abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 11:23:25 #151
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121144607
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Precies, net zoals jij niet iedere Marokkaan kent.
Correct. Maar ik zie wel hun (Marokkaanse klotejongeren en die afwijkende omgang algemeen) handelen. En daar baseer ik me op.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 11:24:17 #152
341203 3-voud
pi_121144635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ach, in hokjes denken is makkelijk en iedereen doet het.. Marokkanen doen dat ook over Nederlanders. Kan daar niet mee zitten. Maar een gemeenschap die een slechte naam heeft is toch voornamelijk de schuld van die gemeenschap zelf als je het mij vraagt, en niet van vooroordelen..
Dat is zo klaar als een klontje.
pi_121144693
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.
pi_121144856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.
Je vormt je mening op basis van 1 gezin... :) Is ook niet eerlijk.
pi_121144884
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is zo klaar als een klontje.
Oh? Meen je dit? Het is dus mijn schuld, dat Turken een slechte naam zouden kunnen hebben?
pi_121144923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Alle Turken zijn vrij en alle Marokkanen onderdrukken hun kinderen.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_121144993
Onderbuiktopic :9~
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 11:35:33 #158
341203 3-voud
pi_121145029
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

13 jaar geleden kwam ik voornamelijk bij Turken veel over de vloer voor mijn werk. Had uiteraard een commerciële inslag, maar toch.
Wat me opviel is dat ze inderdaad erg gastvrij zijn tot het onderdanige toe. Ik liep dan strak in kostuum en ze zagen me aan voor een minister. de kids werden erbij gehaald als "vertaler" en je werd overladen door moeder de vrouw met hapjes en extreem zoete thee. Ik vond het altijd leuk bij ze te komen. Heel soms zat je in een situatie waar een zoon/neef of iets van die strekking een andere mening over je had omdat ie meende het beter te weten en ging zich heel argwanend en dreigend opstellen. Tot ongenoegen van de ouders.
Heb dan ook altijd respect gehad voor die eerste lichting die naar Nederland kwam. Die werden hier neer geploft zonder enige kennis van taal en moesten zich maar alleen zien te redden in een wereldvreemd land met hun familie 3000km verderop.

Die generaties erna voelen zich helemaal het "mannetje". Maar als ik zon oudere erbij zie lopen, nog steeds de taal niet machtig en schichtig mij toekijkt met bijna een knikje van goedendag, denk ik bij mezelf: "Wees eens wat trotser, Jij bent diegene van de hele club om je heen die alleen het respect verdient."
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:36:30 #159
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_121145072
Ik zei op de FP gelijk dat het waarschijnlijk eerwraak is. Allemaal minnetjes. :')
pi_121145215
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Alle Turken zijn vrij en alle Marokkanen onderdrukken hun kinderen.
Ja, dit inderdaad...

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

13 jaar geleden kwam ik voornamelijk bij Turken veel over de vloer voor mijn werk. Had uiteraard een commerciële inslag, maar toch.
Wat me opviel is dat ze inderdaad erg gastvrij zijn tot het onderdanige toe. Ik liep dan strak in kostuum en ze zagen me aan voor een minister. de kids werden erbij gehaald als "vertaler" en je werd overladen door moeder de vrouw met hapjes en extreem zoete thee. Ik vond het altijd leuk bij ze te komen. Heel soms zat je in een situatie waar een zoon/neef of iets van die strekking een andere mening over je had omdat ie meende het beter te weten en ging zich heel argwanend en dreigend opstellen. Tot ongenoegen van de ouders.
Heb dan ook altijd respect gehad voor die eerste lichting die naar Nederland kwam. Die werden hier neer geploft zonder enige kennis van taal en moesten zich maar alleen zien te redden in een wereldvreemd land met hun familie 3000km verderop.

Die generaties erna voelen zich helemaal het "mannetje". Maar als ik zon oudere erbij zie lopen, nog steeds de taal niet machtig en schichtig mij toekijkt met bijna een knikje van goedendag, denk ik bij mezelf: "Wees eens wat trotser, Jij bent diegene van de hele club om je heen die alleen het respect verdient."
Wauw.. Well said.
edit: Aegon eikel dat je was.
pi_121145243
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oh? Meen je dit? Het is dus mijn schuld, dat Turken een slechte naam zouden kunnen hebben?
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 11:46:22 #162
341203 3-voud
pi_121145380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:41 schreef Ambipur het volgende:

Wauw.. Well said.
Denk dat daar het probleem ook ligt.
Die ouders blijven achter bij de kinderen qua inmenging in de samenleving. Ze voelen zich te oud de taal te leren of zich te mengen met die onbekende Nederlandse samenleving.
Het was toen al dat de kinderen als vertaler op moesten treden.

Geen wonder dat die kinderen hun ouders overstijgen en ouders de grip op ze kwijtraken om van enige opvoeding te kunnen spreken.
pi_121145446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.

[..]

Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.
Niet te letterlijk lezen :D Je meent dat het de schuld van een gemeenschap is als er vooroordelen bestaan. Ik reageerde daarop.

Wb je eerste post: true. Staan ze vaak niet open voor. Komt well meer voor.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 11:49:20 #164
341203 3-voud
pi_121145488
Nog updates over het prik-incident?
pi_121145576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Denk dat daar het probleem ook ligt.
Die ouders blijven achter bij de kinderen qua inmenging in de samenleving. Ze voelen zich te oud de taal te leren of zich te mengen met die onbekende Nederlandse samenleving.
Het was toen al dat de kinderen als vertaler op moesten treden.

Geen wonder dat die kinderen hun ouders overstijgen en ouders de grip op ze kwijtraken om van enige opvoeding te kunnen spreken.
Grip kwijtraken?.. Sprekend vanuit eigen ervaring, die zijn ze bij mij nimmer kwijtgeraakt.

Mama spreekt de taal niet zoals jij en ik dat doen, doch doet ze alles zelf. Wat is daar dan jouw mening over?
Papa spreekt de taal zeer goed, schrijft iets minder, doet er wel zijn best voor, wat is daar dan de mening over?

Turken zijn niet een geheel. Allen hebben hun eigen normen, waarden, opvoeding, geloofsovertuiging etc. Tussen mijzelf en Fatma van hiernaast is veel verschil.
pi_121145596
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt. :P
pi_121145627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:49 schreef 3-voud het volgende:
Nog updates over het prik-incident?
Nu heeft ze weer een Colombiaanse vriend, mama en zij maakten veel ruzie, vrienden zijn nu de bronnen, ze rookte, ze dronk etc etc, bla bla. Speculaties + onzin.

Prik incident.. Sukkel.
pi_121145698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.
Maar dat heeft gewoon te maken met je voorkomen (kleding, houding). Je moet het als een compliment zien als je niet wordt aangesproken.
pi_121145800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

[..]

Open staan voor relaties? Wat bedoel je nou?
pi_121145872
Eeuwig zonde van zo'n mooi meisje. Zo vol levensvreugde ook. Dat spat van d'r foto af.

Pubers....verschrikkelijk en fantastisch tegelijk.....
mijn dochter is 16 vandaar.
pi_121145904
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt. :P
Koerden zijn inderdaad ook moeilijk ja. Had een Koerdische stagiaire die nu mijn collega is. Schat van een meisje, Nederlandse vrienden, praat mee over voetbal.. I love her. Maar aan de andere kant is ze heel traditioneel en wil ze per se trouwen met een gelovige Koerd (die schijnen zeldzaam te zijn). En discussies zoals deze moet ik met haar niet voeren want dat wordt ruzie (vroeger ook wel eens tranen). Dat is het niet waard. :o
pi_121145905
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:51 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Grip kwijtraken?.. Sprekend vanuit eigen ervaring, die zijn ze bij mij nimmer kwijtgeraakt.

Mama spreekt de taal niet zoals jij en ik dat doen, doch doet ze alles zelf. Wat is daar dan jouw mening over?
Papa spreekt de taal zeer goed, schrijft iets minder, doet er wel zijn best voor, wat is daar dan de mening over?

Turken zijn niet een geheel. Allen hebben hun eigen normen, waarden, opvoeding, geloofsovertuiging etc. Tussen mijzelf en Fatma van hiernaast is veel verschil.
Geen idee of je moeder de taal wel kan spreken? Ik ken vrouwen die echt geen Nederlands kunnen (of durven?) terwijl ze hier allanger wonen dan ik hier besta. :P Best irritant.
pi_121145923
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

De Koerden die ik ken zijn juist weer erg vrij. ;( Dus, wat nu? Elk mens is anders en voedt zn kinderen anders op. Punt.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_121145938
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:55 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maar dat heeft gewoon te maken met je voorkomen (kleding, houding). Je moet het als een compliment zien als je niet wordt aangesproken.
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.
pi_121146038
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Ziba het volgende:

[..]

Open staan voor relaties? Wat bedoel je nou?
Ik bedoel wat er staat.. Mijn ervaring is, wat ik zelf heb meegemaakt en gezien, dat Turken en Marokkanen soms best een Nederlands vriendje willen, al dan niet stiekem, paar als puntje bij paaltje komt trouwen ze later bijna allemaal met iemand uit hun eigen gemeenschap. Van mij mag dat in de toekomst veranderen.. assimilatie dus. Net als in Amerika. Daar kom je bijvoorbeeld veel Amerikanen tegen die afstammen van Nederlanders, maar Nederlands zijn ze allang niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')