.
Ook in NL bestaat er een groep (jonge)mannen die het leuk vinden om vrouwen te vernederen. En ja, dat gebeurt o.a. door ongewenste intimiteiten/intimidatie/avances etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, ja, niet over nagedacht. Zij zag er inderdaad normaal leuk uit. Maar in Nederland heb je het volgens mij ook niet zó extreem, toch? Maarja, ik hoor dus wel eens van vriendinnen dat ze het vaak meemaken enzo. Ik niet zo vaak.
EENS!!! En nee, het heeft niets te maken met allo of auto. Wel heeft de cultuur binnen het (herkomst)gezin een zeer belangrijk aandeel. What you see is what you do.... Zelfverzekerdheid en een positief zelfbeeld of juist het gebrek daaraan is imo een andere belangrijke factor.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik heb het vaak meegemaakt , het heeft ook niks te maken met versieren , maar meer met pesten. Ze willen ' stoer' zijn en denken dat ze je zo bang kunnen maken of zo?
Al draag je een hoge coltrui en ben je lelijk, maakt allemaal niks uit, zo laten ze zien wie de baas is -denken ze- en het lukt ze ook nog want veel vrouwen passen hun kleding en route aan om het zoveel mogelijk te vermijden, maar of het helpt? niks hoor.
Oh en even voor de duidelijkheid omdat ik refereerde naar die Belgische reportage; ik heb voornamelijk last gehad van Nederlandse aso's, geen allochtonen, maar geintimideerd voelde ik me wel degelijk, en nee, ik zie er niet uit als Barbie
My love, van mij mag je groen ook een gemene kleur vinden als mening, daar zal ik weinig bezwaren tegen hebben, maar ik benader het vanuit een theologische en culturele aspect en die komen beiden niet overeen met elkaar dus, zodoende kan je conclusie ook nooit gerechtvaardigd zijn, je geeft gewoon in feite aan over dit geval met vooroordelen te lopen?quote:Op maandag 7 januari 2013 08:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
![]()
Het is een mening triggie, een conclusie die ik voor mezelf heb getroffen op gronden van wat ik gehoord, gezien en gelezen heb over deze moord en bovendien de ervaringen met islamieten in familie en daar buiten om en de tijd zal uitwijzen of mijn conclusie gerechtvaardigd is of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |