abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121121673

UPDATED De 16-jarige Mirjam Abarkan (foto) is vandaag doodgestoken in haar ouderlijk huis aan het Saffierpad 3 in IJselstein. De politie werd gealarmeerd dat er een ernstig gewond meisje in het huis zou liggen. Een traumahelikopter kwam naar de wijk om medische assistentie te verlenen. Het meisje overleed korte tijd later aan haar verwondingen. Mirjam Abarkan zou van Marokkaanse afkomst zijn en stond volgens haar buurgenoten bekend als een net en uiterst sociaal meisje. Het slachtoffertje ging naar het VMBO en zit op hockey. In 2009 plaatste Mirjam Abarkan als toenmalige leerling van de Paulusschool de speciale stoeptegel met het bekende lieveheersbeestje tegen zinloos geweld op het schoolplein. Deze actie destijds trok veel aandacht van de lokale media. De politie heeft inmiddels een 42-jarige vrouw aangehouden, naar verluidt een familielid van de tiener. Volgens onbevestigde berichten haar moeder.

UPDATE 23:50 UUR: De redactie van Camilleri heeft vanavond met familie van Mirjam Abarkan gesproken. De moeder van Mirjam Abarkan is thans een verdachte. De woordvoerder van de familie spreekt tegen dat er sprake is van zoiets als eerwraak zoals men in de media suggereert, maar spreekt over een zeer ongelukkig gezinsdrama. Uit piëteit voor het slachtoffer Mirjam Abarkan en haar familie zullen we, ondanks alle aangereikte informatie, voorlopig geen verdere mededelingen doen over de kennelijke toedracht van haar betreurenswaardige dood.

Bron: http://www.camilleri.nl/2013/01/mirjam-abarkan-16-doodgestoken/

[ Bericht 81% gewijzigd door Ambipur op 03-01-2013 19:10:51 ]
pi_121121700
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:40 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zo zou ik het benoemen, ja. Die mensen, uit die landen, hebben moeite zich hier aan te passen. Doe daar enorme sociale druk bij en ding ding ding, we have a killer.

[..]

Vind je dit een onderwerp om grappen over te maken? Ik niet.

[..]

Ik wacht nog op jouw eerder genoemde cijfers mbt eerwraak.
quote:
De twee speciale
opvanghuizen voor
bedreigde vrouwen
zitten overvol.
Vorig jaar waren er in totaal 445 incidenten, minder dan in 2008 (553) en
2007 (493). Bedreigingen mishandeling komen het meest voor. Migranten van Turkse en Koerdische afkomst zijn verantwoordelijk voor de
meeste zaken, gevolgd door Marokkanen, Irakezen en Afghanen.
Sinds oud-minister Verdonk staat
eerwraak hoog op de politieke agenda. Hulpverleners en politie zijn beter gaan samenwerken, en voor het
Openbaar Ministerie is de culturele
achtergrond van het misdrijf geen
verzachtende omstandigheid.
Maar de opvang van vrouwen die
voor hun leven moeten vrezen is nog
wel een serieus probleem. De twee
speciale opvanghuizen, die vierentwintig uur per dag bewaakt worden,
zitten op dit moment overvol
http://www.tweedekamer.nl/images/Pers_20100914_118-216922.pdf
pi_121121705
Gezien de reacties op deel 1, zal deel 2 vast ook welkom zijn.. ?
pi_121121730
Oh die quote is vaag zo, maar inhoudelijk klopt het wel Ambi.
pi_121121783
quote:
8s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:52 schreef Aldo-MC het volgende:
Oh die quote is vaag zo, maar inhoudelijk klopt het wel Ambi.
Not buying this shit. :)

Heb je alleen een artikel waarnaar je refereert, of kun je mij verblijden met een degelijk rapport, waar ik zelf mijn conclusies uit kan trekken?
pi_121121854
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Not buying this shit. :)

Heb je alleen een artikel waarnaar je refereert, of kun je mij verblijden met een degelijk rapport, waar ik zelf mijn conclusies uit kan trekken?
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.
Politiecijfers dus, lijkt me vrij duidelijk :)
pi_121121924
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:55 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.
Politiecijfers dus, lijkt me vrij duidelijk :)
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?

Aldo, men moet niet denken dat ik niet geloof in Eerwraak. Ik weet dat het bestaat.. Goddank niet in mijn omgeving, maar ik weet dat er psycho's rondlopen, die hun dochter vermoorden, omdat ze naar een jongen keek. :r
pi_121121983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak van de gelegenheid maar gebruik om mijn wens te uiten dat Marokkanen en Turken van de 3e generatie (en straks de 4e) iets ruimdenkender worden en meer assimileren met de autochtone Nederlanders. Dan zullen dit soort trieste gevallen (wat geen eerwraak is) niet meer hoeven gebeuren.
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
pi_121122147
Doe eens wat meer moeite voor een OP.
pi_121122157
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?

Aldo, men moet niet denken dat ik niet geloof in Eerwraak. Ik weet dat het bestaat.. Goddank niet in mijn omgeving, maar ik weet dat er psycho's rondlopen, die hun dochter vermoorden, omdat ze naar een jongen keek. :r
Onder Verdonk is het wel min of minder onderzocht en daar zijn die cijfers uitgekomen.
Maar zoals je zelf al terecht opmerkt is het niet altijd mogelijk om te beoordelen wanneer en of iets eerwraak is of niet.
Als ik mijn broer doodsla omdat hij het met mijn vriendin doet is dat dan ook eerwraak? Of omdat een Marokkaan hoer zegt tegen mijn moeder? Zeg jij het maar.....
pi_121122196
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatie :) Zo ook mijn tante van 32.
pi_121122218
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:03 schreef Specularium het volgende:
Doe eens wat meer moeite voor een OP.
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.
pi_121122223
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?

[ Bericht 34% gewijzigd door Frutsel op 03-01-2013 20:25:38 ]
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:06:01 #14
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121122268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatie :) Zo ook mijn tante van 32.
Inderdaad. Je kunt pas over 10 jaar spreken van de 3de generatie. Veel tieners en twintigers onder Marokkanen/Turken en dat zijn voornamelijk mensen met ouders die niet in Nederland zijn geboren.
pi_121122313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?

Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage :')
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen :W
Wat is je beroep?
pi_121122359
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
pi_121122455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
Sure, je weet toch niet hoe ze heten :)
pi_121122517
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
pi_121122529
quote:
Mag dat?
Sure, zolang die mensen niet te herleiden zijn.
Ik ken een tolk die de meeste vage shit aan mij vertelde, mocht, zolang die personen niet te herkennen zijn.
pi_121122552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
True.
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:12:27 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121122562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage :')
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen :W
Onzin. Veel Marokkanen en Turken kwamen naar Nederland toe als gastwerker. Later kwamen de vrouw en kinderen naar Nederland. Die kinderen worden tot de eerste generatie gerekend. De jongeren op dit moment zijn de kinderen van immigranten. Dat is de 2de generatie.

Mijn tantes zijn in Nederland geboren en worden ook tot de 2de generatie gerekend. Zijn allemaal in de 30/40 jaar en hebben misschien 3 a 4 kinderen die heel jong zijn (zeugelingen). Een veel groter groep is pas 15 a 25 jaar. Dat is de 2de generatie. Kortom de derde generatie bestaat bijna niet. Hoe durf je überhaupt te spreken over de 4de generatie?

Veel mensen kijken naar de jaren 60, maar zo eenvoudig is het net niet. Stambomen kunnen raar lopen, zoals we allemaal weten.

Ga gerust je gang. Dat was misschien beter geweest voor deze maatschappij. Zulke mensen zijn niet meer te redden. Uitzetten is dan een goede oplossing.
pi_121122563
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:06 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat is je beroep?
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..

quote:
Mag dat?
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
pi_121122578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Het is wel vertrouwelijke informatie.
pi_121122623
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aan :)
pi_121122685
http://www.misdaadjournal(...)-jacht-op-grote-ben/

Dat De Telegraaf het heeft over ‘eerwraak’ bij de dood van Mirjam Akarban (16) uit IJsselstein zal niemand verbazen: als er wat gestigmatiseerd kan worden zullen ze ‘t niet laten.

Maar het gaat hier om een behoorlijk modern Marokkaans gezin, waar de problemen met een opgroeiende puber niet veel anders waren dan in niet-Marokkaanse families. De moeder (42) was de laatste maanden al depressief, maar ze was erg liefdevol en zorgzaam voor haar kinderen.

“Soms doet waanzin gekke dingen,” zegt iemand die het gezin goed kent. “Er was een ruzie, toen pakte ze een mes en pas toen haar dochter op de grond lag besefte ze wat er was gebeurd.. Ze belde haar zoon, die meteen naar huis kwam, en 112.”

De broer was net even naar buiten, er was nog een dochter in huis, de vader was aan het werk. “Het had niks met geloof, uithuwelijken of wat dan ook te maken.”
pi_121122751
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.
Nu is ie mooi, dat verdient zo'n meisje wel.
pi_121122782
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hmm wat heb je gevonden dan?
Ach het lijkt mij geen probleem verder..
pi_121122791
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:15 schreef Ambipur het volgende:
http://www.misdaadjournal(...)-jacht-op-grote-ben/

Dat De Telegraaf het heeft over ‘eerwraak’ bij de dood van Mirjam Akarban (16) uit IJsselstein zal niemand verbazen: als er wat gestigmatiseerd kan worden zullen ze ‘t niet laten.

Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoor ;)
pi_121122831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hmm wat heb je gevonden dan?
Ach het lijkt mij geen probleem verder..
Mooie werknemer ben je.
pi_121122848
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee, jij wil dan weer dat het eerwraak is. Je zit al de hele middag te hameren op eerwraak.
pi_121122849
quote:

[..]

En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.
Tja.
pi_121122855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aan :)
Daar is geen beginnen aan, ik vraag wel aan een mod of ze de hele topic verwijderen :+
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:19:36 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121122875
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..

[..]

Ik zou het wel discreet houden. Misschien een idee om je posts in het vorige topic nogmaals na te gaan. Voor de zekerheid.
pi_121122886
Als die moeder dan ook werkelijk depressief was, dan is dit niets meer, niets minder dan een gezinsdrama. Hopelijk blijkt dat dan snel.
quote:

[..]

Oh sorry! De Telegraaf is logischerwijze een objectieve krant, met een objectieve kijk op de zaken die in Nederland plaatsvinden.

Sarcasme mode maar es off doen.
pi_121122897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.
Tja.
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.
Televaag kijk ik niet op.
pi_121122914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
pi_121123001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
pi_121123048
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.
pi_121123085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u _O_
pi_121123086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?
pi_121123140
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u _O_
Zou je dat even op de FB willen vragen? Ik ben geen mod hier dus dat is aan mijn collega's :) .
pi_121123161
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Ziba het volgende:

[..]

Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
pi_121123171
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dank u _O_
Kun je zelf editten.
pi_121123194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kun je zelf editten.
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
pi_121123210
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Toch raar dat klakkeloos overschrijven door journalisten, wat is er dan nog leuk aan om journalist te zijn.
pi_121123220
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lavenderr, nog offense, maar in het vorige topic geweld richting hulpverleners, was je zelf ook erg snel met oordelen. VInd je dat dan wel gerechtvaardigd?
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:29:09 #47
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121123235
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

True.
Maakt niet uit, jong. Iedereen maakt die fouten. Uiteindelijk moet je gewoon kritisch worden in wat mensen schrijven. Artikelen worden ook door mensen geschreven en dus is het nooit objectief. De Telegraaf is bijvoorbeeld heel rechts, terwijl de Volkskrant meer in het linkse spectrum zit. Simpel.
pi_121123236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

:) Vraag het de mod netjes. Wellicht dat hij wil meewerken.
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:30:55 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121123297
Och een beetje opportunisme en het staat al vast wat voor soort moord het is.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_121123343
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Even hier vragen.

NWS / [NWS FeedBack] Centraal feedbacktopic is CORRUPT!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')