quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo zou ik het benoemen, ja. Die mensen, uit die landen, hebben moeite zich hier aan te passen. Doe daar enorme sociale druk bij en ding ding ding, we have a killer.
[..]
Vind je dit een onderwerp om grappen over te maken? Ik niet.
[..]
Ik wacht nog op jouw eerder genoemde cijfers mbt eerwraak.
quote:De twee speciale
opvanghuizen voor
bedreigde vrouwen
zitten overvol.
Vorig jaar waren er in totaal 445 incidenten, minder dan in 2008 (553) en
2007 (493). Bedreigingen mishandeling komen het meest voor. Migranten van Turkse en Koerdische afkomst zijn verantwoordelijk voor de
meeste zaken, gevolgd door Marokkanen, Irakezen en Afghanen.
Sinds oud-minister Verdonk staat
eerwraak hoog op de politieke agenda. Hulpverleners en politie zijn beter gaan samenwerken, en voor het
Openbaar Ministerie is de culturele
achtergrond van het misdrijf geen
verzachtende omstandigheid.
Maar de opvang van vrouwen die
voor hun leven moeten vrezen is nog
wel een serieus probleem. De twee
speciale opvanghuizen, die vierentwintig uur per dag bewaakt worden,
zitten op dit moment overvol
http://www.tweedekamer.nl/images/Pers_20100914_118-216922.pdf
Not buying this shit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:52 schreef Aldo-MC het volgende:
Oh die quote is vaag zo, maar inhoudelijk klopt het wel Ambi.
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Not buying this shit.
Heb je alleen een artikel waarnaar je refereert, of kun je mij verblijden met een degelijk rapport, waar ik zelf mijn conclusies uit kan trekken?
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.
Politiecijfers dus, lijkt me vrij duidelijk
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak van de gelegenheid maar gebruik om mijn wens te uiten dat Marokkanen en Turken van de 3e generatie (en straks de 4e) iets ruimdenkender worden en meer assimileren met de autochtone Nederlanders. Dan zullen dit soort trieste gevallen (wat geen eerwraak is) niet meer hoeven gebeuren.
Onder Verdonk is het wel min of minder onderzocht en daar zijn die cijfers uitgekomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?
Aldo, men moet niet denken dat ik niet geloof in Eerwraak. Ik weet dat het bestaat.. Goddank niet in mijn omgeving, maar ik weet dat er psycho's rondlopen, die hun dochter vermoorden, omdat ze naar een jongen keek.
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatiequote:Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:03 schreef Specularium het volgende:
Doe eens wat meer moeite voor een OP.
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Inderdaad. Je kunt pas over 10 jaar spreken van de 3de generatie. Veel tieners en twintigers onder Marokkanen/Turken en dat zijn voornamelijk mensen met ouders die niet in Nederland zijn geboren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatieZo ook mijn tante van 32.
Wat is je beroep?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?
Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage![]()
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen
Sure, je weet toch niet hoe ze hetenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, je weet toch niet hoe ze heten
Sure, zolang die mensen niet te herleiden zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
True.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
Onzin. Veel Marokkanen en Turken kwamen naar Nederland toe als gastwerker. Later kwamen de vrouw en kinderen naar Nederland. Die kinderen worden tot de eerste generatie gerekend. De jongeren op dit moment zijn de kinderen van immigranten. Dat is de 2de generatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?
Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage![]()
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..quote:
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat?
Het is wel vertrouwelijke informatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, je weet toch niet hoe ze heten
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aanquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Nu is ie mooi, dat verdient zo'n meisje wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.
Hmm wat heb je gevonden dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:15 schreef Ambipur het volgende:
http://www.misdaadjournal(...)-jacht-op-grote-ben/
Dat De Telegraaf het heeft over ‘eerwraak’ bij de dood van Mirjam Akarban (16) uit IJsselstein zal niemand verbazen: als er wat gestigmatiseerd kan worden zullen ze ‘t niet laten.
Mooie werknemer ben je.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm wat heb je gevonden dan?
Ach het lijkt mij geen probleem verder..
Nee, jij wil dan weer dat het eerwraak is. Je zit al de hele middag te hameren op eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoor
En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Daar is geen beginnen aan, ik vraag wel aan een mod of ze de hele topic verwijderenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aan
Ik zou het wel discreet houden. Misschien een idee om je posts in het vorige topic nogmaals na te gaan. Voor de zekerheid.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..
[..]
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Oh sorry! De Telegraaf is logischerwijze een objectieve krant, met een objectieve kijk op de zaken die in Nederland plaatsvinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.
Tja.
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.
True.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.
Zou je dat even op de FB willen vragen? Ik ben geen mod hier dus dat is aan mijn collega'squote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?
Kun je zelf editten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u
Toch raar dat klakkeloos overschrijven door journalisten, wat is er dan nog leuk aan om journalist te zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Lavenderr, nog offense, maar in het vorige topic geweld richting hulpverleners, was je zelf ook erg snel met oordelen. VInd je dat dan wel gerechtvaardigd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Maakt niet uit, jong. Iedereen maakt die fouten. Uiteindelijk moet je gewoon kritisch worden in wat mensen schrijven. Artikelen worden ook door mensen geschreven en dus is het nooit objectief. De Telegraaf is bijvoorbeeld heel rechts, terwijl de Volkskrant meer in het linkse spectrum zit. Simpel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
Even hier vragen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |