Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]Sorry... Ik herkende je sarcasme niet....
En dit: maar dat ik het ook wel leuk vind om een mening iets provocerender te verwoorden dan nodig is. Daar kick ik op. Doen, is leuk. Beetje provoceren, stoerdoenerij, haantjesgedrag, kippengedrag. Heerlijk. Leef ik op.
Klopt, als mensen dan ook aangeven dat ze het niet fijn vinden, dan is het prettig. Dat maakt het wat duidelijker, ik kan zelf ook te ver gaan, zonder het door te hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.
Daar ben ik het mee eens. Pittig kan erg leuk zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.
Eigenlijk zegt die Van der Zee niks nieuws, alles is hier al voorbij gekomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:07 schreef Ambipur het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)-in-ijsselstein.html
Eigen leven
"Maar als het een Nederlands gezin zou zijn, zouden we spreken van een tragedie. Nu denken we aan eerwraak en gaat het over schande. Als de vriendinnen van het meisje gelijk hebben, kan het ons leren dat allochtone meisjes in het algemeen nog veel moeite hebben om in Nederland een eigen leven te kiezen", zegt Van der Zee.
Dit is jaren zo... Dit gaat nog jaren zo.. Dit mag van mij nog honderd keer herhaald worden. Vooral zijn laatste zin, want dat lijkt tot niemand door te dringen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt die Van der Zee niks nieuws, alles is hier al voorbij gekomen.
Misschien kan je als Marokkaanse daaraan je steentje bijdragen, denk dat jij meer invloed hebt in de Marokkaanse gemeenschap dan ik als kaassie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is jaren zo... Dit gaat nog jaren zo.. Dit mag van mij nog honderd keer herhaald worden. Vooral zijn laatste zin, want dat lijkt tot niemand door te dringen.
Nee, dat gaat echt niet. Ik ben Turksequote:Op donderdag 3 januari 2013 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien kan je als Marokkaanse daaraan je steentje bijdragen, denk dat jij meer invloed hebt in de Marokkaanse gemeenschap dan ik als kaassie.
Oeps foutje.. waarom dacht ik dat danquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat gaat echt niet. Ik ben Turkse
Geen idee, heb namelijk al benoemd dat ik Turkse ben. Geen zorgen; het is laat, de discussie over dit meisje heeft ook geen nut meer. Ik hoop dat ze dit onderwerp de aankomende dagen met rust zullen laten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oeps foutje.. waarom dacht ik dat dan
Vast niet. Het is nieuws, dus dat kun je niet negeren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Geen idee, heb namelijk al benoemd dat ik Turkse ben. Geen zorgen; het is laat, de discussie over dit meisje heeft ook geen nut meer. Ik hoop dat ze dit onderwerp de aankomende dagen met rust zullen laten.
Joh, misschien komen Syl en liefste Raf morgen met een super sappig detail over hun scheiding. Dan zijn wij dit prachtmeisje al vergeten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vast niet. Het is nieuws, dus dat kun je niet negeren.
Ik vind dit toch vele malen belangrijker dan de zoveelste showbizscheiding.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Joh, misschien komen Syl en liefste Raf morgen met een super sappig detail over hun scheiding. Dan zijn wij dit prachtmeisje al vergeten.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit toch vele malen belangrijker dan de zoveelste showbizscheiding.
Dus dat denk ik niet.
Is mij niet eens opgevallen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het slachtoffertje uit de op
godverdomme
Als het enigszins klopt wat in dat artikel staat dan is er geen sprake van eerwraak, zelfs niet van eergerelateerd geweld. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ruzies over de levensstijl van kinderen ook in streng christelijke gezinnen voorkomen, daar heeft het ook niks met eer te maken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:30 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-botste-flink.dhtml
En we speculeren vrolijk door...
Blijf het vreemd vinden. Ik denk dat haar moeder een soort van "snap" momentje heeft gehad.
Fijn, de schreeuw om aanpakken.. Maar hoe vaak worden moslima's in NL onderdrukt, want wat is best vaak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ik wel goed vind is als de politiek aandacht besteed aan de geestelijke en fysieke onderdrukking van veel jonge moslima's in Nederland, want dat gebeurt nog best vaak. Niet dat ik denk dat de politiek iets kan veranderen, dat moet toch vanuit de mensen zelf komen..
Ehm als ik alle verhalen die ik in de loop der tijd heb gehoord van verschillende jongedames zou bundelen, dan zou ik daar een redelijk dik boek van kunnen maken. Het betreft overigens allemaal Marokkanen.. Ik heb met veel culturen te maken gehad, maar Marokkanen zijn toch wel de wonderlijkste groep.. hoe vaker je ermee contact hebt, hoe minder je er van snapt. Gisteren had ik een discussie met een Marokkaanse vriendin (weet niet of zij dat nu nog wil zijn) over het feit dat Marokkanen naar mijn mening relatief vaker negatief in het nieuws komen dan Nederlanders. Beweert zij dat de Marokkanen die zich misdragen het product zijn van de Nederlandse maatschappij. Het moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Fijn, de schreeuw om aanpakken.. Maar hoe vaak worden moslima's in NL onderdrukt, want wat is best vaak?
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ehm als ik alle verhalen die ik in de loop der tijd heb gehoord van verschillende jongedames zou bundelen, dan zou ik daar een redelijk dik boek van kunnen maken. Het betreft overigens allemaal Marokkanen.. Ik heb met veel culturen te maken gehad, maar Marokkanen zijn toch wel de wonderlijkste groep.. hoe vaker je ermee contact hebt, hoe minder je er van snapt. Gisteren had ik een discussie met een Marokkaanse vriendin (weet niet of zij dat nu nog wil zijn) over het feit dat Marokkanen naar mijn mening relatief vaker negatief in het nieuws komen dan Nederlanders. Beweert zij dat de Marokkanen die zich misdragen het product zijn van de Nederlandse maatschappij. Het moet niet gekker worden![]()
Maar dit terzijde..
waarom zou die vriendin de verantwoordelijkheid moeten nemen van wat anderen doen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..![]()
Je vriendin is een giller trouwens..Dat is niet de verantwoording nemen over iets.
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..![]()
Klopt ja, ze haalde er allemaal oneigenlijke argumenten bij en uiteindelijk vond ze dat ik iets tegen Marokkanen had en er geen mening over mag hebben omdat ik zelf geen Marokkaan ben. Toen ik zei dat ik haar niet serieus meer kon nemen werd ze boos.quote:Je vriendin is een giller trouwens..Dat is niet de verantwoording nemen over iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |